eitaa logo
همرزمان حسین. ع
167 دنبال‌کننده
789 عکس
401 ویدیو
69 فایل
دانش آموختگان طرح ولایت استان اصفهان ارتباط با ادمین کانال: 🆔 eitaa.com/TarhVelayat
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 رابطه محبت با ایمان ✅ محبت آثاری دارد و هر کس به طور فطری می‌فهمد که باید در برابر محبوب چه کند. کسی که محبت دارد لازم نیست به او بگویند در مقابل محبوبت چگونه رفتار کن. ✅ از جمله این‌که محب می‌خواهد کاری کند که محبوب خوشش بیاید و او را دوست بدارد. ✅ همان‌گونه که در گذشته اشاره شد رابطه بین محبت و آثار آن یک رابطه زیگزاگ و دوطرفه است. از یک سو محبت منشأ آثار محبت است و باید محبت باشد تا این آثار ظاهر شود، و از سوی دیگر از آن‌جا که این آثار، افعالی اختیاری‌اند، خود باعث ازدیاد محبت می‌‌شوند. ✅ در مورد ایمان هم همینطور است. وقتی انسان عملی متناسب با ایمان خودش انجام می‌دهد، ایمانش هم تقویت می‌شود. در مرتبه بعد، ایمان قوی‌تر عمل بهتری را اقتضا می‌کند. و اگر انسان آن عمل را انجام داد باز هم مرتبه ایمانش کامل‌تر می‌شود. ✅ درباره محبت خدای متعال نیز این قضیه صدق می‌کند و اگر این محبت صادقانه باشد، کمابیش این آثار ظاهر می‌شود. ظهور این آثار باعث افزوده شدن محبت می‌شود و همان رابطه زیگزاگ این‌جا نیز برقرار است. هر قدر بنده بیشتر این لوازم را انجام بدهد، محبت بیشتر می‌شود و هر چه بیشتر محبت پیدا کند٬ بیشتر می‌خواهد با خداوند ارتباط پیدا کند. ✅ یکی از آثار محبت، راز و نیاز با محبوب است. محب همیشه به دنبال فرصتی برای اظهار محبت به محبوب است. 015
12.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | اشک، پیشکشی به محبوب 🔺️قسمت شانزدهم از سلسله جلسات حضرت آیت الله مصباح یزدی (قدس سره) با موضوع « »
💠 اشک، پیشکشی به محبوب ✅ در روایات بر این معنا تأکید شده است که محبت خدا اقتضا دارد که بنده در مقابل خدا خاشع باشد، اشک بریزد و با او مناجات کند. ✅ در یکی از روایاتی که در جلسات گذشته خواندیم نیز این مضمون بود که خداوند به یکی از صدیقین وحی کرد که من بندگانی دارم که آن‌ها مرا دوست می‌دارند و من نیز آن‌ها را دوست می‌دارم، همان‌هایی که در طول روز منتظر غروب آفتاب‌اند تا با تاریک شدن هوا، فرصتی برای راز و نیاز و خلوت با من پیدا کنند. ✅ در روایت دیگری خداوند به حضرت موسی –علیه‌السلام‌- وحی می‌کند: یَا مُوسَى هَبْ‏ لِی‏ مِنْ‏ عَیْنِكَ‏ الدُّمُوعَ وَمِنْ قَلْبِكَ الْخُشُوعَ وَمِنْ بَدَنِكَ الْخُضُوعَ، ثُمَّ ادْعُنِی فِی ظُلَمِ اللَّیْلِ تَجِدْنِی قَرِیباً مُجِیباً. خداوند بنابر این روایت، سه سفارش به حضرت موسی می‌کند: 1️⃣ اول این‌که از چشمانت به من اشک من هدیه کن! یکی از چیزهایی که محب دوست دارد این است که هدیه‌ای به محبوبش بدهد. خداوند می‌فرماید: اگر مرا دوست داری، به من اشک چشم هدیه کن. 2️⃣ و مِنْ قَلْبِكَ الْخُشُوعَ؛ دل شکسته باش! در دلت احساس خشوع و شکستگی نسبت به من داشته باش! 