#سیسمونی عدالت
ماجرای خرید سیسمونی ترکیه ای خانواده قالیباف آنقدر که برای من ناراحت کننده بود، خوشحال کننده هم بود.
شاید بپرسید این رفتار زشت و این تبعیض آشکار چه خوشحالی دارد؟
بیائید از چند زاویه به این موضوع نگاه کنیم
١. اول از زاویه منبع خبر. منبع این خبر فردی است که منتسب است به جریان عدالت خواهی و این یکی از بزرگترین و مهم ترین دلائلی است که نشان میدهد مردمی که به این خبر واکنش منفی داشتند این رفتار را خلاف عدالت میدانند. یعنی این تبعیض را قبیح میپندارند و این خوب است. اینکه در شرایطی که عموم مردم نمیتوانند چنین هزینههایی انجام دهند خانواده یکی از مسئولین کشور چنین اقدامی انجام میدهد را محکوم میکنند خیلی خوب است. همین قصه در مغرب زمین به گونه دیگری است. آنجا اگر یک مسئول قارون صفت باشد ارزش است.
٢. نکته دوم مربوط است به اینکه اگر همین اتفاق توسط یکی از وزرای هزار میلیاردی دولت قبل می افتاد مردم واکنش خاصی نشان نمیدادند. این هم یعنی مردم توقع دارند کسی که از اسلام و انقلاب دم میزند اولا خودش به آرمانهای انقلاب پایبند باشد. ثانیا مردم آرمانهای انقلاب را ارزش میپندارند.
٣. جریان انقلابی باز هم نشان داد برخلاف جریان غیرانقلابی اصلا قبیله گرا نیست و آرمان گراست. اهداف و آرمانها را فدای اشخاص نمی کند. امیدوارم آقای قالیباف هم با واکنش درست به این مساله نشان دهد که از این ظرفیت جریان انقلابی میتواند برای اصلاح خود استفاد کند.
۴. بسیاری از افراد از جمله منبع خبر به قبیح بودن خرید کالای خارجی در مورد سیسمونی که قطعا مشابه با کیفیت داخلی وجود دارد اشاره کردهاند. این هم واقعا برای من خوشحال کننده بود. هر چند در عمل بسیاری از ما رفتارمان طور دیگری است اما در ذهنمان همان رفتار را قبیح میشماریم.
۵. اینکه اینگونه موارد در بین مسئولین جریان انقلابی واقعا به ندرت اتفاق می افتد به نسبت جریان غیر انقلابی هم برای من خوشحال کننده است. هرچند یک موردش هم زیاد است.
اما چند نکته مهم و ناراحت کننده هم وجود دارد که قدری مرا عصبی میکند.
نکته اول اینکه برخی از کسانی که به این مساله اعتراض میکنند حقیقتا همان کسانی هستند که هکتار هکتار زمین در ترکیه میخرند. اینها اعتراضشون برام اهمیت نداره چون خودشون از عوامل فشار اقتصادی بر مردم ایران هستند.
نکته دوم در مورد کسانی هست که میگن الناس علی دین ملوکهم. عجیبه که دقت ندارند وقتی این روایت رو اینجا استفاده میکنند در حقیقت دارند به خودشون توهین میکنند. میگویند من هم کار قبیح را انجام میدهم چون فلان مسئول انجام داد. این روایت به این معنا نیست که باید در کارهای اشتباه از مسئولین الگوبرداری کنی. بلکه برای آنجا پیامبر فرمودند: کلکم راع و کلکم مسئول عن الرعیه. یعنی ما اولا همهمان مسئولیم. ثانیا چرا الگویمان امام و آقا نباشند؟ چرا برویم سراغ دیگران؟
نکته سوم اینکه خدا خدا کنیم که اگر ظرفیت نداریم مسئولیت نپذیریم. اینطور که من میبینم برخی از اعتراض کنندگان میگویند چرا آب نیست ما شنا کنیم؟ سرتاسر زندگی شان را بگردید یک کالای ایرانی پیدا نمیکنید! حتی در کلماتی که استفاده میکند سعی میکند فارسی را کنار بگذارد. بعد برای من ادای وطن پرستها را در می آورد که چرا از اقتصاد ایران حمایت نکرده رئیس مجلس.
