eitaa logo
حقیق
6.6هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1هزار ویدیو
125 فایل
حقیق به معنی شایسته و لایق برگرفته از آیه شریفۀ «حَقِيقٌ عَلَىٰ أَنْ لَا أَقُولَ عَلَى اللَّهِ إِلَّا الْحَقَّ» اعراف ۱۰۵ مرجع ترویج و تبیین فرهنگ و معارف اصیل اسلامی ارتباط @H_chegeni کانال روبیکا : https://rubika.ir/haqiq_center
مشاهده در ایتا
دانلود
8.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| آغاز نصرالله ◾️راه جهاد است و در نهایت یا پیروزی‌ست یا شهادت ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
🔻جنگ، شهادت، تاریخِ فردا 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. تلخ است اما به‌ناچار باید گفت که ما هزینۀ گزاف تعلل و تأخیر و مماشات خویش را می‌پردازیم. تأمّل کنیم که چه کرده‌ایم که سگِ هارِ نجسِ منطقه، این‌چنین «جسارت» یافته است. می‌دانیم او دچار استیصال و سرگشتگی است و به جنون مبتلا شده است، اما واکنش حاد و سخت و بی‌درنگ ما می‌توانست او را بر سرِ عقل آورد و وادار به احتیاط و انفعال و عقب‌نشینی کند. دشمنی که خباثت جزو ذاتش است، از هیچ جنایتی فروگذار نمی‌کند؛ مگر این‌که ما برای او، «خط قرمز» تعریف کنیم، و نه‌فقط تعریف، بلکه در عمل نشان بدهیم که اگر پا فراتر بگذارد، اساس موجودیّتش به خطر خواهد افتاد. اگر تعریف خط قرمز در زبان با اهمال و سستی در عمل توأم شود، قافیه را خواهیم باخت و چرخۀ پیشرویِ دشمن به راه خواهد افتاد. منطقِ مواجهه، منطقِ «اگر یکی بزند، ده تا می‌خورد است»، نه پاسخ‌های خفیف و دیرهنگام. اگر او دیوانه است، ما نیز غیوریم. اینک زمانۀ غیرت و تعصّب و حماسه و حرارت است؛ باید برآشفت و شورید و خروشید. باید با صهیونیست‌کُشی، جوی خون به راه انداخت و غاصبان را از قلب عالَم اسلامی راند و بیت‌المقدس را با جنگ مقدس، رها ساخت. [دوّم]. سیّد مقاومت، ناموس مقاومت بود. او ذخیره‌ای بود در قامت یک اسطوره. مقاومت در وجودش، متجلّی و عیان بود. عصارۀ مبارزه بود و ایستاده در خط مقدّم نبرد با صهیونیسم. رژیم صهیونیستی، یک اسطورۀ تاریخی را از ما گرفت و زخمی عمیق بر جان‌مان نشاند. شهادت او، پایان مقاومت نیست، اما به‌قطع، درنوردیدن بزرگ‌ترین خط قرمزِ مقاومت است. صهیونیست‌ها، بزرگ‌ترین کاری که در توان داشتند را به انجام رساندند و زین‌پس، هیچ اتفاقی ما را به این شدّت، محزون و غضبناک نخواهد کرد. این نقطۀ اوج خصومتِ صهیونیست‌ها بود و اینک، هنگامۀ واکنش ما فرا رسیده است. با صهیونیست‌ها چه کنیم که تاوان خونِ سیّد مقاومت باشد؟! [سوّم]. لیبرال‌های داخلی برای این‌که زمینۀ اجتماعی را برای بی‌واکنشی ایران فراهم کنند، تعبیر «تلۀ جنگ» را تدارک دیده‌اند و به جامعه القا می‌کنند که تغافل و سکوت، بهتر از غلتیدن در معرکۀ جنگ است. اینان بیش از آن‌که با مردم سخن بگویند، گرای تهاجمِ بیشتر به دشمن می‌دهند که پیشتر بیاید و از احتمال واکنشِ متقابل، خیالش آسوده باشد. این امر، خیانت آشکار و مساعدت به دشمن است. هیچ‌گاه هراس و خوف ما از جنگ، پایان‌بخش زنجیرۀ رویدادها نیست، بلکه به طرف مقابل، جسارت و شجاعتِ تعدّی می‌بخشد و او را ترغیب می‌کند که بر حلقه‌های زنجیرۀ پیشروی‌اش بیفزاید. هراس ما از جنگ، طرف مقابل را از جنگ، منصرف نمی‌کند. تاریخ پساانقلاب نشان می‌دهد که دوره‌های حاکمیّت میانه‌روها، با فزونی فشارها و تحمیل‌ها و تعدّی‌ها همراه است؛ آنان که گفتگو و مذاکره با عالَم تجدّد را اصل می‌انگارند و می‌خواهند سایۀ جنگ را از سرِ ایران بردارند، بر حرص و ولع جنگ در طرف مقابل می‌افزایند و او را جسورتر و بی‌پرواتر می‌کنند. «خط سازش»، جاده‌صاف‌کنِ پیشروی دشمن است؛ چون از درماندگی و عجز و انفعال و خوف ما حکایت می‌کند. و «خط مقاومت»، رعب و وحشت در دل دشمن می‌افکند و او را متوقف می‌سازد. آنان که ایدئولوژی مقاومت را به معنی نابودی ایران تفسیر