فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️آخرین اثر مرحوم استاد ناصر طهماسب
حسن روحالامین با انتشار این فیلم نوشت:
🔹به وقت مرگ چشمم را نبندید که چشم من به سیمای حسین است.
🔹اقای طهماسب،خودمون برات ختم میگیریم خودمون برات روضه میگیرم، حالا که بایکوتت کردن بی معرفتا.
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
🔰 جنگ فرسایشی، بیشتر از توان نظامی، نیاز به توان ذهنی و روانی دارد. مانند شطرنج است و از ملزومات آن، صبر استراتژیک است.
در این بازی، حوادث را باید در یک کلیت بررسی کرد و نه اتفاقات پراکنده. باید شهادت و ترور سید رضی موسوی در سوریه را در کنار شهادت دوازده تن از کارکنان نیروی انتظامی در راسک قرار داد.
برای بدست آوردن تصویر کلی از این جنگ، باید فعالیت #مجاهدین_خلق را در تهران، اوکراین و در همین ترور دیروز شهید سید رضی را بررسی کرد!
#شهید_سیدرضی_موسوی
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
🌱.اندکی درنگ
🔹آیت الله فاطـمی نـــیا:
حـديث داريـم ڪه اگر ڪسی
پشـــتســر بــرادرِ مــؤمــنش
جمله ای بگويد ڪه احــترام او
پايين بيايد از ولايـت اللّه خارج
مـــیشود.
خـارج شــدن از ولايـت خــدا
شـوخی نيـست!!
#درنگ
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
23.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙#پادکست
🔖برگرفته از کتاب:
➖تعهد سرخ
💢 زندگینامه داستانی شهدای روحانی
❣️این قسمت: روحانی روستا
🌱 شهید علی تردست
#تعهد_سرخ
#حقیق
⛱با حقیق همراه باشید
🔻 @haqiq_center
💬زمین بازی دشمن به روایت تصویر
🖇اینستاگرام فیلمهای جنایت رژیم صهیونیستی در غزه را با برچسب برهنگی و فعالیت جنسی حذف میکند!
پ.ن: صاحبان رسانه، همیشه سیاستهایی که به سودشان هست اتخاذ میکنند و هیچ وقت نمیگذارند اقدامی که به منافع آنها آسیب میزند، در پلتفرمشان رخ بدهد.
#پیامرسان_صهیونیستی
#صاحبان_رسانه
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
▪️حضرت ام البنین سلاماللهعلیها
بابالحوائجند !
▪️با شاهکلیدی که ایشان را
به این مقام رساند همه میتوانند
به آنچه میخواهند برسند!
💢 سالروز وفات حضرت امالبنین(س) و تکریم مادران و همسران شهدا
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
📚 کتاب «درآمدی بر فلسفه فضای مجازی، با نگاهی به تمدن نوین اسلامی»
اثر رضا غلامی
در پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی منتشر شد
💠 فصلهای کتاب در ۱۴۳ صفحه:
فصل اول: فلسفۀ فضای مجاز ی
فصل دوم: هویت و فضای مجاز ی
فصل سوم: آزادی و فضای مجاز ی
فصل چهارم: عدالت و فضای مجاز ی
فصل پنجم: اخلاق و فضای مجاز ی
فصل ششم: شر یعت و فضای مجاز ی
فصل هفتم: فضای مجاز ی بهمثابه یک تمدن تازه بشر ی
فصل هشتم: فضای مجاز ی و تمدن نوین اسلامی
فصل نهم: چشمانداز فضای مجاز ی در تمدن نوین اسلامی
فصل دهم: حکمرانی بر فضای مجاز ی
🟧 برشی از مقدمه کتاب:
مجبورم به صراحت بگویم که فضای مجازی در ایران نهفقط همچنان پدیدهای ناشناخته است بلکه در تنگناهای سیاسی و ایدئولوژیک گرفتار شده است و ماحصل آن، نه فقط نارضایتی عمومی و تشدید حس عقبماندگی در بین مردم، بلکه غلبۀ تهدیدهای آن نسبت به فرصت های آن است. شاید یک دلیل اصلی این فقدان عقلانیت و تبعات منفی آن، عدم ورود بهموقع و همهجانبۀ جامعۀ علمی در میدان واکاوی علمی و غیرسیاسی این پدیده است. امروزه پرسشهای فلسفی و الهیاتی فراوانی دربارۀ فضای مجازی وجود دارد که به آنها پاسخ داده نشده یا پاسخها از قدرت استدلال و اتقان کافی بهرهمند نبوده است. اینکه فضای مجازی چه ماهیتی دارد؟ نسبت آن با آزادی، عدالت و اخلاق چیست؟ فضای مجازی با شریعت چه نوع مواجههای را ترتیب میدهد، رابطۀ فضای مجازی با هویت فردی و اجتماعی چگونه است و از همه مهمتر، چه رابطهای با آرمان تمدنی مسلمانان دارد
