eitaa logo
یادداشت های مهاجر( وَ إِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ)
75 دنبال‌کننده
241 عکس
136 ویدیو
9 فایل
مهاجراً الی اللّه و رسوله
مشاهده در ایتا
دانلود
اینجاست که باید به جای تمسک به فلان کانال و بلاگر و چهره سیاسی و ... به فرمایش امیرالمومنین علیه السلام چنگ بزنیم که؛ إن دين الله لا يعرف بالرجال بل بآية الحق، فاعرف الحق تعرف أهله همانا دين خدا با اشخاص شناخته نمى شود، بلكه با معيار و نشانه حقّ شناخته مى گردد ؛ پس حقّ را بشناس، تا اهلش را بشناسى . در چنین فضایی اگر آراء مختلف، عریان و بدون کادربندی، در مقابل هم قرار گیرند، بدون فریب، بدون تعصب،بدون قبیله گرایی، آنگاه حق بر وجدان های بیدار آشکار می شود و به وحدت کلمه حقیقی می رسیم. اما برای میانه مسیر هم، می توان یک وحدت کلمه نسبی را حفظ کرد و از انسجام اجتماعی و اتحاد ملی محافظت کرد. ان شاء الله خواهم نوشت. ✍ مهاجر الی الله
⁉️ وحدت کلمه یا امر به معروف؟! 🔰سخنان خطبه های نماز عید فطر رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر حفظ توحید کلمه و پرهیز از ایجاد دوقطبی های جعلی ، در کنار توصیه معظم له به امر به معروف و نهی از منکر در هنجارشکنی ها، در مقام عمل چگونه قابل جمع است؟! 👈به نظر می رسد برای یافتن مدل عملکرد مطلوب، باید دو عنصر تضارب آراء و جهاد تبیین که قبلا در نقشه تعامل اجتماعی توسط ایشان جاگذاری شده اند را نیز مد نظر قرار دهیم. 🔹در عبارت توحید کلمه ، هر چند ذهن در ابتدا متوجه واژه ی توحید می شود و لزوم حفظ وحدت را می یابد، اما از بار مفهومی لغت کلمه نباید غافل شویم. 👈به این معنی که توحید حول کلمه شکل می گیرد، بر عکس دو قطبی های جعلی که افراد و جریانها در آن نقش بسزایی دارند. دو قطبی های جعلی را چهره های مشهور، قبایل و دنباله روهای چشم و گوش بسته شان می سازند، هر چند که گاهی مقدسات را هم دستاویز قرار دهند. افراد برجسته می شوند و از کلمات به عنوان پوشش استفاده می شود و به مفهوم عمیق کلمات توجه نمی شود. 📛در دوقطبی های جعلی، کلمات و مفاهیم و حقایق واکاوی نمی شوند بلکه برای ساختن مغالطات و شبهات ، تهمت ها و تخریب ها ، مورد سوء استفاده قرار می گیرند. 💢حقایق در دو قطبی های جعلی کادربندی می شوند، یک قاب انتخاب می شود و مابقی کنار گذاشته می شود و این هنر رسانه ای است که مبانی اش را از بینات نگرفته باشد. حتی اگر شعار آن رسانه، خیلی هم حزب اللهی باشد! 💠در قیام به بیّنات ، حقایق به صورت آشکار، بدون قاب بندی و سوگیری ارائه می شوند. افراد و دارو دسته ها به حاشیه می روند. قبیله گرایی کمرنگ و حق گرایی پررنگ می شود. 🌱 رسیدن به چنین فضای رشیدی، نیاز به جهادی عمومی دارد. جهاد تبیین؛ جهادی برای اوردن بیّنات ، جهاد شناخت حق و پرهیز از دنباله روی از اشخاص و جریان ها ⚠️اینجاست که باید به جای تمسک به فلان استاد و خطیب و کانال و بلاگر و چهره سیاسی و ... به فرمایش امیرالمومنین علیه السلام چنگ بزنیم که؛ إن دين الله لا يعرف بالرجال بل بآية الحق، فاعرف الحق تعرف أهله همانا دين خدا با اشخاص شناخته نمى شود، بلكه با معيار و نشانه حقّ شناخته مى گردد ؛ پس حقّ را بشناس، تا اهلش را بشناسى . ✅در چنین فضایی اگر آراء مختلف، عریان و بدون کادربندی، در مقابل هم قرار گیرند، بدون فریب، بدون تعصب،بدون قبیله گرایی، آنگاه حق بر وجدان های بیدار آشکار می شود و به وحدت کلمه حقیقی می رسیم. 🔷اما برای میانه مسیر هم، می توان یک وحدت کلمه نسبی را حفظ کرد و از انسجام اجتماعی و اتحاد ملی محافظت کرد. ان شاء الله خواهم نوشت. ✍ مهاجر الی الله @hafezaat
