eitaa logo
همرزمان حسین. ع
167 دنبال‌کننده
789 عکس
401 ویدیو
69 فایل
دانش آموختگان طرح ولایت استان اصفهان ارتباط با ادمین کانال: 🆔 eitaa.com/TarhVelayat
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
9.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 رهبر انقلاب: منطق قدرت در اسلام استعلا نیست. در نظام‌های مادی قدرت به معنای استعلا است، یعنی خود را از دیگران برتر دانستن و بر دیگران تحمیل کردن، دیگران را تحقیر کردن. 🔹 بخشی از بیانات امروز رهبر انقلاب در دیدار پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
-306635006_1698466162.mp3
16.81M
🎧 بشنوید | صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار پیشکسوتان و فعّالان دفاع مقدّس و مقاومت ۱۴۰۲/۰۶/۲۹ 💠درباره واقعه دفاع مقدس 🔖اهمیت شناخت دفاع مقدس ✔️واقعه‌ دفاع مقدّس یک برهه‌ برجسته و مهمّی از تاریخ کشور ما است. ◀️این مقطع را باید درست بشناسیم و آن را به اذهان نسلهای بعدی معرّفی کنیم. ♦️ در این شناخت درسهای بزرگی وجود خواهد داشت و کارهای بزرگی پیش خواهد رفت. 🔖زوایا و دیدگاه‌های مختلف در شناخت عظمت دفاع مقدّس 🔍عظمت این حادثه را از چند زاویه میشود مشاهده کرد: 1️⃣ از چه چیزی دفاع میشد؟ ♦️انقلاب اسلامی ♦️جمهوری اسلامی ♦️تمامیت ارضی کشور 👈طرف مقابل به این سه چیز حمله کرده بود. البتّه هدف جبهه‌ی اساسی و مهمّ دشمن انقلاب بود. 2️⃣دفاع در مقابل چه کسی انجام میگرفت؟ ⭕️همه‌ قدرتهای مطرح آن روز دنیا شدند یک جبهه و در حمله‌ به جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی، سهیم شدند. 📍گفته میشد مشوّق اصلی حمله‌ به ایران هم آمریکایی‌ها هستند 📌آمریکایی‌ها: ❌جایگاه و آرایش نیروهای ما را نقشه‌برداری میکردند به طور مداوم در اختیار آنها میگذاشتند. 🔺شیوه‌های راه‌کنشی را، یعنی تاکتیکی را، در اختیار صدّام قرار میدادند. 📌اروپایی‌ها: ❌ فرانسوی‌ها پیشرفته‌ترین تجهیزات هوایی را در اختیار عراق قرار دادند. ❌آلمانی‌ها امکانات تهیّه‌ تسلیحات شیمیایی را در اختیار صدّام قرار دادند و کمک کردند. 🔻بلوک شرق، شوروی سابق و کشورهایی که در اروپای شرقی بودند: ❌از امکانات زمینی و هوایی، هرچه میخواستند در اختیار او گذاشتند. ❌کشورهای عربی پول بی‌حساب در اختیارش گذاشتند. هم پول دادند، هم مسیر رفت‌و‌آمد. 👈همه کمک کردند. مهاجم اینها بودند؛ ما چه؟ ◀️ما کمک‌کننده‌ای نداشتیم؛ حتّی امکانات و تسلیحاتی که حاضر بودیم پول بدهیم بخریم، فراهم نمیشد مگر بندرت. ❇️در یک چنین رویارویی‌ای ملّت ایران توانست روی سکّوی پیروزی بِایستد و با شکوه خودش را به دنیا نشان بدهد. 3️⃣دفاع‌کنندگان چه کسانی‌ بودند؟ 