eitaa logo
مجمع اسلامی حبل‌الله 🇵🇸
1.6هزار دنبال‌کننده
525 عکس
238 ویدیو
36 فایل
حبل‌الله یک تشکل مردم‌نهاد معتقد به اسلام ناب محمدی و دشمن اسلام آمریکایی است؛ ما انقلاب اسلامی را فراتر از مذهب، ملیت و نژاد می‌دانیم و به دستور قرآن و رسول خدا و اهل‌بیت (ع) برای تقویت پیوندهای امت اسلامی تلاش می‌کنیم. 📱مدیر کانال: @Hablollah_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 چرا غرب‌گرایان به تضاد شمال و جنوب خلیج فارس ضریب می‌دهند؟ ✍ یادداشت شفاهی از دکتر رضا تنهایی‌مقدم، پژوهشگر اقتصاد 🔹 اخیرا یکی از چهره‌های دانشگاهی همسوی دولت، از تفاوت فاحش توسعۀ شمال و جنوب خلیج فارس صحبت کرده و گفته که ایرانیان حسرت سبک زندگی کشورهای عربی جنوب خلیج فارس را می‌خورند! 🔸 اولا این مقایسه بیراه است؛ چون کشورهای جنوب خلیج فارس جمعیتی بسیار کمتر از ما و منابع نفت و گازی معادل کشورمان دارند. این هم اصلا ربطی به مقاومت و سازش ندارد؛ هر اتفاقی می‌افتاد باز هم مثلا قطر با این جمعیت ۲٫۷ میلیون نفری (تقریبا ۳٪ جمعیت ایران) و منابع سرشار نفت و گاز (حدود ۶۵% منابع نفت و گاز ایران)، درآمد سرانه‌اش چندین برابر بیشتر از ایرانیان بود. 🔹 اما اصلا ادبیات مقایسۀ جنوب و شمال خلیج فارس از کجا می‌آید؟ به نظر می‌رسد که این یک خط برنامه‌ریزی شدۀ رسانه‌ای است که دو هدف را دنبال می‌کند: ۱. از منظر داخلی، غرب دوست دارد که الگوی کشور مسلمان را کشورهای جنوب خلیج فارس معرفی کند؛ پیروان اسلام‌ سکولار که کاری به سیاست ندارند، رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت می‌شناسند، در کشورشان به آمریکا پایگاه می‌دهند، پول نفتشان در راستای سیاست‌های جهانی و منطقه‌ای آمریکاست و... . از نظر سلطه‌گران این حتما الگوی خوبی از حکومت‌داری است که باید برای مردم ایران هم بت شود تا دنبالش راه بیفتند. ۲. اما از منظر بیرونی هم باید مقایسۀ کشورهای شمال و جنوب، یک نماد شود؛ نمادی که باعث شود خلیج فارس از موضوعیت بیفتد. خلیج فارس یکی از دارایی‌های راهبردی ایران است که تنگۀ هرمز یک بخش آن است. مزیت مهم دیگرش این است که باعث شده ایران تبدیل به حلقۀ اتصال شرق و غرب عالم شود. چون خلیج فارس و دریای عمان، اتصال زمینی کشورهای جنوب خلیج فارس را با کشورهای جنوب آسیا قطع کرده است، فقط ایران و روسیه هستند که از طریق زمینی شرق و غرب را به هم وصل می‌کنند. جنگ روسیه و اوکراین به مزیتهای روسیه در این زمینه ضربه زده که البته بعد از پایان جنگ هم به روشهای دیگری این کاهش مزیت روسیه ادامه خواهد یافت. تحریم‌هایی که علیه ایران می‌شود نیز مسئلۀ اصلیش هسته‌ای نیست؛ بلکه موضوعش چین است؛ یعنی ایران باید از نظر اقتصادی پرخطر شود تا احیای راه ابریشم از طریق ایران شکل نگیرد. ترکیه هم البته با کشورهای ترک شرق دریای خزر کارهایی را شروع کرده که ادامۀ آن بستگی دارد به اینکه چقدر در زمین غرب بازی کند. 