مرگ دین شناس
🖌 حضرت#امام_صادق علیه السلام فرمود: مرگ هیچ کس نزد شیطان محبوبتر از مرگ دین شناس نیست.
🖌 عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ مَا مِنْ أَحَدٍ يَمُوتُ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَحَبَّ إِلَى إِبْلِیسَ مِنْ مَوْتِ فَقِیهٍ .
📚 اصول کافى جلد 1 صفحه:46 روایة: 1
#حدیث #دین_شناس
از یکی از ائمه علیهم السلام که فرمود: لقمان به پسرش گفت: پسر عزیزم همنشین را از روى بصیرت انتخاب کن. اگر دیدى گروهى خداى عزوجل را یاد مى کنند با ایشان بنشین که اگر تو عالم باشى علمت سودت بخشد و اگر جاهل باشى ترا بیاموزند و شاید خدا بر آنها سایه رحمت اندازد و ترا هم فرا گیرد.
عَنْ يُونُسَ رَفَعَهُ قَالَ قَالَ لُقْمَانُ لِابْنِهِ يَا بُنَيَّ اخْتَرِ الْمَجَالِسَ عَلَى عَيْنِكَ فَإِنْ رَأَيْتَ قَوْماً يَذْكُرُونَ اللَّهَ جَلَّ وَ عَزَّ فَاجْلِسْ مَعَهُمْ فَإِنْ تَكُنْ عَالِماً نَفَعَكَ عِلْمُكَ وَ إِنْ تَكُنْ جَاهِلًا عَلَّمُوكَ وَ لَعَلَّ اللَّهَ أَنْ يُظِلَّهُمْ بِرَحْمَتِهِ فَيَعُمَّكَ مَعَهُمْ .
اصول کافى جلد 1 صفحه: 48 روایة: 1
گفتگوی بهتر
🖌حضرت #امام_کاظم علیه السلام فرمود: گفتگوى با عالم در خاکروبه بهتر از گفتگوى با جاهل است روى تشکها.
🖌 عَنْ أَبِی الْحَسَنِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ ع قَالَ مُحَادَثَةُ الْعَالِمِ عَلَى الْمَزَابِلِ خَيْرٌ مِنْ مُحَادَثَةِ الْجَاهِلِ عَلَى الزَّرَابِيِّ .
📚 اصول کافى جلد 1 صفحه: 48 روایة: 2
#حدیث #همنشینی_عالم
[فرستاده شده از نســـآفتابـــل]
برخی از دروغهایی که درباره کرونا گفتن
دروغ شماره ۱
ویروس کرونا، یک بیماری جدید است.
اما کرونا در فرهنگ لغت پزشکی به خانوادهای از ویروسها اطلاق میشود، و در دهه ۱۹۶۰ کشف شده است.
دروغ شماره ۲
ویروس کرونا زیر میکروسکوپ مشاهده شده است.
اما اطلاعات کوید-۱۹ پتنتدار یا محرمانه هستند، تمامی عکسهای منتسب به ویروس یا نقاشیهای تخیلی هستند یا مدلهای خیالی سه بعدی هستند و یا مربوط به سایر بیماریهای عفونی و سایر میکروارگانیسمها میباشند.
دروغ شماره ۳
برای جلوگیری از شیوع کرونا باید قرنطینه سراسری اعمال بشه.
اما هیچوقت در علم پزشکی افراد سالم قرنطینه نمیشوند.
و نه تنها در ایران بلکه در هیچ کجای دنیا نمیتوان جلوی شیوع یک بیماری هوازی را با قرنطینه سراسری گرفت.
دروغ ۴
ماسک جلوی بیماری کرونا رو میگیره.
اما ذرات عفونی و بخصوص ویروسها بسیار ریزتر از شکافهای ماسکهایی هستند که میزنیم و قابلیت جلوی گیری از آن را ندارند.
دروغ شماره ۵
ماسک برای محافظت دیگران است، ماسک زدن فلان درصد باعث جلوگیری از دراپلتها میشوند.
اما ذرات آلوده کننده بسیار ریزتر از دراپلتها یا ریز قطرهها هستند.
حتی پیشرفتهترین ماسکها که سوپاپدار هستند، بازدم شخص آلوده را به اطرافیان انتقال خواهد داد.
دروغ شماره ۶
الکل و مواد ضد عفونی سبب کشتن ویروس کرونا میشود.
اما ویروس اصلاً موجودی زنده نیست که بشود آن را کشت.
این کار مانند این است که سعی کنیم با آب سنگ ریزههای داخل برنج را بکشیم یا حل کنیم. مواد ضد عفونی فقط قادر به کشتن ارگانیسمهای زنده هستند.
