eitaa logo
️حقیقت واصل
1.2هزار دنبال‌کننده
14هزار عکس
11.4هزار ویدیو
475 فایل
🌹امام خامنه ای:عادت کنیم که همه اخلاص وفداکاری و محبت وهمه قلب خودرابه #امام_زمان علیه السلام تقدیم کنیم. تاسیس کانال حقیقت واصل درتلگرام ،۸ آذر ۹۵ تاسیس کانال حقیقت واصل درایتا،۱۱فرودین ۹۷ به مدیریت محمدلو با احترام تقدیم محضر امام زمان
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ️گنج نهفته
6.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹ببینید| وصف حماسه‌آفرینی حضرت ام‌البنين مادر گرامی حضرت اباالفضل(ع) توسط رهبرانقلاب 🏴ایام سالگرد وفات حضرت ام‌البنين(س)تسلیت @gangenahofte @hagigatevasel
یعنی...... فرمانده هم می گوید گاهی اوقات مشکلات فرهنگی خواب را از چشمانم می برد......
🔰فرمان آتش به اختیار در اصطلاح نظامی :فرمانی مربوط به واپایی سلاح که نشان دهندۀ وضعیتی است که در آن با سامانه های سلاح باید به هدفی که غیرخودی یا ناشناس شناخته شود شلیک شود. 🔹و در نیروهای مسلح این اجازه و اختیاریست تا بدون نیاز به هماهنگی با مرکز فرماندهی ،به سوی هر جنبنده یا شی پرنده ای آتش بگشایند. . 🌹فرمانده و امام المسلمین و رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای (دامت برکاته) به افسران تربیت شده ی جنگ نرم ،فرمان "آتش به اختیار" دادند. . 🔹کجا؟ ⚠️"آنجا" که "دستگاه‌های مرکزی فکری و فرهنگی و سیاسی دچار اختلالند و تعطیلند؛..... ⚠️مسئله‌ی اصلی را از فرعی تشخیص نمی‌دهند..... ⚠️نامه نگاری می کنند که فلان آهنگ قبل پخش بشود یا نشود، این می‌شود مسئله‌ی اصلی....." . . 🔹و "آنجا" یعنی جایی که کوتاهی شده... ⚠️جایی که خیانت شده... ⚠️جایی که به بیگانه فرصت ورود و دخالت داده شده... ⚠️جایی که مرکز نفاق شده... ⚠️جایی که ارزش ها به رگبار بسته شده... ⚠️جایی که جای شهید و جلاد عوض شده... ⚠️جایی که اشرافی گری معیار شده برای انتخاب وزیر و وکیل... ⚠️جایی که قول آزادی داده شده به بهای سلب امنیت... ⚠️جایی که جوان به امور سطحی مشغول شده ... ⚠️جایی که استقلال کشور در خطر تهاجم قرار گرفته .... ⚠️جایی که گفتمان انقلاب در خطر مغلوب شدنه... ⚠️جایی که نفوذ تا قلب پاستور پیش رفته و دیوارش موریانه زده.... ⚠️جایی که سند آموزشیش را یونسکو نوشته ... ⚠️"آنجا" زمانی است که خیانت ها فاحش و فراگیر شده و منافقین و خائنین در حال بهره برداری از ثروت های ملی... امروز جای جای کشور ما تعبیر "آنجا" را دارد. . 🔷و چرا اکنون افسران جنگ نرم آتش به اختیارند ؟ . 👌🌹چون فرمانده ناظر بر افسران خویش است و ایمان دارد که "آنها نسلی تربیت‌‌شده‌ و رشد یافته و علاقه‌مند به اسلام و انقلابند و روز بروز در حال گسترش و عمق بیشترند." . 👌🌹یعنی یاران دبستانی خمینی کبیر پرورش یافته ی دانشگاه انقلاب و قابل اعتمادند. . در @hagigatevasel
🔥باید فرمانِ «آتش به اختیار» را جدی گرفت ✅امام؛الگوی آتش به اختیار در تاریخ 🔻آیت الله یزدی در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی موسسه امام خمینی (ره): 🔹عزیزان من باید بدانید چه کاره هستید و خدا و امام زمان(عج) از شیعیانش چه انتظاری دارند و کمر همت خود را ببندید و به اندازه توان وظیفه خود را انجام دهید و حتی به اندازه یک دهم توان به وظیفه خود عمل کنید. ⛔️برخی به راحتی می گویند نمی توانیم که در این صورت از ما جواب می خواهند و نشان می دهند که 🌸امام خمینی(ره) چنین کاری انجام داد در حالی که هیچ گونه امکاناتی نداشت 👈 و تنها سرمایه او خلوص بود؛ بنابراین توان خود را بسنجید و در راهی که خدا از ما خواسته است به کار گیرید که شرط موفقیت در این آتش به اختیار، اخلاص است.👉 ✅باید امر رهبر معظم انقلاب در زمینه آتش به اختیار در عرصه فرهنگی را جدی گرفت چرا که لباس روحانیت و زبان و هدف ما بیان می کند که کار ما فرهنگی است. ۹۶.۶.