eitaa logo
حال خوب...
261 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
115 فایل
أَلا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ(رعد- 28) یا صاحب الزمان لب ما و قصه زلف تو، چه توهمی چه حکایتی تو و سرزدن به خیال ما، چه ترحمی چه عنایتی! برآنیم تا قدمی در زمینه سازی ظهور برداریم ان شا الله... ارتباط با مدير کانال @ramaziii
مشاهده در ایتا
دانلود
۵ دی ماه " گرامی باد. 🥀 لقبی که مقام معظم رهبری به ، روحانی لشکر 41 ثارالله ، داده بود . هشتم آبان 1334 در شهرستان کرمان به دنیا آمد. پدرش علی نام داشت. تا پایان مقطع ابتدایی درس خواند. سپس به فراگیری علوم دینی و حوزوی پرداخت. سپس به فراگیری علوم دینی و حوزوی تا (سطح3) پرداخت. با شروع جنگ تحمیلی، شهید شیخ‌شعاعی مانند سایر جوانان ندای رهبر را لبیک گفت و راهی جبهه شد و سرانجام در عملیات کربلای ۴، شرکت کرد و پنجم دی 1365 با سمت آر پی جی زن در جبهه ام الرصاص بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. پیکر مطهر شهید شیخ شعاعی جزو 175 شهید غواصی بود که در سال 1394 بعد از 29 سال دوری و چشم انتظاری پیکر مطهرش به آغوش خانواده بازگشت. آدرس مزار شهید : گلزار شهدای کرمان ردیف ۴، شماره ۱۹
💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼 🍃🌺🍂 💐 🌹 بِسمِ ربِّ الشهداء و الصِّدیقین با سلام و درود بر قائم منتظر؛ منجي عالم بشريت حضرت مهدي حجه بن الحسن- عجل‌الله‌تعالي‌فرجه- و نائب بر حقش خميني كبير، و با درود به ارواح طيبة شهداءِ راه حق و عدالت. الآن كه چند ساعت بيشتر تا عمليات باقي نمانده مطالبي به طور مختصر حضور امت حزب الله ياد‌آور مي‌شوم: 1. از همه مردم مي‌خواهم تقواي الهي را پيشه خود سازيد: «ان اكرمكم عندالله اتقیكم». [حجرات/13] 2. امام امت را یاری کنید؛ زیرا سعادت دنیا و آخرت امت در یاری و اطاعت این مرد بزرگ است. 3. هميشه به ياد خدا باشيد و با ذكر خدا دل هاي خود را آرامش دهيد. «الا بذكرالله تطمئن القلوب». [رعد/28] 4. به افرادی که در جهت فحشاء و فساد مخصوصاً مواد مخدر فعالیت می کنند؛ تذکر می دهم بیش از این با جان و مال مردم بازی نکنند و با كارهاي خود موجبات نفرت و غضب الهي را عليه خود فراهم نسازند؛ زيرا اعمالتان موجب پايمال كردن خون شهدا است. 5. از یتیمان سرکشی کنید زیرا آنها نیاز به محبت دارند. بیماران را عیادت نمایید و با اخلاق اسلامی با مردم برخورد نمایید و خودسازی را فراموش نکنید. 💐🌾🍀🌼🌷🍃🌸💐🌿🌷🌺🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♨️سوال: 🔰تاريخ دقيق ايام دهه فاطميه را بيان کنيد؟ 🔰آيا در ايام فاطمیه مي توان جشن تولد گرفت؟ ✍️پاسخ: ✅درباره تاریخ شهادت حضرت زهرا(س) روایات مختلفی وجود دارد است. و از چهل روز تا شش ماه بعد از رحلت پیامبر(ص) بیان شده است. اما میان علمای شیعه، دو احتمال معتبر است: هفتاد و پنج روز بعد از رحلت پیامبر(ص) یا نود و پنج روز بعد از رحلت ایشان. ♻️بنابراین با توجه به رحلت پیامبر اسلام(ص) در بیست و هشتم صفر، بنا به روایت هفتاد و پنج روز، در مورخه سیزدهم تا پانزدهم جمادی الأوّل، شهادت حضرت زهرا(س) است و این ایام را فاطمیة اوّل می‌ خوانند. 