🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸 نسبت بین «عمل» و «ولایت»/ مسافت بین ظلمت و نور، با «عمل» انسان طی نمی شود🔸
خروج از ظلمات و رسیدن به نور، بوسیلۀ #ولایت محقق می شود؛ می گوییم: «الله ولی الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات الی النور». اول می گوییم «الله ولی الذین آمنوا»، بعد از آن: «یخرجهم من الظلمات الی النور»؛ یعنی اوّل «تحقق ولایت الله» و سپس «خروج از ظلمت به سوی نور».
ولایت کشتی ای است که انسان باید سوار شود و این کشتی حرکت کند و بعد از آن، حرکت از ظلمت به نور انجام می شود. میزان خروج از ظلمت به سوی نور، به اندازۀ مقدار مسیری است که انسان به وسیلة کشتی طی می کند، نه آن مقداری که با پای خودش حرکت میکند.
اوّلین کار، مستقر شدن در کشتی ولایت است، بعد خود کشتی انسان را از ظلمت به سوی نور می برد. مسافت بین ظلمت و نور، با «عمل» انسان طی نمی شود. بلکه با «ولایتی» که انسان در آن قرار دارد، طی می شود؛ به کاروان ولایتش بستگی دارد.
پس نقش این اعمال و رفتار و نماز و اینها چیست؟! اینها جزء دستورات حضور در کشتی است. میگویند تو اگر نماز نخواندی، اِخراجت میکنیم. پس نماز، روزه، حج، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر، جزء مقدمات و #ادب_حضور_در_کشتی است؛ نه راهی برای طی مسیر ظلمت به نور. طی مسافت، فقط به وسیله ولایت است.
یعنی این طور نیست که هر کسی بیشتر نماز خواند، مسافت بیشتری را از ظلمت به سوی نور طی می کند. اصلاً طی مسافت به وسیله عمل انسان انجام نمیشود. اصلاً خود انسان، خودش را خارج نمی کند از ظلمات به سوی نور. آیه میگوید: «الله»، خارجت میکند. «تو» مُخرِج نیستی؛ «خدا» مُخرِج است. خدا با «سازمان ولایت»، این مسأله اخراج را صورت میدهد.
@haerishirazi
نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸 نسبت بین «عمل» و «ولایت»/ مسافت بین ظلمت و نور، با «عمل» انسان طی نمی شود
♨️ مطلب بسیار مهم و قابل توجه 👆👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | علوم انسانی و توهم علمی بودن
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی (رضوان الله تعالی علیه)🔹
🔸اول خانمَت!🔸
شما اگر استخری باشد و بتوانید بروید، یک مقدار از هزینههایتان صرفه جویی کنید و بروید. اما توصیه میکنم اینطور نباشد که مرد برود استخر و خانم نرود! او واجبتر از شما است. بسیاری را من دیدهام که خودشان [تفریح و استخر و ...] میروند اما برای خانوادهشان فکر نمیکنند. اول مال آنها را درست کنید. چرا؟ مگر این روایت را نداریم که وقتی چیزی می آوردید در خانه اول به خانمها و خواهرها بدهید؟ نص روایت است، معتبر است. پسر داری، دختر داری، اول به دختر بده؛ چرا این هست؟ یعنی اگر خواستی استخر بروی، اول آن را بفرست بعد اگر خودت خواستی برو.
@haerishirazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | شرکت در راهپیمایی 22 بهمن نشانه ارادت به امام زمان و کمک به نظام اسلامی
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی (رضوان الله تعالی علیه)🔹
🔸برداشت های سطحی از قرآن و روایات🔸
آنچه تکفیریها و داعش و طالبان و بوکوحرام را به وجود آورد و در کشور ما گروه فرقان و مجاهدین خلق و منافقین را به وجود آورد، همه یک چیز بود؛ #برداشتهای_سطحی_از_قرآن و از روایات!
قرآن هم وقتی میخواهد بین حق و باطل فرق بگذارد، دقیقاً روی همین انگشت میگذارد؛ میگوید «علامت حق» این است که #عمقی است و علامت باطل این است که #سطحی است. حق را به «درخت» تشبیه میکند که ریشهاش از اعماق زمین بیرون میآید. باطل را به «علف هرز» تشبیه میکند که با باران زمستان، تخم این گیاه سبز میشود. در بهار به نهایت درجهاش میرسد و در تابستان هم خشک میشود و با بادهای بعدی، ریشه کن میشود. دقیقاً روی این انگشت می گذارد و زوم می کند: (وَ مَثَلُ کَلِمَةٍ خَبیثَهٍ کَشَجَرَهٍ خَبیثَةٍ اُجتُثَّت مِن فَوقِ الاَرضِ ما لها مِن قَرارٍ ... )
@haerishirazi
IMG_20200208_204533_750.jpg
10.32M
نسخه اصلاح شده تقویم دیواری ۱۳۹۹
اصلاح تایپی در عنوان ماه قمری برخی ماه ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | زنان و کار در اجتماع آری یا خیر؟
آیت الله حائری شیرازی(ره)
@haerishirazi
🖼 عکس نوشته | درخت و میوه
هنگامی که درختهای باغی رشد میکنند و باغبان برگ درختها را میبیند، خوشحال میشود؛ اما او چشمانتظار شکوفهها و گلکردن درختهاست؛ باز چشمِ انتظارش به شکوفهها نیست، بلکه به میوۀ آن درختهاست.
دیدگاه مکتب این است که وقتی به گُلِ هستی و به سیارات و ستارگان و دیگر پدیدهها نگاه کنیم، همۀ کهکشانهای وسیع یک طرف، و زمینی که محل آزمایش و آفرینش انسان در آن است، طرف دیگر؛ یعنی اگر آفرینش باغ باشد، انسان میوۀ آن است، و باغبان همۀ آنها را برای این میوه کاشته است. کسی که «جهاد فیسبیلالله» میکند و در راه خدا گام مینهد، میوۀ این باغ است، و چشم باغبان از باغ به میوۀ آن است. مسلمانان و دیگر مؤمنان برگ یا شکوفههای این درختاند که بر زیبایی و عظمت باغ میافزایند؛ اما آن کسی که جانش را در این راه میگذارد، میوۀ این باغ است. اگر جهاد نباشد، نتیجهاش این است که این میوه بهوجود نمیآید. اگر این تلخیها و آتشها و فشارها نباشد، آن چیزی که همۀ این خلقت بهخاطر او پدید آمده است، تعطیل میشود. از روز اولی که خدا خمیر این عالم را ساخت و بعد به این صورت درآورد و ستارهها و کهکشانها و منظومۀ شمسی را پدید آورد، و زمین را یکی از سیارههای منظومۀ شمسی قرار داد، برای آن بود که کسی را در اینجا درست کند که میوۀ باغ آفرینش باشد.
@haerishirazi
♨️💐 مژده 💐♨️
الحمدلله امروز کار تدوین جلد اول از مجموعه کتاب های #تمثیلات آیت الله حائری شیرازی به اتمام رسید و برای ناشر محترم «دفتر نشر معارف» ارسال شد. ان شاء الله پس اخذ مجوز و صفحه آرایی، به زودی منتشر خواهد شد.
سایر مجلدات نیز در هفتههای آینده برای چاپ به نشر معارف تحویل خواهد شد. ان شاء الله.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸ذلت باطنی🔸
به شما طلاب توصیه می کنم که گاهی این #دستشویی_مدرسه_فیضیه را بروید تمیز کنید؛ به عنوان اینکه این طلبه ها #سرباز_امام_زمان اند. این کار برایت #ذلت باطنه (*) می آورد. وقتی دست آدم را می بوسند، آدم را جهنمی می کنند. آدم با فحش خوردن جهنمی نمی شود. آدم با #دست_بوسی_ها جهنمی می شود. با تعریف ها جهنمی می شود.
——————————————-
* اشاره به این فراز از دعای مکارم الاخلاق امام سجاد علیه السلام:
لَا تُحْدِثْ لِي عِزّاً ظَاهِراً إِلّا أَحْدَثْتَ لِي ذِلّةً بَاطِنَةً عِنْدَ نَفْسِي بِقَدَرِهَا»
خدايا ... عزتى آشكارا برايم به وجود نياور مگر آنكه به همان نسبت خضوع و ذلتی باطنی در نفسم ایجاد کنی.
@haerishirazi
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | شرکت در راهپیمایی 22 بهمن نشانه ارادت به امام زمان و کمک به نظام اسلامی
@haerishirazi
هر کس یک نفر را از وسوسه در بیاورد و به راهپیمایی بکشاند. پیر و بچه ای را همراه خودش بیاورد.
آیت الله حائری شیرازی (ره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | تنبیه کردن فرزند باید مانند جا انداختن دست باشد
@haerishirazi
🔸خاطره ای درس آموز از مسئولیت پذیری اجتماعی آیت الله حائری شیرازی🔸
ناقل خاطره: محمدعلی نادعلی
در تابستان سال ۷۷ با دوستانی به همدان رفتیم تا دو سه روزی در معیت استاد «حاج شیخ حسین انصاریان» باشیم. پیش از ظهر، ما را به سیاحتی در درّۀ «گنجنامه» بردند. چون تابستان و تعطیلات بود، جمعیت زیادی آمده بودند. متوجه شدیم مردم برای قضای حاجت مشکل دارند. به ما هم سرایت کرد؛ چون سه چشمۀ توالت موجود در گنجنامه گرفته بود که کاسۀ آنها پُر و لبریز از کثافت شده بود. مردم به ناچار با سنگ و کلوخ و ... قضای حاج می کردند.
ما که قصد داشتیم در آنجا تا غروب بمانیم، دیدیم با این وضع ممکن نیست لذا تصمیم گرفتیم کمی در تپه ها و باغات پیاده روی کنیم و برگردیم. ساعاتی بعد که به محل پارک ماشین ها کنار توالت های غیر قابل استفاده برگشتیم، متوجه صف مردم برای قضای حاجت و وضو گرفتن بعضی دیگر شدیم.
تصور کردیم شهرداری یا سازمان گردشگری که پول ورودی می گیرند، دستشویی را درست کرده اند! اما در میان مردم سخن از یک شیخ محترم بود که می گفتند به اینجا آمده برای دیدن گنجنامه و کار را ایشان درست کرده اند. راننده ما -که آنجا مانده بود- برایمان نقل کرد که یک روحانی آمد و وضع مستراح ها و مشکل مردم را که دید، اول سراغ مسئولین را گرفت، کسی حضور نداشت. از راننده و همراهانش کمک خواست و آنان هم چون دیدند آنجا پر از تعفّن و ... است، به ایشان گفتند: «خیلی بوی بد می دهد و ابزاری برای پاکسازی نداریم. شیرهای آب هم خراب اند. نمی توانیم کاری بکنیم». لذا خود ایشان رفتند و اوضاع را دیدند. آنگاه، لباس روحانیت را از تن در آوردند و آستین ها را بالا زدند و دست هایشان را در کیسه های پلاستیکی میوه هایی که در ماشین بود کردند. سپس گفتند هرچه کیسۀ پلاستیک در ماشین ها هست، بیاورند. ایشان پارچه ای روی دهان و بینی خود بستند و شخصاً تمام اشیاء و لجن ها و ... را با دست از کاسه های توالت بیرون کشیده و در کیسه ها ریختند و از راننده و محافظ ها -که حالشان به هم میخورد- خواستند از درّه با دبّه ها آب بیاورند. پس از تخلیه و باز کردن گرفتگی ها، همۀ توالت ها را شسته و آمادۀ استفاده مردم کردند. خرابی لوله ها و شیرهای آب را هم برطرف کردند و سپس، خود را طاهر کرده، وضو گرفته و در گوشۀ باغچه ای در آن نزدیکی به نماز ایستادند.
مشتاق شدم بروم ایشان را ببینم و بدانم کدام روحانی اند. از دور به ما نشانش دادند و تا آمدیم به ایشان برسیم سوار خودرو شده بودند. ماشین چرخی زد و از کنار ما رد شد و دیدم ایشان «آیت الله حائری شیرازی» نمایندۀ ولی فقیه و امام جمعه شیراز است. بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم و به همراهان گفتم: ای کاش رسیده بودیم و برای این کار، دستشان را بوسیده بودیم. همراهم به شوخی گفت: حالا نذر کن هر وقت دیدی، ببوسی تا قضای دست بوسی را بجا بیاوری! من با جدّیت گفتم: نذر می کنم حتما برای بوسیدن هر دو دستش به شیراز بروم.
چند ماه بعد استاد «حاج شیخ حسین انصاریان» را برای منبر به شیراز دعوت کردند و من هم برای دیدن آشنایان و دیدار ایشان و میزبانش «آیت الله حائری» به شیراز رفتم. هم فال بود و هم تماشا. هنگامی که به خانۀ آیت الله حائری رفتیم، تعدادی از روحانیان و مسئولان نشسته بودند. می دانستم آقای حائری به هیج وجه نمی گذارند کسی دستش را ببوسد. وسط مجلس ایستاده و اعلام کردم حاج آقا اجازۀ دست بوسی نمی دهند، اما من چند ماه پیش در همدان برای کاری که کرده اند، نذر شرعی کرده ام تا در نخستین دیدار، هر دو دست ایشان را ببوسم. بلافاصله، به سمتشان رفتم و با ذکاوت و هوشی که داشتند متوجه علت شدند. تا آمدند دست ها را پس بکشند، آن دو را گرفتم و بوسیدم و بر دیده گذاشتم. به مطایبه و نکته پرانی همیشگی گفتند: شما فقط اهل تشویق کار خوب هستید یا اهل عمل به کارهای خوب هم هستید؟ عرض کردم: دعایمان کنید که اهل عمل بشویم، چون پیش از جنابعالی، ما هم گرفتاری مردم و خودمان را در آن تنگه دیده بودیم و رد شدیم. کُمیت کار ما لنگ است، امیدوارم از شما بیاموزیم.
بعد آهسته تر فرمود: حالا نمی خواهد به این آقایان بگویید. بین خودمان باشد.
#مسئولیت_پذیری_اجتماعی
#ذلت_باطنه
@haerishirazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید |ثبت نام در مدیریت کشور
@haerishirazi
بکگراند-9.jpg
277.2K
پس زمینۀ دسکتاپ
اطاعت زن، عبادتِ برتر
به منظور استفاده در پس زمینۀ دسکتاپ لپتاپ و کامپیوترهای خانگی
#دسکتاپ
@haerishirazi
استاتوس-9.jpg
706.9K
تصویر وضعیت (استاتوس) واتساپ
اطاعت زن، عبادتِ برتر
#وضعیت
#استاتوس
@haerishirazi
بکگراند-9.jpg
324.3K
تصویر پروفایل برای شبکههای اجتماعی
اطاعت زن، عبادتِ برتر
#پروفایل
@haerishirazi
هدیۀ خداوند به حضرت زهرا.mp3
2.84M
🔊 بشنوید |هدیۀ خداوند به حضرت زهرا(س)
@haerishirazi
✅ بازخوانی پیام مهم آیت الله حائری شیرازی خطاب به اصولگرایان
بسم الله الرحمن الرحیم
در جریان انتخابات گذشته و عبرت نگرفتن از آنچه گذشت، مطلبی به نظر حقیر می رسد و آن این که:
عزیزان اهمیت رعایت مسأله #محکم و #متشابه را جدی نگرفتند و فرصت های طلائی از دست رفت. مصادیق محکم و متشابه در رویش و ریزش جریان های اجتماعی مورد غفلت واقع شده است. آنچه ضرورت آن حتمی است محکمات است و آنچه در حد آن نیست، باید مثل متشابهات در حاشیه بماند تا وضعش روشن شود. آنچه از همه ضرورت ها حتمی تر است «#نمای_اتفاق_و_اتحاد» است. این «نما» است که رویش یک جریان فکری را به ارمغان می آورد و متولیان آن جریان فکری را به کرسی می نشاند.
همانطور که در سال 92 اتفاق افتاد. آنچه در همان جریان، رقیب را به حاشیه برد نمای چند دستگی و کناره نگرفتن از دعاوی شخصی به نفع مسائل تیمی و جمعی بود. آنچه آراء را، از یکطرف گرفت و به طرف دیگر بخشید مسأله وحدت کاندیدا بود.
جای تأسف است که به یک نامزد می گویند «تا آخر نایستادی خیانت کرده ای» چون آرائت بر آراء رقیب افزوده شده و در مرحله اول پیروز می شود. این که چند رأی جابجا شود از متشابهات است. این که برچسب «عدم توجه به پیروزی تیم» و «عدم التفات به نمای وحدت»، جریانی را زیر سؤال برد از محکمات است.
ایمان راسخ دارم التفات به جایگاه محکمات و حفظ نمای وحدت، تأثیر عمیق در احیای آبروی جریان اصول گرا است. آنچه آبروی افراد را حفظ می کند رسیدن به وحدت کاندیدا است و آنچه مرگ سیاسی افراد را بدنبال خواهد داشت، ماندن تا آخر و شاهد شکستِ در نتیجۀ عدم گذشت است.
والسلام
محی الدین حائری شیرازی
۱4 اردیبهشت ۱۳۹۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | بیایید وسط میدان و رهبری را از غربت در بیاورید
@haerishirazi