🌱.اندکی درنگ
💌 خالص باش!
✅هر چیزی خالصش خوب است،
گلاب و عسل اگر خالص باشند
ارزش دارند.
حتی خود آب هم
خالصش خوب است.
آبی که بوی خربزه و طالبی و گوشت می دهد گوارا نیست. آبی گوارا است که طعم و رایحۀ آب داشته باشد.
🔹عبادت هم همین طور است، عبادتی نزد خدا ارزشمند است که خالص باشد یعنی فقط برای خدا باشد این است که قرآن کریم می فرماید:
🔸لاَّتَعبُدُوا إلاَّ اللهَ؛
جز برای خدا عبادت نکنید!
#درنگ
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
خطر کدهای QR
کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده درباره کدهای QR هشداری صادر کرد و اعلام کرد که کلاهبرداران ممکن است از این کدها برای سرقت اطلاعات شخصی کاربران استفاده کنند.
این روزها کدهای QR در همه جا وجود دارند. ممکن است یکی را برای دیدن منوی رستوران یا پرداخت هزینه پارکینگ اسکن کرده باشید. ممکن است برای شرکت در یک کنسرت یا رویداد ورزشی یا سوار شدن به یک پرواز این فناوری را به کار گرفته باشید.
متأسفانه باید گفت این فناوری نیز ابزاری در اختیار مجرمان سایبری است و کلاهبرداران برای سرقت اطلاعات شخصی، پیوندهای آلوده را در کدهای QR پنهان میکنند.
در آمریکا گزارشهایی دریافت شده که کدهای QR آلوده را در پارکومترها پنهان میکنند؛ و برخی از کلاهبرداران حیله گر ممکن است یک کد QR از طریق پیام متنی یا ایمیل برای شما ارسال کنند و دلیلی برای اسکن کردن آن برای شما ایجاد کنند.
کد QR یک کلاهبردار ممکن است شما را به یک وب سایت جعلی ببرد که واقعی به نظر میرسد، اما در واقع اینطور نیست. به لطف کد QR، میتوانید به طور تصادفی بدافزاری را روی خود نصب کنید که حتی قبل از اینکه متوجه شوید اطلاعات شما را به سرقت میبرد.
به گزارش نیویورک تایمز، به نقل از دادههای Trellix، در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳، حدود ۶۰,۰۰۰ حمله با استفاده از کدهای QR ثبت شده است.
#سواد_رسانه
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
4_5863835702956918856.mp3
31.88M
🎤فایل صوتی
🔴موضوع:
عرفان های کاذب و معنویت های نوپدید.
(عرفان اکنکار)
جلسه دوم
استاد احمدحسین شریفی
#عرفانهای_کاذب
#معنویتهای_نوپدید
#عرفان_اکنکار
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
🎙#لیست| سلسله مباحث #جنگ_رسانه_ای
👤استاد محمد حسین فرج نژاد
🔗جنگ ارتشهای سایبری در شبکههای اجتماعی
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2478
🔗جنگهای سایبری، کار سازمانهای اطلاعاتی
🌐eitaa.com/farajnezhad110/1926
🔗جنگ رسانهای و سایبری - بخش اول
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2071
🔗جنگ رسانهای و سایبری - بخش دوم
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2083
🔗جنگ رسانهای و سایبری - بخش سوم
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2087
🔗 معرفی فضای مجازی و روند آموزش کار در این فضا
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2114
🔗 آیا بحث های در مورد سواد رسانه ای لازم است؟ آیا این بحث ها کافیست؟
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2116
🔗 چه محتواهایی باید به مباحث سواد رسانهای اضافه شود؟
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2119
🔗 به چه چیزهایی، فضای مجازی میگویند؟
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2129
🔗 تاریخچه شکل گیری اینترنت توسط سازمان های نظامی
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2136
🔗 دلیل نام گذاری انجمن سواد رسانه طلاب
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2150
🔗 سازمان های امنیتی؛ حاکمان اینترنت
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2154
🔗 لزوم وضع قوانین و ضوابط برای فضای مجازی
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2158
🔗 حاکمیت ملی ما در فضای مجازی مخدوش شده
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2164
🔗 آسیبهای امنیتی موبایل برای اشخاص - بخش اول
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2166
🔗 آسیبهای امنیتی موبایل برای اشخاص - بخش دوم
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2174
🔗 اصلی ترین آسیب فضای مجازی
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2182
🔗 راهکارهای برون رفت از آسیب های فضای مجازی