پایان سخن اینکه من عمل خانواده رئیس مجلس را ذاتا قبیح میدانم. نه چون رئیس مجلس است. برای خودم هم قبیح میدانم. برای شما هم. اما برای مسئول صدبرابر قبیح است.
💠 @h_abasifar
🔴 گزارش ویژه «نود اقتصادی» از عملکرد اتاق بازرگانی؛ چرا اتاق بازرگانی نیازمند ورود فوری نهادهای نظارتی است؟/ از جوسازی برای تصویب FATF تا سواستفادههای مالی شدید و پرداخت حقوق نجومی به ۶۰ نفر
🔹مرور گفتمان اقتصاد سیاسی حاکم بر جریان اصلی فکری اتاقهای بازرگانی در طول سالهای گذشته نشان میدهد که گرایش غالب اعضای تاثیرگذار آن به تفکر بازار آزاد و اقتصاد لیبرالیستی نزدیک است و امکانات، اطلاعات رانتی و منابع مالی این اتاقها در خدمت بسط و تفسیر منطقهای از این پارادایم فکری بوده است و تلاش کردهاند تا قوانین و سیاستهای اقتصادی کشور را به سمت تسهیل و پیادهسازی نظریات اقتصادی خود سوق بدهند.
🔹این درحالی است که قوانین بالادستی ج.ا.ا مانند اقتصاد مقاومتی، چشمانداز بیست ساله، سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، اقتصاد دانشبنیان و همچنین مفهوم اقتصاد اسلامی (منبعث از منظومه فکری مقام معظم رهبری) در تضاد با مشی عملی و فکری اتاق بازرگانی در جهتدهی به برنامههای اجرایی اقتصادی ایران است.
🔹اتاق بازرگانی با اتکا بر حضور گسترده در نهادهای تصمیمساز (مجلس، شوراهای عالی، دولت و ...) و تدوین گزارشهای جهتدار، قوانین اجرایی کشور را به نفع اقتصاد لیبرالیستی هدایت میکند و این تفکر را با تصویب طرح های کلان پژوهشی در حوزه های بانک، بیمه، گمرک و... مبنای تصمیمسازی کلیه نهاد های حاکمیتی تبدیل کرده است و به محلی برای به انحراف کشاندن سیاستهای اقتصادی و تخریب چهرههای منتقد بده شده است.
🔹بهعنوان نمونه تأکید جمعی چهرههای کلیدی اتاق بازرگانی نسبت به لزوم پذیرفتن کنوانسیون FATF بهعنوان ضرورت بهبود تجارت خارجی و کاهش فشار معیشتی بر مردم و تلاش فراوان برای ادراکسازی برای سران مجمع تشخیص مصلحت نظام و تصویرسازی منفی از آینده تاریک اقتصاد ایران در صورت عدم تصویب لوایح مربوطه، از بدترین کارکردهای اتاق بازرگانی بوده است. این رویه را میتوان در خصوص تفسیر اصل ۴۴، سیاستهای مالیاتی، تواقق ۲۵ ساله با چین و... هم قابل مشاهده است.
🔹از سوی دیگر، اتاق بازرگانی با تامین مالی بخش اعظم رسانههای اقتصادی (و حتی سیاسی) اصلاحطلب، تولیدات رسانهای علیه «اقتصاد مقاومتی» و «اقتصاد دانشبنیان» را هدایت میکند.