🔍ظاهر دفاع‌کننده‌ها، ظاهر ارتش و ظاهر سپاه، یا به شکل همین تنظیمات متعارف دنیا بود امّا باطنش اصلاً شباهت به لشکرکشی‌های دنیا نداشت. 🌟فرمانده این مجموعه ــ امام بزرگوار ــ یک مرد الهی بود؛ ✨یک عنصر الهیِ بی‌نظیر؛ ✨در کنار دانش و فکر و تجربه دارای آن روح زلال و صفای معنوی بود؛ 🔺لذا نفَسش تأثیر داشت. 🌟صبغه دینی دفاع مقدّس 🔻وقتی صبغه‌ دینی هست، نتیجه این میشود که: ✨این جوان با شوق شهادت حرکت میکند برای اینکه برود جبهه. ✨خانواده‌ها، پدرها، مادرها، همسرها راضی میشدند به اینکه این جوان برود جبهه، برای خدا. ✨خطوط مقدّم جبهه‌ی ما، محراب عبادت بود. 🌟حضور عمومی ملت ♦️جبهه‌ جنگ فقط منطقه‌ی زدوخورد نبود، پشت جبهه هم جبهه‌ جنگ بود. 🔻در دنیا پادگانها محلّ تأمین نیرویند؛ 👌اینجا پادگانها هم بودند: 📍مسجدها 📍هیئتها 📍دانشگاه 📍حوزه 📍مدارس و دبیرستان‌ها هم بود. 👌در بخشهای گوناگون پشتیبانی، خانواده‌ها، زنان خانه‌دار و دیگران هم بودند. ⬅️نمیگویم همه‌ آحاد ملّت بودند امّا در سطح عموم مردم و لایه‌های گوناگون اجتماعی این حرکت حضور داشت. ❇️در این بخش، بخصوص در این بخش سوّم ده‌ها کار تبیینی و هنری میشود انجام داد 4️⃣آثار و دستاوردهای این دفاع چه بود؟ 🔹حفظ تمامیّت ارضی 🔸کشف عظمت توانایی‌های ملّت 🔹ایمن‌سازی کشور از تهاجم‌های نظامیِ محتمل 🔸شناخت ظرفیّت‌های انسانی ملّت ایران 🔹گسترش مرزهای فکری و معرفتی انقلاب اسلامی 🔸گسترش فرهنگ مقاومت و اتّکاء به نفس 🔹رشد و استحکام فکر مقاومت در داخل کشور 💠درباره نیروهای مسلّح ❇️نیروهای مسلّح جزو نوامیس حتمی هر جامعه‌ای هستند؛ وجودشان جزو آن عناصر اصلی است که بدون آن، یک جامعه سرپا نمیماند. ♦️باید به نیروهای مسلّح از جهات مختلف رسیدگی کرد، حضورشان را مغتنم دانست، تلاششان را ارج نهاد؛ 👈چه آن کسانی که این ایمنی را در مرزها به وجود می‌آورند، چه آنهایی که در داخل به وجود می‌آورند. 🔖نکته‌ای خطاب به خود نیروهای مسلّح ✔️منطق قدرت در اسلام، استعلاء نیست؛ 👈یعنی هرچه قدرت شما بیشتر بشود: ◀️باید تواضعتان بیشتر باشد، ◀️انعطافتان بیشتر باشد، ◀️توجّهتان به خدا بیشتر باشد. ❇️اقتدار با زبان خوش و رفتار مهربانانه هیچ منافاتی ندارد. ✨با زبان نرم گاهی بیشتر و بهتر میشود خیلی از موفّقیّتها را به دست آورد. 💡نیروهای مسلّح کار خودشان را قدر بدانند، ارج بنهند، اهمّیّت بدهند، افتخار کنند به کاری که انجام میدهند؛ 📍مردم هم بایستی قدر اینها را بدانند. ☑️نیّتها را خدایی کنیم. 👈همین که شما: 🔹به مردم رحم میکنید 🔸به کشور میخواهید خدمت کنید 🔹میخواهید یک کار هنری خلق کنید که چهار نفر را هدایت کند 🔺این نیّت خدایی است. ✨با نیّت خدایی که وارد بشویم، خدای متعال هم کمک خواهد کرد.
