eitaa logo
محمدصادق‌حاجی‌زاده
241 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.4هزار ویدیو
98 فایل
⚘🌱 ⚘تلاشی درجهت‌ نشر معارف‌ اسلام‌‌ ناب‌ محمدی واهل‌بیت پاکش⚘🌱⚘ صلوات الله علیهم‌‌اجمعین⚘🌱⚘ یا مولای‌ یاصاحب‌ الزمان‌ ادرکنی‌‌ ولا تهلکنی🌺🌱 اللهم‌عجل‌‌لولیک‌الفرج🌱🌺 ارتباط با ادمین: @Karbalaii69
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یاعلی ابن موسی الرضا المرتضی(ع) باعرض سلام میلاد سرتاسر نور اخترتابناک امامت و ولایت امام هشتم رابرهمه شما تبریک عرض می نماییم #کانال_حجت_الاسلام_محمدصادق_حاجی_زاده @hajizadeh1
 داستان کوتاه در مورد امام رضا و نماز اول وقت مرد دانشمند خطاب به علی بن موسی الرضا (ع) گفت: « کسی را ندیدم که بتواند وجود واحد را اثبات کند. اجازه پرسش دارم؟» امام فرمود: «اگر عمران صابی در این جمع باشد، بی‌گمان خود تویی». مناظره به درازا کشید. ناگهان امام گفت: «وقت نماز است». عمران جا خورد: «سؤالم را نیمه‌کاره نگذار سرور من! دلم نرم شده…» امام بی آن که هول و ولای مسلمان شدن عمران برش دارد، گفت: «نماز می خوانیم و بر می گردیم»!مناظره بعد از نماز از سر گرفته شد. آخر سر، عمران نه تنها قانع شد، که شهادتینش را هم گفت، سر به سجده گذاشت و مسلمان شد. @hajizadeh1
همایش همدلی وهمزبانی باحضور حجت الاسلام حاجی زاده #کانال_حجت_الاسلام_محمدصادق_حاجی_زاده @hajizadeh1
جلسه هماهنگی اردو بزرگسالان بسیجیان سرحمام پازوار باحضورحجت الاسلام حاجی زاده @hajizadeh1
جلسه هماهنگی اردو بزرگسالان بسیجیان سرحمام پازوار باحضورحجت الاسلام حاجی زاده @hajizadeh1
جلسه هماهنگی اردو بزرگسالان بسیجیان سرحمام پازوار باحضورحجت الاسلام حاجی زاده #کانال_حجت_الاسلام_محمدصادق_حاجی_زاده @hajizadeh1
جلسه هماهنگی اردو بزرگسالان بسیجیان سرحمام پازوار باحضورحجت الاسلام حاجی زاده @hajizadeh1
جلسه هماهنگی اردو بزرگسالان بسیجیان سرحمام پازوار باحضورحجت الاسلام حاجی زاده @hajizadeh1
#کانال_حجت_الاسلام_محمدصادق_حاجی_زاده به کانال ما بپیوندید @hajizadeh1
🌟علت ناقص الخلقه به دنیا آمدن بعضی از کودکان 🌟علامه حسن زاده آملی: 🌟گاهی سؤال پیش می آید ،خدایی که احسن الخالقین است،چرا فرزندان اینگونه متولد میشوند؟؟ گاهی بیمار و گاهی ناقص؟؟!! 🌟پاسخ: حرف در پدر و مادر است،حرف در خوراک و اوقات است ، حرف در معلم نداشتن و مطلب نشنیدن است. حرف در فقط اطفای شهوت حیوانی است . نکاح برای اطفای شهوت حیوانی نیست ! نکاح برای انشاء صورت انسانی است ! 🌟نقل خاطره : مرد و زنی با پسر ۵۱ – ۴۱ ساله خود به قم آمدند و گفتند این پسر به سردرد مبتلاست و پزشکان قادر به درمان نبودند ،آوردیم خدمت شما ! 🌟سؤال کردم از پدر و مادر : این فرزند عزیز از چه زمانی سر دردش شروع شده؟ 🌟مادر پاسخ داد : از همان ابتدای بچگی شروع شد . پرسیدم : نوسان هم دارد دردش یا همیشه یکسان است ؟ 🌟مادر گفت : بلی آقا هر وقت اول ماه شده درد سرش بیشتر می شود ! 