eitaa logo
بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی
125 دنبال‌کننده
747 عکس
578 ویدیو
33 فایل
ما ملت امام حسینیم
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اقتصاد اسلامی
🔵مکاسب را مطالعه کنیم. 🖌حمدان مقدم 🌏كتاب المكاسب يكى از مهم‌ترين كتب فقهى استدلالى و از بهترين و معروف‌ترين تأليفات شیخ اعظم انصاری ( قده) و حاصل عمر و خلاصۀ افكار اين فقیه الهى مى‌باشد. 🔹 این کتاب شامل سه بخش: مکاسب محرمه، بیع و خیارات است. 🌐قال الإمامُ عليٌّ عليه السلام :يا مَعشَر التُّجّارِ ، الفِقْهَ ثُمَّ المَتْجَرَ ، الفِقْهَ ثُمّ المَتْجَرَ، الفِقْهَ ثُمّ المَتْجَرَ .[الكافي : 5/150/1.] 🌐امام على عليه السلام :اى جماعت تاجران! نخست احكام [داد و ستد را بياموزيد] سپس تجارت ، نخست احكام سپس تجارت ، نخست احكام سپس تجارت. https://virasty.com/r/Esl http://eitaa.com/joinchat/3102867473C6ea69afc6c
هدایت شده از اخبار بصیر
✅ یک بام و دو هوا⁉️ معاون وزیری در خصوص انتخابات و شفافیت آن ، بخشنامه ای را ابلاغ کرد به مذاق عده ای خوش نیامده که علت آن را درک نکردیم‼️ حالا اصرا آن عده بر اصلاح قانون انتخابات در این شرایط اقتصادی و فرهنگی را نیز هنوز درک نکردیم‼️ ❌به قول قدیمیا ان شاءالله گربه است😉 🖌ابو فراس
هدایت شده از اخبار بصیر
💯 ظرفیت سازی و آمادگی ذهنی یعنی همین ♨️جوری در مورد مسمویت الکل و مرگ و میر آن حرف می زنند که گویا حاکمیت باید از این وضع عذر خواهی کند‼️ ♨️ظاهرا" بحث حرام شرعی و منع قانونی آن برای کسی از قلم بدستان مهم نیست. ⚠️ یعنی اگر فردا کسی از مصرف مواد مخدر تقلبی اوردوز کند منتظریم که عده ای خاله خرسه خواهان تولید با کیفیت آن هستند😅 🤐عزیزان هر قدمی که از ارزشها عقب نشینی کنید طرف مقابل چند قدم جلوتر می آید...‼️ 🖌ابو فراس https://eitaa.com/joinchat/1008074806C15aa6acbb5
هدایت شده از اقتصاد اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌏عید قربان نماد گذشت انسان برای پیمودن راه حقیقت است. مقام معظم رهبری (مدظله العالی) 💐عید سعید قربان بر همه بندگانی که اسماعیل نفس خویش را در قربانگاه اطاعت از مولا ذبح کرده اند، مبارک_حمدان مقدم💐 https://virasty.com/r/Esl http://eitaa.com/joinchat/3102867473C6ea69afc6c
سلام علیکم گروه انتخاب اصلح خوزستان از اندیشمندان و دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جهت همفکری و مشورت، از شما دعوت می کند. https://eitaa.com/joinchat/2496397765C348cae0316
هدایت شده از اخبار بصیر
سازمان حمایت از مصرف کننده‼️ 😉سازمانها و نهادهای داریم که فلسفه وجوی آنان با وضع موجود فاصله دارند⁉️ 🤐آیا سازمان حمایت از مصرف کننده ، از چه کسی حمایت کرده⁉️ 🤐آیا شورای رقابت باعث ایجاد کدام رقابت شده⁉️ 🤐سازمانها، مجمع ها ، شورا ها و ...داریم.علی برکت الله😅 🖌ابو فراس https://eitaa.com/joinchat/1008074806C15aa6acbb5
هدایت شده از اقتصاد اسلامی
💠امام صادق علیه السلام شاخص انتخاب اصلح را بیان فرمودند: 🔸 شخصی از امام صادق (ع) پرسید: بین دو حاکم در تردید هستم، چه کنم؟ امام فرمود: عادل، صادق، فقیه و باتقواترین را انتخاب کن. شخص گفت: اگر به تشخیص نرسیدم؟ امام فرمود: ببین افراد متدین به کدام مایلند. شخص گفت: اگر نفهمیدم؟ امام فرمود: بنگر مخالفان آیین ما کدام را بیشتر می‌پسندند، او را کنار بگذار و ببین کدام بیشتر آنها را خشمگین می‌کند، او را برگزین. اصول کافی جلد ۱ص ۶۸ 🖌 حمدان مقدم http://eitaa.com/joinchat/3102867473C6ea69afc6c
