eitaa logo
یادداشت های مهاجر( وَ إِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ)
75 دنبال‌کننده
243 عکس
137 ویدیو
9 فایل
مهاجراً الی اللّه و رسوله
مشاهده در ایتا
دانلود
پس از این دعا باز به سجده بروید و صد مرتبه ذکر «اَلْحَمْدُلِلّهِ» و صد مرتبه ذکر «شُکْراًلِلّهِ» بگویید و روایت شده که هر کس این عمل را به جا آورد ثواب کسی را دارد که در روز عید غدیر نزد حضرت رسول خدا (صَلَّی اللّهِ عَلِیهِ و َاله) حاضر شده باشد و با آن حضرت بر ولایت بیعت کرده باشد. بهتر است این نماز نزدیک ظهر اقامه شود که پیامبر اکرم در آن ساعت امیرالمؤ منین علی (علیه السلام) را در غدیر خُمّ به امامت و خلافت برای مردم نصب فرمود و در رکعت اوّل سوره قدر و در رکعت دوم سوره توحید خوانده شود.
🌻 ۵- تعویذی که سیّد بن طاووس در اقبال الاعمال از رسول ‌خدا صلی الله علیه و آله روايت كرده است: ▪️بسمِ الله الرّحمنِ الرَّحيمِ، بِسمِ اللّه خَيرِ الْأَسماءِ، بِسمِ اللّه رَبِّ الاخِرَةِ وَ الأُولى، وَ رَبِّ الارضِ وَ السّماءِ، الَّذِی لا يَضُرُّ مَعَ اسمِهِ كَيدُ الأَعداءِ، وَ بِها تُدفَعُ كُلُّ الأَسواءِ، وَ بِالقِسَمِ بِها يَكفِی مَنِ استَكْفى.اللّهُمَّ انتَ رَبُّ كُلِّ شَیءٍ وَ خالِقُهُ، وَ بارِئُ كُلِّ مَخْلُوقٍ وَ رازِقُهُ، وَ مُحصِي كُلِّ شَیءٍ وَ عالِمُهُ، وَ كافی كُلِّ جَبَّارٍ وَ قاصِمُهُ، وَ مُعينُ كُلِّ مُتَوَكِّلٍ عَلَيهِ وَ عاصِمُةُ، وَ بِرُّ كُلِّ مَخْلُوقٍ وَ راحِمُهُ، لَيسَ لَكَ ضِدٌّ فَيُعانِدُكَ، وَ لا نِدٌّ فَيُقاوِمُكَ، وَ لا شَبِيهٌ فَيُعادِلُكَ، تَعالَيتَ عَنْ ذلكَِ عُلُوّاً كَبِيراً اللّهُمَّ بِكَ اعتَصَمتُ وَ استَقَمْتُ وَ الَيكَ تَوَجَّهتُ وَ عَلَيكَ اعتَمَدْتُ، يا خَيْرَ عاصِمٍ وَ اكرَمَ راحِمٍ وَ احكَمَ حاكِمٍ وَ اعلَمَ عالِمٍ، مَنِ اعتَصَمَ بِكَ عَصَمتَهُ، وَ مَنِ استَرحَمَكَ رَحِمْتَهُ، وَ مَنِ اسْتَكْفاكَ كَفَيتَهُ، وَ مَنْ تَوَكَّلَ عَلَيْكَ امِنتَهُ وَ هَدَيتَهُ، سَمعاً لِقَولكَِ يا رَبِّ وَ طاعَةً لِامرِكَ اللّهمَّ أَقُولُ وَ بِتَوفِيقِكَ أَقُولُ، وَ عَلى كِفايَتِكَ أُعَوِّلُ، وَ بِقُدْرَتِكَ أَطُولُ، وَ بِكَ أستَكفِی وَ أَصُولُ، فَاكفِنِی اللّهُمَّ وَ انقِذْنِی وَ تَوَلَّنِی وَ اعصِمنی وَ عافِنِی، وَ امنَع مِنِّی وَ خُذ لِی وَ كُن لِی بِعَينِكَ وَ لا تَكُن عَلَيَّ، اللّهُمَّ انتَ رَبِّي عَلَيكَ تَوَكَّلتُ وَ الَيكَ انَبتُ وَ الَيكَ المَصِيرُ وَ انتَ عَلى كُلِّ شَیءٍ قَدِيرٌ. 