3️⃣ و مِنْ بَدَنِكَ الْخُضُوعَ؛ بعد از خشوع قلب، بدنت نیز خضوع داشته باشد. ✅ در خطابی دیگر درباره حضرت عیسی‌بن‌مریم (ع)، خداوند تعبیر «تبصبص» را آورده است و فرموده است: و اعْلَمْ أَنَّ سُرُورِی أَنْ تُبَصْبِصَ‏ إِلَیَّ. سگ با این‌که نجس العین است، صفات خیلی زیبایی دارد و در برخی روایات سفارش شده‌ است، که این صفات را از سگ یاد بگیرید. یکی‌ از این صفات وفاداری است و صفت دیگر نهایت خضوع در مقابل صاحبش است. سگ در مقابل صاحب خود صورتش را به زمین می‌مالد و دمش را تکان می‌دهد و اطراف صاحبش می‌چرخد. به این حالت سگ تبصبص می‌گویند. ✅ این‌که در روایات سفارش شده که بعد از سجده شکر، صورت را به خاک بگذارید، نیز تجسم همین حالت تبصبص است. البته خداوند کمبودی ندارد که با اظهار خضوع، عبادت و یا گریه و زاری ما جبران شود. ✅ البته می‌دانیم این‌گونه نیست که خداوند حالت‌هایش تغییر کند، نه تغییری در حال خدا پیدا می‌شود و نه ما علت پیدایش حالتی برای خدا می‌شویم. ما هر چه داریم، همه ‌فقر است و چیزی نداریم که به او بدهیم. ولی تعبیری که برای ما درباره رابطه خدا و این عبادات قابل فهم است، همین است که کاری کنید که خدا خوشحال بشود. این کلام به این معناست که چون کمال شما در این‌گونه کارهاست، محبت خدا به این‌ها تعلق می‌گیرد وگرنه نفعی برای او ندارد. ✅ پس این‌که خداوند به حضرت موسی می‌فرماید اشک چشمت را به من هدیه کن، به این معنا نیست که خدا نیازی به اشک چشم ما دارد، بلکه کمال ما به این است که در مقابل خدا خاکسار باشیم. ✅ مراتبی از محبت هست که لازمه‌اش همین گریستن و اشک ریختن در پیشگاه الهی است؛ این گریه مخصوص محبان و مشتاقان است. کسانی که وارد وادی محبت می‌شوند، از همان ابتدا حالت راز و نیاز دارند و احساس جدایی و فراق رنج‌شان می‌دهد و اشک‌شان جاری می‌شود. ✅ مرحوم صدوق در کتاب علل‌الشرایع از پیغمبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله نقل می‌کند که: شعیب در اثر محبت خدا آن قدر گریه کرد تا نابینا شد. پس خداوند چشمش را به او برگرداند و بینا شد. باز آن قدر گریه کرد که دوباره کور شد و خداوند باز بینایی را به او بازگرداند. بار سوم آن قدر گریه کرد که باز نابینا شد، بار چهارم که مشغول گریه کردن شد خدای متعال به او وحی کرد: تا چه وقت می‌خواهی گریه کنی؟ اگر این گریه از ترس جهنم است، من تو را از آتش جهنم پناه دادم و اگر شوق به بهشت موجب گریه تو شده، من بهشت را در اختیار تو گذاشتم. چرا این قدر گریه می‌کنی؟ شعیب گفت: خدایا تو خود می‌دانی که این گریه‌های من نه از ترس آتش جهنم است و نه از شوق به بهشت و نعمت‌های بهشتی. محبت تو بر دل من گره خورده و تا تو را نبینم آرام نمی‌گیرم. خدای متعال نیز به او وحی کرد حال که چنین است، من هم‌سخن خودم، موسی را خادم تو می‌کنم. و این شد که موسی از مصر فرار کرد و به مدین آمد و دختران شعیب را دید و آن‌جا هشت یا ده سال ماندگار شد. این مزدی بود که خدا در دنیا به