سوراخ کاسه را نگیر.mp3
764.2K
🔹آیت الله حائری شیرازی رحمت الله علیه🔹
🔸سوراخ کاسه را نگیر🔸
🎙بشنويد| یک کاسهای را بیاندازید روی آب، توی آن خشک خشک است. اما اگر به اندازۀ یک سوزن سوراخش کنید، آب از درون این سوراخ وارد میشود...
#رمضان
#روزه
#رحمت_الهی
@haerishirazi
شب قدر 23، آیت الله حائری.mp3
2.74M
♨️ قطعۀ صوتی #ویژه
قبل از رفتن به مراسم شب قدر (شب بیست و سوم)، این چند دقیقه را #حتماً بشنوید.
@haerishirazi
🔹 آیت الله حائری شیرازی 🔹
🔸روضه های خانگی تشکیل بدهید🔸
🌹 شما زن و شوهرها اگر بتوانید هفتهای یکبار به زیارت یکی از امامزادهها بروید، اثرات خیلی خوبی دارد. اگر هم در فامیلتان جایی روضه هفتگی دارند، آن را بصورت سیار بگذارید و یک هفته هم بگذارید در خانه خودتان که صدای روضهخوانی در خانهتان بلند بشود. یک نفر را هم دعوت بکنید تا مثلاً هفتهای یک روضهخوانی بشود. یک چای مختصری هم بدهید و همهتان شرکت کنید.
خرج زیادی ندارد اما بچههایتان با نام حضرت اباعبدالله الحسین آشنا میشوند. آن بنده خدا هم یکی دو تا مساله شرعی ممکن است بگوید تا با مسائل دینی آشنا بشوند. این خودش یک دانشگاه دینی است برایتان. قدیمها مکتب و دانشگاه و ... نبوده یا کمتر بوده. اما از همین راه خیلی تربیتهای اصیل حاصل میشده. این اشکی که انسان برای اهل بیت هفتهای یکبار میریزد، به تدریج یک جوی باریکی، یک ارتباط نازکی با آنها پیدا میکند.
🌹 شما اگر خانهتان برق نداشتید نمیروید اداره برق بگویید ما میخواهیم مشترک برق بشویم؟ اگر آب نداشتید نمیروید اداره آب بگوید ما میخواهیم مشترک بشویم؟ اگر تلفن نداشتید نمیروید مخابرات بگویید ما میخواهیم مشترک بشویم؟
همانطور که برای خانه، آب میخواهید، برق میخواهید، تلفن میخواهید، گاز میخواهید؛ این روضه و ارتباط با اهل بیت هم مثل یک سیم برقی است که از اهل بیت به خانه شما کشیده شده. با همین هفتهای یک بار روضه خوانی، مثل این است که مشترک شدهاید. یک چراغی در دلهایتان از محبت اهل بیت روشن میشود.
اگر محبت اهل بیت را مثل ارتباط تلفنی و خط مخابراتی فرض کنید، این روضهها مثل اینست که یک رشته سیم مخابراتی به خانهتان کشیدهاید. نتیجهاش این میشود که گاهی اگر خطا بکنید زنگ میزنند به تو می گویند خطا است.
یعنی به دلت میافتد که این کار درست نیست. این به خاطر ارتباطی است که با اهل بیت پیدا کردهاید.
اگر به اشتراک گاز تشبیهش کنیم، چطور با گاز همه چیز را میپزی و آب را گرم میکنی؟ با محبت اهل بیت نیز انسان حرارت محبت و لطف در بین اهل خانهاش بوجود میآید.
اگر به آب تشبیهش بکنیم، چطور آب حیات بخش است؟ باغچهات را آب میدهی و درختها زنده میشوند؟ این اشکی هم که انسان میریزد و ربطی که به آنها پیدا میکند، مثل این است که دارد به وسیله آنها دلش زنده میکند.