🔸 اما طراحی غربی‌ها که همزمان به چین و ایران و روسیه ضربه می‌زند، «گذرگاه اقتصادی هند-خاورمیانه- اروپا» معروف به «IMEC» است (در نقشه ببینید). ویژگی IMEC این است که شرقی-غربی نیست؛ بلکه شمالی-جنوبی است. یعنی شروع IMEC نه از چین، بلکه از هند است؛ هندی که رقیب غربگرای چین محسوب می‌شود و به خاطر مزیت‌های جمعیتی‌اش در آیندهٔ نزدیک به یکی از اقتصادهای بزرگ جهان تبدیل خواهد شد. این گذرگاه بعد از هند به امارات و عربستان می‌آید و به اردن و نهایتا رژیم اشغالگر می‌رسد و از طریق بندر اشغالی حیفا به اروپا متصل می‌شود و ضمنا یکی از ابزارهای تامین امنیت رژیم اشغالگر است. 🔹 پس عملا چون بخش عمده‌ای از IMEC از جنوب خلیج فارس می‌گذرد، باید جا بیفتد که جنوب خلیج فارس، امن‌تر از شمال آن است. به عبارتی گذرگاه‌های شرقی-غربی که در انحصار ایران است باید به گذرگاه‌های شمالی-جنوبی تبدیل شود تا مزیت ایران از بین برود (در نقشه ببینید). ابتکار مسیر توسعهٔ عراق که بندر فاو را به ترکیه متصل می‌کند نیز در راستای همین منطق قرار می‌گیرد (در نقشه ببینید). 🔸 البته ناگفته نماند که یمن بازی غربی‌ها را به هم زده است؛ یمن آرامکوی عربستان را زده و اگر امارات را هم نمی‌زند به‌خاطر وابستگی اقتصاد ایران است. لذا یمن استخوانی است در گلوی ادبیات شمال-جنوب خلیج فارس و مانع از گسترش آن و لذا غربی‌ها دنبال این هستند که تکلیف یمن را معلوم کنند. جنگ عربستان علیه یمن نیز در این چارچوب قابل تحلیل است. 🆔 @Hablollahir
🌙 ماه رجب، زمان طلایی تبری از دشمنان اسلام ✍ استاد محمدتقی فیاض‌بخش 🔹 مرحوم سید [بن طاووس] در [کتاب] اقبال [الاعمال] موارد عدیده‌ای از داستان‌های عرب جاهلی و قبل از طلوع اسلام ذکر می‌کند که آن‌ها برای دعا و نفرین بر دشمنانشان به انتظار فرا رسیدن می‌نشستند و اغلب نتیجه می‌گرفتند. 🔸‌ با عنایت به این نکتهٔ لطیف، توصیه می‌شود که در این ماه به اصلی‌ترین دشمن‌مان یعنی شیطان، فراوان لعنت بفرستیم، و در مرحلهٔ بعد، برای نابودی دشمنان داخلی و خارجی اسلام و انقلابمان و برای نابودی کفر و نفاق داخلی و خارجی بسیار دعا کنیم. 📝 ادب حضور (دفتر اول)؛ اسرار ماه رجب، ص ۲۴ 🆔 @Hablollahir
⭕️ فهرست کلیپ‌های ناب از روایت‌ ۱۵ نفر از حادثه کرمان در مراسم سالگرد سردار سلیمانی 👈 برای مشاهده هرکلیپ، روی عنوان آن کلیک نمایید: 1⃣ کارگرِ افغانستانیِ حاج قاسم... 2⃣ شهید گلفروش! (اُعجوبه ۱۱ ساله‌) 3⃣ شهید آدامس‌فروش! 4⃣ شهید سینه زن سنی امام حسین(ع)! 5⃣ شهیدی با پدرِ سُنی و مادر شیعه! 6⃣ تکرار روضه حضرت رقیه در کرمان... 7⃣ شهیدی که از شهادتش خبر داشت 8⃣ هیچ کس نمی‌تونه تفرقه بِندازه... 9⃣ سخنان مولوی اهل سنت افغانستانی 🔟 آخرین کلام پدربزرگ به سه شهیدش ۱۱. عاقبت ازدواج ایرانی با افغانستانی ۱۲. شهید ۴ ساله حادثه تروریستی کرمان ۱۳. شهید خوش‌تیپ و مُدپوش ۱۴. عشق اهل سنت به حاج قاسم ۱۵. عمق وحدت و نفوذ انقلاب ۱۶. بوسه وحدت عالم شیعه ایرانی بر دستان مولوی اهل‌سنت افغانستانی 👈 کلیپ‌های بعدی به مرور در همین کانال منتشر خواهند شد... 🔴 لطفاً این پیام را به دوستان و آشنایان خویش ارسال فرمایید(جهت وحدت دو ملت و مقابله با اختلاف افکنی‌ها) https://eitaa.com/joinchat/3500474498C27bed6731b
