🔰 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد برگزار میکند
👈 دوره مبانی و روشهای نقد و تحلیل فیلم
📋سرفصلهای دوره:
🖇 زیبایی شناسی فیلم
🖇نشانهشناسی
🖇 تحلیل گفتمان
🖇 تحلیل روایت
📅 ششم تا بیست و دوم اردیبهشت 1402
⏰مهلت ثبت نام تا 4 اردیبهشت
💳 هزینه دوره: 200.000 تومان (تخفیف برای ثبت نام گروهی و دهه هشتادی)
💥ظرفیت محدود است
📝جهت حضور در دوره، نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه خود را به آیدی @majaziiha ارسال کنید.
#مهارتهای_رسانهای
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
چه اشکالی داده که #شیرین_عسل هم در خودروسازی سرمایه گذاری کنه؟!
ظاهرا آقایان می ترسن که انحصار کم بشه که تمسخر می کنن. وقتی بازار وجود داره باید هر کسی که بخواد بتونه سرمایه گذاری کنه.
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نتیجه رها کردن مسئله توسط حاکمیت واضح است. مردم به جان هم می افتند...
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از حسین زمانی میقان
ما دچار #تورم_تحمیلی از سوی شرکتهای بزرگ مواداولیه داخلی هستیم، آنها مدتهاست با پشتیبانی #بچه_های_شیکاگو کالایی که پایه تولید هزاران کالاست را به نام جعلی جهانیسازی به قیمت لندن و نیویورک با نرخ تبدیل دلار تلگرامی (که وجود ندارد) به تولیدکنندگان ایرانی میفروشند و امروز این غولهای سرمایهدار و همپیمانان بانکها، سیاهیلشگری عظیم از رسانه و رسانهچی، دانشگاه و پروژهبگیر تدارک دیدند تا مطالبه #دلارزُدایی محقق نشود.
#من_ریال_را_دوست_دارم
#حسین_زمانی_میقان
@hzamanim
هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
📺 برنامه زنده #جهانآرا
👈🏼 موضوع: مناظرهای مهم برای تاملی در باب نظام اقتصادی ایران
📌مهمانان:
🔶دکتر مسعود درخشان؛ استاد تمام اقتصاد داشگاه علامه طباطبایی، دکتری اقتصاد مدرسه اقتصاد لندن، برنده دومین جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی، طرفدار اقتصاد اسلامی
🔷دکتر موسی غنی نژاد؛ هیات علمی دانشگاه صنعت نفت، دکتری اقتصاد دانشگاه سوربن فرانسه، رییس مرکز تحقیقات اقتصادی روزنامه دنیای اقتصاد، طرفدار اقتصاد لیبرال
✅ امشب؛ دوشنبه 4 اردیبهشت 22:00
تکرار فردا 14:30
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌فضای مهار تورم، یک فضای حاکمیتی است.
🔹سیاست گذار باید نسبت به تک تک قیمت ها خودش را مسئول بداند، با دقت رفتار کند، رصد کند و همهی سازوکار های قیمتی تحت نظرش باشد.
💠 اندیشکده قصد
💡 @qasdway
هدایت شده از هنر حکمرانی و توسعه || محمد حق شناس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام خمینی- این طور رفتار کردن با مستضعفین انصاف نیست!
شکاف طبقاتی و تحمیل #گرانی به مستضعفین....
https://eitaa.com/hokmraniirani
هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
غنینژاد:
امام مخالف سرمایه داری لیبرال نبود!
امام خمینی:
«تا من هستم نخواهم گذاشت حکومت به دست لیبرالها بیفتد،نخواهم گذاشت منافقین اسلام این مردم بیپناه را از بین ببرند،از اصول نه شرقى نه غربى عدول نخواهم کرد، و دست ایادى امریکا و شوروى را در تمام زمینه ها کوتاه میکنم»
(صحیفه امام، ج ۲۱، ص ۲۸۵-۲۸۶)
غنینژاد کلا یک تنه تحریف تاریخ کرد!
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
🔴مناظره دکتر درخشان با دکتر غنی نژاد تک مضراب های فراوانی داشت.
⚠️قطعا ژورنالیست های لیبرال مانع شنیده شدن این تک مضراب ها خواهند شد.
