فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر نواب صفوی نبود، مصدق نمیتوانست نفت را ملی کند.
قضیه اختلاف مصدق و نواب چیست؟
📡 @hasan_rahimpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 بخش اول فیلم سخنرانی استاد رحیمپور در مدرسه فیضیه قم با عنوان «انقلابی که از قم آغاز شد؛ روحانیت هم درد مردم»
@hasan_rahimpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 بخش دوم فیلم سخنرانی استاد رحیمپور در مدرسه فیضیه قم با عنوان «انقلابی که از قم آغاز شد؛ روحانیت هم درد مردم»
@hasan_rahimpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 بخش سوم فیلم سخنرانی استاد رحیمپور در مدرسه فیضیه قم با عنوان «انقلابی که از قم آغاز شد؛ روحانیت هم درد مردم»
@hasan_rahimpour
استاد رحیم پور.mp3
28.06M
🎙 صوت کامل سخنرانی استاد رحیمپور در مدرسه فیضیه قم با عنوان «انقلابی که از قم آغاز شد؛ روحانیت هم درد مردم»
@hasan_rahimpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 اولین واکنش استاد رحیمپور نسبت به حاشیههای سخنرانی مدرسه فیضیه
@hasan_rahimpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ویژگیهای دولت اسلامی از زبان استاد رحیمپور به مناسبت پایان هفته دولت
@hasan_rahimpour
غدیر نفی همه جانبه استبداد.mp3
10.86M
🎙 #سخنرانی_کامل استاد رحیمپور با عنوان"غدیر نفی استبداد"
📡 @hasan_rahimpour
❇️ غدیر؛ بهترین درس
حضرت امير (ع) ميفرمايند كار جورى شده كه اگر من سكوت كنم در باره غصب خلافت و جنگ نكنم، ميگويند ترسيد. اگر مبارزه كنم ميگويند براى دنيا و رياست طلبى است. چه كار كنم من با شما؟ اگر سكوت كنم ميگوييد ترسيد و اگر فرياد بزنم ميگوييد جنگ قدرت است. لذا نه سكوت كرد ونه جنگيد، هم اعتراض و افشا كرد و حرفش را رساند و هم جنگ نكرد. حمايت انتقادى كرد از حكومت. خود حضرت امير ميگويد براى وحدت اين كار را كردم. غدير خودش بهترين درس وحدت است. چون با وجود اينكه اينهمه این حق صريح و شفاف بوده ، حضرت امير براى وحدت امّت سكوت كرده اند و از حقشان گذشته اند. فداكارى براى وحدت بالاتر از اين؟ غدير اتفاقاً برعكس آنچه ديگران فكر ميكنند، درس وحدت است.
به برخى رفقا در قم كه خيلى حساس بودند و ميگفتند ما بايد علناً و به هر نحو ممكن اين مسائل اختلافى را بيان كنيم و اگر جنگ داخلى هم بين مسلمين راه افتاد ايرادى ندارد، گفتم شما كاسه داغتر از آش هستيد، خود على كه صاحب حق است،خودش ميگويد بخاطراينكه جنگ داخلى راه نيافتد تحمّل كردم، البته سكوت نكردند و حرفهايشان را زدند اما تحمّل كردند. شما بعد ١٤٠٠ سال ميگوييد هرچيز را با هر زبانى بگوييم و به هر قيمتى هم كه ميخواهد تمام شود؟! بعد اعلاميه دادند عليه من و آنجا گفتند كه اين كلمات شيطان از دهانش خارج شد!! و ميگفتند كه ما على نيستيم، ما شيعه على هستيم. عجب! يعنى شيعه على برخلاف على بايد كار كند تا شيعه على شود؟!؟
البته شيعه بايد حرفهايش را بزند، مؤدب و منطقى، بدون تفسيق و تكفير و فحش و اهانت. از حرفها اگر كوتاه بياييم،ديگر تشيّعى نيست، اما اينكه كجا ، چه بگوييم هم خيلى مهم است.