🌟پس با اجازه مادر،پدر را به اتاقی دیگر بردم و در خلوت از او پرسیدم : آقا این ساعت مچ شما ،دین دارد یا بی دین است ؟ برنامه دارد یا ندارد ؟ برای کوک کردن و باز کردنش و … ؟؟ 🌟گفت : بله آقا ، حساب و کتاب دارد . 🌟گفتم : آفرین این ساعت را ساعت ساز درست کرده که برنامه داشته ، آن طیاره که در آسمان پرواز میکند ،کشتی که در آب حرکت میکند و … همگی دارای دین و برنامه هستند . بک آن از دینش غافل شود ، سقوط میکند طیاره و غرق می شود آن کشتی ! کدام صنعت است که بی دین باشد ؟ 🌟مگر این مردم قطرات نطفه نبوده اند؟ فلینظر الانسان مم خلق؟ 🌟در ادامه گفتم : شما هیچ موجودی را بی دین پیدا نمی کنید ! می شود این همه که ساخته این نطفه ها هستند دین و برنامه داشته باشند و خود این نطفه ها دین نداشته باشند؟؟ !! 🌟این فرزند شما که صرع دارد،بی دینی او را مبتلا کرده ! دین داری تنها به نماز و روزه و … نیست ! دین را باید در شئون زندگی پیاده کرد . 🌟امام صادق ( ع ) فرمودند : اگر نطفه هنگام هلال ماه ( شب اول ، شب دوم و سوم ماه ) منعقد شود ، فرزند به بیماری صرع مبتلا می شود و علاج شدنی نیست ! 🌟اینکه بعضی از کودکان ناقص الخلقه می شوند تقصیر خودمان است که بی برنامه دست به انعقاد نطفه می زنیم بی آنکه بدانیم زمان و مکان و شرایط مناسب برای انعقا نطفه چیست. 🌺🌼🌺🌼🌺🌸🌺🌸🌼🌺🌸🌼🌺🌸 @hajizadeh1
#غدیر_سند_حقانیت_شیعه 4 💢 البانی سلفی معاصر: 👈 حدیث غدیر متواتر است. حدیث متواتر: حدیثی است که شمار راویان آن در هر طبقهٔ زمانی، به حدّی باشد که تبانی آنان بر جعل حدیث، غیرممکن است. #غدیر #غدیرخم #امام_شناسی #امام_علی #اهل_تسنن #اهل_بیت 🆔 @hajizadeh1
🔹 #حدیث روز: 🌺 امام رضا(علیه‌السلام) 🍃 رحِمَ اللَّهُ عَبْداً أَحْيَا أَمْرَنَا فَقُلْتُ لَهُ وَ كَيْفَ يُحْيِي أَمْرَكُمْ قَالَ يَتَعَلَّمُ عُلُومَنَا وَ يُعَلِّمُهَا النَّاسَ فَإِنَّ النَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ كَلَامِنَا لَاتَّبَعُونَا. 📚عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج1، ص307 🆔 @hajizadeh1
کیفیت نماز آیات سؤال: نماز آیات چگونه باید خوانده شود؟   جواب: به چند صورت می توان آن را به جا آورد: صورت اول: بعد از نیت و تکبیرة الاحرام، حمد و سوره خوانده شود و به رکوع برود، سپس سر از رکوع برداشته و دوباره حمد و سوره را بخواند و به رکوع رود و باز سر از رکوع بردارد و حمد و سوره بخواند و به رکوع رود و سپس سر از رکوع بردارد و همین طور ادامه دهد تا یک رکعت پنج رکوعی که قبل از هر رکوعی حمد و سوره خوانده است انجام دهد، سپس به سجده رفته و دو سجده نماید و بعد برای رکعت دوم قیام کند و مانند رکعت اول انجام دهد و دو سجده را به جا آورد و بعد از آن تشهد بخواند و سلام دهد. صورت دوم: بعد از نیت و تکبیرةالاحرام، حمد و یک آیه (البته احتساب بسم الله به عنوان یک آیه خلاف احتیاط است) از سوره ای را قرائت کرده و رکوع کند، سپس سر از رکوع بردارد و آیه دیگری از آن سوره را بخواند و به رکوع رود، و بعد سر از رکوع برداشته و آیه دیگری از همان سوره را قرائت نماید و همین طور تا رکوع پنجم ادامه دهد تا سوره ای که پیش از هر رکوع، یک آیه از آن را قرائت کرده، قبل از رکوع آخر تمام شود. سپس رکوع پنجم را به جا آورد و به سجده رود، و پس از اتمام دو سجده، برای رکعت دوم قیام نماید و حمد و آیه ای از یک سوره را بخواند و به رکوع برود و همین طور مانند رکعت اول ادامه دهد تا تشهد بخواند و سلام دهد و چنانچه بخواهد برای هر رکوعی به یک آیه از سوره ای اکتفا کند، نباید سوره حمد را بیش از یک مرتبه در اول آن رکعت بخواند. صورت سوم: یکی از رکعت ها را به یکی از دو صورت و رکعت دیگر را به نحو دیگر به جا آورد. صورت چهارم: سوره ای را که آیه ای از آن را در قیام پیش از رکوع اول خوانده، در قیام پیش از رکوع دوم یا سوم یا چهارم تکمیل نماید، که در این صورت واجب است بعد از سر برداشتن از رکوع، سوره حمد را در قیام بعدی اعاده نموده و یک سوره یا آیه ای از آن را اگر پیش از رکوع سوم یا چهارم است، قرائت کند، و در این صورت واجب است که آن سوره را تا قبل از رکوع پنجم به آخر برساند. @hajizadeh1
اگر نماز آیات به واسطه (خسوف، کسوف، زلزله و...) بر عهده فردی بوده، ولی بجا نیاورده است، آیا با نیّت ادا بخواند یا قضا؟ امام خمینی (ره): در خسوف و کسوف: باید نیّت قضا نماید. در زلزله: هر وقت بخواند ادا است. توضیح المسائل، ص 199، م 1496و 1498 تحریرالوسیله، 1424هـ ق، ج1 ص 173- 174، با استفاده از م 3 و 7   آیت الله اراکی (ره): در خسوف و کسوف: باید نیّت قضا نماید. در زلزله: هر وقت بخواند ادا است. توضیح المسائل، 1372، ص 273، م 1533 و 1535   آیت الله بهجت (ره): در خسوف و کسوف، باید نیّت قضا نماید. در زلزله، هر وقت بخواند ادا است. توضیح المسائل، 1384، ص 241، 242،  1217و 1219 وسیلة النجاة، ج1، ص 230، با استفاده از س (7) 802 و (3) 798   آیت الله تبریزی (ره): در خسوف و کسوف: باید نیّت قضا نماید. در زلزله: احوط (احتیاط واجب) آن است که به قصد ما فی الذمّه بیاورد و قصد ادا و قضا نکند. توضیح المسائل، 1383، ص 226، م 1504 و 1506   آیت الله خامنه ای (دام ظلّه): در فرض سوال اگر سبب وجوب نماز آیات خسوف و یا کسوف بوده واجب است بعد از آن به نیّت قضاء بخواند و امّا در سایر آیات باید نماز آیات را به نیّت اداء بجا آورد. استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات   @hajizadeh1