امروز که آقا فرمودن دو قطبی نباشه و از طرفی امر به معروف باشه، ناخودآگاه همین بحث دو قطبی سازی موقع تذکر به حجاب و مانور روی حجاب که یکی از ادعاها بود، در ذهن خودنمایی می کرد، خب ما باید بتونیم این و تبیین کنیم که ربط اینها با هم چیه و توحید کلمه و وحدت اجتماعی با تذکر و بعضا درگیری هایی که در موضوع حجاب پیش اومد، چه نسبتی با هم دارند؟ طبیعی هست تبیین این مورد وظیفه امثال ماست
آقا بحث توحید کلمه، وحدت، دو قطبی جعلی و امر به معروف را داشتن، این مفاهیم و ربط و نسبتشون به هم در شرایط امروز جامعه نیاز به تبیین دارند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️وحدت کلمه یا جلوگیری از ایجاد انحراف؟! 🔰 زندگی در جامعه دینی و ایمانی ، مستلزم اعتقاد به حق و باطل است و فلسفه امر به معروف هم جلوگیری از پیشروی باطل و ایجاد انحراف در این جامعه. 👈 لذا طبیعی است که مومنین نسبت به انتشار باطل در جامعه خود حساس باشند. ❓اما این حساسیت چگونه باید بروز کند که با آن به وحدت کلمه برسیم و نه دوقطبی جعلی؟! ⚠️ متاسفانه مدل تربیت عمومی و فرهنگ اجتماعی ما تا کنون به نحوی بوده است که میل به دنباله روی از جریانات و چهره ها ( بدون شناخت مبانی و اصول)، نمود بالایی دارد. ⛔️همین فرهنگ در جهان سرمایه داری به صورت پدیده سلبریتیزم بروز می کند و در جهان نیمه سنتی و نیمه مدرن ما، ازگذشته تا کنون، طیفی از "مرید و مرادی"، "استاد و شاگردی"، تا فرهنگ "فن پیج" و "فالور" و "سلبریتیزم مذهبی و انقلابی یا مدرن"، همه را شامل می شود. بدون پرورش قوه عاقله و تفکر انتقادی، 👈 به نحوی که بیش از آنکه بر اساس امهات و محکمات عمل کنیم، تحت تاثیر افراد حرکت می کنیم و آنقدر دنباله رو می شویم که متوجه اشتباهات و انحرافات چهره ها یا احزاب مورد حمایتمان نمی شویم. ‼️و در مورد خوبان هم، به جای دریافت منظومه فکری و معرفتی، فقط مقلد و بازگو کننده ایم! ⚠️ همین روحیه هم سبب می شود تا جریان های قدرت و ثروت، یا دشمنان ملی و دینی، راه خود را برای ورود به افکار عمومی و جهت دهی به آنها و بهره برداری در جهت منافع خود، باز ببینند. 🔸 خصوصا امروز که رسانه ها برای هر گروهی، خوراک فکری مربوط به خودشان را پخت و پز می کنند و طبق ذائقه آنها، در دهانشان می گذارند. 👈 سپس دو قطبی جعلی را شکل می دهند و از آب گل آلود ماهی می گیرند. ⚠️ اینجاست که می بینیم حتی افراد موجه و متشخص، در فضای رسانه مبتلا به انواعی از وندالیسم می شوند و برادر دینی خود را در لباس دشمن می بینند. ❓ چه باید کرد؟ برای حفظ وحدت و پرهیز از ایجاد و تعمیق گسل های اجتماعی، چاره ای نداریم جز اینکه دست از دنباله رویِ صرف و دارو دسته سازی از یک طرف ، و از توهین و تخریب و نقدِ تند و تیزِ افراد ، از طرفِ دیگر، برداریم و شخصیت آنها را محترم بشماریم. 👈 و صرفا نظرات ، آراء و عملکردها را مورد نقد متین قرار دهیم و کاری به نفاق و انحراف شخص نداشته باشیم... ✅ اگر نظرات و عملکردها بدون توجه به صاحبان آنها نقد شود، هم تضارب آرا شکل می گیرد و در نتیجه رشد فکری حاصل می شود و هم اخلاق اسلامی مراعات خواهد شد و از همه مهم تر، به امرِ اهمِّ وحدت ، خدشه ای وارد نخواهد شد. 