فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 در شب و روز جمعه و جهت عرض ارادت خدمت امام زمان عجل الله تعالی فرجه
نثار روح مطهر امام خمینی(ره)
و شهدای انقلاب اسلامی
صلوات و قرائت فاتحه ای را اهدا کنیم و ارواح همۀ مومنین و مومنات
بخصوص "آیت الله حائری شیرازی" را نیز در ثواب آن شریک نماییم.🔸
@haerishirazi
سعادت چیست و سعادتمند کیست.mp3
7.51M
🔊 کلیپ صوتی | آیت الله حائری شیرازی
❓سوال: سعادت چیست و سعادتمند کیست؟
✅ پاسخ آیت الله حائری شیرازی را بشنوید ...
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸سبک تفسیر ابن عربی، تفسیر به رأی نیست/ داستان های قرآن، داستان «انسان» هستند🔸
راه آموزش قرآن اين است که انسان، کلّ جريان انسانیت را در يک داستان قرآن مطالعه کند. اگر هر کس اين چنين به قرآن نگاه کند قرآن براي او هدايت کننده است.
محی الدین عربی مسائل را در ارتباط با «عقل» و «نفس» می بیند. از این جهت در ذیل آیه ی «قالَ یا بُنَیَّ إِنِّی أَرى فِی الْمَنامِ أَنِّی أَذْبَحُکَ ...» می گوید: : «اذ قال ابراهیم العقل لاسماعیل النفس». این تفسیر کسی است که انسان را با حدود قرآنی میشناسد.
مرحوم شهید مطهری می گوید: این، «تفسیر به رأی» است. تأویل است.
نه! در این مورد، حق با محی الدین است. بیخود نیست امام در نامه به گورباچف اسم محی الدین را می برد. دیدید حضرت امام در تفسیری که میفرمود، در همان جلسۀ اول از محیالدین عربی یاد کرد؟ امام هرجا نگاه کنید همه ی تکیه اش بر اسلام و انسان بود. [همیشه] می گفت: اسلامی، انسانی. همیشه بین این دو عطف می کرد. محی الدین هم در مسائل همهاش روی «انسان» تکیه می کند که انسان این است، انسان آن است.
اگر انسان بتواند دقیق بفهمد که قران دربارۀ «خصوصیات انسان» صحبت می کند، آن وقت می بیند که چه قدر مطالب قرآن پربار میشود! چه قدر مطالب، عام می شود! چقد خود انسان در فهم مسائل اسلامی از زندان این تعلقات درمی آید! [اینکه قرآن این قصه ها را بیان می کند،] بهانهاش است. به این بهانه می خواهد «انسان» را شرح بدهد و چیزی دربارة «انسان» بگوید. این نه تفسیر به رأی است، نه تفسیر بمالا یرضی صاحبه است و نه انحراف در مسئله است. فقط این است که انسان التفات پیدا کند به ایماها و اشارههای قرآن. قصه های قرآن، قصه همه انسان ها در تمام زمان ها و در تمام مکان هاست. از دید محی الدین، هدف قرآن، قصه و «اساطیر اولین» نیست. هدف قرآن، تذکره و بیدار کردن است.