نماز یکشنبه ذی القعده نمازی مستحبی و چهار رکعتی که در یکی از روزهای یکشنبهماه ذی القعده خوانده می شود و فضائل بسیاری از جمله آمرزش گناهان و با ایمانمردن برای آن در روایات آمده است. کیفیت نماز برای خواندن این نماز لازم است در یکی از یکشنبه‌های ماه ذی القعده غسل کرده و برای نماز وضو بگیرد (یا قبل از غسل وضو بگیرد) و سپس دو نماز دو رکعتی مانند نماز صبح به نیت نماز یکشنبه ماه ذی القعده به جای آورد که در هر رکعت یک بار سوره حمد و سه بارسوره توحید و یک بار سوره ناس و یک بارسوره فلق خوانده می‌شود و پس از پایان چهار رکعت، هفتاد بار استغفار کرده (گفتن ذکری مانند اَستَغفِرُ اللهَ و اَتوبُ إلیه) و آنگاه یک‌بار ذکر لا حول و لا قوة الا بالله بگوید و در پایان چنین دعا کند: «یا عَزِیزُ یا غَفَّارُ اغْفِرْ لِی ذُنُوبِی وَ ذُنُوبَ جَمِیعِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ فَإِنَّهُ لَا یغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا أَنْتَ»[۱] فضیلت نماز برای این نماز ثواب زیادی ذکر شده از جمله اینکه رسول اکرم(ص) فرمود: هر که این نماز را به جا آورد: توبه‌ او مقبول و گناهانش آمرزیده شود، دشمنان او در روز قیامت از او راضی شوند، با ایمان می‌میرد، دین وایمانش از وی گرفته نمی‌شود؛ قبرش گشاده و نورانی شده و والدینش از او راضی گردند؛ مغفرت شامل حال والدین او و ذریه او گردد؛ توسعه رزق پیدا کند؛ ملک الموت با او در وقت مردن مدارا کند؛ به آسانی جان دهد و...[۲] وقت این نماز زمان اصلی خواندن این نماز یکشنبه ماه ذی القعده است و در هر ساعتی از روز می‌توان آن را خواند. و مطابق فراز انتهایی روایت،[۳]اگر در یکشنبه سایر ماهها نیز این نماز به جای آورده شود همین پاداش را خواهد داشت. @Hajizadeh1
#گزارش_تصویری جلسه #فرهنگی بابزرگسالان محل بعدازنماز مغرب وعشا۹۷/۵/۶ #کانال_حجت_الاسلام_محمدصادق_حاجی_زاده @hajizadeh1
#گزارش_تصویری جلسه #فرهنگی بابزرگسالان محل بعدازنماز مغرب وعشا۹۷/۵/۶ #کانال_حجت_الاسلام_محمدصادق_حاجی_زاده @hajizadeh1
#گزارش_تصویری جلسه #فرهنگی بابزرگسالان محل بعدازنماز مغرب وعشا۹۷/۵/۶ #کانال_حجت_الاسلام_محمدصادق_حاجی_زاده @hajizadeh1
#گزارش_تصویری جلسه #فرهنگی بابزرگسالان محل بعدازنماز مغرب وعشا۹۷/۵/۶ #کانال_حجت_الاسلام_محمدصادق_حاجی_زاده @hajizadeh1
#گزارش_تصویری جلسه #فرهنگی بابزرگسالان محل بعدازنماز مغرب وعشا۹۷/۵/۶ #کانال_حجت_الاسلام_محمدصادق_حاجی_زاده @hajizadeh1
حقائق و اعمال شب پانزدهم ذى القعده به نقل از کتاب شریف المراقبات از کارهاى مهم این ماه عمل شب نیمه آن است : سرور ما (سید ابن طاووس قدس سره ) در« اقبال الاعمال» از «احمد بن جعفر بن شاذان» روایت کرده است که گفت : از پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله و سلم روایت شده است که : « شب پانزدهم ذى القعده شب مبارکى است. خداوند در آن با رحمت به بندگان مؤمنش مى نگرد.   