🌻 ۶- دو رکعت نماز پس از غسل و حدود یک ساعت مانده به ظهر ▫️ این نماز مقارن با زمانی که پیامبر در غدیرخم امیرالمؤمنین علیه السّلام را به خلافت و امامت برای مردم نصب فرمودند خوانده می‌شود، بدین کیفیت: در هر رکعت : ▪️سوره «حمد» یک بار ▪️سوره «توحید» ده بار ▪️«آیت‌الکرسی» (تا هوالعلی العظیم) ده بار ▪️سوره «قدر» ده بار ▫️براساس روایات خواندن این نماز ثواب صد هزار حج و صد هزار عمره را دارد و باعث برآمدن حوائچ دنیوی و اخروی با سهولت و عافیت می‌شود، ان‌شاءالله 🌻 ۷- دعای ندبه 🌻 ۸- دعای مخصوص روز عید غدیرخم که در مفاتیح الجنان نقل شده است: اَللَّهُمَّ اِنّی اَسئَلُكَ بِحَقِّ مُحمَّد نَبيِّكَ، وَعَلِی وَلِيِّكَ، وَالشَّانِ وَالقَدرِ الَّذی خَصَصتَهُما بِهِ دُونَ خَلقِكَ، اَن... 🌻 ۹- هرگاه به مؤمنی می‌رسند سپاس الهی را بابت ولایت امیرالمؤمنین علی علیه السّلام به جا آورده و بگویند: ✨ الْحَمْدُ للهِِ الّذی جَعَلَنا مِنَ الْمُتَمَسِّكينَ بِوِلايَةِ اَميرِالمُؤْمِنينَ وَالاَْئِمَّةِ عَلَیهِمُ السَّلام ✨ و نیز بگویند: ✨ الحَمدُ للهِِ الَّذی اَكرَمَنا بِهذا اليَومِ، وَجَعَلَنا مِنَ المُوفينَ بِعَهدِهِ اِلَينا، وَميثاقِهِ الَّذی واثَقَنا بِهِ مِن وِلايَةِ وُلاةِ اَمرِهِ، وَالقُوّامِ بِقِسطِهِ، وَلَم يَجعَلنا مِنَ الجاحِدينَ وَالمُكَذِّبينَ بِيَومِ الدّين ✨ 🌻 ۱۰- صد بار گفتن این ذکر: ✨ الحَمدُ للهِِ الّذی جَعَلَ كَمالَ دينِهِ وَتَمامَ نِعمَتِهِ، بِوِلايَةِ اَميرِ المُؤمِنينَ عَلیِّ بنِ اَبی طالِب عَلَيهِ السَّلامُ ✨ 🌻 ۱۱- صلوات بر پیامبر و خاندان پاک و مطهرش 🌻 ۱۲- صله ارحام، هدیه دادن، احسان و انفاق ▫️هر درهم احسان و انفاق در این روز، برابر با صد هزار درهم در غیر این روز خواهد بود 🌻 ۱۳- اطعام ▫️کسی که در روز عید غدیر مؤمنی را اطعام کند، مانند این است که تمام انبیاء و صدیقین را اطعام کند و افطار هر یک مؤمن در روز عید غدیر معادل افطار صد هزار پیامبر و صدیق و شهید است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
↩️ بازنشر ⁉️دو قطبی اقتصاد اسلامی/ اقتصاد لیبرال؛ جعلی یا واقعی؟! 📝 یادداشت انتخاباتی ۵ 🟣از جمله دوگانه هایی که در این سالها در فضای سیاسی/اقتصادی کشور مطرح شده و در انتخابات اخیر مجلس هم عرض اندام کرد، دوگانه ی اقتصاد اسلامی/اقتصاد لیبرال بود. ✴️برای اینکه بدانیم آیا این دو قطبی واقعی است یا جعلی، لازم است به چند سوال زیر پاسخ دهیم؛ 🔶 وضعیت اقتصادی امروز ما متاثر از کدام مکتب یا مکاتب اقتصادی است و سهم هر کدام به صورت تقریبی چقدر است؟ 🔶 آیا در لایه روبنایی اقتصاد، هر دستورالعملی ارائه می شود، لزوما برگرفته از یکی از دو قطب اسلام یا لیبرالیسم است؟! 🔶 ریل گذاری بر اساس مکتب لیبرالیسم از چه زمانی در ایران انجام شد؟! 🔶 پذیرش مکتب سرمایه داری به عنوان مکتب اقتصادی رسمی کشور توسط دولت سازندگی، چه نتایج و ثمراتی را به بار آورده است؟ 🔶 آیا نرم افزار و سخت افزار مکتب اقتصادی اسلام، در حال حاضر، برای جایگزین شدن در ساختارهای موجود اقتصادی، مدون و آماده است؟! 🔶 آیا همه مدعیان اقتصاد اسلامی، در ادعاهای خود صادق هستند؟! 🔶 چگونه می توانیم ادعاهای مدعیان اقتصاد اسلامی را راستی آزمایی کنیم؟! 🔶 برای حاکم کردن مکتب اقتصادی اسلام، بر مناسبات و شئونات کشور، از چه راهی باید برویم؟ 🔶 وضعیت دو قطبی فوق از نظر تضاد در مرحله نظریه و هم چنین تناقض در مرحله اجرا، به چه صورت است؟ 🔶 آیا به جز دو قطب اسلام و لیبرالیسم، گزینه های دیگری در جریان اقتصادی کشور موثر نیستند؟ و... ✴️ پاسخ به سوالات فوق می تواند تصویر روشن تری از ادعاهای مدعیان موجود در دو طرف ماجرا به ما ارائه کند و با دید بازتری به موضوع نگاه کنیم. ✍ مهاجر الی الله اصلح @hafezaat
یادداشت های مهاجر( وَ إِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ)
🤝وحدت مطلوب/ وحدت مردود ۳ 📝 یادداشت انتخاباتی ۱۶ 💫ظریف ترین و مترقی ترین نوع وحدت، آن اتحاد و هم
💎گفتمان اقتصادی انقلاب اسلامی 1 📝 یادداشت انتخاباتی ۱۹ 🌐 از میان زیرگفتمان های ذکر شده برای گفتمان کلان انقلاب اسلامی، به نظر میرسد در شرایط فعلی، گفتمان اقتصادی بیش از بقیه دچار مهجوریت شده و ناشناخته مانده است. 🟣یکی از دلایل اصلی این مهجوریت، وجود علم اقتصاد در دانشگاههای دنیاست که برای دانشگاههای ما هم ترجمه می شود و با توجه به سیطره علوم تجربی غربی و تصور واقع نما بودن گزاره های آن، راه تفکر نقادانه نسبت به اصل گزاره ها و دستورالعمل های آن را تا حدود زیادی سد می کند. 🟣 غافل از اینکه علم اقتصادی که امروزه در دانشکده های غرب تدریس و برای ما ترجمه می شود، ذیل فلسفه و ارزشگذاری های نظام سرمایه داری تولید شده است! 🟣طبیعی است وقتی در آن مکتب ارزش اصلی را به سود و سرمایه می دهند، علم خود را هم در همان جهت تولید می کنند. ⚪️ حال آنکه در اسلام ثروتِ ممدوح‌‌، هم در روش کسب و هم در به کارگیری شرایطی دارد و اهداف مشخصی را دنبال می کند. ⛔️ و خط قرمزهایی از جمله مذمت انبارسازی و تکاثر و مذمت تفاخر و مذمت بروز شکاف طبقاتی و ... برای آن در نظر گرفته شده است. 🟣علاوه بر آن، در نظام سیاسی سرمایه داری، وجود طبقه کلان سرمایه دار که بتواند جامعه را به خدمت بگیرد و به حرکت درآورد، ارزش تلقی می شود و این طبقه به عنوان پیشران شناخته می شوند! ❓آیا در نظام اسلامی و نزد بزرگان انقلاب هم همینگونه است؟ 🔆با رجوع به مطالب پایه گذاران انقلاب اسلامی، از جمله شهید بهشتی، شهید مطهری و شهید صدر و ... درمی یابیم که اهداف اقتصادی اسلام، تفاوت و بلکه تناقض مبنایی و ذاتی با اهداف نظام سرمایه داری دارد. 💠چنانچه در اسلام، اصل بر عدالت همه جانبه است و در تولید ثروت هم علاوه بر حلال بودن، هدف، قدرتمند شدن جامعه اسلامی و پیشرفت اسلام است و این با تجمع ثروت در دست یک عده و کارگری و مزدوری بقیه اقشار منافات دارد. ⬅️چرا که طبقه کلان سرمایه دار ، لاجرم اهداف و مطامع خود را بر ملت تحمیل خواهند کرد. 💠در اسلام پیشران جامعه عموم مردم هستند نه یک قشر خاص! 💠اسلام می خواهد هر کس از ثمره کار خودش بهره ببرد نه اینکه شرایط جامعه به گونه ای شود که عده ای که توان کارکردن دارند هم با خیریه و صدقه قادر به تامین هزینه های خود باشند❗️ ❓اما راه برون رفت از این معضلات و نسخه انقلاب اسلامی چیست؟ ❓آیا همه چیز باید در انحصار دولت باقی بماند؟! ان شاء الله خواهم نوشت. ✍ مهاجر الی الله @hafezaat
