eitaa logo
️حقیقت واصل
1.2هزار دنبال‌کننده
14هزار عکس
11.4هزار ویدیو
475 فایل
🌹امام خامنه ای:عادت کنیم که همه اخلاص وفداکاری و محبت وهمه قلب خودرابه #امام_زمان علیه السلام تقدیم کنیم. تاسیس کانال حقیقت واصل درتلگرام ،۸ آذر ۹۵ تاسیس کانال حقیقت واصل درایتا،۱۱فرودین ۹۷ به مدیریت محمدلو با احترام تقدیم محضر امام زمان
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹شعر خوانی زیبای شهید در علیه السلام 👈شهید دهقان از شهدای حمله هوایی اسرائیل به پایگاه هواییT4 سوریه بود. @hagigatevasel
◾پست اینستاگرامی در واکنش به انتشار فیلم تمجيد امام خامنه ای از او: 🌹رهبر عزیزم؛ توصیف خوشحالی ام در واژه ها نمی گنجد... @hagigatevasel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴علیرضا بیرانوند: برای من باعث افتخار است که رهبر عزیزمان تعریف کوچکی از ما کردند ‌ @hagigatevasel
هدایت شده از ️حقیقت واصل
31.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨نماهنگ بیانات آقا وتصاویر تلاش فوتبالی ها ✅ امام خامنه ای با استناد به حمایت مردم از تلاش تیم ملی خطاب به دولت: بایستی تصویر دولت در چشم مردم،تصویر یک گروه توانا و کارآمدی باشد که دارند تلاش میکنند
🔵 ! 🔺استاد پناهیان: 💠 وقتی نام شریف (ع) را می‌شنویم، مهمترین وصف یا ویژگی آن حضرت که باید به ذهن ما متبادر شود چیست؟ آیا اینکه حضرت به ایران تشریف آوردند، اینکه غریب بودند و غریبانه به شهادت رسیدند یا اینکه ایشان را عالم آل‌محمّد(ص) برمی‌شمردند، کدامیک باید مهمترین ویژگی حضرت در نزد ما باشد؟! 💠 همۀ اینها خصوصیات و اتفاقات مهم زندگی حضرت بودند، ولی هیچ‌یک از این ویژگی‌ها نباید مهمترین وصف امام رضا(ع) در ذهن ما باشد، کار خاص و مأموریت ویژۀ حضرت، هیچ‌یک از اینها نبوده است. 💠 امام رضا(ع) در بین همۀ ائمۀ هدی، صریح‌ترین پیام‌های ولایی را به مردم منتقل کردند و می‌توان گفت امام رضا(ع) در بیان و دعوت به امر امامت و ولایت، از جهاتی صریح‌ترین امام بودند. 💠 امام رضا(ع) دعوت به امر ولایت را در زمان خلیفۀ مقتدر عباسی؛ هارون الرشید هم انجام می‌دادند. به هارون گفتند: چرا به امام رضا(ع) کاری نداری در حالی که ایشان دارد راحت امامت را تبلیغ می‌کند و مردم را به امر ولایت دعوت می‌کند؟! هارون گفت: شهادت موسی‌بن جعفر(ع) برای من کافی است، من دیگر با این خانواده کاری ندارم.(هَذَا عَلِیٌّ ابْنُهُ قَدْ قَعَدَ وَ ادَّعَى الْأَمْرَ لِنَفْسِهِ. فَقَالَ: مَا یَکْفِینَا مَا صَنَعْنَا بِأَبِیهِ؟! تُرِیدُ أَنْ نَقْتُلَهُمْ جَمِیعاً!؛ عیون اخبارالرضا/ج۲،ص۲۶۶) 💠 وقتی به امام رضا(ع) عرضه داشتند: شما نمی‌ترسید از اینکه هارون شما را هم مانند پدر گرامی‌تان امام موسی‌بن جعفر(ع) به شهادت برساند یا اذیت کند؟ حضرت فرمودند: «همان‌طور که پیامبر اکرم(ص) می‌فرمودند «اگر ابولهب توانست یک مو از سرِ من کم کند، من پیغمبر شما نیستم» من هم به شما می‌گویم؛ اگر هارون توانست یک مو از سر من کم کند، من امام شما نیستم!» لذا حضرت بدون هیچ واهمه‌ای به امر تبلیغ، تبیین و دعوت به امامت می‌پرداختند. (أَنَا أَقُولُ لَکُمْ «إِنْ أَخَذَ هَارُونُ مِنْ رَأْسِی شَعْرَةً فَاشْهَدُوا أَنِّی لَسْتُ بِإِمَامٍ.» کافی/ج۸ص۲۵۸) 💠 امام رضا(ع) وقتی فرصت، امکان و ظرفیت مختصری برای آشنایی با مفهوم امامت و ولایت را در میان مردم دیدند، بر روی مفاهیمی مثل نماز و روزه و عبادات و اخلاقیات کار نکردند، بلکه به سراغ اصل ماجرا رفتند و به اصلی‌ترین مفهوم دینی یعنی ولایت و امامت پرداختند. نمونۀ برجستۀ آن حدیث سلسلة الذهب است. 💠 حدیث « » سند تاریخی (ع) در است 💠 بنابراین وقتی نام شریف امام رضا(ع) را شنیدیم باید بگوییم «بزرگ فریادگر امامت» و ولایت. چون ایشان به هر دلیل، صریح‌ترین امام در بیان امر امامت و ولایت و معارف پیرامونیِ آن هستند. این مهمترین ویژگی امام رضا(ع) است. 💠 اینکه مردم صدا می‌زنند: «یا سلطان! یا اباالحسن! یا علی‌بن موسی‌الرّضا(ع)!» این یک سخن عوامانه نیست. حضرت در زمان خودشان هم این سلطنت بر دل‌ها را داشتند و از جهاتی نزدیک‌ترین امام به تشکیل حکومت بودند. البته معلوم است که یار نداشتند، ولی از روشنگری هم کوتاه نمی‌آمدند. 💠 اینکه با همۀ نفوذ و سلطنت معنوی اجتماعی حضرت باز هم به امام رضا می‌گوییم «غریب» یا «غریب الغرباء» این هم در جای خود صحیح است؛ با آنکه مهم‌ترین ویژگی حضرت نیست. زیرا امام رضای ما وقتی دیگر غریب نیست که حاکم مطلق عالم امکان باشد، نه اینکه فقط یک حرم به این وسعت داشته باشد. امام رضا(ع) وقتی غریب نخواهد بود، که صحن و سرایش کلّ کرۀ ارض باشد. کلّ دریاها و اقیانوس‌ها آبراه‌های گوشه و کنار حرمش باشد. در واقع تا زمان حاکمیت مطلق امامت بر زمین، همۀ امامان ما غریب هستند. @hagigatevasel
🔴 علیه السلام : إجبارُ الإمامِ عَلی وِلایَةِ العَهدِ 🍃عیون أخبار الرِّضا :إنّ المأمونَ قالَ للرِّضا علیه السلام : یابنَ رسولَ اللّهِ ... إنّی قد رأیتُ أنْ أعزِلَ نَفْسی عنِ الخِلافةِ ، وأجْعَلَها لکَ واُبایِعَکَ ! فقالَ له الرِّضا علیه السلام : إنْ کانتْ هذهِ الخلافةُ لکَ واللّهُ جَعلَها لکَ فلا یَجوزُ لکَ أنْ تَخْلَعَ لِباسا ألبَسَکَهُ اللّهُ وتَجْعلَهُ لِغَیرِکَ ، وإنْ کانتِ الخِلافةُ لَیستْ لکَ فلایَجوزُ لکَ أن تَجْعلَ لِی ما لیسَ لکَ. فقالَ له المأمونُ : یابنَ رسولِ اللّهِ ، فَلابُدَّ لکَ مِن قَبولِ هذا الأمرِ! فقالَ : لَستُ أفْعَلُ ذلک طائعا أبدا ... تُریدُ بذلکَ أن یَقولَ النّاسُ : إنّ علیَّ بنَ موسی الرِّضا لم یَزْهَدْ فی الدُّنیا بل زَهِدَتِ الدُّنیا فیهِ ! ألا تَرَونَ کیفَ قَبِلَ وِلایةَ العهدِ طمَعا فی الخِلافة ؟ ! فغَضِبَ المأمونُ ثُمَّ قالَ : ... فباللّهِ اُقسِمُ لَئنْ قَبِلْتَ وِلایةَ العهدِ وإلّا أجْبَرتُکَ علی ذلکَ ، فإنْ فَعلتَ وإلّا ضَرَبتُ عُنُقَکَ . 📚 در عیون أخبار الرضا آمده:مأمون به حضرت رضا علیه السلام گفت: ای پسر رسول خدا! ... من صلاح دیدم که خود را از خلافت عزل کنم و آن را به تو بسپارم و با تو بیعت کنم! 🌹 حضرت رضا علیه السلام فرمود: اگر این خلافت از آنِ توست و خدا به تو داده است که روا نیست جامه ای را که خدا بر قامت تو پوشانده از تن به درآوری و به دیگری بپوشانی و اگر خلافت از آنِ تو نیست ، حق نداری آنچه را از آنِ تو نیست به من واگذاری. مأمون گفت: ای فرزند رسول خدا! باید این کار را بپذیری . 👈امام فرمود: من با میل خود هرگز این کار را نمی کنم ... تو با این کار می خواهی مردم بگویند: علی بن موسی به دنیا پشت نکرده بود، بلکه دنیا به او پشت کرده بود، مگر نمی بینید که چگونه به طمع خلافت ، ولایتعهدی را پذیرفت؟! مأمون در خشم شد و گفت: ... به خدا سوگند اگر ولایتعهدی را نپذیری تو را به پذیرفتن آن مجبور می کنم. اگر این کار را کردی چه بهتر و گرنه گردنت را می زنم. 📚منبع :میزان الحکمه حدیث ۵۳۵ 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ✅این حدیث به خوبی نشان میدهد که امام رضاعلیه السلام خلافت راحق خودمیدانست.منتهاازنیات شوم مامون نیزباخبر بود: ⭕️بنابراین باتوجه به اینکه عدم قبول ولایتعدی خطرات جانی برای امام داشت؛ 📍۱-درعوض قبول ولایتعدی باعث حفظ جان خودحضرت وجان شیعیان ایشان میشد. 📍۲-ازطرفی قبول ولایتعدی باعث گسترش وتبلیغ بیشتر وبهتراسلام میشدچنانکه حوادث بعدولایتعدی حضرت به وضوح این مطلب رانشان میدهد. 📍۳-نکته بعدی اینکه:امام حکومت را حق خودمیدانست چنانچه درحدیث " سلسه الذهب"(لااله الله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی بشرطها وشروطها وانا من شروطها) که درنیشابوربیان کردند👈 به خوبی به رابطه ولایت باتوحیداشاره کردندتا صریحا اعلام کنندکه یکی از شرایط حاکمیت توحید؛حاکمیت امامان معصوم است. 💥باقبول ولایتعدی امام عملااین مطلب رااثبات میکرد. ⭕️منتهی امام برای خنثی سازی توطئه های مامون سیاستهایی اتخاذ نمودتا مامون نتواندبه اهداف شوم خودبرسد: 1⃣نخستین موضع گیری :سرسختی درپذیرش ولایتهدی بود؛که همه بدانندامام بالاجبارقبول کرده 2⃣موضع گیری دوم:همراه نیاوردن خانواده بود.این امرنشان میدادکه امام به شهادت خوددراین هجرت یقین داشتند. 3⃣موضع گیری سوم:رو یا روقراردادن مامون با حقیقت: امام بعدازتهدیدمامون فرمودند:تو بااین کار میخواهی مردم بگویند:علی بن موسی به دنیا پشت نکرده بلکه دنیابه او پشت کرده.. 4⃣موضع گیری چهارم :آگاه سازی مردم از مقاصد مامون:امام به صراحت میگفت که به دست مامون کشته میشود. 