eitaa logo
سائحات
2.3هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
5.2هزار ویدیو
74 فایل
زیر نظر خانم طاهره همیز اداره می شود قابل توجه عزیزان بزرگواراین کانال سائحات تخصصا خودم (همیز) دراین کانال مطلب انتخاب کرده ومیگذارم وربطی به کانال هم نامم ندارد . ومن ایشان راتأییدنمیکنم زیرا وزارت اطلاعات ایشان راتأتید نمی کرد.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خوشحالی مردم عراق😍❤️🇮🇷✌️ 🌐کانال الله اکبر @allahoak_bar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ ١٢ اتفاق مهم و مشکوکی که صهیونیست‌ها نمی‌خواهند کسی بداند به كانال اخبار جبهه مقاومت بپیوندید: 👇👇👇👇 https://eitaa.com/akhbarmoghavamat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماشاالله به این حرکت زیبا 🔹 کاری که دیشب در خیابان امامت مشهد شد، حدود 200 نفر در پویش امر به معروف
سخنرانی سركار خانم هميز با موضوع ویژه بانوان يكشنبه ها ساعت 10 صبح مکان: خیابان وحدت اسلامی خیابان ابوسعید کوچه جمال موحدی فرد بن بست حسینیان پلاک ۴ حسینیه ام ابیها (سلام الله علیها) @Vaght_Talast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 وَ لا‌ تَهِنوا وَ لا تَحزَنوا وَ اَنتُمُ الاَعلَونَ اِن کُنتُم مُؤمِنین* *سوره‌ی آل‌عمران، آیه‌ی ۱۳۹؛ «و اگر مؤمنید، سستى مکنید و غمگین مشوید، که شما برترید.» 🔍 متن کامل بیانات👇 https://khl.ink/f/51418
حیاستیزی و حیاگریزی؛ پرونده باز دشمنان انقلاب 💠محمدبیگی مطرح کرد: 🔹امروزه حیا ستیزی، حیا گریزی و عفت ستیزی پرونده روی میز دشمنان انقلاب است و سربازان خط مقدم این جنگ بانوان هستند؛ بانوان بسیجی با شجاعت و بصیرت باید به سایر دختران و بانوان جامعه گوشزد کنند که آگاه از اهداف شوم دشمن باشند و با تأثیر از شجره طیبه بسیج اجازه ندهند دشمن به درون خانه و خانواده نفوذ کند. 🔹 با توجه به وجود فضای مجازی و هجمه‌های گسترده بیش از ۱۰۰ کشور در عرصه رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران بانوان بسیجی در تلاش هستند، این بسیجیان می‌توانند با حفظ حجاب، حرمت‌ها، ارزش‌ها، عفاف و حفظ ارزش‌های قرآنی و دینی با محکم نگه‌داشتن فرهنگ زیست عفیفانه از نقشه شوم دشمن جلوگیری کنند. 🔗 isna.ir/xdMQhc ☑️ @isnaaqazvin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدایا پای این کلیپ چی بنویسم که مردم ببیند و کمی به خود بیاند.🤔 فقط بگم این بابا نه آخوند نه پاسدار.ِ نه بسیجیه بلکه از مخالفان جمهوری اسلامیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆📣📣۵ دقیقه ای که به اندازه ساعت ها بصیرت افزایی می کند ☝️ برای جهاد تبیین یکی از مصداق های خوب، انتشار این کلیپ برای دوست و آشنا، خصوصا افرادی که در معرض انواع دروغ های رسانه ای قرار دارند هست این فیلم روایتی دردناک از ماجرای اعتراض ساده چند فوتبالیست است که باعث شد بیش از ۶٠٠ هزار نفر انسان کشته شوند😔 🔹در این به همه از دیدی بالاتر نشان دهیم ایران عزیزمان دستخوش چه اتفاقی شده و عاقبت آن چیست⁉️ ☑️ کانال معلم ثانی https://eitaa.com/Moalemesani1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قدرت اقتصادی برای زمینه سازی ظهور ! 