ان شاء الله ۵ یادداشت نوشته شده در مورد زیر گفتمان اقتصادی به ترتیب ارسال خواهد شد.🌷
💎گفتمان اقتصادی انقلاب اسلامی ۲ 📝 یادداشت انتخاباتی ۲۰ ⚪️مبانی اعتقادی انقلاب اسلامی که برآمده از اسلام ناب با نگاه جامع به اهدافِ کلان و اصلی آن است، هر عاملی که باعث تجمع سرمایه در دست یک قشر خاص و استثمار سایر اقشار بشود و سیمای عدالت را مخدوش کند، با جدیت رد می کند. 👈لذا بخش های دانشگاهی، سازمانی و فراسازمانی که در جمهوری اسلامی، مروج این نوع اقتصاد هستند، هیچ تناسبی با گفتمان اقتصادی جمهوری اسلامی ندارند. ⚪️از آن طرف اسلام مالکیت خصوصی عموم مردم را می پذیرد. اداره انفال و دارایی های عمومی را به حاکمیت می سپرد تا امور مسلمین را ساماندهی کند و شرایط کار و تلاش و انتفاع را بر همگان تسهیل کند. ⛔️ از این منظر، دولت مالک انفال نیست تا آن را به هر که خواست به هر طریقی واگذار کند. ⛔️ازطرفی دولت مالک دارایی های عمومی نیست تا بر آن چنبره بزند، آن را احتکار کند و جلوی بهره برداری عمومی و بهره وری بهینه این اموال را بگیرد. 👈 بلکه شان دولت، ساماندهی،کنترل و نظارت است تا قطار جامعه، پرقدرت، بر ریل عدالت و فرهنگ اقتصادی اسلام به حرکت درآید. 🟡در اینکه قانونگذاری دولت ها در اعطای انفال و تسهیلات عمومی چگونه باشد تا هم بهره مندی عمومی و عدالت اجتماعی تامین شود و هم از لحاظ فرهنگی، دلال پروری نشود، طمع و تن آسانی شایع نشود، فرهنگ کار و تلاش ارزش شناخته شود و گسترش یابد و ... دقایق و ظرایف بسیاری نهفته است که از عهده این نوشتار خارج است. 👈 اما لازم است به این نکته اشاره کنیم که شناخت مسئولین مربوطه در قوای سه گانه و خصوصا دولت و مجلس از مبانی عمیق و تمدنی اسلام و اهداف خرد و کلان آن، شناخت شرایط روز جامعه و جهان و نگاه همه جانبه و آینده نگر آنان، عامل بسیار مهمی است تا طرح ها و لوایح، متناسب با ثروتمند شدن جامعه اسلامی و عادلانه شدن توزیع موقعیت ها و امکانات تنظیم شوند و به مرور فرهنگ اقتصادی هم با قانونگذاری درست به سمت فرهنگ اقتصادی مد نظر اسلام تمایل پیدا کند. ادامه دارد... ✍ مهاجر الی الله @hafezaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎گفتمان اقتصادی انقلاب اسلامی ۳ 📝 یادداشت انتخاباتی ۲۱ 🌀علیرغم اینکه بزرگان انقلاب از همان ابتدا اهداف و مقاصد اقتصادی اسلام را به وضوح بیان کردند 🔘و رویکرد اقتصادی دو مکتب لیبرالیسم و کمونیسم را به طور جدی مورد نقد قرار دادند، ❗️متاسفانه به دلایل مختلف، رفتار اقتصادی حکومت اسلامی تا حدود قابل توجهی تحت تاثیر این دو مکتب الحادی قرار گرفت! 