🌹 زیارت این قبور شهدا و زیارت امام زادهها خیلی مؤثر است. یک امام زادهای برای خودتان در نظر بگیرید و یک روضه هفتگی. اینها اثرات خوبی میتواند بگذارد.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸برای سنجش ایمان افراد، کفر به طاغوت آنها را بسنجید🔸
یکی از مصادیق فهم در دین این است که وقتی از ایمان کسی تعریف میکنند، شما ببینید کفر به طاغوت او چگونه بوده است. تمام مشکلات عالَم اسلام این است که کفر به طاغوت را جدّی نگرفتند و از کنار آن بهسادگی گذشتند. امام خمینی رحمه الله، حج را با برائت از مشرکین واقعاً زنده کرد. امام راحل به آنهایی که مخالف برائت بودند، گفت: اینها به آمریکا لبیک میگویند!
کتاب آئینه تمام نما/فصل 2، درسهای عاشورا/ صفحه 68
#روز_قدس
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸هستند و هستند و هستند🔸
#معامله_قرن
#فلسطین
در منازل جنوب شهر، گاهی که باران زیاد میآید، آب وارد خانه ها میشود و به ناچار آب را سطل سطل در کوچه میریزند. حال اگر سطح آب زیرزمینی بالا بیاید، این آب را سطل سطل که سهل است، بشکه بشکه هم بیرون بریزند تمام نمیشود چون دوباره مثل چاه جایش آب بالا میآید. عرب به اینگونه جوشیدن آب، «انتفاضه» میگوید؛ یعنی خودجوش.
الآن به جریان #فلسطین شورش نمیگویند، #انتفاضه میگویند.
بچه مدرسۀ فلسطینی را کسی سازماندهی نکرده و کسی استادش نشده است بلکه خودش به این نتیجه رسیده که زندگی در قید و بند رژیم اسرائیل از مرگ بدتر و مرگ در مبارزه با اسرائیل، پیروزی و حیات است. از خانه و مدرسه اش که بیرون میآید، برای اینکه فریاد کند من با اسرائیل مخالفم، سنگ به آنها میزند. این حرکت، حرکت یک گروه نیست که اسرائیل، رئیس آن را بگیرد و از بین ببرد و با متلاشی شدن آن سازمان، حرکت متوقف شود؛ اینها از فطرت رهنمود میگیرند؛ این است که هرچه اسرائیل حبس و تبعید و اعدام کند، هستند و هستند و هستند. باران نیامده که به سرداب اسرائیل بریزد تا آن را سطل سطل بِکشنَد تا تمام شود؛ آب از زیرِزمین بالا آمده، مثل چاه که هرچه برداری باز جایش پر میشود.
در روایات داریم که خدا امر امام زمان(عج) را اصلاح میکند. اصلاح کار حضرت که به دست توانای خداوند انجام میشود، همین است که آدمها از درونشان جوشش پیدا میشود و نهضت از متن جوامع بشری میجوشد.
#روز_قدس
@haerishirazi
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
اعلامیه عزای امام خمینی (ره) در دهۀ 60 با سخنرانی آیت الله حائری شیرازی در تبریز
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸عمل بر مبنای سیرۀ اهل بیت🔸
تمام کارهایی که امام راحل کرده، بر مبنای عملکرد چهارده معصوم است. زندگی معصومین را خوب خوانده و تاریخ آنان را دقیقاً مطالعه کرده، تا بداند که اکنون تکلیفش چیست و باید چکار کند.
امام راحل در دوره شاه، برخورد حسینی کرد. گفت ما برای مبارزه میآئیم گرچه کشته شویم. این روش امام حسین علیه السلام است.
در برخورد با بنی صدر، سیاست حسنی پیش گرفت. ابتدا با او برخورد نمیکند و میگوید حفظش کنید!
همانطور که امام حسن علیه السلام از خلافت کناره گیری میکند و معاویه خلیفه میشود، امام فرماندهی کل قوا را به بنی صدر میدهد، و چنین میکند تا او شناخته شود، همانطور که امام حسن علیه السلام صلح کرد تا چهره معاویه مشخص شود.
5.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید | کاروان پیاده روی مردم استان فارس از حرم شاه چراغ(ع) به سمت حرم مطهر امام خمینی(ره) به طول 1000 کیلومتر
با حضور و همراهی آیت الله حائری شیرازی(ره)
تیر ماه سال 1368
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸عید فطر نماد وحدت است/ اعلام عید بر عهدهٔ امام جامعه است/ چرا روزه عید فطر حرام است؟🔸
هیچ فکر کردهاید چرا واژۀ «اداره» را برای بخشهای حکومت بکار میبرند؟
چون «گردش» است و گردش حول یک محور است. تمام چرخها در صنعت دایره هستند.