او داد که پیغمبر اولوالعزمی مثل حضرت موسی را خادم او کرد تا برایش شبانی کند. ✅ این همان گریه‌ای است که خداوند از پیامبر خود، حضرت موسى می‌خواهد که به من هدیه بده! ✅ روایتی که در جلسات گذشته خواندیم نیز درباره همین افراد است که خداوند می‌فرماید: من اختصاصا برای محبین هستم. چنین کسانی شبانه روزشان و فکر و ذکرشان خداست و روزها منتظرند تا شب بشود تا به عبادت خدای متعال بپردازند. ✅ آن وقت می‌گوید: در این شرایط، وقتی در تاریکی‌های شب مرا صدا بزنی، خواهی دید من خیلی نزدیکم و تو را اجابت می‌کنم. 016
هدایت شده از خط حزب‌ اللّه
📣 خط حزب‌الله ۴۱۱ | سیلی ملت ایران به حامیان اغتشاش 🔹 چهارصد و یازدهمین شماره هفته‌نامه‌ خط حزب‌الله، با عنوان «سیلی ملّت ایران به حامیان اغتشاش»‌ منتشر‌ شد. 🔸 خط حزب‌الله در یادداشت هفته خود به این سؤال پاسخ داده است که نقشه‌های دشمن در فتنه پائیز ۱۴۰۱ و تلاش برای استمرار آن چگونه نقش بر آب شد؟ 📝 سخن‌هفته این شماره خط حزب‌الله با عنوان «مقاومت؛ معجزه دفاع مقدس»‌ نگاهی به نقش مجاهدت‌ها و ایستادگی‌های دوران دفاع‌مقدس در تبدیل تهدیدات به فرصت، داشته است. 🌷 شماره‌ این هفته خط‌حزب‌الله به روح مطهر شهید مسعود آشوری تقدیم می‌شود. 📥 نسخه PDF👇
هدایت شده از خط حزب‌ اللّه
شماره ۴۱۱ خط حزب‌الله.pdf
2.27M
🖼 شماره جدید نشریه خط حزب الله 📄 @Khatt_khamenei
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 اوج فعالیت تشکیلاتی شیعه در دوران امام عسکری(علیه‌السّلام) ‌ 🔻حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: علّت اینکه این سه امام یعنی امام جواد و امام هادی و امام عسکری (علیهم‌السّلام) از مدینه یکسره آورده شدند به عراق و در عراق هر سه ماندند و در عراق هر سه شهید شدند و دفن شدند و در جوانی هم کشته شدند، همین بود که تشکیلات شیعه در زمان این سه امام به اوج قدرت خودش رسیده بود. ‌ 📖‌ کتاب همرزمان حسین(علیه‌السّلام)، صفحه ۳۴۹ ‌ 💻 Farsi.Khamenei.ir
13.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | گریه‌ی حیاء 🔺️قسمت هفدهم از سلسله جلسات حضرت آیت الله مصباح یزدی (قدس سره) با موضوع « »
💠 گریه‌ی حیاء ✅ خوب است در این جلسه مقداری درباره این کلام که خداوند می‌فرماید هب لی من عینک الدموع، از چشمانت به من اشک من هدیه کن! توضیح بدهیم: 💠 اقسام گریه 1️⃣ گریه خوف ✅ معمولا تصور ما درباره گریه در پیشگاه الهی و عبادت و راز و نیاز با او، گریه خوف است. ✅ وقتی انسان به فکر جهنم و عذاب‌های سخت آخرت می‌افتد و آن‌ها را در مقابل خود ممثل می‌کند، حالت خوف و خشیت برای او پیدا می‌شود. ✅ در این حالت از خدا می‌خواهد که از گناهان او بگذرد و او را عذاب نکند. ✅ این چیزی است که عموم مردم درباره گریه کردن در مقابل خدا می‌توانند تصور کنند. ✅ ولی گریه‌های اولیای خدا در مقابل خدا منحصر به این نوع نیست و شاید این نوع، پایین‌ترین مرتبه از گریه‌هایی باشد که در مقابل خدا انجام