دروغ شماره ۷
ویروس کرونا دیوانهوار در حال جهش است و صدها و صد و چندمین بار جهش داده است.
اما همه ارگانیسمها در حال جهشند، نه بطور دیوانهوار، جهش بصورت اتفاقی رخ میدهد و نادر است، و همه جهشها مؤفق نیستند و درصد موفقیت و ادامه موجودیت یک جهش بسیار کوچک است.
دروغ شماره ۸
فاصلهگذاری و رعایت پروتکلها باعث قطع زنجیره و جلوگیری از موج کرونا میشود.
اما هیچ ارگانیسمی مجهز به متر برای اندازه گیری فاصله جهت آلوده کردن، یا تقویم برای ایجاد موج جدید نیست.
دروغ شماره ۹
بر اساس تست کرونا آمار موارد کرونا در حال افزایش است.
اما تستهای کرونا اصولاً تست باینری یا بله-خیر نیستند، متکی بر تقویت شمار برخی ارگانیسمها در نمونه با استفاده از دستگاه هستند که دارای خطای بسیار بالا و غیر قابل اعتمادند. مورد لزوما نشانگر ابتلا نیست.
نســـآفتابـــل
ایتا
is.gd/1TzlRl
تلگرام
is.gd/rQFsKp
سروش
is.gd/86eSCa
اینستاگرام
is.gd/LtY4m9
کلوبداتکام
is.gd/oFRdvh
با که باشیم
🖌 حضرت #امام_صادق ع #رسول_خدا صلی الله علیه و آله فرمود: حواریین به عیسى علیه السلام گفتند یا روح الله با که بنشینیم فرمود: با کسیکه دیدارش شما را به یاد خدا اندازد و سخنش دانشتان را زیاد کند و کردارش شما را به آخرت تشویق کند.
🖌 عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص قَالَتِ الْحَوَارِيُّونَ لِعِیسَى يَا رُوحَ اللَّهِ مَنْ نُجَالِسُ قَالَ مَنْ يُذَكِّرُكُمُ اللَّهَ رُؤْيَتُهُ وَ يَزِیدُ فِی عِلْمِكُمْ مَنْطِقُهُ وَ يُرَغِّبُكُمْ فِی الْآخِرَةِ عَمَلُهُ .
📚 اصول کافى جلد 1 صفحه:48 روایة: 3
#حدیث #همنشینی_عالم
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 ابعاد مهم قانون جدید هستهای مجلس
🔻 حبس و زندان در انتظار روحانی
🔹 قسمت اول
🔰 حمید رسایی: روز چهارشنبه طرح «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریمها و صیانت از منافع ملت» از سوی نمایندگان مجلس تصویب شد. این قانون پس از طرح ابهام از سوی شورای نگهبان به مجلس بازگشت و با انجام اصلاحاتی دوباره رای نمایندگان را گرفت؛ شورای نگهبان هم در نهایت این طرح را مغایر با قانون اساسی و شرع تشخیص نداد و رئیس مجلس آن را به اقای روحانی ابلاغ کرد.
علیرغم انتقادات واردی که برخی نمایندگان به نحوه اداره مجلس در زمان تصویب این طرح بویژه پس از بازگشت از شورای نگهبان داشتند، اما به تناسب اقدامات معنیدار دولت روحانی و در مقایسه با انفعال مجلس دوره لاریجانی، این مصوبه مجلس یازدهم را باید یک گام به پیش دانست.
مطابق این قانون، چرخ هستهای که با اشاره غربیها و به دست حسن روحانی متوقف شده بود، در صورت اجرا، مجددا به حرکت درخواهد آمد و غنیسازی ۲۰ درصد آغاز، راکتور آب سنگین خنداب اراک احیا، ماشینهای پیشرفته نسل دو نصب و بسیاری از اقدامات دیگر انجام میشوند.
مطابق بند نهم این قانون، در صورت عدم لغو تحریمها (لغو کامل تحریمهای هستهای، نظامی، حقوق بشری و امثال آن) و عدم اصلاح سیستم مبادلات بانکی، اجرای پروتکل الحاقی نیز پس از گذشت دو ماه از زمان لازم الاجرا شدن آن، متوقف میشود.
هر چند معتقد بودم که در خصوص پروتکل الحاقی این شرط باید برعکس قرارداده میشد یعنی ابتدا باید اجرای پروتکل بلافاصله با این قانون متوقف و اجرای مجدد آن، مشروط به تحقق شروط ذکر شده تا دوماه آینده میشد که ظاهرا به دلیل مصوبهای در شورای عالی امنیت ملی، امکان آن نبود.
اما مهمتر از همه این موارد، بند هفتم و نهم این قانون است. اینگونه برداشت میشود که همین دو بند (بویژه بند نهم) روحانی را عصبانی کرده وگرنه قبل از این هم قانون مشهور به ۲۰ دقیقهای توسط لاریجانی به تصویب رسید و بند سه آن هم مهم بود ولی روحانی هرگز احساس خطری نداشت.
برای روحانی حتی خطوط قرمز تعیین شده از سوی رهبر انقلاب هم مهم نبود که اگر بود به آنها پاییند میماند. روحانی در مورد طرح اخیر مجلس درباره بسته معیشتی هم نشان داد به اجرای قانونی که قبول نداشته باشد، پای بند نیست.
اما چرا این دو بند قانونی او را عصبانی کرده است؟ چون این قوانین ضمانت اجرایی نداشتند. اما در قانون اخیر، مطابق بند هفتم آن، تشخیص تحقق شروط قید شده در قانون برای لغو اجرای پروتکل الحاقی، با مجلس شورای اسلامی است و مطابق بند نهم، مسئولان دولتی به تناسب امتناع یا ممانعت از اجرای این قانون به مجازات تعزیری درجه دو تا پنج قانون مجازات اسلامی محکوم میشوند.
مطابق مجازات تعزیری درجه دو تا پنج قانون مجازات اسلامی، مستنکفین از اجرای این قانون به حبس و زندان بیش از دو تا بیست و پنج سال، جزای نقدی، انفصال دائم از خدمات دولتی و عمومی، محرومیت از حقوق اجتماعی بیش از پنج تا پانزده سال، ممنوعیت دائم از یک یا چند فعالیت شغلی یا اجتماعی برای اشخاص حقوقی محکوم میشوند.
✍️بیداری ملت
@bidariymelat
همنشینی دیندار
🖌حضرت #امام_صادق ع از #رسول_خدا ص که فرمود: همنشینى با اهل دین بزرگی دنیا و آخرتست.
🖌 عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص مُجَالَسَةُ أَهْلِ الدِّینِ شَرَفُ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ .
📚 اصول کافى جلد 1 صفحه: 49 روایة: 4
#حدیث #همنشینی
هدایت شده از فقه و احکام رهبری (leader.ir)
📚 تعيين مسافت شرعی
💠 سؤال: #مسافت_شرعی، چند #کیلومتر است و کیفیت محاسبه آن چگونه است؟
✅ جواب: مسافت شرعی که موجب شکسته شدن نماز می شود، حدود ۴۱ کیلومتر در مسافت امتدادی (فقط رفت) و ۲۰/۵ کیلومتر در #مسافت_تلفیقی (رفت و برگشت) است.
اگر سفر از شهر یا روستای مستقلی شروع می شود – هر چند نزدیک شهر یا روستای دیگری باشد -، آغاز مسافت، خروجی شهر یا روستاست و تا اول شهر #مقصد محاسبه می شود، مگر این که قصد رفتن به مکان خاص و مستقلی در کنار شهر مقصد را داشته باشد به گونه ای که عرفا رسیدن به شهر، رسیدن به مقصد محسوب نشود و شهر تنها مسیری برای رسیدن به مقصد باشد، مانند برخی دانشگاه ها یا پادگان ها یا بیمارستان هایی که در کنار شهر هستند، که در این صورت در محاسبه مسافت تا همان مکان خاص در نظر گرفته می شود.
#احکام_سفر #معیار_مسافت_شرعی
🆔 @leader_ahkam
بپرسیم
🖌 حضرت #امام_صادق ع بحمران راجع به سؤالی که کرده بود فرمود: همانا مردم هلاک شدند چون نپرسیدند.
🖌 قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع لِحُمْرَانَ بْنِ أَعْيَنَ فِی شَيْءٍ سَأَلَهُ إِنَّمَا يَهْلِكُ النَّاسُ لِأَنَّهُمْ لَا يَسْأَلُونَ.
📚 اصول کافى جلد 1 صفحه: 49 روایة: 2
#حدیث #بپرسیم
از دین بپرسید
حضرت #امام_صادق (ع) از #رسول_خدا (ص) نقل می کند که فرمود: اف بر کسی که برای خود در هر جمعه (هفته اى یکروز) وقتی را خالی نگذارد تا براى امور دینش آماده شود و از دینش سؤال کند.
🖌 عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص أُفٍّ لِرَجُلٍ لَا يُفَرِّغُ نَفْسَهُ فِی كُلِّ جُمُعَةٍ لِأَمْرِ دِینِهِ فَيَتَعَاهَدُهُ وَ يَسْأَلُ عَنْ دِینِهِ.
📚 اصول کافى جلد 1 صفحه:50 روایة: 5
#حدیث #پرسش