هدایت شده از روزنامه جوان
♦️تبیین تعبیر «حرام سیاسی» از بیحجابی در کلام رهبر معظم انقلاب
🌐«حجاب» شخصی و انتخابی نیست!
✍زهرا چیذری
🔺مسئله حجاب در جامعه ایران اسلامی یکی از پرچالشترین موضوعاتی است که در دوران پس از انقلاب با آن مواجه بودهایم و به رغم آنکه این مسئله مطالبهای عمومی بود، اما در طول بیش از ۴۰ سالی که از انقلاب میگذرد، همواره شاهد تلاشهای بیگانگان و نظام لیبرالی غرب برای تغییر نظام باورهای زنان و دختران کشورمان و برداشتن تاج بندگی از سر زنان و دختران ایرانی هستیم. این در حالی است که حجاب در نگاه نخست واجبی شرعی و حکمی فقهی است. با وجود این طی سالهای پس از انقلاب مواجهه دنیای غرب با این موضوع فقهی و شرعی به شدت سیاسی شده است؛ نکتهای که در دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب هم به آن اشاره داشتند و مسئله حجاب را علاوه بر موضوعی شرعی، امری سیاسی دانستند و تأکید کردند: «در مسئله پوشش، حجاب، محدودیتی شرعی و قانونی است نه محدودیتی دولتی و کشف حجاب نیز هم حرام شرعی است هم حرام سیاسی.»
👈🏻 متن کامل در لینک زیر:
🔗 Javann.ir/1151459
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🌎 @NewsJavan
هدایت شده از قرار هفده
💠 #نماز_پیام_عاشورا| تمام سخنرانی های امام حسین(ع) بعد از نماز بود...
▫️استاد قرائتی
#نماز
#محرم
🔍 عضویت در کانال نماز👇
https://eitaa.com/joinchat/3026911236Ca734b82e23
هدایت شده از قرار هفده
💠 #نماز_پیام_عاشورا| نماز موجب نجات و رهایی است!
▫️استاد قرائتی
#نماز
#محرم
🔍 عضویت در کانال نماز👇
https://eitaa.com/joinchat/3026911236Ca734b82e23
29.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_تصویری
🌑شرح رشادتهای حضرت عباس بن علی (ع) در کربلا
⏱زمان: ۷:۰۴ حجم: ۲۷.۷ MB
🎤استاد محمدعلی انصاری
🥀🥀🥀
✔️کانال نهجالبلاغه
@nahjol_balagheh
📢 با حضور رهبر انقلاب و جمعی از عزاداران حسینی برگزار شد
👈 عزاداری شب تاسوعا و ذکر توسل به قمر بنیهاشمعلیهالسلام
🔹 مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی علیهالسلام امشب (چهارشنبه) با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و جمعی از عزاداران حسینی در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.
🔹 در این مراسم حجتالاسلام و المسلمین عالی درباره موضوع بصیرت و شناخت نیاز زمان به ایراد سخن پرداخت و آقای میثم مطیعی در رثای علمدار رشید کربلا حضرت ابالفضل العباس علیهالسلام مرثیهسرایی و نوحه خوانی کرد.
🗓 مراسم عزاداری سالار شهیدان، در حسینیه امام خمینی(ره) تا شنبه شب ۷ مرداد ادامه خواهد داشت.
🖼 #از_تبیین_تا_قیام
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 لحظاتی از روضهی مراسم شب تاسوعا در حسینیه امام خمینی(ره)
🖼 #از_تبیین_تا_قیام
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹مراقب چادر دخترم باش. الله اکبر
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا 🇮🇷
🌍 @ebratha_ir ایتا
🌍 @ebratha.org سروش
هدایت شده از قبله از این طرف است
49.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | روضهخوانی آقای حاج میثم مطیعی در مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی (علیهالسلام) در حسینیه امام خمینی(ره). ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
#از_تبیین_تا_قیام
✨🕋@ghebleh
هدایت شده از مداحی آنلاین
مداحی آنلاین - علم افتاد - استاد سعادتمند.mp3
531.9K
🔳 #یزدی #تاسوعا #محرم
🌴علم افتاد چو از دست علمدار حسین
🌴ناله شد همدم و گردید الم یار حسین
🎙زنده یاد #حسین_سعادتمند
👌بسیار دلنشین
🔴مرجع رسمی #مداحی های روز
♨️ @Maddahionlin 👈
هدایت شده از مداحی آنلاین
YEKNET.IR - nohe - shabe 9 muharram 1401 -motiee.mp3
4.98M
🔳 #نوحه #تاسوعا #محرم
🌴ای صاحب مشک و علم
🌴سقای طفلان حرم
🎙 #میثم_مطیعی
👌بسیار دلنشین
🔴مرجع رسمی #مداحی های روز
♨️ @Maddahionlin 👈
هدایت شده از غدیر❤😘
فرا رسیدن تاسوعای حسینی و شهادت علمدار کربلا حضرت قمر بنی هاشم ابالفصل العباس علیه السلام را به محضر حضرت بقیةالله الاعظم روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء و حضرت امام خامنه ای و شما دوستان ارجمند تسلیت و تعزیت عرض می کنیم
ما رو از دعای خیرتون بهره مند بفرمائید
التماس دعای فرج
فرا رسیدن عاشورای حسینی و شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را محضر حضرت بقیةالله الاعظم روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء و حضرت امام خامنه ای و شما دوستان ارجمند تسلیت و تعزیت عرض می کنیم
ما رو از دعای خیرتون بهره مند بفرمائید.