🔹برخی از اعضای هیئت رئیسه اتاق ایران با سوء استفاده از خلاء قانونی و نظارتی و با سوء استفاده از جایگاه شغلی خود، بدون ارائه فاکتور میلیاردها تومان از بودجه اتاق بازرگانی ایران را با مصوبه هیئت رئیسه دریافت نموده و در محل نامشخصی هزینه کردهاند. مانند بخشش تسهیلات ۳ میلیارد تومانی داده شده به اتاق بازرگانی لرستان به درخواست ح. س؛ پرداخت ۸ میلیارد تومان به اتاق بازرگانی کرمانشاه جهت تعدیل هزینه های پیمانکار ساختمان اتاق بازرگانی کرمانشاه به درخواست ک.ک؛ پرداخت ۱۲ میلیارد تومان به اتاق تهران جهت پرداخت هزینه های پژوهشی و ... به درخواست م.خ و..
🔹پرداخت تعداد زیادی سکه و بیش از ۸۵۰ میلیون تومان تحت عنوان هدیه که در صورتهای مالی سال ۱۳۹۹ اتاق احراز شده است.
🔹اتاق ایران دارای حدود ۲۶۰ پرسنل است که حدود ۶۰ نفر آنها مدیر و با دریافتی های نجومی هستند. پنهان کاری در دادن اطلاعات مالی اتاق به اعضای هیئت نمایندگان (به عنوان مجمع عمومی اتاق) دلالت بر وجود و وقوع اتفاقات نادرستی در آنجا دارد.
🔹بعضی از فعالیت های اقتصادی اتاق های بازرگانی مانند صدور دفترچه های «کارنه تیر» و صدور «گواهی مبدأ» و «گواهی امضا»، بر اساس اعلام صریح مدیر حقوقی اتاق بازرگانی ایران مشمول پرداخت مالیات بر عملکرد و نیز مالیات بر ارزش افزوده است که با به لابی اتاق ایران با نهادهای مسئول، به صورت بلاوجه و با استدلالهای سست از پرداخت مالیات معاف شدهاند. این در حالی است که کشور نیازمند افزایش در آمدهای مالیاتی است و این اقدامات شائبه تعارض منافع را ایجاد میکند.
🔹طبق ماده ۷۷ قانون برنامه پنجم (ضمیمه ۱ - الف) به اعضای اتاق های بازرگانی تکلیف شده که یک در هزار فروش کالا و خدمات خود را برای انجام وظایف و تکالیف مندرج در بند(د) ماده ۹۱ قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه، اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، ارائه خدمات بازاریابی، مشاوره ای و کارشناسی به اعضای اتاق، به اتاق بازرگانی ایران بپردازند. جمع مبالغ تحصیل شده از آن ماده قانونی متجاوز از چند صد میلیارد تومان است که هم اکنون و وفق صورتهای مالی سال ۱۳۹۶ ، متجاوز از ۸۰۰ میلیارد تومان آن در چند بانک با سود ۲۲ درصد به صورت سپرده بلند مدت سپردهگذاری شده است.
🔍 جزئیات کامل خبر را در سایت «نود اقتصادی» بخوانید 👇👇
🖇 b2n.ir/k46509
—————-
✏️ @NavadeEghtesadi
پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد با همکاری دانشگاه علوم رضوی مشهد برگزار میکند:
🔶 نقش وقف و خیریه در مردمی سازی اقتصاد
🎙 باحضور:
دکتر صالح طیب نیا
دکتر عبدالرضا اصغری
دکتر مرتضی مرتضوی کاخکی (دبیر نشست)
📆 چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ساعت ۱۱
🌐 پیوند ورود به جلسه:
http://elc.razavi.ac.ir/razavi-economy/
🌐 اولین همایش مردمیسازی اقتصاد و اقتصاد مقاومتی
https://peame1400.um.ac.ir
یارانه تمام رسانه و روزنامههایی که دم از اقتصاد آزاد میزنن رو قطع کنید تا ببنید چقدر روزنامهنگار "کمونیست مخفی" داشتیم و خبر نداشتیم🗞
@bohlool
🔴 مقاله بی سابقه فارین افرز درباره نقش آمریکا در فروپاشی اقتصادی لبنان
👁🗨 نشریه آمریکایی فارین افرز با بررسی وضعیت کنونی اقتصاد لبنان که به فروپاشی نزدیک است نوشت:
"ایالات متحده نزدیک به برخی از مقامات لبنانی است که مسئول ترین عامل بحران کنونی در لبنان هستند. مقامات ایالات متحده تا حد زیادی در مورد فساد بزرگی که باعث ورشکستگی ملی لبنان شد و شرکای اصلی ایالات متحده در آن دخالت دارند، سکوت کردهاند. واشنگتن مدت هاست فساد را در میان شرکای خود در لبنان تحمل کرده و اقدامات ضدفساد را علیه دشمنان خود[جریان مقاومت و ضد آمریکا] به کار گرفته است.اگر دولت بایدن از رهبران لبنان میخواهد که نگرانیهایش در مورد فساد را جدی بگیرند، باید شهرت ایالات متحده را برای تحمل فساد در میان نخبگان دوست از بین ببرد و این تصور را که اقدامات ضدفساد مانند تحریمها واقعاً ابزاری برای کاهش نفوذ حزبالله در لبنان هستند، از بین ببرد. مشکل فقط این نیست که ایالات متحده در گذشته از فساد چشمپوشی کرده است، بلکه این است که اجازه داده است تلاشهای ضد فساد به گونهای سیاسی شود که اعتبار آنها را تضعیف کند. اما واقعاً مبارزه با فساد در لبنان به چیزی بیش از محکوم کردن فساد در لفاظی و حمایت از اصلاحات خاص نیاز دارد. این امر مستلزم آن است که واشنگتن علناً از نخبگان لبنان که مسئولیت فروپاشی کشور را بر عهده دارند، جدا شود. موضع تندتر در مورد فساد ناگزیر به برخی از روابط دیرینه ایالات متحده با سیاستمداران و نخبگان مالی لبنان آسیب می رساند و در هر صورت، ایالات متحده باید نجات اقتصاد لبنان را بر حفظ روابط با رهبرانی که آن را مخفی کرده است، در اولویت قرار دهد. این امر مستلزم ارتقای اصلاحات دردناک به قیمت از دست دادن نخبگان لبنانی دوستدار آمریکا است."
https://www.foreignaffairs.com/articles/lebanon/2022-04-18/ponzi-scheme-broke-lebanon
🇮🇷بدون مرز
@bedonemarz
@bedonemarz
یا ارحم من کل رحیم...
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
چگونه در ۱۴۰۰-۱۳۹۶ نسبت به ۹۶-۱۳۹۲، افزایش سالانه ۵۳ واحد-درصدی قیمت دلار و ۶۳ واحد-درصدی قیمت مواد اولیه تورم زا نیست، اما رشد ۳.۴ واحد-درصدی نقدینگی این قدر تورم زا است، با این که نسبت نقدینگی به تولید ۱۸ واحد-درصد کاهش یافت؟ اغراق روی تاثیر نقدینگی برای توجیه شوک قیمت ارز است.
💠 @h_abasifar
شاید بد نباشد بدانید دعوای این روزهای #نقدینگی سر چیست؟
سر این معادله است که پولیون در اقتصاد آن را چون آیه قرآن میدانند
بیائید ساده به این فرمول نگاه کنیم: MV=PY
P سطح عمومی قیمتهاست
Y میزان کالاها و خدمات در اقتصادست
V سرعت گردش پولست
M عرضه پولست
Image
نقدهایی که به این نظریه شده آنقدر زیاد است که نیازی به بیان آن نیست. از فروض این نظریه گرفته تا نقدهایی که فیسکالها (مالیون) به این نظریه کرده اند.
