eitaa logo
حرم
2.6هزار دنبال‌کننده
10هزار عکس
6.7هزار ویدیو
638 فایل
❤﷽❤️ 💚کانال حرم 🎀دلیلی برای حال خوب معنوی شما🎀 @haram110 ✅️لینک کانال جذاب حرم https://eitaa.com/joinchat/2765357057Cd81688d018 👨‍💻ارتباط با ادمین @haram1
مشاهده در ایتا
دانلود
4_6008016037096719719.mp3
11.45M
🏴 بشنوید| نوحه - شب دوم محرم #حاج_میثم_مطیعی رسیده کاروانی از دل تب دار صحرا ...😭 محرم 98 🏴 @haram110
جلسه دوم محرم ۹۸.mp3
4.53M
🎙 سخنرانی حاج آقا حسینی 🌺 مدعیان ولایتمداری؛ امام حسین علیه السلام فقط مال شیعیان نیست.... جلسه دوم محرم 98 🏴 @haram110
4_473160900434460714.mp3
3.04M
🌷 دوباره سلام ای هلال محرم (روضه) 🎚حاج میثم مطیعی محرم 98 🏴 @haram110
Rozeh-Panahian-BadAzTo.mp3
2.37M
🎵#روضه | بعد از تو ...😭 محرم 98 🏴 @haram110
هدایت شده از حرم
🍀 🍃❤️🍃 💞روزی حضرت موسی ( علیه السلام ) در كوه طور ، به هنگام مناجات عرض كرد : ای پروردگار جهانیان ! جواب آمد : لبیك! سپس عرض كرد : ای پروردگار اطاعت كنندگان! جواب آمد :‌لبیك! سپس عرض كرد :‌ای پروردگار گناه كاران ! موسی علیه السلام شنید :لبیك، لبیك ، لبیك! حضرت گفت : خدایا به بهترین اسمی صدایت زدم ، یكبار جواب دادی ؛ اما تا گفتم : ای خدای گناهكاران ، سه مرتبه جواب دادی ؟خداوند فرمود : ای موسی ! عارفان به معرفت خود و نیكوكاران به كار خود و مطیعان به اطاعت خود اعتماد دارند ؛ اما گناهكاران جز به فضل من پناهی ندارند و اگر من هم آنها را از درگاه خود ناامید گردانم به درگاه چه كسی پناهنده شوند؟ 🍃❤️🍃
🔥تشکیک در دستگاه عزاداری امام حسین علیه السلام شغل شیاطین🔥 ✍️ابن قولویه قمی رضوان الله علیه روایت کرده است که حضرت زینب سلام الله علیها از امیر المومنین علیه السلام روایت کرده است که در هنگام احتضار از وقائع عاشورا صحبت نمودند و سپس به نقل از حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: ◼️.. إنّ إبلیس فی ذلک الیوم یطیر فرحاً فیحول الأرض کلّها فی شیاطینه و عفاریته فیقول: یامعشر الشیاطین! قد أدرکنا من ذریة آدم الطلبه و بلغنا فی هلاکهم الغایة و أورثنا هم السوء إلاّ من اعتصم بهذه العصابه فاجعلوا شغلکم بتشکیک النّاس فیهم... ◼️به درستی که ابلیس در این روز (بعد از واقعه کربلا) حول زمین پرواز می‌کند در حالی که شادمان است و تمامی شیاطین و اجنه خبیث را جمع می‌کند و می‌گوید: ای گروه شیاطین! همانا که ما انتقام و طلب خود را از ذریه آدم گرفتیم و مردم را اهل جهنم کردیم مگر کسی که در این مصیبت گریه کند و به دوستی آل محمد (صلی الله علیه و آله) پایدار باشد. پس تا می‌توانید مردم را به شک اندازید و از این مصیبت باز دارید، تا زحمت من به هدر نرود... 📚کامل الزیارات، تألیف ابن قولویه قمی، باب ۸۸، حدیث ۱، صفحه ۴۸۸ 📚بحار الانوار، تألیف علامه مجلسی، جلد ۲۸، صفحه ۶۰