۲۰ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔴 ۸ نکته درباره «آتش به اختیار» فرمایش آقا در دیدار دانشجویی خیلی مهم و واجد معانی زیادی بود. چند نکته در این باب چنین است: 🔹۱. بدون تعارف، اولین معنی، بی‌فایده بودن عملکرد ساختارهای عریض و طویل فرهنگی است. 🔹۲. بدنه حزب‌اللهی، اغلب می‌اندیشد که در «آن بالا» یا در «آن پشت» یعنی در همان جاهایی که اسم بردم، اندیشمندانی در حال طراحی برای حفظ دستاوردهای انقلابند! چون چنین فکر می‌کنند، دست روی دست گذاشته، منتظر فرمانند! 🔹۳. همزمان با آن عملکرد و این تصور، دشمن بیکار نیست و لحظه به لحظه پیش می‌آید و تلفات می‌گیرد. 🔹۴. این حکم یک معنی مهم و کلیدی دیگر هم دارد: اگر به کسی بر نخورد، این فرمان یعنی رهبری دانشجوی دلسوز و تازه‌کار را از خیلی‌ها باشعورتر، دغدغه‌مندتر، کاری‌تر و باعرضه‌تر می‌بیند. 🔹۵. مثل جنگ نظامی، این فرمان یعنی هرکس با هر هنری که دارد، بهترین راه را برای حمله به«دشمن» پیدا کند و منتظر هیچ کس نماند. 🔹۶. ضرورت تمرکز حملات به دشمن، ممکن است برخی را به این مسیر سوق دهد که هر حرکتی را مخالف فلان شخص و بهمان مجموعه معرفی کنند و به معارضه با آن بر خیزند! حتی برخی را به تشکیل «قرارگاه آتش به اختیار» تشویق کند! یک افسر وسط میدان نباید توجه کند، حق ندارد اسلحه‌اش را از جهت دشمن منحرف کند. 🔹۷. این بالاترین هزینه‌ای است که یک فرمانده می‌دهد. اگر آنها که مجوز گرفته‌اند از این فرصت تاریخی استفاده نکنند، هم هزینه گزاف و سنگین رهبری را جبران نکرده‌اند، هم فرصتی تاریخی سوخته و هم آینده را از دست داده‌اند. 🔹۸. این فرمان پیش از این فقط یک‌بار صادر شده و آن افراد با سربلندی و آبرو از این آزمون بیرون آمدند. روزهای آغازین جنگ، وسعت جنگ بگونه‌ای بود که ساختار ارتش آن روز جوابگو نبود. هسته‌های پراکنده ولی متحدالمرکز «جنگ‌های نامنظم» شکل گرفت. شهید چمران، شاهرخ ضرغام و خیلی از فرماندهان امروز سپاه و ارتش با این هسته‌ها همکاری کردند، شهرهای مهمی حفظ شد و عملیات‌های بزرگی از دل همین تشکیلات و تجربیات ارزشمند رقم خورد. 🔸یک نکته اضافه: جماعتی هرزه دهان، فرمان آقا را به هرج و مرج، بگیر و ببند، کشتار(!) هنرمندان و قتل‌های زنجیره‌ای (که از قضا در دوره اصلاحات اتفاق افتاد)، اسیدپاشی و... ربط می‌دهند! اینان همانند که قرآن در حقشان می‌فرماید: «فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا». ✍حسین شمسیان @hagigatevasel
✅نکاتی درمورد آتش به اختیاری (بخش سوم) 📛برخی فعالان کج فهم در رسانه های مخالف اینطور وانمود کردند که آتش به اختیاری یعنی مجوز فعالیت غیرقانونی. یعنی خودسرانه عمل کردن؛⛔️ ماجرا اینگونه نیست. ❎یک تعبیر را گرفته و باقی جمله را رها کردند. رهبری می فرمایند برخی دستگاه های کشور در تشخیص مسائل اصلی دچار اختلاند؛ شما آتش به اختیارید که به مسائل اصلی بپردازد. 🔺اما مسائل اصلی چیست و کار دانشجو چیست؟ "عدالتخواهی" و "آزادی خواهی" و "انقلابی گری" و تلاش برای اصلاح "سبک زندگی" و غیره مسائل اصلیند که نیازمند و دارد. تعبیر "آتش به اختیاری" ممکن است جدید باشد اما این حرف به هیچ وجه جدید نیست. 🔹رهبری در دیدار با دانشجویان می فرمایند:" اگر ایستادگی کردید و با بسیج ذهنی مردم، خواسته ها را به گفتمان عمومی تبدیل کردید، مسئولان هم مجبور می شوند به مطالبات شما عمل کنند. " ✅آتش به اختیاری برای کار است؛ ✅آتش به اختیاری برای است. 🔴در یک سخن آتش به اختیاری برای کاری است که وظیفه دانشجوست نه کاری که وظیفه نهادهای دولتی است. 📌سربازی که آتش به اختیار می شود یعنی در حوزه مسئولیت خود معطل فرماندهی نماند؛ نه اینکه را رها کند و جای دیگران نشیند. ⭕️واگرنه این جمله رهبری از محکمات فعالیت اجتماعی است که "هیچ چیزی مجوّز این نیست که بگویند چون نیروی انتظامی و قوه قضاییه عمل نکردند، خودمان وارد میدان شدیم"۸۰.۵.۱۱ حکم حکومتی سال ۷۸ رهبری درباره حرام بودن فعالیت های خودسرانه سر جای خودش باقی است. و یا اینکه صریح فرمودند: "امر به معروف، یک مرحله گفتن و یک مرحله عمل دارد. مرحله عمل، یعنی اقدام با دست و با زور.