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2185
🔗 آسیب های پزشکی و روانشناختی فضای مجازی
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2191
🔗 جنگ تمام عیار سایبری
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2203
🔗 ایران آزاد است یا غرب؟
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2242
🔗 لزوم دشمن شناسی برای فعالیت در فضای مجازی (1)
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2313
🔗 لزوم دشمن شناسی برای فعالیت در فضای مجازی (2)
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2315
🔗 لزوم دشمن شناسی برای فعالیت در فضای مجازی (3)
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2321
🔗 مبانی تصمیمگیری برای جامعه اسلامی
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2323
🔗 اهمیت مبانی انسان شناسی و هستی شناسی برای کار رسانهای
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2325
🔗 اهمیت مبانی قرآنی در مطالعات رسانه ای
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2329
🔗 ارتباط دشمن شناسی قرآنی با سواد رسانه ای
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2331
🔗تاریخچه شکلگیری و کنترل اینترنت در جهان
🌐eitaa.com/farajnezhad110/3113
🔗ساختار قدرت در جهان معاصر
🌐eitaa.com/farajnezhad110/3117
🔗حضور همهجانبهی سازمانهای اطلاعاتی در جنگ رسانهای
🌐eitaa.com/farajnezhad110/3128
🔗شبکهی عنکبوتی سازمانهای اطلاعاتی اطراف ایران
🌐eitaa.com/farajnezhad110/3167
🔗کلید اینترنت جهان در دستان NSA
🌐eitaa.com/farajnezhad110/3236
🔗ساختار قدرت اطلاعاتی در اسرائیل
🌐eitaa.com/farajnezhad110/3276
🔗خاندانهای قدرتمند در ایران و جهان
🌐eitaa.com/farajnezhad110/3291
🔗ارتش های سایبری جهان - بخش اول
🌐eitaa.com/farajnezhad110/3301
🔗ارتش های سایبری جهان - بخش دوم
🌐eitaa.com/farajnezhad110/3363
🔗ارتش های سایبری جهان - بخش سوم
🌐eitaa.com/farajnezhad110/3380
🔗ارتش های سایبری جهان - بخش چهارم
🌐eitaa.com/farajnezhad110/3441
🔗ارتش های سایبری جهان - بخش پنجم
🌐eitaa.com/farajnezhad110/3507
🔗ارتش های سایبری جهان - بخش ششم
🌐eitaa.com/farajnezhad110/3530
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
هدایت شده از حقیق
25.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨معادشناسی✨
✨استاد دکتر عزیزان✨
🍃 قسمت هجدهم: وضعیت اخروی غیر مسلمانان(2)
کاری از مرکز فضای مجازی حقیق
#معادشناسی
#استاد_دکتر_عزیزان
#کلیپ_اعتقادی
⛱با حقیق همراه باشید
🔻 @haqiq_center
#پوستر | شهید الاقصی
◽در راه شرف کشته شدن آرزوی ماست
دانیم که رنگین شود از خون کفن ما
ما را از شهادت نبود بیم و هراسی
آماده این رزم نگر مرد و زن ما
🌹شهید سید رضی موسوی
▫️طراح گرافیک: حمید موسیرضایی
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
🌱 اندکی درنگ
🔹دو چیز باعث تاریکی قلب
و بی حالے در عبادت می شود؛
پر حـرفی و پرخوری
🔹علامه حسن زاده آملی
#درنگ
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
25.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙#پادکست
❣️سنگر مسجد
🔖برگرفته از:
➖زندگینامه داستانی شهدای روحانی
🌱 شهید ایرج غضنفری
#تعهد_سرخ
#حقیق
⛱با حقیق همراه باشید
🔻 @haqiq_center
شیعه انگلیسی- جلسه سوم.mp3
14.43M
جلسه سوم
جریان شناسی شیعه انگلیسی
🔻نسب شناسی این جریان
⁉️ آیا این جریان از نوادگان میرزای شیرازی معروف(صاحب فتوای تحریم تنباکو) هستند؟
🎙 استاد:
حجت الاسلام سپهر (نویسنده کتاب جریان شناسی تشیع انگلیسی)
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
♨️مگر طلبه هم فیلم میبیند؟
پناه بر خدا...
#نقد_فیلم
♦️ممکن است این سوال بدیهی به نظر برسد و در بدو امر تصوّر شود که فیلم و سینما اساسا برای سرگرم کردن مخاطب است و طلبه نباید وقت خود را پای این لهو و لعب ها هدر بدهد. طلبه و طلبگی اساسا با سرگرم کردن مردم تضاد ماهوی دارد. غفلت و سرگرمی، شعار کسی است که از مواجه شدن انسان با حقیقت، ضرر می کند و هویت اسلام تسلیم بودن در برابر حقیقت است.
♦️به همین جهت کم اعتنایی یا بی اعتنایی به این مقوله در میان جامعه طلاب دیده می شود.
🔰با دوستان خانه طلاب، برنامه ثابتی را سالهاست دنبال می کنیم و به صورت دسته جمعی، یک فیلم را با یک سری شاخصههایی میبینیم و بعد هم پای نقد و بررسی فیلم مینشینیم.
