eitaa logo
پنجره || حامدخواجه
203 دنبال‌کننده
21 عکس
16 ویدیو
11 فایل
﷽ سهمِ من زِ آسمانِ معرفتش قدرِ یک پنجره است زین دوار ┅••=✧؛❁؛✧=••┅ ● طلبه | دُچار کتاب | سرگرم با ‎قلم • تحلیل‌هایِ . کلامی . و تا حدودی فرهنگی • از بعضی از مسائل [روز] . و بعضا [دیروز] 📩 با اشتیاق پذیرای نقد و نظر شما هستم: 🆔️ @hamed73
مشاهده در ایتا
دانلود
✿ جهاد برای آزاداندیشی༺ ◪ بخش ۱ از ۲ ┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄ ⚠️ این یادداشت کمی بوی خون می‌دهد؛ امّا خون مقدس! ★ اسلام با عقیده شروع می‌شود؛ عقیده‌ای که از روی تحقیق و تفکر باشد و حتی تصریح شده است که در حیطه اعتقادات تقلید ممنوع است. چرا که باید محققانه به حق و حقیقت رسید. ✦ یکی از واجبات اسلام جهاد است. جهاد یعنی مبارزه برای برداشتن موانع رسیدن به حق. جهاد یعنی مقابله با هر نظام سیاسی و اقتصادی که مانع آزاداندیشیدن و مانع رسیدن و دعوت به حق است. جهاد مبارزه‌ای است برای آزاد کردن بشریت بر روی زمین تا آزادانه بیندیشد و انتخاب کند. در جهاد تماما رحمانیت دیده می‌شود و هیچ خشونتی در آن نیست و نباید فریب تبلیغات را خورد؛ از قضا جهاد برای آزادی بشریت است از قیودی که او را در بند کشیده است و او را از حق و حقیقت دور کرده است؛ که البته اکثریت این موانع از طرف نظامات سیاسی و اجتماعی و اقصادیِ حاکم است و اسلام با آن نظامات و حاکمیت‌ها سر ستیز دارد؛ چرا که آن حکومت‌ها مانع رسیدن حق و دشمن طریق رسیدن به حق یعنی آزاداندیشی هستند. ✧ این ایده معرفتی حین مطالعه کتاب «معالم فی الطریق» به قلم سید قطب در ذهن نگارند شکل گرفته است که البته مکتب امام هم از این ایده پشتیبانی می‌کند. این اثر توسط محمود محمودی با عنوان "نشانه‌های راه" به زبان فارسی ترجمه شده است. در ادامه قسمت‌هایی به صورت خلاصه از این کتاب که مایه اصلی شکل‌گیری این اندیشه برای بنده بوده است، خدمت‌تان تقدیم می‌شود: "رهبری بشر به دست غربی‌ها روبه زوال است و ناگزیر باید رهبریِ نوینی برای بشر پیدا کرد. و برای بازآفرینی رهبری امت اسلامی بر بشریت، راه درازی در پیش است. نمی‌توان از امت اسلامی ابداعات مادی خارق العاده‌ای را توقع داشت تا بشریت گردن به کرنش در مقابل او خم کند. لذا باید وجه تمایزی که غرب از آن بی‌بهره است را جست و این وجه تمایز جز عقیده و برنامه اسلام چیز دیگری نیست. امروزه تمام جهان به لحاظ خاستگاه پایه‌ها و نظام‌های زندگی مردم، در جاهلیت به سر می‌برد؛ جاهلیتی که ابداعات مادی از آن هیچ نمی‌کاهد. اسلام می خواهد همزمان با ساختن عقیده، یک امت را نیز بسازد و آنگاه به فراخور بینش اعتقادی و آن واقع زندگانی که ایجاد می کند، طرز فکر خاص خود را نیز بوجود بیاورد و بنابراین در بین طرز فکر خاص و بینش اعتقادی خاص و ساختار زندگی خاص آن هیچگونه جدایی و از هم گسیختگی وجود ندارد و همگی یک کل به هم پیوسته اند. زیربنای تئوریک اسلام در طول تاریخ «لااله الا الله» بوده که به معنای منحصر نمودن الوهیت و ربوبیت و قیمومیت و حاکمیت و سلطنت به خداوند از طریق جای دادن عقیده او در ضمیر و به جای آوردن عبادت او در شعائر و به کارگیری شریعت او در واقع زندگی است. اسلام در حرکت خود نیز واقع نگر است. این حرکت تنها با تئوری و نظریات به مقابله با واقع نمی پردازد، همچنانکه با وسایل خشک و بی خاصیت نیز با مراحل این واقع، مقابله نمی کند. اینگونه نیست که اسلام فقط جنگ دفاعی داشته باشد. برنامه اسلام این است که تمام طاغوتهای روی زمین را از میان بردارد و مردم را به عبادت خالصانه خداوند درآورد. البته برای به تحقق رسانیدن این هدف مردم