🤔نقش ما در جهاد اقتصادی چیست ؟! 🎤استاد مهدی طائب از پشت پرده فتنه‌ها می‌گوید 💠 کانال خانه استعدادیابی و شکوفایی https://eitaa.com/khane_estedad
✅كشور قطر كاري كرد كارستون، كاري كه هيچ كشور عربي و مسلماني تاكنون انجام نداده است 💐كاري كرد كه اگر براي تحسین و تمجید آن، هزاران مطلب در روزنامه ها نوشته شود و هزاران برنامه در صداوسيما ساخته شود باز هم خيلي كم است 💐باید قطر را در رسانه ها و صداوسيما بسيار تحسین و تمجید کرد که این چنین نبرد با گلوبالیسم فرهنگی را به عرصه بزرگترین رویداد ورزشی جهان کشاند و از هویت و حیثیت یک میلیارد و اندی مسلمان در کشوری اسلامی دفاع کرد 📖شروع جام‌ جهانی با قرائت قرآن کریم برای اولین بار در تاریخ: والشمس و القمر بحسبان... و خورشید و ماه روی حساب منظمی می چرخند 👈این یعنی يك كار تميز فرهنگی، حفظ سنت ها و ارزش ها در رویدادی که غربی ها آن را برای خود و از آن خود انگاشته بودند. 🤐سکوت در زمان پخش اذان. ✌️حق پخش بازی‌های ایران را صداوسیما داد ولي به اینترنشنال نداد. ‏🇮🇱کاپیتان تیم ملی قطر،در اولين بازی خودشان،‌بازوبند پرچم فلسطین بست - مردم قطر پرچم فلسطین را به گردشگران حاضر در قطر هدیه دادند - اين يعني فلسطين در قلب مردم مسلمان جاي دارد - اين يعني مرگ بر اسرائيل ❌ممنوعیت ها در حوزه مصرف مشروبات الکلی و حمایت از همجنس بازها و..... 👌یکی از وزرای قطر درباره ممنوعیت الکل و مشروبات الكلي در جام جهانی فوتبال به سی‌ان‌ان گفت: ما نمی‌توانیم دین و فرهنگ خود را به مدت چهار هفته تغییر دهیم ⛔️قطر از استقرار هواپیمای تیم ملی آلمان با شعار همجنس گرایان بر روی آن خودداری کرد(هواپیما به فرودگاه عمان بازگشته و در آنجا با هواپیمای دیگری که نشان حمایت از LGBT را نداشت جایگزین شد) 👈در جام جهانی قطر، تماشاگران زن اگر از لباس باز و برهنه استفاده کنند با مجازات زندان روبه‌رو شوند ⁉️یک لحظه تصور کنید چنین رویدادی در ایران برگزار میشد و ایران چنین کاری میکرد، هم اکنون زیباکلام سر به بیابان گذاشته و برخی دیگر از حقارت ایران و آبرویی که از وطن رفته می گفتند... ⁉️ضوابط و مقرراتی که قطر برای حرمت حلال و حرام دینی در جام جهانی گذاشته اگر فرضا در ایران بود و جمهوری اسلامی اعلام می کرد، سلبریتی های ورزشی می گفتند کلا مراسم لغو شود، روشنفکران از خجالت آب می شدند و شبه رسانه های لندنی هزاران ساعت در تمسخر آن برنامه می ساختند از نظر براندازها تا دیروز که این اتفاقات نبود قطر پیشرفته‌ترین کشور خاورمیانه محسوب می‌شد، اما از زماني كه گفته آبجو تو ورزشگاه ممنوع، هم‌جنس‌بازی ممنوع، پوشیدن لباس باز ممنوع، غزه در قلب ماست و... شده یه کشور عقب اُفتاده جهان سومی! 