eitaa logo
و خدایی که در این نزدیکی است
624 دنبال‌کننده
14.3هزار عکس
2.7هزار ویدیو
606 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
های_مهارتی_هنری 🔰مرکز خدمات حوزه های علمیه با همکاری مدرسه اسلامی هنر با هدف ارتقای دانش و مهارت افزایی خانواده طلاب برگزار می کند: ◀️دوره آموزش های مهارتی هنری ویژه خانواده طلاب سراسر کشور (غیرشاغل/پرونده فعال) 💠69 دوره آموزشی در 9 رشته: 🖌نویسندگی 📽سینما 📚ادبیات کلاسیک 🎤گویندگی 📝ویراستاری 🎆خوشنویسی و هنرهای تجسمی 🎨طراحی و گرافیک 📸عکاسی 📣سواد رسانه ای ⏳مهلت ثبت نام پایان بهمن 💎با توجه به اینکه دوره ها 💳رایگان 💻غیر حضوری ⛔️ظرفیت محدود است، لطفا سریعتر ثبت نام کنید 📲روش ثبت نام: 1️⃣مرحله اول: از طریق پنل شخصی در سامانه سخا⏪خدمات فرهنگی⏪کارگاه ها و آموزش ها⏪اضافه نمودن ✅برای هر یک از اعضای خانواده خود ثبت نام کنید. 🌐لینک ثبت نام مرحله اول 2️⃣مرحله دوم: پس از پایان مدت ثبت نام، پیامکی برایتان ارسال می شود تا وارد سایت مدرسه اسلامی هنر شوید و دوره آموزشی خود را انتخاب کنید تا لینک دوره برایتان ارسال شود 📌لیست رشته ها و دوره ها پایین همین خبر🔻
کوتاهی حوزویان در فرهنگ! در گوش چپ و راست فرزندان ایرانی مسلمان، غالبا توسطه یک حوزوی اذان و اقامه گفته میشود. قبل از آن هم غالبا پدر و مادرش توسط یک حوزوی به عقد هم درآمده اند. اما حوزویان در دوران نونهالی فرزند، دوران کودکی و نوجوانی فرزندان چقدر نقش داشته اند؟ اگر فرزندمان را به مهد قرآنی یا مهدهای اسلامی که مدیریتش غالبا توسط یک حوزوی صورت میگیرد، برده باشیم، در پایه های شخصیتی فرزند سهیم بوده است و الا فلا. در دوران مدرسه ابتدایی و بالاتر نیز همین قانون جاری است با این تفاوت که حوزویان با ورود به و ها و ها به وظیفه خود جامه عمل پوشانده اند. اما در این روزها شاهد جمعیت جوانی هستیم که تحمل مخالف را ندارند، و کلمات رکیک و دور از اخلاق، نقل و نبات کلامشان و بی احترامی و عدم تمکین به قانون و حدود شرعی جزو برنامه های روتین زندگیشان شده است. نقطه شروع را که بنگریم، غالبا خوب آغاز میشود، بجز معدود کسانی که نتیجه رابطه نامشروع یا فرزند و و مثل آن هستند. مشکل را باید در دوره ابتدایی تا دوره آمادگی برای ورود به بررسی کرد. اگر در گذشته کسی چوب اتهام را سمت و میگرفت، امروز همان چوب تبدیل شده است به چوب انتقام و نفرت که بر سر همین حوزویان دلسوز فرود آمده است. یعنی این و و ، مقصر بدبختی یا عدم آزادی خود را وجود این حوزویان می دانند، اما آیا واقعا چنین است؟ مگر حضور متخصصان حوزوی در تمام عرصه های مورد نیاز شما غیر قابل انکار است؟ گروهی که غالبا دلسوزانه و پا به گذاشته اند، گرچه حکم نمودن یک مهره آلوده به تمامی عنصرها، ظلم و غلط مشهوری است که باید اصلاح گردد. سخن گفتن از حقایق، تقویت باورهای دینی، تشویق به تقویت روحیه جهادی و در یک کلام دعوت به توحیدی بودن تا شیطانی شدن، شعار، هدف، برنامه، آرمان و وظیفه این حوزویان بوده و اگر مثال نقضی در ذهن دارید، گروه کمی هستند که نباید به غالب حمل شود (که غالب این افراد تنها لباس حوزویان را دارند و از اساس، از نقش حوزوی خود خارج و در نقش دیگری مشغول به خدمت است). آیا براستی امروز وقت آن نشده است که مطالبه عمومی از طرف مردم صورت گیرد و ، ها، تولید کنندگان و بسته های سرگرمی، ای ها و ها را به میز بکشانند که در این دوران ۷ تا ۱۷ سال، در این ده سال کودکی و نوجوانی چه بر سر فرزند ما آورده اید که اکنون در بدو ورود به جوانی او چنین و بی حوصله و بی اعصاب و شده است؟ باید این دسته از مسئولین و نهادها و ارگان هایی که چهل سال است توپ تقصیرات را به گردن نهاد حوزه می انداختند و تمام مشکلات را از کم کاری حوزویان می دانستند، امروز به میز پاسخگویی بکشانیم. کسانی که بی برنامه، فضای مجازی را در اختیار این نسل قرار دادند. کسانی که برنامه پر محتوای انسانی با معرفت اسلامی در صدا و سیما، بصورت جذاب تولید نکردند. کسانی که بازی های رایانه ای خشن با محتواهای ضد دینی در اختیار این نسل قرار دادند. و البته ناگفته نماند این فرزندان خشن بد دهن، بزرگ شده در دوران گروهی بودند که اعتقاد قلبی به داشتند. کسانی که اعتقاد داشتند متمدن بود به تقلید تمام از آمریکا و غرب است. کسانی که تا توانستند در هشت سال بودجه های فرهنگی و حوزوی را کاستند و تا توانستند چوب لای چرخ حوزویان دغدغه مند در فرهنگ کردند. ولی سخن آخرم با تمام خانواده های ایرانی است. پدر و مادر عزیز ایرانی! فرزند شما یک ایرانی است و اگر شما به فرهنگ ایران و ایرانی علاقه مند باشید، به ایرانی بودن خود افتخار می کنید، تنها راه پایمندی به ایران و ایرانی، به فرهنگ ایرانی، توجه به توصیه پایانی است؛ یعنی توجه به که حرف های بسیار در آن است. ✍️مجتبی میرزایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیام به بیست و نهمین اجلاس سراسری بسم الله الرّحمن الرّحیم والحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین سیما بقیةالله فی‌العالمین ارواحنا فداه 🔻برپائی این همایش فرخنده پس از تأخیر دوساله، مایه‌ خرسندی و ان‌شاءالله موجب برکت است. هر تلاش فکری و عملی برای نشان دادن ارزش و بزرگداشت این فریضه‌ مبارک، کاری در جهت نورانی کردن دل انسان‌ها و گرم کردن محفل زندگی آن‌ها است. 🔻یاد خدا که مظهر کامل آن است، دل و جان را آزاد و جامعه را آباد می‌سازد. پیوندهای حیاتی در یک جامعه‌ خوشبخت و خوش‌فرجام، هم‌چون دوستی و گذشت و مهربانی و همدلی و همدردی و یاری‌رسانی و خیرخواهی و امثال آن به برکت رواج و اقامه‌ ، استحکام می‌یابد. صف‌های نماز جماعت، صفوف به هم پیوسته‌ فعالیت‌های اجتماعی را پدید می‌آورد. کانون گرم و پرشور مساجد، کانون‌های همکاری در عرصه‌ اجتماعی را رونق می‌بخشد. ، آن‌گاه که با احساس حضور خداوند، گزارده شود به همه‌ عرصه‌های زندگی نورافشانی می‌کند و دنیا و آخرت فرد و جامعه را آباد می‌سازد. 🔻نمازگزار -هر که و هر جا- به اندازه‌ ظرفیت خود از بهره می‌برد، ولی در این میان، جوانان و نوجوانان از همه جلوترند؛ بهره‌ آنان از که با توجه و خشوع خوانده شود بسی بیشتر است. دل جوان و نوجوان آمادگی افزون‌تری دارد برای رسیدن به «فلاح» که اذان ، شتاب گرفتن به آن را سفارش می‌کند. 🔻پدران و مادران، معلمان و استادان، اندرزگویان و راهنمایان، این حقیقت را در رابطه میان و جوان، به یاد داشته باشند و وظیفه‌ای را که بر دوش آن‌هاست بشناسند. 🔻مدارس، دانشگاه‌ها، بطور ویژه دانشگاه فرهنگیان، صداوسیما و دیگر دستگاه‌های فرهنگ‌ساز، در شمار مخاطبان اصلی «اقیموا الصلاة» جای می‌گیرند. 🔻توفیق همگان را از خداوند متعال مسألت می‌کنم. سیّدعلی خامنه‌ای ۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۱