ممنون
التماس دعای فرج
هدایت شده از قبله از این طرف است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠بیانات امام خامنه ای
🎥 #کلیپ_ویژه
🔸باقی ماندن تاثیرات عاشورا
✨🕋 @Ghebleh
هدایت شده از قبله از این طرف است
🌹زینب کبری (سلام اللَّه علیها) نمونه حضور زن در مسائل مهم تاریخ
♦️امام خامنه ای : اینکه گفته میشود در عاشورا، در حادثهی کربلا، خون بر شمشیر پیروز شد - که واقعاً پیروز شد - عامل این پیروزی، حضرت زینب بود؛ والّا خون در کربلا تمام شد. حادثهی نظامی با شکست ظاهری نیروهای حق در عرصهی عاشورا به پایان رسید؛ اما آن چیزی که موجب شد این شکست نظامیِ ظاهری، تبدیل به یک پیروزی قطعیِ دائمی شود، عبارت بود از منش زینب کبری؛ نقشی که حضرت زینب بر عهده گرفت؛ این خیلی چیز مهمی است.
♦️این حادثه نشان داد که زن در حاشیهی تاریخ نیست؛ زن در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد. قرآن هم در موارد متعددی به این نکته ناطق است؛لیکن این مربوط به تاریخ نزدیک است، مربوط به امم گذشته نیست؛ یک حادثهی زنده و ملموس است که انسان زینب کبری را مشاهده میکند که با یک عظمت خیرهکننده و درخشندهای در عرصه ظاهر میشود؛ کاری میکند که دشمنی که به حسب ظاهر در کارزار نظامی پیروز شده است و مخالفین خود را قلع و قمع کرده است و بر تخت پیروزی تکیه زده است، در مقر قدرت خود، در کاخ ریاست خود، تحقیر و ذلیل شود؛ داغ ننگ ابدی را به پیشانی او میزند و پیروزی او را تبدیل میکند به یک شکست؛ این کارِ زینب کبری است.
♦️ زینب (سلام اللَّه علیها) نشان داد که میتوان حجب و عفاف زنانه را تبدیل کرد به عزت مجاهدانه، به یک جهاد بزرگ.
✨🕋 @Ghebleh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از سیدمحمد
🗣💎🗣 شیوه تلخیص زیارت عاشورا
آیة الله سیّد علی موحّد ابطحی در پاورقی کتاب «شفاء الصّدور فی شرح زیارة العاشور» روایت شریف زیر را در تلخیص زیارت عاشورا نقل می کند:
عَنْ عَلِیِّ بْنِ مُحَمَّدٍ الْهادی علیهِ السَّلامُ اَنَّهُ قالَ:مَنْ قَرَءَ لَعْنَ زِیارَةِ الْعاشُوراء الْمَشْهُورَةِ مَرَّةً واحِدَةً ثُمَّ قالَ:«اللّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمیعاً تِسْعاً وَ تِسْعینَ مَرَّةً» کانَ کَمَنْ قَرَئَهُ مِأةَ مَرَّةً ؛ وَ مَنْ قَرَءَ سَلامَها مَرَّةً واحِدَةً ثُمَّ قالَ:«السَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ، وَ عَلَی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ،وَ عَلَی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ، وَ عَلَی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ تِسْعاً وَ تِسْعینَ مَرَّةً» کانَ کَمَنْ قَرَئَهُ مِأةً تامَّةً مِنْ اَوَّلِهِما اِلَی آخِرِهِما. (شفاء الصدور،ج1،پاورقی ص110-111 به نقل از الصّدف المشحون ص199، تألیف مولی شریف شیروانی)
حضرت هادی علیه السلام فرمود: هرکس در خواندن زیارت عاشورای معروفه، بخش لعن زیارت را یک بار بخواند و سپس بگوید:« اللّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمیعاً تِسْعاً وَ تِسْعینَ مَرَّةً»، گویا مانند کسی است که صد بار بخش لعن را خوانده است؛ و هرکس، بخش سلام زیارت را یک بار بخواند و سپس بگوید: «السَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ، وَ عَلَی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ،وَ عَلَی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ، وَ عَلَی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ تِسْعاً وَ تِسْعینَ مَرَّةً»، گویا مانند کسی است که بخش سلام را به طور کامل صد بار خوانده است.
