eitaa logo
کانال #داستان و #طنز حال خوش
4.7هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
3.3هزار ویدیو
106 فایل
#خواندنی ، #دیدنی و #خندیدنی ، 🔴🔴نظر، انتقاد ، پیشنهاد @abasalialmasi 🔵کپی پستها با ذکر #صلوات آزاد 👈در این کانال ❌ تبادل ❌ تبلیغ ⛔️ نداریم ✅کانالهای دیگرما👇 🆔 @Basirat_E 🆔 @hzrt_mahdi 🆔 @tavasolnameh 🆔 @Imam_zamani 🆔 @menbar_kotah
مشاهده در ایتا
دانلود
روزى پيامبر خدا صلّى اللّه عليه و آله به حضرت علىّ عليه السلام فرمود: ديشب چه عملى انجام داده اى ؟ آن حضرت اظهار داشت : پيش از آن كه بخوابم ، هزار ركعت نماز به جا آوردم ، حضرت رسول فرمود: چگونه ؟! پاسخ داد: از شما شنيدم كه فرمودى : هركس هنگام خوابيدن سه مرتبه بگويد: ((يَفْعَلُ اللّهُ ما يَشاءُ بِقُدْرَتِهِ، وَ يَحْكُمُ ما يُريدُ بِعِزَّتِهِ))، او همانند كسى باشد كه هزار ركعت نماز خوانده است . حضرت رسول فرمود: راست گفتى ، چنين است . مستدرك الوسائل : ج 5، ص 49، ح 21. حال خوش 👇 https://eitaa.com/joinchat/206700555C6ffd205a92
يكى از شاعران زمان اميرالمؤ منين علىّ عليه السلام به نام نجاشى در ماه مبارك رمضان ، آشكارا شراب خمر آشاميد؛ پس او را نزد امام علىّ عليه السلام آوردند. حضرت دستور داد تا او را صد ضربه شلاّق زدند و سپس او را به حكم آن بزرگوار زندانى نمودند؛ و چون فرداى آن روز شد، وى را از زندان بيرون آوردند و هشتاد شلاّق ديگر بر او زدند. نجاشى اعتراض كرد : چرا زندان و هشتاد شلاق اضافى زديد؟ حضرت فرمود: چون حرمت ماه رمضان را شكستى و علنى با حرام روزه خوارى كردى . تهذيب الا حكام : ج 10، ص 94، ح 19. حال خوش 👇 https://eitaa.com/joinchat/206700555C6ffd205a92
امام جعفر صادق صلوات اللّه عليه حكايت فرمايد: روزى اميرالمؤ منين علىّ بن ابى طالب عليه السلام به غلام خود، قنبر دستور داد تا بر شخصى كه محكوم به حدّ شلاّق بود، هشتاد ضربه شلاّق بزند. و چون قنبر ناراحت و عصّبانى بود؛ سه شلاّق ، بيشتر از هشتاد ضربه بر او وارد ساخت . حضرت اميرالمؤ منين علىّ عليه السلام شلاّق را از دست قنبر گرفت و سه ضربه شلاّق بر او زد. تهذيب الا حكام : ج 10، ص 27، ح 11. حال خوش 👇 https://eitaa.com/joinchat/206700555C6ffd205a92
عبداللّه بن عبّاس حكايت كند: شخصى به محضر امام علىّ صلوات اللّه عليه وارد شد و پيرامون انواع مخلوقات از آن حضرت سؤ ال كرد؟ امام عليه السلام در پاسخ چنين فرمود: خداوند يك هزار و دويست نوع مخلوق در عمق درياها و اقيانوس ها؛ و به همان مقدار نيز انواع مختلفى از مخلوقات بر روى زمين آفريده است . سپس افزود : و تمامى انسان ها جز طائفه ياءجوج و ماءجوج همه از نسل حضرت آدم عليه السلام هستند، كه البتّه به هفتاد شكل و رنگ آفريده شده اند. كافى : ج 8، ص 185، ح 274. حال خوش 👇 https://eitaa.com/joinchat/206700555C6ffd205a92
