eitaa logo
حرم
2.6هزار دنبال‌کننده
10هزار عکس
6.7هزار ویدیو
638 فایل
❤﷽❤️ 💚کانال حرم 🎀دلیلی برای حال خوب معنوی شما🎀 @haram110 ✅️لینک کانال جذاب حرم https://eitaa.com/joinchat/2765357057Cd81688d018 👨‍💻ارتباط با ادمین @haram1
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5897594468026026064.mp3
6.73M
🖤 ⏱ کلاس‌های سه‌دقیقه ای برای نوجوانان جلسه 56 یک تجارت پر سود! چه تجارتی در دنیا پر سودترین است؟! بخشش گناهان هزاران نفر در یک ثانیه! علیه السلام کارشناس : دکتر محمد فقیهی رضایی هدف ما آموزش نوجوانان است 👉 @haram110
یا امام رضا ...💔 قاب کردم همه جا بر روی دیوار،حرم نذر کردم که بیایم صد و یک بار، حرم آرزوی رمضان‌های مرا می بینی ؟! کاش مهمان بشوم لحظه‌ی افطار،حرم بحق_غریب_الغرباء_العفو @haram110
. 🔺 تقیه یعنی کتمان اعتقادات تا ضرری به دین و یا دنیای تو نرسد نه دین و دنیای دیگران: 🔺 تقیه تنها منحصر در عدم اظهار در برائت نیست بلکه چه بساء باید در اظهار توحید، نبوت و معاد، ولایت، نماز و روزه را هم بخاطر حفظ جان و یا مال تقیه کرد: 🔺 اینکه عده ای تقیه را فقط منحصر در اظهار برائت کرده اند اشتباه است: 🔸 موارد تشخیص تقیه را خود مکلّف باید تشخیص بدهد: 🔺 همانطور که معصومین علیهم السلام به عده ای دستور به تقیه داده بودند به عده ای دیگر دستور به ترک تقیه داده بودند: 🔺 تقیه برای عده ای واجب و برای عده ای دیگر حرام است: 🔺اگر تقیه سبب فساد در دین، و یا کشته شدن مومن، و یا تبلیغ ابوبکر و عمر بشود باید تقیه ترک شود و عده ای باید خود را برای کشته شدن در راه دین آماده کنند: 🔻 آیه (به مشركين و بتها دشنام نگوييد تا آنان ندانسته به خداوند دشنام ندهند) دلیل بر وجوب تقیه در تمام مراحل زندگی نیست: . شيخ المفيد - قدس الله نفسه زکیه - میفرماید: التقية كتمان الحق وستر الاعتقاد فيه ومكاتمة المخالفين وترك مظاهرتهم بما يعقب ضررا في الدين أو الدنيا… : ترجمه: 👈 تقيه یعنی كتمان حق، و پوشاندن اعتقادات حقی که به آن معتقد هستید و پنهان کردن اعتقادات در برابر مخالفین، و ترک چیزی که سبب ضرر به دین و یا دنیا بشود❗️ ✅ تقیه وقتی واجب است که قطعا بدانی و یا گمان قوی داشته باشی که عدم تقیه برای تو ضرر دارد پس وقتی نمیدان اگر حق را اظهار کنی برای تو ضرر دارد و یا گمان قوی به ضرر نداری پس تقیه واجب نیست❗️ معصومین علیهم السلام به بعضی از شیعیان دستور دادند که حق را اظهار نکنند و حقایق را بپوشانند چون این امر برای آنها بهتر بود! ⬅️ اما به طوائف دیگری از شیعان دستور دادند که با مخالفین مجادله کنند و حق را اظهار کنند چون میدانستند برای آنها ضرری ندارد❗️ 👈 پس تقیه بستگی به شرایط دارد و برای بعضیها واجب است و برای بعضی دیگر واجب نیست و باید حقوق را اظهار کنند و با مخالفین مجادله کنند! تصحيح اعتقادات