eitaa logo
مجمع اسلامی حبل‌الله 🇵🇸🇱🇧
1.5هزار دنبال‌کننده
481 عکس
220 ویدیو
34 فایل
🔺تشکل مردم‌نهاد معتقد به اسلام ناب که انقلاب خمینی (ره) را فراتر از مذهب، ملیت و نژاد می‌داند و برای تقویت پیوندهای امت اسلامی تلاش می‌کند. https://ble.ir/hablollahir 📱ارتباط با ادمین: @Hablollah_admin 📱ارتباط با دبیر مجمع: @mahdimabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 حقوق اهل‌سنت بر عهده‌ی شیعیان ◀️ غبارروبی از رسالهٔ جامعه‌ساز علیه‌السلام ✍ مهدی محمدآبادی 🔸 احتمالا نام «رسالۀ حقوق» را شنیده‌اید؛ نامه‌ای است که طبق نقل جناب ابوحمزه‌ثمالی‌ معروف، آقا امام زین‌العابدین (ع) به برخی اصحابشان نوشته‌اند و در آن، حقوق ۵۰ دسته از مردم را بیان کرده‌اند. 🔹 جالب توجه است که بند ۴۹ این رساله، حقوقی را تشریح می‌کند که «عموم مسلمانان» به گردن ما دارند. 🔸 بلافاصله پس از این قطعه، حق «غیرمسلمانان تحت حاکمیت اسلام» بیان شده؛ این قرینهٔ مهم دیگری بر شمول این نظام حقوقی برای پیروان تمامی مذاهب اسلامی است. 🔹 اگر این سند توحیدی، ذهنیت عمومی و مبنای ارتباطات اجتماعی ما شود، دستاویزی برای بوق‌های «سنی‌هراسی» و «تهدیدانگاری اهل‌سنت» باقی می‌ماند؟ بوق‌هایی که اسم خودشان را هم «اهل ولایت» گذاشته‌اند! 🔻 متن کامل یادداشت را اینجا ببینید. 🆔 @Hablollahir
💠 حقوق اهل‌سنت بر عهده‌ی شیعیان ◀️ غبارروبی از رسالهٔ جامعه‌ساز علیه‌السلام ✍ مهدی محمدآبادی 🔸 احتمالا نام «رسالۀ حقوق» را شنیده‌اید؛ نامه‌ای است که طبق نقل جناب ابوحمزه‌ثمالی‌ معروف، آقا امام زین‌العابدین (ع) به برخی اصحابشان نوشته‌اند و در آن، حقوق ۵۰ دسته از مردم را بیان کرده‌اند. 🔹 جالب توجه است که بند ۴۹ این رساله، حقوقی را تشریح می‌کند که «عموم مسلمانان» به گردن ما دارند. 🔸 در کتاب «تحف‌العقول»، بعد از «أهل ملّتک» صفت «عامّة» هم آمده؛ یعنی بدون تردید، امام (ع) این حقوق را، نه‌فقط برای شیعیان، بلکه برای تمام مسلمانان، با تمام تفاوت‌هایشان در فقه و عقاید و... فرموده‌اند. 🔹 بلافاصله پس از این قطعه، حق «غیرمسلمانان تحت حاکمیت اسلام» بیان شده؛ این قرینهٔ مهم دیگری بر شمول این نظام حقوقی برای پیروان تمامی مذاهب اسلامی است. 