👈👈لطفا تا می توانید انتشار بدهید،‌اين حداقل تشكري است كه می توان انجام داد 👈 👇 http://sapp.ir/basiratezohor بصیرت ظهور &ایتا👇 eitaa.com/basiratezohor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️‌ ️حمایت روسیه از تیم ملی فوتبال ایران، در بیلبوردهای سطح شهر مسکو 🚨به لشکر سایبری قدس بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/542441666C7e7c280a3b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روزمان را با آغاز کنیم ✳️👇آیه ای که در دیدار رهبری قبل از سخنرانی ۵ آذر قرائت شد [سوره الأحزاب (33): آيه 25] وَ رَدَّ اللَّهُ الَّذِينَ كَفَرُوا بِغَيْظِهِمْ لَمْ يَنالُوا خَيْراً وَ كَفَى اللَّهُ الْمُؤْمِنِينَ الْقِتالَ وَ كانَ اللَّهُ قَوِيًّا عَزِيزاً (25) و خداوند كسانى را كه كفر ورزيدند با دلى پر از خشم برگرداند، بدون آن كه هيچ خيرى (پيروزى و غنيمتى) به دست آورند، و خداوند مؤمنان را از جنگ بى نياز ساخت (و آنان را پيروز كرد)، و خداوند، تواناى شكست‏ناپذير است. 🌻👇نكته‏ها: در جنگ احزاب، همين كه حضرت على عليه السلام «عَمرو بن عَبد ودّ»، پهلوان نامى عرب را كه از خندق گذشت به قتل رساند، آنها حساب كار خود را كرده، باز گشتند. 👇✅پيام‏: مومنین از تهدید‌های خطرناک ؛ فرصت می‌سازند. خداوند در قرآن کریم و درباره شجاعت و ضربت بهنگامی که حیدر کرار (ع) به پهلوان عربده‌جوی جبهه احزاب در جنگ خندق زد، تصریح می‌کند که مومنان از جنگ بی‌نیاز شدند: «وَ رَدَّ الله الَّذِينَ كَفَرُوا بِغَيْظِهِمْ لَمْ يَنَالُوا خَيْرًا وَكَفَى الله الْمُؤْمِنِينَ الْقِتَالَ وَكَانَ اللَه قَوِيًّا عَزِيزا. و خداوند آنان را که کفر ورزیدند، با غیظ و خشم و بی‌آنکه به عایدی و خیری برسند، برگرداند و مؤمنان را از جنگ بی‌نیاز کرد و خدا همواره نیرومند شکست‌ناپذیر است». (آیه 25 سوره احزاب). حکمت داشت که پیامبر اعظم (ص) پس از آن ضربت بهنگام و فیصله‌بخش فرمود «ضربَهْ علیٍّ یَومَ الخَنْدَقِ أفضلُ مِن عِبادَهْ الثَّقَلَیْن. ضربت علی در جنگ خندق، از عبادت جنّ و انس برتر است». 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش https://eitaa.com/asatid_enghelabi http://sapp.ir/asatid_enghelabi
. *شاهد شهید پیشرفت* ♦️ هفتم آذر ماه،دومین سالگرد شهادت دکتر محسن فخری زاده توسط مزدوران رژیم صهیونیستی است.او،عهد خود با پروردگار متعال را صادقانه به سرانجام رساند و پاداش مجاهدت پنجاه ساله را گرفت. 🔹این دانشمند برجسته که از پایه گذاران برنامه هسته ای ایران بود، دست کم به مدت دو دهه، هدف ترور سیا و موساد بود. چرا که هر خدمتش، شتاب تازه ای به حرکت کاروان اقتدار و پیشرفت ایران می داد. ♦️فراتر از برنامه هسته ای، آن شهید والامقام، حکیمی ذوالفنون (فراتر از یک شاخه علمی ‌و فنی) به شمار می رفت. از فلسفه و ادبیات تا فیزیک، و از ابداع پدافند هسته‌ای، شناسایی پرنده‌‌های دشمن از طریق غیر رادار و استفاده از لیزر در پدافند هوایی، و سرانجام، تولید کیت تشخیص کرونا و تدارک فاز اول آزمایش انسانی واکسن کرونا در ماه های پیش از شهادت در هفتم آذر ماه 1399. 