فقه ۲، لمعه، ج ۳ کفارات.mp3
8.19M
🔵 نام درس: #فقه_دو
❇️ مدرس : استاد محمدجانی
⚛ سال تحصیلی : ۱۴۰۱_۱۴۰۰
🔷 #کتاب_کفارات
🔻🔻 مباحث جلسه
🔹موارد اختلافی کفارات
🔸 تطبیق عبارت
📅#شنبه ۱۶ آبان
📋تمرین: پاسخ دادن به سوال طرح شده یا خلاصه نویسی درس که تاساعت۸ شب به آدرس ذیل ارسال شود.
@hamed_mohamadjani
فقه ۲، مکاسب محرمه، ص ۱۴۳.mp3
8.59M
🔵 نام درس: #مکاسب_۲
❇️ مدرس : استاد #محمدجانی
⚛ سال تحصیلی : ۱۴۰۱_۱۴۰۰
🔻🔻 مباحث جلسه
🔸 تکسب به محرمات و مکروهات و مستحبات
🔸 اشکال و جواب در عبادات نیابی
🔸 تطبیق عبارت
📅#شنبه ۱۶ آبان
📋تمرین: پاسخ دادن به سوال طرح شده یا خلاصه نویسی درس که تاساعت۸ شب به آدرس ذیل ارسال شود.
@hamed_mohamadjani
فقه ۲، لمعه، ج ۴ کفارات.mp3
6.41M
🔵 نام درس: #فقه_دو
❇️ مدرس : استاد محمدجانی
⚛ سال تحصیلی : ۱۴۰۱_۱۴۰۰
🔷 #کتاب_کفارات
🔻🔻 مباحث جلسه
🔹موارد اختلافی کفارات
🔸 تطبیق عبارت
📅#دوشنبه 17 آبان
📋تمرین: پاسخ دادن به سوال طرح شده یا خلاصه نویسی درس که تاساعت۸ شب به آدرس ذیل ارسال شود.
@hamed_mohamadjani
فقه ۲، مکاسب محرمه، ص ۱۴۵.mp3
7.48M
🔵 نام درس: #مکاسب_۲
❇️ مدرس : استاد #محمدجانی
⚛ سال تحصیلی : ۱۴۰۱_۱۴۰۰
🔻🔻 مباحث جلسه
🔸 جواب اشکال در عبادات نیابی
🔸 جواز استئجار بر عبادات میت
🔸 تطبیق عبارت
📅#دوشنبه ۱۷ آبان
📋تمرین: پاسخ دادن به سوال طرح شده یا خلاصه نویسی درس که تاساعت۸ شب به آدرس ذیل ارسال شود.
@hamed_mohamadjani
فقه ۲، لمعه، ج ۵ کفارات.mp3
8.42M
🔵 نام درس: #فقه_دو
❇️ مدرس : استاد محمدجانی
⚛ سال تحصیلی : ۱۴۰۱_۱۴۰۰
🔷 #کتاب_کفارات
🔻🔻 مباحث جلسه
🔹موارد اختلافی کفارات
🔸 شرایط عتق
🔸 تطبیق عبارت
📅#سه شنبه ۱۸ آبان
📋تمرین: پاسخ دادن به سوال طرح شده یا خلاصه نویسی درس که تاساعت۸ شب به آدرس ذیل ارسال شود.
@hamed_mohamadjani
فقه ۲، مکاسب محرمه، ص ۱۴۷.mp3
9.97M
🔵 نام درس: #مکاسب_۲
❇️ مدرس : استاد #محمدجانی
⚛ سال تحصیلی : ۱۴۰۱_۱۴۰۰
🔻🔻 مباحث جلسه
🔸 استئجار بر اذان
🔸 جواز استئجار بر عبادات میت
🔸 تطبیق عبارت
📅#سه شنبه ۱۸ آبان
📋تمرین: پاسخ دادن به سوال طرح شده یا خلاصه نویسی درس که تاساعت۸ شب به آدرس ذیل ارسال شود.
@hamed_mohamadjani
فقه ۲، مکاسب محرمه، ص ۱۵۰.mp3
11.89M
🔵 نام درس: #مکاسب_۲
❇️ مدرس : استاد #محمدجانی
⚛ سال تحصیلی : ۱۴۰۱_۱۴۰۰
🔻🔻 مباحث جلسه
🔸 صفحه۱۵۰
🔸 تطبیق عبارت
📅#چهارشنبه ۱۹ آبان
📋تمرین: پاسخ دادن به سوال طرح شده یا خلاصه نویسی درس که تاساعت۸ شب به آدرس ذیل ارسال شود.