17.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 صحبتهای مهم آقا دربارهٔ انتقام خون که جدی گرفته نشد 🔻 برشی از خطبهٔ حماسی رهبر انقلاب پس از شهادت سردار سلیمانی (۱۳۹۸/۱۰/۲۷) 🆔 @Hablollahir
8.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 پویش کمک به سوری‌های بی‌سرپناه در لبنان 🔸مولا علی (ع): «از کفّارات گناهان بزرگ، دادرسی از درمانده و غم‌زدایی از دردمند است.» 🔹بعد از تحولات اخیر ، ده‌ها هزار نفر از سوری‌های محب اهل‌بیت (ع) در سرمای زمستان در مرز و شهرهای همسایه‌شان آواره شده‌اند. اما چون پویش‌های موجود صرفا برای غزه و لبنان کمک جمع می‌کنند، در این مدت گروه‌های مختلفی پیگیر بودند که چطور می‌شود به عزیزان سوری کمک رساند. 🔸حالا بحمدالله راه مطمئنی پیدا شده؛ جمعی از رفقای جهادی ما، خود را از جوار امام رضا (ع) به شهر هرمل در شمال لبنان رسانده‌اند و با کمک دیگر گروه‌های جهادی و تحت هدایت و مدیریت بچه‌های حزب‌الله لبنان، آمادهٔ دریافت و انتقال کمکهای مردمی از ایران هستند. 🔹فیلم کوتاهی را که برادر خوبمان، حجت‌الاسلام امیرحسین ارشادی‌پور مخصوص شما مخاطبان حبل‌الله پر کرده‌اند ببینید و در صورت تمایل، کمکهای خود را به حساب زیر واریز کنید: شماره حساب:
3607710157963971
شبا:
IR190600360771015796397001
شماره کارت:
6063737005209034
به نام «منتظران موعود» 🔸روزنگاشت‌ها و گزارش‌های میدانی ایشان را نیز می‌توانید در کانال «از خراسان تا لبنان» دنبال کنید. 🔹با شرکت در پویش و انتشار پیام، از این بهار معنویت بهرهٔ بیشتری ببریم. 🆔 @Hablollahir
💠 معطل یک سگ! 🔻 خاطرهٔ تلخی از تحقیر نمایندهٔ عراقی به‌دست سرباز آمریکایی ✍ راوی: شهید سلیمانی 🔹چند وقت قبل آقای «محمود عثمان» نمایندهٔ سنی کرد عراقی پیش من آمد؛ نمایندهٔ مجلس و شخصیت بارز سیاسی عراقی هست. تعریف می‌کرد: «یک بار به منطقهٔ خضرای بغداد (تحت حفاظت آمریکا) رفتم. کارت نمایندگی‌ام را نشان دادم تا رد شوم. گفتند: باید بازرسی شوید. گفتم: خب بازرسی کنید. گفتند: الان نمی‌توانیم؛ باید یک سگ شما را بازرسی کند، که آن هم الان خواب است! گفتم: خب بیدارش کنید. گفتند: الان نمی‌شود؛ باید منتظر باشید تا یک افسر آمریکایی‌ بیاید این سگ را بیدار کند!» 🔸اینها قصه نیست. مربوط به دورهٔ قاجار هم نیست. مربوط به همین دورهٔ کنونی ماست. در همین کشور عراق، همسایهٔ خودمان است؛ عراقی که بر اثر جنگ آمریکا تاکنون یک میلیون آدم کشته شده است. [حالا یک عده می‌گویند:] شعار «مرگ بر آمریکا» نه! اسم این را چیزی جز مزدوری می‌توان گذاشت؟! 📝 منبع: کتاب «برادر قاسم» 🆔 @Hablollahir
