eitaa logo
مکتب اصولی شهید صدر
4.2هزار دنبال‌کننده
128 عکس
26 ویدیو
589 فایل
هدف ما ایجاد يك نظم ذهنی برای دانش اصول و پرهیز از فهم جزیره ای و نامرتبط است ادمین @mhey2000 کانال سروش: https://splus.ir/darsosul کانال همراه: @yaddashtha_elmi @mostafa_khomaini
مشاهده در ایتا
دانلود
اصول سه استاد سلیمیان.pdf
1.01M
تلخیص اصول شهید صدر حلقه ثالثه درس ۱ تا ۱۴ 📕📕 لینک پیوستن به کانال 👇👇👇 @halgeyoola
اصول چهار استادسلیمیان.pdf
936.7K
📕 تلخیص اصول شهید صدر حلقه ثالثه درس ۱۵ تا ۴۶ 📕📕 لینک پیوستن به کانال 👇👇👇 @halgeyoola
اصول5حلقه ثالث.pdf
2.87M
📕 تلخیص اصول شهید صدر حلقه ثالثه درس ۴۷ تا ۷۶ مبحث استصحاب 📕📕 لینک پیوستن به کانال 👇👇👇 @halgeyoola
🔰🔰 💠لازمه تهذیب نفس💠 🌸امیرالمؤمنین علیه السلام: ينْبَغِي لِمَنْ أَرَادَ صَلَاحَ نَفْسِهِ وَ إِحْرَازَ دِينِهِ أَنْ يَجْتَنِبَ مُخَالَطَةَ أَبْنَاءِ الدُّنْيَا. 🌼برای کسی که می خواهد خود را اصلاح و دینش را حفظ کند، لازم است که از معاشرت با اهل دنیا [دنیا طلبان] اجتناب کند. 📚 «غرر الحکم و درر الکلم» ص ۷۹۸ •┈┈••✾🦋🌻🦋✾••┈┈• کانال مکتب اصولی شهید صدر @halgeyoola
04 - نمودار الموجز .pdf
3.3M
📕جزوه نموداری الموجز 📕📕 لینک پیوستن به کانال 👇👇👇 @halgeyoola
1_1059232828.pdf
2.44M
تلخیص الموجز سوال و جواب @halgeyoola
🔰🔰 روز 💠پرهیز از پنج خصلت در خرید و فروش💠 🌼قال رسولُ اللّه صلى الله عليه و آله: «مَن باعَ وَاشتَرى فَليَحفَظ خَمسَ خِصالٍ ـ وإلاّ فَلا يَشتَرِيَنَّ ولا يَبيعَنَّ ـ : الرِّبا، وَالحَلفَ، وكِتمانَ العَيبِ، وَالحَمدَ إذا باعَ، وَالذَّمَّ إذَا اشتَرى». 🌸هر كس فروش و خريد مى كند، بايد از پنج خصلت دور باشد ـ وگرنه، هرگز نبايد بفروشد و بخرد ـ : رباخوارى، سوگند خورى، عيب پوشى، بازارگرمى به هنگام فروش، و بر سرِ مال زدن به هنگام خريد. 📚الكافی: ج۵، ص۱۵۰. ‌ •┈┈••✾🦋🌻🦋✾••┈┈• کانال مکتب اصولی شهید صدر @halgeyoola
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ادامه کتاب «دُرُوس_فِي_عِلمِ_الاُصُول» بقلم: «شهید سیدمحمدباقر صدر رحمه‌الله» ان شاءالله در سال تحصیلی جدید ادامه (از اثبات صغری الدلیل الشرعی) تدریس و صوت دروس در این کانال بارگزاری خواهد شد. •┈┈••✾🦋🌻🦋✾••┈┈• کانال مکتب اصولی شهید صدر @halgeyoola
حلقه ثانیه ۷۸.mp3
29.27M
جلسه ۷۸ الأدلة المحرزة، الدلیل الشرعی، إثبات صغری الدلیل الشرعی، تمهید. استاد شیخ محمدهادی
🔰🔰 💠 راه‌های اثبات صدور دلیل شرعی💠 💢 دو راه برای اثبات صدور شرعی بیان شده است: 1️⃣ راه‌های اثبات وجدانی یعنی راه‌هایی که موجب یقین به صدور دلیل شرعی می‌شود. 2️⃣راه‌های اثبات تعبدی یعنی راه‌هایی که موجب ظن به دلیل شرعی می‌شود در نتیجه موجب ظن به حکم شرعی می‌شود ولی شارع با جعل حجیت برای آن راه و طریقِ دلیلِ شرعی ما را متعبد به دلیل شرعی(سنت معصوم علیه السلام) و پذیرفتن حکم مظنون می‌کند. توضیح مطالب فوق را در این صوت بشنوید: https://eitaa.com/halgeyoola/4554 •┈┈••✾🦋🌻🦋✾••┈┈• کانال مکتب اصولی شهید صدر @halgeyoola
حلقه ثانیه ۷۹.mp3
42.26M
جلسه ۷۹ الأدلة المحرزة، الدلیل الشرعی، إثبات صغری الدلیل الشرعی، خبر متواتر. استاد شیخ محمدهادی
حلقه ثانیه ۸۰.mp3
43.49M
جلسه ۸۰ الأدلة المحرزة، الدلیل الشرعی، إثبات صغری الدلیل الشرعی، خبر متواتر. استاد شیخ محمدهادی