🔷 البته در جاهایی افراد نیاز به تذکر دارند که باید شخصی و خصوصی دریافت کنند و متشنج کردن فضای عمومی وجهی ندارد. ✅ در چنین فضایی است که در عین وحدت، جلوی انحراف هم گرفته خواهد شد. ❇️ بدیهی است این مهم ، نیاز به تلاش مضاعف صاحبان علم و اندیشه در تبیین محکمات و پرورش قوه عاقله عمومی دارد. در شیوه های مختلف امر به معروفِ وحدت بخش ، انشاء الله خواهم نوشت. ✍ مهاجر الی الله @hafezaat
چه وحدتی را باید حفظ کرد ؟؟ بخشی از جزوه استاد هاشمی گلپایگانی👆 صفحه ۵۸ و ۵۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام صادق علیه السلام ؛ مردم معادن اند، همچون معادن طلا و نقره! 《اَلناسُ معادِنُ کمَعادِنِ الذهَبِ وَ الْفِضةِ》
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 اگر ملتی قدرت تحلیل خودش را از دست بدهد، شکست می‌خورد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌ ▪️نظر رهبر معظم انقلاب پیرامون ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️امر به معروف یا وحدت؟! کدام اولویت است؟ 📌 وحدت و امر به معروف، به عنوان دو سرفصل مورد توجه اسلام، چگونه در تقابل و تزاحم با هم قرار می گیرند؟! برای یافتن پاسخ هر مساله، ابتدا باید صورت مساله را برای خود شفاف کنیم؛ 🔗آنچه امروزه از امر به معروف فهمیده می شود، تنها معطوف به تذکر لسانی است و آموزش امر به معروف هم تقریبا به ارائه کلیات نظری و شیوه های تذکر لسانی در شرایط مختلف محدود شده است! ❓ آیا امر به معروف و نهی از منکر، فقط همین است؟! ⬅️به تبع پیش فرض فوق، آمران و ناهیان هم ، تذکر لسانی دهندگان هستند. در عمل هم عمدتا این فریضه، در محل های گذرگاهی مانند خیابان و پارک و پاساژ ، بین غریبه ها و در موضوع حجاب و عفاف انجام می شود؛ ➖جلوه بیرونی آن هم به این شکل بروز می کند؛ 🔻🔺ظاهرا مذهبی ترین افراد جامعه، غالبا آمر و ناهی هستند و ظاهرا غیر مذهبی ترین اقشار هم امر و نهی شونده! ❓❕آیا ▫️گذرگاهی بودن، ▫️غریبه بودن، ▫️دو سر طیفِ تقیداتِ مذهبی بودن و ▫️صرفا در موضوع حجاب و عفاف بودن هم ، جزء شرایط امر به معروف در دین است؟ ❔❗️یا از سر ناچاری و صرفا برای ادای فریضتین، راهی جز این نیافته ایم؟! 🌀به نظر می رسد آنچه امروزه تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر رایج شده، کلاس هایی که دایر شده و نتایجی که حاصل می شود، اهداف دین مبین اسلام از این واجب الهی را پشتیبانی نمی کند! چرا؟! ادامه دارد... ✍ مهاجر الی الله
⁉️ چرا امر به معروف های ما اهداف دین را پشتیبانی نمی کند؟! قسمت دوم؛ با مرور عناصر عارضیِ 🏷دو سر طیف بودن، 🏷غریبه بودن، 🏷 شرایط فرهنگیِ حاکم بر فضای عمومی در زیست جهان مدرن، 🏷 تک موضوعی بودن، 🏷 یکطرفه بودنِ فلِشِ امر کننده و امر شونده، این عدم دستیابی به نتیجه قابل بررسی است. 1⃣. مطابق نتایج دانش روانشناسی، در هر موضوعی، دو سر طیف کمترین تاثیر گذاری و تاثیر پذیری مثبت را نسبت به هم دارند. چرا که نه تنها از حسن ظن کافی نسبت به هم برخوردار نیستند، بلکه یکدیگر را تندرو یا کندرو می شناسند و دیدگاه مناسبی در آن موضوع نسبت به هم ندارند تا بتوانند از هم تاثیر بگیرند. 