5⃣موضع گیری پنجم: یادآوری نامشروع بودن حکومت مامون:امام درهرفرصتی به دیگران یادآوری میکردکه خلافت حق خاندان اوست ومامون دراعطای سمت ولی عهدی به وی کارمهمی نکرده جز آنکه حق غصب شده رابرگردانده. 6⃣موضع گیری ششم:امام به ظاهر ودر گفتار ولایتهدی راپذیرفت ولی عملا آن را قبول نکرد زیراشرط کردکه:هیچ مسئولیتی نداشته باشدودرکارهای حکومتی دررتق وفتق امور مداخله نکند. ✅امام بعداز قبول ولایتعدی دراولین خطابه خودبه اینکه خلافت حق مسلم خود اوست اشاره کرده فرمودند: 🌺"لنا علیکم حق برسول الله ولکم علینا حق به؛فاذا انتم ادیتم الینا ذلک وجب علینا الحق لکم 📚(بحارالانوار؛ج ۴۹؛ص ۱۴۶) 👈ما(یعنی ما اهل بیت ما ائمه) حقی داریم برشما مردم به اینکه ولی امرشما باشیم:معنایش این است که این حق اصلا مال ماهست وچیزی نیست که مامون بخواهدبه ماواگذار کند. 👈وشمادرعهده ماحقی دارید.حق شما این است که ماشمارااداره کنیم. وهرگاه شماحق مارا به مادادید-یعنی هر وقت شمامارا به عنوان خلیفه پذیرفتید-برمالازم میشودکه آن وظیفه خودمان رادرباره شما انجام دهیم. @hagigatevasel
🌹سرلشکر سلیمانی: دفاع از (س)، دفاع از حرم (ع) در ایران هم هست. @hagigatevasel
6.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مولودی زیبای برادر میثم مطیعی به مناسبت ولادت امام رضا(ع)/ اگه میشه تو حرمت خادم افتخاری‌ام کن @hagigatevasel
⛔️قول به غیر علم 💠اگر چنانچه چیزی را بگوییم که به آن علم نداریم، مثلاً یک شایعه، خب، این کمک کردن به شایعه است! این شایعه‌پردازی است؛ قول(سخن) به غیر علم است. قول به غیر علم، خود قولش هم اشکال دارد، عمل کردن به آن امر غیر معلوم و بدون علم هم اشکال دارد؛ ﴿هرگز چیزی را که به آن علم و اطمینان نداری، دنبال نکن؛ زیرا چشم و گوش و دل، همه مسئولند و مورد پرسش قرار خواهند گرفت.) 🗓۹۱/۵/۱۶ 🔺در روایات ما هست که از موارد شبهه* بپرهیزید، زیرا که نزدیک شدن به موارد انسان را در خطر لغزش به آن سوی مرز قرار میدهد. 🗓۸۶/۰۳/۰۸ @hagigatevasel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 کارشناس بی‌بی‌سی:‌«ما دیر به حرف آقای خامنه‌ای رسیدیم» 🔶نسل ما خوش باوری داشت که با دیپلماسی می‌شه جلوی خصومت آمریکا را گرفت 🔶در حد قرارداد ترکمانچای به آمریکائیها امتیاز دادیم 🌍 @ebratha_ir
🚨بررسی صحت وسقم فال بد و سعد و نحس ایام با توجه به قرآن و روایات : مسئله تطير و فال بد زدن مسئله اي است که در اسلام به هر نام و عنواني محکوم است و چنين چيزي وجود ندارد. در سراسر تعليمات اصيل اسلامي شما کلمه اي در اين موضوع پيدا نميکنيد. 