🔸 بر اساس نقل شیخ صدوق (ره) در کتاب شریف «من‌لا‌یحضره‌الفقیه» این تکالیف را -که در واقع دستورالعمل اجرایی آیۀ «إنما المؤمنون إخوة» هستند- مرور می‌کنیم: 🔻 حَقُّ أَهْلِ مِلَّتِكَ: حقوقی که هم‌کیشان مسلمان تو بر گردنت دارند اینهاست: ۱. إِضْمَارُ السَّلَامَةِ وَ الرَّحْمَةِ لَهُمْ نسبت به آنها حسن نیت و بخشندگی داشته باشی ۲. وَ الرِّفْقُ بِمُسِيئِهِمْ و با بدکارشان راه بیایی ۳. وَ تَأَلُّفُهُمْ و با آنان انس و الفت داشته باشی ۴. وَ اسْتِصْلَاحُهُمْ و دنبال صلاحشان باشی ۵. وَ شُكْرُ مُحْسِنِهِمْ و قدرشناس نیکوکارشان باشی ۶. وَ كَفُّ الْأَذَى عَنْهُمْ و آزارت به آنان نرسد ۷. وَ تُحِبُّ لَهُمْ مَا تُحِبُّ لِنَفْسِكَ و هرچه برای خودت می‌خواهی، برای آنان هم بخواهی ۸. وَ تَكْرَهُ لَهُمْ مَا تَكْرَهُ لِنَفْسِكَ و هرچه برای خودت نمی‌خواهی، برای آنان هم نخواهی ۹. وَ أَنْ تَكُونَ شُيُوخُهُمْ بِمَنْزِلَةِ أَبِيكَ و اینکه کهنسالانشان را در حکم پدرت بدانی ۱۰. وَ شُبَّانُهُمْ بِمَنْزِلَةِ إِخْوَتِكَ و جوانانشان را در حکم برادرانت ۱۱. وَ عَجَائِزُهُمْ بِمَنْزِلَةِ أُمِّكَ و پیرزنانشان را در حکم مادرت ۱۲. وَ الصِّغَارُ بِمَنْزِلَةِ أَوْلَادِك‏ و کودکانشان را در حکم بچه‌های خودت بدانی. 🔸 ۳۵ سال سیرهٔ عملی امام سجاد (ع) طبق همین اصول بود که در سخت‌ترین شرایط پس از عاشورا، قلب‌ها را تسخیر و امام (ع) را به قلب تپندهٔ جهان اسلام تبدیل کرد. 🔹 اگر این سند توحیدی، ذهنیت عمومی و مبنای ارتباطات اجتماعی ما شود، دستاویزی برای بوق‌های «سنی‌هراسی» و «تهدیدانگاری اهل‌سنت» باقی می‌ماند؟ بوق‌هایی که اسم خودشان را هم «اهل ولایت» گذاشته‌اند! 🔸 حتی کمتر از این، آیا بهانه‌ای برای قطع رابطه با برادران مسلمان غیرشیعه و توجیهی برای اینکه بی‌خیال و غافل از آنان باشیم باقی می‌ماند؟! 🔹 بیان امام (ع) صریح و شفاف است و هیچ جای لاپوشانی ندارد. در کنار جشن و شادی، دقایقی هم کلاه خودمان را قاضی کنیم؛ چقدر در دل و زبان و رفتار، به این ۱۲ بند، مؤمن و معترف و پایبند هستیم؟ 🆔 @Hablollahir
💠 پاتوق جهان اسلام 🇵🇸 مستند داستان سفارت 🔻 خلاصه‌ای از ارائه آقای احسان صفرزاده کارشناس مسائل فلسطین 🔸 بن گوریون اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی ایده‌ای داشت با عنوان شکل‌گیری ارتباط با غیر عرب‌ها که شامل کشورهای ایران و ترکیه و اتیوپی می شد. 🔹 روابط ایران و اسرائیل در قبل از انقلاب اسلامی، در چند حوزه است 1⃣ حوزه سیاسی در این حوزه دوگانه‌ای در روابط دیده می‌شود؛ از یک سو ایران نمی‌خواهد این روابط علنی شود و از سوی دیگر اسرائیل اصرار بر علنی شدن روابط دارد؛ چراکه می‌خواهد بگوید «ما روابط علنی داریم و من عضوی از خاورمیانه هستم» 2⃣ حوزه اقتصادی نخبگان یهودی مهاجر به اسرائیل، به دنبال الگوسازی از اسرائیل بوده‌اند همچنان که در خاطرات مئیر عزری (اولین نماینده اسرائیل در ایران) آمده که «ما می‌خواستیم اسرائیل در چشم ایرانی‌ها الگو بشود» 3⃣ حوزه فرهنگی در بحث فرهنگ مردم پروژه داشتند که دوگانه ایران و عرب را شکل بدهند این خوانش بصورت ضدعرب و ضد اسلام است که موانع پیشرفت ایران می‌دانستند. صوت کامل ارائه را از اینجا دریافت کنید 🆔 @Hablollahir