💠 حاشیه‌ای بر نحوۀ مواجهه با تریبون‌های مذهبی حاشیه‌ساز (قسمت ۱ از ۲) ✍ مهدی محمدآبادی 🔹 دوباره همان داستان تکراری؛ فیلمی از یک مراسم سینه‌زنی در فضای مجازی گُر می‌گیرد؛ علت؟ اشعار توهین‌آمیز و رجزهای آقای مداح علیه شعایر دینی و شخصیت‌ها و اماکن محترم اهل‌سنت. کام مردم تلخ شده؛ مسئولان و بزرگان شیعه، اعلام برائت، و علمای اهل‌سنت، اعلام انزجار کردند و هر دو گروه خواستار مجازات قانونی برای درس عبرت و پیشگیری از تکرار این دست اتفاقات شدند. سپاه هم اعلام کرد که مداح مذکور را با حکم قضایی دستگیر کرده و تحویل مراجع قانونی داده است. این چرخۀ قدیمی اما به نتیجۀ دلخواه نمی‌رسد؛ مشکل کار کجاست؟ 🔸اولین جواب احتمالا این است که جای یک قانون بازدارنده و شفاف خالی است؛ قانونی که فتاوای صریح مراجع عظام شیعه مبنی بر «تحریم توهین به مقدسات مذاهب اسلامی» را روی زمین بیاورد؛ قانونی که نگذارد عده‌ای به نام اهل‌بیت (ع) چوب حراج به آبروی مکتب اهل‌بیت (ع) بزنند؛ قانونی که حافظ هم‌زیستی برادرانۀ شیعه و سنی باشد و نگذارد عده‌ای آسوده‌خاطر در قم بنشینند و زیر رقص نور و با اکوهای چندصدمیلیونی، امنیت و آسایش مرزنشین‌ها را به خطر بیندازند. اما آیا سازوکار قانونی به‌تنهایی کافی است؟ 🔹با یک مثال ساده توضیح می‌دهم؛ همزمان که این معدود مداحی‌های پرحاشیه، صدهاهزار بار بازدید می‌خورد، هزاران مراسم و هیئت در گوشه‌گوشۀ ایران برگزار می‌شود که نه‌فقط توهین و تعریضی به مذاهب اسلامی ندارند، بلکه با ترکیب آگاهی و احساس، بهترین فضا برای تبلیغ معارف اسلامی و عامل تقویت ایمان و معنویت در جامعه هستند؛ اتفاقا بعد از طوفان‌الاقصی، یاد و نام رهبران و شهدای سنی‌مذهب غزه و فلسطین هم عنصر ثابت خیلی از این مراسم‌ها است؛ پس چرا اسمی از اینها برده نمی‌شود؟ 🔸رسانه‌ها معمولا دنبال سوژه‌های زرد هستند؛ معلوم است که فضای عادی و جاری هیئت‌ها برایشان جذابیت‌ آنچنانی ندارد. پس هر چه عده‌ای حرفهای شاذتر بزنند و به‌جای نشر معارف اهل‌بیت (ع) بیشتر به عقاید دیگران بتازند، بیشتر دیده می‌شوند. با این توصیف، طبیعتا برای کسیکه دنیای پیرامونش را از دریچۀ رسانه می‌شناسد، گویا همه مثل آن منبری و مداح حاشیه‌ساز هستند و این تصور، کدورت و دلخوری را مضاعف و حجاب‌ها را غلیظ‌تر می‌کند. در چنین وضعی، عقلا -اگر نگوییم محکوم به شکست- دائم در موضع انفعال هستند. 🔹برخورد قانونی با تریبون‌های دعوادرست‌کن ضرورت عقلی و عقلایی و شرعی است؛ اما قانون هر چقدر هم قوی باشد و خوب اجرا شود، «امت» نمی‌سازد؛ اصلا صدای تریبون‌های جنجالی مذهبی، در انباشت سوء‌تفاهم‌ها و همدیگر را درست نشناختن‌ها و در نتیجه، پیوند و تعامل و همکاری نداشتن‌هاست که پژواک می‌یابد؛ بدون علاج این زخم‌ها، کاری از تنبیه و مجازات برای «امت‌سازی» برنمی‌آید. پس چاره چیست؟ در قسمت دوم یادداشت، به برخی از خانه‌های خالی این جدول می‌پردازم. 🆔 @Hablollahir