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🍃🌺🍃تجلیل از معلمان و دانش آموزان مدارس شهرستان سقز با اسامی مبارک حضرت فاطمه زهرا (س)، به مناسبت میلاد باسعادت حضرت فاطمه‌زهرا (س) و بزرگداشت مقام زن با همکاری اداره آموزش و پرورش، مدرسه علمیه حضرت فاطمه سلام الله علیها و سازمان تبليغات اسلامي شهرستان سقز 🍃🌺🍃بهمن ماه ۱۴۰۱ 🍃🌺🍃 🍃🌺🍃🌺🍃 🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔴جلسات فرسایشی اداری جَلّاس: «بسیار نشیننده در جلسه است، بسیار جلوس‌کننده»  ✅خصیصه بارز دستگاه اداری این مملکت انبوه جلسات است و «جَلّاسان» بوروکرات‌هایی هستند که در هر روز چندین جلسه شرکت می‌کنند. تقصیر خودشان نیست، ساختار است که آن‌ها را صبح تا شب دور میزهایی می‌نشاند تا فرسوده‌شان کند، تا فرصت نکنند چیزی بخوانند، فکر کنند و به کار و بارشان برسند. همه در جلسه‌اند.  «جَلّاسی» بیماری نظام اداری‌ است. نظام اداری به دلیل ابهام در وظایف، کمبود دانشی که به مدیران جرأت تصمیم‌گیری بدهد، فقدان شفافیتی که اطلاعات را با سرعت و دقت به گردش درآورد و لازم نباشد در جلسه اطلاعات را رد و بدل کرد، و ساختار مستعد تخلف که مدیران را در معرض رسیدگی سازمان‌های نظارتی قرار می‌دهد، به تدریج هر تصمیمی را مؤکول به جلسه می‌کند. اکثریت مدیران قادر به تصمیم‌گیری نیستند و بنابراین وقت گرانبها صرف جلوس در جلسات می‌شود و به تدریج «جَلّاسان» ظهور می‌کنند.   نظام اداری «جَلّاس‌پرور» به این حد نیز قناعت نمی‌کند. کثیری از «جَلّاسان» به تدریج خود را به خُلقی دیگر نیز می‌آرایند و آن «گِردگویی» است. «گِردگو» کسی است که ماهرانه درباره هر مسأله مهمی چنان سخن می‌گوید که نه سیخ بسوزد نه کباب. «گِردگو» می‌تواند چنان سخن بگوید که دل همه را به دست آورد، سخنش هیچ گوشه‌ای ندارد و رئیس فعلی و رؤسای محتمل آتی را خرسند می‌سازد. گِردگو می‌تواند چنان سخن بگوید که هیچ مسئولیتی را متوجه اظهارنظرش نسازد.  «گِردگویان» طائفه‌ای هستند که جز در مواردی که ناچار شوند، پای هیچ اظهارنظری را امضا نمی‌کنند تا مبادا امروز و فردایی گریبانش را بگیرند. این جماعت از مکتوب کردن بیزارند و ترجیح می‌دهند صدای‌شان در کنار صداهای همگان قرار گیرد و همواره مسئولیت تصمیم‌ها میان همگان تقسیم شود. دیوار حاشا برای «جَلّاسان گِردگو» بلند است.   «گِردگویی» مهارتی است برای گفتن سخنانی که آن‌قدر گرد هستند که در هر زمینی می‌توان آن‌ها را غلطاند، و به هر زمان و مکانی می‌توان آن‌ها را قِل داد. گویِ گِرد را از هر زاویه که نگاه کنید، فرقی نمی‌کند، جهت خاصی ندارد.  👈 «جَلّاسانِ گِردگو» محصول نظام اداری‌ای هستند که بر سنت شفاهی بنا شده و گزارش کارشناسی مکتوب و امضاشده در آن جایگاهی ندارد. نظامی که در غوغای آمارهای متناقض همواره می‌توان هر اظهارنظری را توجیه کرد. اکثریت آدم‌ها در چنین سیستمی آخر و عاقبت حرفه‌ای‌شان «جَلّاسی» و «گِردگویی» است؛ حرفه‌ای که در آن می‌آموزند چگونه سی سال بمانند و کسی را نرنجانند؛ روی حرفی نایستند، و مسئولیت هیچ مخاطره حرفه‌ای را نپذیرند. 🤔 «جَلّاسی» و «گِردگویی» بسیار به هم مرتبط هستند، زیرا گردگویان بسیاری را دیده‌اید که چون جلسه تمام می‌شود و بیرون از اتاق جلسه، ایستاده در کنار شما سخن می‌گویند، حرف‌هایی می‌گویند که از خود می‌پرسید چرا این‌ها را همان‌جا داخل جلسه نگفت؟ گویی وقتی می‌نشینند و آن‌گاه که ایستاده‌اند، متفاوت‌اند. *گِردگویی در این نظام اداری، راهی برای ماندن است*. «جَلّاسان گِردگو» خود می‌مانند، بی هیچ صراحتی، سی سال یا بیشتر، اما سرمایه‌های بسیاری را به فنا می‌برند. 🚷جلسات فرمایشی!فرسایشی...⁉️📛