2⃣ . در زیست جهان مدرن، فرد گرایی، لذت طلبی و آزادی های حیوانی ارزش تلقی می شوند، زندگی هر کسی به خودش مربوط است و کسی نمی تواند آزادی دیگری را محدود یا در کار او دخالت کند. ⚠️بنابراین افراد نه تنها حس خوبی از تذکر گرفتن از یک غریبه ی افراطی پیدا نمی کنند، بلکه از نزدیکان خود هم چنین کاری را بر نمی تابند. 3⃣ . به طور طبیعی عزت انسان ها نمی پذیرد که همیشه از شخصی مثل خود، پذیزنده ی امر و نهی باشند. ✨ ✨فضایی که دین در این مورد ترسیم کرده، فضای ولای طرفینی و اعتماد متقابل به خیرخواهی است که در سایه اخوت دینی شکل می گیرد. در چنین زیست جهانی، همه نسبت به سعادت یکدیگر و سلامت جامعه حریص هستند و اصولا، خودشان را جدای از جمع نمی بینند. اسلام تلاش می کند خودِ هر فرد را تا آنجا گسترش دهد که نگاهش به جامعه با نگاه سوره حمد منطبق شود و همانطور که افعالِ دعاهایش را با صیغه جمع می آورد، خودش را با بندگان خدا در اتحاد حقیقی ببیند و این، حقیقتِ باطنیِ وحدت است. 👈در چنین زیر ساخت فکری است که هر فرد مجال می یابد در امور مربوط به دین و سعادت دیگران، به اندازه درک و فهم خودش امر و نهی داشته باشد. ⛔️ اسلام ابدا نمی پذیرد که کسی خودش را از دیگران فهیم تر و بالاتر ببیند. مردم هم قبول نمی کنند. 4⃣ . منحصر شدن امر به معروف و نهی از منکر در موضوع حجاب و عفاف، با توجه به اینکه حجاب، لبه جنگ تمدنی بین دو تمدن الهی و مادی می باشد، و به دلایل مختلفی از جمله تهاجم فرهنگی همه جانبه و عملکرد بلندگوهای شیطان، راحت و ارزان بودن کم پوششی، میل به زیبایی و خودنمایی و مواردی از این دست، همچنین عدم تحرک مشهود و گسترده اقشار مذهبی نسبت به سایر مفاسد و خصوصا آنچه عموم از آن در رنجند، جامعه را در مورد لزوم رعایت این حکم الهی دچار خطای شناختی کرده است و 👈 لذا امر و نهی صرفا در همین موضوع را نیز با مخاطرات جدی تری همراه کرده است. ⬅️ با توجه به موارد گفته شده ، دو قطبی شکل گرفته حول وحدت و امر به معروف ، هر چند جعلی و عارضی است، ولی تزاحم ایجاد شده فعلا وجود دارد و باید برای رفع آن اندیشید. 🌱انشاء الله بحث امر به معروفِ وحدت بخش را ادامه خواهم داد. ✍ مهاجر الی الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️زیر ساخت فردی و اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر لسانی چیست؟ 🍀احکام ظاهری امر به معروف مبتنی بر باطن و حقیقتی است که امام خمینی در کتاب آداب الصلوه بر اساس ماجرای بعثت حضرت موسی، به خوبی توضیح می دهند. 🍀مطابق این تعالیم، فرد قیام کننده به امر به معروف و نهی از منکر باید از منیّت ها و به ویژه خودبرتر بینی و خود حق پنداری رها شده باشد و بتواند مشفقانه و خیرخواهانه ، با قول لیّن، با مخاطب خود ارتباط برقرار کند. 🌸طرف مقابل هم بتواند آن شفقت و خیرخواهی را دریافت کند و حس اعتماد و اتحاد بین طرفین برقرار باشد. ❔چنین فضای یکرنگی و همدلی چگونه شکل می گیرد؟ ✨واحد ساختمانی جامعه در اسلام، خانواده است که بر دو پایه مودّت و رحمت بین زوجین استوار است و این چتر مودت و رحمت است که اخوت و ولایت بین فرزندان را در سایه سار خود می گستراند، آن گاه به صله ارحام با معنای وسیع آن، توسعه می یابد و سرانجام به اخوت مومنانه و ولای طرفینی در جامعه دینی می رسد. 