eitaa logo
پنجره || حامدخواجه
202 دنبال‌کننده
21 عکس
16 ویدیو
11 فایل
﷽ سهمِ من زِ آسمانِ معرفتش قدرِ یک پنجره است زین دوار ┅••=✧؛❁؛✧=••┅ ● طلبه | دُچار کتاب | سرگرم با ‎قلم • تحلیل‌هایِ . کلامی . و تا حدودی فرهنگی • از بعضی از مسائل [روز] . و بعضا [دیروز] 📩 با اشتیاق پذیرای نقد و نظر شما هستم: 🆔️ @hamed73
مشاهده در ایتا
دانلود
┅••=✧؛❁؛✧=••┅ در غرب هیچ خبری نیست. جوان عزیز ما که سرمایه‌های میهن هستند‏‎ ‎‏باید بدانند که رفتن به غرب و شرق برای‏‎ ‎‏آموختن علوم مختلف، آنان را از رسیدن به‏‎ ‎‏مقصود که استقلال و آزادی است باز می‌دارد‏‎ ‎‏و وابسته‌شان خواهد نمود. ‏‏باید به خود تلقین کنیم که در غرب هیچ‏‎ ‎‏خبری جز عقب نگه‌داشتن ما از قافلۀ تمدن‏‎ ‎‏و تعالی نیست‏‎. 📚صحیفه نور، جلد ١٨،صفحه ٢٣۴ 📆تاریخ: ١٣۶٢/١١/٢٢ 🆔️ @hamed_khajeh
14010813 لزوم معرفی شخصیت آقا.mp3
17.4M
✿ پیشنهاد سخنرانی ┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄ : 🖌حقیقتا بصیرت امروزین ما همین نحوه دیدی است که استاد عباسی ولدی نسبت به رهبر انقلاب با ما در میان می گذارند. اگر با این دید که عملا نظر به چشم انداز آینده ما است نتوانیم به رهبر انقلاب بنگریم مطمئن باشید نسبت به انتظاری که شیعه در فرهنگ انتظار دارد به خود دروغ می گوییم . زیرا «دیده آن باشد که باشد شه شناس...تا شناسد شاه را در هر لباس» ┄┅❅🎤❅┅┅ 🆔️ @hamed_khajeh
✿ دعوت به یک اقدام توسط رهبری ┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄ حضرت آقا در حوالی ۱۹ دی هر سال به مناسبت «قیام ۱۹ دی ۵۶» مردم قم، با اقشار مختلف مردم قم دیدار دارند. و همچنین در سال ۱۴۰۱ هم که امسال باشد؛ دیداری داشتند؛ به نظر می‌رسد در این دیدار که با دیگر دیدار‌های «۱۹ دی» متفاوت است؛ حضرت آقا دعوت به یک «اقدام» می‌کنند. 🧷 برای مطالعه بیشتر قدم‌رنجه فرمایید! ┄┅════┅┄ @hamed_khajeh
✾ بیست و دو بهمن ✾ ┅••=✧؛❁؛✧=••┅ جشن آغاز مبارزه با استکبار انقلاب اسلامی، آغاز درگیری با استکبار جهانی است؛ و ما این آغاز را جشن می‌گیریم چرا که می‌دانیم «حِزْب اللّٰهِ هُمُ الْغٰالِبُونَ». استکبار که به نوعی مقابله با دعوت الهی است، با کار ابلیس شروع شد و اولین مستکبر عالم شد. اولین مستکبری که در مقابل دعوت الهی ایستادگی کرد و در مقابل دعوت و دستور الهی به سجده بر آدم، نافرمانی کرد. این نافرمانی ناشی از آن است که ابلیس خود را برتر از حق می‌دید. و اساسا مستکبر یعنی همین؛‌ خود را برتر از حق دیدن. این استکبار ورزی در طول تاریخ استمرار داشته است؛ در هر دوره‌ای از تاریخ نمودهایی از آن به عنوان مَثَل برای ما باقی مانده است؛ از فراعنه و نمرود‌ها گرفته تا مستکبرین زمان بعثت نبی اکرم صلی الله علیه و آله و همچنین مستکبرانی که بعد از رحلت نبی اکرم باعث انحراف جریان اسلام شدند و همچنین مستکبرانی که حضرت سیدالشهدا در کربلا به مقابله با آنان پرداخت. همان‌طور که مستکبران عالم در طول تاریخ انگشت‌نما شدند، کسانی هم که به مبارزه با این استکبار برخواستند و زیر بار ظلم آن‌ها نرفتند، برجسته می‌شوند. وقتی استکبار مدرنیته شرق و غرب عالم را گرفته بود، این امام خمینی بود که با به صحنه آوردن انقلاب اسلامی، نفی استکبار کرد و به مبارزه با استکبار جهانی رفت. استکباری که مستکبرینش همان راه ابلیس را پیش گرفته بودند و خود را حق می‌دانستند، البته اینبار این استکبار تئوریزه شده بود و با اسم «علم» به خورد مستضعفین