روزى حضرت اميرالمؤ منين امام علىّ صلوات اللّه عليه از جلوى مغازه قصّابى كه داراى گوشت هاى خوبى بود عبور نمود، همين كه چشم قصّاب به آن حضرت افتاد، عرضه داشت : يا اميرالمؤ منين ! گوشت خوب و مناسبى دارم ، مقدارى از آن را براى منزل خريدارى نمائيد. امام علىّ عليه السلام فرمود: پول همراه خود ندارم ، قصّاب گفت : مشكلى نيست ، من بابت پول آن صبر مى كنم ؛ و هر موقع توانستى پولش را بياور. حضرت فرمود: خير، من نسبت به خريد گوشت صبر مى نمايم ؛ و نسيه نمى خرم ، و بدون آن كه گوشت خريدارى نمايد به حركت خود ادامه داد و رفت . ارشاد القلوب ديلمى : ص 119. حال خوش 👇 https://eitaa.com/joinchat/206700555C6ffd205a92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 بیست و دوم ماه مبارک رمضان 🌸 اللّهُمَّ افْتَحْ لِی فِیهِ أَبْوَابَ فَضْلِک وَ أَنْزِلْ عَلَی فِیهِ بَرَکاتِک وَ وَفِّقْنِی فِیهِ لِمُوجِبَاتِ مَرْضَاتِک وَ أَسْکنِّی فِیهِ بُحْبُوحَاتِ جَنَّاتِک یا مُجِیبَ دَعْوَةِ الْمُضْطَرِّینَ. 🔸 خدایا در این ماه درهای فضلت را به روی من بگشا 🔹و برکاتت را بر من نازل فرما 🔹و به موجبات خشنودی‌ات موفقم بدار 🔹و در میان بهشت‌هایت جایم ده، 🍃ای برآورنده خواهش درماندگان. حال خوش 👇 https://eitaa.com/joinchat/206700555C6ffd205a92
💠 روز بیست و دوم ماه مبارک رمضان ✅فراز اول اللَّهُمَّ افْتَحْ لِی فِیهِ أَبْوَابَ فَضْلِکَ؛ ▫️خدایا درهای فضلت را به روی من باز کن 🔹فضل که در لغت به معنای زیاده از هر چیزی است، بیش از آنچه استحقاق و لازم است به کسی بخشیده و یا اعطا شود. از این رو می‌توان احسان و عفو و مانند آن را در زمره مصادیق فضل دانست؛ زیرا در این مفاهیم نیز اعطا و بخشش، افزون‌تر از استحقاق و بیرون از لزوم نهفته است. 🔸اما چیز هایی که موجب می شود انسان مشمول فضل و لطف الهی گردد بندگی خالصانه و اطاعت از دستورات خداوند و دعا و اظهار خضوع و انکسار در پیشگاه حق تعالی است و هر چه این اعمال صافتر و خالص تر باشد قابلیت آدمی برای دریافت نزول رحمت و فضل خداوند بیشتر می شود و به همین دلیل انبیا و اولیا و بندگان مقرب و صالح خداوند بهره بیشتری از فیض و احسان ا لهی دارند . 🔹در باب لطف و فضل حضرت حق در دعاى جوشن کبیر آمده که «یا من فضله عمیم» یعنی فضل و احسان و بخشش پروردگار اختصاص به گروه ویژه اى ندارد بلکه فضل خداوند همه را در بر گرفته است . 🔹فضل و رحمت خدا همچون باران بر همگان سرازیر است و همه انسان ها بلکه همه موجودات از این فیض بیکران برخوردارند ولی هر چه زمینه برای دریافت فیض فراهم تر باشد بهره مندی از آن بیشتر خواهد بود . 