🔸ما کلمه نحس و يوم نحس را در دو جاي قرآن داريم. خيلي جالب است؛ هر دو جا هم درباره قوم عاد است پس از نزول عذاب بر آنها. "انّا ارْسَلْنا عَلَيهِمْ ريحاً صَرْصَراً في يوْمِ نَحْسٍ مُسْتَمِرّ «سوره قمر آیه ۱۹» " فَارْسَلْنا عَلَيهِمْ ريحاً صَرْصَراً في ايامٍ نَحِساتٍ «سوره فصلت آیه ۱۶» 🔺کلمه «نحس» در اين آيه را مفسرين دو جور معني کرده اند؛ 1⃣ يکي اينکه مقصود اين است که روز سرد و پر باد و غباري بوده است؛ چون روز سرد و پر باد و غباري بوده است قرآن «نحس» گفته است، زيرا کلمه نحس جز سختي و شدت يا ترسناک و وحشتزا بودن مفهوم اصلي ديگري ندارد. 2⃣بعضي گفته اند (اين به نظر من جالبتر است) مقصود اين است که در يک روز شومي [چنين کرديم.] خود قرآن در کمال صراحت اعلام ميکند اين مردم معذب شدند، چرا معذب شدند؟ به خاطر اعمال و افکارشان، به خاطر طغيانهايشان در مقابل امر الهي. آن روزي که مردم آن سرنوشت محتوم را از عمل خودشان پيدا ميکنند و دچار نکبت و بدبختي ميشوند، قرآن آن روز را روز نحس ميداند. آن روز، ديگر نه چهارشنبه است نه پنجشنبه، نه جمعه، نه شنبه ... و نه اول نه دوم نه سيزده ... هر روزي که مردمي به کيفر اعمال خودشان گرفتار شدند و در عقوبت اعمال خودشان دست و پا زدند، بدانند در روز نحسي گرفتارند. خود قرآن توضيح ميدهد: "قُلْ هُوَ الْقَادِرُ عَلَىٰ أَن يَبْعَثَ عَلَيْكُمْ عَذَابًا مِّن فَوْقِكُمْ أَوْ مِن تَحْتِ أَرْجُلِكُمْ أَوْ يَلْبِسَكُمْ شِيَعًا وَيُذِيقَ بَعْضَكُم بَأْسَ بَعْضٍ انظُرْ كَيْفَ نُصَرِّفُ الْآيَاتِ لَعَلَّهُمْ يَفْقَهُون َ(سوره انعام آیه۶۵) 🔰در آيات زيادي با کمال صراحت اين مطلب را ميگويد که منشأ فال بد، هر شومي و نحوستي که وجود دارد، خارج از وجود خود بشر نيست؛ يعني بشر ممکن است فکر و عقيدهاش فکر و عقيده شومي باشد؛ وقتي که فکر و عقيدهاش سراسر خرافه و جهالت است، شومي در جهالت است. وَكُلَّ إِنسَانٍ أَلْزَمْنَاهُ طَائِرَهُ فِي عُنُقِهِ وَنُخْرِجُ لَهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ كِتَابًا يَلْقَاهُ مَنشُورًا (سوره اسراء آیه ۱۳) ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🚨 فال بد زدن در روایات : در عرب چون اصل فال بد زدن را از مرغها گرفته بودند و بعضي از مرغها را شوم حساب ميکردند لهذا فال بد زدن را «تطير» مينامند. 🌸۱-پيغمبر اکرم در کمال صراحت فرمود: رُفِعَ عَنْ امَّتِي الطِّيرَةُ : در امت من تطير و فال بد وجود ندارد. خود پيغمبر اکرم اشياء را به فال نيک ميگرفت و هرگز فال بد نميزد و از فال بد منع ميکرد. 🌸۲-ومیفرمود: اذا تَطَيرْتَ فَامْضِ وَ اذا حَسَدْتَ فَلاتَبْغِهر: وقت به دلت بد آمد، با آمدن چيزي دلت چرکين شد و تطير زدي، اعتنا نکن، مخصوصاً برو. 🌸۳-درجایی دیگر پيغمبر اکرم فرموده : کفّارَةُ الطِّيرَةِ التَّوَکل:ُکفاره طيره توکل است. 👈اينکه کلمه «کفاره» به کار رفته است يعني طيره گناه است؛ اگر ميخواهيد اين گناه از بين برود توکل بکنيد، اثر اين گناه از ميان ميرود. 