May 11
چاله میدانی معروف این روزها صدایش از لایحه درآمده!
لایحه ایراداتی دارد و به سرانجام نرسیده ولی از جیغ بنفش این عنصر توخالی و گزافه گو روشن است نقطه زنی کرده است!
بهتر است عناصر خدوم و چهره های فاضل خود را درگیر و خرج این عنصر #آقامیری_طور نکنند!
نه سوادی دارد نه شخصیتی
همان کوچه را خلوت دیده یک فریادی برآورده از انعکاسش واهمه کرده است!
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این ادا اطوارا چیه؟ 😐
این چه مدل تدوینه؟ رپرهای اونور آبی اینطوری تدوین نمیزنن
این جنگولک بازیا چیه؟
این حرکات موزون در شأن مجالس شادی اهلبیت هم نیست چه برسه به مجالس #عزای امام حسین؟
🖋 پ. ن: آش آنقدر شور است که این متن را یک کانال عیب یابی خودرو نوشته است!
روحانیت صیانت از فرهنگ امام حسین ع نکند کار فراتر و بدتر خواهد شد!
امام حسین ع دل و دلدار می شود و عزادارانش رقاصه های بازار!!
جماعتی که عزادار پوچی و بی تحرکی و بی خاصیتی هستند و از اسلام آنها حتی رپرها هم خشنودند!
#فرهنگ_حسینی
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ذلت شخصی و اخلاقی افراد را نابود می کند!
ساختارهای ذلیلانه و ذلت پذیری، یک ملت را گرفتار می کند!
مستکبرین امروز ساختارهای ذلت پذیرانه ایجاد می کنند!
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ️زدمش تا همه بگن ایران امنیت نداره، اما خب اونطور که فکر میکردم نبود!
#اینستاگرام
#فضای_مجازی تقریبا ول
مجلس انقلابی و دولت انقلابی!!
🆔 @h_falahati
⭕️ پلمب مغازهها به اقتصاد مملکت و بازار لطمه میزند/ فکر نمیکنم با این کار، فرد بیحجاب اصلاح شدنی باشد
👤آیتالله گرامی
🔹برخوردهای جاهلانه، خشونتآمیز و تند، اثر خوبی ندارد البته رعایت قوانین کشور لازم است، ولی این کارها عوارض خوبی ندارد.
🔹صرفنظر از اینکه به اقتصاد مملکت و بازار لطمه میزند، اثر مناسبی ندارد. همچنین فکر نمیکنم با این کار، فرد بیحجاب اصلاح شدنی باشد. مغازهدار هم حتیالمقدر کار خود را به صورت قاچاق انجام میدهد.
🔹ما موظف هستیم با بدحجابی برخورد کنیم چون منکر است. درباره اینکه بدحجابی منکر است، بحثی نیست. اصلاح باید با راههایی باشد که جهل را از بین ببرد و برخورد با مسئله بیحجابی هم درست باشد تا انشاءالله نتیجه دهد.
جماران
🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
⭕️ پلمب مغازهها به اقتصاد مملکت و بازار لطمه میزند/ فکر نمیکنم با این کار، فرد بیحجاب اصلاح شدنی
🔰 امان از بی خبری!!
امان از عدم شناخت صحنه مبارزه؟!
________________________________________
آقایان مگر جرم سلیمان صرد چه بود که اینهمه انگ بی بصیرتی و تنهاگذاشتن سیدالشهداء ع را می خورد!
آیا جز این بود که درکی از مختصات مبارزه نداشت!
آیا جز این بود که متوجه نبود نباید میدان را برای سالوسی چون ابن زیاد رها گذاشت که در آن صورت میدان را از شیعیان علی ع خواهد ربود!
چرا به میدان و مختصات آن توجه نمی کنید!
سابقا مختصات میدان را دیپلماتها درک نمی کردند حال چه شده است عالمانی که سابقه انقلاب و شور و مبارزه داشته اند اینگونه سخن می رانند!
سرتاسر این مصاحبه را که خبرگزاری معلوم الحال جماران گرفته است خواندم!
متعجب بودم که چرا رفتار حاکمیت دینی با رضاخان مقایسه می شود!
نمی دانم چرا روی کسب و کار تاکید می شود و بر منکرات سازماندهی شده ی عده ای لجباز در رسانه ها و استارتاپها و بسیاری ساختارهای نوین غربی و وارداتی! این همه ملاطفت و مهربانی می رود!