الإمامية - الشيخ المفيد - الصفحة ١٣٧ . باز شیخ مفید در معنای تقیه میفرماید: 👈 من میگویم بدرستیکه تقیه در دین جایز است وقتیکه آدم بترسد به جانش ضرری برسد، و همچنین تقیه جایز است وقتی ضرری به مال و یا صلاح آدمی برسد. ✅ ممکن است أحيانا جایز باشد نه اینکه واجب باشد، و چه بساء یک وقتی ترک تقیه بهتر باشد و نباید تقیه کرد❗️ و من میگویم: تقیه در همه اقوال جایز است البته وقتی ضرورتی ایجاد شود، و شاید از روی لطف و صلاح نفس هم واجب شود! ☑️ تقیه جایز نیست اگر این تقیه سبب قتل مومنی بشود❗️ ☑️ تقیه جایز نیست اگر این تقیه سبب فساد در دین مردم شود❗️ أوائل المقالات - الشيخ المفيد - الصفحة ١١٨ . مرحوم آیت الله خوئی سید الفقها میفرمایند: ☑️ اگر تقیه سبب شود که دین مضمحل و نابود شود و یا باطل غالب و ظاهر شود و یا جبت و طاغوت - یعنی ابوبکر و عمر - ترویج شود، باید تقیه ترک شود حتی اگر عده ای کشته شوند❗️ 👈 پس باید خود را برای کشته شدن آماده کنند زیرا مفسده تقیه به مراتب از مفسده کشته شدن او عظیم تر و شدیدتر است❗️ التنقيح في شرح العروة الوثقى - السيد أبوالقاسم الخوئي - ج ۵ - الصفحه ۲۲۴. . سوال: امام رضا علیه السلام در روایتی می فرماید: اي پسر ابومحمود، مخالفین ما در فضائل ما به سه نوع حدیث جعل کردند: ۱. در غلو. ۲. در تقصیر در فهم حقوق ما. ۳. در مثالب دشمنان ما. پس وقتی مردم با اخبار غلو برخورد کنند شیعیان را تکفیر میکنند! و وقتی اخبار تقصیر بخورد کنند ما را مقصر میدانند! و وقتی با اخبار مطاعن با نام دشمنان ما برخورد کنند به ما توهین میکنند با آنکه قرآن فرموده است: (به مشركين و بتها دشنام نگوييد تا آنان ندانسته به خداوند دشنام ندهند). 👈 آیا واقعا طبق این روایت ما باید از سب علنی دشمنان ائمه خودداری کنیم⁉️ پاسخ علامه میلانی: 👈 ولایت بدون برائت تحقق ندارد، یا بی اثر است❗️ ☑️ البتّه برائت در بعضی شرائط نباید علنی باشد، همچنانکه در بعضی امکنه و ازمنه اعلان ولایت هم خلاف تقیه بوده است❗️ . سوال: تقیه براى چه موقع و در كجا رواست؟ 👈 آيا هميشه بايد حتى با وجود کوچکترین ضرر تقيه كرد⁉️ لطفاً توضيح دهيد. پاسخ علامه میلانی: تقیّه برای حفظ جان و مال و آبرو است! ☑️ لذا گاهی واجب است و گاهی حرام است❗️ ☑️ موارد را خود مکلّف باید تشخیص بدهد❗️ @haram110
حرم
✨🌏🌤 🌎🌤 🌤 🍃 #منجی_در_ادیان 💕 #امام‌زمان‌عج‌در‌ادیان‌و‌مذاهب‌مختلف🗞 #مهدویت_در_نگاه_اهل_سنت ۴ 📖 ⭕️
✨🌏🌤 🌎🌤 🌤 🍃 💕 🗞 ۵ 📖 ⭕️ ستاره ای درخشان 🔹 چهره ی نورانى كه در ویژگی های اولياى الهى سراغ داریم، در كاملترين حالت، براى موعود بشريت، حجت بن الحسن ذكر شده است؛ تا جایی كه درخشندگى چهره ی ایشان، بر کسی پوشیده نیست. 🔸 جوينى (همچنین كنجى، شافعى، محقق اربلى) از رسول خدا چنين روايت كرده است: «مهدى از فرزندان من است، چهره اش همانند ستاره اى درخشان میباشد.» 📚 بررسی تطبيقى مهدويت در روايات شيعه و اهل سنت، ص ۱۱۶ كنجى شافعى، البيان فى اخبار صاحب الزمان، باب ٧، ح ۵٠ و مقدسى، شافعى، عقد الدرر، باب ، ص ٣٨ 💐السَّلَامُ عَلَى رَبيعِ الاَنامِ وَ نَضْرَةِ الْأَيَّام💐 🆔 @haram110