پاداش کسى که در آن با عمل از خداوند فرمانبردارى کند، مانند پاداش صد روزه دار ملازم مسجد که به اندازه یک چشم برهم زدن نیز نافرمانى خدا را ننموده اند، مى باشد» بنابراین انسان باید در نیمه شب مشغول به طاعت خداوند شده و به دعا و نماز بپردازد. زیرا روایت شده است:«کسی در این شب چیزى از خدا نمى خواهد مگر این که به او عنایت مى فرماید. اگر انسان به کسى چنین وعده هایى بدهد، بى تفاوت از کنار این وعده ها نخواهد گذشت . بخصوص اگر بداند که او مى تواند به وعده هاى خود عمل نماید. و همین که احتمال توانایى بر انجام وعده هاى او را بدهد براى عمل کردن به دستورات او کافى است . زیرا پاداش خیلى بزرگ است ؛ پاداشى چون پاداش صد ملازم مسجد که در عمر خود حتى در یک چشم بهم زدن نیز نافرمانى خدا را ننموده اید. این پاداش قابل مقایسه با هیچیک از سعادتها، داراییها و شادیهاى دنیا نیست .   و وقتى که سود زیاد باشد، گر چه احتمال آن ضعیف هم باشد عقل حکم به انجام آن عمل براى رسیدن به آن سود مى کند. که در اینجا احتمال سود ضعیف هم نیست . زیرا «اخبار تسامح» در دلیل اعمال مستحبى سند این روایت را معتبر گردانیده و احتمال آن قوى مى شود. به رغبت و اشتیاق خود براى بدست آوردن کالاهاى این دنیاى پستى که بقائى نداشته، با تلخی هاى فراوان همراه و مانع رسیدن نور است بنگر و ببین براى رسیدن به آن و اندوختن آن با احتمال ضعیفى وطن، آسایش و خانواده را ترک و به مسافرت مى روى .   بیابانهاى وسیع را در نوردیده، دریاها را زیر پا گذاشته و از جنگلها عبور مى کنى و نهایت آرزوى تو این است که مثلا از این سفرها به هزار دینار برسى . در حالى که احتمال مى دهى به آرزوى خود نرسیده و حتى مال، جان و آبرویت بخطر افتاده و یا با مرگ دست و پنجه نرم کنى ولى باز هم حاضر نیستى از هدف خود دست برداشته و با این عذرها از جدیت و تلاش دست بردارى. پس با توجه به این که نعمتهاى آخرت پایدار و بدون هیچ رنجى است و با این گونه اعمال بطور یقین مى توان به آن رسید، چرا عمل نمى کنى . و اگر نقص در خود انسان باشد نیز مى توان آن را رفع کرده و سپس به انجام عمل پرداخت . آیا در این صورت بى تفاوتى در مقابل این پاداشها علتى جز ضعف ایمان یا بیمارى قلب که ناشى از حب دنیاست، خواهد داشت. @hajizadeh1
⬛️مشترکات فرقه‌های انحرافی مهدویت با جریان یمانی 💢فرقه‌های انحرافی، به‌ویژه آنان‌که به‌نوعی مدعی بابیت و مهدویت هستند، مشترکات فراوانی با جریان مدعی یمانی دارند که در زیر به چند مورد از آنان اشاره می‌شود: 1⃣. پنهان بودن سرکرده فرقه از دید عموم 👈معمولاً سران فرقه‌های مدعی مهدویت، برای مخفی نگه‌داشتن نقاط ضعفشان، از دید عموم مردم، پنهانند. 2⃣. ادعای پلکانی و صعودی در ادعا 👈معمولاً سران فرقه‌های انحرافی به یک عنوان، بسنده نمی‌کنند و هم‌چون علی محمد باب ابتدا از نیابت، سپس از امامت و ... دم می‌زنند، چنان که همو از ادعای نیابت به امامت، سپس نبوت و نهایتاً دم از الوهیت زد. این وجه اشتراک در مدعیان امروز نیز وجود دارد که دم از یمانی بودن و فرزند امام زمانی می‌زنند و سپس ناگهان و یک‌باره جانشینی امام عصر را برای خویش، مصادر می‌کنند و در نهایت، تمام صفات و ویژگی‌های امام عصر را برای خویش، مصادره کرده و از قائم و منجی بودن خود سخن می‌گویند. 3⃣. زیر سؤال بردن رسالت فقها و علما در عصر غیبت؛ 👈جریان‌های مدعی مهدویت، از ابتدا به ویژه از عصر غیبت با علما که نائبان عام حضرت حجت هستند، مشکل داشته‌اند؛ زیرا علما، مانع دست‌یابی سران فرق، به اهدافشان بوده‌اند. به‌ویژه از عصر قاجار به این طرف که بسیاری از فرقه‌ها با رسالت رودررویی با علما به ساخت و پاخت با دیگران برای جایگزین نمودن آن‌ها نموده‌اند. همان‌گونه که روس و انگلیس بابیت و بهائیت را به‌عنوان مهدی موعود و امام زمان شیعه پرورش داده و در کشورهای شیعی، مستقر کردند، تا سکّان هدایت مردم را از علما بگیرند، امروزه نیز مدعیانی ظهور کرده‌اند که با نفی جایگاه علما و مراجع شیعه در پی تخریب جایگاه آنانند تا به اهداف شوم خود، در به‌کارگیری مذهب برای نابودی مذهب، نائل گردند. 🆔 @hajizadeh1
✨﷽✨ رُوِیَ عَن عَلِیِّ اَمیرِالمُومِنینَ عَلَیهِ السَّلامُ قالَ کَما اَنَّ الشَّمسَ وَ الَّلیلَ لا یَجتَمِعانِ کَذلِکَ حُبُّ اللهِ وَ حُبُّ الدُّنیا لا یَجتَمِعانِ حضرت امیر المؤمنین علی علیه السلام فرمودند همان طور که خورشید و شب با یکدیگر جمع نمی شوند، محبّت و دل بستگی به خداوند نیز با محبّت و دل بستگی به دنیا جمع نمی شوند. 💠💠شرح حدیث💠💠 خیلی زیبایی در این روایت دیده می شود. انسان اگر بخواهد بفهمد ، راهش چیست؟‌ این امری نیست که هفته ای و ماهی یا سالی یک بار پیش بیاید، بلکه انسان در هر روز چندین بار بر سر دو راهی دنیا و آخرت قرار می گیرد؛ آن هم نه فقط بُعد وجودی او، بلکه تمام ابعاد وجودیش مثل قلب، عقل، اعضاء و جوارح، دست، پا، زبان، گوش، چشم و حتّی خطورات ذهنیّه او مثل دروغ، غیبت، تهمت، مال حرام خواری، نگاه به نامحرم و... انسان ببیند کدام را انتخاب می کند امر الهی را انتخاب می کند که نور است، یعنی محبّت و دوستی به خداوند را، یا این که معصیت را انتخاب می کند که ظلمت و تاریکی و محبّت و دل بستگی به دنیاست؟ # نور_و_ظلمت_در_یک_جا_جمع_نمی_شوند و دل ظرف محبّت خداوند است و دو شیء و دو چیز در او جای نمی گیرد، محبّت و دل بستگی به خداوند یعنی نورانیّت، نشاط، آرامش، برکت، نیکوکاری. و محبّت و دل بستگی به دنیا، یعنی ظلمت، تاریکی، اضطراب، افسردگی، فساد، گناه و معصیت. حالا انسان ببیند در شبانه روز زندگی خود چه چیز را انتخاب می کند؟‌ این از عمل انسان معلوم می شود. آیا دل را در اختیار صاحب خانۀ با محبت خود و انجام فرامین او قرار داده ایم؟ یا اینکه با نافرمانی، معصیت و گناه صاحب خانه را از دل بیرون کرده به مستأجر و یا بالاتر به غاصبی که محبّت دنیا و شیطان است داده و دل را بیمار کرده ایم؟ انسانی که کارهای شیطانی انجام می دهد و می گوید خدا را دوست دارم، حرفش یک دروغ و فریب شیطان است. او دل را به شیطان تحویل داده است. البته چون خداوند کریم، مهربان و توّاب است، انسان می تواند با توبه و انجام اعمال نیک دل خود را از شیطان پس گرفته و ظرف محبّت خدا کند. 📚📚 منبع غرر الحِکَم و دُرر الکَلِم صفحه ۱۴۱ روایت ۲۵۱۳ •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• JOIN🔜 💥 @hajizadeh1