eitaa logo
دل گفتہ'!
163 دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
1.9هزار ویدیو
47 فایل
• حرفهایی از جنس دل ✨🌿 .
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸سبب پاکی از گناهان🔸 قَالَ الصَّادِقُ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) فِي قَوْلِهِ (تَعَالَى): «إِنَّ الْحَسَناتِ يُذْهِبْنَ السَّيِّئاتِ» قَالَ: صَلَاةُ اللَّيْلِ تَذْهَبُ بِذُنُوبِ النَّهَارِ 🍃حضرت امام صادق علیه السلام دربارۀ کلام خداوند متعال: «بی تردید کارهای نیک، گناهان را از بین می برد» فرمودند: 🍃نماز شب، گناهانِ روز را از بین می برد. 📚«الأمالی» شیخ طوسی ص ۲۹۴
✅تقوا چیست؟ ✍شاگردی از عابدی پرسید: تقوا را برایم توصیف کن. عابد گفت: اگر در زمینی که پر از خار و خاشاک بود، مجبور به گذر شدی چه میکنی؟ شاگرد گفت: پیوسته مواظب هستم و با احتیاط راه میروم تا خود را حفظ کنم عابد گفت: در دنیا نیز چنین کن! تقوا همین است از گناهان کوچک و بزرگ پرهیز کن و هیچ گناهی را کوچک مشمار زیرا کوهها با آن عظمت و بزرگی از سنگهای کوچک درست شده اند.!!
✍حاج آقا قرائتی در امر به معروف و نهی از منکر باید اخلاق مردم را بدانیم و با همه یکسان حرف نزنیم. یک وقت من یک مثال زدم ،گفتم: گرد گچ که روی آستین شما می نشیند شما با دست و ضربه زدن پاک می کنی. اما اگر دوده بنشیند ، اینطور رفتار کنی دستت سیاه می شود و دوده در لبلس فرو می رود. دوده را باید فوت کنی. یعنی بدانی بین گرد گچ و دوده فرق است. 💥با همه نمی شود یکسان صحبت کرد، باید مخاطب را بشناسیم..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_14807135.mp3
1.76M
🌹در زمان ظهـــور چه اتفاقی می‌افتد؟ ♦️ هرکس این صوت رو بشنود، مطمئنا آرزویی جز ظهور امام زمان (عج) نخواهد داشت . تعجیل در فرج مولامون صلوات🌹
11.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☆ روزی های معنوی ماه شعبان ☆ 🎤 استاد خیرآبادی ● قرارگاه سایبری حضرت بی بی رقیه(س) مرکز اردبیل ○ 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾
✨﷽✨ 🌼 ویژگیهای مشترک بین اصحاب حضرت مهدی (عج) و یاران امام حسین (ع) : ✍عفت، حیا و غیرت از ویژگی‌های مشترک بین اصحاب امام مهدی و یاران امام حسین است. امام حسین نماد حیا و غیرت در کربلاست و در نقطهٔ مقابل ایشان، شمر، مظهر بی‌حیایی و شرارت. امام و یارانش حتی در شرایط سخت عاشورا و در مقابل دشمن هیچ‌گاه از کلمات ناروا و ناسزا استفاده ‌نکردند. یاران امام زمان هم این‌گونه هستند. عفت در کلام و رفتار، حیا در نگاه و پوشش و غیرت دینی و انسانی دارند. امام صادق فرمودند: «الْحَيَاءُ مِنَ الْإِيمَان؛ شرم و حيا جزء ايمان است‏.»*۱ پس کسی که حیا ندارد در حقیقت دین ندارد. این شرم و حیا، آن‌ها را از انجام اعمال و رفتار زشت و زننده باز می‌دارد زیرا آن‌ها در همه‌حال خدا را حاضر و ناظر بر اعمالشان می‌بینند. 🔻 بد نیست ما هم نگاهی به زندگی خود بیندازیم. آیا خدا را ناظر اعمال خود می‌دانیم و از گناهانی که مانع ظهورند شرم و حیا نمی‌کنیم و از یاد و یاری امام زمان غافلیم؟ 📚 ۱. كافی، ج‏۲، ص ۱۰۶ 🎇 هیئت بی بی رقیه (س)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘 متن شبهه : معلمی در کلاس درس می‌گفت: «از آنجا که اروپا پیامبر نداشته و با عقل اداره شده به این دلیل بهتره از خاورمیانه شده» 🔆 پاسخ شبهه: 1️⃣ به تصریح قرآن ظهور پیامبران اختصاص به منطقه خاصی ندارد. طبق آموزه‌های اسلامی همه امت‌ها از خود پیامبر داشته‌اند: « وَ اِن مِن اُمَّةٍ إلّا خَلا فیها نَذیر، (۱) در هر امتی نذیر و هشدار دهنده‌ای وجود دارد». 