دو جور ميشود تبليغ تشيع كرد، يك جور كه راه بيافتيم مثل بعضى اينطرف و آنطرف و ثابت كنيم كه فلانى ولد الزّنا بوده و اثبات كنيم زنا زادگى فلانى و حرام زادگى بهمانى و اهانت و سبّ و فحاشى و عصبانى كردن فرق اسلامى كه نتيجه اش جز جنگ مسلمين با هم و جز ريخته شدن خون شيعه كه همه جاى دنيا در اقلّيت است ،هيچ چيز ديگرى نيست.
يك نحوه تبليغ تشيّع هم كارى است كه امام كرد، كارى است كه سيد حسن نصرالله در لبنان كرد. يك كلمه از شيعه و سنّى و اين بحث هاى كلامى نكردند اما چهره اى از شيعه نشان دادند كه تمام جوانان مسلمان غير شيعه و حتى غير مسلمان، توجه و علاقه و احترامشان به شيعه جلب شد.
منبع: سخنرانی استاد رحیمپور با عنوان "ولايت، مشروعيت و حاكميت" عيد غدير ،سال هشتاد و نه
📷 yon.ir/V7KQl
📡 @hasan_rahimpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خداوند چرا حضرت علی-علیهالسلام- را به جانشینی پیامبر انتخاب نمودند؟
@hasan_rahimpour
به گزارش رجانیوز به نقل از مشرق حسن رحیمپور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره معرفت رضوی دانشگاه آزاد اسلامی در جمع دانشجویان، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه، « شما گفتید ریشه سکولاریسم در حوزه است، آیا با مواضع برخی مراجع نظر شما تغییر کرده است؟» گفت: سخنی که از آقایان نقل شد با آنچه من گفتم منافاتی نداشت. یعنی مروبط به یک مطلب نبود.
وی ادامه داد: من احتمال قوی میدهیم تمام سخنانی که بنده در مدرسه فیضیه داشتم مطالعه نشده و تمام فیلم سخنرانی را ندیدند. چون آنچه به عنوان پاسخ داده شد، اصلا چیزهایی نبود که ربطی به آنچه که من گفتم داشته باشد.
ازغدی تاکید کرد: به طور مثال من سوالی پرسیدم که آیا اگر کسی چهارتا حاشیه و شرح بخواند مرجع میشود؟ ولی دیدم دوستان آن را به صورت خبری نقل کردهاند، اینگونه که فلانی گفته کسی که چندتا حاشیه و شرح بخواند مرجع می شود! من راجع به اینها بحث کردم و اصلا من سوالی گفتم نه خبری! ما راجع به اینها بحث کردیم نه راجع به مراجع موجود، بعد اینکه من سؤالی مطرح کردم نه اینکه خبری، ولی متأسفانه اینگونه برداشت شده که این سخنان توهین به فلان چیز است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: متاسفانه برخی مواقع مسائل درست منتقل نمیشود و یا اینکه درست خوانده نمیشود. یک بخشی هم حتما به دلیل عدم اشراف به مطالب گفته شده بوده است.
رحیمپور ازغدی تصریح کرد: من اصلا معتقدم آنچه که گفتم و به آن معتقدم مبنای انقلاب اسلامی بوده و حرفهای صریح و تعابیری است که امام(ره) در سخنرانیهای مختلف و حتی در وصیتنامه خود گفته و سخنانی که امام در این باره داشته یکی دو تا نیست.
وی گفت: امام حرفهایی را زده که من اصلا جرأت نمیکنم بگویم! امام میگوید افعیهای خوش خط و خال حوزه!چه کسی جرأت میکند این حرفها را بزند؟ خوب شد من این حرف را نزدم، وگرنه میگفتند فلانی گفته در حوزه افعی داریم.
این استاد حوزه تصریح کرد: خیلی جالب است، اینها حرفهای امام است و ما جرأت نمیکنیم آنها را بگوییم! برخی از انتقادهایی که شهید بهشتی و شهید مطهری کرده را ما جرأت نمیکنیم بگوییم، ممکن است بگویند اینها توهین به حوزه، روحانیت و مراجع است.