🔸الان خداوند با فضل خود با ما معامله می کند و اگر بخواهد با عدلش با ما برخورد کند کار همه ما خراب است. در دعا می خوانیم « اَللّهم عاِملنا بِفَضلِک وَ لا تُعامِلنا بِعَدلِک » 🔵 شخص عوامی بود دعا را بر عکس خواند یعنی « اللهم عاملنا بعدلک» تا اینکه سر یک مسئله ای محکوم به اعدام شد، آن شخص با خود گفت چرا من محکوم به اعدام شده ام ؟! از طرف خداوند به پیامبر زمان آن شخص الهام شد که به او بگو، در گذشته جانداری را به نا حق کشته ای و او را اعدام نمودی تو خودت از ما خواستی که با عدلمان با تو معامله کنیم، و ما هم با عدلمان با تو معامله کرده ایم. ✅فراز دوم وَ أَنْزِلْ عَلَیَّ فِیهِ بَرَکَاتِکَ ▫️خدایا برکاتت را بر ما نازل کن، 🔹برکت؛ به معنای فزونی، بسیاری، خجستگی، یمن، نیک بختی و سعادت است. در پیدایش و استمرار برکت، نیت ها و کردار آدمی نقش به سزایی دارد. 🌸خداوند متعال در قرآن به زیبایی به این اصل اشاره می کند که: وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُری آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَیْهِمْ بَرَکاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ اْلأَرْضِ ▫️و اگر مردم شهرها ایمان آورده و به تقوا گراییده بودند، قطعا برکاتی از آسمان و زمین بر ایشان می گشودیم. 🔸اگر اعمال بندگان بر اساس معیارهای الهی شکل گیرد، رضایت خداوند را به همراه خواهد داشت و برکت های بی پایان الهی نصیب شان خواهد شد. 🌸امام رضا علیه السلام می فرماید: خداوند متعال به یکی از پیامبران وحی فرستاد که: «هرگاه من اطاعت شوم، راضی می گردم و آن گاه که رضایت داشتم، برکت می دهم و برکت من هم بی پایان است». 🔸گفتنی است در سایه اجرای عدالت، جامعه به کمال معنوی می رسد و در این صورت، عنایت الهی شامل حال آنان می گردد و پس از آن، بارش برکات را شاهد خواهیم بود، چنان که حضرت علی علیه السلام به این مهم اشاره می کند که: «بِالعَدْلِ تَتَضاعَفُ الْبَرَکاتُ؛ ▫️به سبب عدل، برکات چند برابر می شود». 🔸از این سخنان بر می آید که در برکت، جنبه الهی و معنوی هم بسیار تأثیرگذار است و این به فزونی، تعالی و ماندگاری نعمت کمک می کند و در نهایت، انسان را به سلامت دنیوی و سعادت اخروی نزدیک می سازد. ✅فراز سوم وَ وَفِّقْنِی فِیهِ لِمُوجِبَاتِ مَرْضَاتِکَ ▫️خدایا من را به اموری که مورد رضای توست موفق بدار، با جستجویی درقرآن کریم در می یابیم که رضوان و رضايت خدا شامل كساني ميگردد كه: 1 - ايمان به خدا و قيامت داشته باشند. 2 - خانه و وطن خويش را براي حفظ دين شان رها كنند و هجرت نمايند. 3 - با مال جان خويش در راه خدا جهاد نمايند. 4 - پيوسته پيرو ولايت و رهبري باشند. 5- صدق و راستي درگفتار و عمل داشته باشند. 🌸حضرت جوادالائمه علیه السلام در حدیثی نورانی مسیر رسیدن به رضایت و خشنودی خداوند را برای ما نمایان کرده‌ و فرمودند: «ثَلَاثٌ‏ یَبْلُغْنَ‏ بِالْعَبْدِ رِضْوَانَ اللَّهِ کَثْرَةُ الِاسْتِغْفَارِ وَ خَفْضُ الْجَانِبِ وَ کَثْرَةُ الصَّدَقَة»؛ ▪️سه چیز است که رضوان خداوند متعال را به بنده می‌رساند: 1-زیاد استغفار کردن، 2-فروتنی 3-و زیاد صدقه دادن.
