#اصول_حفظی
🔸روش مفهومی درحفظ قرآن2
✅ راهکارهایی برای اثربخشی بیشتر مطالعه ترجمه و مفاهیم آیات
#مباحثه_مفاهیم👇
✍ علاوه بر حفظ، ترجمه و مفاهیم را هم مباحثه کنید. مثلا هر روز ترجمه و تفسیر ۵_۳ صفحه را مطالعه و بعد مباحثه کنید.
توضیح مطلب برای دیگری اثر فوق العاده ای بر ثبت آن مطلب در ذهن شما دارد.
#کنفرانس_مفاهیم 🔻
👌میتوانید در بحث مفاهیم، کنفرانس ترجمه هر صفحه را بعد از حفظ آن و یک هفته بعد از آن و دو ماه بعد از آن در برنامه داشته باشید و مخاطب فرضی برای خود در نظر بگیرید و در حد توان و در مدت ده دقیقه، مفاهیم آیات را از روی متن عربی یا با اتکاء به حافظه ارائه دهید.
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
╭━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╮
http://eitaa.com/hamyartaali
╰━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╯
#حفظ_موضوعی73
#قرآن_شفابخش_مؤمنان
🔺وَ نُنَزَّلُ مِنَ الْقُرْءَانِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ للمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا
🔻و ما از قرآن آنچه را برای مؤمنان مایه ی درمان و رحمت است نازل میکنیم و ستمکاران را جز خسارت نمی افزاید.
( اسراء/۸۲۰ )
#توضیح
🔻قرآن پندی است که ژرفای ضمیر را تکان میدهد.
داروی شفا دهنده ای است که سینه ها را از آلودگی های گناه و پلیدی های شرک پاک میکند.
چراغ فروزانی است که تاریکی های جهل و خرافه را میشکافد
مایه ی رحمت برای مؤمنان و زمینه ساز دوری بیشتر کافران و کوردلان است.
🔺آری هر کس به آیات قرآن عمل کرده و مفاهیم آن را در قلب و جانش باور کند رحمت خدا بر او نازل شده و آلام روحی و جسمی اش تسکین می یابد و در مقابل کسی که از این خان گسترده ی نعمت بهره ای نبرده و نسبت به احکام و معارف آن بی اعتنا باشد،بر گمراهی او افزوده می گردد چرا که حجت بر او تمام شده و نعمت را تبدیل به نقمت کرده است.
#حدیث
امام باقر علیه السلام:
« قراءُ الْقُرْآنِ ثَلَاثَةٌ رَجُلٌ قَرَأَ الْقُرْآنَ فَاتَّخَذَهُ بِضَاعَةُ وَ اسْتَدَرْ بِهِ الْمُلُوكَ وَ اسْتَطَالَ بِهِ عَلَى النَّاسِ وَ رَجُلٌ قَرَأَ الْقُرْآنَ فَحَفِظَ حُرُوقَهُ وَ ضَيْعَ حُدُودَهُ ؛ وَ رَجُلٌ قَرَأَ الْقُرْآنَ فَوَضَعَ دَوَاءَ الْقُرْآنِ عَلَى دَاءِ قلبه
قاریان قرآن سه گروهند :
۱- کسی که قرآن میخواند تا به عنوان حرفه از آن بهره گرفته و از پادشاهان اجرت بگیرد و بر مردم فخرفروشی نماید.
۲- کسی که قرآن میخواند و الفاظ آن را حفظ نموده ، ولی به حدود آن عمل نمی کند. ۳_کسی که دوای شفابخش قرآن را بر دل بیمارخود نهاده [ تا شفا ببیند ].
(کافی/ج۲/ص۶۲۷)