سعدی مثل محی الدین است. چه زیبا بیان می کند:
ما کشته نفسیم و بس آوخ که برآید
از ما به قیامت که چرا نفس نکشتیم
محی الدین، مسئله را در «انسان» می بیند و این دیدگاه صحیحی است. یعنی وقتی ابراهیم مطرح می شود، در واقع همه انسان ها مطرح می شوند و ابراهیم، مظهر عقل و فطرت انسانی است. ایشان در آیه ی «إذ قال ابراهیم» تفسیر میکند به: «اذ قال ابراهیم العقل لاسماعیل النفس». آیه، دربارۀ آنچه ابراهیم کرده است صحبت میکند؛ اما ایشان اینگونه معنی میکند که ابراهیمِ عقل به اسماعیلِ نفس گفت: من تو را ذبح میکنم. اسماعیل گفت: پدر، انجام بده آنچه به آن مأموری، من را از صابران خواهی یافت. لطافت کار محیالدین اینجاست که میگوید مردم فکر میکنند که ابراهیم فرزند خودش را سر میبرد و میدانید که خدای تعالی قبل از اینکه فرزند را ذبح کند، به او گفت: ابراهیم، مأموریتت را انجام دادی و از ذبح اسماعیل معاف شدی. محیالدین میگوید: ذبح صورت گرفت اما شما نفهمیدید؛ چون در آیه میگوید:
وَنَادَیْنَاهُ أَنْ یَا إِبْرَاهِیمُ قَدْ صَدَّقْتَ الرُّؤْیَا
ما ندا کردیم به ابراهیم، ابراهیم آن رؤیا و مأموریت را تصدیق کرد و انجام شد.
ابراهیم در خواب دیده بود که فرزندش را ذبح میکند، درصورتیکه دستور یافت کار را متوقف کند و اگر کار متوقف شده باشد، ذبحی صورت نگرفته است [و رؤیای او هم تصدیق نشده]. محیالدین میگوید: ذبحی صورت گرفت و شما نفهمیدید! آن چیزی که بنا بود ذبح شود، ذبح شد و آن تعلقاتش بوده است. قرار نبود که خون اسماعیل ریخته شود؛ بلکه بنا بود ابراهیم «آزاد» شود. هدف این بود که ابراهیم با اطاعتی که از فرمان الهی میکند، از تمام علاقهها و تعلقات خود که در اسماعیل تبلور پیدا کرده بود، آزاد شود. قرآن درست میگوید که گفت:...قَدْ صَدَّقْتَ الرُّؤْیَا : ذبح انجام شد. ذبح این بود که ابراهیم تعلقات خود را ذبح کند و کرد. وقتی ابراهیم کارد را بر گلوی اسماعیل میکشد، کارد را بر تمام روابط خود با اسماعیل میکشد؛ کارد را بر تعلقات خودش میکشد. ازاینجهت قرآن اینگونه بیان میکند: فَلَمَّا أَسْلَمَا وَتَلَّهُ لِلْجَبِینِ: وقتی «هر دو»، هم پدر و هم پسر تسلیم شدند ...
میگوید: شما فکر کردید ما گفتیم بکش و بعد دلمان نیامد و گفتیم نکش و کار را نیمهتمام رها کردیم؟ دستوری دادیم و آن امر را انجامنشده نسخ کردیم؟ شما متوجه نشدید آنچه بنا بود کشته شود، کشته شد. ابراهیم آزاد شد. اسماعیل از تعلق به خود آزاد شد. ابراهیم از تعلق به اسماعیل آزاد شد. ازاینجهت در «اذ قال ابراهیم لاسماعیل» میگوید: «اذ قال ابراهیم العقل لاسماعیل النفس...» که اسماعیل جنبۀ تعلقی ابراهیم است. آنکه یک مقدار انسان را شناخته است، وقتی میخواهد آیات را تفسیر کند، متوجه این لطافتها میشود؛ یعنی قرآن برای این فرد مزۀ دیگری دارد، معنی دیگر و رسایی دیگری دارد.
@haerishirazi
🔸و همچنین بر شما !!🔸
📝#خاطره حجه الاسلام محمد انجوی نژاد از آیت الله حائری شیرازی به مناسبت عید سعید قربان
خاطره ای از مرحوم آیت الله حائری شیرازی دارم که مناسب #عید_قربان است:
عید قربان سال 90 بود. به شوخی برای دوستان پیامکی با این عبارت آماده کردم:
عید قربان را به شما و بقیه گوسفندان عالم تسلیت عرض می کنم!!
در حال ارسال بودم. رسیدم به اسم حائری. به نیّتِ علی حائری_فرزند آیت الله_ ارسال کردم و تا ارسال شد، دیدم برای موبایل خود آیت الله حائری فرستادم !!!!