این مرحله، امروز به عهده است و باید با اجازه حکومت انجام بگیرد و لا غیر" 💠خلاصه اینکه آتش به اختیاری یعنی در وظایف ذاتی دانشجویی که و است معطل غیر نمانید نه اینکه وظیفه دیگران راانجام دهید. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌹بیانات امام خامنه ای درخصوص اینکه چگونه آتش به اختیار شویم:(بخش سوم) 🔺اولین توصیه مابه تشکلها این است که حضور داشته باشند؛حضورمقصودفقط حضورجسمانی نیست؛هم ؛ هم حضور بیانی 👈هم احیانا آن وقتی که لازم باشددر کشور... بعددرادامه توضیح میدهند: 🔺اگرچنانچه فرض بفرماییدیک عده ای میخواهنداز و خیلی هم افتخارمیکنند..خیلی خب اینجا بسیارخوب است۹۵/۴/۱۲ 🔺من درمورد تذکرات معتقدم بایدبامنطق محکم وبابیان روشن؛نقطه نظرات صحیح را ارائه بدهند. ⛔️با تهمت زنی وجنجال آفرینی بنده موافق نیستم؛باتکفیرکردن ومتهم کردن این وآن بنده موافق نیستم. ۹۳/۱/۱ ⛔️اینکه شما یک نفر را به عنوان ضد ولایت، ضد بصیرت، ضد چه، مشخص کنید، بعد یک عده‌اى راه بیفتند علیه او بدهند، بنده با این کارها مخالفم؛ این را من صریح بگویم. مى‌بینید که تشخیص ما این است که این کارها به ضرر کشور است. 🔺 با راه بیفتند اینجا، آنجا، علیه این شعار بدهند، علیه آن شعار بدهند؛ این شعاردادن‌ها کارى از . این خشمها را، این احساسات را براى جاى لازم نگه دارید.۹۱/۱۱/۲۸ 🚨چگونگی نقد: 🔺اعتقاد من این است که مجموعه‌ی انقلابی کشور ـ که بحمدالله تعداد بی‌شماری از آنها در بین جوانهای ما، در بین صاحب‌نظران ما، اساتید ما، بزرگان ما، تحصیل‌کرده‌های ما حضور دارند ـ میتوانند با منطق_محکم وارد میدان بشوند، نقّادی کنند. ✅نقاط ضعف را و نقاط منفی را به رخ ما مسئولین بکشانند. ۹۳.۱.۱ 🔺منتها دراین اعلام مواضع اولا مستدل باشد.دوم اینکه باشد.گاهی اوقات موضع گیری دریک مورد خوب است؛ امافردایش خوب نیست؛یعنی بی فایده است یاگاهی هم مضر است؛ حواستان باشدبهنگام این کار را انجام دهید.۹۵/۴/۱۲ @hagigatevasel
✅نکاتی درباره فرمان آتش به اختیار (بخش اول)  1⃣فکر و عملِ توأمان افسران جنگ نرم وقتی درباره‌ی وضعیت «آتش به اختیار» سخن می‌گوییم، باید بدانیم که این فرمان ناظر به چه کسی صادر شده است؟ این کلام کیست؟ بر اساس اندیشه‌ی حضرت امام خمینی رحمه‌الله و امام خامنه‌ای، وقتی  از مأموریت‌های نظام اسلامی سخن می‌گوییم به تعبیر مشترک کلیدی و مهمی می‌رسیم با عنوان «فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی»: «امام‌ بزرگوار ما در یک حادثه‌ى مهم جنگى در قضیه‌ى یک عملیات که پیروزى‌اى به دست رزمندگان آمده بود، یک پیامى دادند؛ در آن پیام این نکته وجود داشت که فتح‌الفتوح انقلاب اسلامى، تربیت این .» ۱۳۹۱/۷/۱۲  امروز این جوانان تربیت‌شده، این «جوان‌های دانشجو و افسران جوان جنگ نرم»، در شرایطی که «جمهوری اسلامی و نظام اسلامی با یک جنگ عظیمی -جنگ نرم- مواجه است» باید به میدان بیایند: «گفتیم ؛ نگفتیم سربازان، چون سرباز فقط منتظر است که به او بگویند پیش، برود جلو؛ عقب بیا، بیاید عقب. یعنی سرباز هیچ‌گونه از خودش تصمیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیری و اراده ندارد و باید هر چه فرمانده میگوید، عمل کند. نگفتیم هم فرماندهانِ طراح قرارگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و یگانهای بزرگ، چون آنها طراحیهای کلان را میکنند. افسر جوان در صحنه است؛ هم به دستور عمل میکند، هم صحنه را درست میبینید؛ با جسم خود و جان خود صحنه را می‌آزماید. لذا اینها افسران جوانند؛ دانشجو نقشش این است. حقیقتاً افسران جوان، فکر هم دارند، عمل هم دارند، تو صحنه هم حضور دارند، اوضاع را هم میبینند، در چهارچوب هم کار میکنند.» ۱۳۸۸/۶/۸  🚨 دشمن به سراغ سنگرهای معنوی می‌آید در بحث فرمان «آتش به اختیار به جوانان و افسران جنگ نرم» نکته‌ی دوم این است که باید توجه کنیم این فرمان در چه کلّی و شرایطی مطرح شده است؟ به تعبیر رهبر انقلاب: «جنگی که وجود دارد، از جنگ نظامی اگر خطرش بیشتر نباشد، کمتر نیست... در و آنچه که امروز به او جنگ نرم گفته میشود در دنیا، دشمن به سراغ سنگرهای معنوی می‌آید که آن‌ها را منهدم کند؛ به سراغ ، معرفت‌ها، عزم‌ها، پایه‌‌ها و ارکان اساسی یک نظام و یک کشور؛ دشمن به سراغ این‌ها می‌آید که این‌ها را منهدم بکند و نقاط قوّت را در تبلیغات خود به نقاط ضعف تبدیل کند؛ فرصت‌های یک نظام را به تهدید تبدیل کند.»۱۳۸۸/۷/۲ جنگی که ابزارهای خاص خودش را دارد: «جنگ به‌وسیله‌ی ابزارهای  فرهنگی، به‌وسیله‌ی نفوذ، به‌وسیله‌ی دروغ، به‌وسیله‌ی شایعه‌پراکنی؛ با ابزارهای پیشرفته‌ای که امروز وجود دارد، ابزارهای ارتباطی‌ای که ده سال قبل و پانزده سال قبل و سی سال قبل نبود، امروز گسترش پیدا کرده.» ۱۳۸۸/۹/۴  👌پس و عرصه‌ی مورد نظر، عرصه‌ی جنگ نرم و عقیدتی و فکری است ✅ معنای «آتش به اختیار» «آتش به اختیار»، اصالتاً تعبیری نظامی است و البته می‌دانیم که استفاده از تعابیر نظامی در زبان طبیعی، گاه بسیار پرکاربرد است(مثل واژه‌ی راهبرد، جبهه و...). وقتی این تعبیر در فضای فرهنگی و عمومی جامعه طرح می‌شود، معنایی استعاری می‌یابد و نشانگرِ وضعیتی است که در نظام هماهنگی و کنشِ فرهنگی جامعه (از لایه‌ی مسئولین تا فعالان فرهنگی در سطح جامعه) اختلال به وجود آمده است. اگر بخواهیم بر اساس همان فضای معنایی مبدأ در این استعاره -که فضایی نظامی است- سخنی دقیق‌تر بگوییم، در ادبیات نظامی، فرایند تدبیر و هماهنگی و فرماندهی در سه سطح راهبردی (استراتژیک)، عملیاتی و تاکتیکی طرح می‌شود و اختلال در قرارگاه عملیاتی، زمینه‌ای برای اعلام شرایط آتش به اختیار برای نیروهای تاکتیکی خواهد بود. نکته‌ی مهم این است که در این شرایط (یعنی آتش به اختیار)، ارتباط میان سطح راهبردی و تاکتیکی قطع نیست؛ یعنی نیروهای انقلابی و افسران جوان جنگ نرم می‌دانند که دشمن کیست، مسیر مقابله با آن چگونه است، اصلی‌ترین روش‌های دشمنی چیست، مهم‌ترین ابزارها و محمل‌های دشمن کدامند، برای انسجام درونی چه باید کرد، مهم‌ترین معارف، باورها و توصیه‌ها (منظومه‌ی فکری اسلام ناب محمدی و مکتب امام خمینی) که نیروها باید می‌دانسته‌اند، به آن‌ها گفته شده است و به‌طور خلاصه، نیروهای انقلابی در شرایط حرکت در دالان تاریک نیستند و با وجود غبارهای فتنه، می‌دانند که جهت عَلَم‌های مقتدایشان در کدام سمت‌وسو است. ✅مهم‌ترین اولویتِ اقدام وقتی افسر جوان جنگ بخواهد در عرصه‌های مختلف به‌صورت «آتش به اختیار»عمل کند، برای انتخاب تاکتیک مناسب باید عملیات خود را بشناسد و و فرعی محور خود را به‌درستی شناسایی کند؛ زیرا از زمینه‌های صدور فرمان «آتش به اختیار» اساساً همین جابه‌جایی اصلی‌ها و فرعی‌ها است. در شرایط تهاجم و نفوذ نرم دشمن، غفلت مسئولان و «اصلی - فرعی نکردن امور» و عدم شناخت از اولویت ها برای اقدام،مایه آسیب های گسترده در ابعاد ملی است‌
 ✅نکاتی درمورد فرمان آتش به اختیار (بخش دوم) 🚨الزامات رسیدن به تصمیم درست در شرایط «آتش به اختیار» اگر نیروهای انقلابی و افسران جنگ نرم در شرایط «آتش به اختیار»، بخواهند به تصمیم‌های درست برسند لازم است به نکات مهم زیر توجه کنند: 1⃣ توجه به اصولِ فکری امام و انقلاب اسلامی: نیروهای انقلابی، اندیشه‌ و عمل حضرت امام خمینی (رحمه‌الله)و امام خامنه‌ای را گزاره‌هایی دینی می‌دانند که بر اساس روش اجتهادی از منابع دینی برداشت شده‌اند. مهم‌ترین آفت در برخورد با این گزاره‌ها «تحریف» آن است؛ و راه مقابله با این آفت نیز برخورد اجتهادی با اندیشه‌ی امام خمینی و امام خامنه‌ای، هم در مرحله‌ی شناخت اصول و هم در مرحله‌ی اقدام است: «آن راهى که میتواند مانع از این تحریف بشود، بازخوانى اصول‌ امام‌ است. امام یک اصولى دارد، یک مبانى‌اى دارد؛ این مبانى در طول ده سال دوران حاکمیّت اسلامى و پیش از آن در طول پانزده سال دوران نهضت، در بیانات گوناگون بیان شده است؛ اصول امام را در این بیانات میشود پیدا کرد؛ این اصول را، این خطوط را کنار هم که بگذاریم، یک