🟣علاوه بر متصدیان امر و دیدگاههای آنها که متاثر از مکاتب روز جهان بود، ساختارهای موجود و شرایط انقلاب و جنگ و تحریم هم در این تاثیرپذیری نقش داشت. 🟣اشتراک لفظی گفتمان اقتصادی اسلام با کمونیسم در بعضی موارد مثل حمایت از توده ها، توزیع عادلانه و ممانعت از رشد طبقه کلان سرمایه دار، و 🟣اشتراک لفظی گفتمان اقتصادی اسلام با لیبرالیسم در به رسمیت شناختن مالکیت خصوصی بود. ‼️لذا طرفداران هر کدام از دو مکتب، نقاط اشتراک لفظی اسلام را دستاویز قرار داده و با یارگیری، در دوره های تصدی گری خودشان، جهت حرکت ماشین اقتصاد کشور را به سمت مدنظرشان منحرف کردند! ♨️در زمان جنگ به خاطر جهت گیری نخست وزیر وقت و حمایت بعضی چهره های صاحب نفوذ در مجلس و ارکان نظامی، ماشین اقتصاد بیشتر به سمت اقتصاد دولتی متاثر از مکتب کمونیسم متمایل شد و این در حالی بود که رئیس جمهور وقت، حامی گفتمان اقتصادی اصیل انقلاب اسلامی، یعنی گفتمان عدالت و مردم بود. ♨️پس از جنگ و در سال ۶۹ ، با سکانداری کارگزاران سازندگی در دولت و مجلس، اقتصاد ایران به طور رسمی از اسم اسلام به سرمایه داری تغییر جهت داد و جشن هایی برای این چرخش برگزار شد! 👈در نتیجه جهت گیری اقتصادی کشور به تدریج از فضای دولتیِ صِرف، به سمت خصوصی سازی رفت. 💰حاصل دوران تصدی هر دو مکتب ذکر شده در اقتصاد ایران، بروز طبقه نوکیسه و سرمایه دار بوده است که در سایه انواعی از رانت و فساد، صاحب ثروت های نجومی شدند! ⛔️اولی تحت لوای اقتصاد دولتی و انحصار دولت و استفاده یک عده از ارز دولتی برای واردات کالاهای اساسی و سپس فروختن ارز در بازار آزاد که امتداد این جریان را امروز هم در انحصارگری تولیدات داخلی در بنگاههای بزرگ می توان دید! ⛔️ و دومی زیر چتر خصوصی سازی و اقتصاد سرمایه داری و تصاحب اموال تحت اختيار دولت به ثمن بخس! و در ادامه حمایت از بازار آزاد و انحصار در واردات کلان و نابودی تولید داخل... ادامه دارد... ✍ مهاجر الی الله @hafezaat
💎گفتمان اقتصادی انقلاب اسلامی ۴ 📝 یادداشت انتخاباتی ۲۲ 📖اجرای نسخه های اقتصاد دولتی و اقتصاد سرمایه داری، هر دو، بر مبنای پایگاه علمی و دانشگاهی هر دو مکتب در دانشگاههای ما میسر شده است! 🟣در سالهای اول انقلاب و سپس جنگ، که اجرای نسخه دولتی پررنگ تر بوده و برخی اساتید اقتصاد دانشگاههای مطرح تهران، در دولت نفوذ داشته اند و با ادبیات حمایت از محرومان، که گفتمان انقلاب بود، هم سیطره دولت را بر اقتصاد تحکیم کردند و هم یک قشر برخوردار و مسلط بر گلوگاهها خلق کردند، 🟣و بعد از جنگ، اجرای نسخه اقتصاد لیبرال که در بعضی دانشگاههای دیگر و اساتیدی دیگر، که نسخه بازار آزاد را برای کشور تجویز و تئوریزه کردند، و اموال عمومی را از دست دولت خارج و در مایملک عده ای خاص درآوردند، 🔎نه تنها شان نظارت دولت تضعیف شد، 💰 بلکه بسیاری از دولتی ها و نزدیکان آنها مالک ثروت ها و اموال عمومی شدند! ⬅️نتیجه آنکه اجرای هر دو نسخه و هر دو مکتب، باعث ظهور طبقه ای شد که با انواع رانت، دارایی های کلانی را تصاحب کرده و بر گلوگاههای اقتصادی کشور مسلط شدند! ⚠️تسلط بر گلوگاه اقتصادی هم یعنی تسلط بر گلوگاه سیاسی و حاکمیتی! 