اما من میخواهم از دیدگاهی دیگر این نظریه را بررسی کنم
سوال:
تورم در این فرمول متاثر از رابطه سه متغیر است. آیا در جامعه هم همین است؟
یعنی آیا تورم در جامعه متاثر از فرهنگ، سیاست، فساد، نرخ ارز، قیمت انرژی، روابط بین الملل و ده ها عامل دیگر نیست؟ یعنی رفتار مردم دهه شصت که نان شبشان را با هم قسمت میکردند با مردم یک جامعه که به خون هم تشنه هستند روی تورم تاثیر یکسان دارد؟
فساد اقتصادی و احتکار چه؟
همانطور که میبینید قبل از اینکه این فرمول نوشته شود یک جامعه و یک انسان اقتصادیِ خاصی فرض گرفته شده است. یک انسان و یک جامعه با یک ایدئولوژی مشخص. انسانِ منفعت طلب و جامعه بازاری. جامعه ای که در آن همه چیز کالاست و همه جا بازار. انسانی که هیچ انگیزه غیرمادی ندارد
کدام یک از این عوامل فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و ... در این فرمول دیده می شود؟ اگر سرمایه داران انحصار ایجاد کنند در بازار و قیمت را بالا ببرند، این فرمول در موردش سکوت میکند. اگر مردم اهل انصاف باشند یا نباشند این معادله در مورد آن نظری ندارد. چون اساسا انسان این معادله گرگ است
همان که هابز میگفت: انسان گرگ انسان است. همان که اسمیت و میل و بنتهام میگفتند: انسانِ لذت جویِ منفعت طلب که فقط به دنبال حداکثر کردن مطلوبیت مادی خود است.
شاید بگوئید خب الان همین است.
جواب این است که نخیر!
اگر چنین انسانی در دنیای امروز تربیت شده است نتیجه این نگاه است نه برعکس!
کسانی که سعی میکنند ایدئولوژی هایشان را پشت فرمولهای ریاضی پنهان کنند مهم نیست که مسلمانند یا غیرمسلمان. مهم نیست فریاد میزنند که نئولیبرال هستند یا نیستند. مهم نیست ریش دارند یا ندارند. مهم این است که «علم»ی که از آن دم میزنند سرتا پا ایدئولوژی است. سرتا پا جاهلیت مدرن است!
الان ممکن است بگویند خب همین عوامل دیگر را هم میرویم و آمار میگیریم و مدلسازی میکنیم و می آوریم در فرمول :))) اولا که بروید و بیاورید! فعلا که نرفتید!
ثانیا باز هم تازه میشود یک گزاره اثباتی. آنجا که قرار است بر اساس نظریه عدالت لیبرالی نسخه بپیچید دوباره پای ایدئولوژی وسط می آید
خلاصه ماجرا را دکتر علی سعیدی گفتهاند و حق مطلب را ادا کرده اند:
من بهجای اینکه بهدنبال اثبات وجود چیزی به نام اقتصاد اسلامی باشم، میخواهم سؤال بنیادینتری بپرسم و آن اینکه مگر ما چیزی به نام علم اقتصاد داریم؟ یعنی آیا گزارههای بنیادین مکتب لیبرالیسم «علمی» اند؟
مثلا اینکه «بازار آزاد یا رقابت کامل میتواند بیشترین کارایی را برای اقتصاد فراهم کند» گزارهای حاکی از واقع و عاری از هرگونه قضاوت هنجاری است؟ یا نظریه مقداری پول که حجم پول در گردش را با سطح عمومی قیمتها مرتبط میکند، گزارهای اثباتی وفارغ از هرگونه دعاوی هنجاری و ایدئولوژیک است؟
یا نظریۀ عمومی کینز یا تعادل عمومی والراس یا نظریۀ مطلوبیت نهایی یا نظریۀ رفتار مصرفکننده یا نظریۀ رفتار تولیدکننده یا نظریات رفاه؛ کدامشان از کدام «واقعیت عینی» سخن میگویند؟
آیا جز این است که تمامی این نظریاتی که در کلاسهای اقتصاد میخوانیم و درس میدهیم هر کدام به نحوی بهدنبال تنظیم امور اقتصادی هستند؟ و آیا جز این است که هر کدام از اینها از نوع #حکم و #فتوا هستند و امری را #حلال و عمل بر خلاف آن را #حرام میکنند؟
مگر نه این است که از نگاه طرفداران اقتصاد رایج، رسیدن به نقطۀ کارای پارتویی #واجب است؟ مگر نه این است که در مواقع تزاحم میان برابری و کارایی، از قواعد رفع تزاحم استفاده میشود؟
و مگر غیر از این است که تمام اقتصاد خرد، فقه استدلالی برای اثبات کارایی بازار کاملاً رقابتی در توزیع «بهینۀ» کالاهای خصوصی است و نهایتاً فتوای آقای آلفرد مارشال را در وجوب رساندن اقتصاد به نقطۀ تعادل عرضه و تقاضا مستدل و مستند میکند؟
به بیان صریح و ساده، تمام آنچه بهعنوان «علم اقتصاد» تبلیغ و ترویج میشود، چیزی نیست جز فتواهای فقهی علمای لیبرال دربارۀ تعاملات اقتصادی جامعۀ خودشان!
سخن پایانی نصیحتی است برادرانه به مهندسین عزیزی که بدون پیش زمینه وارد رشته اقتصاد می شوند: استقلال فکری خودتان را حفظ کنید. همین
💠 @h_abasifar
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای آن جریانی که این ماجرا را مدیریت میکند فرقی ندارد که این اتفاق جلو مجلس بیفتد یا در وزارت کار. این که شعار رئیسی دروغگو بگویند یا وزیر بیکفایت یا سیسمونی رو رها کن.
آن جریان به دنبال تکثر چنین تجمعاتی در کف خیابان و انعکاس جدی آن در فضای مجازی است. همان اتفاقی که در سال ۸۸ افتاد و ایران را سالها دچار توقف کرد.
همان جریان را اینجا باید رهگیری کرد. جریانی که حیاتش به این است که معلمان، کارمندان دادگستری یا کارمندان فلان وزارتخانه در کف خیابان حاضر شوند. همان کارمندانی که در شرایطی بسیار سخت تر و عجیبتر، هرگز در دولت قبل خود را آفتابی نکردند. همانها باید آدرس داده شوند برای حرکتهای جمعی.
تجربه تاریخی ما نشان میدهد که این جریان، همواره ریشههای امنیتی جدی دارد. لذا از نهادهای امنیتی نظام که به آنها اعتماد جدی داریم خواستار برخورد با این جریان هستیم.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این درسته...
فقط کپی پیست کنید...
فقط...
باور کنید مشکلات حل میشه.
اینجا کپی پیست واجبه.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
دکتر حمیدرضا مقصودی
@syjebraily
آسید یاسر کاری کرده همه نئولیبرالا از تو لونه شون ریختن بیرون.
کاملا هم علمی! دارن بحث می کنن! هر چی فحش بلد بودن رو دارن تو شبکه اجتماعی به نکات آقای دکتر جبرائیلی میدن.
برای همین به درستی میشه به اونها گفت: توتالیتار و تمامیت خواه.
حالا فقط باید بهشون بگم:
آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت...
سه دهه تون تمومه مقلدهای فریدمن...
اینجا مصلای پردیسان قم است. چندین سال است که ساخت آن شروع شده اما همچنان تکمیل نشده. جمعیت حاضر بیش از ظرفیت مصلی است و جمعیت زیادی بیرون از مصلا نشسته اند.
این را مقایسه می کنم با چندین #مال و بیمارستان خصوصی که در سالهای اخیر برای متمولین در قم ساخته شده است.
شاید گفته شود، آنها خصوصی هستند! و بخش خصوصی انگیزه بالای سرمایه گذاری دارد.
حال آنکه این مصلی را هم مردم ساخته اند. اتفاقا کسانی که در پردیسان زندگی می کنند می دانند که پردیسانی ها بسیار پرانگیزه هستند و در موارد مختلف دارایی های خود را در طبق اخلاص گذاشته اند.
اما نه!
درست است. آنها خصوصی و اختصاصی هستند و اینها مردمی.
آنها دسترسی های عجیب و غریب به تسهیلات بانکی و دولتی دارند که اتفاقا متعلق به این مردم است.
آنها قدرت اقتصادسیاسی لازم برای اختصاص دارایی های ملی و مردمی به نفع خود را کسب کرده اند. هم بزرگترین بدهکاران بانکی هستند و هم بیشترین اعتماد سیستم بانکی به آنهاست.