شاکله‌اى از امام بزرگوار تشکیل خواهد شد؛ شخصیّت امام این است. این اصول را امام در بیانات خود تکرار کرده است؛ این اصول را گزینشى هم نبایستى انتخاب کرد.» ۱۳۹۴/۳/۱۴   و البته مهم‌ترین اصول فکری حضرت امام(رحمه‌الله) نیز توسط امام خامنه ای تبیین شده است: «اسلام ناب محمدّى و نفى  اسلام آمریکایى»، «اتّکال به کمک الهى، اعتماد به صدق وعده‌ى الهى و در نقطه‌ى مقابل، بى‌اعتمادى به قدرتهاى مستکبر و زورگوى جهانى»، «اعتقاد به اراده‌ى مردم و نیروى مردم و مخالفت با تمرکزهاى دولتى»، «طرف‌داری جدّى از عدالت اجتماعی و حمایت از محرومان و مستضعفان و مخالفت با نابرابرى و اشرافیگری»، «مخالفت و مبارزه با قلدران بین‌المللى و مستکبران و حمایت از مظلومان و جبهه‌ی مقاومت»، «توجّه به استقلال کشور و ردّ سلطه‌پذیرى» و «توجّه به وحدت ملّى و مقابله با توطئه‌هاى تفرقه‌افکن». ۱۳۹۴/۳/۱۴  2⃣توجه به عقلانیت انقلابی: در اندیشه‌ی رهبر انقلاب، مهم‌ترین تعابیری که در تقابل معنایی با عقلانیت انقلابی قرار دارند، محاسبه‌ی محافظه‌کارانه، قشرى‌گرى، تحجّر، اسیر اوهام و تخیّلات خود شدن و سازشکاری (با دشمن) است؛ بنابراین در شرایط آتش به اختیار، هیچ‌کدام از نیروهای انقلابی به این ورطه‌ها درنخواهند افتاد. همچنین توجه به «حکمت» و به کار گرفتن خرد و تدبیر و فکر و محاسبات و کار کارشناسى، مطالعه‌ى درست، ملاحظه‌ى جوانب و آثار و تبعات یک اقدام -و حتى گاهى ملاحظه‌ى تبعات یک اظهارنظر- از مهم‌ترین بایسته‌ها در شرایط آتش به اختیار و مبتنی بر عقلانیت انقلابی است. 3⃣ نظم و قانون‌گرایی: در اندیشه‌ی رهبر انقلاب، نظام اسلامی با معماری حضرت امام خمینی (رحمه‌الله) و  با توجه به چهار عنصر کلیدی بنیاد گرفته است: «اسلام، مردم، قانون‌گرایى‌ و دشمن‌ستیزى»؛ ۱۳۸۰/۳/۱۴ [۷] و اهمیت قانون‌گرایی در نظام اسلامی، در چنین  سطحی قابل طرح است؛ یعنی با بی‌توجهی به قانون در نظام اسلامی، گویی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی (رحمه‌الله) بی‌اهمیت انگاشته شده است: «هنوز از پیروزى انقلاب دو ماه نگذشته بود که امام همه‌پرسى درباره‌ى نظام اسلامى را اعلان کرد، که مردم به نظام جمهورى اسلامى رأى دادند. چند ماه از پیروزى انقلاب نگذشته بود که امام گفت باید قانون اساسى نوشته شود... هنوز یک سال از پیروزى انقلاب نگذشته بود که مردم در انتخابات ریاست جمهورى شرکت کردند؛ بعد از مدت کوتاهى هم مجلس شوراى اسلامى به راه افتاد. بنابراین از اوّل، مبناى کارِ انقلاب بر نظم و قانون بود... این انقلاب، مظهر نظم و قانون بود... این را باید مغتنم شمرد. پایبندى به نظم و قانون و مسئولیت‌هاى قانونى قوا باید مورد احترام همه باشد.» ۸۰/۳/۱۴ 📍واکاوی فرمان آتش به اختیار به طور کامل👇 http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=36782
آتش به اختیار 🔸ترجمان زیبا و مسولیت آفرین برای پبشبرد اهداف انقلاب @hagigatevasel
✅چگونه آتش به اختیار باشیم(بخش چهارم) 📍آتش به اختیارها بایستی طبق بیانات امام خامنه ای اولویتهای جامعه ومسائل اصلی راشناسایی کنندوطبق آن اولویتها واردشوندو اقدام کنند. 📍آتش به اختیارها بایستی اولویت اولشان حضورفکری وبیانی باشد؛البته حضورجسمی هم لازم است منتها درمسائل اصلی کشور که گروهی میخواهند از خط قرمزهای نظام عبور کنند؛منتها دراین حضورجسمانی هم بایستی طبق شاخصهای امام خامنه ای عمل کنند تاازافراط وتفریط مصون بمانند. 📍آتش به اختیارها بایستی از هرگونه فحاشی وتوهین وتخریب وحاشیه سازی وشعاردادن وضدانقلاب خواندن افراد و وازاین جور اعمال که باعث طلبکارشدن مدعیان پوچ اندیش وهوچی گرعلیه جریان انقلابی شود؛بپرهیزند. ✅نتیجه اینکه اقدام آتش به اختیارها بایستی دقیق ؛به جا ؛بهنگام ؛هدفمند وباشناخت درست اولویتها به دور ازحاشیه سازی وبزرگ نمایی جریانات بی اهمیت؛با رعایت انصاف؛همراه با حکمت وعقلانیت انقلابی ؛ با منطق واستدلال قوی ومنطبق باآموزه های اسلام ورهبری وهمراه با انقلابی دربازگویی واقعیتهاواعلام مواضع حق باشد. منتها دراین اعلام مواضع هم بایستی مراقب باشند؛ نظم وقانون رارعایت کنند ومهمتراینکه با بصیرت حاضرشوندتابتوانند دوست ودشمن رادرست تشخیص دهند. ⛔️چرا که به تعبیررهبرانقلاب:اگربصیرت نداشته باشید؛دوست رانشناسید؛دشمن رانشناسید؛یک وقتی میبینید آتش توپخانه تبلیغات شما وگفت وشنود شما وعمل شما به طرف قسمتی است که آنجا دوستان مجتمعند؛نه دشمنان..