22.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
{اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج}
واسطهٔ فهم قرآن...
بعضیها میخواهند جای ائمهٔ اطهار علیهم السلام را بگیرند!
🎤آیتاللّه سیّد محمود بحرالعلوم میردامادی؛
22.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
{اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج}
تفاوت بین شکر و حمد/
🎤استاد معاونیان؛
29.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
{اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج}
دیدگاه عجیب اهل خلاف، نسبت به پیامبر اکرم صلّی اللّه علیه و آله!
🎤حجّتالاسلام نعمتشاهی؛
27.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
{اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج}
عوامل سخت جان دادن/
🎤استاد معاونیان؛
4_6037277387291366707.mp3
11.99M
•مناجات با امام زمان علیه السلام:
شبیه برف که درگیر آفتاب شده...😭
🎤استاد شیخ حسین یوسفی؛
🌴🌸🍃🌴🌸🍃🌴🌸🍃🌴🌸🍃
هر روز معرفی یکی از 30 نفر از ملعون ترین و خبیث ترین نفراتی که در واقعه کربلا بیشترین ظلم را به امام حسین علیه السلام و یاران و اهل بیتش وارد کردند👇👇
#حکیم_بن_طفیل_طایی_سنبسی لعنت الله علیه
او از قبیله طی و از همین جهت طائی می گفتند. سنبسی را نیز با اعراب مختلف، سنبسی و ... خوانند.
او از سران و اشراف کوفه و منافقان و حامیان سرسخت حکومت یزید بود و در کربلا در قتل و غارت و جنایات دیگر دست داشت.
جنایاتش:
روز عاشورا، آن زمان که عباس بن علی علیه السلام، به سمت رود فرات رفت تا برای خیمه های امام حسین علیه السلام آب بیاورد، حکیم همراه زید بن ورقاء در یکی از نخلستان های اطراف کمین کرد و بطور ناگهانی به حضرت اباالفضل العباس علیه السلام حمله برد و دستان حضرتش را قطع کردند.
به نقل برخی مورخین، حکیم بن طفیل در آخرین لحظه، عمودی از آهن به فرق مبارکش زد و آن حضرت نقش بر زمین شد. عده ای نام آن خبیث را، نوفل ازرق گفته اند.
بعد از شهادت حضرت عباس علیه السلام حکیم جامه و سلاح او را به سرقت برداشت. تمام مقاتل، او را از قاتلین حضرت ابالفضل العباس علیه السلام می دانند.
بعد از شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام در روز عاشورا، به دستور عمر بن سعد همراه با 10 نفر دیگر بر بدن آن حضرت اسب تاختند و استخوان های سینه و پشت و پهلوی حضرتش را در هم شکستند (لعنت خداوند بر آنها)
سرنوشت او:
عبيد الله بن كامل از فرماندهان سپاه مختار او را دستگير كرده او را برهنه كردند و دست بسته در كنار ديوار نگاه داشتند و آن قدر تير بر او زدند تا مرد سپس سر او را به نزد مختار بردند.
بر #مالک_بن_یسر تا قیامت لعنت
بر #حصین_بن_تمیم تا قیامت لعنت
بر #ابحر_ابن_کعب تا قیامت لعنت
بر #سنان_بن_انس_نخعی تا قیامت لعنت
بر #اسحاق_بن_حوبه_حضری تا قیامت لعنت
بر #حکیم_بن_طفیل_طایی_سنبسی تا قیامت لعنت
📚نفسالمهموم
📚ترجمه کامل ابن اثیر
📚تاریخ طبری
📚منتهیالامال
📚ابصار العین
📚موسوعه الامام الحسین به نقل از: عمادالدین طبری، نفس المهموم، کامل بهائی، لهوف، ارشاد و بسیاری منابع دیگر
✨یا علی✨
#معرفی_یاران_امام_حسین(ع)📜
#یار_هفتم_و_هشتم💕
💙 #سیفبنالحارث #مالكبنعبدالله💙
این دو برادر مادرى به همراه غلامشان شبیب روز عاشورا هنگامى كه امام حسین علیهالسلام را در آن حال مشاهده كردند، گریه كنان به خدمت امام آمده و به اردوى او ملحق شدند.
امام (ع)به آنها فرمود: اى فرزندان برادرم! چرا مىگریید؟! به خدا سوگند بعد از گذشت ساعتى چشمانتان روشن خواهد شد.
گفتند: خدا ما را فداى تو گرداند، بر خود نمىگرییم بلكه گریه مىكنیم براى این كه شما را در محاصره این گروه مىبینیم و قدرت نداریم تا به چیزى بیش از جانمان از تو حمایت كنیم!
امام (ع) فرمود: خدا شما را به خاطر این همراهى و یارى، بهترین پاداشى كه به متقین میدهد، عطا نماید.