💠 حاشیه‌ای بر نحوۀ مواجهه با تریبون‌های مذهبی حاشیه‌ساز (قسمت ۲ از ۲) ✍ مهدی محمدآبادی 🔹در قسمت اول یادداشت نوشتم برای اینکه صدای تریبون‌های فتنه‌انگیز مذهبی خاموش شود، مجازات خاطیان کافی نیست؛ باید زیرساخت‌ها را عوض کرد؛ باید «امت‌سازی» را هدف گرفت. این شاه‌بیت‌ دغدغه‌های رهبر انقلاب، حتی در این چند ماه اوج نبرد مقاومت با اسرائیل است: «امّت یعنی مجموعهٔ انسانهایی که در یک جهت، به سوی یک هدف، با یک انگیزه دارند حرکت می‌کنند.» (۰۳/۰۶/۰۶) و این «واحد منسجم که با اراده و هدف مشترک اقدام کند، هنوز شکل نگرفته است.» (۹۸/۱۰/۳۰) و فقط هم با همایش سالانۀ وحدت شکل نمی‌گیرد: «لازم است که هر کسی، در هر نقطه‌ای، در هر جایی که حضور دارد، محور بحث مهمّ اتّحاد باشد؛ و بحث کنیم، تبیین کنیم، تحریض کنیم، برنامه‌ریزی کنیم، تقسیم کار کنیم در این زمینه‌ها.» (۰۰/۰۸/۰۲) در این جهت، مجموعه‌ای از وظایف بر دوش نهادهای مختلف است که هر کدام باید غفلت‌ها و ترک‌فعل‌هایی را که در این‌باره داشته‌اند به کمک مردم جبران کنند: ▫️حوزه‌های علمیه نسبت به احیای سنت دیرینهٔ تعاملات فکری بین نهاد روحانیت شیعه و سنی و تشکیل قرارگاه مشترک جامعه‌سازی در مقابل جبهۀ واحد کفر جهانی؛ کاری که متاسفانه حتی بعد از فرصت طلایی طوفان‌الاقصی هم جدی گرفته نشده است. عجیب نیست که فلان مدرسۀ علمیه ساخته می‌شود تا برد آن یکی را کم کند؟! چنددرصد از حوزه‌ها دغدغه دارند مذهب دیگر را آن هم بی‌واسطه و از زبان اساتید خود آن مذهب بشناسند؟ ▪️پدری امامان جمعۀ مناطق تلفیقی برای طیفهای مختلف شیعه و سنی و گردهم‌آوردن آنان برای مسئله‌یابی، ارائۀ راه‌حل‌ و همکاری برای رفع مشکلات مردم؛ نه اینکه عالم سرشناس یک منطقه بگوید در این ۴۰وچند سال بعد از انقلاب، تازه اولین بار فلانی به ما سر زده است. یا بزرگواری بگوید تا امام جمعۀ آنها نیاید، کسر شان است بروم و آنها هم بگویند اگر برویم، برچسب «حکومتی» می‌خوریم و دود این ملاحظات و مناسبات غیراسلامی هم به چشم مردم بیچاره برود. اینکه امام جمعه خودش طرف دعوا و آتش‌بیار فتنه‌های مذهبی نشود که پیش‌فرض است... . ▫️امامان مساجد و فعالان مذهبی و قرآنی اهل‌سنت و شیعه به‌ویژه در مناطق تلفیقی نسبت به رفت‌وآمد و آشنایی و اعتمادسازی و هم‌افزایی در جهت رفع مسائل و دردهای مشترک؛ اما این قطع ارتباطها به کجا می‌کشد؟ از باب نمونه، یکی از فضلای اهل‌‎سنت می‌گفت: «شیعیان منطقه ما برای امام حسین نذر می‌کنند و نه برای خدا؛ لذا برای اینکه ناراحت نشوند، نذری‌شان را می‌گیریم، اما نمی‌خوریم!» در حالیکه کافی بود طلبه‌ای مثل بنده، از روی رسالۀ تمام مراجع نشانش دهد که ما هم می‌گوییم: «نذر جز با نام خدا منعقد نمی‌شود.» و اینکه: «اگر کسی چنان گفته، از عوامی‌اش بوده یا تسامحا گفته و منظورش به یاد امام حسین، ولی لله است.». از این طرف شیعیان می‌گفتند حتما اینها