چرا بیضی نسیتند؟ چون بیضی دو کانون دارد.
آیا اداره یک مملکت از قانون صنعت و اجتماع میتواند جدا باشد؟
در مسئلۀ رویت هلال، اگر بر مبنای شهادتِ شهودِ فردیِ عمل کنیم و در نتیجه اختلاف نظر حاصل شود، بعضی باید روزه را واجب بدانند که خوردن آن کفاره آنچنانی دارد و بعضی باید روزه را حرام بدانند و در نماز عید شرکت کنند.
آیا با اختلاف در مسئلۀ جشن عید، جشن ما و عزای دشمن خواهیم داشت یا عزای ما و جشن دشمن؟
عقل میگوید حرام و واجب قرار دادن روزه برای آن بوده که همه با هم روزه بگیرند و همه با هم افطار کنند. اگر روزۀ روز عید حرام نبود، بسیاری از مسلمین بهعنوان بدرقۀ رمضان، روزه میگرفتند و وحدت حاصل نمیشد.
پس حکیمی که فکر حفظ وحدت از راه حرام کردن روزه در بعد از ماه را کرده، آیا فکر حفظ وحدت در اعلام رؤیت و عدم رؤیت را هم کرده است؟
اگر نه، پس امام برای چیست؟
عید گرفتن یا آخر رمضان دانستن، مثل «ذکر رکوع» نیست که مؤمنین در انتخاب آن آزادند. بلکه از باب هماهنگی در «شروع و اتمام رکوع» است.
اضافه شدن چند رکوع در نماز جماعت به خاطر اشتباه مأموم پذیرفته است؛ اما اضافه شدن رکوع در نماز فرادا پذیرفته نیست.
حال که اسلامِ جهانی نیست که همۀ مسلمین جهان در یک روز عید بگیرند، لااقل در هر کشور به یک مرکز اکتفا شود و این زیبایی را بر زیباییهای دیگر بیافزاییم.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی(رحمت الله علیه)🔹
🔸ولی فقیه، واسطۀ بین مردم و امام زمان (ع) است🔸
(قضیۀ یک هفته باران متوالی به دعای حضرت امام)
قبل از رحلت امام خمینی(رح)، در استان فارس خشکسالی شد. بارها نماز باران خواندیم اما باران نیامد.
آیت الله محلاتی از طرف امام راحل به شیراز آمده بود و در گردهمائی ائمه جمعه استان شرکت کرد.
خواستههای ائمه جمعه مطرح شد. سپس ایشان گفتند: این مطالب جزء مسئولیتهای دفتر امام نیست.
من برای رفع دلخوری بین طرفین عرض کردم: ائمه جمعه از خواسته خود صرف نظر میکنند اما ما چیز دیگری میخواهیم!
ما معتقدیم به وساطت امام زمان علیه السلام باران میبارد و امام خمینی را هم واسطۀ بین مردم و امام زمان میدانیم. ما میخواهیم که ایشان برای آمدن باران دعا کنند. چون صبح آن روز عشایر را در حال کوچ در وضع بسیار رقت آوری دیده و به ایشان گزارش داده بودم و ایشان متأثر شده بود، قول داد خدمت امام (ره) مطلب را برساند.
این درخواست در روز پنجشنبه بود. ایشان جمعه را در نماز جمعه صحبت کردند و شنبه قضایا را به امام راحل گفته بودند.
از عصر روز بعد که یکشنبه بود تا یک شنبه هفته بعد، باران چنان بارید که به من اطلاع دادند اگر چند ساعت دیگر باران ادامه پیدا کند سیل خواهد آمد!
در ساعات آخر آن روز که آقای رسولی برای کاری به من زنگ زد، به ایشان عرض کردم به امام بگویید از شما باران خواستیم و بحمد الله آمد. حالا برای رفع خطر سیل هم دعایمان کنید. همین طور هم شد و قبل از سیل باران قطع گردید!
@haerishirazi