✅فراز چهارم وَ أَسْکِنِّی فِیهِ بُحْبُوحَاتِ جَنَّاتِکَ ▫️خدایا من را در وسط بهشت ساکن کن، شاید وسط بهشت محل سکونت اولیاء الهی است که آن را از خدا درخواست می کنیم در آیات 22 تا 35سوره مبارکه معارج مجموعه ای از اوصاف و شاخص های بهشتیان مورد اشاره قرار گرفته است: «الَّذينَ هُمْ عَلى‏ صَلاتِهِمْ دائِمُونَ، وَ الَّذينَ في‏ أَمْوالِهِمْ حَقٌّ مَعْلُومٌ، لِلسَّائِلِ وَ الْمَحْرُومِ، وَ الَّذينَ يُصَدِّقُونَ بِيَوْمِ الدِّينِ، وَ الَّذينَ هُمْ مِنْ عَذابِ رَبِّهِمْ مُشْفِقُون، إِنَّ عَذابَ رَبِّهِمْ غَيْرُ مَأْمُونٍ وَ الَّذينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حافِظُونَ إِلاَّ عَلى‏ أَزْواجِهِمْ أَوْ ما مَلَكَتْ أَيْمانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَيْرُ مَلُومينَ فَمَنِ ابْتَغى‏ وَراءَ ذلِكَ فَأُولئِكَ هُمُ العادُونَ وَ الَّذينَ هُمْ لِأَماناتِهِمْ وَ عَهْدِهِمْ راعُونَ وَ الَّذينَ هُمْ بِشَهاداتِهِمْ قائِمُونَ وَ الَّذينَ هُمْ عَلى‏ صَلاتِهِمْ يُحافِظُونَ أُولئِكَ في‏ جَنَّاتٍ مُكْرَمُونَ، آنها كه نمازها را پيوسته بجا مى ‏آورند، و آنها كه در اموالشان حق معلومى است ... براى تقاضاكننده و محروم، و آنها كه به روز جزا ايمان دارند، و آنها كه از عذاب پروردگارشان بيمناكند، چرا كه هيچ كس از عذاب پروردگارش در امان نيست، و آنها كه دامان خويش را (از بى‏عفّتى) حفظ مى‏ كنند، جز با همسران و كنيزان (كه در حكم همسرند آميزش ندارند)، چرا كه در بهره‏ گيرى از اينها مورد سرزنش نخواهند بود! و هر كس جز اينها را طلب كند، متجاوز است! و آنها كه امانتها و عهد خود را رعايت مى‏ كنند، و آنها كه با اداى شهادتشان قيام مى‏ نمايند، و آنها كه بر نماز مواظبت دارند، آنان در باغهاى بهشتى (پذيرايى و) گرامى داشته مى ‏شوند.» ✅یا مُجِیبَ دَعْوَةِ الْمُضْطَرِّین ▫️ای خدایی که دعای مضطرین را اجابت می کنی، دعاهای امروز را در حق من مستجاب کن. حال خوش 👇 https://eitaa.com/joinchat/206700555C6ffd205a92
💠 بیست سوم ماه مبارک رمضان ؛ 🌸اللَّهُمَّ اغْسِلْنی فیهِ مِنَ الذُّنُوبِ ، وَ طَهِّرْنی فیهِ مِنَ العُیُوبِ ، وَ امْتَحِنْ قَلبی فیهِ بِتَقْوَى القُلُوبِ ، یامُقیلَ عَثَراتِ المُذنِبین . ▫️خداوندا! در این روز مرا از گناهان پاکیزه گردان ▫️و از هر عیب و نقصی پاک ساز ▫️و دلم را در آزمایش، رتبه دلهای اهل تقوی بخش ▫️ای پذیرنده عذر لغزشهای گناهکاران حال خوش 👇 https://eitaa.com/joinchat/206700555C6ffd205a92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان ✅فرازاول: «اللّهمّ اغسِلْنی فیهِ من الذُّنوبِ ▫️خدایا! مرا از گناهان شست و شو دِه. دعای امروز به ما می آموزد که از خداوند بخواهیم وجودمان را از گناهان بشوید چون گناه بر قلب انسان و نیز بر چهره و ظاهر افراد تأثیر می گذارد. بنابراین در روز قیامت، مجرمان از سیما و چهره ی خود شناخته می شوند. قرآن کریم نیز به این نکته اشاره می کند و می فرماید: 🔹يعْرَفُ الْمُجْرِمُونَ بِسِيماهُمْ فَيُؤْخَذُ بِالنَّواصِي وَ الْأَقْدامِ مجرمان با قیافه هایشان شناخته می شوند و آن گاه آن ها را با موهای پیش سر و پاهایشان می گیرند. 