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
#یادداشت_سیاسی
🕎 نقش ایدئولوژی صهیونیسم در نسل کشی فلسطینیان(بخش اول)
#محمدصادق_خرسند
😔بدون تردید، تلخ ترین و تکان دهنده خبرهایی که در یکی دو ماه گذشته در تمامی رسانه های بین المللی و داخلی منعکس شده، جنایت های ضد بشری و نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه بوده است. سلاخی وسیع زنان و کودکان با خونسردی هر چه تمام و بی توجهی به غلیان افکار عمومی در سراسر دنیا نسبت به این جنایات، جهان را با یک علامت سوال بزرگ مواجه نموده که انگیزه اسرائیل از این همه خونریزی و کشتار زنان و کودکان بی دفاع چیست؟ برقراری ارتباط زنده از غزه توسط سرباز اسرائیلی با دخترش و اهدای کادوی تولد او با انفجار یک ساختمان مسکونی در این باریکه جز جنون و انگیزه های ایدئولوژیکی چه معنای دیگری می تواند داشته باشد؟ بدون شک، انگیزه انتقام عملیات طوفان الاقصی هر چه قدر هم قوی باشد، باز نمی تواند این حجم از جنایات را توجیه نماید.
💢در تحقیقی که یک محقق عرب به نام «فارس عوده» در ارتباط با افکار خطرناک صهیونیسم جهانی منتشر کرده است، ردِ این انگیزه های ایدئولوژیک به خوبی مشاهده می شود. در ماهِ می ۲۰۰۹ مجله یهودی – آمریکایی «مامنت» گفتوگویی را با مانیس فریدمن، خاخام صهیونیست، در خصوص شیوه صحیح تعامل یهودیان فلسطین با همسایگان عرب ترتیب داد. فریدمن در این مصاحبه به صراحت گفت: «من به اخلاقیات غربی کمترین ایمانی ندارم. اخلاقیاتی مانند اینکه نباید شهروندان و کودکان را کشت، قبرستانها را نبایست بمباران کرد، نباید پیش از شلیک طرف مقابل بهسوی او تیراندازی کرد، نباید اماکن مقدس را تخریب کرد و… مطلوبترین شیوه اخلاقی جنگ، همانی است که قوم یهود در پیش میگیرند؛ ویران کردن اماکن مقدس دشمنان و سلاخی مردان، زنان، کودکان و حتی چهارپایانشان. تنها راهی که بهوسیله آن میتوان فلسطینیها را به زانو درآورد، همین است و بس. این عقیده که مبتنی بر ارزشهای تورات است، چونان فانوس دریایی، ملتهای رنجیده از این قبیل اخلاقیات مخرب برساخته بشری را نجات خواهد داد».
♨️مورد دیگر، اسطوره عمالیق است که بیشترین تأثیر را در ترویج ایده نسلکشی صهیونیستها دارد و همواره بر زبان و قلمهای آنان جاری است. عمالیق، نمونهای از تفکر صهیونیستها در تعامل با عربهای فلسطینی است. آنان معتقدند عمالیق، قومی بودند که بیشترین جنگ را با بنی اسرائیل به راه می انداختند. پس از آنکه ساموئل بهعنوان پیامبر خدا برگزیده شد، از جانب یهوه دستور آمد که هیچ جنبندهای از عمالیق نباید زنده بماند. بدینترتیب عمالیق به نمونهای کلاسیک در معارضه با بنیاسرائیل تبدیل شد. از همین رو، خاخامها و حتی عوام، لفظ عمالیق را در وصف مردمی بهکار میبرند که تهدیدی برای موجودیت اسرائیل بهشمار میآیند. تأکید صهیونیستها بر روایت اسطورۀ عمالیق صرفاً جهت یادآوری سرنوشت این قوم آواره به انسانهای امروزینی است که چون عمالیق سد راه تحقق آمال و آرزوهای ایشان شدهاند. یسرائیل هس، خاخام دانشگاه بار ایلان، آشکارا بیان کرده است که تساهل و ترحم بر عمالیقِ این روزگار یعنی فلسطینیها، روا نیست؛ احدی از ایشان نباید زنده بماند، حتی نوزادان. با توجه به این تعابیر، عجیب نیست که مطابق آمارهای رسمی منتشرشده توسط نهادهای بینالمللی، از سال ۲۰۰۸ به بعد، دستکم ۳۳ هزار کودک فلسطینی در حملات صهیونیستها کشته شده اند.
🔜ادامه دارد...