می‌کردند و مردم را از آن پرهیز می‌دادند، امروز به نتایج سازش بنگرند. [چهارم]. ما از «جنگ» نمی‌هراسیم؛ ما هیچ‌گاه در برابر اسرائیل، پرچم سفید در دست نخواهیم گرفت و به چیزی کمتر از «نابودی اسرائیل»، رضایت نخواهیم داد. حتی اگر اسرائیل به سراغ ما نیایید، ما به سراغ او خواهیم رفت و جانش را خواهیم ستاند. ما بازسازیِ عظمت و عزّت امّت اسلامی را در سایۀ جنگ می‌جوییم و می‌دانیم که هیچ طرح استعماری‌ای – و از جمله اسرائیل – بدون جنگ، برچیده نخواهد شد. جنگ، آغازگاه تمدّن اسلامی است؛ معادلات کنونی، جز با مواجهه‌ای که رنگ خون دارند، برچیده نخواهند شد. این شهادت است که افق تاریخیِ جدید را خواهد گشود و شهادت، فرع بر جنگ است. اهل شرف و ایمان و تعهد، در ستایش جنگِ برای خدا گفته‌اند؛ و فراتر از همه، علی - علیه‌السلام - در نهج‌البلاغه. ما امتدادِ هویّتیِ شهدای دفاع مقدس هستیم و طالب پیوستن به آنها. ما رسم شهادت را به تاریخ نسپرده‌ایم و دل به دنیا نبسته‌ایم. ما وعدۀ خمینیِ کبیر را باور داریم که در پسِ این نبرد عظیم، فردای قدسیِ تاریخ از راه خواهد رسید. ما آمادۀ اعزام هستیم؛ ما اصحاب جنگ برای خدا هستیم. ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
جنگ است... آن کس که سکوت را هم‌آوازی کرد تاریخ نخوانده، قصه‌پردازی کرد یک سمت یزیدیان و یک سمت حسین جنگ است؛ وسط نمی‌توان بازی کرد! ✍🏻 ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
33.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 خیلی کریم (به زبان خودمانیِ سیدحسن نصرالله) ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
🔴 جنگهای شبکه ای در سال ۲۰۰۱ اندیشکده رند، پژوهشی با عنوان " شبکه ها و جنگهای شبکه ای" منتشر کرد. از بیست سال پیش مشخص بوده که جنگهای آینده جنگهای شبکه ایست. مدیریت و اشراف بر نقش تعیین کننده ای بر نتیجه جنگها دارد. رند، اندیشکده سیاستگذاری جهانی آمریکاست. ما آنقدر که به اهمیت پهبادها و موشکها پی برده ایم به اهمیت شبکه ها پی نبرده ایم! ما موشکهای نقطه زن داریم اما این موشکها قرار است کدام نقطه را بزنند؟ شبکه نشان میدهد هر کسی را در چه نقطه ای، چه زمانی، با چه کیفیتی و توسط کدام نیروهای انسانی میتوان ترور کرد‌. پهبادها و موشکها نقطه قوت و شبکه ها نقطه ضعف جمهوری اسلامی است. ریشه این ضعف بی توجهی به اهمیت این موضوع است. متاسفانه شبکه های ارتباطیِ محورِ مقاومت در بستر پلتفرمهای آمریکایی شکل گرفته است. اشراف بر شبکه ها، قدرت موشکی و پهبادی یک کشور را صد برابر میکند. و البته شبکه ها کاری بیش از دوربین قناصه را انجام میدهند. انفجارهای بخشی از یک جنگ شبکه ای است. بمبهای GBU حواس ما را پرت نکند! ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سردار «سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان» که بود؟ ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
⬛️ به استقبالِ نصرالله ⬛️ برای مجاهد کبیر، پرچمدار مقاومت، سید حسن نصرالله . . از آن بالا میانِ لشکری خونخواه می‌آید به استقبالِ نصرالله، ثارالله می‌آید کنارِ علقمه با گریه بنشینید ای مردُم که فردا حضرتِ عباسی از این راه می‌آید سواری تشنه، دست افشان، کنار رود می‌افتد سواری تشنه با مشک و عَلَم ناگاه می‌آید دلم قربانی زخم قدم‌های شهیدی باد که با پای خودش هر دم به قربانگاه می‌آید کجای این مصیبت‌نامه‌ام یارب که از هر سو هزاران دشنه امشب بر گلوی ماه می‌آید ببین گُلدوزیِ سرخِ شهادت را که غیر از آن تمامِ جامه‌ها بر قامتش کوتاه می‌آید به دیوارِ تلاویو است با تیغ ستم‌سوزش که کوهِ آهن آن جا پیشِ چشمش کاه می‌آید . . ۱۴۰۳/۷/۷ ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