در حیرت بودم از این مصاحبه حضرت آیت الله که چرا توجهی به بحث سازماندهی شده ی بدحجابی ندارند و با آن به مانند یک پدیده عادی برخورد می کنند!
چرا این قدر با گزارشگری که با لایحه حجاب مساله دارد بعنوان فردی صادق رفتار می گردد و نتیجه ی کار جریان ارزشی است بی مهری می شود!
اعمال حاکمیت دینی را خشونت و برخورد جاهلانه عنوان می نمایند!
ناگاه در این میان متوجه شدم حضرت استاد هیچ نمی دانند و در چنبره ی یک خبرنگارنمای آلوده گرفتار شده و آنچه نباید گفته اند!
افسوس و صدافسوس!
به آیت الله اعرافی توصیه می کنم برای حضرات آقایان و اعلام هم یک کرسی تبیینی بگذارند ظاهرا مشکلات خیلی زیاد است!
#بصیرت
#تبیین
🆔 @h_falahati
🔴 یادداشت حاج قاسم سلیمانی بر کتاب شهید حججی بعد از مطالعه کتاب
🔹 سلام بر حججی که حجتی شد در چگونه زیستن و چگونه رفتن.
فدای آن گلویی که همچون گلوی امام حسین(ع) بریده شد و سلام بر آن سری که همچون سر مولای شهیدان دفن آن نامشخص و به عرش برده شد.
دخترم! آنها را الگو بگیر و مهمترین شادی آنها عفت و حجاب است.
🔹 به مناسبت ۱۸ مرداد، سالروز شهادت محسن حججی
اللهم ارزقنا الشهادة في سبیلک
🆔 @h_falahati
👓 حدود ۱۲۰سال قبل که عدهای حسرت احترام طلاب و علمای اون موقع را میخورند، صدراعظم (رئیس جمهور اون زمان) ۱۴نفر از روحانیون را غل و زنجیر به گردنشون میاندازه و تو شهر میچرخونه و همونجور شهر به شهر میگردونه تا تبعید بشوند!
🔹 طلاب و روحانیون با تاریخ آشنا باشند میفهمند به برکت مجاهدات علما و خونهای پاک شهدای روحانیت الان در بهترین برهه تاریخی برای طلاب و روحانیون هستم!
حوزه توییت
#سکولارهای_حوزوی
🆔 @h_falahati
مطبوعات دوم خردادی
از چریک بازی لطمه خوردند
سردبیر یک روزنامه زنجیرهای توقیف شده در دوران دولت خاتمی معتقد است مطبوعات دوم خردادی از چریک بازی برخی روزنامه نگاران لطمه خورد.
علی حکمت سردبیر روزنامه خرداد (متعلق به عبدالله نوری) است که در دوره موسوم به اصلاحات منتشر میشد. او در گفتوگو با روزنامه شرق اظهار داشت: من یک شعار داشتم که خیلی شاخص بود. همیشه به بچههای تحریریه میگفتم که حرف تند بزنید، ولی تند حرف نزنید. من با تیترهای تند مخالف بودم و چند تا تیتر تندی هم که در خرداد هست و من در بازجوییهایم کلی درباره آنها حرف میزدم، این بود که مالِ من نبود واقعا؛ یعنی زمانی که من نبودم و دوستان دیگری بودند و در فضای خاصی این اتفاق افتاده بود.
ما باید میتوانستیم حرفهای اساسی بزنیم، حرفهای تند بزنیم، حرفهای کلیدی مطرح کنیم و راجع به آن بحث کنیم اما روزنامهنگار نباید انگشت در چشم مخاطب و جامعهاش کند.
من در سرمقاله دوم روزنامه خرداد، اتفاقا این مسئله را مطرح کردم که ما سه جور روزنامهنگار داریم؛ یکسری روزنامهنگار داریم که چریک هستند. بهجای کلاشنیکف و ژ3، قلم بیک در دستشان گرفتهاند ولی کارکرد همان ژ3 و کلاشنیکف را از آن میخواهند.
متأسفانه میدانید که اگر کسی خیلی تند مینوشت، محبوب میشد. ما دوستان این شکلی هم داشتیم و لطمه هم خوردیم و به نظر من مطبوعات دوم خرداد از همین گروه لطمه خورد.
من بهعنوان سردبیر خرداد نمیخواهم بگویم بیگناه هستم. خیلی راحت به شما میگویم؛ من دربهدر دنبال فضایی نسبتا آرام و منطقی هستم که همه ما، کسانی که دستاندرکار مطبوعات دوم خرداد یا به قول آقای شریعتمداری مطبوعات زنجیرهای بودند، بنشینیم و خودمان را نقد کنیم؛ از سلام گرفته تا روزنامه خرداد و روزنامههای دیگر.