🔴(بنابراین طبق کلام پیامبردرروایت ۲و۳ که استاد مطهری بیان کردند؛ اینکه در برخي روايات آمده است براي دفع نحوست اين ايام، بايد به خدا پناه برد، روزه گرفت،دعا كرد، قرآن خواند صدقه اي داد يامواردی ازاین قبیل.. ازاین روايات استفاده ميشودكه ملاك نحوست ايام، صرفاً خود مردم است؛ زيرا تفأل و تطيّر،اثري نفساني دارد. اين روايات در مقام نجات دادن مردم از شرّتفأل و نفوس است وميگويد اگر قوت قلبي تو تا آن حدّ نیست که اعتنایی به نحوست ایام نکنی؛دست به دامان خدا بشووصدقه بده؛وگرنه قرآن وروایات نمیگویندکه ایام تأثیردرنحسی دارند ) ✅✅۴- اما ببینیم روح توحید وروشن بینی وواقع بینی را در دعای پيغمبر اکرم وقتی میخواستندبه مسافرت بروندواقعا باید باآب طلا نوشت این کلام زیبا را: " اللَّهُمُّ لا طَيرَ الّا طَيرُک وَ لا خَيرَ الّا خَيرُک وَ لا الهَ غَيرُک. اللَّهُمَّ لايأْتي بِالْحَسَناتِ الّا انْتَ وَ لايذْهَبُ بِالسَّيئاتِ الّا انْتَ وَ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ الّا بِاللَّهِ الْعَلِي الْعَظيم"ِ "خدايا طير و فال بدي نيست مگر آنچه از ناحيه تو بيايد (يعني آنچه که تو به عنوان مجازات اعمال به ما ميدهي) و خيري نيست مگر خيري که از ناحيه تو بيايد، معبودي جز تو نيست (اشاره به اين است که اينها بوي شرک و بت پرستي ميدهد) خدايا حسنات را جز تو نميدهد و سيئات هم جز از ناحيه [تو دفع نميشود] مخزن تو هستي، من اگر حسنات را ميخواهم از تو ميخواهم، و اگر دفع سيئات را ميخواهم از تو ميخواهم. 📚پانزده گفتار؛استادمطهری؛ص۱۴۷ @hagigatevasel
✅امام خامنه ای (روحی فداه ) در روز اول فرودین درحرم مطهر امام رضا علیه السلام ظرفیتهای کشور را عنوان کردند که شامل: 🔺۱-جوانان دانش آموخته 🔺۲-موج جمعیتی 🔺۳-وسعت سرزمین کشور ما و همسایگی با آبهای بین المللی آزاد 🔺۴-منابع طبیعی با ارزش ازجمله نفت وگاز ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🚨امام خامنه ای استفاده نکردن ازاین ظرفیتها را هم عنوان کردندکه عبارتند از: 🔹۱-باورنداشتن یا اهمیت ندادن بعضی از مسئولین به همین ظرفیتها؛برای مثال ظرفیتی همچون جوانان. 🔹۲-چالش ذهنی👈اینکه افکارعمومی نمیدانند چقدر ثروت در اختیار کشور قراردارد. 🔹۳-کم کاری 🔹۴-اعتماد کردن به نسخه بیگانگان ⛔️مانند"فرزند کمتر؛زندگی بهتر" 🔹۵-(عمل کردن )به سیاست های بانک جهانی؛سیاست تعدیل و.. 🔹۶-عدم توجه به سیاست درون زایی در اقتصاد مانند بی توجهی به اقتصادمقاومتی 🔹۷-قبیله گرایی سیاسی یاجناحی 🔹۸-عدم مبارزه جدی بافساد 🔹۹-متکی بودن کشور به نفت 🔹۱۰-عیوب اساسی درسبک زندگی ما ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ⛔️ هم در کلام امام خامنه ای در این موارد بود: 🔸۱-مصرف گرایی 🔸۲-اسراف (زیادی خواستن؛زیادی خوردن؛زیادخرج کردن) 🔸۳-رفاه طلبی 🔸۴-اشرافی گری 🔸۵-مصرف کالای خارجی 🗓۹۷/۱/۱ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @hagigatevasel