🔹اما بنا به روایت نود و پنج روز، شهادت حضرت(س) در سوم تا پنجم جمادی الثانی است و این ایام را فاطمیة دوم می‌ خوانند. 💠بنابراین؛ ایام فاطمیه جمعا ۶ روز می باشد، ۳ روز در ماه جمادی الاول و ۳ روز در ماه جمادی الثانی. فاطمیه اول از ۱۳ تا ۱۵ جمادی الاول است و فاطمیه دوم از سوم تا پنجم جمادی الثانی می باشد. 🔰و شاید علت اینکه سه روز در هر ماه بعنوان روز شهادت آن حضرت(س) معرفی شده است به این دلیل است که این احتمال وجود دارد که ماههای قمری از رحلت پیامبر(ص) تا شهادت حضرت زهرا(س)، ۲۹ روز بوده باشند، حال آنکه د رصورت کامل بودن ماههای قبل، روز شهادت ۱۳جمادی الاول و یا سوم جمادی الثانی خواهد بود. چرا که طبق تقویم، حداکثر سه ماه قمری ۲۹ روزه و حداکثر ۴ ماه قمری ۳۰ روزه می توانند پشت سر هم قرار گیرند. 🗞اما در عرف، به دهه دوم جمادی الاول، از دهم تا بیستم جمادی الاول که بنابر قول ۷۵ روز، شهادت آن بانوی بزرگوار در آن واقع شده است دهه فاطمیه اول و به دهه اول جمادی الثانی از اول تا دهم جمادی الثانی، که طبق قول ۹۵ روز، شهادت حضرت زهرا(س) در آن واقع شده است، دهه فاطمیه دوم گفته می شود. ✅در مورد برگزاری جشن: ✍️از آنجا که چگونگی بزرگداشت ایام فاطمیه درشهرها و مناطق، متفاوت است و روز شهادت، مصادف با سیزدهم جمادی الاول و سوم جمادي الثاني می باشد، برگزاری مراسم جشن و عروسی و موارد مشابه، با رعایت یک روز قبل و یک روز بعد از زمان شهادت و ملاحظه عرف منطقه (در منطقه پرسشگر برگزاری جشن، هتک حرمت محسوب نشود) مغایر با حفظ شئونات و شعائر نیست. 📎 🌐منبع: مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻فقیه مجاهد؛ آیت‌الله سیفی‌مازندرانی در تجمع بیعت با امام در قم: ⭕️ شیخ پناه برده به فرانسه یا جاهل بی‌سواد و یا مغرض بی‌قلب است ◻️ مسئله پشتیبانی ولی‌فقیه بر همه واجب است؛ زیرا برای عمل به آیه «أقیموا» بدون شک نیاز به تشکیل حکومت دینی است، پس اقامه دین خدا واجب است و این کار بدون وجود حکومت دین مدار شدنی نیست؛ پس پشتیبانی از ولایت فقیه واجب شرعی است. ◻️ اینکه آن شیخ پناه برده به فرانسه، بگوید اجرای حدود الهی در عصر غیبت باطل است، او یا یک جاهل بی‌سواد و یا مغرض بی قلب است. ◻️ امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمودند: اگر نبودند کسانی که مرا یاری کنند، افسار حکومت را بر گردنش می انداختم و رهایش می کردم؛ اگر حکومت وسیله ای در راه اقامه دین الله نبود آن حضرت رهایش می‌کردند. ◻️ بنا به قول امام صادق علیه السلام ولایت برهمه ی مبانی دین خدا افضل است، زیرا ولایت مفتاح همه ی این ارکان و واجبات الهی است. ◻️ امام صادق علیه السلام در روایت صحیحه فرموده اند: هیچ واجبی حتی صلاة و حتی زکات و حتی خمس بالاتر از ولایت نیست. ◻️ حضرت زهرا (س) در دوران حیات خودش بزرگترین وظیفه خویش را دفاع از امیرالمؤمنین علی علیه السلام می‌دانستند. ◻️ سردار سلیمانی ذوب در ولایت بود. ◻️ رشته پیوند بین ملت و خداست؛ فقیهی که دین و فقه را به خوبی میشناسد، بنابر حکم عقل و شرع کلامش حجیت دارد و این همان حبل الله است. ◻️ همه مسئولان نظام، می‌بایست در سیاستهای کلی نظام اسلامی، تبعیت کامل از ولی امر داشته باشد. دولت باید راهی را انتخاب کند که سر از رونق تولید ملی در بیاورد.