8.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یه کار هنری انقلابی 📌تصویر سید حسن نصرالله و نتانیاهو توسط هنرمندان عراقی کشیده شد اما به شکلی مجزا و متفاوت... ✅ إنَّ الْباطِلَ كانَ زَهُوقاً ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
لبنان لبنان کشور کوچکی در ساحل شرقی دریای مدیترانه است. کل مساحت لبنان از استان قم هم کوچکتر است و همین مسئله در طول زمان باعث ایجاد بحرانهای امنیتی از سوی قدرت های جهانی و به ویژه همسایگان این کشور بوده است. لبنان از آن کشورهایی است که پس از فروپاشی عثمانی ایجاد شده و ترکیب جمعیتی آن هیچ نسبتی با یکدیگر ندارد. لبنان از فرقه ها، ادیان و مذاهب مختلفی تشکیل شده است. نزدیک به شصت درصد مردم لبنان را مسلمانان و مابقی را مذاهب مختلف مسیحی و فرقه های بسیار کوچک ادیان دیگر تشکیل می دهند. از جمعیت شصت درصدی مسلمانان لبنان بیش از بیست و هفت درصد سنی و نزدیک به سی و سه درصد را شیعیان تشکیل می دهند که عموما در جنوب لبنان زندگی می کنند. مسیحیان لبنان سبک زندگی بسیار شبیه جوامع غربی به ویژه فرانسوی ها دارند و فرانسه در طول تاریخ نزدیک به صد ساله این کشور همیشه در قبال آنها احساس مسئولیت و قیمومیت داشته است. سنی های لبنان به مانند اکثریت کشورهای عربی از لحاظ وابستگی سیاسی و فکری نزدیک به عربستان بوده و عموما از طرف عربستان و سایر کشورهای عربی حمایت می شوند. در میان جمعیت سی و دو درصدی شیعیان لبنان هم گرایش های سیاسی مختلفی وجود دارد که در این بین، حزب الله و حامیان آنها طرفدارن ایران و مورد حمایت کامل ایران هستند و بقیه شیعیان یا گرایشات سیاسی خاصی نداشته یا هنوز به جنبش امل وابسته و وفادار هستند و با حزب الله زاویه فکری دارند. در واقع چیزی حدود بیست درصد لبنانی ها، از وابستگان و حامیان حزب الله و بالطبع ایران هستند و مابقی (به ویژه سنی ها،دروزی ها و مارونی ها) نسبت به ایران حس خصومت و دشمنی شدیدی داشته و ایران را متهم به دخالت در امور داخلی خود می کنند. قدرت در لبنان همیشه به صورت متوازنی بین گروهها و مذاهب مختلف توزیع شده بود. (به اینگونه که ریاست جمهوری برای مسیحی ها، نخست وزیری برای سنی ها و ریاست مجلس را شیعیان بر عهده داشته اند) حال پس از انفجار اخیر بیروت باید به دسته بندی های جدید در شرف شکل گیری در این کشور نگاه کرد. در یک سو مسیحیان و فرانسه قرار دارند که خواهان ایفای نقش بیشتر در لبنان بوده و سعی خواهند کرد حزب الله و شیعیان را مسئول حادثه اخیر بیروت معرفی کرده و از نفوذ حزب الله بکاهند.(حتی زمزمه هایی مبنی بر خلع سلاح حزب الله نیز مطرح می کنند) در سوی دیگر عربستان قرار دارد که سعی خواهد کرد نیروهای تحت حمایت خود را به بازیگری بیشتر در آینده ترغیب نماید. و در سوی دیگر ایران و حزب الله قرار دارند که دست اسرائیل و غرب و عربستان را پشت انفجارهای اخیر بیروت می دانند و سعی خواهند کرد از کاهش نفوذ و قدرت شیعیان و حزب الله در معادلات سیاسی این کشور جلوگیری نمایند.. تمامی این مسائل نشاگر آن است که لبنان در ماهها و شاید سالهای آینده دوباره دستخوش آشوب و منازغات سیاسی فراوانی خواهد بود. ✍️ فرهاد قنبری ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
1403.07.07-Panahian-Shabake2-AsarVaNatayejeShahadatSeyedHasanNasrollah-32k.mp3
7.46M
🔉 آثار و نتایج شهادت سید حسن نصرالله حجت الاسلام پناهیان 📅 یک جلسه | ‌۱۴۰۳/۰۷/۰۷ 📺 گفتگوی زنده | شبکۀ ۲ سیما 👈 برخی از عناوین مهم این جلسه: ➖لزوم توجه به ابعاد معنوی شهادت ➖آثار و نتایج شهادت سید حسن نصرالله ➖وظیفه ما در شرایط موجود ➖دستگاه محاسباتی خود را دست ابلیس ندهیم ➖هزینه مقاومت از هزینه سازش بسیار کمتر است ➖چرا خداوند برای ما دشمنانی را قرار داده است؟ ➖عقل حکم می‌کند که مقاومت، ضروری است ➖سازش، خیلی هولناک است و عواقب شومی دارد ➖ما باید آمادگی برای مقاومت داشته باشیم ➖ظرفیت مردم و جامعه مهم است. ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center