11.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | رابطه محبت با ایمان 🔺️قسمت پانزدهم از سلسله جلسات حضرت آیت الله مصباح یزدی (قدس سره) با موضوع « »
💠 رابطه محبت با ایمان ✅ محبت آثاری دارد و هر کس به طور فطری می‌فهمد که باید در برابر محبوب چه کند. کسی که محبت دارد لازم نیست به او بگویند در مقابل محبوبت چگونه رفتار کن. ✅ از جمله این‌که محب می‌خواهد کاری کند که محبوب خوشش بیاید و او را دوست بدارد. ✅ همان‌گونه که در گذشته اشاره شد رابطه بین محبت و آثار آن یک رابطه زیگزاگ و دوطرفه است. از یک سو محبت منشأ آثار محبت است و باید محبت باشد تا این آثار ظاهر شود، و از سوی دیگر از آن‌جا که این آثار، افعالی اختیاری‌اند، خود باعث ازدیاد محبت می‌‌شوند. ✅ در مورد ایمان هم همینطور است. وقتی انسان عملی متناسب با ایمان خودش انجام می‌دهد، ایمانش هم تقویت می‌شود. در مرتبه بعد، ایمان قوی‌تر عمل بهتری را اقتضا می‌کند. و اگر انسان آن عمل را انجام داد باز هم مرتبه ایمانش کامل‌تر می‌شود. ✅ درباره محبت خدای متعال نیز این قضیه صدق می‌کند و اگر این محبت صادقانه باشد، کمابیش این آثار ظاهر می‌شود. ظهور این آثار باعث افزوده شدن محبت می‌شود و همان رابطه زیگزاگ این‌جا نیز برقرار است. هر قدر بنده بیشتر این لوازم را انجام بدهد، محبت بیشتر می‌شود و هر چه بیشتر محبت پیدا کند٬ بیشتر می‌خواهد با خداوند ارتباط پیدا کند. ✅ یکی از آثار محبت، راز و نیاز با محبوب است. محب همیشه به دنبال فرصتی برای اظهار محبت به محبوب است. 015
12.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | اشک، پیشکشی به محبوب 🔺️قسمت شانزدهم از سلسله جلسات حضرت آیت الله مصباح یزدی (قدس سره) با موضوع « »
💠 اشک، پیشکشی به محبوب ✅ در روایات بر این معنا تأکید شده است که محبت خدا اقتضا دارد که بنده در مقابل خدا خاشع باشد، اشک بریزد و با او مناجات کند. ✅ در یکی از روایاتی که در جلسات گذشته خواندیم نیز این مضمون بود که خداوند به یکی از صدیقین وحی کرد که من بندگانی دارم که آن‌ها مرا دوست می‌دارند و من نیز آن‌ها را دوست می‌دارم، همان‌هایی که در طول روز منتظر غروب آفتاب‌اند تا با تاریک شدن هوا، فرصتی برای راز و نیاز و خلوت با من پیدا کنند. ✅ در روایت دیگری خداوند به حضرت موسی –علیه‌السلام‌- وحی می‌کند: یَا مُوسَى هَبْ‏ لِی‏ مِنْ‏ عَیْنِكَ‏ الدُّمُوعَ وَمِنْ قَلْبِكَ الْخُشُوعَ وَمِنْ بَدَنِكَ الْخُضُوعَ، ثُمَّ ادْعُنِی فِی ظُلَمِ اللَّیْلِ تَجِدْنِی قَرِیباً مُجِیباً. خداوند بنابر این روایت، سه سفارش به حضرت موسی می‌کند: 1️⃣ اول این‌که از چشمانت به من اشک من هدیه کن! یکی از چیزهایی که محب دوست دارد این است که هدیه‌ای به محبوبش بدهد. خداوند می‌فرماید: اگر مرا دوست داری، به من اشک چشم هدیه کن. 2️⃣ و مِنْ قَلْبِكَ الْخُشُوعَ؛ دل شکسته باش! در دلت احساس خشوع و شکستگی نسبت به من داشته باش! 3️⃣ و مِنْ بَدَنِكَ الْخُضُوعَ؛ بعد از خشوع قلب، بدنت نیز خضوع داشته باشد. ✅ در خطابی دیگر درباره حضرت عیسی‌بن‌مریم (ع)، خداوند تعبیر «تبصبص» را آورده است و فرموده است: و اعْلَمْ أَنَّ سُرُورِی أَنْ تُبَصْبِصَ‏ إِلَیَّ. سگ با این‌که نجس العین است، صفات خیلی زیبایی دارد و در برخی روایات سفارش شده‌ است، که این صفات را از سگ یاد بگیرید. یکی‌ از این صفات وفاداری است و صفت دیگر نهایت خضوع در مقابل صاحبش است. سگ در مقابل صاحب خود صورتش را به زمین می‌مالد و دمش را تکان می‌دهد و اطراف صاحبش می‌چرخد. به این حالت سگ تبصبص می‌گویند. ✅ این‌که در روایات سفارش شده که بعد از سجده شکر، صورت را به خاک بگذارید، نیز تجسم همین حالت تبصبص است. البته خداوند کمبودی ندارد که با اظهار خضوع، عبادت و یا گریه و زاری ما جبران شود. ✅ البته می‌دانیم این‌گونه نیست که خداوند حالت‌هایش تغییر کند، نه تغییری در حال خدا پیدا می‌شود و نه ما علت پیدایش حالتی برای خدا می‌شویم. ما هر چه داریم، همه ‌فقر است و چیزی نداریم که به او بدهیم. ولی تعبیری که برای ما درباره رابطه خدا و این عبادات قابل فهم است، همین است که کاری کنید که خدا خوشحال بشود. این کلام به این معناست که چون کمال شما در این‌گونه کارهاست، محبت خدا به این‌ها تعلق می‌گیرد وگرنه نفعی برای او ندارد. ✅ پس این‌که خداوند به حضرت موسی می‌فرماید اشک چشمت را به من هدیه کن، به این معنا نیست که خدا نیازی به اشک چشم ما دارد، بلکه کمال ما به این است که در مقابل خدا خاکسار باشیم. ✅ مراتبی از محبت هست که لازمه‌اش همین گریستن و اشک ریختن در پیشگاه الهی است؛ این گریه مخصوص محبان و مشتاقان است. کسانی که وارد وادی محبت می‌شوند، از همان ابتدا حالت راز و نیاز دارند و احساس جدایی و فراق رنج‌شان می‌دهد و اشک‌شان جاری می‌شود. ✅ مرحوم صدوق در کتاب علل‌الشرایع از پیغمبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله نقل می‌کند که: شعیب در اثر محبت خدا آن قدر گریه کرد تا نابینا شد. پس خداوند چشمش را به او برگرداند و بینا شد. باز آن قدر گریه کرد که دوباره کور شد و خداوند باز بینایی را به او بازگرداند. بار سوم آن قدر گریه کرد که باز نابینا شد، بار چهارم که مشغول گریه کردن شد خدای متعال به او وحی کرد: تا چه وقت می‌خواهی گریه کنی؟ اگر این گریه از ترس جهنم است، من تو را از آتش جهنم پناه دادم و اگر شوق به بهشت موجب گریه تو شده، من بهشت را در اختیار تو گذاشتم. چرا این قدر گریه می‌کنی؟ شعیب گفت: خدایا تو خود می‌دانی که این گریه‌های من نه از ترس آتش جهنم است و نه از شوق به بهشت و نعمت‌های بهشتی. محبت تو بر دل من گره خورده و تا تو را نبینم آرام نمی‌گیرم. خدای متعال نیز به او وحی کرد حال که چنین است، من هم‌سخن خودم، موسی را خادم تو می‌کنم. و این شد که موسی از مصر فرار کرد و به مدین آمد و دختران شعیب را دید و آن‌جا هشت یا ده سال ماندگار شد. این مزدی بود که خدا در دنیا به او داد که پیغمبر اولوالعزمی مثل حضرت موسی را خادم او کرد تا برایش شبانی کند. ✅ این همان گریه‌ای است که خداوند از پیامبر خود، حضرت موسى می‌خواهد که به من هدیه بده! ✅ روایتی که در جلسات گذشته خواندیم نیز درباره همین افراد است که خداوند می‌فرماید: من اختصاصا برای محبین هستم. چنین کسانی شبانه روزشان و فکر و ذکرشان خداست و روزها منتظرند تا شب بشود تا به عبادت خدای متعال بپردازند. ✅ آن وقت می‌گوید: در این شرایط، وقتی در تاریکی‌های شب مرا صدا بزنی، خواهی دید من خیلی نزدیکم و تو را اجابت می‌کنم. 016
هدایت شده از خط حزب‌ اللّه
📣 خط حزب‌الله ۴۱۱ | سیلی ملت ایران به حامیان اغتشاش 🔹 چهارصد و یازدهمین شماره هفته‌نامه‌ خط حزب‌الله، با عنوان «سیلی ملّت ایران به حامیان اغتشاش»‌ منتشر‌ شد. 🔸 خط حزب‌الله در یادداشت هفته خود به این سؤال پاسخ داده است که نقشه‌های دشمن در فتنه پائیز ۱۴۰۱ و تلاش برای استمرار آن چگونه نقش بر آب شد؟ 📝 سخن‌هفته این شماره خط حزب‌الله با عنوان «مقاومت؛ معجزه دفاع مقدس»‌ نگاهی به نقش مجاهدت‌ها و ایستادگی‌های دوران دفاع‌مقدس در تبدیل تهدیدات به فرصت، داشته است. 🌷 شماره‌ این هفته خط‌حزب‌الله به روح مطهر شهید مسعود آشوری تقدیم می‌شود. 📥 نسخه PDF👇
هدایت شده از خط حزب‌ اللّه
شماره ۴۱۱ خط حزب‌الله.pdf
2.27M
🖼 شماره جدید نشریه خط حزب الله 📄 @Khatt_khamenei
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 اوج فعالیت تشکیلاتی شیعه در دوران امام عسکری(علیه‌السّلام) ‌ 🔻حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: علّت اینکه این سه امام یعنی امام جواد و امام هادی و امام عسکری (علیهم‌السّلام) از مدینه یکسره آورده شدند به عراق و در عراق هر سه ماندند و در عراق هر سه شهید شدند و دفن شدند و در جوانی هم کشته شدند، همین بود که تشکیلات شیعه در زمان این سه امام به اوج قدرت خودش رسیده بود. ‌ 📖‌ کتاب همرزمان حسین(علیه‌السّلام)، صفحه ۳۴۹ ‌ 💻 Farsi.Khamenei.ir
13.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | گریه‌ی حیاء 🔺️قسمت هفدهم از سلسله جلسات حضرت آیت الله مصباح یزدی (قدس سره) با موضوع « »