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️ باید لباس نوکری ام را به تن کنم حی علی العزای شما می رسد به گوش خبر از يك زنِ بیمار شود می میرم مادری دست به دیوار شود می میرم با زمين خوردن تو بال و پرم می ریزد چادرت را نتكان عرش بهم می ریزد ✅ شهادت جانسوز ام الائمه حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) را خدمت خواهران محترم تسلیت عرض می کنیم...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آيت الله جوادي آملي در سوگ حضرت زهراي مرضيه(سلام الله عليها)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در سوگ حضرت زهرا (سلام الله عليها) و اهل بيت در محضر امام خامنه اي...
✅ زيارتنامه حضرت فاطمه زهرا(سلام الله عليها) يا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَک اللَّهُ‏ الَّذى‏ خَلَقَک قَبْلَ اَنْ يخْلُقَک، فَوَجَدَک لِمَا امْتَحَنَک‏ صابِرَةً، وَزَعَمْنااَ نَّا لَک اَوْلِيآءُ وَمُصَدِّقُونَ، وَصابِرُونَ لِکلِّ ما اَتانا بِهِ اَبُوک، صَلَّى اللَّهُ‏عَلَيهِ وَ الِهِ وَاَتى‏ بِهِ وَصِيهُ، فَاِنَّا نَسْئَلُک اِنْ کنَّا صَدَّقْناک اِلاَّ اَ لْحَقْتِنا بِتَصْديقِنا لَهُما لِنُبَشِّرَ اَنْفُسَنا بِاَ نَّا قَدْ طَهُرْنا بِوَلايتِک. و مستحبّ است‏ آنکه بگویید: اَلسَّلامُ عَلَيک يا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيک يا بِنْتَ‏ نَبِىِّ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيک يا بِنْتَ حَبيبِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيک يا بِنْتَ خَليلِ‏ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيک يا بِنْتَ صَفِّىِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيک يا بِنْتَ اَمينِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيک يا بِنْتَ خَيرِ خَلْقِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيک يا بِنْتَ اَفْضَلِ‏ اَنْبِيآءِ اللَّهِ وَرُسُلِهِ وَمَلائِکتِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيک يا بِنْتَ خَيرِ الْبَرِّيةِ، اَلسَّلامُ عَلَيک يا سِيدَةَ نِسآءِ الْعالَمينَ، مِنَ الْأَوَّلينَ وَالْأ خِرينَ، اَلسَّلامُ عَلَيک يا زَوْجَةَ وَلِىِّ اللَّهِ، وَخَيرِ الْخَلْقِ بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ‏ عَلَيک يا اُمَّ الْحَسَنِ وَالْحُسَينِ، سَيدَىْ شَبابِ اَهْلِ الْجَنَّةِ، اَلسَّلامُ‏ عَلَيک اَيتُهَا الصِّدّيقَةُ الشَّهيدَةُ، اَلسَّلامُ عَلَيک اَيتُهَا الرَّضِيةُ الْمَرْضِيةُ، اَلسَّلامُ عَلَيک اَيتُهَا الْفاضِلَةُ الزَّکيةُ، اَلسَّلامُ‏ عَلَيک اَيتُهَا الْحَوْرآءُ الْأِنْسِيةُ، اَلسَّلامُ عَلَيک اَيتُهَا التَّقِيةُ النَّقِيةُ، اَلسَّلامُ عَلَيک اَيتُهَا الْمُحَدَّثَةُ الْعَليمَةُ، اَلسَّلامُ عَلَيک اَيتُهَا الْمَظْلُومَةُ الْمَغْصُوبَةُ، اَلسَّلامُ عَلَيک اَيتُهَا الْمُضْطَهَدَةُ الْمَقْهُورَةُ، اَلسَّلامُ عَلَيک‏ يا فاطِمَةُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَکاتُهُ، صَلَّى اللَّهُ عَلَيک‏ وَعَلى‏ رُوحِک وَبَدَنِک، 1 اَشْهَدُ اَنَّک مَضَيتِ عَلى‏ بَينَةٍ مِنْ رَبِّک، وَاَنَ‏ مَنْ سَرَّک فَقَدْ سَرَّ رَسُولَ اللَّهِ، صَلَّى اللَّهُ عَلَيهِ وَ الِهِ، وَمَنْ جَفاک فَقَدْ جَفا رَسُولَ‏اللَّهِ صَلَّى‏اللَّهُ عَلَيهِ وَ الِهِ، وَمَنْ آذاک فَقَدْ آذى‏ رَسُولَ اللَّهِ‏ صَلَّى اللَّهُ عَلَيهِ وَ الِهِ، وَمَنْ وَصَلَک فَقَدْ وَصَلَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ‏ عَلَيهِ وَ الِهِ، وَمَنْ قَطَعَک فَقَدْ قَطَعَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيهِ وَ الِهِ، لِأَنَّک بِضْعَةٌ مِنْهُ وَرُوحُهُ الَّذى‏بَينَ جَنْبَيهِ، اُشْهِدُ اللَّهَ وَرُسُلَهُ‏ وَمَلائِکتَهُ، اَ نّى‏ راضٍ عَمَّنْ رَضيتِ عَنْهُ، ساخِطٌ عَلى‏ مَنْ سَخِطْتِ‏ عَلَيهِ، مُتَبَرِّءٌ مِمَّنْ تَبَرَّئْتِ مِنْهُ، مُوالٍ لِمَنْ والَيتِ، مُعادٍ لِمَنْ عادَيتِ، مُبْغِضٌ‏ لِمَنْ اَبْغَضْتِ، مُحِبٌّ لِمَنْ اَحْبَبْتِ، وَکفى‏ بِاللَّهِ شَهيداً وَحَسيباً وَجازِياً وَمُثيباً. سپس‏ صلوات ‏می ‏فرستید ‏بر حضرت‏ رسول ‏و ائمه‏ اطهار عليهم السلام ✍️ مفاتيح الجنان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴چرا #۹_دی یک روز ملی است و چرا بزرگداشت آن لازم است؟! 1. ۹ دی یک مناسبت حزبی نیست بلکه حقیقتا یک یوم الله ملی است. در روز ۹ دی، حامیان یک نامزد به خیابان نیامدند، بلکه مردم با ذائقه‌های متفاوت فکری و به خیابان آمدند و پاییندی همگان به قانون را مطالبه کردند. 2. در ۹ دی مردم دیدند که پای خود را از حریم یک نامزد انتخاباتی فراتر گذاشته‌اند و گام در مرحله براندازی و عقده‌گشایی در برابر جمهوری اسلامی برداشته‌اند و در این مسیر از هتک حرمت به قانون اساسی، جایگاه ولی فقیه، عاشورای حسینی و خدشه به منافع ملی، امنیت ملی و وحدت ملی ابا ندارند. 3. در ۹ دی مردم هم چنگ و دندان و نیشخند دشمنان ایران اسلامی را از می‌دیدند، هم تلاش‌شان برای حمایت از فتنه‌گران با تحمیل تحریم‌ها و فشارهای بی‌سابقه را و هم بی‌تفاوتی و بی‌خیالی فتنه‌گران و اصرارشان به طی مسیر خائنانه فتنه و دیگر نمی‌توانستند بپذیرند این اقدام در جهت احقاق حق یا خدمت به مردم یا حتی خدمت به کسانی باشد که به ایشان رأی داده‌اند. 4. در مردم از ذائقه‌های سیاسی خود گذشتند و حول محور منافع ملی و قانون اساسی و بیرق امام حسین(ع) جمع شدند و این خروش پر شور باعث شد تا فتنه‌گران متوجه شوند که حنای‌شان دیگر حتی نزد حامیان‌شان رنگی ندارد و ساکتان نیز بفهمند که دیگر مهی برای پرسه در آن وجود ندارد. 5. آری! نه تنها برای فتنه‌گرانی که با بی‌ظرفیتی در برابر رأی مردم شورش کردند، پیامی قاطع داشت بلکه هشداری هم بود برای همه کسانی که در آینده بخواهند در برابر رأی مردم بایستند و از بدعت خطرناک تبعیت کنند. 6. البته در کشور جریانات بی‌ظرفیتی داریم که همواره به غیر از راه قانونی و صحیح، دوست دارند از گزینه‌های غیرقانونی و فتنه‌گرانه علیه حاکمیت و آرای مردم، در آنجا که به نفعشان نباشد، استفاده کنند و بدیهی است این جریانات می‌کوشند قباحت فتنه را بپوشانند و خیانت فتنه‌گران را یا در حد همان رقابت قبل از توجیه کنند! 7. آری! امروز اگرچه ١١ سال از فتنه ۸۸ گذشته است اما "٩ دی" به عنوان نماد روزی که همه مردم در حمایت از قانون اساسی، مقدسات، منافع ملی و امنیت ملی و وحدت ملی ایستادند، در تاریخ ماندگار شد، و بزرگداشت این یوم الله باعث میشود تا هیچ شخص و جریانی، دیگر به فکر شورش در برابر آرای مردم و قانون اساسی نباشد. 8. ۹ دی روزی است که شورش عظیم فتنه گران علیه جمهوریت و اسلامیت نظام شکست خورد و شکست فتنه ۸۸ همانند تشکیل و در همان راستا امری فرخنده و مبارک است که اگر بزرگ داشته نشود چه بسا زحماتی که برای کشیده شده است و آثار و برکات آن را به راحتی فراموش کنیم و به حفظ آن اهتمام لازم را نداشته باشیم.