لحظه ای قفل کردم. عرق روی پیشانیم نشست. دستم داشت می لرزید.
بعدش فکر کردم که خب ایشان پیامک نمی خوانند، خوب است زنگ بزنم به علی و بگویم:
من این اشتباه را کردم بدو برو گوشی بابا را بردار پاکش کن! خوشحال شدم از این فکرِ بکر،
تا آمدم شماره بگیرم دیدم پیامک آمد از خود آقا!
جواب داده بودند:
و همچنین بر شما!
خدا درجاتشان را متعالی کند. هیچ وقت به رویم نیاوردند!
منبع: (کانال رهپویان وصال)
@haerishirazi
16.mp3
2.73M
🔊 کلیپ صوتی | آیت الله حائری شیرازی
✅ توجه به #تکرارها (نکته ای درباره نماز عید قربان)
@haerishirazi
🔸شکار بصیرت🔸
امروز دشمن با تمام اطلاعاتش، #بصیرت ما را نشانه رفته است. «جنگ نرم» برای شکار بصیرت است و «جنگ سخت» برای شکار صبر.
کتاب آیینه تمام نما / ص ۴۵
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸روحانی نباید تابع جوّ باشد🔸
روحانی باید #جوّشکن باشد. آن که تابع جوّ قرار می گیرد، به درد روحانیت نمی خورد. همیشه هر وقت به ذهنتان می آید که من آخوند شدم، دست بوسی ها را نبینید. تکریم ها و تجلیل ها را نبینید. این ها شیطانی است. آقا #شیخ_فضل_الله نوری را بر #بالای_دار ببینید. بگویید من این را دیدم که آمدم آخوند بشوم. اگر برای آقا شیخ فضل الله شدن آمدی، آخوند شدی. بعد اگر فحش به تو بدهند برایت مهم نیست. آن که #فحش_خوری اش محکم نباشد، این نقطه ضعف است.
@haerishirazi
✅ آیت الله حائری شیرازی:
عکس آقا شیخ فضل الله نوری درحالیکه بر سر دار است را نگه دار و به خودت بگو: این آخوند است! اگر می خواهی آخوند بشوی مثل این بشو. اگر نمی خواهی مثل آشیخ فضل الله بشوی، طلبه نشو.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸 افراد صالح را در هر محله مسلح کنید|نباید همۀ مردم خلع سلاح شوند🔸
این چیز خوبی نیست که مثلاً انسان وقتی سارق مسلح به خانه اش می آید چیزی نداشته باشد از خودش دفاع کند. وقتی مردم مسلح نباشند چه طوری بیایند فرد مسلح را بگیرند؟ من به نیروهای مسلح عرض می کنم که زمینه #مسلح شدن #صالحین را ان شاء الله فراهم کنند. اینکه همه مسلح باشند، غلط است اما اینکه همه بی سلاح باشند هم #غلط_است! صالح باید مسلح بشود و غیرصالح خلع سلاح شود. این خوب است.
اگر در هر محله، چند تا از افراد مسلحِ متدین وجود داشته باشند، سارق مسلح جرئت نمی کند بیاید. اینها هم وقتی آمادگی داشته باشند، با سلاحشان می روند در سینه اش. باید در هر کوچه ای، در هر محله ای، پنج تا، شش تا، از این افرادی که #آموزش دیده اند و مسلح هستند، وجود داشته باشد. مثل صدر اسلام بشود. در صدر اسلام نمی توانستند [به راحتی] ترور بکنند. چون اگر او سلاح داشت، این هم سلاح داشت.
باید دست مردم با سلاح آشنا بشود. مؤمنین صدر اسلام، آشنا بودند به سلاح. یعنی هرجا می رفتند سلاحشان همراهشان بود. در کوچه، در بازار، در خانه شان. مدتها فرهنگ هایی بر ما حکومت کرده بودند که مردم را به بی سلاحی عادت دادند. الآن فرد #می_ترسد که سلاح داشته باشد. باید به مردم آموزش داد که بتوانند با سلاح از خود دفاع کنند؛ بتوانند سلاح خود را حفظ کنند.