لذابصیرت لازم است؛تبیین لازم است.۸۸/۵/۵ 👌به عبارت نهایی اقدام آتش به اختیارها بایستی مصداق یک کارفرهنگی خودجوش وتمیز باشد. 🔴تامل سیاسی 🔺وقتی در کتابهای تاریخ میخوندیم که شاهان برخی امتیازات کشورمان رابه بیگانگان میدادند ؛ناراحت میشدیم از 👈بی عرضگی وبی مسئولیتی شان وبه این فکرمیکردیم؛چون اینها به فکر راحتی وخوش گذرانی خود وتامین دنیای خود بودند؛این جوراقدامات را انجام دادند. 🔺بعدسالها مردم ما انقلاب کردند وکلی شهیددادند تااینکه کشورمان را ازدست این شاهان ترسووبزدل وطمعکار رهایی بخشند؛ 🔺بعد آن قدر این امربرای دشمنان ما گران تمام شد؛که جنگ۸ ساله رابرای ما تحمیل کردند وما بادست خالی وفقط باایمان به خدا ورهبری پیرخمین وهمت وغیرت جوانانمان توانستیم: 👈 ۸سال مقابل کل ابرقدرتهای شرق وغرب بایستیم،عراق تنها نبود؛ما باکل دنیا که تسهیلات به عراق میدادند؛جنگیدیم وکلی شهید دادیم. 👌امایک وجب ازخاک کشورمان رابه بیگانگان ندادیم واین است غیرت ایمانی مذهبی دینی ملی؛ ملت بزرگ مسلمان ایران👉 ⛔️حال بعد سالها درایران اسلامی ما قراردادهایی امضا میشود که دوباره ما را وابسته کند ؛دوباره پای بیگانگان را به کشورمان بازکند؛دوباره هویت دینی وملی ما راازما بگیرد. ❓❓❗️❗️ این مسئله خیلی مهمه بدونیم چه طور دولت روحانی میتونه چنین قراردادهایی راامضاکنه وآب ازآب تکون نخوره !! وقتی بررسی میکنیم به این نقطه میرسیم: ⛔️تزریق شعار" مانمیتوانیم" 🔺درست برخلاف شعار وباوری که بنیانگذار انقلاب اسلامی ما امام خمینی باباور قلبی ایمانی خود به ما تزریق کرده بود که: ✅ما میتوانیم. 🔺دولت لیبرال روحانی واعوانش باتزریق شعار👈ما نمیتوانیم به ملت ما ازلحاظ فرهنگی باسند2030؛ وازلحاظ اقتصادی با وابستگی به نفت وازلحاظ تعاملات سیاسی با برجام وfatf؛ وتاثر برانگیزتر اینکه باتخریب سپاه وحذف اقتدارملی؛ قصددارند ما را ازهمه لحاظ نرم نرم وابسته به بیگانگان کنند. ⚠️ودر این میان برای پیشبرداهدافشان خوب بلدندچگونه ذهن مردم رابه سمت حواشی ومسائل فرعی سوق بدهند. ❌بایستی مراقب باشیم دردام نیفتیم. ✅ به حکم آتش به اختیار امام خامنه ای (روحی فداه )کارخیلی خیلی بزرگی برعهده متولیان فرهنگی جامعه وافسران جنگ نرم است 👈 بایستی شعار های انقلابی رابتدا در درون خودمان ایجاد وتقویت وباور کنیم؛ 👈بعدبتوانیم درجامعه بین نسل کودک ونوجوان و جوان مان تزریق کنیم. 👈باید جامعه خودمان را احیاکنیم. 👈تبیین استقلال هم خیلی مهم است، چون اهمیت استقلال مملکت باعث میشود که در دام قراردادهای ننگین نیفتیم. ⛔️هرکس کوتاهی کند در امر تبیین، واقعا مدیون خون هزاران شهیدی است که برای به ثمررسیدن این انقلاب جان دادند .وفردادرپیشگاه الهی نمیتواند پاسخگو باشد. البته دراین روشنگری هم بایستی با هدف گیری دقیق وبادقت و با آرامش اقدام بشه ، مانند استفاده کردن از سلاح قناسه(اینجا سلاح فکری) که دقت و آرامش لازم داره برای شلیک با آن(وبا اهداف بلند شلیک میشه) 💥 بسم الله یاعلی مدد 👌 👌 📝سیدمحمدعلی علوی تبار