پاتوق مستند داستان سفارت- آقای صفرزاده- 021126.mp3
21.98M
🔻 صوت کامل پاتوق جهان اسلام 🇵🇸 مستند داستان سفارت ◀️ نگاهی به پیشینه‌ی روابط ایران با رژیم صهیونسیتی پیش از انقلاب اسلامی و همراهی مردم با مسأله فلسطین از ابتدای نهضت ▫️ احسان صفرزاده ▪️ کارشناس مسائل فلسطین 🆔 @Hablollahir
💠 پاتوق جهان اسلام 🔘 نسبت جماعت اخوان المسلمین و ایران با ارائه 🔸 استاد محمدصدیق دهواری برای مطالعه گزیده‌ی این جلسه، کلیک کنید 🆔 @Hablollahir
🔻 گزیده‌ی ارائه استاد محمدصدیق دهواری ◽️ پیرامون اخوان المسلمین و جماعت دعوت و اصلاح در ایران 🔸 درباره اخوان در ایران و همینطور در شبه قاره ◀️ کلاً از نظر اخوان جهانی جماعت اسلامی که توسط امام ابوالاعلی  مودودی راه‌اندازی شده یک جنبشی است که مورد تایید اخوان است. لذا اخوان به هیچ وجه در کشورهای شبه قاره هند پاکستان بنگلادش هند که جماعت اسلامی فعال است کار تشکیلاتی و تنظیمی انجام نداده است. و افرادی از این کشورها را عضو تشکیلات اخوان ننموده بلکه در دوران جهاد افغانستان موسساتی تربیتی و انجمن های خیریه در پیشاور داشته است و اندیشه امام مودودی از نظر اخوان المسلمین پذیرفته شده است و هیچ اخوانی افکار و اندیشه‌های ایشان را رد نمی کند و بین دو جنبش تعامل وجود دارد 🔹 اخوان المسلمین یا دعوت و اصلاح ◀️ اخوان با اینکه می‌دانسته است که در ایران اهل سنت حضور دارند ولی هیچگاه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت تشکیلاتی نداشتند.ولی افرادی از کردستان  ایران در عراق تحصیل و متاثر از اندیشه اخوان شدند و حتی عضویت پیدا کردند ولی فعالیت تشکیلاتی نداشتند تا اینکه ماموستا کاک ناصر سبحانی از اندیشه های اخوان المسلمین متاثر می گردد و با جمعی از دوستان خود حلقه های تربیتی را آغاز می کنند. سپس بعد از زمان جنگ تحمیلی بسیاری از شخصیت‌های اخوانی به ایران آمدند به صورت منظم با همکاری افرادی که در عراق تحصیل  کرده بودند و آشنایی قبلی داشتند و خود کاک ناصر سبحانی فعالیت‌های خودشان را ابتدا در کردستان  سپس همه مناطق اهل سنت ایران آغاز کردند. و طبق تحلیل من در سال ۸۱ یک دگردیسی در اخوان ایران به وجود آمد و جماعت اخوان المسلمین به جماعت دعوت و اصلاح تغییر نام و تغییر رویکرد داد. و گاهاً اعلام می‌کنند که ما هیچگونه وابستگی خارجی نداریم و هیچگونه ارتباطی نداریم و اخوان جهانی را ما نمایندگی نمی‌کنیم. 