این دو برادر ایستاده بودند و حنظلة بن اسعد مردم كوفه را موعظه مىنمود و مبارزه كرد تا به شهادت رسید، آنگاه این دو برادر به سوى سپاه كوفه حركت كرده و روى به امام حسین علیهالسلام نموده گفتند: السلام علیك یابن رسول الله! امام علیه السلام فرمود: رحمت و سلام و بركات خدا بر شما باد.
پس در حالى كه هماهنگ مبارزه مىكردند و یكى از دنبال دیگرى بود، هر دو به فیض شهادت نائل آمدند.
#ادامه_دارد.....
📗این دو برادر مادرى هستند و پدران آنها حارث و عبدالله فرزندان سریع بن جابر از قبیله همدان هستند.
(وسیلة الدارین 154).
📒 ابصار العین، 78.
💚الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَـــ الْفَـــرَج💚
⚫️ #چهار_نفرینى_كه_در_روز_عاشورا_مستجاب_شد!
♨️مردى كه دو پا و دو دست او قطع شده بود و هر دو چشمش نیز كور بود، فریاد مى زد: خدایا مرا از آتش🔥 نجات بده!
✳️به او گفتند:از براى تو که مجازاتى باقى نمانده، باز مى گویى خدایا مرا از آتش نجات بده؟!
🔴گفت: من در كربلا با افرادى بودم، كه امام حسین (علیه السلام) را كشتند، وقتى امام شهید شد، مردم لباسهاى او را به تاراج بردند.
💠شلوار و بند شلوار گران قیمتى در تن آن حضرت دیدم، دنیاپرستى مرا به آن داشت تا آن بند قیمتى را از شلوار درآورم.
🔘به طرف پیكر حسین (علیه السلام) نزدیك شدم.
💥همین كه خواستم آن بند را باز كنم، ناگاه دیدم آن حضرت دست راستش را بلند كرد و روى آن بند نهاد!
من نتوانستم دست آن مظلوم را كنار بزنم، لذا دستش را قطع كردم!
♨️ همین كه خواستم آن بند را بیرون آورم، دیدم حضرت دست چپ خود را بلند كرد و روى آن بند نهاد!
🔥 هر چه كردم نتوانستم دستش را از روى بند بردارم، بدین جهت دست چپش را نیز بریدم!
⛔️باز تصمیم گرفتم آن بند را بیرون آورم، صداى وحشتناك زلزله اى را شنیدم!
🔷 ترسیدم و كنار رفتم و شب در همان جا كنار بدن هاى پاره پاره شهدا خوابیدم.
♻️ناگاه،در عالم خواب، دیدم كه گویا محمّد(صلی الله علیه و آله و سلم) همراه على (علیه السلام) و فاطمه (سلام الله علیها) آمد، حسین علیه السلام را بوسید و سپس فرمود:
پسرم تو را كشتند، خدا كسانى را كه با تو چنین كردند بكشد!
🌸شنیدم امام حسین (علیه السلام) در پاسخ فرمود:
شمر مرا كشت و این شخص كه در اینجا خوابیده، دست هایم را قطع كرد.
🌷فاطمه (سلام الله علیها) به من روى كرد و فرمود:
خداوند دست ها و پاهایت را قطع و چشم هایت را كور نماید و تو را داخل آتش🔥 نماید!
⚡️از خواب بیدار شدم. دریافتم كه كور شده ام و دست ها و پاهایم قطع شده.
✳️ سه دعاى فاطمه (سلام الله علیها) به استجابت رسیده و هنوز چهارمى آن یعنى ورود در آتش باقى مانده، این است كه مى گویم: خدایا! مرا از آتش نجات بده...
🔥لعنت الله علی قوم الظالمین...
💠▪️💠▪️💠▪️💠▪️💠▪️💠
📙بحارالانوار، ج 1 ص 723 ح 5 3
امام حسین علیه السلام:
سوگند به خدا خون من از جوشش باز نمی ایستد تا خداوند مهدی را برانگیزد.
📚مناقب ابن شهرآشوب،ج۴،ص۸۵
#اللـهـمعجلفـــرجالمـنـتـقـم😭
4_6012406069198848673.mp3
11.11M
#کلیپ_صوتی
💠 عنوان:
#بررسی_تحریفات_عاشورا_دهم
#قسمت_پایانی
👈 خلاصه ای از بحث:
نکته کلیدی در بسته شدن باب تحریفات در اذهان این می باشد که بدانیم و بپذیریم که "خداوند" امامان را بر ما برتری داده است.
🎙سخنران :
#دکتر_محمد_دولتی
⏰ زمان:۴۶دقیقه و ۱۵ثانیه
➖➖➖
⬅️ نگاه به عنوان "تحریفات عاشورا" از منظر و دیدگاهی متفاوت ،
استماع فرمائید و نشر دهید.