2️⃣ طبق روایتی تعداد پیامبران ۱۲۴۰۰۰ نفر بود(۲) که از این تعداد، فقط نام ۲۵ نفر در قرآن کریم تصریح شده است و شاید با اسامی دیگری که در احادیث و روایات آمده [مثل حضرات ارمیا، دانیال، خضر نبی] کمتر از ۴۰ نام باشند. لذا نمی‌دانیم که ما بقی چه کسانی و در کجاها و در چه زمانی بوده‌اند. به عنوان مثال قبر ۵ پیامبر در قبرستان تخت فولاد اصفهان است و به رغم آن که مزارشان مشخص است اکثر مردم اطلاعی از وجودشان ندارند، چه بسا انبیای بسیاری در میان اقوام دور و نزدیک بوده‌اند که یا تاریخ‌شان از بین رفته و یا از آنان به عنوان دانشمند، نابغه، منجی، شخصیت ملی و اسطوره‌ای (و البته با تحریفات) یاد می‌شود. 3️⃣ آیت الله جوادی آملی در این زمینه می‌گوید: «گروهی از عارفان و حکیمان به استناد برخی از تواریخ، حضرت ادریس را همان هرمس پنداشتند، هم چنان که حضرت شیث را همان آغاثا ذیمون دانستند و عدهای شاید بر اثر همین هرمس و آغاثاذیمون و فیثاغورس، مانند آنها مثل ارسطو... را از انبیا دانستند»(۳). 4️⃣ همچنین باید توجه کنید که لازم نیست انبیا در نقطه به نقطه هر منطقه‌ای مبعوث شوند، چون لزومی ندارد که تبلیغ بی‌واسطه باشد، بلکه اگر پیامبری در مرکز یک تمدن ظهور کند و تعالیمش به نواحی و اطراف برسد کافی است، به همین خاطر بوده که انبیا بزرگ در مراکز مهم مبعوث شده‌اند.(۴) 5️⃣ در این شبهه، غلفت از گذشته و آینده و فقط نگاه به زمان حاضر است. هزاران سال از قدمت دنیا می‌گذرد. آیا اروپا همیشه این وضعیت تمدنی را داشته است؟ اروپا صدها سال در دوران تاریک قرون وسطا به سر میبرد در حالیکه در همان زمان‌ها تمدن اسلامی پرچمدار پیشرفت و علم بود. مدت زیادی هم از دو جنگ جهانی خانمان‌سوز در اروپا نمی‌گذرد. آیا تعهدی هست که این تمدن مادی که در غرب به وجود آمده تا ابد پایدار خواهد ماند؟ 6️⃣ بسیاری از مسیحیان تحت عنوان سیاح، تاجر و... به سرزمین‌های شرق آمدند و پس از مشاهده شرق، برتری آن را به همکیشان خود گزارش دادند. عامل مهم در این گزارش‌ها، فاصله زیاد دنیای اسلام و مسیحیت بود. گوستاولوبون فرانسوی (۱۸۴۱-۱۹۳۱ م) در کتاب معروف خود، «تمدن اسلام و عرب» این تفاوت فاحش میان دنیای اسلام و مسیحیت را به خوبی به رشته تحریر درآورده است. در سراسر بخشی که وی به این مطلب می‌پردازد، یادآور می‌شود که درست در هنگامی که دنیای غرب از تعصب‌های خشک علمی کلیسا در رنج بود، مسلمانان با درایت تمام، به حوزه‌های علمی سایر فرهنگ‌ها از جمله یونانی مراجعه کردند و با گزینش مناسب و ترجمه آن‌ها به زبان عربی، راه تمدن سازی و پیشرفت خود را طی نمودند. 7️⃣ اروپاییان به ویژه در طول دو قرن جنگ‌های صلیبی با میراثی گران بها از علوم و فنون مسلمانان آشنا شدند و بسیار سریع نقشه انتقال آن‌ها به غرب را کشیدند. منابع سرقت شده در این مقطع، در قرون بعدی به عنوان منابع دست اول شرقی در خدمت مستشرقان قرار گرفت. آنان کتاب‌های زیادی از مسلمانان را که درباره رشته‌های طب، نجوم و هیأت، ریاضیات، شیمی، معماری، هنر، صنایع، جغرافی و... بود، دزیدند و به اروپا منتقل کردند.(۵) 8️⃣ شهید مطهری در این باره می‌نویسد:«پس از ظهور اسلام و تشکیل حکومت اسلامی و گرد آمدن ملل گوناگون در زیر یک پرچم به نام پرچم اسلام تمدنی عظیم و شکوهمند و بسیار کم‌نظیر به وجود آمد که جامعه‌شناسی و تاریخ آن را به نام تمدن اسلامی می‌شناسد.»(۶) 🔘پی‌نوشت‌ها: ۱. فاطر (۳۵) آیه ۲۴. ۲. طباطبایی، سید محمدحسین، المیزان فی تفسیر القرآن، قم، دفتر انتشارات اسلامی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ۱۴۱۷ق، ج۲، ص۱۴۴. ۳.آیه الله جوادی، سیره پیامبران در قرآن، نشر اسراء، قم، چاپ دوم، ص۲۳۶ ۴.آیه اله جوادی آملی، همان، ص۴۷ ۵.موسوی لاری، سید مجتبی، سیمای تمدن غرب، چ۱، قم، دفتر انتشارات اسلامی، ۱۳۶۰ش، ص۱۷۳-۲۰۴. ۶.خدمات متقابل اسلام و ایران، مرتضی مطهری، نشر صدرا، ص۱۴۶.