🔸 رابطه اخوان المسلمین با انقلاب ◀️ ابتدای اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و شخصیت امام خمینی به عنوان شخصیتی که جهانی بود خیلی مورد توجه اخوان قرار گرفت. خیلی از شخصیت‌های اخوانی تحت تاثیر افکار و رهبری ایشان قرار گرفتند در بسیاری از کشورها نخبگان مثل شهید فتحی شقاقی که به نوعی از اخوان فلسطین بودند درباره امام خمینی کتاب نوشتند. هیئت‌هایی از اخوان در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به رهبری استاد مصطفی مشهور مرشد عام وقت اخوان المسلمین به ایران تشریف آوردند. و روابط بسیار خوب و حسنه بوده است و نگاه قالب اخوان جهانی نسبت به تشیع و انقلاب اسلامی نگاه مثبتی بوده. خود حماس را ما نمی‌توانیم از اخوان جدا بدانیم و همچنین شخصیت‌های اخوان جهانی در قالب کنفرانس‌ها اسلامی در ایران حضور داشتند 🔹 رابطه اخوان المسلمین و رژیم صهیونیستی ◀️ موضع‌گیری اخوان نسبت به رژیم صهیونیستی مشخص است از ابتدای تشکیل آن در سال ۱۹۴۸ و درگیری‌هایی که کامل شریف داشت و خود امام حسن البنا  مجاهدان را تشویق و در فلسطین حضور یافت حتی یکی از عوامل ترور خود امام حسن البنا موضع‌گیری ایشان نسبت به فلسطین بود. و اخوان همیشه موضع‌گیری متضادی با اسرائیل داشته است کما اینکه خود حماس در واقع نمایندگی اخوان در فلسطین است 🔸 تاثیر طوفان الاقصی بر تلطیف نگرش به اخوان المسلمین ◀️ خیلی از شخصیت‌هایی که در کشورهای عربی هستند موضع‌گیری‌های جالبی را اتخاذ می‌کنند مثلاً شخصیتی است به نام شیخ حسن الحسینی که شخصیتی بحرینی است که اتفاقاً بسیار سنی متعصبی است اما خیلی هم ارادت به اهل بیت دارد.  یکی از شیوخ سعودی صحبت کرده بود که ای ابو عبید تو برو به فرزندان و زنان اقصی توحید درس بده. بعد این جناب شیخ حسن الحسینی در پاسخ به این شیخ سعودی گفته بود که ای عروسک خیمه شب بازی به خدا آن انگشت سبابه ابوعبیده توحید را از تو بهتر می‌داند. زنان و کودکان غزه از یتیم و بیوه و معلول و مجروح  آیاتی را دارند می‌خوانند که گویا حس می‌کنیم برای اولین بار است که این آیات نازل شده است. 🆔 @Hablollahir
سلام و احترام عیدتون مبارک ✅ و کمک ها به غزه ارسال شد . 🔴 : قرار هست برای تعدادی از خانواده های فلسطینی که اکنون خانه و کاشانه شون در غزه ویران شده و فعلا در رفح ساکن هستند، تهیه کنیم .
5029087001597700
کانون فرهنگي تبليغي شهيدالقدس (برای کپی رو شماره کارت کلیک کنید) نحوه ارسال پول : به کمک دانشجویان فلسطینی مقیم ایران از طریق خانواده هاشون در غزه آیا شما هم شریک میشوید؟ @shahideqods
💠 تهمت وهابیت 🔸 روحانی‌نماهایی که قبل از انقلاب، دین را از سیاست جدا می‌دانستند، یک‌مرتبه متدین شده و به روحانیون عزیز و شریفی که برای اسلام آن همه زجر و آوارگی و زندان و تبعید کشیدند، تهمت وهابیت و بدتر از وهابیت زدند. 🔺 امام خمینی (ره)، منشور روحانیت 🔻 برشی از کتاب «مسجد رهبر» 🔹 «نظام به این فکر افتاد که از طریق مذهب علیه مذهب، مسجد کرامت را تعطیل کند ... بر همین اساس آمدند در مسجد حاجی ملاهاشم ... آقای حاج شیخ مرتضی ... می‌رفت منبر. حاج شیخ مرتضی... آنجا شروع می‌کند علیه مسجد کرامت و آیت‌الله خامنه‌ای سخنرانی کردن. بعد می‌گوید دوتا حسینیه اضلال که دارند جوان‌ها را وهابی می‌کنند...؛ در تهران حسینیه ارشاد علی شریعتی است، در مشهد هم حسینیه کرامت سیدعلی خامنه‌ای است. سخنرانی‌های اینچنینی زمینه را آماده می‌کند و می‌آیند مسجد کرامت را می‌بندند و بعد که مسجد کرامت را می‌بندند، آقا را هم محدود می کنند.» (به نقل از حجت‌الاسلام عبدالرضا ایزدپناه) 🔘 تصویر رهبر انقلاب با لباس بلوچی در سفر به استان سیستان‌وبلوچستان در دوران ریاست‌جمهوری 🆔 @Hablollahir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 ؛ از محمد (ص) تا مهدی (عج) 🌸 اعتقاد مشترک امت اسلامی به مهدی موعود (ع)، در بیان جناب مولوی ، خطیب و استاد برجستهٔ حوزهٔ علمیهٔ اهل‌سنت خراسان 🌼 روز جهانی مستضعفین مبارک 🆔 @Hablollahir
💠 بیانیه مهم در مورد انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد و کلات 🔸 با توجه به جایگاه بی‌بدیل مجلس شورای اسلامی در عرصۀ تقنین و نظارت و ضرورت انتخاب آگاهانه، ضرورت دارد تشکلهای تخصصی از زاویۀ فعالیت خود به ارزیابی نامزدها بپردازند. از این رو، شورای مرکزی مجمع اسلامی حبل‌الله با یک دهه فعالیت تخصصی در عرصۀ جهان اسلام و وحدت اسلامی، پرسش‌هایی در محورهای زیر طراحی کرد: 1⃣ نگاه جهانی انقلاب 2⃣ حضور مهاجرین در ایران 3⃣ تعامل با اقوام و مذاهب اسلامی 4⃣ نگاه به همسایگان شرقی 5⃣ حمایت از فلسطین 🔹 این پرسشنامه برای ۱۴ نفر از نامزدهای شاخص فهرست‌های انتخاباتی در حوزۀ مشهد و کلات، فرستاده شد. در نهایت و پس از پیگیری‌های فراوان، ۸ نفر از این افراد به پرسشنامه پاسخ دادند. سپس ۶ نفر از اعضای شورای مرکزی مجموعه، به پاسخهای داده شده، از ۱ تا ۱۰۰ امتیاز دادند. ترتیبی که در تصویر مشاهده می‌فرمایید، بر حسب میانگین این نمرات است. 🔻 لازم به ذکر است که ترتیب ارائه شده، صرفا طبق پاسخهای نامزدها در همین محورهای تخصصی تنظیم شده و این امتیازات به معنای تایید یا ترتیب نهایی نامزدها در تمام ابعاد نیست. و من الله التوفیق 🆔 @Hablollahir