این ماه اما فرصت نقد فیلم پیدا نشد و تنها به همین سوال بالا پرداختیم که «چرا طلبه باید فیلم ببیند؟». در این سالها چندین بار به این سوال پرداخته ایم و تلاش کردیم تبیین کنیم در سبد زندگی طلبه، فیلم چه جایگاهی دارد.
🔹چهار دیدگاه در جمع دوستان مطرح شد.
1⃣بر خلاف نگاهی که بالاتر بیان شد، نگاه برخی دوستان این بود که دشمن و جبهه باطل، در حوزه های مختلف، مشغول یک راهبرد مشخص است و برنامه ای را دنبال می کند. یکی از جدی ترینِ این میدانها، حوزه سینماست. ما باید دقیق و روشن این طرح و برنامه او را بدانیم. هنر هفتم یکی از جدی ترین بازوهای تمدن سازی ماست و زمین بازی یکی از جدی ترین عواملش، سینماست. اگر هدف تربیت شهروند بی آزار دنیای مدرن است، سینما یکی از کلیدهای این تربیت مدرن است. بدون شناخت این طرح عملیاتی، هیچ فعالیتی نمی توان انجام داد.
2⃣نگاه دیگر این بود که طلبهای که می خواهد با مردم ارتباط برقرار کند و هم کلام شود و هدایت گری داشته باشد، طبعا نمی تواند از ذهنیت مخاطبش بیگانه باشد و امروز در سبک زندگی بسیاری از جوانان و نوجوانان ما، تماشای فیلم و سریال یکی از عناصر ثابت است. طلبهای که با فیلم و سینما، بیگانه است، نمی تواند با زبان قوم صحبت کند.
3⃣نظر دیگر این بود که اتفاقی که در سینما به عنوان هنر هفتم می افتد این است که معانی معقول و دست نایافتنی در قالب یک هنر جذاب، تبدیل به معانی محسوس ( تصویر و موسیقی و ... ) می شود، ما برای کار طلبگی مان نیاز به مهارت یادگیری این فناوری داریم. طلبه می بایست فیلمهای قوی و جذاب سینمای ایران و جهان را ببیند و تلاش کند این مهارت را فرا بگیرد. تمدن غرب، توانسته با این فن آوری، میلیونها بلکه میلیاردها آدم را سرتاسر دنیا سرگرم کند و برایشان سبک زندگی بسازد.
4⃣دیدگاه دیگری که مطرح شد این بود که باید نقشه کامل دشمن را بدانیم او با تمام قوا به میدان آمده، سینما هم یکی از بازوهایش است. بازوهای جدی دیگری هم دارد مثل: فضای مجازی، کتاب، شعر و موسیقی، ورزش، سبک زندگی، دانشگاه و علوم انسانی و غیر انسانی، و .... این نقشه جامع، به ما جایگاه سینما را نشان میدهد که چه وزنی دارد و چرا باید فیلم ببینیم.
♻️اجماع مرکب اما این بود که طلبه اگر می خواهد در دنیای پیچیده امروز، هدایت گری کند و دست بگیرد نمی تواند نسبت به دنیای سینما و فیلم، بی تفاوت باشد. شما هم می توانید به این مساله فکر کنید و این مسیر را آغاز کنید. طلبه می بایست چه برای فهم طراحی دشمن، چه هم زبانی و هم افقی با مردم، چه پیدا کردن ذوق هنری و چه .... نقادانه و با دقت آخوندی فیلم ببیند. فیلمهای اثرگذار در ذهنیت مردم، فیلمهای جریان ساز تاریخ سینما، فیلمهای پربیننده ای که نقطه عطف تاریخ سینما شده اند و فرهنگ ساز بودند.
•┈••✾🔹✾••┈•
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ تناقضات فکری جریان شیعه انگلیسی
↙️ تأملی در اظهارنظر سید صادق شیرازی دربارهی جواز ترک حدود الهی بخاطر بدبین شدن کفار به دین!!
‼️ این جریان که اساساً تفکرات و عملکرد افراطیاش، جز بدبینی و وهن برای اسلام و تشیّع ثمرهای نداشته است، اکنون نگران بدبین شدن دیگران به دین شده است و میگوید در چنین مواردی باید از واجب الهی دست بکشیم! این در حالی است که خود این جریان بر انجام امری که ادعای استحباب آن را دارد (یعنی قمهزنی و یا بدعت های دیگری از این قبیل) سرسختانه پافشاری میکند و حاضر نیست به دلیل بدبینی و بیآبرو شدن شیعه در جهان، ذرهای از مواضع خود در ترویج عزاداری_افراطی کوتاه بیاید!
#شیعه_انگلیسی
#تشیع_لندنی
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️آخرین اثر مرحوم استاد ناصر طهماسب
حسن روحالامین با انتشار این فیلم نوشت:
🔹به وقت مرگ چشمم را نبندید که چشم من به سیمای حسین است.
🔹اقای طهماسب،خودمون برات ختم میگیریم خودمون برات روضه میگیرم، حالا که بایکوتت کردن بی معرفتا.