🟪گفتمان مکتب بازار آزاد و اقتصاد سرمایه داری که امروزه در اندیشکده حکمرانی دانشگاه شریف، اتاق بازرگانی، رسانه های اقتصادی زنجیره ای قوی و بسیاری از دانش آموختگان رشته اقتصاد دانشگاههای کشور نمود دارد و در دوران دولتهای ۱۱ و ۱۲ قدرت بیشتری در حاکمیت داشتند، هر چند دستاویز خود را متون علمی سرمایه داری قرار می دهند اما عملا بر خلاف تجویزهای آن مکتب، زیر بار پرداخت مالیات متناسب و قانونگذاری و نظارت دولت هم نمی روند و بیشتر دولت ها را تحت سلطه خود می گیرند تا اینکه دولت حاکم بر آنها باشد! 🟧از طرفی گفتمان اقتصاد دولتی هم که پایگاه خود را به دلیل فروپاشی کمونیسم از یکطرف و تعارض با متن قانون اساسی از طرف دیگر و نیز تفاوت با تفکر بسیاری فارغ التحصیلان دانشگاه، از دست داده، امروز با قدری تعدیل مواضع، همان تشابه گفتمانی خود با اسلام را تقویت کرده و سعی می کند با تلفیق مبنای دانشگاهی با مبانی اسلامی، خودش را در قالب اقتصاد اسلامی احیا کند. ⭕️اینکه مواضع جدید این گروه چقدر منبعث از اسلام یا متون علمی کمونیسم است، شاید دقیق نتوان اظهارنظر کرد اما مسلم است بعضی مواضع اینها با اقتصاد مد نظر امامین انقلاب فاصله جدی دارد... ادامه دارد... ✍ مهاجر الی الله @hafezaat
✍اینکه کسی اصلح را آقای الف یا ب تشخیص بدهد، فی نفسه مشکلی ندارد! 💡اگر بر مبنای حجت عقلی و شرعی باشد و شاخص های رهبری را ملاک قرار دهد. ⛔️اشکال از جایی شروع می شود که جریان های فریب دست به کار می شوند؛ دروغ تولید می کنند، نظرسنجی می سازند، بر مبنای دروغ و مغالطه مطلب می نویسند، ⚠️و ملت را به جان هم می اندازند! هر کسی فکر می کند اطلاعات خودش صحیح است! 📜اینجا دیگر باید پای قانون وسط بیاید، ⚖قوه قضائیه نظارت کند. 🔎مدعی العموم از حق مردمی که وقت و اعصابشان بازیچه قدرت طلبی حلقه های دور کاندیداها و ذینفعان مربوطه قرار گرفته ، دفاع کند! ⁉️چرا فرایند انتخابات ما باید اینقدر بی صاحب باشد که حتی خود آنها که خود را در قد و قواره ریاست جمهوری دیده اند، حتی در رسانه ملی جنگ روانی راه بیندازند و سعی در فریب مردم داشته باشند؟! ❓چرا باید قلم به مزدهای مجازی به این راحتی با روان مردم بازی کنند؟! ⁉️از خدا نمی ترسند، قانون هم نداریم؟! ❓ دادستانی هم شانش فقط تماشاست؟ ❓چه کسی از حقِّ مردم، از حقِّ کشور، از اخلاق، از آینده فرزندانمان، از ثمره خون شهیدان که جمهوریت و اسلامیت صادقانه و بی غلّ و غش است، دفاع خواهد کرد؟! فَأَيْنَ تَذْهَبُونَ؟! @hafezaat