را به پذیرفتن عقیده خود مجبور نمی سازد، بلکه تنها موانع موجود را از میان برمی دارد. باید تمام بشریت تسلیم در برابر خداوند را بپذیرد و یا با آن به طور مسالمت آمیز برخورد کند و هیچ گونه مانعی از قبیل نظام سیاسی و یا قدرت مادی سد راه دعوت نشود. به طوری که هرکسی بتواند بدون مانع با اراده تمام آن را بپذیرد یا رد کند. ولی نباید هیچ کس در مقابل آن بایستد. جهاد در اسلام حرکتی است برای دفاع کردن از انسان و آزادکردن او در زمین. اگر ناچار باشیم که حرکت جهادی را یک حرکت دفاعی بنامیم، باید مفهوم کلمه «دفاع» را تغییر دهیم و آن را به «دفاع از انسان» در برابر همه آن عواملی بدانیم که آزادی او را در بند می کشند و و آزادگی او را به تعویق می اندازند. " ┄┅════┅┄ ༻ @hamed_khajeh
✿ جهاد برای آزاداندیشی༺ ◩ بخش ۲ از ۲ ┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄ ⚠️ این یادداشت کمی بوی خون می‌دهد؛ امّا خون مقدس! ✦ بسا جنگی که مایه همهٔ صلح‌ها است؛ • یکی از آموزه‌های انجیل «صلحِ زیر شمشیر» است؛ جنگی که همه جنگ‌ها را تمام می‌کند. • همچنین قرآن می‌فرماید: «فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ ۙ إِنَّهُمْ لَا أَيْمَانَ لَهُمْ»؛ (ترجمه: بجنگید و بکشید سردمداران کفر را ...) این جنگی است که همهٔ صلح‌ها در آن خوابیده است. ✦ و وای بر چشمی که همهٔ جنگ‌ها را بخواهد بد بداند؛ این همهٔ صلح‌‌ها را ویران می‌کند؛ این نگاه «صلح‌ِکلیِ» لوس جز ویرانه و به یغما رفتن و زیر سمّ چپاول‌گران لِه شدن، از خود باقی نخواهد گذاشت! ‌چه‌بسیاری از صلح‌ها که موطن جنگ است. صلحی که گرگ‌ها با گوسفند‌ها می‌کنند، خوردن تدریجیِ همهٔ گوسفند‌ان است. ✦ چرا «قاتلوا ائمة الکفر»، چرا خون و خون‌ریزی و درگیری و جنگ؟ در ادامه آیه این پاسخ داده شده است؛ اصلا این دو بخش از آیه را نباید از هم جدا خواند و وقف در بین این دو بخش جایز نیست. «إِنَّهُمْ لَا أَيْمَانَ لَهُمْ» نه چون ایمان ندارند، بکشیدشان؛ ما داعشی و تکفیری نیستیم؛ بلکه چون «أیمان» ندارند؛ «عهد و پیمان» ندارند؛ بر عهد و پیمان خود باقی نمی‌مانند؛ چون «انسان» نیستند، با آنها بجنگید و فریب پیمان و عهد و صلح آن‌ها را نخورید! امروز با تو عهد می‌بندد و فردا غافل‌گیرانه به تو حمله می‌کنند و تو را می‌زند. این روز‌ها دیگر نمونه‌های زیادی از این نقض پیمان‌ها و نقض صلح‌ها و آتش‌بس‌ها را از اسرائیل جنایتکار دیده‌ایم؛ این ها را باید یکبار با آن‌ها جنگید و تمام‌شان کرد؛ ✦ کدام احمق می‌گوید جنگ و شمشیر بد است مادامی که ائمه کفر را نشانه می‌گیرد؟ همهٔ صلح‌ها آنجاست؛ همهٔ صلح‌ها در پس این شمشیری است که ائمه کفر را نشانه می‌رود. با ائمه کفر یکبار برای همیشه باید جنگید و فتنه‌شان را از عالم رفع کرد. و تا رفع این فتنه نباید از پای نشست! ★ نباید با بستن و پایان دادن به جبهه جنگِ با ائمه کفر-که در ظاهر صلح است- تمام صلح عالم را برهم زد. اگر صلح در تمام عالم را بخواهیم، این جنگ و بر هم زدن صلح با ائمه کفر لازم است. در لینک زیر مشتاقانه منتظر نقد و نظرتان هستم👇🏼 https://hamedkhajeh.blog.ir/post/101 ┄┅════┅┄ ༻ @hamed_khajeh
بیانات رهبر انقلاب در دیدار اقشار مختلف بانوان.pdf
2.26M
بیانات در دیدار اقشار مختلف بانوان ۲۷ آذر ۱۴۰۳ در‌ آستانه‌ی ولادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) و روز زن ┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄ فرمایشات کامل رهبری به همراه سرفصل‌زنی و برجسته کردن بخش‌های مهم ┄┅════┅┄ ༻ @hamed_khajeh