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
🔰 جنگ فرسایشی، بیشتر از توان نظامی، نیاز به توان ذهنی و روانی دارد. مانند شطرنج است و از ملزومات آن، صبر استراتژیک است.
در این بازی، حوادث را باید در یک کلیت بررسی کرد و نه اتفاقات پراکنده. باید شهادت و ترور سید رضی موسوی در سوریه را در کنار شهادت دوازده تن از کارکنان نیروی انتظامی در راسک قرار داد.
برای بدست آوردن تصویر کلی از این جنگ، باید فعالیت #مجاهدین_خلق را در تهران، اوکراین و در همین ترور دیروز شهید سید رضی را بررسی کرد!
#شهید_سیدرضی_موسوی
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
🌱.اندکی درنگ
🔹آیت الله فاطـمی نـــیا:
حـديث داريـم ڪه اگر ڪسی
پشـــتســر بــرادرِ مــؤمــنش
جمله ای بگويد ڪه احــترام او
پايين بيايد از ولايـت اللّه خارج
مـــیشود.
خـارج شــدن از ولايـت خــدا
شـوخی نيـست!!
#درنگ
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
23.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙#پادکست
🔖برگرفته از کتاب:
➖تعهد سرخ
💢 زندگینامه داستانی شهدای روحانی
❣️این قسمت: روحانی روستا
🌱 شهید علی تردست
#تعهد_سرخ
#حقیق
⛱با حقیق همراه باشید
🔻 @haqiq_center
💬زمین بازی دشمن به روایت تصویر
🖇اینستاگرام فیلمهای جنایت رژیم صهیونیستی در غزه را با برچسب برهنگی و فعالیت جنسی حذف میکند!
پ.ن: صاحبان رسانه، همیشه سیاستهایی که به سودشان هست اتخاذ میکنند و هیچ وقت نمیگذارند اقدامی که به منافع آنها آسیب میزند، در پلتفرمشان رخ بدهد.
#پیامرسان_صهیونیستی
#صاحبان_رسانه
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
▪️حضرت ام البنین سلاماللهعلیها
بابالحوائجند !
▪️با شاهکلیدی که ایشان را
به این مقام رساند همه میتوانند
به آنچه میخواهند برسند!
💢 سالروز وفات حضرت امالبنین(س) و تکریم مادران و همسران شهدا
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
📚 کتاب «درآمدی بر فلسفه فضای مجازی، با نگاهی به تمدن نوین اسلامی»
اثر رضا غلامی
در پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی منتشر شد
💠 فصلهای کتاب در ۱۴۳ صفحه:
فصل اول: فلسفۀ فضای مجاز ی
فصل دوم: هویت و فضای مجاز ی
فصل سوم: آزادی و فضای مجاز ی
فصل چهارم: عدالت و فضای مجاز ی
فصل پنجم: اخلاق و فضای مجاز ی
فصل ششم: شر یعت و فضای مجاز ی
فصل هفتم: فضای مجاز ی بهمثابه یک تمدن تازه بشر ی
فصل هشتم: فضای مجاز ی و تمدن نوین اسلامی
فصل نهم: چشمانداز فضای مجاز ی در تمدن نوین اسلامی
فصل دهم: حکمرانی بر فضای مجاز ی
🟧 برشی از مقدمه کتاب:
مجبورم به صراحت بگویم که فضای مجازی در ایران نهفقط همچنان پدیدهای ناشناخته است بلکه در تنگناهای سیاسی و ایدئولوژیک گرفتار شده است و ماحصل آن، نه فقط نارضایتی عمومی و تشدید حس عقبماندگی در بین مردم، بلکه غلبۀ تهدیدهای آن نسبت به فرصت های آن است. شاید یک دلیل اصلی این فقدان عقلانیت و تبعات منفی آن، عدم ورود بهموقع و همهجانبۀ جامعۀ علمی در میدان واکاوی علمی و غیرسیاسی این پدیده است. امروزه پرسشهای فلسفی و الهیاتی فراوانی دربارۀ فضای مجازی وجود دارد که به آنها پاسخ داده نشده یا پاسخها از قدرت استدلال و اتقان کافی بهرهمند نبوده است. اینکه فضای مجازی چه ماهیتی دارد؟ نسبت آن با آزادی، عدالت و اخلاق چیست؟ فضای مجازی با شریعت چه نوع مواجههای را ترتیب میدهد، رابطۀ فضای مجازی با هویت فردی و اجتماعی چگونه است و از همه مهمتر، چه رابطهای با آرمان تمدنی مسلمانان دارد
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
#یادداشت_سیاسی
🕎 نقش ایدئولوژی صهیونیسم در نسل کشی فلسطینیان(بخش اول)
#محمدصادق_خرسند
😔بدون تردید، تلخ ترین و تکان دهنده خبرهایی که در یکی دو ماه گذشته در تمامی رسانه های بین المللی و داخلی منعکس شده، جنایت های ضد بشری و نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه بوده است. سلاخی وسیع زنان و کودکان با خونسردی هر چه تمام و بی توجهی به غلیان افکار عمومی در سراسر دنیا نسبت به این جنایات، جهان را با یک علامت سوال بزرگ مواجه نموده که انگیزه اسرائیل از این همه خونریزی و کشتار زنان و کودکان بی دفاع چیست؟ برقراری ارتباط زنده از غزه توسط سرباز اسرائیلی با دخترش و اهدای کادوی تولد او با انفجار یک ساختمان مسکونی در این باریکه جز جنون و انگیزه های ایدئولوژیکی چه معنای دیگری می تواند داشته باشد؟ بدون شک، انگیزه انتقام عملیات طوفان الاقصی هر چه قدر هم قوی باشد، باز نمی تواند این حجم از جنایات را توجیه نماید.
