eitaa logo
حقیق
6.8هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
975 ویدیو
120 فایل
حقیق به معنی شایسته و لایق برگرفته از آیه شریفۀ «حَقِيقٌ عَلَىٰ أَنْ لَا أَقُولَ عَلَى اللَّهِ إِلَّا الْحَقَّ» اعراف ۱۰۵ مرجع ترویج و تبیین فرهنگ و معارف اصیل اسلامی ارتباط @H_chegeni کانال روبیکا : https://rubika.ir/haqiq_center
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حقیق
🔅اندکی درنگ 💠 شاید در مسیر برگشتن از یک سفر طولانی باشد یا روزهای اول یک سفر، هرچه که بود همه حسابی خسته بودند و قرار شد در محل مناسبی استراحت کنند. 🔸به محض اینکه حیواناتشان را در محل مناسب بستند، عده‌ای رفتند به‌دنبال آن‌که هرچه سریع‌تر بساط غذا را فراهم کنند. 🔹یكی از اصحاب گفت: سر بریدن گوسفند با من. 🔸یکی گفت: كندن پوست آن با من. 🔹سومی: پختن گوشت آن با من. 🔸پیامبر هم فرمودند: جمع‌كردن هیزم از صحرا با من. 🔹جمعیت گروه باهم گفتند: یا رسول‌الله، شما زحمت نكشید و راحت بنشینید، ما خودمان با كمال افتخار همه این كارها را می‌كنیم. 🔸رسول خدا هم فرمودند: می‌دانم كه شما می‌كنید، ولی خداوند دوست نمی‌دارد بنده‌اش را در میان یارانش با وضعی متمایز ببیند كه برای خود نسبت به دیگران امتیازی قائل شده باشد. 🔹بعد هم واقعا به‌سمت صحرا رفته و هیزم کافی برای پختن غذا جمع کردند. ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
هدایت شده از حقیق
🍃🍃رحلت جانسوز پیامبر اکرم(ص) و شهادت جانسوز کریم ال طاها تسلیت باد. ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
هدایت شده از حقیق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 💠 پرسمان 📌قسمت دوم: آیا اشک ریختن برای مصیبت، تایید قرآنی دارد؟ 🎙 ▫️ ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
هدایت شده از حقیق
💢روزي امام مجتبي عليه السلام سواره از راهي مي گذشت. مردي شامي بر سر راه آن حضرت آمد و گفت. ✅وقتي كه فحش هايش تمام شد، امام عليه السلام رو به او كرده و سلامش كرد! آنگاه خنديد و گفت: اي مرد! فكر مي كنم در اين جا غريب هستي... اگر از ما چيزي بخواهي، به تو خواهيم كرد. اگر گرسنه اي سيرت مي كنيم، اگر برهنه اي مي پوشانيمت، اگر نيازي داري، بي نيازت مي كنيم، اگر از جايي رانده شده اي پناهت مي دهيم، اگر حاجتي خواسته باشي برآورده مي كنيم، هم اينك بيا و مهمان ما باش. تا وقتي كه اين جا هستي مهمان مايي... مرد كه اين همه دل جويي و محبت را از امام مشاهده كرد به گريه افتاد و گفت: «شهادت مي دهم كه تو خليفه ي خدا روي زمين هستي و خداوند بهتر مي داند كه مقام خلافت و رسالت را در كجا قرار دهد. من پيش از اين، تو و پدرت را به سختي در دل داشتم. اما اكنون تو را محبوب ترين خلق خدا مي دانم. آن مرد، از آن پس، از و پيروان امام عليه السلام به شمار آمد و تا هنگامي كه در مدينه بود، همچنان مهمان آن بزرگوار بود 📚ستارگان درخشان، ص 42، محمد جواد نجفي. ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
هدایت شده از حقیق