✿ دعای چهاردهم صحیفه سجادیه ┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄ ✦ در سال ۱۳۸۵ در هنگامه جنگ ۳۳ روزه لبنان خبری پیچیده بود که حضرت آقا فرمودند همه برای پیروزی حزب‌الله دعای جوشن صغیر بخوانند. اماکن مقدس و مساجد و امامزاده‌های کشور شروع به برگزاری مراسمات دعا‌خوانی کردند؛ حتی برگزاری مراسمات همزمان، آن‌هم در برهه‌ای از زمان که «پویش» هنوز اینگونه مورد استفاده نبوده است و شاید هم اصلا هنوز ابداع نشده بود(؟) ✦ خیلی هم دور نرویم، همین چند سال پیش که همه‌گیری کرونا شیوع پیدا کرده بود حضرت آقا به خواندن دعای هفتم صحیفه سجادیه توصیه کردند و البته تا حد خوبی هم استقبال شد؛ حداقل این بود که صدا و سیما مبادرت به خوانده شدن و پخش آن دعا را داشت. ✦ امّا اخیراً حضرت آقا توصیه‌ای هم داشتند برای پیروزی جبهه مقاومت؛ قرائت سوره مبارکه فتح، دعای چهاردهم صحیفه سجادیه و دعای توسل. و با وجود اینکه از زمان صدور حکم «ایستادگی در کنار مردم لبنان و فلسطین» مدت خوبی گذشته است، ولی همچنان خبری از شوروحال، انسجام و هماهنگی نسبت به این توصیه دیده نمی‌شود؛ حداقل می‌توان از صداوسیما توقع داشت که برنامه‌هایی در این زمینه داشته باشد. ★ در همین راستا می‌خواهم دعوت‌کنم به دیدن و خواندن و لذت‌بردن از ترجمهٔ آزادی از دعای چهاردم صحیفه سجادیه که برادر و فاضل ارجمند جناب حجت‌الاسلام نعیم حسینی از دعای چهاردهم صحیفه سجادیه در کانال خود آن را منتشر کرده است. نگارنده خود توضیح می‌دهد که «در ترجمه‌ی آزاد، به خلاف ترجمه‌ی تحت اللفظی، وفاداری کامل به متن اصلی وجود ندارد و مترجم با بهره‌گیری از روح دعا، بعضاً عباراتی را نیز به ترجمه می‌افزاید.» و افزوده‌های ایشان واقعا سنجیده و به‌جا است و با حال و هوای این‌روز‌ها منطبق؛ البته هنوز همهٔ دعا منتشر نشده است و روزانه به صورت فراز به فراز در در کانال ایشان منتشر می‌شود. ┄┅════┅┄ ༻ @hamed_khajeh
هدایت شده از آتشِ دل
🔰 ترجمه‌ی آزاد فراز اول 💠 «يا مَنْ لايَخْفى‌ عَلَيْهِ اَنْبآءُ الْمُتَظَلِّمينَ، وَيا مَنْ لايَحْتاجُ فى قَصَصِهِمْ اِلى‌ شَهاداتِ الشّاهِدينَ وَ يا مَنْ قَرُبَتْ نُصْرَتُهُ مِنَ الْمَظْلُومينَ، وَ يا مَنْ بَعُدَ عَوْنُهُ عَنِ الظّالِمينَ.» 🌱 ستم‌دیده‌ها بی‌شمارند و هرچه هم خبرشان جهانی شود، ناشنیده‌ها و ناگفته‌هایشان بی‌شمارترند. ای آن‌که اخبار این‌ها بر تو پوشیده نیست و نیاز نیست شاهد و دلیل برایت بیاورند تا حرفشان ثابت شود. ای آن‌که ما تو را این‌گونه شناختیم: نُصرتت به ستم‌دیدگان نزدیک است و کمکت از ستم‌کاران دور. @AatasheDel
هدایت شده از پنجره || حامدخواجه
Hamed Zamani - Ghalade Haye Tala [320].mp3
7.67M
✾ پیشنهاد برای ۹ دی ┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄ 🎵 قلاده‌‌‌های طلا | حامد زمانی متن موسیقی: سخت است گفتن اما زان سخت تر نگفتن این راز برملا را از اینو آن نهفتن در جامه ی شبانی گرگان روز مزدن با قافله رفیقن اما شریک دزدن درسر هزار فتنه نیرنگهای رنگی اهل کدام مرزند این رومیان زنگی اوضاع از این قرارست این اصل ماجرا بود پاداش گردن کج قلاده ی طلا بود مشغول درسو مشقند، سرگرم رونویسی سر میرسند ناگاه با کیف انگلیسی هم همنشین دشمن هم هم پیاله با دوست با همهمه خوشندو،سوغاتشان هیاهوست اوضاع از این قرار است این اصل ماجرا بود پاداش گردن کج قلاده ی طلا بود 🆔️ @hamed_khajeh
هدایت شده از پنجره || حامدخواجه