وی ادامه داد : تعبیر سکولاریسم در حوزه را رهبر انقلاب دو سه بار به کار بردند، در خود قم که ایشان رفتند، گفتند سکولاریزم در حوزه یعنی اینکه بگوییم ما فقط به فقه، مباحث احکام دین در حوزه عبادات، نماز، روزه، نجاسات و معاملات شخصی و اینها کار داریم وگرنه این همه مسائل شخصی، اجتماعی، تمدنی و حکومتی است که اگر حوزه نظر ندهد و دیدگاههای اسلامی، مکتبی را با متد جواهری اعلام نکند، آن وقت سکولاریسم غرب جای آن را میگیرد چنانچه در خیلی جتها گرفته است. بیشتر از ۹۵ درصد و اکثر قریب به اتفاق درسهای خارج از فقه حوزه به همین مسائل پرداخته است.
رحیمپور ازغدی تصریح کرد: بنده طلبه هستم، طلبه مشهد، قم و سالها در کنار این آقایان بودهام و بحث ما این است که خطر سکولاریسم در حوزه خیلی بیشتر از سکولاریسم در دانشگاه است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: سکولاریسم دانشگاه سکولاریسم عریان است و ترجمه از منابعی است که میگوید دین از دنیا و تمدن جداست، سکولاریسم در حوزه عریان نیست و پنهان است و از موضع حمله به دین نیست، از موضع دفاع دین است، ولی تعریف سکولاریسمی از دین است.
وی افزود: اصلا ولایت فقیه یعنی اینکه با فقه غیرحکومتی نمیتوانی حکومت کنی. امام وقتی میگوید اجتهاد در حوزهها برای حکومت اسلامی کافی نیست، یعنی همین. بحث ولایت مطلقه فقیه که امام مطرح میکند که مصلحت نظام را با مسائل فقهی تعریف کنید، شرایط زمان و مکان را بفهمید، مسائل جدید را بفهمید، این نیست که استفتاء کنند یک مسئله خاص را و همان را ما بگویند ما جواب دادیم.
رحیمپور ازغدی اضافه کرد: بحث ما این بوده و هست که باید صد تا در خارج فقه داشته باشیم یکی بیاد بحث خارج فقه شهرسازی و معماری بگوید، یکی فضای مجازی را، یکی خانواده را با شرایط جدید. با سوالات جدید به سراغ منابع بریم،نباید طوری از واقعیات اجتماعی غافل شویم که سر ما کلاه بگذارند. جریانات سیاسی و موجهای رسانهای سناریو تعریف کنند و معنای حرفها را عوض کنند.
وی گفت: در مدرسه فیضیه ما دهها مطلب گفتیم، برخی از اینها را هیچ کس نشنید، همانجا به درسهای علوم انسانی در دانشگاهها اشکال کردند و برخی رشتهها در دانشگاه، خطر بیسوادی در دانشگاه هم مطرح است، این را کسی مطرح نمیکند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اصلا موضوع آن جلسه در مورد مبارزه با مفاسد اقتصادی بود، در مورد اینکه میگویند این طلبهها و آخوندها بردند و خوردند! در صورتی که شما میدانید این طلبهها همه با ۴۰۰ - ۵۰۰ هزار تومان در ماه زندگی میکنند.
رحیمپور ادامه داد: آنجا بحث عدالتخواهی بود، اینکه مسئولان فاسد باید مجازات شوند، دهها پلاکارد بود که هیچکدام از این پلاکاردها را هیچکس نشان نداد، یک پلاکارد که نمیدانم چه کسی بود و اصلا من هم آن را ندیدم و گفتند که قبل از جلسه شما بوده و جمع شده است، شد تمام جلسه و مابقی جلسه همه حذف شد.
وی تاکید کرد: بحث ما بحث مبارزه با فساد اقتصادی بود و اینکه روحانیت و فیضیه باید در کنار مستضعفین، مردم و کسانی که مشکلات اقتصادی دارند باشند و اینکه باید عدالت اقتصادی قاطع اجرا شود و اینها همه گم شد، ولی یک تابلو که معلوم نبود از کجا آمده برجسته شد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: جالب این است که من همه تابلوها را خواندم تا نگویند که سانسور میکنیم ولی چنین تابلویی ندیدم. اصلا فرض کنید چنین تابلویی بوده است، ولی چرا باید چنین مسائلی مطرح شود که بگویند اینها تهدید به قتل کردند! البته من فهمیدم که این فضاسازی برای چه بوده، یک کار رسانهای بود که از تهران هم هدایت میشد و در قم اجرا شد.
رحیمپور ازغدی ادامه داد: به نظر من این موضوع برای جلسهای بود که رئیسجمهور را خواستند تا برای اقتصاد برجامی و گرانیها توضیح دهد و اینکه چرا مشکلات ما با توصل به آمریکا درست نشد، به نظرم خواستند این مسائل در مجلس مطرح نشود.
وی اظهار داشت: آقای روحانی دو یا سه بار در مجلس گفت که در فیضیه میخواستند من را بکشند! معلوم بود که اینها حاشیهسازی است. آیا آن بچهطلبهای که آن تابلو را بالا برده، زده مرحوم هاشمی را کشته و آمده آنجا اعتراف به قتل کرده و حالا هم میگوید میخواهم شما را هم بکشیم!!
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هزاران هزاران طلبه و مردم قم آمدند و میگویند ما همراه مردم و کنار مستضعفین هستیم و نسبت به مفاسد اقتصادی معترضیم، ولی یک دفعه همه اینها محو میشود و یک تابلو را علم میکنند و تمام یک ساعت و نیم صحبتها را بگویند در مورد توهین به مرجعیت و حوزه بود، اگر اینها توهین است پس از منظر برخی از آقایان، اول باید امام را محاکمه کنید!
ازغدی تاکید کرد: سکولاریسم در حوزه را رهبری دو یا سه بار مطرح میکنند. اصلا مخاطب بنده آقایان نوری همدانی، آیت الله مکارم و اینها نبودند، کسان دیگری بودند، ولی یک عده با شیطنت خود و انتقال نادرست مطالب به آقایان طوری رفتار کردند که انگار ما به اینها داریم میگوییم.
وی گفت: تفکر شیعه اینگونه نیست که یک طلبه سر درس به بالاترین استاد خودش هم اشکال میکند و آن هم باید جواب بدهد، ما در شیعه این چیزها را نداریم، مخاطب من این آقایانی که میگویند نبودند، اصلا این آقایان در حوزههای خود به اندازه خودشان کار کردهاند، مخاطب من کسان دیگری بودند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خاتمه با خنده گفت: البته من میترسم از این جلسه هم یک چیزهای درآورند و بگویند که فلان حرف زده شده! خواهشا اگر انتقال میدهید، کاملا انتقال دهید نه اینکه یک تکه از آن را پخش کنید.
🔴 کدام تهدید به قتل کرد؛ تابلوی فیضیه یا همراه مطهری
📝 #حمید_رسایی
https://goo.gl/UgekJv
در روزهای اخیر دو اتفاق در عرصه سیاسی کشور رخ داده که تأمل در آنها واقعیت های بیشتری را نمايان می کند.
1️⃣ اتفاق اول: تجمعی در اعتراض به گرانی های افسار گسیخته و بی عملی دولت در فیضیه برگزار شد. جلسه با استقبال پرشور طلاب مواجه می شود. سخنران در اعتراض به ناکارآمدی دولت و بی تفاوتی بخشی از حوزه علمیه به مشکلات روزمره مردم، سخنان قابل تأملی ایراد می کند.
مطالبات طلاب و روحانيون قم در این جلسه که حرف دل مردم بود با سانسور شدید رسانه های حامی دولت مواجه می شود، اما ناگهان پس از چند روز، همین رسانه ها به بزرگنمایی تابلوی در دستان طلبه می پردازند که شعار انذارآمیز روی آن نوشته شده و کل تجمع طلاب قم و مطالبات به حق آنها را به حاشيه می برند!
"ای آنکه مذاکره شعارت، استخر فرح در انتظارت" شعار روی تابلوی فیضیه بود که به مدد جنگ روانی و بزرگنمایی رسانه های داخلی و خارجی، تبدیل به دو پرونده جنایی می شود: قتل اکبر هاشمی رفسنجانی و تهدید به قتل حسن روحانی!
با کمک این جنگ روانی و بمباران اذهان خواص که با توليد تیترها، گزارش ها، مصاحبه ها و نشست و برخاست های خصوصی و... به ثمر نشسته بود، چنان فضایی می سازند که برخی از علماء محترم، برخی شخصیتهای کشوری مجبور به موضعگیری می شوند.
حتی سخنگوی قوه قضاییه از تشکیل پرونده در دادگاه ویژه روحانيت خبر می دهد و برگزار گنندگان مراسم مجبور به ارائه توضيح می شوند. البته داستان همچنان ادامه دارد و جماعتی هوچیگر هم در حال ارتزاق از این سفره کثیف هستند.
2️⃣ اتفاق دوم: تجمعی در گلپايگان برگزار شده، سخنران علی مطهری است. نماینده ای با سابقه بددهنی از پشت تریبون مجلس (به همکارش می گوید: خفه شو، بتمرگ، پفیوز) این بار طلبه ای از قبل تا بعد از مراسم، همراه علی مطهری است...
بعد از مراسم، جوان گلپایگانی که بارها از مطهری شعار "زنده باد مخالف من و مردم باید آزادانه حرف بزنند و به حاکمیت اعتراض کنند" را شنیده، جلو می آید و نایب رییس مجلس را خطاب قرار می دهد که شما با اين جايگاه حاکمیتی، این همه راه آمده ای اینجا و از غدير صحبت می کنید! شما باید بگویی چرا پراید شده ۴۵ میلیون.
مطهری که حرف زدن درباره این موضوع را لازم و در شأن جايگاه خود می داند، به جوان منتقد اعتراض می کند که حق ندارد با او اينگونه سخن بگويد! اصرار جوان بر حرف حقش، سبب می شود تا مطهری او را مانند همکار مجلسی اش بنوازد و به او می گوید: تو یک احمق نادانی!
حالا نوبت فرد روحانی همراه علی مطهری است که برافروخته می شود و خطاب به فرد دیگری می گوید: عکس اینو بگیرید به من بدید. تو آبروی منو بردی، میکنمت توی گونی!
نمی دانم تا الان که این یادداشت را می نویسم، سرنوشت آن جوان منتقد گلپایگانی به کجا رسیده، آیا او را در گونی کرده اند یا نه اما...
◀️ نتیجه: دو اتفاق در دو نقطه از کشور رخ داده. به نظر شما در کدام یک تهدید صریح و علنی رخ داده است؟ چه کسی توهین و هتاکی کرده است؟ چرا رسانه هایی که تابلوی فیضیه را پیراهن عثمان کرده بودند و از آن پرونده جنایی و تهدید به قتل استخراج می کردند، از کنار این موضوع با سکوت عبور می کنند؟ آیا سخنگوی قوه نبايد برای این تهدید به گونی کردن پرونده تشکیل دهد؟
@www_rasaee_ir
@hasan_rahimpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خیلی از مشکلاتی که این روزها اقتصاد به آن دچار شده از بانکها، سیاستهای غلط آنها و عدم نظارت بر آنها است > شنیدن صحبتهای استاد ازغدی در سال 94 در این باره خالی از لطف نیست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اهمیت عقل معاش در کنار عقل معاد از منظر حضرت علی-علیهالسلام-
@hasan_rahimpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدا پناه به تو از ظلمپذیری و ظالم بودن..
محبت اهل بیت بودن با خیانت و ظلم سازگار نیست و ما دو نوع عزاداری داریم....
@hasan_rahimpour
Dr_Abbasi-Tamas.pdf
12.84M
کتاب ممنوعالانتشار دکتر حسن عباسی که حاوی اسناد مذاکرات محرمانه روحانی با آمیرام نیر مشاور ضد تروریسم نخست وزیر اسرائیل است.
@hasan_rahimpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضور سال گذشته استاد رحیمپور در یکی از موکب های نجف تا کربلا؛ خیلیها که در راه ماندند گفتند سلام مارا برسانید
@hasan_rahimpour