وهابی شده‌اند که نذر را قبول ندارند! بلی؛ از یک گره ذهنی ساده تا یک پروژۀ امنیتی، راه طولانی نیست. ▪️ سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به شکل‌دهی ستاد مشترک تبلیغات سنی و شیعه در مقابل معضلات و آسیب‌هایی که اتفاقا شیعه و سنی در آن اتحاد کامل دارند! با این نگاه، مبلغان شیعه و‌ اهل‌سنت، یکدیگر را به چشم هم‌رزم می‌بینند و نه رقیب و خدای‌نکرده دشمن؛ خطر، نه شلوغ شدن جمعه و جماعت‌های دیگری، که خلوتی و کسادی آن دانسته می‌شود؛ خط تبلیغی‌ همه، زدن فساد و بی‌عدالتی می‌شود، نه زدن باورهایی که هر کدام ناموس مذهبشان می‌دانند؛ هر کدام دنبال معرفی دقیق‌تر فکر و الگوی خود هستند و نه تخریب دیگری و... . زشتی اینکه مناره‌ای برای مانور قدرت و روکم‌کنی آن یکی بالا برود و... دیگر گفتن ندارد. ▫️صداوسیما نسبت به معرفی درست اقوام و مذاهب؛ اگر چنین بود، وسط جنگ ۲۲روزه نباید شبهۀ ناصبی بودن مردم غزه کارگر شود. یا اگر گزارش‌های دست اول و مستمر از میدان بود، شبهۀ تکفیری بودن اهل‌سنت مشهد، نباید اینقدر راحت به‌شکل دوره‌ای نقل گروه‌های مذهبی در کل کشور می‌شد. دستکم معرفی شهدا و محلات و مساجد پرشماری که در ایران و جهان اسلام، نام اهل‌بیت (ع) دارند یا بازتاب حضور اهل‌سنت در حرم اهل‌بیت (ع) می‌توانست مانع از پا گرفتن این شبهات بی‌پایه شود. 🔸بی‌انصافی نشود؛ در تمام موارد بالا، تحولات جدی در سالهای اخیر ایجاد شده و ریل‌گذاری‌ها روبه‌اصلاح است؛ اما راه امت‌سازی پرپیچ‌وخم و طولانی است. اگر عقب‌ماندگی‌های نام‌برده نیز سهمی در بیانیه‌های محکومیت‌ و مطالبۀ عمومی شیعه و سنی پیدا می‌کردند، شاید امروز اوضاع جور دیگری بود و در کوران مسئولیت‌شناسی و مشغولیت همگانی به حل مسائل فوری و اولویت‌دار امت و جامعۀ اسلامی، صداهای تفرقه‌افکن، اساسا از اینکه گوش شنوایی پیدا کنند ناامید و از کسادی بازارشان خاموش می‌شدند. 🆔 @Hablollahir
📣 دغدغه‌مندهای مقاومت! بسم‌الله... 🔻 فرصت طلایی برای در موضوع مقاومت و و گفت‌وگوی چهره‌به‌چهره با زائران امام رضا (ع)، از نقاط مختلف ایران و جهان 🔹 جمعی از خواهران دانش‌آموخته علوم‌پزشکی مشهد، پنج‌شنبه‌های خود را وقف کرده‌اند تا فرمان آقا زمین نماند. 🔸از تمام خواهران و برادران، طلبه و دانشجو و دانش‌آموز و معلم و... که در این زمینه کار کرده‌اند و توان صحبت رودررو با مردم را دارند، دعوت می‌شود ستون این خیمه شوند. ✅ خصوصا برای عزیزانی که مکالمهٔ عربی، انگلیسی، اردو و ترکی بلدند، فرصت گفت‌وگو برای زائران پرشماری که از کشورهای همسایه مهمان غرفه می‌شوند بسیار مغتنم است. 🎥 نمایی از حال‌وهوای غرفه را اینجا و اینجا ببینید. 📍مشهد، میدان بیت‌المقدس، ضلع بازار رضا(ع)، حوالی ورودی باب‌الرضا(ع) 📅 پنجشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۳ ⏳ از اذان ظهر تا اذان مغرب 📣 حتی اگر نیم‌ساعت هم وقت دارید، غنیمت است... 🆔 @Hablollahir