🌁 بیست و هشتم صفر 🌅 شهادت امام حسن مجتبی(ع) 🏴▪️ امام حسین(علیه‌السّلام)، جزو مدافعان ایدۀ صلح امام حسن(ع) بود. وقتی که در یک مجلس خصوصی، یکی از یاران نزدیک، از این پُرشورها و پُرحماسه‌ها، به امام مجتبی(علیه‌الصّلاةوالسّلام) اعتراضی کرد، امام حسین (ع) با او برخورد کردند. ➖هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که اگر امام حسین(ع) به جای امام حسن(ع) بود، این صلح انجام نمی‌گرفت. نخیر، امام حسین(ع) با امام حسن(ع) بود و این صلح انجام گرفت و اگر امام حسن(علیه‌السّلام) هم نبود و امام حسین(علیه‌السّلام) تنها بود، در آن شرایط، باز هم همین کار انجام می‌گرفت و صلح می‌شد. ⛱با حقیق همراه باشید 🏴@haqiq_center
چیستی و چگونگی وفاق سرمقاله روزنامه جوان -عبدالله گنجی اگر عبارت وفاق به خوبی تبیین نشود و با منظور صاحب ایده چفت و بست نگردد و مردم دچار تفسیر موسع از آن شوند، همانند عبارت «اعتدال» به سخره گرفته خواهد شد و به ضد خود تبدیل می‌شود؛ لذا باید منظور شفاف و حیطه و ابعاد آن روشن باشد. منظور پزشکیان از وفاق که متواتر گفته‌اند این است که اگر دست به دست هم ندهیم و به مشکلات نگاه واحد پیدا نکنیم نمی‌توانیم بر آن‌ها غلبه کنیم. همسویی نگاه‌ها و بسیج امکانات از مسیر همدلی و هم‌فهمی می‌گذرد؛ لذا اگر این وفاق در شعار و عمل نخبگان قدرت هم محقق شود، اما در زندگی مردم تأثیری نداشته باشد، باز شکست خورده است. اولین فهم از وفاق این است که آن را با «آشتی ملی» مترادف نگیریم زیرا ملت با هم قهر نیستند و بحران فلج‌کننده و درگیری و نزاع بین آنان وجود ندارد و از قضا مسئله آنان مشترک است که زندگی بهتر را از حاکمیت متوقع هستند. نکته دوم این است که آیا وفاق بین نخبگان قدرت است؟ آیا بین اصولگرا و اصلاح‌طلب است؟ وفاق تابنده نور بر قطب‌بندی‌های بی‌جهت و خانمان‌سوز است. بنابراین سؤالی که طرح می‌شود اینکه تسری این وفاق به عرصه اجتماعی چگونه است؟ تسری به حوزه حجاب، انتخابات، راهپیمایی‌های ملی، عدالت یا احساس عدالت در توزیع امکانات و... چگونه خواهد بود؟ سوم اینکه ممکن است وفاق پیش‌نیاز حل «مسائل سخت» باشد و به خودی‌خود موضوعیتی نداشته باشد. فرض کنید در قیمت بنزین باید تجدیدنظر شود، اما واکنش اجتماعی، مسئولان را به محافظه‌کاری وا می‌دارد. اینجاست که باید کارشناسان، مجلسیان، دولتیان، دستگاه قضا، احزاب و... همه بگویند قیمت بنزین نازل است، آنگاه مردم نیز مراجع اجتماعی خود را حجت می‌دانند و حنجره (صداهای) متفاوتی نمی‌بینند و کار انجام می‌شود. اما اگر دولت خواست بنزین گران شود و مجلس مخالف بود یا رسانه‌ها ساز دیگری را کوک کردند، ممکن است است به معضلی جدید تبدیل شود. چهارم اینکه وفاق یک نقطه مشترک و سدید می‌خواهد که همانند کعبه به دورش جمع شوند، چراکه نمی‌توان سلایق را از افراد گرفت و تفاوت‌ها را سرکوب کرد. تا زمانی که یک طرف به طرف مقابل بگوید باطل، غرب‌گرا، ضدانقلاب و طرف مقابل نیز بگوید متحجر، ضدتوسعه، خالص‌ساز و... هرگز وفاقی صورت نمی‌گیرد. اما آن امر مشترک چیست؟ قبلاً نوشته‌ام اصول مورد قبول همه لازم است که مانند اصول دین در بین مسلمانان باشد. این اصول هم ربطی به «ایران» ندارد، زیرا بین نیرو‌های موجود بر سر تمامیت ارضی، استقلال کشور و وحدت ملی هیچ اختلافی وجود ندارد. اشتراک باید از محل منازعه بگذرد تا واقعی باشد. از مبانی و قرآن می‌توان الهام گرفت. خداوند در آیه ۶۴ سوره آل‌عمران می‌فرماید: قُلْ یا أَهْلَ الْکِتابِ تَعالَوْا إِلی‏ کَلِمَةٍ سَواءٍ بَیْنَنا وَ بَیْنَکُمْ أَلاَّ نَعْبُدَ إِلاَّ اللَّهَ وَ لا نُشْرِکَ بِهِ شَیْئاً وَ لا یَتَّخِذَ بَعْضُنا بَعْضاً أَرْباباً مِنْ دُونِ اللَّهِ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُولُوا اشْهَدُوا بِأَنَّا مُسْلِمُونَ «بگو‌ای اهل کتاب بیایید بر سر سخنی که در میان ما و شما یکسان است گرد آییم. (این) که فقط خدا را بپرستیم و هیچ چیز را شریک او نکنیم و برخی از ما، بعضی دیگر را خدایانی به جای الله نگیرد، (اکنون با این دلایل روشن) اگر (بازهم) پشت کنند، بگویید: گواه باشید که ما تسلیم (خداوند) هستیم.» اینجا خداوند به عنوان وجه مشترک اهل کتاب برای گفتگو عنوان می‌شود. حال سؤال این است که برای اهل انقلاب اسلامی و میراث‌داران امام راحل، فصل مشترک چیست؟ مقام معظم رهبری معتقدند در وصیت‌نامه امام دوچیز برجسته‌تر است. اسلام و مردم. حال باید به قول پزشکیان همه بر حبل‌الله چنگ بزنند و برای این مردم بدوند. آقای پزشکیان باید مراقبت نماید این نهال نوپا (وفاق) در ذهن مردم به معنای تفاهم بر سر تقسیم قدرت معنا نشود و او به خاطر دادن چند کرسی به جریان رقیب ایثارگر شناخته نشود. این فهم و ادراک همان تحریف وفاق است. وفاق قبل از میدان عمل باید به «گفتمان وفاق» تبدیل شود و این همان گفتمان انقلاب اسلامی است که فراسوی سلیقه‌هاست. پزشکیان باید در جایی از دولت که سنخیت دارد، میز گفتگو و تبیین برای اجرایی کردن آن (گفتمان وفاق) پیش‌بینی کند تا تصمیم‌سازی‌ها به وی داده شود و وفاق فراتر از شعار انتخاباتی و تقسیم قدرت خودنمایی کند. ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حقیق
🌱 اندکی درنگ در دفتر زندگی؛ مشکلات را با مداد بنویس و نعمت ها را با خودکار امید داشته باش که.. روزی تمام مشکلاتت را پاک خواهد کرد خدایی که از احوال تمام بندگانش باخبر است☺️🌱 ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
هدایت شده از حقیق
ضریح‌خاک، حرم‌خاک، پرچمت‌هم‌خاک، به یادِ چادر مادر چه خاک آلودی...🖤 'ع' ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤 کاش مانند برادر حرمی داشت حسن 🖤 کاش مانند برادر کفنی داشت حسین ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
هدایت شده از حقیق
نماز فارسی.pdf
1.86M
🌗 چرا نماز را فارسي نخوانیم؟ ✍ دكتر محمد جواد شريعت 🔻سال يك‌هزار و سيصد و سي و دو شمسي بود. من و عده‏‌اي از جوانان پرشور آن روزگار پس از تبادل ‏نظر و بحث و مشاجره به اين نتيجه رسيده بوديم كه چه دليلي وجود دارد كه ما نماز را به عربي بخوانيم؟ چرا نماز را به زبان فارسي نخوانيم؟ و عاقبت تصميم گرفتيم كه نماز را به فارسي بخوانيم و همين‏كار را هم كرديم. والدين ما، كم‏كم از اين موضوع آگاهي يافتند و به فكر چاره افتادند. آنها هم پس از تبادل‏ نظر با يكديگر تصميم گرفتند كه اول خود با نصيحت كردن ما را از اين كار باز دارند و اگر مؤثر نبود راه ديگري برگزينند. چون پند دادن آنها مؤثر نيفتاد ما را نزد يكي از روحانيون آن زمان بردند. آن روحاني وقتي فهميد ما به زبان فارسي نماز مي‏خوانيم به طرز اهانت‏ آميزي، ما را كافر و نجس خواند و اين عمل او ما را در كارمان راسخ‏تر ساخت. 🕋 عاقبت پدر يكي از ما پيشنهاد داد كه ما را محضر آيت‏ الله حاج ‏آقا رحيم ارباب ببرند. اين فكر مورد تأييد قرار گرفت. روزي آنها نزد ايشان مي‏روند و موضوع را درميان مي‏گذارند. ايشان دستور مي‏دهد كه در وقت معيني ما را خدمت ايشان راهنمائي كنند. ❇️ ادامه مطلب در فایل pdf 📚منبع: نشریه معارف 67. ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
هدایت شده از حقیق
سائلم، جز کرمش نیست پناهی هرگز عاشقم جز به کلامش، بخدا دم نزنم "بارها گفته ام و بار دگر می گویم" "من حسینی شده ی دست امام حسنم" ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 نماهنگ شور فرات 📺 کاری فاخر از مرکز فضای مجازی حقیق 📣 پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه‌السلام 📙شاعر: محمدحسین انصاری‌نژاد ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
هدایت شده از حقیق
🌱 اندکی درنگ 💢 قبل از موفق شدن، باید از نظر ذهنی موفق بشی! ▪️در ذهنیت بیمار، تلاش و پشتکار اثری ندارد. برنامه ریزی، هدف و انگیزه به نتیجه منجر نمی شود. ➖ افراد قبل از اینکه موفق شوند، ذهنشان موفق می شود. قبل از اینکه به هدف برسند، ذهنشان می رسد. 📌 امام رضا (ع) فرمودند: «خداوند در نزد گمان بنده خویش است». 🔖 تلاش، برنامه ریزی، انگیزه مهم است اما گمانمان نسبت به خودمان و آینده چگونه است؟ مثبت یا منفی؟ ⛱با حقیق همراه باشید @haqiq_center
هدایت شده از حقیق
تصویری ازکفشداری حرم امام‌ رضا جان کفش‌های صورتی رو ببین🥰 کفش های عروسکش رو به رسم ادب به کفش‌داری سپرده...👏👏 خیر ببینه اون خادم امام رضاجان که این تصویر رو برامون به یادگار گذاشته. ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
هدایت شده از حقیق
Ali Malaekeh - Ey Safaye Ghalbe Zaram.mp3
2.77M
🏴🏴🏴 با نوای گرم ای صفای قلب زارم هرچه دارم از تو دارم... تا قیامت ای رضا جان سر ز خاکت برندارم... ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center 🏴🏴🏴
🔻 چرا مدارس دولتی سهمی از رتبه‌های برتر کنکور ندارند؟ سید مجید حسینی، کارشناس مسائل آموزشی: 🔹نتایج کنکور نشان می‌دهد که سطح نابرابری آموزشی هر سال به شدت در حال افزایش است. 🔹هیچکدام از ۳۰ رتبه برتر کنکور امسال در مدارس دولتی تحصیل نکرده‌اند و ۶۰ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مدارس سمپاد و ۴۰ درصد نیز از مدارس غیرانتفاعی بوده‌اند و این مسئله در مورد رتبه‌های زیر ۳ هزار نیز صدق می‌کند. 🔹این درحالیست که حداکثر ۱۴ درصد مدارس کشور غیرانتفاعی هستند و یعنی ۱۴ درصد مدارس کشور ۴۰ درصد از سهم آموزش با کیفیت را در کشور دارند. 