4_310226054725763840.mp3
3.24M
🎧آنچه خواهید شنید؛👇 ✍ و افتاده ايم در سراشیبی ظهور! آنقدر که، شاید ازنزدیک بودنش،غافلگیر شویم! 💓برای بازی های کودکانه، فرصت نیست، باید زودتر آشتی کنیم...👇 🔊 💐السَّلَامُ عَلَى رَبيعِ الاَنامِ وَ نَضْرَةِ الْأَيَّام💐 @haram110
4_5960544841610822992.m4a
12.38M
پیشنهاد دانلود برای شیعیان اهل‌بیت علیهم السلام ⚡️موضوع:تناقض در ادعای ملاقات استاد سيدعبدالصمد موسوي @haram110
🙏💎🙏 شب 27 ماه رمضان، از شب های قدر 1) عَنِ النَّبِيِّ صلّی الله علیه و آله قال:‏ أَنَّهَا لَيْلَةُ سَبْعٍ‏ وَ عِشْرِينَ.‏ (إقبال الأعمال، ص66) رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: شب قدر، شب 27 ماه رمضان است. 2) قَالَ مُعَاوِيَةُ لِحَسَنِ بنِ عَلِیٍّ علیه السلام: يَا أَبَا مُحَمَّدٍ! أَخْبِرْنَا عَنْ لَيْلَةِ الْقَدْرِ؟ قَالَ: فَتَطْلُبُ مِنْ لَيْلَةِ ثَلَاثٍ وَ عِشْرِينَ إِلَى لَيْلَةِ سَبْعٍ وَ عِشْرِينَ. (بحارالأنوار، ج44 ،ص42 به نقل از تحف العقول) معاویه به حضرت مجتبی علیه السلام گفت: ای ابومحمد! به ما از شب قدر خبر بده. فرمود: شب قدر را ازشب بیست و سوم تا شب بیست و هفتم طلب کنید. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج» @haram110
🙏💎🙏 نمازهای مهمّ شب بیست و هفتم ماه رمضان 1) قال امیرُالمؤمنین علیه السلام: مَنْ صَلَّى لَيْلَةَ سَبْعٍ‏ وَ عِشْرِينَ‏ مِنْهُ أَرْبَعَ رَكَعَاتٍ بِفَاتِحَةِ الْكِتَابِ وَ تَبَارَكَ الَّذِي‏ بِيَدِهِ الْمُلْكُ مَرَّةً، فَإِنْ لَمْ يَحْفَظْ تَبَارَكَ فَبِخَمْسٍ وَ عِشْرِينَ مَرَّةً قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ وَ لِوَالِدَيْه‏. (بحارالأنوار، ج97، ص384- 385 به نقل از اربعین شهید) امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: هرکس در شب بیست و هفتم ماه رمضان 4 رکعت نماز بخواند، در هر رکعت یک بار سوره حمد و یک بار سوره تبارک( و اگر سوره تبارک را حفظ نباشد، در هر رکعت، 25 مرتبه سوره توحید بخواند)، خداوند او و والدین او را می آمرزد. 2) عَنْ جَعْفَرٍ عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام عَنِ النَّبِيِّ صلّی الله علیه و آله قال: مَنْ صَلَّى لَيْلَةَ سَبْعٍ‏ وَ عِشْرِينَ‏ رَكْعَتَيْنِ، يَقْرَأُ فِي كُلِّ رَكْعَةٍ فَاتِحَةَ الْكِتَابِ وَ إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ مَرَّةً وَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ خَمْساً وَ عِشْرِينَ مَرَّةً، فَإِذَا سَلَّمَ اسْتَغْفَرَ مِائَةَ مَرَّةٍ وَ صَلَّى عَلَى النَّبِيِّ وَ آلِهِ مِائَةَ مَرَّةٍ، فَقَدْ أَدْرَكَ لَيْلَةَ الْقَدْرِ. (مستدرك الوسائل، ج‏7، ص483- 484 به نقل از لبّ اللّباب راوندی) حضرت صادق علیه السلام از پدران گرامیش علیهم السلام از رسول خدا صلّی الله علیه و آله نقل می کند که فرمود: هرکس شب بیست و هفتم ماه رمضان، دو رکعت نماز بخواند، در هر رکعت، یک بار حمد، یک بار سوره قدر و 25 بار سوره توحید، و بعد از نماز 100 بار استغفار کند و 100 بار صلوات فرستد، همانا شب قدر را درک کرده است. مرحوم محدّث نوری در ذیل روایت فوق می فرماید: این روایت با این مطلب که شب قدر، شب بیست و سوم ماه رمضان است، منافات ندارد، زیرا این روایت می تواند به کسی اختصاص داشته باشد که شب بیست و سوم ماه رمضان را از دست داده و می تواند شب بیست و هفتم را درک کند. (مستدرك الوسائل، ج‏7، ص484) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج» @haram110
🙏💎🙏 نمازهای مهمّ شب بیست و هفتم ماه رمضان 1) قال امیرُالمؤمنین علیه السلام: مَنْ صَلَّى لَيْلَةَ سَبْعٍ‏ وَ عِشْرِينَ‏ مِنْهُ أَرْبَعَ رَكَعَاتٍ بِفَاتِحَةِ الْكِتَابِ وَ تَبَارَكَ الَّذِي‏ بِيَدِهِ الْمُلْكُ مَرَّةً، فَإِنْ لَمْ يَحْفَظْ تَبَارَكَ فَبِخَمْسٍ وَ عِشْرِينَ مَرَّةً قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ وَ لِوَالِدَيْه‏. (بحارالأنوار، ج97، ص384- 385 به نقل از اربعین شهید) امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: هرکس در شب بیست و هفتم ماه رمضان 4 رکعت نماز بخواند، در هر رکعت یک بار سوره حمد و یک بار سوره تبارک( و اگر سوره تبارک را حفظ نباشد، در هر رکعت، 25 مرتبه سوره توحید بخواند)، خداوند او و والدین او را می آمرزد. 2) عَنْ جَعْفَرٍ عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام عَنِ النَّبِيِّ صلّی الله علیه و آله قال: مَنْ صَلَّى لَيْلَةَ سَبْعٍ‏ وَ عِشْرِينَ‏ رَكْعَتَيْنِ، يَقْرَأُ فِي كُلِّ رَكْعَةٍ فَاتِحَةَ الْكِتَابِ وَ إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ مَرَّةً وَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ خَمْساً وَ عِشْرِينَ مَرَّةً، فَإِذَا سَلَّمَ اسْتَغْفَرَ مِائَةَ مَرَّةٍ وَ صَلَّى عَلَى النَّبِيِّ وَ آلِهِ مِائَةَ مَرَّةٍ، فَقَدْ أَدْرَكَ لَيْلَةَ الْقَدْرِ. (مستدرك الوسائل، ج‏7، ص483- 484 به نقل از لبّ اللّباب راوندی) حضرت صادق علیه السلام از پدران گرامیش علیهم السلام از رسول خدا صلّی الله علیه و آله نقل می کند که فرمود: هرکس شب بیست و هفتم ماه رمضان، دو رکعت نماز بخواند، در هر رکعت، یک بار حمد، یک بار سوره قدر و 25 بار سوره توحید، و بعد از نماز 100 بار استغفار کند و 100 بار صلوات فرستد، همانا شب قدر را درک کرده است. مرحوم محدّث نوری در ذیل روایت فوق می فرماید: این روایت با این مطلب که شب قدر، شب بیست و سوم ماه رمضان است، منافات ندارد، زیرا این روایت می تواند به کسی اختصاص داشته باشد که شب بیست و سوم ماه رمضان را از دست داده و می تواند شب بیست و هفتم را درک کند. (مستدرك الوسائل، ج‏7، ص484) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج» @haram110