🔺غنی نژاد بسیار لخت و عریان از لیبرالیسم دفاع کرد تا اتمام حجت شود که چه کسانی لیبرال هستند و لیبرالیسم چیست.
🔺لیبرالیسم ایرانی نه می داند که مخالف سرمایه داری است نه می داند که موافق آن است!
🔺لیبرالیسم ایرانی در عین حالی که مدافع لا ادری گری است، لیبرالیسم را در بندگی خدا می داند!
🔺لیبرالیسم ایرانی اقتصاد اسلامی را قبول ندارد و در عین حال که خود را صالح می داند که در مورد اقتصاد اسلامی نظر بدهد، امام و رهبری را صالح نمی داند که در این زمینه اظهار نظر کند.
🔺لیبرالیسم ایرانی در عین حال که هایک و میزس و میل و کانت را قبول دارد، خود را تابع آرای آنها نمی داند!
🔺لیبرالیسم ایرانی بانک دولتی را سرمایه داری رفاقتی می داند اما بانک خصوصی را سرمایه داری رقابتی میخواند!
🔺لیبرالیسم ایرانی هایک را قبول دارد اما معتقد به تأثیرپذیری هایک از پشتیبانانش نیست!
🔺لیبرالیسم ایرانی امام را مخالف کمونیسم و موافق لیبرالیسم می داند در عین حال معتقد است امام در اقتصاد قابل اعتنا نیست.
🔺لیبرالیسم ایرانی آمریکا را از این حیث که سرمایه داری مذهبی است امپریالیست می داند اما از این حیث که بازار آزاد! دارد می ستاید.
🔺لیبرالیسم ایرانی معتقد است که آمریکا امپریالیست است اما نباید با او مخالفت کرد.
🔺لیبرالیسم ایرانی مخالف انقلاب است.
🔺لیبرالیسم ایرانی دشمنی با آمریکا را شعاری و غلط می داند اما می گوید من با امام موافقم!
🔺سطح نقد لیبرالیسم ایرانی به هایک، در حد نقد به قبول نداشتن مطلوبیت خواهی و مطلوبیت جویی اجتماعی است. یعنی پناه بردن به خوی حیوانی نئولیبرالیستی
⚠️این ها تنها بعضی از تک مضراب های لیبرالیسم ایرانی بود.
🔸از این به بعد بدانیم که لیبرالیسم کاملا شناسنامه دار است. هم حرف هایش مشخص است و هم منادیانش.
🔸از این به بعد بدانیم کسی که میگوید که لیبرالیسم وجود ندارد و تنها یک برچسب است، یا بی سواد است یا مغرض.
🔸از این به بعد بدانیم که لیبرال انقلابی، یک واژه پارادوکسیکال است و افراد ناچارند تکلیفشان را با این واژه روشن کنند. نمی توانند هم خود را انقلابی بدانند و هم از منویات لیبرالیسم دفاع کنند.
⚠️مراقب باشیم جریان های رسانه ای با برجسته سازی برخی از بگو مگوهای کم اهمیت، این مناظره را کم اهمیت جلوه ندهند.
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
✅برخی از نکات دریافتی از مناظره امشب دکتر درخشان و دکتر غنی نژاد
1⃣ سرمایه داری رقابتی ایده آل در عمل وجود ندارد و در عمل هر نوع سرمایه داری به سرمایه داری مافیایی تبدیل می شود.
2⃣ لیبرالیسم با حاکمیت الله بر جامعه مخالف است ولی اگر یک نفر دوست داشت مسلمان باشد مشکلی ندارد.
3⃣ نظم طبیعی، نظم خودجوش و قانون کلی دارای تناقض درونی است.
4⃣ آزادی بیان شده در لیبرالیسم در نهایت منجر به بردگی مستضعفان می شود.(رک آزادی مثبت و آزادی منفی)
5⃣ از همه مهم تر لیبرال ها از اول هم با انقلاب نبودند و بر خلاف ظاهرشان در باطن با دیکتاتوری معتقدند مردم اشتباه کردند، پس صلاحیت ندارند برای انقلاب منتخب مردم نسخه پیچی کنند و این همان دلیل هشدارهای مکرر حضرت امام در خصوص نفوذ لیبرال ها بود.