❌ شبهه 1️⃣ 💥 اسراف دانستن إطعام و خرج هیأت💥 🚫می گویند : «اینهمه غذا و نذری میپزن، اسراف نیست؟ بهتره پولشو بدن فقیر ؟!! چند بار کربلا میرن؟ یک بار برن بسّه! دفعه بعدپولشو بدن به جوونایی که نمی تونن ازدواج کنن ؟!» اما پاسخ🍃 شبهه ای انداخته اند تا مردم را در انجام کار خیر دچار شک و دو دلی کنند؛ و لی از کثرت احادیث و روایاتی که در مورد صرف مال در راه اهل بیت و ثواب های بی شمار آن آمده غافل بودند، ازجمله : الف 🖊«هیچ چیز نزد خداوند ، محبوب تر از اختصاص دادن مال برای امام معصوم نیست. و به درستی که خداوند آن مبلغی را که در راه امام معصوم صرف شده ، در بهشت برای پرداخت کننده ی آن ، همچون کوه احد قرار دهد» (کافی / ج2 / ص488) ب🖊 «یک درهم که با آن به امام و حجّت خدا احسان شود ، از دو میلیون درهم سایر خرج های نیک بهتر است. » (کافی / ج2 / ص489) وهمچنین به طور خاصّ، احادیثی که در خصوص ثواب خرج کردن مال ، برای امام حسین (علیه السلام)، ذکر شده : ج 🖊در حدیث مفصّلی که گفتگوی حضرت موسی با خدای متعال است و در آن میان صحبت از صفات نیک مردم آخر الزّمان می شود ، آمده : « ... خداوند به موسی کلیم الله، می فرماید : من به ده خصلت ، امّت محّمدرا بر سایر امتّ های گذشته ، فضیلت و برتری دادم. حضرت موسی پرسید : آن ده صفت چیست؟ جواب رسید: نماز ، روزه ، زکات ، حج ، جهاد ، نماز جمعه ، نماز جماعت ، قرآن ، علم و عاشورا ! موسیِ نبی سؤال کرد : عاشورا چیست ؟ ندا رسید : گریستن و خود را به گریه واداشتن و مرثیه خواندن و عزاداری کردن بر حسین فرزند محّمد مصطفی (صلی الله علیه و آله). ای موسی! نیست کسی که برای او ( امام حسین )بگرید یا تباکی کند مگر آن که بهشت بر او واجب گردد. و هر کس مال خود را در راه او صرف کند ، از اطعام غذا یا خرج پول ، هر یک دینار او را در این دنیا هفتاد برابر برکت می دهم. و در آخرت همه ی گناهان او را می آمرزم و جای او در بهشت است ... ! 📚(مستدرک الوسائل / ج 10 / ص319) 🔅🔅🔅
حرم
❌ شبهه 1️⃣ 💥 اسراف دانستن إطعام و خرج هیأت💥 🚫می گویند : «اینهمه غذا و نذری میپزن، اسراف نیست؟ بهت
2️⃣ ❌مخالفت با دسته های خیابانی و ایستگاه های صلواتی💥 (( : اگر این ایستگاه صلواتی ها رو نزنن انقدر خیابون شلوغ نمیشه! :باز شروع شد؛این دسته ها رو که درمیارن، راه بندون میشه ! )) ✅ پاسخ شبهه: اولا آیا تمام ازدحام های شهرمان مربوط به دسته و عزاداری "امام حسین" است؟ چه بسیار اتّفاقاتی که در مملکت ما باعث ترافیک و راه بندان می شود : عروس کِشان ها، راه پیمایی و مانور های نظامی، خرید های فصلی ( به خصوص آخر سال )، تصادف های جادّه ای و خیابانی - که به طور معمول هر روز شاهد آن هستیم - و ... ده ها معضل دیگر اجتماعی که هیچ کس زبان به اعتراض نمی گشاید، چون این امور را لازمه زندگی اجتماعی می پندارند. در حالیکه واضح و مبرهن است : عزاداری بر هر امری ارجحیّت و اولویت دارد. تقریبا عموم ملّت، شأن و منزلت عزای حسینی و جایگاه والای آن را نزد خدای متعال می دانند. (چرا که از اعظم شعائر و شاهرگ دین است) ❇️پس ما ملّت حسینی باید اهتمام به این أمر داشته باشیم و تمام اقشار جامعه ، "همراهی" یا لا اقل "صبر و حوصله" داشته باشند. رانندگان بزرگوار همیاری و حرمت داری نمایند؛ و حدّاقل با نراندن ماشین و موتور در میان دسته های عزا ( که در نهایت منجر به بسته شدن مسیرها می گردد )، درهای خیر و رحمت را در دنیا و آخرت بروی خود باز بگذارند، این کمترین وظیفه ی یک شهروند است. ⚠️اما ... صبوری و حوصله ی افرادی که لحظه ای معطّلی پشت هیئت را تاب نمی آورند، در ترافیک های سنگین و گاهی اوقات تا یک شبانه روزه ی مسیر شمال ، حیرت آور است !! که حتّی ازشدت ترافیک وازدحام ، گاهی مجبور به برگشتن به منزل شده و سفر خود را بدون هیچ ناراحتی عقب انداخته اند . و یا شب را در وسط بیابان اتراق نموده اند تا مسیر باز شود !!! 