@haerishirazi
✅ رهبر معظم انقلاب (حفظه الله):
خب حالا چند توصیه هم من عرض بکنم؛ چون الان چهل سال از عمر بسیج میگذرد، دیگر وقت استفادهی از تجربهها است، لازم است که به تجربههای این چهل سال، هر چه ممکن است توجّه کنید و از این تجربهها استفاده کنید ...
توصیهی اوّل؛ در همهی زمینهها -[یعنی] همین زمینههایی که گفتیم؛ زمینهی دفاع در میدان #سخت، در میدان #نیمهسخت، در میدان #نرم- آمادهبهکار باشید. بسیج در همهی #محلّههای کشور، راهبرد و تاکتیکِ آماده داشته باشد؛ در مقابل حوادث گوناگون، تاکتیکها و راهبردهای آماده داشته باشید؛ هم در زمینههای دفاع سخت و نیمهسخت، هم در زمینههای گوناگون دیگر. غافلگیر نشوید؛ سعی کنید در هیچ قضیّهای غافلگیر نشوید.
#تجربهی_کمیتهها در سال ۶۰ تجربهی خوبی است، از آن تجربه استفاده بشود. کمیتههای انقلاب اسلامی در سال ۶۰ در #محلّات مختلف، در جاهای مختلف، همه جا حضور داشتند؛ همیشه هم حضور داشتند؛ هر حادثهای که در آن منطقه رخ میداد، اوّل چشم انسان میافتاد به برادران کمیته. البتّه آنها تازهکار بودند، آگاهیهای امروز شما را، تواناییهای امروز شما را اصلاً نداشتند، امّا حضور دائمی داشتند؛ این حضور دائمی خیلی مهم است.
(بیانات در دیدار با بسیجیان. 6/9/1398)
#راهبرد_امنیت_محله_محور
#راهبرد_امنیت_مردم_محور
@haerishirazi
💐💐 💐 به حول و قوه الهی، در روزهای آینده #خبر_خوشی دربارۀ چاپ یکی از پرمخاطب ترین کتب آیت الله حائری شیرازی خواهید شنید ...
@haerishirazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 آیت الله حائری شیرازی🔸
✅ زیبایی قرآن و مقایسه آن با نهج البلاغه
@haerishirazi
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 در شب و روز جمعه و جهت عرض ارادت خدمت امام زمان عجل الله تعالی فرجه
نثار روح مطهر امام خمینی(ره)
و شهدای انقلاب اسلامی
صلوات و قرائت فاتحه ای را اهدا کنیم و ارواح همۀ مومنین و مومنات
بخصوص "آیت الله حائری شیرازی" را نیز در ثواب آن شریک نماییم.🔸
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸غدیر؛ وصل شدن به خداوند🔸
وصل شدن به خدا چگونه است؟ مثالی میزنم. شبکۀ تولید برق، هفتاد هزار ولت است. توان چراغهای معمولی 220 ولت است که باید از چندین ترانس بگذرد تا به شبکۀ هفتاد هزار ولتی برسد. وقتی این برق تنزل کرد تا به 220 ولت رسید، آن موقع میتوانی لامپ روشن کنی و میگویی این چراغ، وصل است. چون وصل است نور میدهد. این اتصال اگر از یک جایی قطع شد، چراغ هست اما روشن نمیشود و نور نمیدهد!
«ولایت» مثل برق است. «نماز»، مثل چراغ است. خدا از ما نور میخواهد. شبکۀ ولایت در نماز که چراغ است، ایجاد نور میکند. شبکه ولایت در روزه که مثلا یخچال است، ایجاد خنکی میکند. شبکه ولایت در حج، ایجاد حرکت میکند. شبکه ولایت در زکات، ایجاد اقتصاد میکند. اما میگویی شبکه ولایت است که کار میکند. نماز، روزه، حج، جهاد و... ابزارند مثل ابزارهای الکتریکی! اما آن چیزی که ابزارهای الکتریکی را فایدهدار میکند، شبکه برق است.