داده می‌شد. برای استکبارشان مبانی فلسفی بافتند و با علم کردن «نسبیت‌گرایی»، از حقیقت جا ماندند و خود را حق دانستند. و این خودِ گرفتار در لجن نفسانیت را برتر از حق پنداشتند. دیگر برای‌شان حقی باقی نمانده بود، بلکه هرچه نفس و دلشان بگوید و بخواهد حق است. و اینگونه امانیسم به اوج می‌رسد و از دل تئوریزه کردن استکبار، امانیسم پدید می‌آید و با افتخار هم به آن اذعان دارند. در بیست و دو بهمن به همین خاطر هرساله جشن می‌گیرم؛ و البته این انقلاب آغاز مبارزه است بر علیه استکبار؛ و ما آغاز مبارزه‌مان را جشن می‌گیریم چرا که می‌دانیم «حِزْب اللّٰهِ هُمُ الْغٰالِبُونَ». 🧷برای ابراز نظر قدم‌رنجه فرمایید! ┄┅════┅┄ @hamed_khajeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از اهم اخبار
24.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸چرا باید عده ای به قیمت سخت شدن زندگی مردم، سود کنند؟ 🔹ارز در ایران دست چه کسانی است؟ چه کسانی از گرانی دلار سود میبرند؟ چرا گرانی دلار، روی زندگی مردم اینقدر تاثیرگذار است؟ سید یاسر جبرائیلی پاسخ میدهد... @jedaaal | جدال |
🔻جانِ انقلابی در جامۀ طلبگی 🖊 مهدی جمشیدی ۱. سیّدمصطفی مدرّس از «خود»ش تهی شده بود و «خود»ش شده بود مجموعه‌ای از دغدغه‌های انقلابی. انقلاب، «منِ» او شده بود و از این جهت، تمام ذهن و ضمیرش در سایۀ هدف‌های انقلاب قرار گرفته بود. وجودش را به خدمت غایات انقلاب گمارده بود و این‌گونه، «رسم بی‌خودی» را آموخته بود. اقتضای ادب سلوک نیز همین است که سالک باید از «خود»، بگسلد و در «او» فانی شود؛ چنان‌که جز او نبیند و جز او نطلبد. آری، باید «او» شد و تا زمانی که «من» در درون ما سلطنت دارد، اندیشه‌ها و خواسته‌های‌مان، آغشتۀ به هوا و هوس است. در طلب او، باید چون او شد و معنای چون او شدن، از خود برون‌شدن است. سیّدمصطفی، همچون آیینه‌ای شده بود که آدمی در چهره و در وجودش، نه خودِ او را بلکه انقلاب و دردها و رنج‌ها و مقاصد و آرمان‌های آن را می‌دید. نسبتش با انقلاب، وجودی و اُنسی بود، نه کاسب‌کارانه و منفعت‌اندیشانه. هستی‌اش را در همین راستا تعریف کرده بود و جز تحقّق آرمان‌شهر انقلاب را نمی‌طلبید. بسیار باید از خودخواهی و خویش‌مرکزبینی فاصله گرفت تا چنین حالی بر وجود آدمی حاکم شود. این وضعِ وجودی، چشم‌گیرترین و دلرباترین فتوحات وی بود. ۲. او شعارزده و قشری نبود. دکان‌دار و چرتکه‌انداز نبود. بر سر حقیقت، معامله و دادوستد نمی‌کرد و دشنۀ مصلحت در دست نداشت. تشنه و شیفتۀ دانستن بود و آنچنان مشتاقانه گوش می‌داد که ذوق گفتن در آدمی می‌شکفت. منعطف و مداراتی بود، امّا بی‌اصول و سیّال نبود. حرارت و هیجانی انقلابی داشت، امّا بی‌اخلاق و منطق‌ستیز نبود. در صحنه و میدان‌نشین بود امّا سودای دیده‌شدن و شهرت نداشت. طلبه و دین‌شناس بود امّا دین‌دانی‌اش را به رخ نمی‌کشید و فضل‌فروشی نمی‌کرد و معتقد به انحصار فهم دینی نبود. نه خنجر کینه در دست داشت و نه عقدۀ فروخورده در دل. بدخواه و غرض‌ورز نبود. در پی هم‌افزایی بود و می‌خواست با همدلی، اجتماع انقلابی بیافریند. هرچه می‌توانست از ضریب تفاوت‌ها و تمایزها می‌کاست و بر اتّفاق‌ها و هم‌گرایی‌ها می‌افزود. ۳. جوان بود و راه‌های نرفتۀ طولانی پیش رو داشت، امّا در عین حال، بی‌نظر و بی‌مایه نبود، بلکه اهل «تفکّر» و «تأمّل» بود. چندی باری که با من سخن گفت، دریافتم که به‌راستی نظر دارد و نظرش نیز برآمده از گرته‌برداری و