🔹آنها که دستور ترور محسن فخری زاده را به جوخه های ترور دادند، بی تردید در پستو های خود در تل آویو و واشنگتن از او می ترسیدند؛ و گرنه سال ها به کمین نمی نشستند و بارها نقشه ترورش را به اجرا نمی گذاشتند. ♦️یادش گرامی و راه نورانی اش، پر رهرو باد. ✍محمد ایمانی راه مقاومت در ایتا 🆔https://eitaa.com/rahemoghavemat راه مقاومت در تلگرام 🆔t.me/@rahemoghavemat راه مقاومت https://chat.whatsapp.com/C829Qhz7ZUs6QVFoXBhtQS راه مقاومت 1 https://chat.whatsapp.com/BFKib1R0lKN7FOQaCu1Qzd
۷ آذر دومین سالگرد شهادت شهید فخری زاده و روز نوآوری و فناوری گرامی باد🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 ما داریم کشتی می‌سازیم! 🔹شباهت داستان کشتی نوح با وضع فعلی انقلاب اسلامی 🔹جمهوری عقلانیت ایران @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گل‌آرایی حرم حضرت زینب (س) به مناسبت میلاد عقیله بنی‌هاشم ✅کانال حامیان سپاه قدس👇 http://eitaa.com/joinchat/3631218690Ca928153b05
«پوشش» یکی از شاخص ‏های وجودی آدمی و وجه ممیز او از دیگر موجودات بوده و لذا جزء نیازهای فطری انسان به شمار می ‏رود. این مهم در منطق الهی از چنان جایگاه رفیعی برخوردار است که قرآن کریم ضمن نعمت و هدیه الهی خواندن پوشش، به کارکردهاى مختلف آن اشاره دارد که مى ‏فرماید: «اى فرزندان آدم، براى شما لباسى فرو فرستادیم که اندام شما را مى ‏پوشاند و مایه زینت شما است... این از آیات خداوند است؛ باشد که متذکر شده، پند گیرید.» (اعراف/27) بالطبع و بالتبع، در بیان و بنان مبینان معصوم شریعت(ع) مقوله پوشش مورد توجه و التفات فوق ‏العاده‏ای بوده است. توجه به این مقوله در سیره معصومین (ع) و نوع مواجهه ایشان با این پدیده و تبیین آن، در دو مقام «تبلیغ و ترویج فرهنگ پوشش» (جهت اثباتی) و «مقابله و مبارزه با بدپوششی» (جهت سلبی) امکان‏ پذیر است. از سوی دیگر، لازمه تغییر، تحولات زمانی و مکانی و نیز تفاوت عِده و عُده هر کدام از معصومین(ع) با یکدیگر، بهره‏ گیری از شیوه ‏های مختلف در تبلیغ فرهنگ صحیح پوشش و مبارزه با مقوله بدپوششی است؛ چنانکه این مهم در سیره ایشان مشهود است. مقاله حاضر برش هایی از مقاله تفصیلی حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مشکانی سبزواری با عنوان مبانی و الگوهای فقهی مواجهه با بدپوششی در سیره سیاسی و فرهنگی معصومین(ع) در مجله گفتمان فقه حکومتی/3 می باشد که در ادامه تقدیم نگاه شما خوبان خواهد شد. * نمونه‏ هایی از برخوردهای رسمی و حکومتی پیامبر اکرم (ص) و امیرالمؤمنین