💠 آیا گوش شنوایی هست؟ 🔻 دل‌گفته‌های یک مهاجر افغانستانی با مجلس شورای اسلامی آینده ✍ یک مهاجر 50 ساله ساکن مشهد 🔸 شاید باورتان نشود؛ در تب‌وتاب این روزهای انتخابات، ذهن من مهاجر غیرایرانی هم حسابی درگیر است؛ در جمع‌های خانوادگی و دوستانه از این صحبت می‌کنیم که «کدام نماینده برای ما خوب هست؟»، «چه کسانی قرار است چه کارهایی انجام بدهند؟» و... . 🔹 با خودمان بحث می‌کنیم؛ آیا نماینده‌ای پیدا می‌شود که: 1⃣ درست اجرا شدن مصوبۀ مجلس یازدهم را برای تسهیل اعطای تابعیت به فرزندانی که مادرشان ایرانی و پدرشان غیرایرانی است پیگیری کند؟ 2⃣ برای تسهیل شرایط قانونی اعطای مجوز کار به مهاجران، از کارگر ساده و دستفروش روزمزد تا سرمایه‌گذاران کلان اقتصادی فکری کند؟ 3⃣ نگذارد سه نسل تحصیل‌کردۀ افغانستانی -که با هزاران زحمت و تلاش شبانه‌روزی و با امکانات تحصیلی ایران، توانسته دکترای تخصصی بگیرد- چمدان مهاجرت ببندد و دسترنج این نظام به کام غرب بریزد؟ 4⃣ بستر قانونی لازم را برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مهاجران فراهم کند تا برای ارتقای سطح کیفی زندگی یک شهر، با هم سهیم شوند؟ 5⃣ بستر قانونی لازم را فراهم کند تا حقوق اولیۀ زندگی روزمرۀ یک مهاجر، با حفظ کرامت انسانیش تأمین شود؟ 6⃣ بتواند نگاه تهدیدمحور و سیاه‌نمایی نسبت به مهاجرین را تغییر داده و به توسعۀ امنیت فرهنگی و اجتماعی ربط و بسط بدهد؟ 7⃣ به‌عنوان نمایندۀ تمام ساکنان آن شهر، به مهاجرین هم فرصت ملاقات در دفتر کارش بدهد؟ ⁉️ راستی، آیا چنین نماینده‌ای پیدا خواهد شد؟ 🆔 @Hablollahir
🤝 حضرت امام جعفر صادق (ع): «مسلمان، برادر مسلمان است؛ او را تنها نمی‌گذارد.» (کافی، ج۲، ص۱۷۴) 💠 برادران و خواهران هم‌وطنمان در جنوب ، در گرفتارند؛ در آستانهٔ ماه خدا به یاریشان بشتابیم. 🔰 به همت گروه جهادی صراط مستقیم و با مشارکت مجمع اسلامی حبل‌الله 📣 اقلام مورد نیاز: برنج روغن انواع کنسروجات پتو آب معدنی بخاری برقی ✅ جهت ارسال این اقلام با:
09128336919
(حاج آقای جان‌آبادی) تماس بگیرید. ❇️ واریز کمکهای نقدی: 🔻
IR780150000003101057671548
🔻
5892101447551389
گروه جهادی صراط مستقیم|هاشم رعنایی (برای رونوشت، شماره را لمس کنید) 📌مبالغ دریافتی، برای خرید اقلام‌ خوراکی، پتو و سایر نیازهای فوری سیل‌زدگان مصرف می‌شود. 🔺‌اطلاعات تکمیلی در: https://eitaa.com/nehzatsb 🔰 در همیاری و نیز انتشار این پیام شریک باشیم. 🆔 @Hablollahir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
•ویدئو یک: توضیحات حجت الاسلام شاندیزی (مسوول گروه فرهنگی شهیدالقدس) در مورد پویش کمک به غزه. • ویدئو دو: الحمدلله مهربانی‌های شما عزیزان به غزه رسید و توسط دوستان جهادی‌مان در غزه «گروه جهادی الباقیات الصالحات» بسته های غذایی تهیه و توزیع شد... 📣 این پویش همچنان ادامه دارد... سفیر پویش کمک به غزه باشیم... شماره کارت برای کمک به این پویش
5029087001597700
اگر سوالی بود میتوانید به این آیدی پیام دهید : @a_balllll 🇵🇸@Shahideqods
💠 پاتوق جهان اسلام 🔻 سید جمال‌الدین و آینده جهان اسلام ◀️ به مناسبت سالروز بزرگداشت سیدجمال‌الدین اسدآبادی 🔸 با ارائه ▫️ علی ایوبی ▪️ کارشناس ارشد دانش اجتماعی مسلمین 📆 زمان: پنج‌شنبه ۲۴ اسفند | ساعت ۱۴:۳۰ 📍 مکان: مشهد، نبش مطهری شمالی ۲۶ 🆔 @Hablollahir
27.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ پاسخ مسؤل خیریه خدیجه کبری به سوالات مهم درباره جمع آوری کمک‌های مردمی از طریق شماره حساب‌های زیر متعلق به بنیاد خیریه ام الیتامی الخدیجه الکبری، می‌توانید در توزیع مایحتاج مورد نیاز میان مردم غزه سهیم شوید. بنيادخيريه ام اليتامىٰ الخديجة الكبرىٰ سلام الله عليها ——————————————- بانک پاسارگاد شماره کارت : 5022291329674046 شماره حساب : 2308100179177931 شماره شباء : IR710570023081017917793101 —————————————— بانک ملت شماره کارت: 6104338926896834 شماره حساب : 8899889953 شماره شبا: IR210120020000008899889953 🔻🔻🔻 🔸جزئیات بیشتر حساب ها👇 https://zil.ink/bonyadkhadijah 🔹باعضويت دركانال خيريه وارسال به ديگران از ياورانِ مظلومانِ غزّه شويد 🔻 🆔@bonyadkhadijah
💠 اهانت به هر کدام از همسران پیامبر(ص)، اهانت به پیغمبر(ص) است! 🔻 هشدار صریح رهبر انقلاب دربارهٔ برخی اقدامات جاهلانه به بهانهٔ بزرگداشت حضرت خدیجه کبری (س) 🔸 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار دست‌اندرکاران همایش «صدف کوثر» (تکریم حضرت خدیجه کبری سلام‌الله‌علیها) فرموده‌اند: 🔹 «تعریض [و کنایه زدن] به سایر زوجات مطهرات پیغمبر نبایستی باشد. بالاخره زوجات پیغمبر محترمند؛ هر کسی به اینها اهانت کند - هر کدامشان باشد- به پیغمبر اهانت کرده؛ این را من قاطعا عرض میکنم... امیرالمومنین با جناب عایشه آن رفتار را کرد... با زنی که به جنگ او آمده این جور با احترام رفتار کرد. به خاطر اینکه همسر پیغمبر بود و الا امیرالمؤمنین که از کسی ملاحظه ندارد. بنابراین حتما تعریض بایستی وجود نداشته باشد.» (۱۳۹۵/۰۲/۲۰) 🆔 @Hablollahir
💢چرا برای غزه کم تحرکــیم؟💢 🔹تصمیم گرفتم اولین و دومین یادداشت امسال رو برای غزّه بنویسم و نه حتی برای شعار سال! 🔹بعد از یادداشت «غزه؛ و البته هزاران مناسبت تقویمی و موسمی جور و واجور!!» که در آن به نقد رفتار فرهنگی دوستان حزب‌اللهی‌مان پرداخته بودم، برخی از دوستان گفتند که مردم ایران حاضر به همراهی با مردم غزه نیستند و افکار عمومی ما کشش طرح مسئله کمک به غزه را ندارد! 🔹بگذارید همین ابتدا نظر خودم را عرض کنم. این تحلیل از مردم ایران از اساس یک تحلیل غلط، انحرافی و تقلیل گرایانه است. مردم ایران همواره در طول قرنها جزو عدالت‌طلب‌ترین ملتها بوده‌اند و برای رسیدن به آن، هزینه‌های هنگفت داده‌اند. چطور می‌شود که چنین ملتی که حتی مخالفین حکومتش هم برای همراه کردن مردم ناچارند که بر روی عدالت‌طلبی دست بگذارند و حجاب قانونی را مصداق ظلم نشان دهند تا بتوانند جوانان و نوجوانان را برای مقابله با حکومت به خیابانها بکشانند، به یکباره چنان تحولی پیدا می‌کند که نسبت به یکی از بزرگترین جنایت‌ها و نسل‌کشی‌های آشکار تاریخ معاصر کرخت و سرد شوند؟! این تحلیل غلط اندر غلط است ... 