💠 گریه‌ی حیاء ✅ خوب است در این جلسه مقداری درباره این کلام که خداوند می‌فرماید هب لی من عینک الدموع، از چشمانت به من اشک من هدیه کن! توضیح بدهیم: 💠 اقسام گریه 1️⃣ گریه خوف ✅ معمولا تصور ما درباره گریه در پیشگاه الهی و عبادت و راز و نیاز با او، گریه خوف است. ✅ وقتی انسان به فکر جهنم و عذاب‌های سخت آخرت می‌افتد و آن‌ها را در مقابل خود ممثل می‌کند، حالت خوف و خشیت برای او پیدا می‌شود. ✅ در این حالت از خدا می‌خواهد که از گناهان او بگذرد و او را عذاب نکند. ✅ این چیزی است که عموم مردم درباره گریه کردن در مقابل خدا می‌توانند تصور کنند. ✅ ولی گریه‌های اولیای خدا در مقابل خدا منحصر به این نوع نیست و شاید این نوع، پایین‌ترین مرتبه از گریه‌هایی باشد که در مقابل خدا انجام می‌‌گیرد. ✅ البته همین مقام نیز، مقام بسیار بالا و ارزشمندی است و نشانه این است که فرد به قیامت و وعده و وعیدهای آن باور دارد و تعبیرات قرآن کریم و روایات در این‌باره را مبالغه نمی‌داند؛ ✅ تعبیراتی از قبیل: خُذُوهُ فَغُلُّوهُ * ثُمَّ الْجَحِیمَ صَلُّوهُ * ثُمَّ فِی سِلْسِلَةٍ ذَرْعُهَا سَبْعُونَ ذِرَاعًا فَاسْلُكُوهُ؛ خداوند متعال به فرشتگان و موکلان جهنم خطاب می‌کند که این گنه‌کار را بگیرید. او را با زنجیری به طول هفتاد ذراع می‌بندند و به جهنم می‌برند. این نص قرآن است. ✅ وقتی انسان این آیات را تصور کند، می‌گوید: من تاب ندارم که یک لحظه‌ دستم به بخاری بخورد، چگونه این‌ آتش‌ها را می‌توانم تحمل کنم؟! ✅ البته این‌که انسان این معانی را تصور کند و در مقابل خداوند گریه کند که او را نجات بدهد، بسیار خوب است، ولی نباید فکر کنیم که مسأله فقط همین است. 2️⃣ گریه خسران ✅ یکی دیگر از انواع گریه هنگامی است که انسان احساس کند ورشکسته شده است. ✅ در این گریه صحبت از ترس از عذاب و چیزی که بعدها می‌آید نیست بلکه انسان از روی حسرت و درماندگی ناله‌ سر می‌دهد و اشکش جاری می‌شود. ✅ شاید بهترین تعبیر برای این نوع از احساس، احساسِ باختن و خسران باشد. ✅ اگر انسان فکر کند و برایش مجسم شود که عمرم را باخته‌ام؛ سرمایه‌ای داشتم که کارهای بسیاری می‌توانستم با آن بکنم؛ سرمایه‌ای که هر ساعتی‌ از آن بیش از میلیاردها سکه طلا ارزش داشت. وقتی انسان درست فکر کند که من در بهترین ایام عمرم، در جوانی، با نشاط، قدرت بدنی، آمادگی ذهنی و سلامت فکر و بدن، سرمایه‌ای داشتم که می‌توانستم این همه سود ببرم، اما آن‌ها را صرف چه کردم؟ نه تنها سودی برایم نداشت بلکه به ضعف بدنی نیز مبتلا شدم و چه بسا امراضی نیز به دنبالش آمده است. حال سرمایه را باخته‌ام و نمی‌دانم چقدر دیگر عمر دارم و شاید همین الان ملک‌الموت آمد. این حالت خسران است. ✅ شاید در این گزارش‌های ورزشی دیده ‌باشید که گاهی کسانی که می‌بازند، گریه می‌کنند. پهلوان است، اما وقتی می‌بازد، گریه می‌کند! این گریه به خاطر ترس از عذاب نیست. کسی نمی‌خواهد او را کتک بزند. این گریه به‌خاطر احساس باختن است. می‌بیند سرمایه‌اش را از دست داده‌است، چند سال زحمت کشیده بوده‌ تا در این مسابقه برنده شود، ولی نشده است. به طور طبیعی اشک از چشمانش جاری می‌شود. این هم نوعی اشک است و شاید اهمیت این اشک از نوع اول بیشتر باشد. 017-1