🔻مگر در طول سال چند عاشورا داریم ؟! مگر کلّ ایام عاشورا و بیرون آمدن دسته جات عزا چند روز است ؟! ✅ثانیا چقدر شایسته و به جاست که آن ایّام را - که در کلّ سال چند روزی بیش نیست - به احترام حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ، صاحب عزای اصلی ، کار روزمرّه خود را تعطیل کنند و با شرکت در دسته و هیئت ، سعادت دنیا و آخرت را برای خود کسب کنند. ✅البته اجر اخروی این دسته از افراد را نیز ولی نعمت مان، حضرت سلطان علی بن موسی الرضا (صلوات الله علیه )تعیین نموده اند که: « هر کس روز عاشورا، کار روز مره اش را تعطیل کند ، خداوند حوائج دنیا و آخرتش را برآورده سازد. و هر کس روز عاشورا را روز سوگواری و اندوه و گریه خود قرار دهد ، خدای عزّوجل روز قیامت را روز شادی و سرور او قرار دهد و در بهشت چشمش به ما روشن شود ! و هر کس روز عاشورا را روز برکت نامد و در آن روز برای خانه اش چیزی ذخیره کند [ کار روز مره را تعطیل نکند ]، خدا آن را برایش برکت ندهد و در روز قیامت با یزید و عبیدالله بن زیاد و عمرسعد (لعنهم الله) محشور گردد و تا درک اسفل دوزخ برود ».
6.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴حاج‌آقا عالی: چرا طرمّاح بن عدی بین شهدای كربلا نبود؟! پیشنهاد دانلود🌹 🆔 @haram110
14.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴حاج‌آقا دانشمند: چرا زنجیر می‌زنیم؟ پیشنهاد دانلود🌹 🆔 @haram110
حرم
اسامی #امیرالمومنین علی علیه السلام در #قرآن 7️⃣3️⃣ سابق مقرّب؛ 💫امام صادق عليه السلام در تفسير
اسامی علی علیه السلام در 8️⃣3️⃣آيه، نشانه؛ ✍️ابوبصير گويد: از مولايم امام باقر عليه السلام شنيدم كه در تفسير آيه شريفه «إِنْ نَشَأْ نُنَزِّلْ عَلَيْهِمْ مِنَ السَّماءِ آيَةً فَظَلَّتْ أَعْناقُهُمْ لَها خاضِعينَ » (1) «اگر ما بخواهيم آيه و نشانه اى از آسمان بر آنان فرود مى آوريم كه گردنهايشان در برابر آن فروتن و خاضع گردد»، فرمودند: "نزلت الشمس مابين زوال الشمس إلى وقت العصر، ثمّ يظهر رجل يعرف بوجهه وحسبه " "آفتاب از وسط ظهر تا وقت عصر فرود مى آيد، آنگاه پيشاپيش آفتاب شخصيّتى آشكار مى گردد كه از چهره و حسب و نسبش شناخته مى شود" عرض كردم: او كيست؟ ✨فرمودند: سوگند به خدا! اميد است كه او اميرمؤمنان على عليه السلام باشد، و او همان آيه و نشانه آسمانى است. و آنجا كه خداى متعال خطاب به پيامبرصلى الله عليه و آله و سلم مى فرمايند: «لِتُنْذِرَ بِهِ» (2)»تا به وسيله او مردم را بيم دهى»، منظور اين است كه تا او را به مردم بشناسانى و مقام و منزلت او را آگاه سازى كه او حجّت خدا بر خلق اوست" 📚سوره شعراء آيه 4(1) سوره اعراف آيه 2(2) تأويل الآيات ج 1 ص 386 ح 3 تفسير برهان ج 3 ص 180 ح 10📚
⚜️✨✨⚜️✨✨⚜️✨✨⚜️✨✨⚜️✨✨⚜️✨✨⚜️ #مولا_امیرالمومنین_وجود_مبارک_خود_را_اینگونه_معرفی_میکند: ✅قال امیر المومنین(علیه السلام) فی خطبة التُطنجیه: ⚜️أنا الكَلَمَة الّتي بِها تَمَّت الأمُوُر وَ دَهَرَت الدُّهُور 🔆من كلمه اي هستم كه به سبب آن جميع امور كامل و استيفا مي گردد و به سبب آن جميع اعصار و روزگاران ايجاد مي شود. 📚 الزام الناصب فی اثبات الحجه الغائب (عج) ج ٢ ص ٢۰۴