معتقدم ما اشتباهات زیادی داشتیم؛ چیزی که مربوط به خود من میشود این است که واقعا من چریک فرهنگی نبودم و چریک فرهنگی نیستم و معتقدم که فرهنگ با چریکبازی هیچوقت نمیتواند کنار بیاید".
اظهارات علی حکمت، اشاره به تندرویهای بیسابقهای است که برخی مدعیان اصلاحطلب مرتکب شدند و کاملا رنگ و بوی آشوبطلبی و براندازی داشت. سال 1382 مسعود بهنود (از گردانندگان نشریات زنجیرهای و همکار بعدی بیبیسی) گفته بود: «تازگیها ابراهیم نبوی یک نامه تندی نوشته به شادی صدر که، در آن روز همه تسمه پاره کرده بودیم. بهنود میگفت همه با هم از چراغ قرمز رد نشویم».
محمد ایمانی
🆔 @h_falahati
سیر مطالعاتی شهید مطهری .pdf
193.5K
#سیر_مطالعاتی
#شهید_مطهری
برنامه ی مقرری و فشرده
بنیاد علمی فرهنگی شهید مطهری ره
#ویژه_طلاب_دانشجویان
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رئیسی: بساط کشف حجاب در کشور جمع خواهد شد
@Farsna
🖋 ان شاء الله زبان به کام گرفتیم تا ببینیم چه می کنید کمی به دولتی ها هم بفرمایید آنهم علنی عتاب کنید قطعا خدمت به خود و انقلاب کردید.
🆔 @h_falahati
گروه فرهنگی هنری ماهو برگزار میکند:
🎭سوگخوانی«آینهبندان»
🗓️ از ۲۲ مردادماه لغایت ۳۱ مردادماه
⏲️ ۱۹:۳۰ الی ۲۱:۳۰
📍مشهد ، بین سهراه دارایی و میدان دهدی ، سالن همایشهای هلالاحمر
🌐 ثبت نام و رزرو رایگان از طریق سایت
http://mahogroup.ir
و یا ارتباط با شماره تلفن : ۰۹۹۳۴۱۴۱۵۷۰
@mahogroup
🆔 @h_falahati
🔺گویا قبول حکم بازگشت موقت به تحصیل داوطلبان شبههدار یعنی افتادن در مسیری که میتواند برخورد با آنها را (بخاطر برخی خلأها و استفساریهها) سختتر و حتی ناممکن کند؛ شاید به عملکرد سازمان سنجش ایراداتی وارد باشد اما جا دارد دولت سیزدهم از تمام توان حقوقیاش برای دفاع از رییس این سازمان (بخاطر مقاومتش در قبال بازگشت متقلبین به دانشگاه و اجرای بهتر عدالت آموزشی) استفاده کند!
☑️انقلابی
🖋 دولت از این مشکل و مساله مهم نگذرد از مقاومت رئیس سازمان سنجش باید تقدیر کرد متأسفانه توجیحات مسوولین برای پذیرش این متقلبین عجیب است و می گویند خلأ قانونی داریم چون اینها داوطلب بوده اند و قانون می گوید دانشجو؟!
🆔 @h_falahati
👓 مشروطه و خصوصا شیخ فضلالله نوری هنوز هم بحث روز است!
🔹 عبارات موهن رسانه اصلاح طلب درباره شیخ فضل الله حاکی از کینه عمیق غربگرایان از وی بعد از ۱۲۰سال است!
❗️ مخالف مدرنیته، رادیکال، بنیادگرا و... برچسبهایی است که به این شهید معظم وارد میشود!
حوزه توییت
🆔 @h_falahati
حوزه و روحانیت ٧.mp3
13.77M
سلسله جلسات #حوزه و #روحانیت
جلسه هفتم
حوزه و خدمات اجتماعی!
#هویت و وظایف روحانیت
#ویژه_طلاب
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید مصطفی #ردانیپور، در سال ۱۳۳۷ در اصفهان به دنیا آمد، در ایام نوجوانی وارد حوزه علمیه شد. در سلک شاگردان خاص #علامه_مصباح درآمد. از بنیانگذاران لشگر ۱۴ امام حسین بود و عاقبت در ۱۵ مرداد ۱۳۶۲ در عملیات والفجر۲ به شهادت رسید و جاویدالاثر شد.