❓❗️آتش به اختیار یا آتش بس 🔺 جناب علیرضا زاکانی سال گذشته درکانال خود نوشته بود: "به نظر امروز باید هوشیار بود، از جنجال پرهیز کرد و حتی یک طرفه داد و در درگیری های خودساخته جریان مفتون و یا مرعوب غرب جز به همدلی و کمک برای برون رفت از وضع موجود و رفع مشکلات مردم نپرداخت و با نقد منصفانه- بدون نیش زدن های بیجا- و دفاع واقع‌بینانه - از هرکس هر چند منتقدین خود - در پرتو منطق و انصاف خویش با ایجاد آرامش، فرصتی به عموم مردم داد تا با بازشناسی سره از ناسره، راه اصلاح اساسی جهت گیری را فراهم آورند. ان شاءالله"‌(علیرضازاکانی ) ➖➖➖➖ ✅جواب مطلب ایشان در همین بندخلاصه شده 👈قسمتی که میگوید:کمک برای برون رفت از وضع موجود ورفع مشکلات مردم 👈خب چه کسی یاچه کسانی به فکر رفع مشکلات نیستند و دائم دنبال حاشیه سازی هستند؟ 🔺اگرمنظور آن موقع جناب زاکانی شعرعیدفطر جناب مطیعی بود که ایشون بیشتر مشکلات اصلی جامعه ما را مطرح کردند به گونه ای که مردم حاضر در مراسم بارها تحسین کردند او را 👈تنهاجماعت۴ درصدی ازشعرمطیعی ناراحت شدند؛که بایدبگیم این تلگنرهابرایشان لازم است که 👈فکرنکنندهمین منصب راباهزار ترفند صاحب بشندکارتموم میشه بایدپاسخگوباشند. 🔺ازطرفی باید گفت آتش بس به نفع چه کسی وجه جریانی؟آیامنظور ازآتش بس این است که مطالبات مردمی یاحقایق گفته نشود؟چه کسانی ازنگفتن حقایق سودخواهندبرد؟مردم عادی یاجماعت۴ درصدی؟ 🔺بایدگفت که فرمان آتش به اختیار کاملا به جا ودرست بود؛تاکسانی که مسائل اصلی را از فرعی تشخیص نمیدهندبا این تلنگرها منطقی واقدامات فرهنگی تمیز، به خودبیایند. 👈البته آنها نشان داده اند که مدام دنبال حاشیه سازی هستندچه ماحرف بزنیم ؛چه حرف نزنیم. 📝سیدمحمدعلی علوی تبار ➖➖➖➖➖➖➖ 🚨طلبکار شدن مدعیان پوچ اندیش؛ از «آتش افروزی بیجا» تا پیشنهاد «آتش بس»! برادر عزیزمان جناب آقای دکتر زاکانی، که در انقلابی بودنشان ذره ای تردید نیست، طی نوشته ای در کانال تلگرامی شان پیشنهاد داده اند در برابر ، از سوی جناح مؤمن انقلابی، انجام شود. ضمن احترام فراوان به ایشان، باید گفت: 🔸اگر جنابعالی جریان حاکم بر قوه مجریه را «جریانی غیرانقلابی» می دانید. 🔸اگر معتقدید این جریان طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، «جریانی خطرناک» است. 🔸اگر بر این باورید که این جریان، در ۴ سال گذشته و به احتمال بسیار زیاد در چهار سال آینده نیز، بیشترین آسیب را به آرمان های انقلاب اسلامی زده است و خواهد زد. 🔸اگر برخی از افراد این جریان را نفوذی های دشمن می دانید. 🔸اگر اشاره رهبرانقلاب به برخی رفتارهای تفرقه افکنانه بنی صدر را ناظر به برخی مسئولین غیرانقلابی امروز می دانید. 🔸و صدها «اگر» دیگر، که بی تردید همه را تأیید خواهید کرد، دیگر چه جای «آتش بس»؟! 🔺چرا سوء استفاده و یا کج سلیقگی عده ای در عمل به فرمان رهبر انقلاب، باید موجب شود جنابعالی از آن سوی دیگر، فرمان «آتش بس» صادر کنید؟ 🔺چرا باید بجای که نص صریح فرمایش رهبر انقلاب است، در برابر این جریان اعلام «آتش بس» کرد؟ 🔺از کجای فرمان «آتش به اختیار» رهبر انقلاب، «آتش بس» برداشت می شود؟ 🔺آیا بکار بردن اینگونه تعابیر، مؤمنین انقلابی را از مبارزه با دلسرد نخواهد کرد؟ ✅همانگونه که نباید با ضریب دادن بیش از اندازه به فرمان «آتش به اختیار»، موجب «افراط» در تفسیر و عمل به آن شد، از آن سو نیز نباید با بکار بردن تعابیر سازش گونه، به ورطه «تفریط» در این عرصه افتاد. 🍃خداوند متعال همانگونه که در دو آیه از قرآن کریم مبارزه با استکبار و دشمن خارجی را تا رفع فتنه از همه عالم لازم دانسته است: 🔸«وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّى لا تَكُونَ فِتْنَة؛ با آنان بجنگيد تا ديگر فتنه اى نباشد.» (بقره: ۱۹۳ و انفال: ۳۹) 👌در دو آیه دیگر نیز «جهاد» با جریان نفاق و «سخت گیری» نسبت به آنان را لازم دانسته است: 🔸«يا أَيُّهَا النَّبِيُّ جاهِدِ الْكُفَّارَ وَ الْمُنافِقِينَ وَ اغْلُظْ عَلَيْهِمْ؛ اى پيامبر، با كافران و منافقان جهاد كن و بر آنان سخت بگير.» (توبه/ ۷۳ و تحریم/۹) ✅وظیفه ما همان «جهاد» و «غلظت»ی است که خداوند به آن فرمان می دهد نه «آتش بس»! 🔺اگر «آتش افروزی های بی جا»، موجب می شود، 👈بی تردید فرمان «آتش بس»، بسی بیشتر موجبات طلبکاری این مدعیان را فراهم خواهد کرد. کافی است به صفحات برخی روزنامه های دیروز و امروز این جریان که به تحلیل فرمان «آتش بس» پرداخته اند بنگرید و ببینید چگونه با طلبکاری و سوء استفاده از پیشنهاد «آتش بس»، پیشنهاد گفت و گو برای داده اند! امیدوارم ایشان بزودی با اصلاح این تعبیر، جلوی سوء استفاده بیشتر این جریان را بگیرند