حرم
✧✿﷽✿✧┅✧⊹┅┄┄ ◼️▪️پژوهشی در باب 🔍 #تفکر_عثمانی در واقعه کربلا قسمت • دهم ✔️ ↪️ درقسمت قبل بیان شد
✧✿﷽✿✧┅✧⊹┅┄┄
◼️▪️پژوهشی در باب 🔍 #تفکر_عثمانی در واقعه کربلا قسمت • یازدهم ✔️
✍🏻 پس از صلح حضرت کریم آل الله امام حسن المجتبی علیه السلام و به قدرت رسیدن معاویه لعین ، مذهب عثمانی رونق بیشتری گرفت و در شهرها و مناطق دیگری غیر از بصره و شام نیز رواج یافت؛ مناطقی مانند جزیره «شامل شهرهای موصل، نصیبین، دارا، سنجار، آمد، هِیت، عانات، حمص، قرقيسيا و رقه و رُها» یمن «شامل صنعا و نجران» ری و حتی کوفه. نوع تفکر عثمانی شام و بصره و ری از گونه افراطی آن یعنی ناصبی بوده است
🔶 اگر نگوییم که قتل عثمان لعین بر مسائل فکری و مذهبی بیش از تأثیر آن بر حوزه سیاست بوده به یقین کمتر نیز نبوده است. تفکر عثمانی مانند هر تفکر سیاسی و مذهبیِ دیگری از شدت و ضعف برخوردار بود، دست کم این بود که خلافت امام علیه السلام را قبول نداشتند و شاید بتوان گفت که حد متوسط آن، ناخرسندی و ناخشنودی از حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام بود. اما نوع افراطی آن در نصب و ناصبیها ظاهر میشد که با سَب و لعن حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام و اهل بیت علیهم السلام همراه بود. عثمانی مذهبها، تنها به خلافت تثليث «یعنی خلافت ابوبکر زندیق و عمربن زنا و عثمان لنگ لعین» معتقد بودند و خلافت حضرت آیت الله العظمی امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام را تنها دوران فتنه بر میشمردند. کتابهایی که با عنوان «السنه» از سوی دانشمندان آنان در قرن سوم و چهارم نوشته شده بود، در پی محدوده جماعت عمریه واقعی بودند که از معنای یک حداقلی، یعنی اعتقاد به شیخین، یک معنای حداکثری بمعنای اعتقاد به تثلیثِ خلافت بود. این اندیشه تا نیمه اول قرن سوم هجری ادامه داشت تا اینکه احمد ابن حنبل لعین، امام حنابله مسئله تربیع «خلافت خلفای چهارگانه؛ ابوبکر، عمر، عثمان و علی علیه السلام» را مطرح کرد و با تألیف کتاب «فضائل الصحابه و برشمردن فضایل بسیاری از حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام این اندیشه را در میان اهل حدیث و حنابله نهادینه کرد و خلافت آن حضرت علیه السلام را پس از آن سه نفر مشروع اعلام کرد. اما هیچوقت از برتری آنان بر حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام عدول نکرد و سخت معتقد بود که ابتدا باید به خلافت آن سه معتقد شد سپس به خلافت خلیفه چهارم. این حداقل چیزی بود که یک عثمانی مذهب به آن معتقد بود.
📚 الفتوح، ۲/۳۵۰
انساب الاشراف، ص ۴۵۳ و ۴۵۸
دراسات فی الحدیث و المحدثین، ص ۱۸۶
الانساب، ۴/۷۴
⚫️ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است⚫️
الهی بِحَقِ السّیدة زِینَب ْسَلٰام ُاَللّهْ عَلَیْها َّعَجّل لِوَلیکَ الغَریبِ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻
‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️
ید الله فـــــوق ایدیهم
#علـــــی یــــــد الله است..
بمیرد دشمن حیــــــدر
#علــــــی ولــــــی الله است..
حرم
✧✿﷽✿✧┅✧⊹┅┄┄ ◼️▪️پژوهشی در باب 🔍 #حرکت_حضرت_سیدالشهداحسینبنعلی_عليه السّلام #عاشورا_در_عامه #مقتل
✧✿﷽✿✧┅✧⊹┅┄┄
◼️▪️پژوهشی در باب 🔍 #حرکت_حضرت_سیدالشهداحسینبنعلی_عليه السّلام #عاشورا_در_عامه #مقتل قسمت • سیزدهم ✔️
⚠️ إهانت و تهمتِ عبد الله بن عمر بن خطّاب زنازاده، به امام حسین علیه السّلام
پیشتر هم بیان شد که عبد الله بن عمر بن خطّاب در تضعیف و تئوریزه کردن شهادت امام حسین علیه السّلام نقش به سزایی داشت. اینکه چندین بار تکرار کردهام، علّتش این است که توجّه دهم بر این نکته که او نیز مانند پدرش در دشمنی با اهل بیت علیهم السّلام فعّال بودهست. وی نه تنها با امام حسین علیه السلام، بلکه با حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام و امام حسن علیه السّلام هم بیعت و همراهی نکرد، ولی با ذلّت و خفّت با حَجّاج بن یوسف ملعون بیعت کرد.