علی(ع) با پدیده بدپوششی در سیره نبوی و علوی به موارد متعددی برخورد می‏ کنیم که در اعلامیه ‏ها و بیانات رسمی و حکومتی، پدیده بدپوششی مورد تقبیح و مذمت قرار گرفته و در مواردی از عمال حکومتی خواسته شده که با این امر مقابله نمایند. در ذیل به چند مورد اشارتی می‏رود: 1. پیامبر اکرم (ص) هنگامی که عمروبن حزم را به عنوان والی نجران در یمن منصوب کرد، شرح وظایفی برای او نگاشت. حضرت در بخشی از این آیین‏ نامه کاری، او را مسئول پاکدامنی و حجاب مردم می ‏داند و از او می‏ خواهد به اقدامات عملی در این زمینه همت گمارد: «عهد من محمد النبى رسول‏الله(ص) لعمرو بن حزم حین بعثه الى الیمن، أمره بتقوى الله فى أمره کلّه... و ینهى الناس أن یصلّى أحد فى ثوب واحد صغیر، الا أن یکون ثوبا یثنى طرفیه على عاتقیه، و ینهى الناس أن یحتبى أحد فى ثوب واحد یفضى بفرجه الى السماء. و ینهى أن یعقص أحد شعر رأسه فى قفاه/ اینکه مردم را از نماز خواندن در یک لباس کوچک نهى کند مگر اینکه پوششى باشد که بتواند دو طرف آن را به دو شانه خود گره بزند. و مردم را از اینکه لباس کوچکى بپوشند که عورتشان آشکار شود باز دارد و از اینکه کسى موهایش را پشت سرش انباشته کند، نهى کند» (میانجی، مکاتیب‏الرسول/ج2/ص528). این فرمایش که در واقع وظایف حکومت را نیز بازگو می‏ کند، با صراحت، گسترش حجاب و عفاف و برخورد با پدیده بدپوششی را از کارویژه‏ های حکومت می داند. 2. از جابربن عبدالله انصاری نقل شده است که پیامبر اکرم (ص) از توقف زنان در مسیر رفت و آمد و اینکه زنان هنگام بیرون آمدن از خانه لباس شهرت بپوشند، نهی می کرد. همچنین زنان را از آنچه سبب ایجاد زینت در صدایشان (ناز و کرشمه) می ‏شود و نیز از بلند کردن صدایشان در غیر ضرورت نهی فرموده است: همانا رسول خدا(ص)نهی می فرمود از اینکه زن از وسط خیابان و یا کوچه راه برود، و می ‏فرمود: زنان سهمی در وسط جاده ندارند؛ ایشان نهی می‏ کرد از اینکه زن هنگام خارج شدن از منزل، لباسی بپوشد که مشهور و انگشت نما باشد و یا خود را تزیین به زیورآلاتی نماید که موقع راه رفتن سر و صدای آنها شنیده شود (و باعث جلب توجه مردان نامحرم گردد)؛ حضرت لعنت می‏ کرد زنانی را که خود را (از لحاظ پوشش و رفتار) شبیه مردان می‏ کنند و یا مردانی را که خود را شبیه زنان می ‏نمایند. پیامبر اکرم (ص) نهی می کرد از اینکه زنان بدون ضرورت در میان نامحرمان حرف بزنند، و یا در غیر خانه ‏های خودشان شب را بخوابند؛ ایشان نهی می ‏کرد از اینکه مردان نامحرم بر آنان سلام کنند.‏ (مستدرک‏الوسائل/ ج14/ص280) این روایت پیرامون حضور زنان در اجتماع از جهت پوشش و شیوه گفت وگوی اجتماعی آنان وارد شده است. بنابراین از روایت می ‏توان این مطلب را برداشت نمود که، حکومت و دستگاه ‏های حکومتی می ‏توانند در صورت عدم رعایت پوشش در محافل اجتماعی توسط زنان با ایشان برخورد نموده و مانع از حضور زنان بد حجاب در جامعه شود.