این تفاوت در سرعت ساخت را باید در ساختار اقتصاد سیاسی جستجو کرد.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از پرفسور مسعود درخشان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرفسور مسعود درخشان: اگر امیرالمومنین علیه السلام را نداشتیم چه خاکی بر سرمان میریختیم؟
💠 @profderakhshan
بازار آزاد و عدم دخالت دولت، تنها یک خواب و خیال در ذهن کودکانی است که ذهنشان را در اختیار استعمارگران قرار داده اند.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
دعای #جوشن_کبیر مصداق خوبی برای رد هر آنچه علم غیرالهی است.
از جمله این علوم را می توان اقتصاد دانست بویژه آنجا که خدا را
از هر معادله و مدل و فرض و تحلیلی
جدا می کند و نمی بیند
۱۰۰۱ نام و صفت خدا در این دعای عزیز است که هرگاه تصمیم به سیاستی گرفتید باید در معادلات خود در نظر بگیرید
با این نگاه هر آنچه از لیبرالیسم و کمونیست
و امثال کینز و اسمیت و فریدمن
و هایک و مارکس
و هر حرف و سخنی که زندگی امروز مردم را تحت تاثیر قرار میدهد جدا از اختلافات موجود ناقص است.
زیرا مفهومی به نام خدا از آن حذف شده است..
ریاضی زدگی و مدلسازی های افراطی ریاضی محور در اقتصاد نیز از این نقص بی بهره نیستند..
در هیچ مدلی تدبیر الهی و قواعد انسانی را محاسبه نمیکنند
و یک نگاه مکانیکی صفر و یکی به امورات دنیای فانی دارند آن هم با هدفی نامشخص..
برای مثال معاد جایگاهی در هیچ تحلیل اقتصادی ندارد..
حرف بسیار است..
انشالله روزی برسد که تعداد اقتصاددانان اسلامی به قدری زیاد شود که
فروض خدامحور با قواعد الهی به عنوان اقتصاد متعارف جهت زندگی اقتصادی مردم شناخته شود..
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
فرزند سردار جانشین سپاه سیستان و بلوچستان به شهادت رسید.
او هم یک آقازاده بود.
به فاصله چند روز از بازی سیسمونی گیت...
آیا این آقازاده هم دیده می شود؟
یا فقط باید آن ماجراها منعکس شوند؟
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
🔥از #سیسمونی_انگیسی هم بگو❗
🔻الحمدالله جریان اصلاحات این روزها شدیدا وطن دوست و طرفدار تولید ملی، دلسوزی برای اقشار ضعیف در گرانی ها و دوری خانواده مسئولان از سفر خارجی شدند...!
🔻این را به عنوان یک تحول صدوهشتاد درجه ای به فال نیک می گیریم.
حالا کاش با همین حرارت، برای نمونه در مورد وضعیت:
🔸نرگس خاتمی، دختر محمد خاتمی،ساکن انگلیس؛
🔸لیلا خاتمی،
دختر دیگرش، مقیم آمریکا؛
🔸عماد خاتمی
برای تحصیل همسر در آلمان
🔸حسین خاتمی
فرزند علی خاتمی، ساکن انگلیس؛
🔸فاطمه خاتمی
دختر محمدرضا خاتمی ساکن انگلیس؛
🔸عارفه تاجزاده،
دختر مصطفی تاجزاده مقیم کانادا گزارشی تهیه کنند.
🔻پ.ن: برخی جویندگان عدل و بهار هم که آنسوی سکه اصلاحاند می توانند در این مهم به وظیفه خود عمل کنند و بدون اینکه ذرهای از زشتی #سیسمونی ترکیهای کاسته شود، در مورد سیسمونی انگلیسی و آمریکایی و کانادایی و ... برای مردم روشنگری کنند.
✍حمیدرضا ابراهیمی
✅ گامی نو: اورژانس تحلیل های فرهنگی، سیاسی👇
https://eitaa.com/joinchat/917307426Ceae7e94949