🔹هر داوطلبی که امکان پرداخت پول را داشته باشد رتبه بهتری کسب می‌کند و افرادی که امکان پرداخت پول را ندارند در این مسابقه طبقاتی برنده نمی‌شوند. 🔹۸۰ درصد پذیرفته‌شدگان در رشته پزشکی تهران از دهک ۱۰ هستند. 🔹ناعدالتی موجود در آموزش و پرورش نتیجه‌اش در کنکور نمایان شده است. ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اسراییلیانِ فیکِ فارسی بلد 💥اسرائیل برای نابودی ایران، روی چه چیزی حساب باز کرده؟!! ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
هدایت شده از حقیق
توراباب‌الحوائج‌نامیدند؛ کـه‌هیچ‌خواهشی‌در‌آستانه‌کرامتت‌ بی‌پاسخ‌نمی‌ماند حضرت‌باب‌الحوائج، کاش‌دریابی‌مرا‌از‌راه‌ ِدور... ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به خواسته رهبری 📚 کتاب هایی که به خواسته رهبر انقلاب به قفسه های کتاب حرم مطهر رضوی اضافه شده اند... ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
هدایت شده از حقیق
🌗 بسته ویژه به‌مناسبت سالروز شهادت «عالم آل محمد»(ع) ✔️با آثار و گفتارهایی از صاحب‌نظران و اساتید حوزه و دانشگاه: ✔️🔘گفتگو: 💠 روشنگری مکتب رضوی علیه دیکتاتوری مأمونی/ علامه سیدجعفر مرتضی عاملی 💠 مناظرات امام رضا(ع)؛ سیره علمی و عملی یک امام/ یحیی یثربی 💠 هجرت تمدن ساز؛ گسترش علم در زمان امام رضا(ع) / محمد‌هادی همایون 💠 ایران تنها امید علویان/ محمدحسین رجبی دوانی 💠 مغفول بودن نقش امام رضا(ع) در فقه اهل بیت(ع)/ سیدمحمدعلی خادمی 💠 سبک و سلوک سیاسی امام رضا(ع)/ علی شفیعی 💠 مناظرات امام رضا(ع) ضابطه‌مند و عقلایی بود/ سیدجعفر مرتضی عاملی 💠کُتب کرامات و معجزات امام رضا(ع)، الگوی مناسبی برای سبک زندگی نیست/ مهدی غلامعلی ✔️🔘 یادداشت: ✍️ نسبت فقه و اخلاق در آموزه‌های امام رضا (ع)/ احمد پاکتچی ✍️ «فقه الرضا» را چه کسی نوشته است؟/ جواد زمانی ✍️ مبارزه از نزدیک‌ترین فاصله؛ تأملی بر سیره سیاسی امام رضا(ع)/ مهراب صادق‌نیا ✍️ این ولایتعهدی به شرط لا/ رسول جعفریان ✍️ فصلی که دوباره باید خواند/ نجم‌الدین طبسی ✍️ ولایت‌عهدی امام رضا(ع)؛ توطئه یا باور!/ سید علیرضا واسعی ✍️ فهم تمدنی سیره‌ی امام رضا علیه‌السلام/ محسن الویری ✍️ برکات بیشمار ثامن الحجج (ع) برای ایرانیان/ علی نصیری ✍️ تقریری بر عدم تقیه امام رضا(ع) در عصر خویش: مجید معارف ✍️ امام رضا(ع)، الگوی گفتگوی جهانی امروز؛ روش‌شناسی مناظرات ثامن الائمه/ حسن امینی‌فر ✍️ افق گشایی‌های فقهی_کلامی عالم آل محمد/ اکبر مرادخانی ✍️ اصول مناظره و آزاداندیشی در سیره امام رضا (ع)/ عباس مصلایی پور ✍️ شاهراه معرفت/ کاوه اسماعیلی ✍️ هدایت موحدانه/ سیده مژگان سخایی ✍️ توسعه تشیع، تعمیق دین/ مسلم شهابی ✍️امام رضا(ع)، سرمشقی برای زیستن در دایره جامعه/ مهدی هادی ✍️درس‌هایی برای کاهش مشکلات زندگی در «سیره امام رضا (ع)»/ محمدعلی مطلبی فشارکی ✍️ پنج برش از تمایزهای رفتاری امام رضا(ع)/ رضا نظرزاده ✍️ فرصت خاص توسعه تمدنی دیار کهن/ سیدحسین حُرّ ✍️ خانوادۀ متعالی در مکتب رضوی/ احسان صمدی ✍️ معرفی امام معرفی اسلام است/ محمدجواد اخگری ✍️ پنج دستور امام رضا(ع) برای