می‌‌گیرد. ✅ البته همین مقام نیز، مقام بسیار بالا و ارزشمندی است و نشانه این است که فرد به قیامت و وعده و وعیدهای آن باور دارد و تعبیرات قرآن کریم و روایات در این‌باره را مبالغه نمی‌داند؛ ✅ تعبیراتی از قبیل: خُذُوهُ فَغُلُّوهُ * ثُمَّ الْجَحِیمَ صَلُّوهُ * ثُمَّ فِی سِلْسِلَةٍ ذَرْعُهَا سَبْعُونَ ذِرَاعًا فَاسْلُكُوهُ؛ خداوند متعال به فرشتگان و موکلان جهنم خطاب می‌کند که این گنه‌کار را بگیرید. او را با زنجیری به طول هفتاد ذراع می‌بندند و به جهنم می‌برند. این نص قرآن است. ✅ وقتی انسان این آیات را تصور کند، می‌گوید: من تاب ندارم که یک لحظه‌ دستم به بخاری بخورد، چگونه این‌ آتش‌ها را می‌توانم تحمل کنم؟! ✅ البته این‌که انسان این معانی را تصور کند و در مقابل خداوند گریه کند که او را نجات بدهد، بسیار خوب است، ولی نباید فکر کنیم که مسأله فقط همین است. 2️⃣ گریه خسران ✅ یکی دیگر از انواع گریه هنگامی است که انسان احساس کند ورشکسته شده است. ✅ در این گریه صحبت از ترس از عذاب و چیزی که بعدها می‌آید نیست بلکه انسان از روی حسرت و درماندگی ناله‌ سر می‌دهد و اشکش جاری می‌شود. ✅ شاید بهترین تعبیر برای این نوع از احساس، احساسِ باختن و خسران باشد. ✅ اگر انسان فکر کند و برایش مجسم شود که عمرم را باخته‌ام؛ سرمایه‌ای داشتم که کارهای بسیاری می‌توانستم با آن بکنم؛ سرمایه‌ای که هر ساعتی‌ از آن بیش از میلیاردها سکه طلا ارزش داشت. وقتی انسان درست فکر کند که من در بهترین ایام عمرم، در جوانی، با نشاط، قدرت بدنی، آمادگی ذهنی و سلامت فکر و بدن، سرمایه‌ای داشتم که می‌توانستم این همه سود ببرم، اما آن‌ها را صرف چه کردم؟ نه تنها سودی برایم نداشت بلکه به ضعف بدنی نیز مبتلا شدم و چه بسا امراضی نیز به دنبالش آمده است. حال سرمایه را باخته‌ام و نمی‌دانم چقدر دیگر عمر دارم و شاید همین الان ملک‌الموت آمد. این حالت خسران است. ✅ شاید در این گزارش‌های ورزشی دیده ‌باشید که گاهی کسانی که می‌بازند، گریه می‌کنند. پهلوان است، اما وقتی می‌بازد، گریه می‌کند! این گریه به خاطر ترس از عذاب نیست. کسی نمی‌خواهد او را کتک بزند. این گریه به‌خاطر احساس باختن است. می‌بیند سرمایه‌اش را از دست داده‌است، چند سال زحمت کشیده بوده‌ تا در این مسابقه برنده شود، ولی نشده است. به طور طبیعی اشک از چشمانش جاری می‌شود. این هم نوعی اشک است و شاید اهمیت این اشک از نوع اول بیشتر باشد. 017-1
3️⃣ گریه شرم ✅ گریه دیگر هنگامی است که انسان به زشتی گناهان خود بیاندیشد. ✅ فکر کند که من چه هستم و خدا کیست و چقدر به من نعمت داده و چقدر مهربانی کرده است. حال به‌خاطر خیر خود من، به من دستوراتی داده و من چقدر بی‌شرم هستم که در حضور چنین خدایی با او مخالفت می‌کنم. در این گریه صحبت از این نیست که نعمتی را از دست داده‌ام، صحبت از این است که من چقدر بی‌شرم و پستم. ✅ این احساس از دو قسم قبل بالاتر است. ✅ در دعای بعد از زیارت امام رضا سلام‌الله‌علیه نیز می‌خوانیم