🍀سوره مبارکه الرحمن، آیه 41 ✅فراز دوّم: وطَهِّرْنی فیهِ من العُیوبِ خدایا! مرا امروز از عیب و نقص ها پاک گردان. «عیوب» بر دو گونه اند: یک دسته عیوب جسمی و ظاهری اند و دسته ای دیگر عیوب درونی و باطنی . آدمی می کوشد عیب های جسمی را چون قابل رؤیت و مشاهده هستند، به گونه ای از بین ببرد یا بپوشاند. ولی عیوب باطنی، ناپیدا و پنهان است و سیرت مؤمن را زشت و ناخوشایند می کند. بنابراین اصلاح آن نیز روش ویژه ای می طلبد. حسد، کبر، بداخلاقی، ناسزاگویی، حرص، کینه و خشم عیوب باطنی هستند که باید برای زدودن آن ها تلاش کرد و این صفات ناپسند را از خانه ی دل بیرون راند. اما چون این کار ساده ای نیست و به ریاضت و مبارزه ی بی امان با نفس اماره نیاز دارد. در این موارد باید از خداوند متعال کمک گرفت و همان گونه که گناهان را از قلب زدودیم، خود را از این عیوب نیز پاک و طاهر سازیم و پیش از این که به دنبال عیب جویی از دیگران باشیم، عیب های خود را برطرف کنیم. ✅فراز سوم: وامْتَحِنْ قَلْبی فیهِ بِتَقْوَی القُلوبِ ▫️خدایا! دلم را با تقوای قلوب بیازمای، امیرالمؤمنین علی علیه السلام در اهمیت تقوا ی قلب می فرمایند: فَمَنْ أَشْعَرَ التَّقْوَی قَلْبَهُ، بَرَّزَ مَهَلُهُ وَ فَازَ عَمَلُهُ؛ فَاهْتَبلُوا هَبَلَهَا . . . کسی که جامه تقوا بر قلبش بپوشاند، کارهای نیکوی او آشکار شود، و در کارش پیروز گردد. پس در به دست آوردن بهره های تقوا فرصت غنیمت شمارید، 🍀بخشی از خطبه 132نهج البلاغه تقوای قلب، نگهداری دل از وسوسه های شیطانی، ریا و تظاهر، انگیزه های غیرالهی و شهرت طلبی و امثال آن است. 🔹تقوای قلب، حفظ آن از گزند کینه، حسد، خودپسندی و غرور است. 🔹تقوای قلب، خضوع و فروتنی است. 🔹تقوای قلب، خدا را با چشم دل دیدن و قیامت را به یاد داشتن و به فکر حساب و کتاب و رستاخیز بودن است. پاکی دل، روشنایی ضمیر و بصیرت درون است. ▪️باید دانست که ما امتحان و آزمایش بزرگی در پیش داریم. این آزمایش با آزمایش های دیگر تفاوت دارد و به تعبیری از مراحل بالای امتحان الهی است. با توجه به آن چه درباره ی پاکی از گناه و عیوب و خواسته های مهم دیگر گفتیم، باید خود را برای این امتحان آماده سازیم؛ چون فرض این است که دعاها اثر تربیتی خود را گذاشته و این توانایی را در ما ایجاد کرده است که به امتحان قلبی آزموده شویم. هم چنان که طلا را محک می زنند تا عیارش را معلوم سازند، عیار مؤمن نیز با امتحان قلبی مشخص می شود. 🌺خداوند متعال درباره ی شعایر الهی و تقوای قلب می فرماید: وَمَنْ يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ هرکس شعایر الهی را بزرگ دارد و به نشانه های آیین خدا و پرچم های اطاعت او احترام بگذارد، این از تقوای قلب است. 🍀سوره مبارکه حج، آیه 33 ✅ارتباط این عمل نیز با تقوای قلب روشن است؛ زیرا چه بسا افراد متظاهر و منافق به تعظیم شعایر تظاهر می کنند، ولی چون از قلب آنها سرچشمه نمی گیرد، بی ارزش است. تعظیم و بزرگداشت حقیقی از آنِ کسانی است که تقوای قلب دارند. 🌸در حدیثی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم به سینه ی خود اشاره کردند و فرمودند: «حقیقت تقوا این جاست.. ✅یا مُقیلَ عَثَراتِ المُذْنِبین اي پذيرنده عذر لغزشهاي گناهکاران «مُقِیل» اسم فاعل باب «إقاله» است. برای اینکه معنی این اسم نورانی را بفهمیم، لازم است توضیحی دربارۀ واژۀ اقاله بدهیم. 🔹اگر بعد از خرید و فروش، خریدار از خریدش پشیمان شود و بخواهد معامله را به هم بزند، درصورتی که فروشنده به این کار راضی شود و حاضر به فسخ معامله شود، به این کار فروشنده «إقاله» گفته می‌شود. 📚مجمع البحرین، ج‏5، ص 459 ▪️به خداوند متعال هم «مُقِیلَ الْعَثَرَات‏» گفته شده به خاطر اینکه نسبت به لغزش‌ها و گناهان بندگانش نرمش نشان می‌دهد، عذر آنان را می‌پذیرد و توبۀ آنان را قبول می‌نماید. حال خوش 👇 https://eitaa.com/joinchat/206700555C6ffd205a92