💢در تحقیقی که یک محقق عرب به نام «فارس عوده» در ارتباط با افکار خطرناک صهیونیسم جهانی منتشر کرده است، ردِ این انگیزه های ایدئولوژیک به خوبی مشاهده می شود. در ماهِ می ۲۰۰۹ مجله یهودی – آمریکایی «مامنت» گفتوگویی را با مانیس فریدمن، خاخام صهیونیست، در خصوص شیوه صحیح تعامل یهودیان فلسطین با همسایگان عرب ترتیب داد. فریدمن در این مصاحبه به صراحت گفت: «من به اخلاقیات غربی کمترین ایمانی ندارم. اخلاقیاتی مانند اینکه نباید شهروندان و کودکان را کشت، قبرستانها را نبایست بمباران کرد، نباید پیش از شلیک طرف مقابل بهسوی او تیراندازی کرد، نباید اماکن مقدس را تخریب کرد و… مطلوبترین شیوه اخلاقی جنگ، همانی است که قوم یهود در پیش میگیرند؛ ویران کردن اماکن مقدس دشمنان و سلاخی مردان، زنان، کودکان و حتی چهارپایانشان. تنها راهی که بهوسیله آن میتوان فلسطینیها را به زانو درآورد، همین است و بس. این عقیده که مبتنی بر ارزشهای تورات است، چونان فانوس دریایی، ملتهای رنجیده از این قبیل اخلاقیات مخرب برساخته بشری را نجات خواهد داد».
♨️مورد دیگر، اسطوره عمالیق است که بیشترین تأثیر را در ترویج ایده نسلکشی صهیونیستها دارد و همواره بر زبان و قلمهای آنان جاری است. عمالیق، نمونهای از تفکر صهیونیستها در تعامل با عربهای فلسطینی است. آنان معتقدند عمالیق، قومی بودند که بیشترین جنگ را با بنی اسرائیل به راه می انداختند. پس از آنکه ساموئل بهعنوان پیامبر خدا برگزیده شد، از جانب یهوه دستور آمد که هیچ جنبندهای از عمالیق نباید زنده بماند. بدینترتیب عمالیق به نمونهای کلاسیک در معارضه با بنیاسرائیل تبدیل شد. از همین رو، خاخامها و حتی عوام، لفظ عمالیق را در وصف مردمی بهکار میبرند که تهدیدی برای موجودیت اسرائیل بهشمار میآیند. تأکید صهیونیستها بر روایت اسطورۀ عمالیق صرفاً جهت یادآوری سرنوشت این قوم آواره به انسانهای امروزینی است که چون عمالیق سد راه تحقق آمال و آرزوهای ایشان شدهاند. یسرائیل هس، خاخام دانشگاه بار ایلان، آشکارا بیان کرده است که تساهل و ترحم بر عمالیقِ این روزگار یعنی فلسطینیها، روا نیست؛ احدی از ایشان نباید زنده بماند، حتی نوزادان. با توجه به این تعابیر، عجیب نیست که مطابق آمارهای رسمی منتشرشده توسط نهادهای بینالمللی، از سال ۲۰۰۸ به بعد، دستکم ۳۳ هزار کودک فلسطینی در حملات صهیونیستها کشته شده اند.
🔜ادامه دارد...
#صهیونیزم
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
شیعه انگلیسی- جلسه چهارم.mp3
9.68M
🎧 جریان شناسی شیعه انگلیسی
جلسه چهارم
🔻بررسی ادعای مرجعیت سران این جریان
⁉️ نظر علمای وقت نجف پیرامون اعلام مرجعیت سیدمحمد شیرازی در عراق...
🎙 استاد:
حجت الاسلام سپهر (نویسنده کتاب جریان شناسی تشیع انگلیسی)
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
🌱 .اندکی درنگ
💜درجیب هایت مشتی امید بریز
💜روی گلدان زندگی ات آبی بپاش
💜و کفش همت بپوش
💜باقی درست خواهد شد
💜خدا هست!