16.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽بیرون آوردن بدن حضرت رقیه (س)ازقبر 🎤سخنران:استاد علی خیرآبادی
🌿🕊🌿🕊 🕊🌿🕊 🌿🕊 🕊 🕊🕊 🔵📤پرسش شما سلام وقت فضیلت نمازها چه زمانی است؟ تا چه وقتی اگر نماز بخوانیم اول وقت محسوب می شود و در وقت فضیلت است؟ 🔴📤پاسخ ما: اول وقت یعنی لحظه های آغازین انجام نماز با وقت معین است، که ادای نماز در آن وقت مستحب موکد است و وقت فضیلت به قسمتی از وقت نماز گفته می شود، که نماز در آن وقت دارای فضلیت است ولی خارج از آن وقت، فضیلت وارد شده را ندارد. ✅اوقات فضیلت نمازهای یومیه:👇 ⚠️وقت فضیلت نماز صبح: از اذان صبح تا روشن شدن آسمان. وقت فضیلت از لحاظ ساعت: از اذان صبح تا تقریبا ۴۵ دقیقه می باشد. ⚠️وقت فضیلت نماز ظهر: از اذان ظهر تا زمانی که سایه شاخص: ✍آیات عظام: امام، رهبری، صافی، گلپایگانی، فاضل، مکارم: به اندازه خودش شود. ✍آیه الله سیستانی: به اندازه چهار هفتم خودش شود و در گرمای شدید تا بعد از مثل شاخص هم باقی است. وقت فضیلت از لحاظ ساعت: از اذان ظهر تا تقریبا یک ساعت می باشد که در فصول سال متفاوت است. ⚠️ وقت فضیلت نماز عصر: ✍آیات عظام: امام خمینی، وحید، صافی، نوری، فاضل، بهجت، گلپایگانی: بعد از نماز ظهر تا دو برابر شدن شاخص. ✍آیه الله سیستانی: از سایه شاخص به اندازه دو هفتم تا بعد از دوبرابر شدن در گرمای شدید و تا شش هفتم در غیر گرمای شدید. ✍آیه الله مکارم: از سایه شاخص به اندازه خود تا دوبرابر شدن آن. وقت فضیلت نماز عصر از لحاظ ساعت: تقریبا یک ساعت و نیم بعد از اذان ظهر شروع می شود. ⚠️وقت فضیلت نماز مغرب: ✍آیات عظام: امام خمینی، رهبری، سیستانی، صافی،فاضل: بعد از اینکه سرخی طرف مشرق که بعد از غروب آفتاب پیدا می شود، از بالای سر انسان بگذرد تا زوال شفق است. ✍آیات عظام: از غروب تا ذهاب حمره مشرق. البته به احتیاط مستحب صبر کند. وقت فضیلت نماز مغرب از لحاظ ساعت: حدودا ۴۵ دقیقه می باشد. ⚠️وقت فضیلت نماز عشا: ✍آیات عظام: امام خمینی، سیستانی، صافی، نوری، مکارم، بهجت، فاضل، گلپایگانی : از زوال شفق تا یک سوم شب است. وقت فضیلت نماز عشاء از لحاظ ساعت: تقریبا از ۴۵ دقیقه بعد از اذان مغرب تا یک سوم از شب می باشد. 📚منابع: امام: تحریر الوسیله، نماز، مقدمات، م۶؛ نوری، مکارم، فاضل، گلپایگانی: عروه الوثقی، الصلاه، اوقات یومیه و نوافلها؛ وحید: منهاج الصالحین، کتاب الصلاه، م ۵۰۴.