در یکی از گفتگوهایی که از او با امام حسین علیه السّلام نقل کردهاند، چنین جسارت کرده:
«قالَ ابنُ عُمَرَ لِحُسَینٍ علیه السلام: لا تَخرُج، فَإِنَّ رَسولَ اللّهِ (صلی الله علیه و آله) خَیَّرَهُ اللّهُ بَینَ الدُّنیا وَ الآخِرَةِ فَاختارَ الآخِرَةَ، و أنتَ بَضعَةٌ مِنهُ، و لا تَنالُها _ یَعنِی الدُنيا _ فَاعتَنَقَهُ و بَکی و وَدَّعَهُ.»
✍🏻 او به امام علیه السلام گفت: از سفرت منصرف شو، جدّت رسول خدا (صلی الله علیه و آله ) بین انتخاب دنیا و آخرت مخیّر شد و او آخرت را برگزید. تو نیز پاره تن اوئی، دنیا را رها کن. !!!!! سپس او را در آغوش گرفت و گریست و وداع نمود.
📚 الطبقات الکبری، الناشر: دار الكتب العلمية - بيروت ١۰/ ٤٤٤
✅ دقّت کنید که او حرکت امام علیه السلام را دنیادوستی مینامد، و به حضرت علیه السلام میآموزد که مانند جدّت به فکر آخرت باش !!!!! نستجیر بالله؛ مِن هَوان الدنيا على الله همين است که منافقی کافر به ولایتِ إلهی، امام حسین علیه السّلام را پند و اندرز دهد و از دنیادوستی بر حذر دارد !!!! در حالی که خودش با دستگاه حکومتِ وقت زد و بند داشت! نفاق یعنی همین که او امام علیه السلام را پاره تن رسول خدا صلی الله علیه واله خطاب میکند، ولی یاریاش نمیکند !!! گریه او نیز از سر نفاق است، یعنی من تو را بر حذر داشتم، نصحیت مرا نشنیدی و میروی کُشته میشوی، و بعد به حرف من خواهی رسید. تا بعداً مردم مدینه بگویند که فقیه ما چقدر دلسوز و خیرخواه بود و اگر با حسین ( علیه السّلام ) نرفت میدانست چه خبر است. ( تازه اگر واقعا گریسته باشد. ) در نقلهای دیگر نیز ابن عمر، امام علیه السلام را مانند پدر و برادرش، فریبخوردهی مردم کوفه معرفی کرده، و حضرت علیه السلام را متّهم به بر هم زدن نظم و وحدت اسلامی نموده و به نوعی شورشی نشان داده که خواهد آمد ان شاء الله! در حالی که حکومت يزيد کافر لعنه الله اسلامی نبود تا وحدتش محفوظ باشد! امّا دشمنی این خانواده با خاندان حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله، باعث شده بود که راضی به حکومت و ولایت هر کلب و خنزير و حماری باشند، ولی زیر بار ولایت الهیه اهل بیت علیهم السلام نروند.
👈🏻 حال، رفتار عبدالله بن عمر چند پیامد داشت:
الف) تقویت، و مشروعیتبخشیدن به حکومت يزيد ملعون
ب) امام حسین علیه السّلام در أفکار عمومی متّهم شد به دنیاطلبی، وحدتشکنی، فریبخوردگی، عدمتعقّل، و در نهایت نوعی خودکشی در کربلا ( معاذ الله )
ج) مردم میدیدند و میشنیدند که فقیه بزرگ مدینه با رفتار و عملش، حرکت امام حسین علیه السّلام را نهی و مذمّت میکند! خب مردمی که آن حضرت را "امام و معصوم و واجب الطاعة" نمیدانستند، به فقیه مدینه اقتدا کردند و گفتند: اگر همراهی کردن با حسین (علیه السّلام) معقول و مشروع بود، باید پسر غاصب دوم نیز با او همراهی مینمود.
⚫️ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است⚫️
الهی بِحَقِ السّیدة زِینَب ْسَلٰام ُاَللّهْ عَلَیْها َّعَجّل لِوَلیکَ الغَریبِ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻
‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️
ید الله فـــــوق ایدیهم
#علـــــی یــــــد الله است..
بمیرد دشمن حیــــــدر
#علــــــی ولــــــی الله است..