#صهیونیزم
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
شیعه انگلیسی- جلسه چهارم.mp3
9.68M
🎧 جریان شناسی شیعه انگلیسی
جلسه چهارم
🔻بررسی ادعای مرجعیت سران این جریان
⁉️ نظر علمای وقت نجف پیرامون اعلام مرجعیت سیدمحمد شیرازی در عراق...
🎙 استاد:
حجت الاسلام سپهر (نویسنده کتاب جریان شناسی تشیع انگلیسی)
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
🌱 .اندکی درنگ
💜درجیب هایت مشتی امید بریز
💜روی گلدان زندگی ات آبی بپاش
💜و کفش همت بپوش
💜باقی درست خواهد شد
💜خدا هست!
#خداباوری
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
🔰 یلدا نوئل و آخوندهای فانتزی؛ ایران، ویران نیست!
•| گاهی وقتها فکر میکنم که ادبیات ما را بیچاره کرده است. ذهنهای منتقد اجتماعی و سیاسی ما، دائما دنبال جزئیاتی است که به کل برسد و نثر مسجع با متنی آهنگین بنویسد و دنبال ربط دادن هر اتفاق جزئی برای رسیدن به یک قاعده کلی است. ایران، ویران است چون این دو واژه همقافیه هستند.
•| صفحهای در شبکههای اجتماعی وجود دارد که ویدئوهای سفر دانشآموزان و دانشجویان را به «اردوی پیشرفت» منتشر میکند... اما یک منتقد سیاسی_اجتماعی از جمع روحانیون عدالتخواه نوشته است؛
«سال قبل اگر بود میبردند خیابان وزرا (منظورش گشت ارشاد)، امسال اما سوار هواپیما میکنند و سفری میلیونی را تقریبا، رایگان میبرند بندر عباس.
امر اجتماعی را اگر میفهمیدند، میفهمیدند که آن وَن و وزرا و تهدید این بندر عباس و سفر مجانی و کیک ۱۲۰ کیلویی و تطمیع، راه مواجهه با جامعه نیست. مهم این است که از خیابان وزرای تهران تا ساحل جنوب ایران حتی تا خود وزارت این «من» هستم که تو را همه جا میبرم...»
•| میخواهد جزییات بیربط را بهم پیوند دهد و نثر مسجع بنویسد و در آخر به یک قاعده کلی برسد و آن اینکه جمهوری اسلامی، به عنوان دولت (State) فهم درستی از امر اجتماعی ندارد و اجازه نمیدهد، جامعه راه خودش را برود!
•| اما اینها هنوز قضیه را نفهمیدهاند. هنوز در قرون وسطی زندگی میکنند. نه از باب تمسخر که از این جهت که تصور میکنند ما در نظم طبیعی زندگی میکنیم و هنوز دولت مدرن بر ما مسلط نشده است. هنوز متوجه نشدهاند که دولت مدرن و بهتر است بگوییم اَبَر دولت جهانی، فرهنگ خود را تحمیل میکند و حتی از زبانهای غیر از خود، واژهزدایی میکند. به نسل جدید بنگرید که چگونه از وایب، مود، دنس، جیم و... استفاده میکنند. در آخرین تحمیل فرهنگ به ما، اصطلاح یلدا نوئل بود. اصطلاحی برای توجیه ورود این رسم غیر خودی برای تحمیل و حذف فرهنگ خودی. طبقات بالا که مانند کانال، وارد کننده هر فرهنگ ابردولت جهانی هستند، تا سلطه دولت مدرن را تداوم بخشند. تئوریسنهای سرمایهداری در ایران نیز یلدا نوئل را به ایران باستان پیوند دادند و انجام این رسم و رسوم غربی را تاریخی جلوه میدهند. خطر بیخ گوشمان است و عدهای هنوز در فانتزی خود شعر میگویند!
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
#یادداشت_سیاسی
🕎 نقش ایدئولوژی صهیونیسم در نسل کشی فلسطینیان(بخش پایانی)
#محمدصادق_خرسند
🔯 نوعِ نگاه صهیونیسم به مردم غزه در سخنان مسئولان اسرائیلی نیز کاملاً مشخص است. دن گیلرمن، نماینده دائم سابق اسرائیل در سازمان ملل متحد با حضور در پخش زنده شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، فلسطینیان را بهعنوان «حیوانات وحشتناک و مادون انسان» توصیف کرد و گفت که نگرانی جامعه جهانی نسبت به وضعیت این مردم تعجبآور است. وقتی مجری این شبکه از گیلرمن پرسید: درباره مجازات دستهجمعی مردم فلسطین آیا فکر میکنید اعمال محاصره و قطع انتقال سوخت به غزه واقعا الزامی است؟ گفت: نگرانی دائمی جهان و همچنین انگلیس برای مردم فلسطین، برای این حیوانات وحشتناک و غیر انسان که شنیعترین جنایت علیه یهودیان از زمان هولوکاست را انجام دادهاند، من را بسیار متحیر میکند.