سلوک عاشورایی/ سید محمدمهدی میرباقری ✍️امام رضا (ع) و الگوی گذار به عدالت جهانی موعود/ مجتبی الهی خراسانی ✔️🔘 گزارش: 🔻اصول و مبانی جهاد اقتصادی در سیرۀ رضوی/ آیت‌الله مکارم شیرازی 🔻بررسی کتاب «الحیاه السیاسیه للامام الرضا(ع)»/ محمدعلی مهدی‌راد 🔻کنشگری اجتماعی امام رضا(ع)/ احمد مبلغی 🔻امام رضا(ع)؛ زندگی و اقتصاد/ محمد حکیمی 🔻جایگاه عقل در روش تفسیری امام رضا(ع)/ علی نصیری 🔻روایات رضوی بستر مناسبی برای فقه مقارن/ محمود ملکی 🔻نقش امام رضا(ع) در ترمیم سازمان وکالت ائمه(ع)/ محمدرضا جباری 🔻واقع‌نگری و پرهیز از مباحث انتزاعی در مکتب فقهی امام رضا(ع)/ محمدعلی مهدی‌راد 🔻کارآمدی سیره امام رضا(ع) در فقه شیعی/ مهدی مردانی 🔻 «تمدّن رضوی» اسلام حداقلی را رد می‌کند/ موسی نجفی 🔻شیوه‌های حل مشکل الحدیث عیون اخبار الرضا(ع)/ یاسین پورعلی 🔻«ازدواج و تشکیل خانواده» در سیره رفتاری علی‌ ابن موسی الرضا(ع)/ رضا وطن دوست 🔻مناظرات رضوی در بستر عقلانیت دینی/ حسن حسینی‌یار 🔻 سنت پیامبر(ص) در نگاه امام رضا(ع)/ رحمان ستایش 🔻طبق روایات امام رضا (ع) معاویه جزء صحابه پیامبر(ص) نیست/ محمود ملکی 🔻سیره رفتاری امام رضا(ع)؛ گزاره‌هایی برای تمام بشریت/ ابوالقاسم علیدوست 📸 تصاویر برگزیده از حضور رهبر انقلاب، مراجع و علما در مراسم غبارروبی مضجع مطهر امام رضا(ع) 📽 فیلم/ گزیده‌ای از بیانات آیت‌الله خامنه‌ای در کنگره جهانی امام رضا(ع) در سال ۱۳۶۵ 📘 امام رضا(ع)؛ دیدگاه‌ها و نظرها/ معرفی ۳۱ مقاله علمی 📗سیره امام رضا(ع) در رویارویی با تعارض‌های خاندان علوی/ معرفی کتاب 📙«امام ‌رضا (ع) و مخالفان»؛ با تکیه بر مبانی، اصول و تعامل امام/ معرفی کتاب ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💟 کنترل ورودی های ذهن 🎙آیت الله جوادی آملی ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️ افسردگی در کره جنوبی ‼️ ❌ در کره جنوبی برخی جوانان بین ۲۰ تا ۴۰ سال که از افسردگی رنج می‌برند، وضعیت روانشان باعث شده توانایی انجام کارهای روزمره مانند نظافت را از دست بدهند. ❌ در نتیجه پس از مدتی که فضای خانه به یک زباله‌دانی بزرگ و غیرقابل سکونت تبدیل شد، از شرکت‌های نظافتکاری درخواست می‌کنند که خانه‌هایشان را تمیز کنند. 🔴 سه سال پیش، حدود ۳۷ درصد مردم کره جنوبی علائم افسردگی داشتند که بالاترین نرخ در میان کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی است. 🔸 پ.ن: حالا بچه های ما در ایران که اسیر موسیقی کره ای و کیدرام ها شدند می گویند خوش بحال جوانان کره ای چه حالی می کنند و کاش ما کره بدنیا می اومدیم! بخاطر همین خیلی از نوجوانان ما عاشق سئول و زبان کره ای و یا مهاجرت به کره هستند!😐🙈😔 ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