4_5920320883745884376.pdf
673.9K
ادعیه شب 27 ماه رمضان ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج» @haram110
⚡️ نماز پر فضیلت والدین برای شب پنج شنبه 1)رَوَى ابْنُ‏ مَسْعُودٍ عَنِ النَّبِيِّ صلّی الله علیه و آله أَنَّهُ قَالَ:‏ مَنْ صَلَّى لَيْلَةَ الْخَمِيسِ‏ بَيْنَ الْمَغْرِبِ وَ الْعِشَاءِ الْآخِرَةِ رَكْعَتَيْنِ، يَقْرَأُ فِي كُلِّ رَكْعَةٍ فَاتِحَةَ الْكِتَابِ مَرَّةً، وَ آيَةَ الْكُرْسِيِّ خَمْسَ مَرَّاتٍ، وَ قُلْ يا أَيُّهَا الْكافِرُونَ‏ وَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ وَ الْمُعَوِّذَتَيْنِ كُلَّ وَاحِدٍ مِنْهَا خَمْسَ مَرَّاتٍ، فَإِذَا فَرَغَ مِنْ صَلَاتِهِ اسْتَغْفَرَ اللَّهَ تَعَالَى خَمْسَ عَشْرَةَ مَرَّةً، وَ جَعَلَ ثَوَابَهَا لِوَالِدَيْهِ، فَقَدْ أَدَّى حَقَّ وَالِدَيْه‏.(مصباح المتهجد، ج‏1، ص 255/ جمال الأسبوع،ص 142) رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: هرکس شب پنج شنبه، بین نماز مغرب و عشا، دو رکعت نماز بخواند، در هر رکعت یک بار حمد، 5 بار آیة الکرسی، و هر یک از سوره های کافرون، توحید، فلق و ناس(یعنی معوَّذَتَین) را 5 بار بخواند، و بعد از نماز 15 بار استغفار نماید، و ثواب این نماز را به پدر و مادرش تقدیم کند، حقّ والدین را ادا نموده است. 2)رَوَى ابْنُ‏ مَسْعُودٍ عَنِ النَّبِيِّ صلّی الله علیه و آله أَنَّهُ قَالَ‏: مَنْ صَلَّى لَيْلَةَ الْخَمِيسِ‏ بَيْنَ الْمَغْرِبِ وَ الْعِشَاءِ الْآخِرَةِ رَكْعَتَيْنِ يَقْرَأُ فِي كُلِّ رَكْعَةٍ فَاتِحَةَ الْكِتَابِ مِائَةَ مَرَّةٍ وَ يُرْوَى مَرَّةً وَاحِدَةً، وَ آيَةَ الْكُرْسِيِّ خَمْسَ مَرَّاتٍ، وَ قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ وَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ وَ الْمُعَوِّذَتَيْنِ كُلَّ وَاحِدَةٍ مِنْهُنَّ خَمْسَ عَشْرَةَ مَرَّةً، فَإِذَا فَرَغَ مِنْ صَلَاتِهِ اسْتَغْفَرَ اللَّهَ تَعَالَى خَمْسَ عَشْرَةَ مَرَّةً، وَ جَعَلَ ثَوَابَهُ لِوَالِدَيْهِ فَقَدْ أَدَّى حَقَّ وَالِدَيْهِ، وَ يَقُولُ: «اللَّهُمَّ اجْعَلْ ثَوَابَهَا لِوَالِدَيَّ». فَإِذَا فَعَلَ ذَلِكَ أَدَّى حَقَّهُمَا، وَ أَعْطَاهُ اللَّهُ مَا أَعْطَى الشُّهَدَاءَ، وَ إِذَا مَرَّ عَلَى الصِّرَاطِ كَانَ مَلَكٌ عَنْ يَمِينِهِ وَ مَلَكٌ عَنْ شِمَالِهِ يُشَيِّعُونَهُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ بِالتَّكْبِيرِ وَ التَّهْلِيلِ حَتَّى يَدْخُلَ الْجَنَّةَ، وَ يَنْزِلُ فِي قُبَّةٍ بَيْضَاءَ، فِيهَا بَيْتٌ مِنْ زُمُرُّدٍ أَخْضَرَ، سَعَةُ ذَلِكَ الْبَيْتِ كَأَوْسَعِ مَدِينَةٍ فِي الدُّنْيَا سَبْعَ مَرَّاتٍ، ... ، يُعْطِي اللَّهُ تَعَالَى هَذَا الثَّوَابَ لِمَنْ يُصَلِّي هَذِهِ الصَّلَاةَ، وَ يَجْعَلُ ثَوَابَهَا لِوَالِدَيْهِ، وَ لَهُ مِثْلُ ذَلِكَ، وَ لَا يُنْقَصُ مِنْ أَجْرِهِ شَيْ‏ءٌ، وَ كَتَبَ لَهُ بِكُلِّ رَكْعَةٍ عَشْرَةَ آلَافِ صَلَاةٍ، وَ أَعْطَاهُ اللَّهُ بِكُلِّ شَعْرَةٍ عَلَى جَسَدِهِ نُوراً، هَذَا جَزَاءُ اللَّهِ لِأَوْلِيَائِه.(جمال الأسبوع، ص 99-100)‏ رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: هرکس شب پنج شنبه، بین نماز مغرب و عشا، دو رکعت نماز بخواند، در هر رکعت 100 بار حمد (و به روایت دیگر یک بار حمد)، 5 بار آیة الکرسی، و هر یک از سوره های کافرون، توحید، فلق و ناس(یعنی معوَّذَتَین) را 15 بار بخواند، و بعد از نماز 15 بار استغفار نماید، و بگوید: «بار الها! ثواب این نماز را برای پدر و مادرم قرار ده» در این صورت حقّ والدین را ادا نموده است، و خداوند آنچه به شهدا اعطا نموده است، به وی می بخشد، و هنگامی که از صراط عبور می کند، یک فرشته از سمت راست، و یک فرشته از سمت چپ او قرار می گیرند و از جلو، وی را با تکبیر و تهلیل مشایعت می کنند تا آن که به بهشت وارد شود. وی در بهشت به قبه ای سفید فرود می آید. در آن قبّه، خانه ای از زمرّد سبز قرار دارد. وسعت آن خانه، هفت برابر بزرگ ترین شهری از شهرهای دنیاست. ... خداوند این پاداش را به کسی می دهد که این نماز را بخواند و پاداشش را برای پدر و مادر خود قرار دهد. همچنین نظیر این ثواب بدون آن که ذرّه ای کم شود، برای خود وی نیز منظور می شود. خداوند به ازای هر رکعت از این نماز، ده هزار نماز می نویسد، و به ازای هر مویی که در بدن دارد، نوری به او اعطا می کند. این است پاداشی که خداوند برای اولیای خویش تمهید نموده است. ✅ «اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
👥 در شب های قدر برای سلامتی مولایمان، حضرت صاحب الزّمان علیه السلام صدقه دهیم رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: حضرت موسی علیه السلام به خداوند عرض کرد: خدای من! قرب تو را می‌خواهم. فرمود: قرب من برای کسی است که شب قدر را بیدار بماند. عرض کرد: خدای من! رحمت تو را می‌خواهم، فرمود: رحمت من برای کسی است که شب قدر به مساکین رحم نماید. عرض کرد: خدای من، جواز عبور از صراط را می‌خواهم، فرمود: این جواز برای کسی است که در شب قدر صدقه ای بدهد. (بحارالأنوار، ج 98، ص 145 به نقل از اقبال الاعمال) 👌توجّه: پس در این شب عزیز برای سلامتی مولایمان حضرت صاحب الزّمان علیه السلام، صدقه دهیم. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»