📌یوآو گالانت، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی وقتی دستور محاصره کامل نوار غزه را صادر می کرد، گفت: برق، غذا، سوخت وجود نخواهد داشت؛ همه چیز بسته است؛ زیرا ما در حال مبارزه با حیوانات انسانی هستیم و بر اساس آن عمل می کنیم. این جملات و اعترافات ترسناک بخشی از حقایق موجود در رابطه با برخوردهای ایدئولوژیک صهیونیست ها با مردم مظلوم فلسطین می باشد. در پرتو همین عقاید است که نسل کشی فلسطینیان انجام می شود و در پرتراکم ترین نقطه جغرافیایی جهان، بی هیچ واهمه ای ساختمان ها و برج های پرجمعیت آماج حملات موشکی و سلاح های ممنوعه ای نظیر بمب های فسفری قرار می گیرند.
🔖 به نظر می رسد خروج تدریجی افکار عمومی جهان از زیر سیطره صهیونیست ها کلید خورده است که تبلور آن در اجتماعات بی سابقه در لندن، واشنگتن، پاریس، اندونزی و سایر شهرهای دنیا ضد جنایات اسرائیل قابل مشاهده است. به طور مسلم، کشتار بی رحمانه مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی با انگیزه های ایدئولوژیک انجام می گردد و این چیزی نیست که از دید چشمان تیزبین آزادگان جهان مخفی مانده باشد. به طور قطع هیچ چیزی جز نابودی این فرقه افراطی یهودی نمی تواند مانع انجام این جنایات ضد انسانی شود. اتفاقی البته که در حال رقم خوردن است و در آینده ای نزدیک نامی از این رژیم منحوس در جغرافیای سیاسی جهان وجود نخواهد داشت.
🔚پایان
#صهیونیزم
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴انجام کار خانه وظیفه زن نیست اما...
🔻امروز رهبر معظم انقلاب کلیدواژههای مهم هویت زن مسلمان را بیان فرمودند و یکی از آنها استحباب انجام کارخانه برای زنان دراسلام است.
این بحث یکی از نکات ممتاز هویت زن مسلمان است که درطرح آن باید به چند نکته توجه شود.
🔻نکته اول: در همان اروپایی که ادعای حقوق زن گوش فلک را کرکرده، نهایت توانستهاند مدعی شوند اگر زن در بیرون از خانه شاغل باشد باید کارخانه را نصف کرد، که آن هم مسألهای است که در تریبونها گفته میشود و در عمل نتوانستهاند محقق کنند. پس این امتیاز، ویژه زن مسلمان است که در انجام امور خانه، کیفیت آن آزادی عمل دارد ولی این آزادی ویژه چون با منافع همین غرب زدهها در تعارض است آن را اعلام و فرهنگسازی نمیکنند.
🔻نکته دوم: که اتفاقا نکتهی بسیار مهمی است هنوز خیلی از زنان با قدر خود نا آشنا هستند و اگر همین امروز آنهارا از انجام کارخانه معاف کنیم، این دسته زنان و بالتبع آن مردان دچار سردرگمی هویتی میشوند و از خود میپرسند براستی وظیفه و تکلیف حقیقی زن چیست ؟
🔻باید این دفاع رهبر انقلاب از حقوق زنان را جدی گرفته و به طور اساسی بپرسیم حقیقت نقش زن در خانه چیست؟ چگونه زن حتی بدون انجام کارخانه میتواند جایگاه محوری خود در نهاد خانه را حفظ کند و خانواده را به گستردگی برساند و اجتماع را بسازد وتحولات سیاسی را رقم بزند؟
اسلام جایگاه ربوبی زن در خانه را مهم دانسته و مرد را موظف به احیای خانه برای ایفای نقش زنانگی میکند.
✍عالیه سادات
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
21.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙#پادکست
❣️شرح فراق
🔖برگرفته از:
➖زندگینامه داستانی شهدای روحانی
🌱 شهید عبدالوهاب فتحالهی
#تعهد_سرخ
#حقیق
⛱با حقیق همراه باشید
🔻 @haqiq_center
کریسمس
بر بیش از ۱۰۰ خبرنگار شهید
در غزه مبارک!
#فلسطين
#کریسمس
#خبرنگاران_شهید
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
🌱 اندکی درنگ
تنها چیزی که
قابل پس انداز نیست
سهم هر روز ما از
دقایق گذران زندگی است .
پس امروز را خوب زندگی کنیم
و اجازه ندهیم حتی
یک دقیقه اش تلف بشود
#درنگ
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
#یادداشت_اقتصادی
💢 دورِ باطل افزایش حجم بودجه و تورم انتظاری!