🔴 ضرورت قرآنی بزرگداشت ایام الله همچون ۹دی و تشییع شهید سلیمانی و یک سوال محل تامل‼️ 🔻 «وَ ذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ إِنَّ فِي ذلِكَ لَآياتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ.»(ابراهیم/۵) ؛ خداوند متعال خطاب به جناب موسی (ع) می فرماید: ««ایام الله» را برای قومت یادآوری نما.» 🔹منظور از «ایام الله» روزهای خاصی است که در آن روزها دست قدرت و عزت الهی در جامعه ظهور و بروز بیشتری داشته و همگان به عینه دیدند و لمس کردند که اتفاقی(چه نزول نعمت و یا نزول عذاب) خارج از اسباب و علل مادی افتاده است. 🔻 یکی از روش های تربیتی قرآن، «تذکّر» و «یادآوری» است؛ و این روش، دقیقاً نقطه مقابل روش شیطان و جریان های شیطانی، همچون جریان نفاق است که یکی از کار ویژه هایشان را «انساء»(فراموشاندن) تعریف کرده اند: (مجادله: ۱۹؛ انعام: ۶۸، یوسف: ۴۲، کهف: ۶۳) 🔹 یادآوری ها آنقدر زیاد است که گویی تعمّدی برای بازگویی آن وجود دارد. برای مثال: 🔻سوره انفال ۷، ۹، ۱۱، ۲۶ : داستان جنگ بدر و اشاره به عنایات خاص خداوند در جنگ بدر دارد که سپاه ۳۱۳ نفره اسلام در برابر سپاه هزار نفره دشمن با قاطعیت پیروز شد 🔻 احزاب ۹و ۱۰ : ماجرای جنگ احزاب 🔻 انفال ۴۶: یادآوری سریال شکست گفتمانی و عملکردی منافقان و بیماردلان در جنگ بدر است 🔻 احزاب ۱۲، ۱۳: سخنان و کارشکنی های منافقان در جنگ احزاب 🔹 این یادآوری ها، علاوه بر کمک به تبیین بهتر گفتمان اسلام انقلابی، فواید متعددی دیگری هم برای عموم مردم جامعه اسلامی و هم برای خواص جامعه در پی دارد که به مبارزه با جریان نفاق کمک شایانی خواهد کرد. 🔹 از برکات یادآوری ایام الله در جبهه خودی، افزایش وحدت در میان مردم ، افزایش اعتماد مردم به وعده های الهی، افزایش روحیه اعتماد به نفس و امید به آینده و افزایش روحیه مردم برای مقاومت در برابر سختی ها و در برابر دشمنان داخلی و خارجی و نهایتا رویش گل امید است. 🔹در جبهه دشمنان نیز یادآوری ایام الله، ذلت دشمنان خارجی، رسوایی منافقین و فتنه گران داخلی به همراه دارد؛ از اینرو عصبانیت دشمن امری بعید نیست اما آنچه که محل تامل جدی میباشد مخرج مشترک برخی در داخل و دشمنان و فتنه گران در موضوع ترس از یادآوری ایام الله ۹ دی و بازخوانی اصول مکتب شهید سلیمانی در بزرگداشت آن شهید میباشد !! ؛ واقعاً چرا ؟!! فَما لَهُمْ عَنِ التَّذْكِرَةِ مُعْرِضِينَ _ مدثر/۴۹