اقتباس و تکرار نیست، بلکه از درون خودِ او جوشیده است و علم مطبوع است و نه علم مسموع. می‌اندیشید؛ چون درد و داغ انقلاب را داشت و به دلیل همین عاشقی و شیدایی نسبت به انقلاب نیز، سخنش هم رنگ‌وبو داشت و هم بر جان می‌نشست. عاشقانه می‌اندیشید و متعهدانه تفکّر می‌کرد. نمی‌خواست به قشرها و پوسته‌ها بسنده نماید و مسأله‌ها را هضم‌نشده رها کند. از نگاهش مشخص بود که به اعماق فرو رفته و اهل حضور است. فهمش ناتمام و در حال شدن بود، امّا سطحی و مذبذب نبود. با هیجان و غیرت‌مندیِ پُرجلوه‌اش، مفصّل برای من دربارۀ تصوّرات معرفتی‌اش سخن گفت و من از آن‌همه جزئیّات‌پردازی‌های وی خشنود شدم. می‌خواست در این معرکۀ دشوار، معبری را بگشاید که راه صیرورت انقلاب، هموارتر شود. به‌گمانم تازه در آستانۀ به ثمر نشستن قرار گرفته بود، امّا دست تقدیر، فرصت شکفتن را از او گرفت و او را از درخت این حیات ظاهری برچید. اگر فرصت می‌یافت، خوش می‌درخشید و مددها به خطّ فکریِ انقلاب می‌رسانید و سبب‌ساز رونق حکمت عملی در عالَم اسلامی می‌شد. او رفت و همۀ این آرزوها و آمال شیرین را نیز با خود برد و بر دل دوستانش، داغ حسرت نهاد. صد تن چون او کم است، چه رسد به این‌که همو نیز از دست برود. ۴. در جلسه‌ای در بیست‌وپنجم بهمن‌ماه، یعنی تنها اندکی پیش از هجرتش، او را دیدم که در پایین مجلس نشسته بود. به محض دیدنش، به طرف وی رفتم. او برخاست و به گرمی و صمیمانه مواجه شدیم. به او گفتم سیّد اولاد پیغمبر باید صدرنشین باشد نه ذیل‌نشین. تبسّمی کرد. بیش از هر چیز، نورانیّت چهره‌اش و طراوت نگاهش، مرا صدا زد و به جانب او سوق داد. در همان لحظه از ذهنم گذشت که اگر تقدیر تاریخی‌اش مجال دهد، او یکی از اصحاب فکریِ انقلاب در سطوح بالا خواهد شد و جوشش‌ها و نورافشانی‌ها خواهد داشت. چنین نشد. کوتاه زیست امّا کیفی. خوشا به حالش که رفت. رحمت و مغفرت الهی نصیبش باد. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
10.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. يٰا أَيُّهَا اَلَّذِينَ آمَنُوا اِسْتَجِيبُوا لِلّٰهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذٰا دَعٰاكُمْ لِمٰا يُحْيِيكُمْ وَ اِعْلَمُوا أَنَّ اَللّٰهَ يَحُولُ بَيْنَ اَلْمَرْءِ وَ قَلْبِهِ وَ أَنَّهُ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ ﴿الأنفال‏، 24﴾ ▫️حضرت آقا می فرمایند ما قبل از انقلاب همه چیز داشتیم: کافی داشتیم، روایت داشتیم، نهج البلاغه داشتیم، قرآن داشتیم، فقه داشتیم اما هر روز بر سر ما کوبیده می شد و ما به عقب برمی گشتیم. امام مثل وجودی که همه ماهیات را تحقق بخشید آمد و ما را به راه انداخت. 🔻دعوت من این است: «مٰا يُحْيِيكُمْ» یعنی آنچه که به ملت ایران حیات بخشید، مکتب امام است. —---— ◼️ سید مصطفی مدرس مصلی 🔗@seyyedmodarresi
✿ پرداختن به مسائل خودمان با انقلاب اسلامی ┅••=✧؛❁؛✧=••┅ تاریخ ما با «انقلاب اسلامی» شروع خواهد شد و با آن از نظم مدرنی که حاکم بر تمام دنیا است، آزاد می‌شویم و از آن به بعد به نیاز‌ها و مسائل خودمان می‌پردازیم؛ نه مسائل دنیای مدرن. 🧷برای مطالعه بیشتر کلیک‌رنجه فرمایید! ┄┅════┅┄ ✒️ @hamed_khajeh
■ عامل انحراف دین ┅••=✧؛❁؛✧=••┅ فقدان توحید واقعی عامل انحراف دین؛ از صدر اسلام تا حتی مدرنیته. توحیدی که فقط بر سر زبان‌ و ذهنی باشد، هیچ دردی را دوا نمی‌کند! 🧷برای مطالعه این یادداشت کلیک‌رنجه فرمایید. ┄┅════┅┄ ༻ @hamed_khajeh