یادشان جاودانه و راهشان پر رهرو باد!
🖋نور الهی یک چیز دیگر است این افتادگی و حقیقت بینی که در استاد مصباح یزدی ره بود در کسی به راحتی یافت نمی شود!
🆔 @h_falahati
مصاحبه حاشیه ساز جماران و چند ملاحظه
درحالی که اظهارات و سخنان آیت الله احمد بهشتی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در گفتوگو با سایت اصلاح طلب جماران، ارگان رسانه ای موسسه تنظیم و نشر مورد استقبال رسانه های معاند و مغرض قرار گرفته، وی شیطنت ها و غرض ورزی های صورت گرفته در قبال اظهاراتش را در تضاد با رسالت حرفه ای رسانه ای ارزیابی کرد و به انتقاد از این برداشت های ناصواب پرداخت.
آیت الله احمد بهشتی، در خصوص مصاحبه خود و سوءاستفاده ضدانقلاب از محتوای این مصاحبه اظهار داشت: بنده با مجازات و تنبیه کاملا موافق هستم زیرا دین ما دین بشارت و انذار است.
📎 ادامه خبر
🌐https://rasanews.ir/0036PG
💯 #ما_صدای_رسای_حوزهایم
🆔 @rasanewsagency
🖋 آقایان نمی شود کمی بیشتر دقت کنید هرروز یک شخصیتی با این سایت های معلوم الحال مصاحبه می کند و در چنبره ی رسانه ای آن قرار می گیرد؟!
احساس نمی کنید دارید هزینه می تراشید!
خب مصاحبه نکنید که بعد تکذیب بفرمایید!
🆔 @h_falahati
ضمن تشکر از اعتراف شما به بدهی سنگین دولت!
آقای مثلا کارشناس خبره ی دولتی!
شما قبلا این منابع را مصرف کرده اید متوجه حجم بدهی دولت قبل نیستید؟
چون در ایام زجر و گرفتاری مردم برای تفریح به بلندی های لاکچری اطراف تهران می رفتید و عکسش را پخش می کردید!!
دستاوردسازی برای دولت دهه تعطیل خیلی تعجبی ندارد!
ضمنا مذاکره هم که بلد نبودید نکند سرقفلی مذاکرات در ایران الی الابد برای شماهاست!
#دیپلماسی_ذلت
🆔 @h_falahati
🔻رخنهی لیبرالیسم در جبههی انقلاب
🖊 مهدی جمشیدی
۱. برخی نیروهای تجدیدنظرطلب در درون جبههی انقلاب، نسبت به غیرانقلابیها، ملایم و منعطف و مداراییاند اما انقلابیهای اصیل را بهشدت، طرد و نفی و سرکوب میکنند. اگر اینان به انقلابیهای اصیل بگویند «سوپرانقلابی»، اختلاف و انشقاق ایجاد نکردهاند، ولی اگر انقلابیهای اصیل به آنها بگویند «صورتی»، گسستآفرین و وحدتشکن هستند. در واقع، سیئات انقلابیهای اصیل، حسنات اینان است. پس با معیارهای دوگانه و خودخواهانه مواجه هستیم.
۲. تعبیر دقیقتر و زیباتری که میتوان دربارهی اینان به کار برد، «انقلابی نمایشی» است؛ چون انقلابیگریشان، از برخی ظواهر و صورتها فراتر نمیرود و عمق هویتی ندارد. وانمود میکنند که انقلابیاند، اما دچار چرخش و دگردیسی شدهاند.
۳. شاید اولین برچسب را به این جماعت، شهید بهشتی زد که به آنها گفت «نیروهای بینابینی». یعنی هم این طرف هستند و هم آن طرف. آدمهای دوشخصیتی که هنوز تصمیم نگرفتهاند چه باشند.
۴. در دههی اخیر، عدهای رفتند زیر پرچم «اسلام رحمانی». آیتالله خامنهای هم در مقابلشان گفت اسلام رحمانی، همان معارف نشأتگرفته از «لیبرالیسم» است. این هم از برچسب غلیظ ایشان. بعد از مطهری و بهشتی، دیگر چندان اصطلاح «التقاط» را به کار نمیبرند. من اینان را التقاطی میدانم؛ همان «اسلام رحمانی» که ترکیب اسلام و لیبرالیسم است.