#محمدصادق_خرسند
♨️بالاخره بعد از کلی جار و جنجال، کلیات لایحه بودجه 1403 از تصویب مجلس گذشت. قانون بودجه، به عنوان مهمترین سند مالی کشور، هم خود متأثر از شاخصهای کلان اقتصادی است و هم جهت گیری، رویکردها و سیاستهای کلان اتخاذ شده در آن میتواند بر این شاخصها تأثیرگذار باشد.
❌از موارد مهم بودجه سال آینده، رشد 50 درصدی درآمدهای مالیاتی دولت، کاهش 11 درصدی درآمدهای نفتی و کم شدن وابستگی مستقیم بودجه به نفت می باشد. سهم نفت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ بدون در نظر گرفتن منابع و مصارف قانون هدفمندی یارانهها و ۱۳۶ هزار میلیارد تومان منابع اختصاص یافته به تقویت بنیه نظامی، معادل ۲۴ درصد است که نسبت به قانون بودجه سال ۱۴۰۲، کاهش 5 درصدی را نشان می دهد.
بدون شک، یکی از شاخص های بسیار مهم در تدوین قوانین مالی نظیر بودجه، توجه به حجم نقدینگیِ در گردش و رشد پایه پولی کشور است که به نظر می رسد در بودجه سال آینده تاحدودی مورد توجه قرار گرفته است. بر اساس اعلام بانک مرکزی نرخ رشد دوازدهماهه نقدینگی در مهرماه ۱۴۰۲ حدود ۲۶.۴ درصد بوده است که حاکی از موفقیت سیاست کنترل ترازنامه بانکها و روند نزولی نرخ رشد نقدینگی می باشد. همچنین رشد پایه پولی در دوازدهماهه منتهی به پایان مهرماه ۱۴۰۲ در ادامه روند نزولی خود از ۴۵.۰ درصد در فروردین ماه به ۳۹.۶ درصد در مهرماه کاهش یافته که البته این مقدار نیز بسیار بالاست و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیار زیادی دارد.
⭕️در بررسی اجمالی بودجه سال 1403، موارد امیدوار کننده ای به چشم می خورد که یکی از مهم ترین آن ها، تلاش برای کاهش کسریِ تراز عملیاتی است. با افزایش ۴۲ درصدی درآمدها و رشد ۱۹ درصدی اعتباراتِ هزینهای، شکاف بین این دو در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته و به ۳۰۵ هزار میلیارد تومان رسیده است؛ به طوری که نسبت کسریِ تراز عملیاتی به منابع بودجه عمومی با حدود ۱۲ درصد، کمترین میزان را در مقایسه با ده سال گذشته نشان می دهد.
اما یک نکته نگران کننده نیز در بودجه سال آینده به چشم می خورد که اگر فکری برای آن نشود، بر سر اقتصاد ایران آوار خواهد شد. این امر، برآوردهای بیشتر از میزان واقعی در برخی اقلام منابع عمومی نظیر درآمدهای گمرکی، بهره مالکانه و حقوق دولتی معادن، نفت و فرآوردههای نفتی، مولدسازی و واگذاری شرکتهای دولتی و همچنین برآوردهای کمتر از حد مورد انتظار در مصارف هدفمندی یارانههاست که حتی در صورت تحقق صد درصدی منابع مربوطه، تراز هدفمندی، کسری قابل توجهی (حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان) خواهد داشت.
🚫مورد منفی دیگر، استفاده دولت از ابزار کاهش میزان رشد حقوق کارکنان و بازنشستگان نسبت به تورم موجود برای کاهش هزینههای جاری است. امری که در این چند سال به رویه دولت ها تبدیل شده و حاصل آن چیزی جز، اختلاف زیاد بین نرخ تورم پیش بینی شده با درصد رشد حقوق و دستمزد در بلند مدت و کاهش روزافزون قدرت خرید این قشر نبوده است. هر چند به نظر می رسد با توجه به محدودیت منابع مالی دولت، افزایش نرخ دستمزدها متناسب با نرخ تورم، نیز جز خلق انتظارات تورمی و رشد پایه پولی چیزی به همراه نداشته باشد.