🔹ریشه عدم تحرک کنونی مردم ایران را باید در جایی دیگر دنبال کرد؛ اولین ریشه‌ی این بی تحرکی در فراگیر شدن این تلقی است که «الان کمک به غزه یک کار تخصصی و نظامی است که مردم عادی نمی‌توانند نقشی در آن داشته باشند»؛ دومین ریشه این بی عملی را باید در این تلقی دنبال کرد که «راهپیمایی‌های کلیشه‌ای دردی از مردم غزه دوا نمی‌کند و اقتضائات بیرونی و میدانی به حدی قدرتمند است که این راهپیمایی‌های داخلی، تأثیری بر روی تصمیم گیری مسئولین سیاسی و نظامی کشور در مواجهه با مسئله غزه نمی‌گذارد.» 🔹حاصل جمع این دو تلقی این است که مردم ایران علیرغم تأسف و تأثری که از جنایتهای بی حد و مرز اسرائیل دارند و احیانا اشکی که شبها پای اخبار کودک‌کشی‌ها و زجرکشیدن‌های مردم غزه می‌ریزند، راهی را برای کمک در جلوی خود باز نمی‌بینند و ناگزیر برای فرار از فشار روحی آن، خود را به بی‌خیالی می‌زنند. خیلی فرق است که کسی بی‌خیال مسئله‌ای باشد و کسی از روی ناچاری و بن بست عملی و قاعدتاً برای فرار از فشار شکننده‌ی روحی مسئله‌ای، خود را به بی‌خیالی بزند؛ حال اکثر مردم ایران، حال دومی است. 🔹از اینرو، راه برافروخته نگه داشتن ابر مسئله‌ای به نام فلسطین در جان و فکر و رفتار مردم ایران، پخش عکس‌های جنایت‌های شنیع اسرائیل و نسل‌کشی‌ها و کودک‌کشی‌ها و رنج‌ها و زجرهای فلسطینیان نیست، بلکه راه اصلی «بازآفرینی فناوریهای اجتماعی استحصال اراده جمعی مردم ایران در راستای حضور واقعی در واقعه فلسطین» می‌باشد. ‌🔹خلاصه اینکه: ➖ امروز مشکل مردم ایران «نبود تحریک» نیست، بلکه مشکل، «فقدان بستر تحرک» است. ➖ امروز مشکل مردم ایران «ندانستن ظلم اسرائیلیان» نیست، بلکه مشکل، «نداشتن راهی برای حضور و تأثیر واقعی» است. ➖امروز مشکل مردم ایران «نخواستن کمک به غزه» نیست، بلکه مشکل، «تصور ناتوانی از کمک کردن» است. 🔹گسست زبانی با منطقه و جهان، بیرون بودن از مناسبات عربی و ترکی، بیگانگی با اقتضائات جامعه اهل تسنن، فشل بودن سامانه خبر در کشور و البته انسداد ذهنی خواص شتاب‌دهنده‌، همه و همه دست به هم داده‌اند تا فناوری‌هایی زنده‌ی چند دهه‌ی گذشته‌ی جامعه‌ی انقلابی ایران یعنی به امری صرفا داخلی و کلیشه‌ای تنزل یابد و تخلیه معنایی شود ... اگر راهی برای تحرک مردم ایران هست که حتما هست، آن را باید در بسترسازی کنش عمومی، از طریق احیاء فناوری‌های اجتماعی با سابقه و یا خلق فناوری‌های اجتماعی جدید جستجو کرد ... 🔹در یادداشت بعدی توضیح خواهم داد که در ماجرای کم نظیر غزه چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم؛ ان شاء الله .... https://eitaa.com/alimohammadi1389/1671