⚠️نگذاریم این دعاوی مهم در میان بگومگوها گم شود. ژورنالیست ها استاد پنهان کردن حقیقت هستند.
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از جهانِ پساکرونا
.
⁉️ ریشه این حرف های غلط کجاست؟ آیا ما نفس خود را از این که در این ورطه بیفتیم مبرا می دانیم؟ آیا ما تلاشی کرده ایم و عبرت گرفته ایم؟
- فارغ از ادعاها و استدلال های اشتباه اقتصادیِ و روبنایی دکتر غنی نژاد که قابل بررسی، تبیین و نقد جدی است. دوست دارم و اولویت می دانم ریشه های این مدعا و استدلال غلط را برای شما بگویم و بنویسم!
جهان بینی غلط، نظام فکری غلط، نگاه فلسفی بعضاً ملحدانه و بعضاً مشرکانه، عدم اعتقاد به ربوبیت، عدم درک ربوبیت و... که منجر به این افکار و ادعاها و استدلال های روبنایی غلط در اقتصاد و سایر حوزه های دانشی شده است را برای رفقای خودم تبیین کنم و بگویم چرا جهان بینی ایشان التقاطی است و ارتباط این جهان بینی غیرالهی با این نظریات اقتصادی چیست؟ و چگونه فقدان یک نظام فکری و جهان بینی کامل، الهی، عقلی و مستدل ما را به اینجا می کشاند...
به خدا باید عبرت بریم و یک نظام فکری و جهان بینی با ویژگی هایی که برخی از آن را قبل نوشتم برای خود دست و پا کنیم و الاّ.....
#نظام_فکری
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
هدایت شده از محمدامین رضایی
🔻دکترغنی نژاد اقتصاددان لیبرال
#شهید_بهشتی را متاثر از چپهای کمونیست نامید!بند۲ اصل۴۳و اقتصاد تعاونی( مردمی)در اصل۴۴پیشنهاد شهیدبهشتی بود. #مکتب_نیاوران(لیبرالهایی چون نیلی وغنی نژاد)در میدان عمل مانع تحقق این اصول شدند. در رسانه هم اینگونه او را ترورشخصیتی میکنند!حقیقتا بهشتی مظلوم است.ما چه کردیم؟
✍ #محمدامین_رضایی
🔻تاریچه مکتب نیاوران در ایران
journals.ut.ac.ir/article_57039.html
@m_amin_rezai
یک چپ گراست!
در مقابل دکتر #درخشان از یک لیبرال شناسنامه دار دفاع می کند.
تا ثابت کند که دعوای لیبرال ها و چپ های ایرانی فقط یک دعوای زرگریست.
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
مناظره اقتصاد لیبرال با اقتصاد اسلامی
مسعود درخشان با غنی نژاد
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از جبهه تمدّن ساز انقلاب اسلامی
⚠️غنی نزاد میگه تسخیر لانه جاسوسی توسط چپی ها بود!
💡حضرت آقا:
بنده در جزئیّات وقایع آن روز[سیزده آبان ۵۸] قرار داشتم؛ همان روزها مکرّر به لانهی جاسوسی رفتهام، آمدهام، نشستهایم، صحبت کردهایم، با جوانهایی که آنجا بودند، با دیگران، در شورای انقلاب -که آنوقت ما عضو شورای انقلاب بودیم- میدانم که چه تحرّکاتی از گوشهوکنار انجام میگرفت برای خنثی کردن این حرکت؛ امّا امام ایستاد.
سیزدهم آبان مظهر استکبارستیزی ملّت ایران بود.
حرکت دانشجویان که به سفارت حمله کردند در حقیقت حرکت دفاعی بود، بهجا و بهموقع و کاملاً عقلانی بود.
#جبهه_تمدن_ساز_انقلاب_اسلامی
@jebhetse
هدایت شده از موسی مزینانیان
🔺چکیده حرف دکتر غنینژاد:
🔻اقتصاد اسلامی نداریم! حرفهای آقای خمینی و خامنهای و فقها علمی نیست چون اینها اقتصاد نخواندهاند! نمیشود به اینها استناد داد وگرنه بحث شعاری میشود!! همانطور که خود فقها میگویند ما در پزشکی باید سراغ متخصص برویم، در اقتصاد هم باید سراغ اقتصاددان برویم!