✦ پیشی گرفتن مردم از خواص | به مناسبت ۹ دی ┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄ نه‌اُم دی‌ماه روزی است که مردم برای نجات کشور خود به‌پا خواستند؛ روزی است که آشوب‌ها کشور را به سمت نابودی می‌کشاند و خواصِ دو پهلو‌گو، گاه از این طرف و گاه از آن طرف می‌گفتند؛ یکی به نعل و یک به میخ می‌زدند؛ امّا مردم بودند که از خواص پیشی گرفتند، و برای خواباندن آتش فتنه، به‌پا خواستند. خود وارد صحنه شدند. ✤ و هر بار که مردم به‌پا خیزند، هر بار که مردم به صحنه بیایند، «معجزه» می‌شود؛ معجزه یعنی اینکه خدا خود به میان می‌آید؛ از خودم این را نمی‌گویم این در قرآن است و خود خدا وعده داده است که «إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ یُغَیِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ ۗ». و روزی که خدا به صحنه بیاید، می‌شود «یوم الله»؛ همان‌گونه که به کعبه می‌گوییم خانهٔ خدا؛ بعضی از روزها و زمان‌ها را هم به خدا نسبت می‌دهیم؛ چرا کعبه را می‌گویند خانه خدا؟ به خاطر شرافت مکانی، به خاطر حرمت مکانی و ... با همین منطق بعضی از زمان‌ها هم به خداوند متعال نسبت داده می‌شود؛ مانند روز هجرت پیامبر اکرم، روز فتح مکه، ایام جنگ صفین؛ کمی هم برویم عقب تر مثلا روز بیرون آمدن قوم نوح از کشتی و برخورداری آنان از سلام و برکات و یا مثلا روز رهایی حضرت ابراهیم از آتش، و یا از جمله مواردی که در قرآن به آن اشاره شده است، روز رهایی قوم حضرت موسی از آل‌فرعون است. • بیاییم کمی جلو‌تر و مصادیق معاصر ایام الله را هم بگوییم؛ مثلا ۱۵ خرداد و یا ۱۹ دی و همچنین ۱۷ شهریور و مهم‌تر ۲۲ بهمن. و از جمله ایام الله روز ۹ دی می‌باشد. ✤ امّا یوم الله نامیدن روزی، به غیر از مقدس کردن آن و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره آن، ثمره دیگری نیز دارد؟ پاسخ این سوال را در آیه ۵ سوره ابراهیم جستجو کنیم؛ در این آیه این چنین آمده است: «وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَىٰ بِآیَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَذَکِّرْهُم بِأَیَّامِ اللَّهِ ۚ إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَآیَاتٍ لِّکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ» آیه می‌گوید: «و ما موسی را با آیات خود فرستادیم که قومت را از ظلمات بیرون آور و به عالم نور برسان و روزهای خدا را به یاد آنها آور، که در این یادآوری بر هر شخصی که صبور و شکرگزار است دلایل روشنی نهفته است. به نظرتان چرا از حضرت موسی خواسته شده است که «ایّام الله» را برای قوم خویش یادآوری کند؟ چرا حضرت موسی می‌بایست روزهایی که در آنها اتفاقات مهمی روی داده است و قدرت خدا در آن روزها بیشتر آشکار شده است را یادآوری کند؟ آیا جز برای عبرت‌گرفتن است؟ ✤ آری در این یادآوری‌ها و زنده‌نگه‌داشتن ایام الله بسیار عبرت نهفته است؛ آن چه که از نان شب هم برای هر قوم و ملتی ضروری است؛ به خصوص برای ملت ما که از چندین طرف مورد هجمه است، در دل درگیری‌ها است و دائما در حال جهاد است؛ این ملت نباید خسته شود، نباید روزهایی را که خدا به صحنه آمده است را فراموش کند، بلکه نه تنها باید از آن عبرت بگیرد، بلکه امیدوارتر از همیشه باشد. یک ملت وقتی بداند و ایمان داشته باشد که هنگامی که به‌پا خیزد و خود به صحنه بیاید، خدا خود به صحنه می‌آید و خود تغییر را رقم می‌زند، این ملت آیا می‌تواند نا‌امید هم بشود؟ ✤ لذاست که ایام الله و زنده‌نگه‌داشتن و تذکر به آن بسیار جدی می‌شود؛ چرا که یادآور می‌شود که هر زمانی که شما مردم به‌پا خواستید و اراده کردید و به صحنه آمدید، خدا خود به میان می‌آید و معجزه رقم خواهد خورد؛ مگر نچشیدید یوم‌الله‌های گذشته را؟ مگر به چشم خود ندیدید، هنگامی که قدرت خدا به صحنه آمد و کسی را یارای مقابله با آن نبود؟ مگر به چشمان خود این معجزه عیان را ندیدید؟ ★ پس بدانید کسانی که می‌خواهند «ایام الله» را به فراموشی بسپارند و یا به دنبال مسخره کردن آن هستند و یا در تکاپو هستند تا ملتی ایام الله را از یاد ببرند؛ اینان خواسته یا نا‌خواسته، در سپاه دشمنان خداوند هستند. حال می‌خواهد مسلمان باشد یا نه، شیعه باشد یا نه. 🧷برای مطالعه‌ در وبلاگ پنجره قدم‌رنجه فرمایید! ┄┅════┅┄ ༻ @hamed_khajeh