▪️کفر مقدس! 🔳وقتی پیامبری پیروز می‌شود، دیری نمی‌پاید که ستمگران نقش خود را تغییر می‌دهند و لباس دین بر تن می‌کنند و از راه احکام دینی و شعایر دینی جایگاه خود را تقویت می‌کنند و مراکز اصلی و عبادتگاه‌ها را در اختیار می‌گیرند و خطر دوباره بازمی‌گردد و رنج‌کشیدگان در زمین، همچنان زیر فشارهای جدیدی که به‌دست نهادهای دینی، رنگ قداست به خود گرفته است، باقی می‌مانند. ▫️در این میان، عالمان دینی نیز به این ستمگران، خدایان زر و زور و مقام، کمک می‌کنند و فرودستان همچنان رنج می‌کشند و مصیبت ادامه می‌یابد و دوباره با قیام یک پیامبر یا امام، درگیری رخ می‌دهد و خون‌ها بر زمین می‌ریزد و زندان‌ها پر می‌شود و بسیاری قربانی می‌شوند. ▪️بدین‌ترتیب، شمشیر رنج‌دیدگان، یعنی شمشیر محمد(ص) دوباره به دست ستمگران می‌رسد و آنان به وسیلۀ این شمشیر دوباره مردم را به استضعاف می‌کشند و این، خطری خون‌بار و بسیار تلخ است. ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
💢آیا صحت دارد که پیامبر فرمود هرکس پایان را به من یا سه نفر اطلاع دهد بهشت بر او است ✅مستند آنان حدیثی از پیامبر است که فرمودند:« من بشرنی بخروج آذار فله الجنه : هر کس به من بشارت دهد صفر تمام شده است می رود» . عده ای معتقد شدند آذار همان صفر است در حالی که آذار از ماههای رومی است و صفر از ماههای قمری است . مرحوم شيخ در كتاب ارزشمند علل الشرايع اين حديث را به صورت حدیثی مسند از ابن عباس آورده است و آن عبارت از این است که پیامبر اکرم روزی در مسجد قبا در جمع عده زیادی از اصحابش فرموند: «اول من یدخل علیکم الساعة رجل من اهل الجنه» یعنی اولین کسی که هم اکنون بر شما وارد می شود، مردی از اهل بهشت است. پس چند نفر که این مطلب را شنیدند از یک در مسجد خارج شدند تا از در دیگر وارد شوند و اول کسی باشند که بهشت گردند. پیامبر که متوجه این موضوع شدند، به عده ای که در مسجد باقی مانده بودند، فرمودند: «إنه سیدخل علیکم جماعه یستبقون فمن بشرنی بخروج آذار فله الجنه» یعنی هم اکنون عده زیادی از در مسجد وارد می شوند، تنها کسی که مرا به پایان ماه آذار خبر دهد، او اهل بهشت است. پس آن عده برگشته و وارد مسجد شدند در حالی که ابوذر در بین آنها بود. پیامبر از آنان پرسید: «فی أی شهرٍ نحن من شهور الرومیه؟ یعنی در کدام ماه از ماههای رومی قرارداریم؟ آن حضرت فقط پرسيدند در کدام ماه از ماههای رومی قرارداریم؟ تنها ابوذر گفت: یا رسول الله از ماه آذار خارج شده ایم. پیامبر فرمود: ابوذر، این را می دانستم ولیکن دوست داشتم من مردی را که اهل بهشت است بشناسند. 📚علل الشرايع،ج1ص176 ✅صحبت رسول خدا(ص) در این زمان در مورد تبیین صفات مومنین بود و برای آوردن با علم لدنی خود اشاره کردند که اولین کسی که از در مسجد وارد شود او چنین صفاتی را داشته و اهل بهشت خواهد بود؛ اما چون متوجه تحرکات عده ای از اصحاب شدند این مطلب را که «هرکس مرا به خروج ماه آذار خبر دهد او اهل است» شرطی برای معرفی چنین شخصی یادآور شدند؛ لذا قول پیامبر(ص) تنها در همان زمان و مکان به عنوان شرطی برای معرفی مرد دارای مفهوم است و نه به معنای مطلق آن در همه زمانها و مکانها. در حالی که همین حدیث امروزه در بین برخی اینگونه مطرح شده است که هرکس در پایان ماه صفر در هفت مسجد را بزند و به پیامبر پایان ماه صفر را خبر دهد او اهل بهشت خواهد بود. ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center