🌸یاران امام صادق علیه السلام🌸 🔰در زمانه ای که دستگاه حکومتی دوران دچار اختلالات مبنایی فکری، فرهنگی و سیاسی بود، امام صادق(ع) به شاگردانش دستور «آتش به اختیار» داده بود. و هریک از یاران حضرت پس از کسب تخصّص در زمینه های مختلف به روشنگری برای مردم می پرداختند. زراره در زمینه احکام، هشام بن حکم، مؤمن طاق، هشام بن سالم و طیاّر در مسائل کلامی، حمران در زمینه قرائت قرآن، ابان بن تغلب در زمینه ادبیات عرب به نیازهای علمی و فرهنگی مردم در اقصی نقاط جهان اسلام پاسخ می گفتند و یا با مخالفین به بحث و مناظره می پرداختند. ماجرای زیر صرفاً نمونه ای از فعالیت های آتش به اختیار یاران امام صادق(ع) است: 🔰«هشام بن سالم می گوید: خدمت حضرت صادق (عليه السّلام) بودم؛ مردى شامى با چند نفر از اصحاب وارد شد و اجازه خواست؛ سلام كرد؛ امام او را اجازه نشستن داده و فرمود: چه حاجت دارى؟ گفت: شنيدهام هر چه از شما بپرسند مي دانى؛ آمده ام با شما مناظره كنم. امام پرسيد در چه مورد؟ گفت: درباره قطع و وصل قرآن و رفع و نصب و جر و سكون آن. 👈حضرت صادق رو به «حمران» نموده فرمود: با اين مرد بحث كن. مرد شامى گفت: من مي خواهم با شما مناظره كنم نه با او. حضرت فرمود: اگر او را شكست دادى مرا شكست داده اى. مرد شامى شروع كرد به سؤال كردن از حمران؛ آنقدر سؤال كرد كه خسته شد و حمران پيوسته او را جواب مي داد. امام صادق(ع) فرمود: شامى! چگونه يافتى حمران را؟ گفت: استاد است هرچه پرسيدم جواب داد. امام به حمران فرمود: حالا تو از شامى سؤال كن. حمران نگذاشت كه مرد شامى تكان بخورد و بتواند خود را جمع و جور كند. 👈مرد شامى عرض كرد: آقا اگر اجازه بدهى درباره «عربى» با شما مناظره كنم؛ امام به «ابان بن تغلب» فرمود: با او مناظره كن؛ ابان نيز نگذاشت مرد شامى تكان بخورد. 👈شامى گفت: مي خواهم در مورد «اعتقادات دينى» بحث كنم؛ امام(ع) او را حواله به «مؤمن طاق» داده و فرمود: با او مناظره كن؛ بحث بين آنها شروع شد و بالاخره مؤمن طاق با حرف خودش او را مغلوب نمود. 👈گفت: مايلم درباره «استطاعت» بحث كنم. امام(ع) به «طيار» فرمود: تو با او بحث كن؛ طيار نيز او را نگذاشت تكان بخورد. 👈گفت: مي خواهم درباره «توحيد» بحث كنم. امام به «هشام بن سالم» فرمود با او بحث كن؛ مناظره آنها نيز بدين طريق بود كه گاهى شامى و گاهى هشام پيروز مى شد بالاخره هشام او را مغلوب كرد. 👈گفت: مي خواهم در مورد «امامت» با شما مناظره كنم. امام رو به «هشام بن حكم» نموده فرمود: ابوالحكم تو با او مناظره كن؛ هشام نگذاشت يك كلمه حرف بزند چنان او را پيچاند كه حرف زدن را فراموش كرد. امام صادق (عليه السّلام) از مناظره هشام چنان خوشش آمده بود كه شروع به خنده نموده، بطورى كه دندان هاى مباركش معلوم مى شد. مرد شامى گفت: مثل اينكه شما مي خواهى به من بفهمانى كه در ميان شاگردانت چنين اشخاصى هستند. فرمود: همين است. 👈در پایان مجلس مرد شامى گفت: مرا جزء شيعيان خود قرار ده و به من تعليم بفرما؛ امام (عليه السّلام) روى به هشام بن حكم نموده فرمود: اين مرد را تعليم بده؛ من دوست دارم شاگرد تو باشد. 👈على بن منصور و ابو مالك خضرمى گفتند شامى را بعد از درگذشت حضرت صادق (عليه السّلام) نيز مي ديديم كه از هداياى شام براى هشام مى آورد؛ وقتى برمي گشت هشام از سوغاتى هاى عراق به او پيشكش مى نمود. على بن منصور گفت: شامى مرد پاكدلى بود.» (زندگانى امام جعفر صادق(ع)، ترجمه بحار الأنوار، ص 344؛ به نقل از رجال کشی) 🔰چند نکته درس آموز از این ماجرا: 1️⃣یاران آتش به اختیار امام خامنه ای باید آنقدر داشته باشند که بتوانند به راحتی مردم و مخالفین را قانع کنند. 2⃣ یاران آتش به اختیار امام خامنه ای باید آنقدر باشد که: ✅طرف مقابل را کاملاً مغلوب کند. ✅لبخند بر لبان مبارکشان بنشاند. ✅مردم و مخالفین را شیفته خود کنند. @hagigatevasel
🌹آتش به اختیار شهید بهشتی