وقتی حضرت در حالی که حاکم است، آن هم با این لحن، خطابی را متوجه جامعه می کند، اصل این است که از موضع حاکمیت است و نه صرف بیان حکم شرعی یا وظیفه شخصی امر به معروف و نهی از منکر، همانند هر فرد دیگر. دیگر اینکه مقصود روایت این نیست که چرا زنان اهل عراق به رفت و آمد در خیابان و بازار مبادرت می ‏کنند؛ بلکه مقصود سرزنش اهل عراق از نحوه رفت و آمد زنان است. به قرینه سخن رسول‏الله(ص) که پیش‏ تر نقل شد، امام علی(ع) زنان اهل عراق را امر کردند به هنگام رفت و آمد باید از کنار راه عبور کنند تا برخوردی با مردان پیش نیاید، اگر غیر این اتفاق افتد، نشانه بی ‏شرمی و بی ‏غیرتی اهل آن شهر است. مطابق این روایت نیز بی ‏حجاب بودن زنان در معابر عمومی به طریق اولی مورد عتاب و نهی حاکم اسلامی قرار می‏گیرد.
3. نقل شده است: هنگامی که رسول‏ خدا (ص) نماز جماعت را تمام می کرد، هنگام خارج شدن از مسجد، قدری درنگ می کرد تا زنان خارج شوند: «حمزة بن أبی اُسید الأنصاری عن أب أنَّه سَمِعَ رَسولَ‏ الله (ص) یَقولُ و هُوَ خارِجٌ مِنَ المَسجِدِ، فَاختَلَطَ الرِّجالُ مَعَ النِّساءِ فِی الطَّریقِ، فَقالَ رَسولُ‏اللهِ(ص) لِلنِّساءِ: اِستَأخِرنَ؛ فَإِنَّهُ لَیسَ لَکُنَّ أن تَحقُقنَ الطَّریقَ، عَلَیکُنَّ بِحافّاتِ الطَّریقِ» (سنن‏ابی‏داود/ج7/ص543) همچنین آن حضرت به زنان دستور داده بود هنگامی که زنان در مسجد حضور می ‏یابند، عطر و بوی خوش بکار نبرند: «إذا شَهِدَتْ اِحداکُنَّ الْمَسْجِدَ فلا تَمَسَّ طیّبا» (ابن‏ابی‏الحدید، شرح نهج‏البلاغه/ج19/ص347) حضور زنان در مسجد تابع حضور آنان در اجتماع است. بنابراین پیامبر اکرم (ص) در این روایت به نوعی در مقام بیان کیفیت حضور زنان در اجتماعات و مواردی که باید از جانب آنها رعایت شود، می باشد. 4. در حدیت دیگری آمده است که رسول خدا(ص) به دختر گرامی خود دستور داد تا از اضافه ملحفه، سرش را بپوشاند: در این روایت کیفیت پوشش توسط پیامبر خطاب به دختر گرامی ‏شان بیان شده است. با تنقیح مناط می‏ توان این روایت را علتی بر لزوم پوشاندن سر، توسط زنان در حضورهای اجتماعی و در برابر نامحرمان دانست. بنابراین حکومت می‏ تواند در راستای برنامه ‏ریزی جهت پوشش زنان از اینگونه روایات به عنوان راهبرد استفاده نماید. چنانچه در روایات دیگری که در ذیل بدان ‏ها اشاره خواهد شد، نیز به بحث کیفیت ظاهر شدن زنان در محیط‏ های اجتماعی پرداخته شده است و هر کدام از این روایات می ‏تواند مبنایی برای ایجاد قوانینی در مورد مسئله پوشش، حجاب و یا مقابله حکومت با پدیده بدپوششی قرار بگیرد. (مستدرک الوسائل/ج8/ص368) 5. امام صادق(ع) به نقل از رسول ‏خدا (ص) می ‏فرماید: زنان نباید در جامعه از وسط جاده، خیابان و یا کوچه عبور کنند و راه بروند، بلکه باید همیشه از دو طرف آن، یعنی از کناره ‏های آن راه روند: «هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ عَنْ أَبِی‏عَبْدِاللَّهِ(ع) قَالَ قَالَ رَسُولُ‏اللَّهِ(ص) لَیْسَ‏ لِلنِّسَاءِ مِنْ‏ سَرَاةِ الطَّرِیقِ وَ لَکِنْ جَنْبَیْهِ یَعْنِی وَسَطَهُ» (کلینی، الکافی/ج5/ ص519) این روایت صراحتاً جنبه اجتماعی و حکومتی داشته و در آن به کیفیت حضور زنان در خیابان اشاره شده است. این روایت از یکسو اشاره می کند، رفت و آمد زنان در معابر عمومی موجب جلب توجه مردان نامحرم می شود و شاید منجر به اعمال نامطلوب و منفی شود و از سوی دیگر نباید مانع از رفت و آمد زنان شد و آنان را در خانه حبس نمود. پس اگر به هنگام رفت و آمد از کنار کوچه و خیابان عبور کنند تا کمتر مورد توجه واقع شوند؛ مناسب‏ تر است. بر این اساس، اگر زنی بدون حجاب یا با حجاب نامناسب شرعی بخواهد در انظار عمومی رفت و آمد نماید، به شدت مورد نهی واقع می شود؛ زیرا در چنین حالتی جلب توجه بیشتری پیش می ‏آید. از این‏رو، بی ‏حجابی زنان در حکومت اسلامی مورد نهی مؤکَد است. 6. امام جعفر صادق(ع) می فرمایند: از جمله پیمان ‏هایی که رسول‏خدا(ص) از زنان امت خود گرفته است این است که چادرهای خود را در بین ساق پا و پشت خود جمع نکنند (و بر بدن نچسبانند)، و با مردان نامحرم در محل خلوتی ننشینند: «مِسْمَعٍ أَبِی سَیَّارٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللهِ(ع)قَالَ: فِیمَا أَخَذَ رَسُولُ‏اللَّهِ(ص)مِنَ‏ الْبَیْعَهًْ عَلَى‏ النِّسَاءِ أَنْ‏ لَا یَحْتَبِینَ‏ وَ لَا یَقْعُدْنَ مَعَ الرِّجَالِ فِی الْخَلَاءِ» (الکافی/ج5/ص519). قرار گرفتن چنین مفاد و الزاماتی در یک پدیده سیاسی و اجتماعی (بیعت) بیانگر الزام از جایگاه حقوقی و حکومتی است. 7. امام جعفر صادق(ع) به نقل از امیرالمؤمنین علی(ع) کیفیت حضور زنان در یکی از مکان ‏های عمومی یعنی بازار را تعیین م ی‏فرماید، که این حکم را می ‏توان با تنقیح مناط در دیگر مکان ‏های عمومی نیز جاری ساخت: «عَنْ أَبِی‏عَبْدِ اللهِ(ع)قَالَ قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ(ع)یَا أَهْلَ الْعِرَاقِ نُبِّئْتُ أَنَّ نِسَاءَکُمْ یُدَافِعْنَ الرِّجَالَ فِی الطَّرِیقِ أَ مَا تَسْتَحْیُونَ (کلینی، الکافی/ج5/ ص537). و در حدیث دیگری از حضرت نقل است که: «أَنَّ أَمِیرَالْمُؤْمِنِینَ(ع) قَالَ: أَ مَا تَسْتَحْیُونَ وَ لَا تَغَارُونَ نِسَاءَکُمْ یَخْرُجْنَ إِلَى الْأَسْوَاقِ وَ یُزَاحِمْنَ‏ الْعُلُوج‏»؛ آیا شرم نمی‏ کنید و به غیرت نمی ‏آیید، که زنان شما راهی بازارها و مغازه ‏ها می ‏شوند و با افراد بی‏ دین برخورد می کنند. (همان/ج5/ص537) سیاق خطاب حضرت نشان می دهد که از جایگاه حکومت، چنین سرزنشی را متوجه سهل انگاری عراقیان کرده است و نه امر به معروف و نهی از منکر شخصی. خطاب کلی به عراقیان و گزارش دادن به حضرت گویای این نکته است.