در غدیر آمدند ترانس جدیدی نصب کردند و گفتند تاکنون از ترانس پیغمبر صلی الله مستقیماً برق میگرفتید؛ ماموریت ایشان پایان یافت. از این پس از طریق ترانس علی علیهالسلام، به ولایت الله وصل شوید.این کار را کردند که نماز، روح و معنا داشته باشد، حیات داشته باشد و محبتآفرین باشد.
در سقیفه آمدند اصل نماز را قبول کردند، حج، روزه، جهاد و زکات را قبول کردند اما ولایت و شبکه اتصال را حذف کردند! نتیجه این قطع اتصال، عدم پذیرش و عدم کارایی حج و جهاد و نمازشان شد که مصیبتهای فراوانی برای اسلام درست کرد و درست میکند!
از روزی که شبکۀ ولایت قطع شد مصیبت وارد اسلام شد. نگاه کن عالم را؟ از روز هجده ذیحجه تا بیستوهشت صفر مجموعاً هفتاد روز میشود! در این هفتاد روز چه اتفاقی افتاد. ولایت قطع شد. بعد از رحلت و قطع ولایت تا به حال که هزار و اندی سال میگذرد چه اتفاقی افتاد؟ هفتاد روز سقوط، با هزار سال جبران نمیشود! شما تا حالا برای احیای ولایت سیصد هزار شهید دادهاید. بیش از دو برابر آن جانباز دادهاید. اینهمه شکنجه و مجاهدتهای فراوان، اینهمه کشتههای شب و روز در عراق و سوریه و لبنان و پاکستان و افغانستان! اینهمه مجاهدت هم نتوانستهاست آن هفتاد روز را جبران کند!
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸مأموریت فرانسه و آمریکا در لبنان چیست؟🔸
وقتی فرانسه و آمریکا و سایر کشورهای اروپای غربی مثل ایتالیا و انگلستان نیروهای خودشان را در لبنان آوردند، برای این است که مواظب باشند اسرائیل وقتی که دارد کشور لبنان را ذبح می کند، این زبان بسته، دست و پا نزند. کشور لبنان را مثل گوسفندی گیر آوردند که قصابش اسرائیل است، اما دست و پای این را باید ببندند تا دست و پا نزند. این سازمان ملل متحد و این کشورهای بزرگ شغلشان این است که دست و پای این زبان بسته ها را می بندند، سرش را می گیرند، بعد که خوب آرام شد، به اسرائیل می گویند، خب حالا عیبی ندارد، حالا چاقو را بکش و سر را ببر!
اینها به اسم اینکه بیاییم تا حمام خون در لبنان واقع نشود، هدفشان چیز دیگری است. هدفشان این است که مبادا در موقع ذبح گوسفند، گوسفند از زیر دست قصاب در برود، مبادا پای این گوسفند، دست این گوسفند به دست قصاب بخورد و چاقو از دستش بیافتد. این ها هدفشان این است. به اسم آشتی، به اسم صلح، به اسم مذاکره، می آیند دست و پاها را می بندند.
#امانوئل_مکرون
#فرانسه
#اصلاحات_سیاسی
@haerishirazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸تفاوت استعمار جدید و قدیم🔸
#لبنان
#فرانسه
#امانوئل_مکرون
#اصلاحات_سیاسی
@haerishirazi
📣✨ تخفیف تابستانه کتاب
از امروز #دوشنبه# ۲۰ مرداد میتوانید مجموعه کتابهای آیت الله حائری شیرازی را با #35درصد_تخفیف (#به_مدت_محدود) تهیه کنید.
جهت خرید، لازم است کد ملی تان را جهت ثبت در سایت خانه کتاب ارسال بفرمایید.
هر کد ملی تا سقف ۱۵۰ هزار تومان شامل تخفیف میباشد.
بعد از خرید، پیامکی از طرف خانه کتاب برای خریدار ارسال میشود.