💎گفتمان اقتصادی انقلاب اسلامی ۵ 📝یادداشت انتخاباتی ۲۳ 🔰آنچه امروزه در اندیشکده ها و محافل علمی ما مطرح است، را به طور خلاصه می توان در چهار مکتب زیر جستجو کرد؛ 1⃣. مکتب اقتصاد بازار آزاد که توضیح آن گذشت 2⃣. مکتب اقتصاد دولتی که در حال حاضر خودش را به اندیشکده های حوزوی و اسلامی نزدیک کرده است. 3⃣. مکتب پولطلا که در حد نظریه پردازی باقی مانده، نقدهایی بر آن وارد می کنند و نماینده ای در حاکمیت ندارد. 4⃣. مکتب عدالت و مردم که مد نظر بزرگانی چون شهید مطهری، شهید بهشتی و شهید صدر بوده، با قانون اساسی و رهنمودهای امامین انقلاب همخوانی دارد، و حمایت از محرومین و عدالت اجتماعی را در ابعاد وسیع آن مورد توجه قرار می دهد. ♨️به دلیل؛ 🔸 فاصله آموخته ها و ادبیات دانشگاهیان با این گفتمان، 🔸زیرساخت های اقتصادی موجود که متناسب با نظام سرمایه داری شکل گرفته، 🔸چپاول های ایجاد شده و شکلگیری فساد و مافیا، و... شاید شرایط پیاده سازی کامل آن در کوتاه مدت فراهم نباشد، 🔆اما رهبر معظم انقلاب با 🔅 تاکید بر لزوم خودکفایی، 🔅 با ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی، 🔅 با تاکید چندین ساله بر ضرورت رشد تولید داخل و خصوصا تولید دانش بنیان، 🔅هم چنین با مطالبه ضرورت لحاظ پیوست عدالت برای مصوبات، 🔅با مطالبه اجرای درست اصل ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی در تشکیل تعاونی ها و خصوصی سازی عادلانه به نفع مردم و... 👈 سعی کرده اند زیرساختهای لازم برای تحقق گفتمان اصیل اقتصادی انقلاب اسلامی که مکتب عدالت و مردم است را فراهم کنند. ⬅️ در بررسی برنامه های اقتصادی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید دید ❓کدام کاندیدا به نگاه اقتصادی رهبر انقلاب نزدیکتر است و حمایت از تولید و توانمندسازی عموم مردم به صورت عادلانه و نیز توزیع مناسب امکانات را در دستورکار خود دارد؟ ❓کدام فسادستیز تر است و نه تنها از جانب آن دو طبقه نوکیسه ذکر شده در یادداشت های قبلی، حمایت نمی شود بلکه یا مستقیم مورد تهاجم قرار می گیرد و یا با انحاء مختلفی از سیاسی بازی سعی در کنار گذاشتن او دارند؟! 💥گذر از شعارها و ظواهر و پوسته ها و توجه به اصل مطلب، اینجور جاهاست که مهم می شود... پایان. ✍مهاجر الی الله @hafezaat
💎گفتمان اقتصادی انقلاب اسلامی ۵ 📝یادداشت انتخاباتی ۲۳ 🔰آنچه امروزه در اندیشکده ها و محافل علمی ما مطرح است، را به طور خلاصه می توان در چهار مکتب زیر جستجو کرد؛ 1⃣. مکتب اقتصاد بازار آزاد که توضیح آن گذشت 2⃣. مکتب اقتصاد دولتی که در حال حاضر خودش را به اندیشکده های حوزوی و اسلامی نزدیک کرده است. 3⃣. مکتب پولطلا که در حد نظریه پردازی باقی مانده، نقدهایی بر آن وارد می کنند و نماینده ای در حاکمیت ندارد. 