۵. برخی از انقلابیها کوشیدند ادای اصلاحطلبان درآورند. شدند کپی کپی. از اصالتها بریدند و به اصیلها گفتند تندرو. البته درباره صورت مشترک و مخرج مشترک داشتنشان با اصلاحطلبان، هیچگاه توضیح ندادند. نرمنرمک چرخیدند.
۶. دربارهی «برجام» و «فضای مجازی» و «حجاب»، مانند خاتمی و اصلاحطلبان فکر میکنند. فقط مشکل اینجاست که برخلاف اصلاحطلبان، تعبیر «حضرت آقا» را هم ضمیمهی استدلالهای اقتباسی خود میکنند.
۷. حاجقاسم را نیز از آن خود میدانند؛ همان کسیکه میگفت دختر شهید، فقط به قصد «هدایت» میتواند با دختر بدحجاب، ارتباط داشته باشد نه به قصد «رفاقت»؛ یعنی حتی رفاقت با اینان را نیز نمیپسندید. نمیدانند سیاست حاجقاسم، «سیاست هدایت» بود نه «سیاست تمایز». هم برجام را تصمیم نظام میدانستند و هم فتوحات منطقهای حاجقاسم را میطلبیدند.
۸. رهبر انقلاب از سه مرحله سخن گفتهاند: خودسازی، جامعهسازی و تمدنسازی. اینان چون در مرحلهی خودسازی، شکست خوردهاند، ارادهی انقلابی ندارند و بهجای جامعهسازی، در پی جامعهسنجی هستند تا مطابق ذائقه، حکومت کنند.
۹. در اغتشاش سال گذشته دیدید که «مواضع دوپهلو» داشتند. هرچه فریاد داشتند بر سر نظام و نوع حکمرانی کشیدند؛ مانند خاتمی. دوگانهی نظام/ مردم را پذیرفته بودند؛ همانند اصلاحطلبان.
۱۰. حداقل یک دهه است که کسانی در درون جبههی انقلاب، التقاطی شدهاند. کلیدواژههایی هم دارند: وحدت/ خلوص، همبستگی/ دوقطبیشدن، عقلانیت/ تندروی، فرهنگ/ امنیت، جذب حداکثری/ طرد، و ... . از همهی اینها روایت غلط دارند.
۱۱. از اصول بریدهاند اما انتظار دارند که همچنان در هستهی مرکزی گفتمان انقلاب باشند. به ما میگویند «تنگنظری» نکنید ولی مسأله این است که خودشان «تجدیدنظر» کردهاند. دایرهی انقلاب و خودی نیز باید متناسب با بازاندیشیهای دورهای آنها گشاد شود؛ چون معیار، اینانند نه ارزشها.
۱۲. به همان معنا که امام خمینی به بازرگان، «برچسب لیبرال» زد، من هم این اصطلاح را به اصولگرایی نسبت میدهم. روح بازرگان در بخش عمده اصولگرایان، حلول کرده است. «اسلام رحمانی»، فصل مشترک اصولگرایان و اصلاحطلبان شده است. اسلام رحمانی، یعنی لیبرالیسم و هر کس به مؤلفههای آن معتقد باشد، دچار التقاط شده است؛ چه اصلاحطلب و چه انقلابی.
۱۳. جالب اینکه میان «بدنه» و «بالاییها»، تفاوت آشکار وجود دارد؛ بدنهی انقلابی که در کف هستند، وفادارند اما هرچه فراتر میرویم و به نخبگان میرسیم، موارد استحاله بیشتر میشوند. گویا وضع اجتماعی (قدرت) و وضع فکری (حقیقت)، تا حدی با یکدیگر نسبت عکس دارند. ازاینرو، جماعت از راه انقلاب بازگشته و به تفکر اصلاحات پیوسته، اکثریت نیستند که «واسازی فکری»ام به «واگرایی اجتماعی» برسد.
۱۴. از هرچه که واسازیشان کند متنفرند؛ مثل همین متن! بیدرنگ، واکنش منفی نشان میدهند و برآشفته میشوند. نگرانند که مبادا نسبتهای فکری و هویتی پنهانشان با اصلاحطلبان آشکار شود. میگویند خودمان هستیم ولی تاریخ اصلاحات میگوید تکرار آنهایند. تجدیدنظرطلبی را از سطر نخست آغاز کردهاند.
۱۵. راه «بازسازی انقلابی» از «واسازی اصولگرایی» میگذرد. اینان برای تداوم قدرت خویش، امکانهای انقلاب را به زنجیر بستهاند و مردم را در انتظار جهش تاریخی، دلسرد کردهاند.
دکتر جمشیدی
🆔 @h_falahati