به مناسبت ۹ دی و دهه بصیرت 📚 کتاب : ( روایت های نشنیده شده از فتنه ۸۸) ✏اثر و گردآوری مصطفی غفاری 🔶موضوع کتاب : شرح اتفاقات و حوادث ناگفته از فتنه سال ۱۳۸۸ از زبان 🔰«فتنه تغلب» شامل برخی سخنان منتشرنشده رهبر انقلاب است و همچنین روایت هایی از برخی سخنان و کنش های ایشان را در بر می گیرد که دیگران آن ها را بیان نموده اند؛ یکی از مهم ترین بخش های این کتاب، بازنشر متن کامل نشست رهبر معظم انقلاب با نمایندگان ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری سال 1388 است که این روزها برخی رسانه ها آن را منتشر کرده اند. این موضوع با واکنش دستپاچه رسانه های بیگانه و حامی فتنه مواجه شد. آن ها نه فقط به تفسیر بلکه به روایت متن و حاشیه آن به زعم خود پرداختند؛ درحالی که با فرض صحت، هیچ کدام نفی کننده آنچه از مضامین صریح این دیدار منتشر شده، نیست..
☝️🏻☝️🏻☝️🏻 چکیده یادداشت کتاب «چرا!؟»؛ روایتی برای اندیشیدن آنچه در این فایل امده است ، چکیده روایتی مبتنی بر گزیده‌ی اخبار و مطالب درباره‌ی پیدا و پنهان فتنه‌ی ۸۸ است ، که به کوشش نویسنده‌ی گرامی آقای ، فراهم آمده و در صفحات ۵۵ تا ۱۳۰ «کتاب فتنه تغلب» منتشر شده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مناسبت: 9 دی | مروری بر بیانات رهبر انقلاب (مد ظله العالی) 🔅حضور پرشور مردم؛ عامل شکست فتنه هجدهم تیر و فتنه ۸۸ در فتنه‌ی هجدهم تیر، پنج روز بعد از اینکه فتنه‌گران فتنه‌ی خود را شروع کردند، مردم آن حرکت عظیم ۲۳ تیر را، نه فقط در تهران، بلکه در سایر شهرها به راه انداختند. در فتنه‌ی ۸۸، دو روز بعد از حوادث عاشورا، آن قضیه‌ی عظیم نهم دی به راه افتاد. همان وقت بعضی از ناظران خارجی که از نزدیک دیده بودند، در مطبوعات غربی نوشتند و ما دیدیم، که گفته بودند آنچه در نهم دی در ایران پیش آمد، جز در تشییع جنازه‌ی امام، چنین اجتماعی، چنین شوری دیده نشده بود. این را مردم کردند. حضور مردم اینجوری است. ۱۳۹۰/۰۷/۲۰ 🔅حرکت عظیم مردمی؛ تنها راه‌حل مقابله با فتنه ۸۸ فتنه‌ی ۸۸ تنها آن چیزی نبود که توی خیابان به وسیله‌ی تعدادی آدم دیده شد؛ این یک چیز ریشه‌داری بود، یک بیماری عمیقی درست کرده بودند، اهدافی داشتند، زمینه‌ها و مقدمات فراوانی برایش چیده شده بود، کارهای بزرگی شده بود و هدفهای بسیار خطرناکی دنبال این کار بود، که با این برخوردهای گوناگون سیاسی و امنیتی و اینها حل نمیشد؛ یک حرکت عظیم مردمی لازم داشت؛ که این حرکت، حرکت ۹ دی بود؛ آمدند بساط فتنه و فتنه‌گران را در هم پیچیدند. لذا حادثه‌ی ۹ دی یک حادثه‌ی ماندنی در تاریخ ماست. ۱۳۹۰/۰۹/۲۱ 🔅 روح دیانت حاکم بر مردم؛ نقطه مشترک ۹ دی و حضور مردم در سال ۵۷ در قضیه‌ی ۹ دی سال ۸۸ یک نکته اساسی است و آن نکته برمیگردد به هویت انقلاب و ماهیت انقلاب. یعنی همان روحی که حاکم بود بر اصل انقلاب ما و آن حضور عظیم بی‌نظیر تاریخی در سال ۵۷، همان روح در ماجرای ۹ دی نشان داده شد؛ کمااینکه در قضایای گوناگون دیگر هم نشان داده شده، لیکن در ۹ دی به شکل بارزی نشان داده شد؛ به طوری که جای انکار و تردید و تامل برای هیچ کس از بدخواهان و دوستان و دشمنان و دیگران باقی نگذارد. آن روح چه بود؟ روح دیانت حاکم بر دلهای مردم بود. ۱۳۹۰/۰۹/۲۱ 🔅توجه به فرهنگ عاشورا؛ خصوصیت مشترک ۹ دی و حوادث اول انقلاب یکی از خصوصیات دیگری که در حادثه‌ی ۹ دی هست، که باز آن را کاملا به حوادث انقلاب نزدیک میکند، مسئله‌ی عاشوراست. یعنی در حوادث اول انقلاب هم محرم پیش آمد و امام آن نکته‌ی عظیم عجیب تاریخی را بیان کردند: «ماهی که خون بر شمشیر پیروز است». این حرف کوچکی نیست: پیروزی خون بر شمشیر. ماها عادت کرده‌ایم، این حرفها را هی تکرار میکنیم؛ کانه عمقش گاهی از یادمان میرود. خون بر شمشیر پیروز میشود، مظلوم بر ظالم فائق می‌آید، کشته بر کشنده فائق می‌آید؛ این همان چیزی است که در عاشورا پیش آمد. امام این را در محرم سال ۵۷ مطرح کردند، در قضیه‌ی ۹ دی هم باز پای امام حسین در میان بود، پای عاشورا در میان بود. اگر آن حرکات سخیف و در واقع گریه‌آور از سوی این گروه‌های ایضا سخیف، در عاشورا پیش نمی‌آمد، این حرکت عظیم و این تحرک عمومی مردم معلوم نبود به این شکل به وجود بیاید. اینجا هم پای عاشورا در میان بود. ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
✅ مدیر حوزه های علمیه کشور: انتقام جبهه مقاومت از قاتلان حاج قاسم رها نخواهد شد 🔹آیت‌الله اعرافی در همایش جبهه جهانی شباب المقاومة گفت: انتقام جبهه مقاومت از قاتلان سردار دل‌ها انتقام قطعی است و رها نخواهد شد 🔹تشییع جنازه باشکوه این دو شهید بزرگ سرآغازی برای شکست و انتقام از شهادت سرداران مقاومت خود بود. 🔹امروز با الهام از مکتب شهیدان سلیمانی و ابو مهدی المهندس باید گفت زیبنده نیست یک رژیم غاصب و ضعیف که هفتاد سال از تأسیس شدنش می‌گذرد یا دولت‌های حقیر همچون سعودی‌ها با مقدرات امت اسلام بازی کنند.
✅ تهذیب و تربیت به پایه عقلی و منطقی نیاز دارد/ با عزلت و گوشه نشینی هیچ تحولی رقم نمی‌خورد آیت‌الله اعرافی در نشست معاونان تهذیب: 🔻 برخی معتقد به عزلت و گوشه نشینی حداکثری هستند، بعضی نیز کار عبادی را تنها در امور محدود و حداقلی می‌دانند و از مسیر خودسازی و تهذیب فاصله می‌گیرند. 🔸 ما از قرآن و در مکتب اسلام و اهل‌بیت(ع) آموخته‌ایم که این دوگانه را باید به نحو احسن برنامه ریزی کرد و به شکل متناسب در کنار هم قرار بگیرند. ▫️ ورود به عرصه‌های تهذیبی که ابزاری برای رسیدن به کمال روحی و اخلاقی است، با هوشیاری، هوشمندی و... می‌تواند محقق شود. 🔸 کار تهذیبی - تربیتی پایه عقلی و منطقی نیاز دارد و گرنه احساس و عاطفه روزی فرو می‌ریزد و از این جهت جمع این دو مهم است.
🎥👇🏻👇🏻👇🏻⭕️شهید حاج قاسم سلیمانی: من محبت مادری حضرت زهرا (س) را دیدم. ... او را دیدم