بخوانید و نشر دهید تا ناآگاهان بدانند و آگاه شوند که چه شعار ریشه داری را تکرار میکنند!!! عبدالله اوجالان موسس پ ک ک و سازنده شعار زن زندگی آزادی در کنار کثیره ییلدیریم همسر سابقش. اوجلان به او لقب مار زرد، خائن و ... داده بود. عبدالله اوجلان، مخترع شعار زن زندگی آزادی یا همان ژن زیان ئازادی ست. جمله ای که روی پرچم احزاب پانکردی نقش بسته و حزب پ ک ک را حزب آزادی زنان کردستان نیز می نامند. او معتقد بود که ازدواج، زن و مرد کرد را فلج می کند و برای حل مشکل باید مسئله زن در کردستان حل شود! یعنی باید نهاد خانواده را برانداخت و راه صعب دسترسی به زن، یعنی تشکیل خانواده را، که راه مبارزه را نیز دشوار کرده است، تسهیل کرد و از زن کرد یک موجود مبارز ساخت! ازدواج در پ ک ک ممنوع بود و فرزندآوری حزبی در قالب جفتگیری های تشکیلاتی صورت می گرفت. خارج از این چهارچوب، هر بارداری باید با سقط جنین به پایان می رسید. زنانی که مخالفت می کردند تسویه می شدند. جمیله مرکیت با نام سازمانی سحر، اولین زن عضو تشکیلات حزب آزادی زنان کردستان! بود که به قول پ ک ک تسویه شد؛ در حالی که به شکل وحشیانه با دریده شدن شکم و پس از تجاوز عمومی به قتل رسیده بود. البته سال ها این جنایت به گردن ماموران امنیتی ترکیه انداخته می شد! اوجلان خود یک متجاوز به عنف بالفطره بود. اغلب زنان کادر پ ک ک توسط او نواخته شده بودند.این سیره عملی در کل تشکیلات احزاب پانکردی، ساری و جاری بود. این خشونت جنسی با روکش آزادی زن را میتوان حاصل ایدئولوژی مبارزاتی چپ و ناسیونالیسم افراطی کردی دانست. البته تا تا حدودی وامدار بعضی سنت های سرکوبگرانه جوامع سنتی کرد در قبال زن نیز بود. اما در جوامع سنتی کرد به خاطر حضور دین و سنت ازدواج بروز نمی یافت و در چهارچوب خانه و در پناه غیرت همسری مسکوت می ماند. با فرو ریختن بنیان خانواده، و تغلیظ نگاه ابزاری ناسیونالیسم چپ به زن، این شهوت خشن، فوران می کرد و از زن کرد، یک موجود کلاشنیکف به دست قاتل با کوله ای پر از قرص و لوازم پیشگیری از بارداری می ساخت که در کوهستان هم باید می کشت و هم باید در صورت لزوم شهوات اعضای مرد را نیز فرومی نشاند. اوجلان اسم این کثافت کاری دهشتناک را "زن زندگی آزادی" گذاشته بود. کثیره ییلدیریم همسراوجلان در اعتراض به این فحشای خشونت بار تشکیلاتی، از پ ک ک گریخت و در سوئد به شکل ناشناسی سکنی گزید. او جرئت حضور در ملا عام را ندارد اما روایت هایی که از او داریم خاطراتی ست از تجاوز جنسی، خشونت فیزیکی از طرف مردان علیه زنان. او شخصا بارها توسط عبدالله اوجلان مورد آسیب جسمی قرار گرفته بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا