eitaa logo
کتابخانه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها
4.8هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
616 ویدیو
839 فایل
کتابخانه آستان مقدس (در ایام غیر تعطیل) آماده خدمت رسانی به اعضای محترم می باشد. ساعت کار خواهران 8 الی 20 ساعت کار برادران 8 الی 20:15 جهت ارتباط مستقیم @mn_sedigh تلفن: 37840750 الی 53
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نامت محمد؛ لقبت امین؛ فرستاده آخرین خدا بر زمین. «تبارک الله احسن الخالقین». پیامبری ات مبارک که روح انسانیت را در باغ جان ها شکوفا کردی. 🔷🔸💠🔸🔷 https://eitaa.com/joinchat/4045733908C710c8085de
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨آیین نقاره زنی به مناسبت شب عید مبعث 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 🔷🔶🔹🔸 🕌 اداره خانواده حرم مطهر 📣 کانال تخصصی خانواده فاطمی https://eitaa.com/joinchat/1443561510Cdccfd61dde
🛑 شیوه دریافت نوبت اتاق عقد حرم مطهر حضرت معصومه علیها السلام 🔹متقاضیان اجرای عقد در حرم مطهرپس ازانجام آزمایش وثبت در دفاتر ازدواج نسبت به تعیین نوبت عقد با مراجعه به نشانی اینترنتی amfm.ir/wed نسبت به تکمیل فرایند ثبت نام بر اساس توضیحات مندرج اقدام نمایند. 🔹 زمان فعالیت: همه روزه به غیر از روزهای تعطیل ازساعت١١لغایت١٨ 🔹آدرس حرم مطهر جنب درب ٢۴ اتاق پیوند های آسمانی جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن زیر تماس حاصل فرمایید. 📞٠٢۵٣٧١٧۵۴٠۴ آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام
کتاب_صوتی سمرقند مهم‌ترین شخصیت در کتاب «سمرقندِ» امین معلوف، «عمر خیام نیشابوری» است، اما نه فقط به‌عنوان حکیم، دانشمند یا ریاضی‌دان و منجم، بلکه در مقام شاعری آزاده و فرهیخته. مخاطب ناآشنا با خیام، بیش از هرچیز با آزادگیِ وی در خلوتگاهش آشنا می‌شود؛ شاعری آزاداندیش، باهوش و حساس که روزی تصمیم می‌گیرد از شهری دیدن کند که در کتاب‌های آن زمان، به‌صورت شهری خیال‌انگیز و افسانه‌ای توصیف می‌شد: نگینی سبز و محصور در مناره‌های آجری همراه با گنبدهایی پوشیده از کاشی‌‌های آبی رنگ؛ شهری آباد با بازارهایی پُررونق که از آن بوی خوش ادویه به مشام می‌رسد، همچنان‌که پارچه‌های رنگارنگش چشم را نوازش می‌دهند... . اما در کتاب معلوف، سمرقندی که خیام به کشف آن می‌رسد، آمیخته به شراب تلخ اشعارش است: خاصِ شاعری حساس با نگرشی متفاوت به‌لحاظ فلسفی که براساس آن جست‌‌‌وجو در ویرانه‌های شهر، به سمرقند و یا سمرقندهایی عظیم‌تر راه خواهد برد؛ آن‌هم نه برای ارضای غرور بشری به‌دلیل برپا کردن چنین شهرهایی، بلکه برای یادآوری فناپذیری هستی؛ فناپذیری آدمی و یا هرآنچه که از اوست. چنان‌که می‌گوید: «آنچه از یک شهر باقی می‌ماند، نگاه بی‌تفاوتی است که شاعری مخمور بر آن می‌افکند». @haramqom_lib https://eitaa.com/joinchat/2937520146C323b467cf1 پرتال کتابخانه http://lib.amfm.ir/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 کتابت قرآن خدمتی از غرفه آستان مقدس قم در نمایشگاه بین المللی قرآن ▫️غرفه‌ آستان مقدس فاطمی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در کربلا، اقدام به برپایی میز کتابت قرآن کریم با حضور افتخاری سیدمحسن کشفی و اجرای زنده خوشنویسی آیات الهی و سوره‌های قرآن و اهدای آن به بازدیدکنندگان کرده که مورد استقبال زائران حسینی و بازدیدکنندگان از این نمایشگاه قرار گرفته است. 📎 برای مشاهده تصاویر و متن خبر اینجا را کلیک کنید 🔷🔸💠🔸🔷 کانال رسمی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها @astanqom
کتاب_صوتی سمرقند مهم‌ترین شخصیت در کتاب «سمرقندِ» امین معلوف، «عمر خیام نیشابوری» است، اما نه فقط به‌عنوان حکیم، دانشمند یا ریاضی‌دان و منجم، بلکه در مقام شاعری آزاده و فرهیخته. مخاطب ناآشنا با خیام، بیش از هرچیز با آزادگیِ وی در خلوتگاهش آشنا می‌شود؛ شاعری آزاداندیش، باهوش و حساس که روزی تصمیم می‌گیرد از شهری دیدن کند که در کتاب‌های آن زمان، به‌صورت شهری خیال‌انگیز و افسانه‌ای توصیف می‌شد: نگینی سبز و محصور در مناره‌های آجری همراه با گنبدهایی پوشیده از کاشی‌‌های آبی رنگ؛ شهری آباد با بازارهایی پُررونق که از آن بوی خوش ادویه به مشام می‌رسد، همچنان‌که پارچه‌های رنگارنگش چشم را نوازش می‌دهند... . اما در کتاب معلوف، سمرقندی که خیام به کشف آن می‌رسد، آمیخته به شراب تلخ اشعارش است: خاصِ شاعری حساس با نگرشی متفاوت به‌لحاظ فلسفی که براساس آن جست‌‌‌وجو در ویرانه‌های شهر، به سمرقند و یا سمرقندهایی عظیم‌تر راه خواهد برد؛ آن‌هم نه برای ارضای غرور بشری به‌دلیل برپا کردن چنین شهرهایی، بلکه برای یادآوری فناپذیری هستی؛ فناپذیری آدمی و یا هرآنچه که از اوست. چنان‌که می‌گوید: «آنچه از یک شهر باقی می‌ماند، نگاه بی‌تفاوتی است که شاعری مخمور بر آن می‌افکند». @haramqom_lib https://eitaa.com/joinchat/2937520146C323b467cf1 پرتال کتابخانه http://lib.amfm.ir/
ثبت نام کتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به اطلاع کلیه مراجعین محترم می‌رساند: ثبت نام دانش آموزی (سال دوازدهمی ها و دیپلم ها)، دانشجویی، حوزوی و عادی در کتابخانه آستان مقدس بصورت محدود (1 ماهه) تا تکمیل ظرفیت در هر سطح برای قسمت خواهران و برادران انجام خواهد شد. لازم به ذکر است اولویت با افرادی است که از لینک ذیل جهت ثبت نام اولیه اقدام نمایند و بعد از دریافت پیامک جهت تکمیل و دریافت کارت به کتابخانه مراجعه نمایند. لینک ثبت نام: http://lib.amfm.ir/register/ @haramqom_lib https://eitaa.com/joinchat/2937520146C323b467cf1 پرتال کتابخانه http://lib.amfm.ir/
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم موضوع امروز: «خديجه (س)، مادر امت» روز دوشنبه، ١۴٠١/١٢/٠١ مناسبت روز: امروز ٢٩ ماه رجب به روایتی، و همچنین دهم ماه مبارک رمضان به روایت مشهور، سالروز وفات حضرت خديجه (س) است، اما از هر فرصتی، می‌بایست جهت معرفی شخصیت ارزشمند حضرت ام‌المؤمنين (س) و قدردانی از این بانوی بزرگ اسلام استفاده نمود چراکه حضرت خدیجه (س)، حق بسیار بزرگی بر گردن همه‌ی مسلمانان جهان دارند؛ زیرا در سخت‌ترین شرایط، رسول و دین خدا را یاری کرده و تمام هستی خود را در راه دفاع از حق و مکتب نورانی اسلام فدا نمودند؛ لذا سخن امروز را با سلام و صلوات به روح بلند حضرت ام‌المؤمنين آغاز می‌نمائیم؛ حضرت خدیجه (س)، همسر پیامبر اکرم (ص)، مادر حضرت زهرا (س) و اولین بانوی مسلمان جهان و یکی از چهار بانوی بزرگ بهشتی است؛ (من لايحضره الفقيه/ ج١/ ص٢٨١)؛ ایشان در زمانی، از رسول خدا حمایت نمودند که پیامبر (ص) در اوج مظلومیت و اسلام در اوج مهجوریت بود؛ چنانچه پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «مثل خديجه پيدا نخواهد شد‌؛ او در آن هنگام كه همه‌ی مردم مرا تكذيب می‌كردند، مرا تصديق نمود، و مرا با ثروت خود براى پيشرفت دين خدا يارى کرد؛ لذا خداوند متعال به من دستور داد تا خديجه را به قصر زمرّدى در بهشت که هيچ رنج و زحمتى در آن نيست، بشارت دهم» (بحارالأنوار، ج‏۴٣ ، ص١٣١) حضرت خدیجه (س) ثروتمندترین فرد در منطقه حجاز بودند، به‌گونه‌ای که مورخین آورده‌اند که بیش از چهارصد غلام و کنیز خدمت ایشان را می‌کردند و بیش از ٨٠ هزار شتر، اموال تجاری آن حضرت را حمل می‌نمودند؛ (الانساب الاشراف، ج۱، ص۹۸ و بحارالانوار، ج ١۶‌، ص٢١) اما پس از ازدواج با رسول خدا، تمامی ثروت انبوه خود را در راه دین خدا مصرف نمودند تا جایی که در پایان عمر پر برکتشان حتی هزینه تهیه کفن خود را نداشتند! چنانچه در روایت آمده که چون بیماری بر آن حضرت غلبه کرد به پیامبر (ص) چند وصیت نموده و فرمودند: 1⃣ وصيت اول من این است که مرا عفو بفرمائید، چراکه در حق شما کوتاهی‌ها کرده‌ام؛ پس رسول خدا در جواب حضرت فرمودند: «یا خدیجه، هرگز از تو کوتاهی و تقصیری ندیدم و نهایت تلاش و کوشش خود را (برای یاری من و اسلام) به کار برده‌ای‌، و در خانه من بسیار خسته شدی و تمامی اموالت را در راه خدا مصرف نمودی»‌؛ 2⃣ اما وصیت دوم من این است که مواظب دخترمان فاطمه زهرا (س) باشید، چون او بعد ازمن یتیم و غریب خواهد شد، پس مبادا کسی به او آزار برساند؛ 3⃣ ولی وصیت سوم را شرم دارم که بگویم و آن را به دخترم فاطمه(س) عرض کرده‌ام تا او بازگو نماید؛ سپس حضرت رسول (ص)، دختر گرامیشان را فراخواندند و به ایشان فرمودند: ای نور چشمم! به پدرت، وصیت مادر را بگو! پس حضرت زهرا (س) فرمودند، مادرم وصیت فرمودند که: «از مال دنیا چیزی برای ایشان نمانده تا کفنی تهیه کنند و از (عذاب) قبر در هراس هستند لذا از شما خواسته‌اند که ایشان را در لباسی که هنگام نزول وحی به تن داشته‌اید، کفن بفرمائید» پس رسول خدا، آن پیراهن را آوردند و به حضرت خدیجه (س) هدیه کردند و در روایت آمده که ایشان بسیار خوشحال شدند؛ هرچند که هنگام وفات حضرت خدیجه (س) چون پیامبراکرم (ص) خواستند آن حضرت را کفن کنند، ناگهان حضرت جبرئیل (ع) درحالی که کفنی از بهشت به همراه داشت، نازل شده و عرض کرد: یا رسول‌الله، خداوند به شما سلام رسانده و می‌فرماید: «خدیجه تمام اموالش را در راه ما صرف کرده، پس ما سزاوارتریم که کفنش را به عهده بگیریم» (بحارالانوار،ج٩ ،ص١۴)؛ ✍️ بدیهی است آنچه گذشت، تنها قطره‌ای از مقام و دریای فضایل و ایثار و ازخودگذشتگی بانویی بزرگی است که «مشمول سلام الهی» و «مفتخر به همسری رسول خدا» و «مادری حضرت کوثر (س)» شده است؛ بانوی عظیمی که خداوند متعال همواره به وجود ایشان «مباهات» نموده است؛ چنانچه پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «ای خديجه، تو اين قدر نزد خدا، عزيز (و بلندمرتبه) هستی که خداوند هر روز چندین‌بار به ملائکه بزرگ الهی، مباهات می‌کند که بنده ای مثل تو، در روی زمين دارد» (بحارالأنوار/ج١۶/ص١) ✍️ د کلام آخر: در روز ِسخت یاور دین خدا شدی در راهِ عشق همسفر مصطفی شدی ای که کفن برایِ تو از عرش آمده مادر بزرگِ بی کفن کربلا شدی... https://eitaa.com/ROOZBARG
کتاب_صوتی سمرقند مهم‌ترین شخصیت در کتاب «سمرقندِ» امین معلوف، «عمر خیام نیشابوری» است، اما نه فقط به‌عنوان حکیم، دانشمند یا ریاضی‌دان و منجم، بلکه در مقام شاعری آزاده و فرهیخته. مخاطب ناآشنا با خیام، بیش از هرچیز با آزادگیِ وی در خلوتگاهش آشنا می‌شود؛ شاعری آزاداندیش، باهوش و حساس که روزی تصمیم می‌گیرد از شهری دیدن کند که در کتاب‌های آن زمان، به‌صورت شهری خیال‌انگیز و افسانه‌ای توصیف می‌شد: نگینی سبز و محصور در مناره‌های آجری همراه با گنبدهایی پوشیده از کاشی‌‌های آبی رنگ؛ شهری آباد با بازارهایی پُررونق که از آن بوی خوش ادویه به مشام می‌رسد، همچنان‌که پارچه‌های رنگارنگش چشم را نوازش می‌دهند... . اما در کتاب معلوف، سمرقندی که خیام به کشف آن می‌رسد، آمیخته به شراب تلخ اشعارش است: خاصِ شاعری حساس با نگرشی متفاوت به‌لحاظ فلسفی که براساس آن جست‌‌‌وجو در ویرانه‌های شهر، به سمرقند و یا سمرقندهایی عظیم‌تر راه خواهد برد؛ آن‌هم نه برای ارضای غرور بشری به‌دلیل برپا کردن چنین شهرهایی، بلکه برای یادآوری فناپذیری هستی؛ فناپذیری آدمی و یا هرآنچه که از اوست. چنان‌که می‌گوید: «آنچه از یک شهر باقی می‌ماند، نگاه بی‌تفاوتی است که شاعری مخمور بر آن می‌افکند». @haramqom_lib https://eitaa.com/joinchat/2937520146C323b467cf1 پرتال کتابخانه http://lib.amfm.ir/
💐 السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ الْحَسَنِ وَالْحُسَیْنِ 🍃 غلام‌زاده‌ام و نوکر سرای توام ... 📸 فرشته سادات فهیمی 🔷🔸💠🔸🔷 https://eitaa.com/joinchat/4045733908C710c8085de
کتاب_صوتی سمرقند مهم‌ترین شخصیت در کتاب «سمرقندِ» امین معلوف، «عمر خیام نیشابوری» است، اما نه فقط به‌عنوان حکیم، دانشمند یا ریاضی‌دان و منجم، بلکه در مقام شاعری آزاده و فرهیخته. مخاطب ناآشنا با خیام، بیش از هرچیز با آزادگیِ وی در خلوتگاهش آشنا می‌شود؛ شاعری آزاداندیش، باهوش و حساس که روزی تصمیم می‌گیرد از شهری دیدن کند که در کتاب‌های آن زمان، به‌صورت شهری خیال‌انگیز و افسانه‌ای توصیف می‌شد: نگینی سبز و محصور در مناره‌های آجری همراه با گنبدهایی پوشیده از کاشی‌‌های آبی رنگ؛ شهری آباد با بازارهایی پُررونق که از آن بوی خوش ادویه به مشام می‌رسد، همچنان‌که پارچه‌های رنگارنگش چشم را نوازش می‌دهند... . اما در کتاب معلوف، سمرقندی که خیام به کشف آن می‌رسد، آمیخته به شراب تلخ اشعارش است: خاصِ شاعری حساس با نگرشی متفاوت به‌لحاظ فلسفی که براساس آن جست‌‌‌وجو در ویرانه‌های شهر، به سمرقند و یا سمرقندهایی عظیم‌تر راه خواهد برد؛ آن‌هم نه برای ارضای غرور بشری به‌دلیل برپا کردن چنین شهرهایی، بلکه برای یادآوری فناپذیری هستی؛ فناپذیری آدمی و یا هرآنچه که از اوست. چنان‌که می‌گوید: «آنچه از یک شهر باقی می‌ماند، نگاه بی‌تفاوتی است که شاعری مخمور بر آن می‌افکند». @haramqom_lib https://eitaa.com/joinchat/2937520146C323b467cf1 پرتال کتابخانه http://lib.amfm.ir/