🔖به طور قطع، در شرایط تورم 45 درصدی، امکان تدوین بودجه، با اعداد و ارقام سال قبل وجود ندارد؛ همان گونه که بودجه سال 1402 نیز با درصدی رشد نسبت به بودجه سال 1401 تصویب گردید. با توجه به این امر، به نظر می رسد، اقتصاد کشور در دورِ باطلی گرفتار شده است که خروج از آن به سادگی میسر نیست. از عوامل مهمِ افزایش تورم، رشد پایه پولی و حجم نقدینگی است که اتفاقاً افزایش بودجه هر سال، نقش مهمی در رشد این دو متغیر داشته است. از این رو اتخاذ تدابیر و راهبردهای لازم برای خروج از این دورِ باطل و بن بستِ کمرشکن، ضروری به نظر می رسد. به هیچ عنوان نمی توان فقط با استفاده از ابزار بودجه، به کاهش نرخ تورم و افزایش قدرت خرید مردم دست پیدا نمود. قانون بودجه در بیشترین حالت، قادر خواهد بود، مسیر حرکت رو به جلوی شاخص های کلان اقتصادی را هموار نماید. بودجه ای با اساس علمی و اعداد و ارقام واقعی می تواند کمک حالِ دولت در کاهش مشکلات اقتصادی و افزایش امیدواری مردم باشد. مردمی که، کاهش تورم و به تبعِ آن، افزایش ارزش پول ملی را هر روز دست نیافتنی تر می بینند.
#اقتصاد
#تورم
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ما از جنگ خسته نمیشویم
تصاویری کمتر دیده شده از سردار شهید سیدرضی موسوی
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
🖌خطر مدعیان دروغین
📌به طور معمول گسترش پیدا کردن فعالیت های مدعیان دروغین و فرقه های انحرافی که با پشتوانه دین ظهور و بروز پیدا می کنند و خود را به تشیع و اسلام مرتبط می دانند، با سرویس ها خارجی ارتباط دوسویه ای دارد. سطح تبلیغات و پوشش خبرهای این نوع گروه ها برای رسانه های ضد انقلاب(بیشتر رسانه های فضای مجازی) موضوع مهمی است که به روش های مختلف به آن می پردازند.
📌فرقه های مذکور که ید طولایی در انحراف از اصول دینی دارند همیشه با مظلوم نمایی در برابر واکنش مردم متدین نسبت به اعمال خود، نظام و دستگاه های قضایی را متهم کرده و رفتار خود را اصولی می دانند.
📌گرچه به جهت ظاهر سازی های هدفمند این سرکرده ها، در نظر برخی افراد رفتار این فرقه ها اینگونه نشان داده می شود که چندان هم از اصول و عقاید دور نیستند، ولی اگر با دقت بیشتری مورد توجه قرار گیرد می توان زوایای انحراف در آن را کاملا مشاهده کرد.
📌این عقاید می تواند باعث ایجاد انحراف های خطرناک و همچنین بستری برای ظهور مدعیان دروغین بیشتر و منتسب کردن بزرگان خود به نمایندگی از امام زمان علیه السلام باشد.
📌بالا بردن سطح سواد دینی مردم، آشنایی بیشتر مردم با معارف حقه الهی، معرفی سریع مدعیان دروغین و برخود بدون اغماض با مدعیان می تواند از بستر سازی و گسترش این نوع انحرافات بکاهد و در جهت آگاه سازی و کاهش آسیب ها مفید باشد.
#عرفان_کاذب
#مدعیان_دروغین
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
#یادداشت
⚠️آنچه از کلام رهبری مغفول ماند!!!!
👈رهبر انقلاب: مادری، مهمترین نقش عالم خلقت است👉
حضرت آیتالله خامنهای در دیدار جمعی از زنان و دختران:
«مادری مهمترین نقش در عالم خلقت است. به این اهمیت بدهید، این را دنبال بکنید.
بعضیها خیال میکنند کارکردن در خانه وظیفهی زن است. نه، وظیفهی زن مطلقاً این نیست که در خانه کار کند.
غذاپختن، رختشستن، تر و تمیز کردن، اینها وظیفهی زن نیست. مرد و زن باید تفاهم کنند. حالا بعضی از مردها این کارها را خوشبختانه میکنند و در خانه کار میکنند، کمک میکنند به زن، متصدی بعضی از کارهای خانه میشوند و این جزو وظائف زن نیست به هر حال این را همه بدانند.» (۱۴۰۲/۱۰/۰۶)
رهبر انقلاب در این دیدار مهمترین نقش زنان را مادری و تربیت فرزند و پرورش نسل بیان کردند، نکته مهم و قابل توجهی که سالها بطور مکرر درباره زنان بیان کرده و مهمترین جهاد زنان را فرزند آوری اعلام کردند. و بارها نگرانی خود را از بحران پیری جمعیت بیان داشتند.
اما در عمل این نکته و این فرمان مهم مورد بی توجهی قرار گرفته است، در گفتگو با مادران و همسران جوان حتی بانوان مذهبی، اکثرا تمایلی برای فرزندآوری ندارند و بهانه های مختلفی از جمله مشکلات اقتصادی، نگرانی از تربیت صحیح، زحمات چند فرزندی و...را بیان می کنند.