بیانات رهبری در دیدار با مردم قم.pdf
528.2K
بیانات در دیدار مردم قم ۱۹ دی ۱۴۰۳ در سالروز قیام نوزدهم دی ۱۳۵۶ ┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄ فرمایشات کامل مقام معظم رهبری به همراه دسته‌بندی و سرفصل‌زنی و همچنین برجسته کردن بخش‌های مهم ┄┅════┅┄ ༻ @hamed_khajeh
هدایت شده از آتشِ دل
🟢 کارگردانی حقیقی 📷 موقعیت اول: عهد موج «سلام فرمانده» به لبنان می‌رسد. در شهر‌های مختلف این کشور اجتماعات هم‌خوانی این سرود جهانی‌شده راه می‌افتد و زمزمه‌ی مرد و زن و کوچک و بزرگ می‌شود. عاهدناک... إمامَ زماني... با امام زمان بسته‌ایم. لا خيرَ في الحياة... مِن دون هواکَ... والعينُ فِداکَ... زندگی بی‌تو ارزشی ندارد؛ چشمانم به قربانت. سلامْ يا مهديْ... في خطِّ روحِ اللّٰه.. واللّٰه...إنّا علىٰ العهدِ... سوگند به خدا که در مسیر روح‌الله بر خود ایستاده‌ایم. عهداً منّا... أنْ نقاومَ الطغاةْ... عهد می‌بندیم که در مقابل تجاوزگری مقاومت کنیم. عهداً نبقىٰ... مقاومينْ... و لكُم مُنتظرِينْ... عهد می‌بندیم که اهل مقاومت باشیم و چشم‌انتظار شما باشیم. عهداً نبقىٰ... علىٰ الوفاءْ... لدماءِ الشهداءْ .. ولشمسِ خامِناءْ... عهد می‌بندیم وفادار به خون شهیدان و خورشید خامنه باشیم. و این را فریاد کردند. با صدای خود، با اشک خود و با قلب خود. 📷 موقعیت دوم: ابتلا خداست. نمی‌شود یک حرفی بزنی و ادعایی بکنی و بگذری و محصول آن ادعا، بی‌آزمون به حسابت واریز بشود. نه! نمی‌شود امتحانی نباشد و فتنه‌ای نباشد. کسی هم‌چین فکری نکند. «أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ.» ﴿عنکبوت|۲﴾ باید صادق‌العهد از بلوف‌زن معلوم شود. نه که خدا نداند، باید روی زمین نشان داده شود. قبل‌تری‌ها هم همین قاعده را داشته‌اند. «وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ صَدَقُوا وَلَيَعْلَمَنَّ الْكَاذِبِينَ.»﴿عنکبوت|۳﴾ ناقوس جنگ نواخته می‌شود تا صادق و کاذب معلوم شود. 📷 موقعیت سوم: صدق طوفان الاقصی وزیدن گرفت. جبهه‌ی پشتیبانی لبنان، فردای طوفان شروع شد. مفهوم «نازحین» (آواره‌های جنگی) خلق شد. وقت پای عهد ایستادن بود. خانه‌هایشان اولین تقدیمی‌های این راه بود. ستاره‌های این آسمان یکی یکی غروب می‌کردند. آتش جنگ در لبنان که زبانه گرفت، دیگر خیلی کار سخت‌تر شد. از همه‌طرف. داخلی‌ها یک‌طور و خارجی‌ها طور دیگری. ماجرا را کمابیش می‌دانید. هنوز فاصله نگرفته‌ایم. یک کلمه‌ای‌اش این می‌شود: «إِذْ جَاءُوكُمْ مِنْ فَوْقِكُمْ وَمِنْ أَسْفَلَ مِنْكُمْ وَإِذْ زَاغَتِ الْأَبْصَارُ وَبَلَغَتِ الْقُلُوبُ الْحَنَاجِرَ وَتَظُنُّونَ بِاللَّهِ الظُّنُونَا.» ﴿احزاب|۱۰﴾ عهد بسته بودند را فدای این راه کنند. راستی این عهد را نمایان کردند. عهد شرف بسته بودند و حتی با تقدیم گران‌بهاترین دارایی‌شان هم دست نکشیدند. فراخوان دهه‌ی نودی‌ها، قبل از نودی‌های شمسی، به دهه‌نودی‌های میلادی رسید و آن‌ها به شهود و شهادت رسیدند. را دادند ولی محکم پای عهدشان ایستادند؛ بی تغییر و بی تبدیل. شدند مصداق «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا.» ﴿احزاب|۲۳﴾ 📷 موقعیت چهارم: نصر قاعده‌ی خدا این است. خدا پاداش را می‌دهد. الهی را شامل حالشان می‌کند. وقتی مردم با دستان خالی، می‌توانند دشمن از بن‌دندان مسلح را از شهر و روستایشان فراری بدهند، این جز تجلی نصر الهی چه می‌تواند باشد؟ این قاعده‌ی امتحان‌شده در صدر اسلام، بار دیگر محقق شد. «فَلَمَّا رَأَى اللَّهُ صِدْقَنَا أَنْزَلَ بِعَدُوِّنَا الْكَبْتَ وَأَنْزَلَ عَلَيْنَا النَّصْرَ.» (نهج‌البلاغه|خطبه‌ی ۵۶) خدا ما را دید و خود را نازل کرد و دشمن را خوار کرد. دشمن برای ما هزینه ایجاد کرد، ولی به هدفش نرسید. آن‌ها که سربلند به خانه‌هایشان برگشتند و آن‌ها را خواهند ساخت، این صادق‌العهدها هستند. حالا وقت زمزمه‌ی دوباره‌ی آن سرود است. آن عهدنامه‌ی جمعی. این بار شیرینی و شکوهش بیش‌تر است. سلام یا مهدی! سلام فرمانده! وه که چه و دارند این مردمان. این مسیر ادامه دارد و توفیق از اوست. 🔻پی‌نوشت: ۱. تصاویر حضور اهالی و نیز دانشجویان و هم‌خوانی سرود «سلام یا مهدی» در روستای مرزی خیام در لبه‌ی جلویی منطقه‌ی نبرد با رژیم غاصب را در این‌جا ببینید. از خیام بعدها بیش‌تر خواهیم شنید. ۲. سرود «سلام یا مهدی» یا همان نسخه‌ی لبنانی «سلام فرمانده» را هم دوباره ببینیم و بشنویم. خالی از لطف نیست. 🔅 @AatasheDel
● نقش دشمن در تحلیل‌های ما ◪ بخش ۱ از ۲ ↹ ┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄ در تحلیل‌های ما باید «نقش دشمن» پررنگ و کلیدی باشد؛ در این یادداشت قصد دارم منطق پشت این اندیشه را تا حدودی توضیح بدهم. ایرانِ اسلامی با «مستکبرین» یک چالش بزرگی دارد؛ در واقع با دنیای استکبار؛ به این چالش و درگیری باید نگاه کلان داشت. مشکل استکبار با جمهوری اسلامی این است که اگر جمهوری اسلامی، «پیشرفت» کند، رونق بگیرد، در دنیا بدرخشد، منطق «لیبرال‌دموکراسی» دنیای غرب باطل خواهد شد. ⚡️چرا «لیبرال‌دموکراسی» برای مستکبرین اینقدر اهمیت دارد؟ با منطق لیبرال‌دموکراسی، غربی‌ها توانستند حدود سه قرن همه‌ی دنیا را غارت کنند؛ یک جا گفتند اینجا آزادی نیست، وارد شدند؛ یک جا گفتند دموکراسی نیست، وارد شدند؛ به بهانه‌ی ایجاد دموکراسی و به بهانه‌هایی مانند این، اموال آن کشور را، خزائن آن کشور را، منابع آن کشور را غارت کردند بردند؛ اروپای فقیر ثروتمند شد، به قیمت به گِل نشستن بسیاری از کشورهای ثروتمند مثل هند. اگر کمی از تاریخ هند بخوانید و کمی هم از اوضاع امروز هند مطلع باشید، خواهید فهمید که این بدبختی و بی‌چارگی امروز هند از کجا ناشی می‌شود. اگر علاقه داشتید کتاب سه جلدی «نگاهی به تاریخ جهان» اثر نهرو را بخوانید. یک نمونه دیگر که با همین منطق توسط مستکبرین نابود شد، همین کشور همسایه؛ افغانستان است. به بهانه‌های واهی ۲۱ سال دزدیدند و بردند و کشتند و نابودکردند و در نهایت هم مفتضحانه مجبور به ترک آنجا شدند. حال اگر یک حکومتی و یک نظامی در دنیا به وجود بیاید که منطق «لیبرال‌دموکراسی» را رد کند و با یک منطق واقعی به مردم کشورش هویّت بدهد، آنها را زنده کند، آنها را بیدار کند، آنها را قوی کند و در مقابل لیبرال‌دموکراسی بِایستد، واضح است که این خود باعث شکست لبیرال‌دمکراسی است و مایه دلگرمی مستضعفین؛ و نظامی که با «پیشرفت» و موفقیت‌ِخود آن‌منطق را درهم خواهد شکست، جمهوری اسلامی است. ✨ تفاوت جمهوری اسلامی با لیبرال‌دمکراسی: لیبرال‌دموکراسی بر پایه‌ی «نفیِ دین» بنا شده بود، و جمهوری اسلامی بر پایه‌ی «دین» بنا شده؛ آنها ادّعای مردمی بودن کردند، و جمهوری اسلامی به معنای واقعی کلمه یک «نظام مردمی» است. یک دلیل و شاهد هم برای مردمی بودن همین است که بعد از رحلت امام تا امروز، دولت‌هایی که در جمهوری اسلامی سر کار آمدند، هیچ دو دولتی از لحاظ فکری شبیه هم نبودند. یک دولت آمده، دولت بعدی با یک تفکّر دیگری سرِ کار آمده است. مشکل غرب و استکبار با جمهوری اسلامی این است که جمهوری اسلامی در حال «پیشرفت» است، رونق میگیرد، و این پیشرفت را همه‌ی دنیا می‌بینند و به آن اعتراف میکنند و این برای غرب غیر قابل تحمّل است؛ این ریشه اصلی چالش و درگیری است؛ هرچند که در داخل هستند کسانی که تحت تاثیر تبلیغات این پیشرفت را نمی‌بینند و یا منکر آن هستند. این تحریم‌ها و این فشار‌ها هم به خاطر پیشرفت ایران است به خاطر قوی شدن ایران است، به خاطر ترس از ایران قوی و پیشرفته است؛ ایران قوی و پیشرفته که باعث تضعیف منطق و ابزار چپاول استکبار می‌شود. پس چالش اصلی چالش «پیشرفت و عقبگرد» است. و خط مقدم این دشمنی هم آمریکا است. (بیانات آقا در دیدار مردم اصفهان ۲۸/ ۸ / ۱۴۰۱) چند نمونه از پیشرفت‌ها: در همین چند هفته‌ای که اکثرا مشغول به اغتشاشات بودیم، چندین پیشرفت در عرصه‌های مختلف داشته‌ایم که در ادامه اشاره‌ای به بعضی از آن‌ها می‌کنم؛ از شما تقاضا دارم منصفانه به این موارد را در ذهن خود مرور کنید و بگویید کدام یک از این‌ها پیشرفت نیست! (این موارد را حضرت آقا در همان سخنرانی فوق الذکر اشاره فرمودند) یکی از پیشرفت‌های بزرگی که در همین چند هفته رقم خورده است؛ دستیابی دانشمندان ایرانی به روشی جدید برای درمان سرطان خون می‌باشد، پیشرفت بعدی بومی‌سازی یک دستگاه کلیدی برای چاه‌های نفت و گاز، اقدام مهم بعدی افتتاح خطّ آهن بخش مهمّی از بلوچستان که در واقع خط شمال به جنوب است، خلیج فارس و عمان را به خزر وصل می‌شود، یک پیشرفت که باعث سوزش زیادی برای دشمنان داخلی و خارجی شده است راه‌اندازی پالایشگاه فراسرزمینی است، شش نیروگاه برق در همین چند هفته بهره‌برداری شده است، اگر به یاد داشته باشید همین چند سال اخیر دولت قبل در تابستان مشکل برق داشتیم و گاها در زمستان مشکل گاز. یکی از بزرگ‌ترین تلسکوپ‌های جهان در همین روز‌هایی که ما مشغول به «زن، فحشا، هرزگی» بودیم، رونمایی شد. از موشک ماهواره‌بر رونمایی شد. اگر واقعا به دنبال حقیقت هستید همین موشک هایپرسونیک را سرچ کنید و ببینید این چه فناوری است که به آن دست‌یافته‌ایم و وجدان‌تان را قاضی کنید که این‌ها پیشرفت هست یا نه؟! برای مطالعه بخش دوم یادداشت کلیک‌رنجه فرمایید! ┄┅════┅┄ ༻ @hamed_khajeh
● نقش دشمن در تحلیل‌های ما ◩ بخش ۲ از ۲ ┄┅•••✧؛❁؛✧•••┅┄ [⚠️ قبل از مطالعه بخش اول یادداشت را مورد ملاحظه قرار دهید] 🧗🏻‍♂️منکر مشکلات نیستیم! و البته که در واقعیت جامعه مشکلات هم هست؛ و عمده هم «مشکلات اقتصادی» هست و مهم‌ترین مشکل ما هم امروز مشکل اقتصادی است؛ چنانچه مشکل اقتصادی اختصاص به ایران ندارد البته شرایط ایران متفاوت است. و البته که دهه‌ی ۹۰ به لحاظ اقتصادی، وضعیت خوبی نداشتیم ولی از طرفی نباید تلاش‌هایی که در حال انجام است برای بهبود وضعیت اقتصادی را منکر شد، این بی‌انصافی است. و برای رفع این مشکل اقتصادی باید تلاش کرد اتفاقا باید همه بیایند پای کار حل این مشکل. و امّا وظیفه در این مقطع چیست؟ فکر می‌کنم وظیفه در این مقطع کاملا روشن باشد؛ اینکه نقطه‌ی کلیدی «پیشرفت» است، و ایران اسلامی پیشرفته و قوی راه حل تمام چالش‌ها است؛ اینکه صحنه‌ی جهاد و مبارزه امروز، پیشرفت است؛ با مرور دوباره‌ی مطالب بالا به این‌ نتیجه می‌توان رسید. امروز باید به هر نحوی و در هر زمینه‌ای که امکانش را داریم مشغول پیشرفت و ساختن ایران شویم؛ ساختن ایران قوی و پیشرفته؛ و از طرفی هم باید پمپاژ امید کرد؛ چرا که نه تنها مبارزه خود نیازمند «امید» است بلکه دشمن برای مانع پیشرفت شدن، در حال ایجاد ناامیدی و یاس است؛ پس یکی از صحنه‌های مبارزه می‌شود ایجاد امید و مقابله با ناامیدی‌ها. و این نیاز به روایت دارد. امید‌هایی که منجر به پیشرفت همه جانبه‌ی ایران اسلامی بشود؛ و جان مایه پیشرفت همه‌جانبه و حقیقی، اراده‌ی ملی و مردم‌سالاری است (بیانیه گام دوم) ❓امّا سوال: اگر بناست پیشرفت‌ها را روایت کنیم و واقعیت را نشان دهیم و اگر به دنبال خنثا کردن پمپاژ ناامیدی هستیم و می‌خواهیم تبلیغات دشمن علیه پیشرفت را بی‌اثر کنیم؛ آیا نیاز نیست «فکر و اندیشه» رو بیاید و میدان داری کند؟ آیا نباید عقلی که امروزه در چشم‌هاست را در جایگاه خود استقرار بخشیم؟ آیا نباید فکر و اندیشه را از گرفتاری‌ها رهایی بخشیم تا بتواند به درستی صحنه را ببیند؟ آیا نباید در آزادفکری و آزاداندیشی دمید تا نه تنها تبلیغات دشمن کارساز نیوفتد بلکه پرده توهمِ اقتدار دشمن دریده شود؟ اگر بنابر گفتگو است؛ اگر بنابر روایت پیشرفت‌ها و واقعیات است؛ اگر بنابر روشنگری است؛ مگر جز در فضای آزاداندیشانه و جز در یک فرهنگ عقلانیت می‌توان با هیمنه رسانه‌ و تبلیغاتی دشمن درگیر شد و آن را از کار انداخت؟ 🧷برای ابراز نظر کلیک رنجه فرمایید! ┄┅════┅┄ ༻ @hamed_khajeh
هدایت شده از پنجره || حامدخواجه
✾ بیست و دو بهمن ✾ ┅••=✧؛❁؛✧=••┅ جشن آغاز مبارزه با استکبار انقلاب اسلامی، آغاز درگیری با استکبار جهانی است؛ و ما این آغاز را جشن می‌گیریم چرا که می‌دانیم «حِزْب اللّٰهِ هُمُ الْغٰالِبُونَ». استکبار که به نوعی مقابله با دعوت الهی است، با کار ابلیس شروع شد و اولین مستکبر عالم شد. اولین مستکبری که در مقابل دعوت الهی ایستادگی کرد و در مقابل دعوت و دستور الهی به سجده بر آدم، نافرمانی کرد. این نافرمانی ناشی از آن است که ابلیس خود را برتر از حق می‌دید. و اساسا مستکبر یعنی همین؛‌ خود را برتر از حق دیدن. این استکبار ورزی در طول تاریخ استمرار داشته است؛ در هر دوره‌ای از تاریخ نمودهایی از آن به عنوان مَثَل برای ما باقی مانده است؛ از فراعنه و نمرود‌ها گرفته تا مستکبرین زمان بعثت نبی اکرم صلی الله علیه و آله و همچنین مستکبرانی که بعد از رحلت نبی اکرم باعث انحراف جریان اسلام شدند و همچنین مستکبرانی که حضرت سیدالشهدا در کربلا به مقابله با آنان پرداخت. همان‌طور که مستکبران عالم در طول تاریخ انگشت‌نما شدند، کسانی هم که به مبارزه با این استکبار برخواستند و زیر بار ظلم آن‌ها نرفتند، برجسته می‌شوند. وقتی استکبار مدرنیته شرق و غرب عالم را گرفته بود، این امام خمینی بود که با به صحنه آوردن انقلاب اسلامی، نفی استکبار کرد و به مبارزه با استکبار جهانی رفت. استکباری که مستکبرینش همان راه ابلیس را پیش گرفته بودند و خود را حق می‌دانستند، البته اینبار این استکبار تئوریزه شده بود و با اسم «علم» به خورد مستضعفین داده می‌شد. برای استکبارشان مبانی فلسفی بافتند و با علم کردن «نسبیت‌گرایی»، از حقیقت جا ماندند و خود را حق دانستند. و این خودِ گرفتار در لجن نفسانیت را برتر از حق پنداشتند. دیگر برای‌شان حقی باقی نمانده بود، بلکه هرچه نفس و دلشان بگوید و بخواهد حق است. و اینگونه امانیسم به اوج می‌رسد و از دل تئوریزه کردن استکبار، امانیسم پدید می‌آید و با افتخار هم به آن اذعان دارند. در بیست و دو بهمن به همین خاطر هرساله جشن می‌گیرم؛ و البته این انقلاب آغاز مبارزه است بر علیه استکبار؛ و ما آغاز مبارزه‌مان را جشن می‌گیریم چرا که می‌دانیم «حِزْب اللّٰهِ هُمُ الْغٰالِبُونَ». 🧷برای ابراز نظر قدم‌رنجه فرمایید! ┄┅════┅┄ @hamed_khajeh