🌱وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِياءُ بَعْضٍ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ🌱 🌴تعالیم فقهی و اخلاقی دین نیز تمام قد از چنین طرحی برای ارتباطات انسانی دفاع می کنند و در صدد استحکام و توسعه آن هستند تا جامعه بتواند بر پایه مودت و رحمت، پذیرای ولایت باشد و به امت تبدیل شده و به امام پیوند بخورد. ⛔️در نقطه مقابل، جامعه مادی است که به جای اصالت خانواده، اصالت فرد را ترویج می کند و پا را فراتر می نهد و برای مسلمین نسخه تزلزل مادر و تخریب خانواده می پیچد و با ابزار انواع رسانه ها و سرگرمی ها به خورد مسلمانان می دهد. ⛔️بدیهی است که در جامعه مدرن که مودت و رحمت جای خود را به شراکت و سهامداری بین زن و شوهرها داده است ، اخوت و ولایت مد نظر اسلام نیز شکل نمی گیرد تا به یکرنگی و همدلی برسیم! 🔶امروزه در جامعه ما؛ ❓روابط معنوی زوجین چقدر در فضای مودت و رحمت است و زن و شوهرها تا چه میزان لباس و مایه سکونت یکدیگر هستند؟ تا ثمره تربیتی این زوجیت، اخوت و ولایت بشود؟! ❓ چه مقدار استقلال مادی و معنوی افراد خانواده از یکدیگر در حال ترویج است؟ ❓آمار افراد مجردی که در سنین مختلف، هنوز خانواده ای تشکیل نداده اند و جدا از خانواده پدری زندگی می کنند و به این مستقل بودن افتخار می کنند، چه وضعی دارد؟ ❓ روند وابستگی عاطفی افراد به حیوانات، روند فرار از تعهدات خانوادگی و ... در جامعه امروز به کدام سو می رود؟ ⚠️وقتی واژگان بدلی و تزیین شده ای مثل استقلال، برنامه های توسعه فردی، آسایش، خوشگذرانی و محترم بودن همه نظرات و ... به جای مفاهیم بلند و انسان سازی مانند صله ، تعاون ، مسئولیت پذیری ، کمال و عبودیت می نشینند ، چگونه قرار است از دل این آدم ها، پیوند اخوت و ولایت بجوشد و امر به معروف بر آن استقرار یابد؟! ⚠️ خصوصا که نهاد آموزش هم این نوع استقلال مبتنی بر اصالت فرد را ترویج می کند و نهاد اقتصاد و بانکداری هم پشتوانه این نوع سبک زندگی هستند! 🌀امر به معروف در جامعه ای که در باتلاق مدرنیته فرو می رود ، چگونه باید احیا شود؟! ادامه دارد... ✍ مهاجر الی الله
وَلَتَجِدَنَّهُمْ أَحْرَصَ النَّاسِ عَلَىٰ حَيَاةٍ وَمِنَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا ۚ يَوَدُّ أَحَدُهُمْ لَوْ يُعَمَّرُ أَلْفَ سَنَةٍ وَمَا هُوَ بِمُزَحْزِحِهِ مِنَ الْعَذَابِ أَنْ يُعَمَّرَ ۗ وَاللَّهُ بَصِيرٌ بِمَا يَعْمَلُونَ
وَلَنْ يَتَمَنَّوْهُ أَبَدًا بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيهِمْ ۗ وَاللَّهُ عَلِيمٌ بِالظَّالِمِينَ
✍الحمدلله ما ملتی هستیم که در جایگاه تهدید کننده باشیم یا تهدید شونده، در هر حال با ذکر خدا مانوس هستیم. در موضع قدرت می دونیم که همه حول و قوه از خداست و در جایگاه تهدید شونده هم باز پناه ما آیات و ادعیه جوشن هست که تماما ذکر خداست و لذت بخش و آرامش دهنده، لذا انشاء الله جنگ روانی و ترس افکنی ها بر ما حداقل تاثیر را خواهد داشت. الان هم بعد از یک ماه روزه داری و تلاوت و شنیدن مداوم آیات آخر سوره حشر که جوشن هستن و دعای جوشن کبیر و جوشن صغیر، انشاء الله اینها در جان ما نشسته و از این فرصت برای یادِ بیشتر خدا استفاده می کنیم. به خدا پناه می بریم که خلق و خوی یهودی داشته باشیم در چسبیدن به زندگی دنیا و از خدا می خواهیم که همه نفوس مسلمین را از ترس و حب دنیا، ضعف در دین و از هر آسیب و آفتی حفظ کنه و در هر شرایطی بر ایمان ما بیفزاید. ✍مهاجر الی الله