4⃣. مکتب عدالت و مردم که مد نظر بزرگانی چون شهید مطهری، شهید بهشتی و شهید صدر بوده، با قانون اساسی و رهنمودهای امامین انقلاب همخوانی دارد، و حمایت از محرومین و عدالت اجتماعی را در ابعاد وسیع آن مورد توجه قرار می دهد. ♨️به دلیل؛ 🔸 فاصله آموخته ها و ادبیات دانشگاهیان با این گفتمان، 🔸زیرساخت های اقتصادی موجود که متناسب با نظام سرمایه داری شکل گرفته، 🔸چپاول های ایجاد شده و شکلگیری فساد و مافیا، و... شاید شرایط پیاده سازی کامل آن در کوتاه مدت فراهم نباشد، 🔆اما رهبر معظم انقلاب با 🔅 تاکید بر لزوم خودکفایی، 🔅 با ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی، 🔅 با تاکید چندین ساله بر ضرورت رشد تولید داخل و خصوصا تولید دانش بنیان، 🔅هم چنین با مطالبه ضرورت لحاظ پیوست عدالت برای مصوبات، 🔅با مطالبه اجرای درست اصل ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی در تشکیل تعاونی ها و خصوصی سازی عادلانه به نفع مردم و... 👈 سعی کرده اند زیرساختهای لازم برای تحقق گفتمان اصیل اقتصادی انقلاب اسلامی که مکتب عدالت و مردم است را فراهم کنند. ⬅️ در بررسی برنامه های اقتصادی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید دید ❓کدام کاندیدا به نگاه اقتصادی رهبر انقلاب نزدیکتر است و حمایت از تولید و توانمندسازی عموم مردم به صورت عادلانه و نیز توزیع مناسب امکانات را در دستورکار خود دارد؟ ❓کدام فسادستیز تر است و نه تنها از جانب آن دو طبقه نوکیسه ذکر شده در یادداشت های قبلی، حمایت نمی شود بلکه یا مستقیم مورد تهاجم قرار می گیرد و یا با انحاء مختلفی از سیاسی بازی سعی در کنار گذاشتن او دارند؟! 💥گذر از شعارها و ظواهر و پوسته ها و توجه به اصل مطلب، اینجور جاهاست که مهم می شود... پایان. ✍مهاجر الی الله @hafezaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سید حسن نصرالله: امروز فقط سرنوشت جمهوری اسلامی مطرح نیست بلکه با تمام صداقت و صراحت می‌گویم سرنوشت تمام ملت ها و مقاومت در منطقه به سرنوشت جمهوری اسلامی ایران بسته شده است
🔅جملات کلیدی امام خامنه‌ای در ۱۴ خرداد: ✅ خدا را به سمت بهترین گزینه هدایت خواهد کرد... ✅ انتخابات پیش روی ما، یک است. ✅ ، مکمل حماسه‌ی بدرقه‌ی شهیدان است. 🔻ذره ای تردید نداشته باشید که در انتخابات پیش رو، خلق می‌شود، پر دستاورد است و بهترین گزینه انتخاب می‌شود. به حول و قوه الهی ═🍃🇮🇷🍃═══
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍀خدایا در این لحظات حساس، در شرایطی که تصمیمات ما، چه تاثیراتی در جبهه حق خواهد گذاشت، ما را به بهترین راه هدایت فرما🤲 خدایا نکند تصمیمات ما در این برهه حساس، جریان ظهور را به تاخیر بیندازد خدایا کمکمان کن اللّهم عجّل لولیک الفرج اللّهم اجعل عواقب امورنا خیرا بمحمدِِ و آله الاطهار
درد دل هایی هست بماند برای بعد...
اللهم إنا نشكو إليك فقد نبينا صلواتك عليه واله وغيبة ولينا وكثرة عدونا وقلة عددنا وشدة الفتن بنا وتظاهر الزمان علينا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا