گذشت عمر و تو در فکر نحو و صرف و معانی
بهائی! از تو بدین «نحو»«صرف» عمر، «بدیع» است
شیخ بهایی رحمت الله علیه
Hanif Taheri Shab 30 Safar 95-04.mp3
11.28M
گوهر ولای تو ، به طینت من بود ای صنمم
ذکر خوب نام تو ، عبادت من بود ای صنمم
Hanif Taheri Shab 30 Safar 95-05.mp3
10.23M
سیدی یک نظر سوی ماکن قسمت ما همه کربلا کن
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
اجر تو در گمنامی است و اجر ما در افشا کردن
آدم ها فکر می کنند اگر یک بار دیگر متولد شوند، جور دیگری زندگی می کنند؛ شاد و خوشبخت و کم اشتباه خواهند بود...!
فکر می کنند می توانند همه چیز را از نو بسازند، محکم و بی نقص، اما حقیقت ندارد...!
اگر ما جسارت طور دیگری زندگی کردن را داشتیم، اگر قدرت تغییر کردن را داشتیم، اگر آدم ساختن بودیم، از همین جای زندگی مان به بعد را می ساختیم.
آنتوان دوسنت اگزوپری
خوشا دلی که مدام از پی نظر نرود
به هر درش که بخوانند بیخبر نرود
طمع در آن لب شیرین نکردنم اولی
ولی چگونه مگس از پی شکر نرود
سواد دیده غمدیدهام به اشک مشوی
که نقش خال توام هرگز از نظر نرود
ز من چو باد صبا بوی خود دریغ مدار
چرا که بی سر زلف توام به سر نرود
دلا مباش چنین هرزه گرد و هرجایی
که هیچ کار ز پیشت بدین هنر نرود
مکن به چشم حقارت نگاه در من مست
که آبروی شریعت بدین قدر نرود
من گدا هوس سروقامتی دارم
که دست در کمرش جز به سیم و زر نرود
تو کز مکارم اخلاق عالمی دگری
وفای عهد من از خاطرت به در نرود
سیاه نامهتر از خود کسی نمیبینم
چگونه چون قلمم دود دل به سر نرود
به تاج هدهدم از ره مبر که باز سفید
چو باشه در پی هر صید مختصر نرود
بیار باده و اول به دست حافظ ده
به شرط آن که ز مجلس سخن به در نرود
هشتم شوال
در این روز قبور ائمه ی بقیع علیهم السلام و نیز قبر حضرت حمزه علیه السلام در اُحد به دست وهابیّون تخریب شد. (1)
اضافه بر قبور مطهّر ائمه ی معصومین علیهم السلام ،
قبر منسوب به فاطمه زهرا علیها السلام،
قبر مطهّر فاطمه بنت أسد علیهما السلام مادر امیر المؤمنین علیه السلام،
قبر مطهر حضرت امّ النبین علیها السلام،
قبر ابراهیم پسر پیامبر صلّی الله علیه و آله،
قبر اسماعیل فرزند حضرت صادق علیه السلام،
قبر دختر خواندگان پیامبر صلّی الله علیه وآله
قبر حلیمه سعدیه مرضعه ی(دایه) پیامبر صلّی الله علیه و آله و
قبور شهدای زمان پیامبر صلّی الله علیه و آله
وهابیان در سال 1343 هـ در مکّه گنبدهای قبر حضرت عبدالمطّلب علیه السلام، ابی طالب علیه السلام، خدیجه علیها اسلام، و زادگاه پیامبر صلّی الله علیه و آله و فاطمه زهرا علیها السلام و «خیزران» عبادتگاه سرّی پیامبر صلّی الله علیه و آله را با خاک یکسان کردند.
در جدّه نیز قبر حوّا و دیگر قبور را تخریب کردند.
در مدینه گنبد نبوی را به توپ بستند، ولی از ترس مسلمانان قبر شریف را تخریب نکردند. در شوال 1343 با تخریب قبور مطهّر ائمه ی بقیع علیهم السلام اشیاء نفیس و با ارزش آن قبور مطهّر را به یغما بُردند.
در همان سال به کربلای معلّی حمله کردند، و ضریح مطهّر را کندند و جواهرات و اشیاء نفیس حرم مطهّر را که اکثراً از هدایای سلاطین و بسیار ارزشمند و گرانبها بود، غارت کردند و قریب به 7000 نفر از علما، فضلا و سادات و مردم را کشتند.
سپس به سمت نجف رفتند که موفّق به غارت نشدند و شکست خورده بر گشتند. (2)
1. مستدرک سفینة البحار : ج 6، ص 66.
2. کشف الارتیاب : ص 77.
به کارهاى سطحى نباید اکتفاء کرد
#دغدغه_فرهنگی
«خب، در زمینهى فرهنگ ؛ به کارهای سطحی نباید اکتفاء کرد. به کارهای عمیقتر، کارهای بنیانی تر، کارهائی که از یکی شان دهها کار صادر می شود و نشئت می گیرد، توجه کنید. من یک وقتی نسخهای از آن کارهای عمیقِ لازم را به آقای رئیسجمهور دادم؛ همانها باید دنبال شود و باید دنبال می شد. در باب فرهنگ باید بشدت مراقبت شود که ما به «فرهنگ مهاجم» کمک نکنیم. فرهنگ مهاجم خطرناک است. اگر ما فرهنگ عمومی کشور و فرهنگی که نخبگان و مردم و قشرهای گوناگون را به سمت یک هدفی هدایت میکند، نتوانیم از آسیب دشمن محفوظ بداریم، کار خیلی مشکل خواهد شد؛ هرچه هم شما تصمیم بگیرید، اینها میآیند خرابش میکنند و جور دیگری منعکس خواهد شد.»
بیانات رهبری در دیدار رئیسجمهوری و اعضاى هیات دولت ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
برگرفته شده از tamadonsazan.blog.ir
Alireza:
عَقد اُخوّت یا پیوند برادری، (در عربی: مؤاخاة) پیوندی است که میان دو مسلمان بسته میشود تا با یکدیگر برادر باشند.
معروفترین عقد اخوت مربوط به پیمانی است که پیامبر(ص) بین مهاجران و انصار بست. پیوند برادری میان پیامبر(ص) و امام علی(ع) جزو متواترات تاریخی است. به جز منابع شیعی، بسیاری از منابع اهل سنت نیز این واقعه را نقل کردهاند که علامه امینی در کتاب الغدیر به پنجاه مورد از آنها اشاره کرده است.
اجرای عقد اخوت، جزو اعمال مستحب در روز عید غدیر است و در این روز، افراد با خواندن این عقد میتوانند برادر دینی همدیگر شوند.
پیشینه اخوت
پیدا شدن مفهوم برادری دینی در فرهنگ صدر اسلام، زمینهای کهنتر از ترویج برادری از سوی پیامبر اکرم(ص) در میان مهاجران و انصار پس از هجرت به مدینه داشته است. از کهنترین نمونههای کاربرد تعبیر برادری میان مسلمانان، تعبیر برادری ناظر به برادری مسلمانان مکه با همکیشانی در یثرب، در روزهای پیش از هجرت پیامبر و مسلمانان به آنجا است.[۱] از دیگر سو به نظر میرسد مفهوم برادری دینی در فرهنگ اسلامی یک امر عارضی و بازتاب صرف فرهنگ عرب جاهلی نبوده و در شمار اصلیترین راهکارهای پیامبر(ص) محسوب میشده است
برادری پیامبر(ص) با امام علی(ع)
پیوند برادری میان امام علی(ع) و پیامبر(ص) جزو متواترات تاریخی است. به جزمنابع شیعی، بسیاری از منابع اهل سنت نیز این واقعه را نقل کردهاند که علامه امینی در کتاب الغدیر به پنجاه مورد از آنها اشاره کرده است.
alah alah faryad az jor zaman.mp3
12.16M
بزن ای آه غمگین نفسی در هیاهو
قفس سینه بشکن بزن آهنگ یاهو
الله الله کو صبح فتح و ظفر
کی می آید پایان رنج بشر
عالم در شور و نواست
انسان بر دیر فناست
یکسو طغیان ستم
یکسو آهنگ بلاست
نه خروش آوایی نه امیدی از جایی
@hadisesarv_ir
Enghelab e Eslami e Iran Zamineh Saz e Zohor e Mahdi 1.mp3
8.35M
1
سخنرانی شهید مصطفی چمران
انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز ظهور مهدی علیه السلام
@hadisesarv_ir
Enghelab e Eslami e Iran Zamineh Saz e Zohor e Mahdi 2.mp3
6.3M
2
سخنرانی شهید مصطفی چمران
انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز ظهور مهدی علیه السلام
@hadisesarv_ir