#خداباوری
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
🔰 یلدا نوئل و آخوندهای فانتزی؛ ایران، ویران نیست!
•| گاهی وقتها فکر میکنم که ادبیات ما را بیچاره کرده است. ذهنهای منتقد اجتماعی و سیاسی ما، دائما دنبال جزئیاتی است که به کل برسد و نثر مسجع با متنی آهنگین بنویسد و دنبال ربط دادن هر اتفاق جزئی برای رسیدن به یک قاعده کلی است. ایران، ویران است چون این دو واژه همقافیه هستند.
•| صفحهای در شبکههای اجتماعی وجود دارد که ویدئوهای سفر دانشآموزان و دانشجویان را به «اردوی پیشرفت» منتشر میکند... اما یک منتقد سیاسی_اجتماعی از جمع روحانیون عدالتخواه نوشته است؛
«سال قبل اگر بود میبردند خیابان وزرا (منظورش گشت ارشاد)، امسال اما سوار هواپیما میکنند و سفری میلیونی را تقریبا، رایگان میبرند بندر عباس.
امر اجتماعی را اگر میفهمیدند، میفهمیدند که آن وَن و وزرا و تهدید این بندر عباس و سفر مجانی و کیک ۱۲۰ کیلویی و تطمیع، راه مواجهه با جامعه نیست. مهم این است که از خیابان وزرای تهران تا ساحل جنوب ایران حتی تا خود وزارت این «من» هستم که تو را همه جا میبرم...»
•| میخواهد جزییات بیربط را بهم پیوند دهد و نثر مسجع بنویسد و در آخر به یک قاعده کلی برسد و آن اینکه جمهوری اسلامی، به عنوان دولت (State) فهم درستی از امر اجتماعی ندارد و اجازه نمیدهد، جامعه راه خودش را برود!
•| اما اینها هنوز قضیه را نفهمیدهاند. هنوز در قرون وسطی زندگی میکنند. نه از باب تمسخر که از این جهت که تصور میکنند ما در نظم طبیعی زندگی میکنیم و هنوز دولت مدرن بر ما مسلط نشده است. هنوز متوجه نشدهاند که دولت مدرن و بهتر است بگوییم اَبَر دولت جهانی، فرهنگ خود را تحمیل میکند و حتی از زبانهای غیر از خود، واژهزدایی میکند. به نسل جدید بنگرید که چگونه از وایب، مود، دنس، جیم و... استفاده میکنند. در آخرین تحمیل فرهنگ به ما، اصطلاح یلدا نوئل بود. اصطلاحی برای توجیه ورود این رسم غیر خودی برای تحمیل و حذف فرهنگ خودی. طبقات بالا که مانند کانال، وارد کننده هر فرهنگ ابردولت جهانی هستند، تا سلطه دولت مدرن را تداوم بخشند. تئوریسنهای سرمایهداری در ایران نیز یلدا نوئل را به ایران باستان پیوند دادند و انجام این رسم و رسوم غربی را تاریخی جلوه میدهند. خطر بیخ گوشمان است و عدهای هنوز در فانتزی خود شعر میگویند!
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
#یادداشت_سیاسی
🕎 نقش ایدئولوژی صهیونیسم در نسل کشی فلسطینیان(بخش پایانی)
#محمدصادق_خرسند
🔯 نوعِ نگاه صهیونیسم به مردم غزه در سخنان مسئولان اسرائیلی نیز کاملاً مشخص است. دن گیلرمن، نماینده دائم سابق اسرائیل در سازمان ملل متحد با حضور در پخش زنده شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، فلسطینیان را بهعنوان «حیوانات وحشتناک و مادون انسان» توصیف کرد و گفت که نگرانی جامعه جهانی نسبت به وضعیت این مردم تعجبآور است. وقتی مجری این شبکه از گیلرمن پرسید: درباره مجازات دستهجمعی مردم فلسطین آیا فکر میکنید اعمال محاصره و قطع انتقال سوخت به غزه واقعا الزامی است؟ گفت: نگرانی دائمی جهان و همچنین انگلیس برای مردم فلسطین، برای این حیوانات وحشتناک و غیر انسان که شنیعترین جنایت علیه یهودیان از زمان هولوکاست را انجام دادهاند، من را بسیار متحیر میکند.
📌یوآو گالانت، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی وقتی دستور محاصره کامل نوار غزه را صادر می کرد، گفت: برق، غذا، سوخت وجود نخواهد داشت؛ همه چیز بسته است؛ زیرا ما در حال مبارزه با حیوانات انسانی هستیم و بر اساس آن عمل می کنیم. این جملات و اعترافات ترسناک بخشی از حقایق موجود در رابطه با برخوردهای ایدئولوژیک صهیونیست ها با مردم مظلوم فلسطین می باشد. در پرتو همین عقاید است که نسل کشی فلسطینیان انجام می شود و در پرتراکم ترین نقطه جغرافیایی جهان، بی هیچ واهمه ای ساختمان ها و برج های پرجمعیت آماج حملات موشکی و سلاح های ممنوعه ای نظیر بمب های فسفری قرار می گیرند.