اما متاسفانه در این دیدار از کلام مهم ایشان مطلبی گزینش و در فضای مجازی بولد شد و اصل مطلب مغفول ماند.
به جای پرداختن به این اصل مهم و تشویق بانوان به فرزند آوری و تاکید رهبر، به کار کردن زن در خانه پرداختند تا پیام اصلی فراموش شود.
بانوان ذوق زده ای که با اشتیاق این کلام رهبری در مورد کارکردن در خانه را دست به دست میکنند آیا به صدر کلام یعنی فرزندآوری نیز توجه دارند؟
آیا نگرانی رهبر از پیری جمعیت را درک کرده و ایمان دارند که رفع این نگرانی در دست بانوان این سرزمین است؟
آیا فقط ذوق زده شدند که رهبری وظیفه کارکردن در خانه را از گردنشان برداشت اما متوجه نشدند امر مهمتر و سنگین تری بر عهده شان گذاشتند؟
چرا از کلام رهبر فقط آنچه می پسندیم را برمی گزینیم و فحوای کلام را مغفول می گذاریم.
کاش خواهرانی که با ذوق زدگی تکبیر گفتند کمر همت برای امر جهاد فرزندآوری نیز ببندند و با امتثال امر رهبری این نگرانی ایشان را برطرف کنند.
✍️فاطمه میرزاییان
#درنگ
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
31.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌱 اندکی درنگ
🔹رزق ضمانت شده
🔹عِیَاله الْخَلَائِق ضَمِنَ أَرْزَاقَهمْ
وَ قَدَّرَ أَقْوَاتَهم
🔸جمیع آفریده ها روزى خور اویند؛
رزق همه را ضمانت كرده و قوت
و توشه آنان را مقدّر نموده است.
📜#نهج_البلاغه ، خطبه ۹۱
#درنگ
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
#یادداشت_میهمان
🔷تأملی در باب مسئله وحدت حوزه و دانشگاه
📕بخش اول
✍️ حمید احتشامکیا
🔸هر از گاهی و به نحو موسمی و مناسبتی از مسائلی در این مرز و بوم یاد میشود و مطالبی درباره آن مینویسند. یکی از آن مسائل، مسئله وحدت حوزه و دانشگاه است. من هم قرار است در این یادداشت نقد و سهم خود را دراینباره ارائه دهم.
🔸در نقدهای فراوانی که درباره وحدت حوزه و دانشگاه نوشته میشود آنچه بیش از همه دل را میزند، بیمایگی نقدهاست. بسیاری از نقدهای امروزی دیگر نقد نیست و بیشتر شبیه نقل و نبات است که بهرایگان در حال پخش و نشر است.
🔸نقد اشتباه، مسئله را چیز دیگری جلوه میدهد. بعضی از نقدها متهم به سطحینگری و بیمایگیِ مؤلف است اما بعض دیگر متهم به خیانت است؛ زیرا هدفشان تغییر نگاهها به سوی دیگر است. هدفشان پرتی حواسها از مسئله یا مسائل اصلی است.
🔸وقتی مسائل اصلی نتوانند خود را در معرض قرار دهند، نیروی حل مسئله، هدر میرود. بهراستی کدام انحراف در جامعه ویرانگرتر از آن است که مسائل واقعی و حیاتیِ جامعه چیز دیگری باشد و معماران و مهندسان مشغول چیز دگر! جمعی به تو مشغول و تو غائب ز میانه.
🔸و اما درباره وحدت حوزه و دانشگاه، اولین پرسشی که به ذهنم میرسد، پرسش از تعریف حوزه و دانشگاه است. چراکه لازم است در ابتدا وجه مغایرت حوزه و دانشگاه روشن شود تا بعد نوبت به وجه وحدت برسد. از قضا آنچه در ابتدا به ذهن خطور میکند، وحدت حوزه و دانشگاه بهمثابه نهاد علم در کشور است؛ بنابراین پرسش این است که چرا در کشور ما و سایر کشورهای مشابه، دو نهاد علم وجود دارد؟
🔸اصلا وقتی از وحدت حوزه و دانشگاه صحبت میشود، منظور کدام حوزه و کدام دانشگاه است؟ آیا منظور از وحدت، وحدت حوزه علمیه قم و دانشگاه تهران است؟ آیا منظور وحدت حوزههای علمیه کشور و دانشگاههای کشور است؟ آیا منظور وحدت حوزههای علمیه کشورهای اسلامی و دانشگاههای آنهاست؟ یا فراتر از همه پای یک مسئله جهانی در میان است؟
🔸اگر ماهیت حوزه علمیه در تحلیل نهایی نهاد علم است، چیزی که دانشگاه نیز خود را براساس آن تعریف کرده است، واقعا پرسش این است که چرا دو نهاد باید یک مسئولیت (مسئولیت علم و علمپروری) را برعهده گیرند؟
🔸در جمهوری اسلامی ایران نهادهای موازی، نمونههای دیگری هم دارد؛ مانند نهاد نظامی ارتش و سپاه. از قضا وحدت ارتش و سپاه هم از دیرباز یکی از مسائل بوده تا آنجا که نقل شده است: «وحدت میان ارتش و سپاه از تدابیر شهید صیاد شیرازی بوده است». فرمانده کل سپاه نیز اخیرا اظهار داشته: «وحدت ارتش و سپاه دشمنان را به یاس کشانده است». خلاصه اینکه مسئله وحدتبخشی پس از رسمیتیافتن نهادهایی که ظاهرا رسالتی موازی دارند، یکی از مسائل جدی کشور است.