😔آقای دکتر! آیا مقایسه شما علمی بود!؟؟ درحالیکه پزشکی از علومتجربی است ولی اقتصاد از علوم انسانی است!
در علوم انسانی، موضوع انسان است و چیستی انسان و چگونگی سعادت او کاملا به جهانبینی و ایدئولوژی مربوط است. درنتیجه اگر ما جهانبینی اسلام را بپذیریم نمیتوانیم نسخههایی که در علوم انسانی غیرتوحیدی برای انسان پیچیده میشود را بپذیریم.
🤔آیا سخنان امام خمینی درباره نظامهای اقتصادی غیرعلمی است!؟ لطفا به منشور روحانیت نگاهی بیندازید! امام میفرماید:
*برای مردم و جوانان و حتی عوام مردم هم قابل قبول نیست که مرجع و مجتهدش بگوید من در مسائل سیاسی اظهارنظر نمیکنم. آشنایی به روش برخورد با حیلهها و تزویرهای فرهنگ حاکم بر جهان، داشتن بصیرت و دید اقتصادی، اطلاع از کیفیت برخورد با اقتصاد حاکم بر جهان، شناخت سیاستها و حتی سیاسیون و فرمولهای دیکته شده آنان و درک موقعیت و نقاط قوت و ضعف دو قطب سرمایهداری و کمونیزم که در حقیقت استراتژی حکومت بر جهان را ترسیم میکنند، از ویژگیهای یک مجتهد جامع است*
🔻آقای دکتر! اگر فقها حرفشان غیرعلمی است، نظرتان درباره قرآن و کلام اهلبیت چیست؟ آیا سخن خدا هم غیرعلمی است؟ آیا فقیه حرفی جز سخن خدا را میگوید؟؟
هدایت شده از پرفسور مسعود درخشان
[سؤال از امام خمینی]:
شما زندگی خیلی منزوی داشتید، شما اقتصاد جدید و حقوق روابط بینالمللی را مطالعه نکردهاید. تحصیل شما مربوط به علوم الهی است، شما در سیاست و گرفتن و دادن یک زندگی اجتماعی درگیر نبودهاید. آیا این در ذهن شما این شک را به وجود نمیآورد که ممکن است عواملی در این معادله باشد که شما نمیتوانید درک کنید؟
جوابِ امام:
ما معادلۀ جهانی و معیارهای اجتماعی و سیاسیای که تا به حال به واسطۀ آن تمام مسائل جهان سنجیده میشده است را شکستهایم. ما خود چارچوب جدیدی ساختهایم که در آن #عدل را ملاک دفاع و ظلم را ملاک حمله گرفتهایم. از هر عادلی دفاع میکنیم و بر هر ظالمی میتازیم، حال شما اسمش را هرچه میخواهید بگذارید. ما این سنگ را بنا خواهیم گذاشت. امید است کسانی پیدا شوند که ساختمان بزرگ سازمان ملل و شورای امنیت و سایر سازمانها و شوراها را بر این پایه بنا کنند، نه بر پایۀ نفوذ سرمایهداران و قدرتمندان که هر موقعی که خواستند هرکسی را محکوم کنند، بلافاصله محکوم نمایند. آری با ضوابط شما من هیچ نمی دانم و بهتر است که ندانم
صحیفه امام؛ ج ۱۱، ص ۱۶۰
💠 @profderakhshan
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این یک دقیقه و چهل و شش ثانیه نقطه عطف تاریخ علم و اقتصاد سیاسی در ایران است.
هم پرفسور درخشان ایدهی محوری خودشان را طرح کردند و هم دکتر غنینژاد مخالفت خودشان با این ایده را به صراحت بیان کردند.
و هر سه فرمودند: قضاوت با مردم!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
3.65M
تحلیلی از مناظره دکتر درخشان و دکتر غنی نژاد
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از حسین زمانی میقان
#دکتر_درخشان نیامده بود که از اقتصاداسلامی بگوید آمده بود تا ذات لیبرالهای حاکم در اقتصاد ما را نمایان کند
او به خوبی از غنینژاد اعتراف گرفت که لیبرالیسم مخالف اسلام، انقلاب و امام است و اعتقادی به پایبندی به خدا و وحی ندارد.
تمام.
@hzamanim