@hamed_mohamadjani
#اطلاعیه
✅ جذب طلاب در مرکز ملی پاسخگویی
دفتر تبلیغات اسلامی از طلاب برادر و خواهر مستعد و توانمند، جهت جذب و بکارگیری در مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی دعوت به همکاری مینماید. بر این اساس طلاب واجد شرایط سراسر کشور میتوانند با مراجعه به سامانه زیر فرم پذیرش را تکمیل نمایند.
ثبتنام : pasokhgoo.ir/hamkari
برادران و خواهران طلبه پس از جذب در یکی از گروههای تخصصی علوم اسلامی: قرآن و حدیث، فقه، اخلاق، کلام و اعتقادات، تاریخ و سیره و مشاوره به عنوان کارشناس پاسخگویی این مرکز در یکی از بخشهای تلفنی، مکتوب، فضای سایبری و بخش رسانه مشغول به کار خواهند شد.
------------
🇮🇷 كانال حوزههای علميه
📡 @Howzehaa
http://eitaa.com/joinchat/2146435072Ccfc2d26e89
هدایت شده از پژوهش حوزه علمیه خراسان
نشست هم اندیشی اساتید
✅با موضوع (انگیزه و کارایی در رشته های تخصصی)
دبیر جلسه: حجت الاسلام مرتضی پیروجعفری
ارائهدهنده: حجت الاسلام والمسلمین مجتبی الهی
📆 پنجشنبه؛ 11 آذرماه؛
⏰ساعت ۱۲ ظهر
🕌مکان: ساختمان شماره ۲ مدرسه امام خمینی (ره) خیابان شهید شوشتری، شوشتری۴، شاهی۲،رئوف۴
•┈┈•••🔆•••┈┈•
🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
📚 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🔎 @howzehpajohesh
1⃣ برش هایی از مطلب فوق
در آینده ما بیشتر از حال حاضر از نجف خواهیم شنید چون قرائت نجف، رقیب قرائت قم است. به اضافه که جریان روشنفکری به این نتیجه رسیده که آلترناتیو نظریه جمهوری اسلامی در میان محافل روشنفکری ظهور نمیکند بلکه در محافل حوزوی ظهور خواهد کرد و احتمال اینکه تفسیر نجف این آلترناتیو را تدارک کند و این تفسیر به عنوان روایت بدیل بیاید زیاد است.
2⃣ مدرسه سیستانی
این مدرسه عطف به مدرسه خویی، نگاه سلبی به دولت فقیه یا حکومت مشروعه در عصر غیبت دارد. در تقریرات آقای ربانی، از درس خارجِ اجتهاد و تقلید آقای سیستانی، مفصل این موضوع از منظر آقای سیستانی بحث میشود. اما آقای سیستانی فراتر از آنچه مدرسه خویی دارد، در وجه ایجابی، بیشتر به تدبیر دولت فکر میکند و تا جایی که در توانش هست، به تعبیر آقای سید جواد شهرستانی، در امر حسبه اتساع میدهد، اما تا به مرز حکومت میرسد، دایره امور حسبه را میبندد.
آقای سیستانی فراتر از آنچه مدرسه خویی دارد، در وجه ایجابی، بیشتر به تدبیر دولت فکر میکند و تا جایی که در توانش هست، به تعبیر آقای سید جواد شهرستانی، در امر حسبه اتساع میدهد، اما تا به مرز حکومت میرسد، دایره امور حسبه را میبندد.
سیستانی از طریق شیخ حسین حلی به نائینی وصل میشود و نائینی را در دوره جدید بازسازی میکند و همان احترام گذاشتن به اراده آزاد انسانها، در حوزه غیر منصوصات مورد توجه ایشان است و تأسیس دولت و امر حکومت و حکمرانی را حواله به جمهور مسلمانان میدهد.
البته تفاوت سیستانی با نائینی این است که نائینی اقلیتهای مذهبی و زنان را در نظریهاش ندارد و توضیح نمی دهد. اما سیستانی این خلاءها را در عراق جدید پُر کرده و این نشان میدهد اندیشه ایشان گامی فراتر از نائینی رفته است، ضمن اینکه با استادش یعنی آقای خویی، تفاوتهای عمده دارد. به تعبیر آقای شهرستانی، سیستانی در میانه خویی و امام قرار دارد!