🔸اما پرسش این است که چرا باید نهادهای همعرض به وحدت سوق داده شوند؟ اصلا مراد از وحدت دو نهاد چیست؟ اگر حوزه علمیه متصدی تولید و توسعه و انتشار یافتههای علمی است و دانشگاه نیز همین مهم را بر عهده دارد، وحدت ایشان که امری روشن است، پس مسئله ما در وحدت حوزه و دانشگاه چیست؟
🔸همه می دانند که هیچگاه از ابتدا دو نهاد مستقل حوزه و دانشگاه به عنوان متصدیان علم، تأسیس نشده بلکه تأسیس این دو نهاد با تقدیم و تأخر و به تدریج و اقتضایی بوده است؛ پس پرسش از وحدت حوزه و دانشگاه یک پرسش حاکمیتی برای اداره امور است نه یک پرسش زینتی برای رونقبخشی به وضع موجود. همین پرسش و از همین منظر یعنی از منظر سیاست و تدبیر امور برای سایر نهادهای همعرض هم مطرح بوده که کانون توجه در این یادداشت نهاد علم یعنی حوزه و دانشگاه است.
🔸حال فرض کنید حوزه و دانشگاه را تعریف کرده و مثلا یکی را نهاد فرهنگ و دیگری را نهاد دانش معرفی کردیم، آنگاه مسئله اتحاد یا وحدت به چه معناست؟ مثل این که بگوییم وحدت وزارت نفت و وزارت بهداشت! اما اگر نتوانستیم تفاوتی ذاتی و ماهوی یا تفاوتی غایتمندانه برای آن دو ترسیم کنیم، آنگاه تکلیف چیست؟
🔸آیا امکان اعلام وحدت به معنای تحویل یکی در دیگری وجود دارد؟ اگر چنین امکانی در کشور وجود ندارد، آیا میتوان مسئله وحدت این دو نهاد را یک مسئله زینتی و تشریفاتی دانست که زمانی مصرف سیاسی داشته و اکنون باید به دریا انداخته شود یا به دیوار کوبیده شود؟
🔸اجازه دهید ابتدا بیان کنم در مسئله وحدت حوزه و دانشگاه چه چیزهایی مسئله نیستند بلکه مسئلهنمایند و در ادامه تبیین کنیم چه چیزی واقعا مسئله است و باید مورد توجه تام قرار گیرد.
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
⚠️ اهمیت جنگهای اطلاعاتی
🔹 علوم مختلف شناختی به صورت موازی با تغییر نسلهای جنگ، توجه بیشتری به مغز و ذهن کردند و بحث اطلاعات از اهمیت بالایی برخوردار بود.
🔸 یکی از سنخهایش که در زمان جنگ سرد و بعد از آن افزایش یافت و به جنگ شناختی نیز رسید، جنگهای اطلاعاتی بود. در جنگهای اطلاعاتی بدنبال این بودند که با اطلاعات غلط، مردم یا مسئولان را فریب دهند.
🔹 در جنگ غزه با رژیم اشغالگر نیز از همین شیوه استفاده شد که یکی از اسرایی که اعلام کرده بودند در بمبارانها کشته شده است را بعدا به اسرائیلیها تحویل دادند، که خود اسرائیلیها در مقالهای گفته بودند که حماس با ما جنگ اطلاعاتی کرد و ما را فریب اطلاعاتی داد.
#جنگ_شناختی
#جنگ_اطلاعاتی
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
تاریخنگاری انگلیسی. یعقوب توکلی.mp3
14.37M
📌وظایف ما در برابر تاریخنگاری انگلیسی
🎙 استاد #یعقوب_توکلی
🔻 من و شما در برابر هجوم گسترده دشمن سکوت کرده ایم
#تاریخنگاری ما درگیر نگاه سنی ـ اروپایی است.
#تاریخنگاری_انگلیسی
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center