🔰🔰 💠موضوعات پیشنهادی مقاله و پايان‌نامه با محوریت شهید سیدمصطفی خمینی قدس 💠 مقام معظم رهبری مدظله‌العالی: ⭕️ کارکردن روی جامعیّت علمی ایشان، به نظر من خیلی خوب است. 💬من آن فهرستی را که تهیّه کردید برای کارهایی که مقالات متوجّه به آنها است، نگاه کردم، مرور کردم؛ فهرست مفصّلی است. و اگر بتوانید برای همه‌ی اینها یک یا چند مقاله‌ی مستند و خوب در اختیار داشته باشید، واقعاً خوب است؛ یعنی جا دارد و ارزش این را دارد. ۱۳۹۶/۰۷/۳۰ 🔴 قابل توجه دوستانی که می‌خواهند با محوریت آراء و انظار شهید سیدمصطفی خمینی قدس سره کار پژوهشی در قالب مقاله و پایان‌نامه و کتاب انجام دهند؛ در ادامه موضوعات پژوهشی در این زمینه خدمت دوستان ارائه می‌شود و مقداری پیرامون آن توضیح داده می‌شود تا راحت‌تر بتوانند کار کنند. •┈┈••✾🦋🌻🦋✾••┈┈• کانال مکتب شهید سیدمصطفی خمینی قدس سره @mostafa_khomaini
حلقه ثانیه ۸۱.mp3
25.47M
جلسه ۸۱ الأدلة المحرزة، الدلیل الشرعی، إثبات صغری الدلیل الشرعی، اجماع. استاد شیخ محمدهادی
مکتب اصولی شهید صدر
#حلقه_ثانیه جلسه ۷۸ الأدلة المحرزة، الدلیل الشرعی، إثبات صغری الدلیل الشرعی، تمهید. استاد شیخ محمدها
🔰🔰 💠 راه‌های احراز وجدانی دلیل شرعی💠 💢 سه راه برای احراز وجدانی دلیل شرعی بیان شده است: 1️⃣ إخبار حسی متعدد به اندازه ای که موجب یقین بشود. (خبر متواتر) 2️⃣ إخبار حدسی متعدد به اندازه‌ای که موجب یقین بشود. (اجماع) 3️⃣ آثار وجود دلیل شرعی که به صورت برهان إنّي (از معلول به علت) موجب یقین به وجود دلیل شرعی می‌شود. (مانند سیره متشرعه) توضیح مطالب فوق را در این صوت بشنوید: https://eitaa.com/halgeyoola/4554 •┈┈••✾🦋🌻🦋✾••┈┈• کانال مکتب اصولی شهید صدر @halgeyoola
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میلاد پیامبر رحمت مبارک باد 💎سیب از باغ خدا چیدی و برگشتی باز شاعر: حمیدرضا برقعی ┄══•ஜ📖ஜ•══┄ 📳 در نشر معارف علوی کوشا باشیم. @NahjAlblaghah👈🏻عضویت
حلقه ثانیه ۸۲.mp3
33.51M
جلسه ۸۲ الأدلة المحرزة، الدلیل الشرعی، إثبات صغری الدلیل الشرعی، اجماع. استاد شیخ محمدهادی
حلقه ثانیه ۸۳.mp3
31.39M
جلسه ۸۳ الأدلة المحرزة، الدلیل الشرعی، إثبات صغری الدلیل الشرعی، اجماع. استاد شیخ محمدهادی
❓️سوال یکی از اعضا: سلام علیکم استاد وقت بخیر. استاد فرق شبهه موضوعیه و شبهه در مکلف به چیه؟ ✅️پاسخ سلام علیکم شبهه موضوعیه در مقابل شبهه حکمیه است و به معنای شبهه در احکام جزئیه است و منشاء این شبهه اشتباهی است که در خارج از ادله ی احکام شرعیه رخ می‌دهد مثل اینکه نمی‌داند این کتاب مال زيد است يا نه ولی شبهه حکمیه شبهه در احکام کلیه است و منشاء آن در حیطه ی ادله ی احکام شرعی است لذا با دلیلی از سوی شارع می‌تواند این شبهه برطرف شود مثل شک در اینکه ترتیب در غسل لازم است يا نه اما شبهه در مکلف به در مقابل شبهه در اصل تکلیف و شبهه در مکلَّف است شبهه در مکلف به یعنی شبهه و شک نسبت به متعلَّق تکلیف است خواه حکم کلیِ آن مورد شک و شبهه باشد یا حکم جزئی آن مثلا شک در اینکه نماز ظهر قضاشده دارد یا نماز عصر شک در مکلف به است زیرا نماز خواندن متعلق تکلیف است و در عین حال شبهه موضوعیه است اما شک در اینکه در ظهر روز جمعه نماز ظهر واجب است يا نه شک در مکلف به است ولی شبهه حکمیه می‌باشد. شبهه در تکلیف یعنی اساسا نمی‌داند چنین تکلیفی دارد یا نه مثل اینکه نمی‌داند دعا هنگام رؤیت هلال ماه مبارک رمضان واجب است يا نه. شبهه در مکلف یعنی تکلیف و مکلف به مشخص است ولی تکلیف و مکلف به به گونه ای است که برای هر صنف و جنسی از انسانها متفاوت قرارداده شده است و این شخص نمی داند جزء این صنف است يا آن صنف جزء این جنس است يا آن جنس. مثل خنثی که نمی‌داند مرد است پس پوشش سر بر او واجب نیست يا زن است پس پوشش سر از نامحرم بر او واجب است در عین حال که تکلیف یعنی وجوب و عدم وجوب و مکلف به یعنی پوشش سر از نامحرم معلوم هستند.