که اللهم انی استغفرک استغفار حیاء. ✅ برای کسانی که معرفت داشته باشند، این حالت کشنده‌تر از حالت قبلی است. ✅ ارزش این اشک هم بسیار بیشتر از اشک از روی ترس عذاب است. آن‌جا ترس از عذاب بود و انسان به دنبال این بود که عذاب نشود، اما این حالت یک رابطه مستقیم با خداست و فرد بدون واسطه از خود خدا خجالت می‌کشد. 4️⃣ گریه محبین ✅ این گریه مخصوص محبان و مشتاقان است. ✅ یکی از رساترین تعبیرات در این‌باره، این فراز از دعای کمیل است که در آن امیرمؤمنان علیه‌السلام می‌فرماید: فَهَبْنِی یَا إِلَهِی وَسَیِّدِی وَمَوْلَایَ وَرَبِّی صَبَرْتُ‏ عَلَى‏ عَذَابِكَ‏ فَكَیْفَ‏ أَصْبِرُ عَلَى فِرَاقِك؛ گیرم که بر عذاب تو صبر کردم، اما بر فراق تو چگونه صبر کنم؟! ✅ این همان گریه‌ای است که خداوند از پیامبر خود، حضرت موسى می‌خواهد که به من هدیه بده! هَبْ‏ لِی‏ مِنْ‏ عَیْنِكَ‏ الدُّمُوعَ ✅ روایتی که در جلسات گذشته خواندیم نیز درباره همین افراد است که خداوند می‌فرماید: أَنَا خَاصَّةً لِلْمُحِبِّینَ؛ من اختصاصاً برای محبین هستم. ✅ چنین کسانی شبانه روزشان و فکر و ذکرشان خداست و روزها منتظرند تا شب بشود تا به عبادت خدای متعال بپردازند. ✅ آن وقت می‌گوید: هَبْ‏ لِی‏ مِنْ‏ عَیْنِكَ‏ الدُّمُوعَ وَ مِنْ قَلْبِكَ الْخُشُوعَ وَ مِنْ بَدَنِكَ الْخُضُوعَ ثُمَّ ادْعُنِی فِی ظُلَمِ اللَّیْلِ تَجِدْنِی قَرِیباً مُجِیباً. در این شرایط، وقتی در تاریکی‌های شب مرا صدا بزنی، خواهی دید من خیلی نزدیکم و تو را اجابت می‌کنم. 🤲 پروردگارا تو را به مقام کسانی که دل در گرو محبت تو داشتند، شمه‌ای از این معانی را به دل‌های ناقابل ما نیز عنایت بفرما! 017-2
با من حرف بزنید، من پاسخ شما را خواهم داد ◾️شهید سیدمرتضی طباطبائیان جوان ۱۷ ساله اصفهانی سال ۱۳۶۳ در منطقه جنوب به درجه رفیع شهادت نائل گردید‌. پیکر پاک و مطهر این شهید پس از ۱۱ سال به کشور برگشته و در گلستان شهدا اصفهان به خاک سپرده شد‌. ◾️سید مرتضی به خانواده خود وصیت کرده وقتی من به شهادت رسیدم با من حرف بزنید من پاسخ شما را خواهم داد. این شهید بزرگوار به پدر، مادر و عموی شهیدش تاکید کرده است که این موضوع را به همه بگویید و من پاسخ همه را خواهم داد. ◾️گفتنی است این وصیت و جمله شهید بر روی عکسی که داخل قاب مزار این شهید می‌باشد درج شده است. سال‌هاست مزار این شهید محل عبادت و صحبت‌های تعدادی از مردم شهید پرور اصفهان است. کانال خبری گلستان شهدا👇 https://eitaa.com/joinchat/2860187648C196c18fab1
با من حرف بزنید من پاسخ شما را خواهم داد/ آدرس دقیق مزار شهید سیدمرتضی طباطبائیان ◾️گلستان شهدا اصفهان قطعه روبه‌روی مزار شهدای گمنام ردیف دوم التماس دعا کانال خبری گلستان شهدا👇 https://eitaa.com/joinchat/2860187648C196c18fab1
12.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 |شب، فرصت خلوت با محبوب 🔺️قسمت هجدهم از سلسله جلسات حضرت آیت الله مصباح یزدی (قدس سره) با موضوع « »