🔖 به نظر می رسد خروج تدریجی افکار عمومی جهان از زیر سیطره صهیونیست ها کلید خورده است که تبلور آن در اجتماعات بی سابقه در لندن، واشنگتن، پاریس، اندونزی و سایر شهرهای دنیا ضد جنایات اسرائیل قابل مشاهده است. به طور مسلم، کشتار بی رحمانه مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی با انگیزه های ایدئولوژیک انجام می گردد و این چیزی نیست که از دید چشمان تیزبین آزادگان جهان مخفی مانده باشد. به طور قطع هیچ چیزی جز نابودی این فرقه افراطی یهودی نمی تواند مانع انجام این جنایات ضد انسانی شود. اتفاقی البته که در حال رقم خوردن است و در آینده ای نزدیک نامی از این رژیم منحوس در جغرافیای سیاسی جهان وجود نخواهد داشت.
🔚پایان
#صهیونیزم
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴انجام کار خانه وظیفه زن نیست اما...
🔻امروز رهبر معظم انقلاب کلیدواژههای مهم هویت زن مسلمان را بیان فرمودند و یکی از آنها استحباب انجام کارخانه برای زنان دراسلام است.
این بحث یکی از نکات ممتاز هویت زن مسلمان است که درطرح آن باید به چند نکته توجه شود.
🔻نکته اول: در همان اروپایی که ادعای حقوق زن گوش فلک را کرکرده، نهایت توانستهاند مدعی شوند اگر زن در بیرون از خانه شاغل باشد باید کارخانه را نصف کرد، که آن هم مسألهای است که در تریبونها گفته میشود و در عمل نتوانستهاند محقق کنند. پس این امتیاز، ویژه زن مسلمان است که در انجام امور خانه، کیفیت آن آزادی عمل دارد ولی این آزادی ویژه چون با منافع همین غرب زدهها در تعارض است آن را اعلام و فرهنگسازی نمیکنند.
🔻نکته دوم: که اتفاقا نکتهی بسیار مهمی است هنوز خیلی از زنان با قدر خود نا آشنا هستند و اگر همین امروز آنهارا از انجام کارخانه معاف کنیم، این دسته زنان و بالتبع آن مردان دچار سردرگمی هویتی میشوند و از خود میپرسند براستی وظیفه و تکلیف حقیقی زن چیست ؟
🔻باید این دفاع رهبر انقلاب از حقوق زنان را جدی گرفته و به طور اساسی بپرسیم حقیقت نقش زن در خانه چیست؟ چگونه زن حتی بدون انجام کارخانه میتواند جایگاه محوری خود در نهاد خانه را حفظ کند و خانواده را به گستردگی برساند و اجتماع را بسازد وتحولات سیاسی را رقم بزند؟
اسلام جایگاه ربوبی زن در خانه را مهم دانسته و مرد را موظف به احیای خانه برای ایفای نقش زنانگی میکند.
✍عالیه سادات
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
21.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙#پادکست
❣️شرح فراق
🔖برگرفته از:
➖زندگینامه داستانی شهدای روحانی
🌱 شهید عبدالوهاب فتحالهی
#تعهد_سرخ
#حقیق
⛱با حقیق همراه باشید
🔻 @haqiq_center
کریسمس
بر بیش از ۱۰۰ خبرنگار شهید
در غزه مبارک!
#فلسطين
#کریسمس
#خبرنگاران_شهید
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
🌱 اندکی درنگ
تنها چیزی که
قابل پس انداز نیست
سهم هر روز ما از
دقایق گذران زندگی است .
پس امروز را خوب زندگی کنیم
و اجازه ندهیم حتی
یک دقیقه اش تلف بشود
#درنگ
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
#یادداشت_اقتصادی
💢 دورِ باطل افزایش حجم بودجه و تورم انتظاری!
#محمدصادق_خرسند
♨️بالاخره بعد از کلی جار و جنجال، کلیات لایحه بودجه 1403 از تصویب مجلس گذشت. قانون بودجه، به عنوان مهمترین سند مالی کشور، هم خود متأثر از شاخصهای کلان اقتصادی است و هم جهت گیری، رویکردها و سیاستهای کلان اتخاذ شده در آن میتواند بر این شاخصها تأثیرگذار باشد.
❌از موارد مهم بودجه سال آینده، رشد 50 درصدی درآمدهای مالیاتی دولت، کاهش 11 درصدی درآمدهای نفتی و کم شدن وابستگی مستقیم بودجه به نفت می باشد. سهم نفت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ بدون در نظر گرفتن منابع و مصارف قانون هدفمندی یارانهها و ۱۳۶ هزار میلیارد تومان منابع اختصاص یافته به تقویت بنیه نظامی، معادل ۲۴ درصد است که نسبت به قانون بودجه سال ۱۴۰۲، کاهش 5 درصدی را نشان می دهد.