هدایت شده از اقتصاد اسلامی
💠انتخاب برنده یا شایسته⁉️ قسمت اول 🔹بعضی اوقات صالح و اصلح متفاوت می باشند یعنی دو فرد مختلف هستند، كه اگر اصلح را رها كنند و سراغ صالح بروند به رای و حق انتخاب خود جفا نمودند‼️ 🔶از نظر فقه اسلامى نیز نباید با وجود «اصلح » به سراغ صالح و يا با وجود «صالح» به سراغ «غير صالح» رفت(مديريت و فرماندهى در اسلام، ص: 51.) ♻️معيارهاي افراد اصلح از منظر قرآن مجيد 1.علم و آگاهي و تعهد و امانتداري « قال اجعلني عل خزائن الارض اني حفيظ عليم »« يوسف گفت مرا سرپرست خزائن سرزمين مصر قرار ده كه نگهدارنده و آگاهم »( سوره يوسف, آيه 55) در اين آيه شريفه علم و آگاهي و حفظ و امانتداري به عنوان دو شرط اساسي پذيرش مسئوليت برشمرده شده است .روشن است كه علم و آگاهي و حفظ و امانتداري در هر كاري متناسب با آن مي باشد و با توجه به جايگاه مهم مجلس و نمايندگي مجلس افرادي كه انتخاب مي شوند بايد به تناسب اين جايگاه داراي علم و تعهد لازم باشند 2.قدرت و توانمندي « ان الله اصطفاه عليكم و زاده بسطه في العلم و الجسم »« خداوند او (طالوت) را بر شما برگزيده و او را در علم و قدرت وسعت بخشيده است »( سوره بقره، آيه 247) در اين آيه شريفه علم و توانايي ملاك گزينش طالوت از سوي خداوند معرفي شده است . اين دو ملاك با تناسب هر كاري براي افرادي كه عهده دار آن مي شوند ، ضروري است زيرا بدون برخورداري از توانايي علمي و جسمي لازم ، امكان انجام مناسب آن كار وجود نخواهد داشت . 3.توجه به ارزش ها و نيازهاي جامعه « الذين ان مكناهم في الارض اقاموا الصلاه و اتوا الزكاه و امرو ا بالمعروف و نهوا عن المنكر » « آن كساني كه هرگاه در زمين به آنها قدرت بخشيديم ، نماز را بر پا مي كنند و زكات مي دهند و امر به معروف و نهي از منكر مي كنند.» (سوره حج ، آيه 41) برپايي ارزش ها در همه ابعاد اجتماعي ، اقتصادي ، سياسي و فرهنگي ( امر به معروف ) و مقابله با ضد ارزش ها در همه ابعاد ( نهي از منكر ) و توجه به نيازهاي جامعه ( ايتاء زكات) گام بردارد .  💠نامه ۵۳ نهج البلاغه که نامه حضرت علی علیه السلام به مالک اشتر رضوان الله علیه: ۱- اعتنا به نظرات مردم اهل مشورت بودن -  داشتن روحیه انتقاد پذیری «وَ لَا تَقُولَنَّ إِنِّی مُؤَمَّرٌ آمُرُ فَأُطَاعُ؛ و مگوی که مرا بر شما امیر ساخته‏ اند و باید فرمان من اطاعت شود» ۲- تخفیف به مردم گرفتار توجه به اقشار ضعیف - در صدد کاهش گرفتاری های مردم. «ثُمَّ اللهَ اللهَ فِی الطَّبَقَةِ السُّفْلَی... خدا را خدا را (در نظر داشته باش) درباره طبقه پایین اجتماع» ۳-کینه و دشمنی بین مردم راه نیاندازد خون و جان مردم برایش مهم باشد. «أَطْلِقْ عَنِ النَّاسِ عُقْدَةَ کُلِّ حِقْد؛ گره هر کینه ای را در مردم بگشای» ۴- درستکار و بدکار را جزای مناسب دهد «وَ لاَ یَکُونَنَّ الْمُحْسِنُ وَالْمُسِیءُ عِنْدَکَ بِمَنْزِلَة سَوَاء؛ هرگز نیکوکار و بدکار در نظرت یکسان نباشند» ۵- برخورد با مفاسد اقتصادی «فَامْنَعْ مِنَ الاِحْتِکَارِ؛ پس، از احتکار کالا جلوگیری کن» ۶- نظارت دقیق بر اطرافیان «فَاحْسِمْ مَادَّةَ أُولَئِکَ بِقَطْعِ أَسْبَابِ تِلْکَ الأحْوَالِ؛ ریشه ستمکاریشان را با بریدن اسباب آن بخشکان» ۷- سوء ظن به دشمن «وَ اتَّهِمْ فِی ذلِکَ حُسْنَ الظَّنِّ؛ و به دشمن خوش بین مباش» ۸- توجه به تجار و تولید داخلی «ثُمَّ اسْتَوْصِ بِالتُّجَّارِ وَ ذَوِی الصِّنَاعَاتِ؛ دیگر این که نیکی به بازرگانان و صنعتگران را بر خود بپذیر» ۹- توجه به معیشت نظامیان  اهل صلح بودن « وَ یَسَعُ مَنْ وَرَاءَهُمْ مِنْ خُلُوفِ أَهْلِیهِمْ؛ به اندازه ای که خانواده هایشان در پشت جبهه، و خودشان در آسایش کامل باشند»  ۱۰- در دسترس مردم بودن پای حرف مردم نشستن - دیدار عمومی «فَلاَ تُطَوِّلَنَّ احْتِجَابَکَ عَنْ رَعِیَّتِکَ؛ هیچ گاه خود را فراوان از مردم پنهان مدار»  ۱۱- نظارت بر زیر دستان و شایسته سالاری « ثُمَّ انْظُرْ فِی أُمُورِ عُمَّالِکَ فَاسْتَعْمِلْهُمُ اخْتِبَاراً؛ سپس در امور کارمندانت بیندیش، و پس از آزمایش به کارشان بگمار» 📝حمدان مقدم http://eitaa.com/joinchat/3102867473C6ea69afc6c
هدایت شده از اقتصاد اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️چپ و راست نداریم‼️ 🔹فرع را بر اصل ترجیح ندهیم. 🔹خط ولایت مستقیم است . http://eitaa.com/joinchat/3102867473C6ea69afc6c
هدایت شده از اقتصاد اسلامی
🌏 از جدل بیهوده و و عیب‌جویی و طعنه‌زنی پرهیز کنیم‼️ 🖌حمدان مقدم 🔹يا اَباذَرٍّ! لا تَكُن‏ عَيّاباً وَ لا مَدّاحاً وَ لا طَعّاناً وَ لا مُمارياً. 🔸پیامبر (ص) به اباذر فرمود: ای اباذر! عیب‌جوی این و آن نباش! که مدام انسان این و آن را تعییب کند، عیب این را بگیرد، عیب آن را بگیرد، عیب آن [دیگری] را بگیرد عیّاب یعنی کثیرالتّعییب؛ بعضی‌ها این جور هستند دیگر؛ مرتّباً در فکر این هستند که یک عیبی از کسی پیدا کنند و آن را ذکر کنند... 🔸نقطه‌ی مقابلش هم این است: مدّاحِ این و آن نباش! همین طور مدام تعریفهای زیادی، بیش ‌از حد؛ این هم مَنهی (نهش شده) است در این روایت. مدح زیادی هم همین جور است، حالا یک وقت انسان منصفانه در مقامی که لازم است تمجیدی از کسی میکند امّا اینکه همین طور مدام مدح یکی را بکند یا مدح همه را بکند یا مبالغه‌آمیز درباره‌ی کسی حرف بزند و مدح بکند، ممنوع است؛ بخصوص مدح صاحبان قدرت و ثروت که عیب آن و زشتی آن خیلی بیشتر هم هست. 🔸طعنه‌زن به این و آن [نباش]. طعنه‌زنی غیر از عیب‌جویی است. کارهای افراد را طعنه میزند، یک چیزی را در یک کسی مستمسک قرار میدهد. می‌بینیم دیگر این روزها طعنه زدن به این و آن متأسّفانه رایج است بخصوص در این مطبوعات و روزنامه‌ها و مانند اینها. یک کسی یک حرفی زده که مثلاً یک‌ خرده‌ای به نظر مبالغه‌آمیز می‌آید؛ این را به یک شکلی، [مثلاً] مسخره‌آمیز تیتر کنند در روزنامه و بزرگ کنند. 🔸️ و اهل جدل هم نباش. «ممارات» یعنی مجادله کردن، مباحثه‌های بیخودی؛ سر یک چیزی کوچکی یا بحث علمی یا بحث غیر علمی مدام سر و کله زدن و مدام بحث کردن و مدام استدلال کردن و مانند اینها. خب همه‌ی حرفهای دنیا را میشود یک دلیلی برایش ذکر کرد، و بر همه‌ی دلیلهای دنیا هم میشود یک اشکالی ــ وارد یا ناوارد ــ وارد کرد؛ این [یکی] به آن اشکال کند، آن به این اشکال کند؛ تمام‌شدنی نیست. ۱۳۸۵/۵/۱۵ https://virasty.com/r/Esl http://eitaa.com/joinchat/3102867473C6ea69afc6c