آیة الله موحّد ابطحی در تبیین این روایت می نویسد:
وَ قَدْ ذُکِرَ لِهذِهِ الرِّوایَةِ اِحْتِمالانِ:
1- اَنْ یَکُونَ « تِسْعاً وَ تِسْعینَ مَرَّةً » بَیاناً لِعَدَد.
2- اَنْ یَکُونَ تَتِمَّةً لِلَّعْنِ وَ السَّلامِ، وَ عَلَیْهِ یُقْرَءُ هکَذا: «اللّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمیعاً تِسْعاً وَ تِسْعینَ مَرَّةً« وَ فِی السَّلامِ یَقُولُ:« السَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ، وَ عَلَی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ، وَ عَلَی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ، وَ عَلَی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ تِسْعاً وَ تِسْعینَ مَرَّةً» وَ یَکُونُ نَظیرَ التَّهلیلاتِ الْوارِدَةِ فی اَیّامِ ذِی الْحَجَّةِ:«لا اِلهَ اِلاّ اللّه عَدَدَ اللّیالی وَ الدُّهُور»، وَاللّهُ الْعالِمُ. (شفاء الصدور،ج1،پاورقی ص110-111)
در تبیین این روایت، دو احتمال وجود دارد:
1- منظور از نود و نه بار، شمارش و تکرار عبارت مورد نظر به تعداد 99 بار است.
2- منظور، تکرار به تعداد 99 بار نمی باشد، بلکه صرف گفتن دو عبارت«اللّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمیعاً تِسْعاً وَ تِسْعینَ مَرَّةً« و «السَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ، وَ عَلَی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ، وَ عَلَی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ، وَ عَلَی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ تِسْعاً وَ تِسْعینَ مَرَّةً» کفایت می کند، نظیر تهلیل های ایام ذی الحجّة که گفته می شود: «لا اِلهَ اِلاّ اللّه عَدَدَ اللّیالی وَ الدُّهُور»، نه اینکه به تعداد شب ها و ایام، ذکر تهلیل تکرار شود.
✅✅✅ بنابر این زیارت عاشورا را می توان به سه شیوه قرائت کرد:
1) در قرائت زیارت، وقتی به عبارات لعن و سلام رسیدیم، هر یک از آن عبارات را به طور کامل 100 بار تکرار می کنیم. این شیوه، همان شیوه مشهور و کامل می باشد.
2) در قرائت زیارت، وقتی به عبارات لعن و سلام رسیدیم، بعد از خواندن عبارت:
«اللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلَی ذلِکَ، اللّهُمَّ الْعَنِ الْعِصابَةَ الَّتی جاهَدَتِ الْحُسَیْنَ وَ شایَعَتْ وَ بایَعَتْ وَ تابَعَتْ عَلَی قَتْلِهِ، اللّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمیعاً »، 99 بار دیگر می گوییم: « اللّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمیعاً»
و بعد از خواندن عبارت: «السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللّهِ وَ عَلَی الْاَرْواحِ الَّتِی حَلَّتْ بِفِنائِکَ، عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللّهِ اَبَداً مابَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ، وَلاجَعَلَهُ اللّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِزِیارَتِکُمْ، السَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ، وَ عَلَی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ، وَ عَلَی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ، وَ عَلَی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ »، 99 بار دیگر می گوییم:« السَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ، وَ عَلَی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ، وَ عَلَی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ، وَ عَلَی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ».
3) در قرائت زیارت، وقتی به عبارات لعن و سلام رسیدیم، چنین می گوییم:
«اللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلَی ذلِکَ، اللّهُمَّ الْعَنِ الْعِصابَةَ الَّتی جاهَدَتِ الْحُسَیْنَ وَ شایَعَتْ وَ بایَعَتْ وَ تابَعَتْ عَلَی قَتْلِهِ، اللّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمیعاً ؛ اللّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمیعاً تِسْعاً وَ تِسْعینَ مَرَّةً»⬅️