❗️❗️❗️ توجه: اعتبار تخفیف، #محدود است.
جهت سفارش کتاب به کانال #حکمت_ناب (پخش آثار آیت الله حائری شیرازی) مراجعه بفرمایید. 👇
@hekmat_books
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸توجه به رحمت الهی🔸
در سورۀ حمد پس از بسم الله و بعد از «الحمد لله»، دوباره «الرحمن الرحیم» تکرار شده است. چرا؟ به این خاطر که رحمت، اساسیترین مسأله در حضور قلب و توجه انسان است و تا رحمت الهی شناخته نشود، دریچۀ قلب انسان باز نمیشود.
از دلایلی که انسان از رحمت خدا مأیوس میشود، نشست و برخاست با غافلین است. در دعای ابوحمزه میخوانیم که «اَوْ لَعَلَّكَ رَاَيتَني فِي الْغافِلينَ فَمِنْ رَحْمَتِكَ آيسْتَني»: «شاید در گروه غافلین من را دیده ای که از رحمتت مأیوسم کرده ای»! اگر انسان با غافلین باشد از رحمت خدا مأیوس میشود و اگر متوجه رحمت خدا شود، ذاکر میگردد.
@haerishirazi
نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
📣✨ تخفیف تابستانه کتاب از امروز #دوشنبه# ۲۰ مرداد میتوانید مجموعه کتابهای آیت الله حائری شیرازی
❗️❗️ خوشبختانه اعتبار طرح #تخفیف تابستانه #مجدداً شارژ شد. جهت خرید آثار آیت الله حائری شیرازی با تخفیف 35 درصد به کانال فروش مجازی کتاب «حکمت ناب» مراجعه بفرمایید 👇👇👇
@hekmat_books
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸مقامات عارفان را انکار نکنیم🔸
در میان اهل عرفان یک نوع اصطلاحاتی هست که برخی، آنها را نمی توانند تحمّل کنند و می گویند: اینها بدعت و خرافات است؛ مثلاً «صعق». درصورتیکه وقتیکه ما به مناجات شعبانیه که آنهمه اهمیت دارد مراجعه می نماییم میبینیم که این کلمه در آنجا آمده: «إِلَهِي وَ اِجْعَلْنِي مِمَّنْ نَادَيْتَهُ فَأَجَابَكَ وَ لاَحَظْتَهُ فَصَعِقَ بِجَلاَلِكَ»
یعنی: خدایا مرا از کسانی قرار ده که آنان را خواندی و تو را پاسخ گفتند و گوشه چشمی به آنان نمودی و از هوش رفتند.
پس معلوم می شود که در اسلام هم «فَصَعِقَ بِجَلاَلِكَ» داریم؛ با این حساب چگونه این بدعت است؟ این در مناجات شعبانیه ای است که تمام ائمّه اطهار می خوانده اند. اتفاقاً در قرآن هم آنجا که قضیه به کوه طور آمدن موسی را بیان می کند، می فرماید: (... فَلَمَّا تَجَلَّى رَبُّهُ لِلْجَبَلِ جَعَلَهُ دَكًّا وَخَرَّ مُوسَى صَعِقًا) یعنی: چون پروردگار او برای کوه تجلّی کرد آن را از هم گسیخت و موسی نیز بی هوش بر زمین افتاد.
پس چرا ما کسانی را نداشته باشیم که این حالات عارفانه را داشته باشند؟ چرا جوّی را به وجود بیاوریم که اگر کسی این حالت را داشت و یا سخن از آن به میان آورد مرعوبش کنیم و در ملأ عام نتواند ظاهر شود و اگر هم ظاهر شد مردم به او نسبت جنون دهند و یا به انحراف متّهم سازند؟
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸جذابیت های کار اطلاعاتی، مایۀ لغزش است🔸
نیروهای اطلاعاتی باید در خبر گرفتن، خواندن نامۀ دیگران، و تفحص و تجسس، مواظب باشند. خطر در این است که از سویی وظیفه دارید و باید بررسی کنید، نفس هم #خوشش_میآید، ولی از سوی دیگر باید #مرز_شرعی را رعایت کنید. قدیمیها که میخواستند برای نوروز در خانهها شیرینی «لوز» درست کنند، بادام را خُرد و با شکر مخلوط میکردند؛ برای درست کردن لوز به بچهها میگفتند: «بنشینید بادامها را تلخ و شیرین کنید؛ سر آنها را بجوید، و هرکدامش تلخ بود کنار بگذارید.» بچهها نیز کمی از سر بادامها را میخوردند. گاهی نفسشان غلبه پیدا میکرد و تا نصف مغز بادام را میخوردند و بقیهاش را داخل ظرف میریختند! همان اول فهمیده بودند که شیرین است، اما قانع نبودند!
گاهی بعضی از تحقیقات و بهدست آوردن برخی از اطلاعات #شیرین است. اگر چیزی را که بهراستی بدمزه باشد یا نتوان آن را خورد به شما بدهند، مثلاً به شما بگویند که ببینید از بین اینها کدامش «جوهرلیمو» و کدامش «نمک» است، دیگر برای خوردن وسوسه نمیشوید و به یک سرِ زبان زدن بسنده میکنید؛ اما چیزی که خوردنی و خوشمزه باشد، و انسان مجبور باشد که آن را فقط بچشد، در اینجا هم چشیدن است، هم هوس.
وقتی فرمان میدهید یا میخواهید مجازات کنید، این همان جریان بادام تلخ و شیرین است؛ این اتفاق برای نفس انسان خوراک است. فرماندهی، پیروزی، تحقیقات، بررسی، اطلاع پیدا کردن، دستور دادن، جریمه کردن، همۀ اینها خوراکی است؛ نفس برای این امور اشتها دارد. مواظب باشید #هوای_نفس در کار نیاید.
@haerishirazi
🎉 🎉 🎉 مژده:
📚به حول و قوه الهی و بعد از مدت ها انتظار، 3 جلد از کتاب نفیس و بسیار ارزشمند #تمثیلات از آیت الله حائری شیرازی (ره) به چاپ رسید.
📚 این کتاب، یکی از #پرمخاطب_ترین آثار آیت الله حائری شیرازی است که اکنون و پس از ویرایشی جدید، به ساحت اهل اندیشه تقدیم میشود. بدون شک، آیت الله حائری شیرازی در عصر ما یکی از برجستگان و #سرآمدان_فن_تمثیل بهحساب میآیند که استقبال فراوان از چاپهای گذشتۀ این مجموعه، شاهد بر این مدعاست.
📚 ازآنجاکه که اساساً هدف تمثیل، محسوس کردن معقولات و کاستن از پیچیدگی و سنگینی محتوا و اقناعیتر کردن مطالب است، لذا این مجموعه برای #طیف_وسیعی_از_مخاطبان قابل استفاده است. هم #دانش_آموزان و #دانشجویان و هم #اساتید و #حوزویان، با هر سطح از دانش و معلومات دینی میتوانند از این کتاب بهره ببرند.
📚 این مجموعه کتاب را می توانید با تخفیف تابستانه از نمایندگی های #نشر_معارف (#پاتوق_کتاب) تهیه بفرمایید.
جهت خرید اینترنتی از کانال #حکمت_ناب نیز در روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد.
@haerishirazi
🔸 حجه الاسلام و المسلمین پناهیان:
گرمای کتاب های آیت الله حائری شیرازی، نسبت به کتاب های مشهورترین علمای ما غیر قابل مقایسه است.
@haerishirazi
🔸 متاسفانه مطلع شدیم خانوادۀ یکی از اعضای دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله حائری شیرازی به کرونا مبتلا شده اند. از اعضای محترم کانال تقاضا داریم برای شفای همۀ مومنین و مومنات بخصوص این مورد منظور و نیز رفع کامل این بلیّه از شیعیان، حمد و صلواتی قرائت بفرمایند.
@haerishirazi