بدون شک، یکی از شاخص های بسیار مهم در تدوین قوانین مالی نظیر بودجه، توجه به حجم نقدینگیِ در گردش و رشد پایه پولی کشور است که به نظر می رسد در بودجه سال آینده تاحدودی مورد توجه قرار گرفته است. بر اساس اعلام بانک مرکزی نرخ رشد دوازدهماهه نقدینگی در مهرماه ۱۴۰۲ حدود ۲۶.۴ درصد بوده است که حاکی از موفقیت سیاست کنترل ترازنامه بانکها و روند نزولی نرخ رشد نقدینگی می باشد. همچنین رشد پایه پولی در دوازدهماهه منتهی به پایان مهرماه ۱۴۰۲ در ادامه روند نزولی خود از ۴۵.۰ درصد در فروردین ماه به ۳۹.۶ درصد در مهرماه کاهش یافته که البته این مقدار نیز بسیار بالاست و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیار زیادی دارد.
⭕️در بررسی اجمالی بودجه سال 1403، موارد امیدوار کننده ای به چشم می خورد که یکی از مهم ترین آن ها، تلاش برای کاهش کسریِ تراز عملیاتی است. با افزایش ۴۲ درصدی درآمدها و رشد ۱۹ درصدی اعتباراتِ هزینهای، شکاف بین این دو در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته و به ۳۰۵ هزار میلیارد تومان رسیده است؛ به طوری که نسبت کسریِ تراز عملیاتی به منابع بودجه عمومی با حدود ۱۲ درصد، کمترین میزان را در مقایسه با ده سال گذشته نشان می دهد.
اما یک نکته نگران کننده نیز در بودجه سال آینده به چشم می خورد که اگر فکری برای آن نشود، بر سر اقتصاد ایران آوار خواهد شد. این امر، برآوردهای بیشتر از میزان واقعی در برخی اقلام منابع عمومی نظیر درآمدهای گمرکی، بهره مالکانه و حقوق دولتی معادن، نفت و فرآوردههای نفتی، مولدسازی و واگذاری شرکتهای دولتی و همچنین برآوردهای کمتر از حد مورد انتظار در مصارف هدفمندی یارانههاست که حتی در صورت تحقق صد درصدی منابع مربوطه، تراز هدفمندی، کسری قابل توجهی (حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان) خواهد داشت.
🚫مورد منفی دیگر، استفاده دولت از ابزار کاهش میزان رشد حقوق کارکنان و بازنشستگان نسبت به تورم موجود برای کاهش هزینههای جاری است. امری که در این چند سال به رویه دولت ها تبدیل شده و حاصل آن چیزی جز، اختلاف زیاد بین نرخ تورم پیش بینی شده با درصد رشد حقوق و دستمزد در بلند مدت و کاهش روزافزون قدرت خرید این قشر نبوده است. هر چند به نظر می رسد با توجه به محدودیت منابع مالی دولت، افزایش نرخ دستمزدها متناسب با نرخ تورم، نیز جز خلق انتظارات تورمی و رشد پایه پولی چیزی به همراه نداشته باشد.
🔖به طور قطع، در شرایط تورم 45 درصدی، امکان تدوین بودجه، با اعداد و ارقام سال قبل وجود ندارد؛ همان گونه که بودجه سال 1402 نیز با درصدی رشد نسبت به بودجه سال 1401 تصویب گردید. با توجه به این امر، به نظر می رسد، اقتصاد کشور در دورِ باطلی گرفتار شده است که خروج از آن به سادگی میسر نیست. از عوامل مهمِ افزایش تورم، رشد پایه پولی و حجم نقدینگی است که اتفاقاً افزایش بودجه هر سال، نقش مهمی در رشد این دو متغیر داشته است. از این رو اتخاذ تدابیر و راهبردهای لازم برای خروج از این دورِ باطل و بن بستِ کمرشکن، ضروری به نظر می رسد. به هیچ عنوان نمی توان فقط با استفاده از ابزار بودجه، به کاهش نرخ تورم و افزایش قدرت خرید مردم دست پیدا نمود. قانون بودجه در بیشترین حالت، قادر خواهد بود، مسیر حرکت رو به جلوی شاخص های کلان اقتصادی را هموار نماید. بودجه ای با اساس علمی و اعداد و ارقام واقعی می تواند کمک حالِ دولت در کاهش مشکلات اقتصادی و افزایش امیدواری مردم باشد. مردمی که، کاهش تورم و به تبعِ آن، افزایش ارزش پول ملی را هر روز دست نیافتنی تر می بینند.
#اقتصاد
#تورم
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center