eitaa logo
اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی
12.9هزار دنبال‌کننده
21.1هزار عکس
9.7هزار ویدیو
211 فایل
کانال رسمی اندیشه جویان استاد حسن عباسی Instagram.com/Hasanabbasi.students_ t.me/hasanabbasi_students حمایت مالی از اندیشکده یقین: andishkadeh.ir/publication/donate/
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 فضای بی صاحب مجازی؛ آموزش ناخن کاری فانتزی برای دانش آموزان 🔹 می دونستید این کارا و آموزشها در مورد دانش آموزان در همه جای دنیا ممنوعه، فقط در ایران آزاده... @Hasanabbasi_students
‏این سطح از زن زندگی آزادی هنوز برای حیوانات وحشی هم قفله! فقط تو جنگلهای حیات وحش غرب و تمدن لیبرال می‌تونید به همچین توحشی دست پیدا کنید!! لیبرالهای داخلی که دنبال آزادی غرب میگردن بفرمایید میوه این تمدن وحشی رو میل کنید ته چیزی که حسرتش رو میخورید آماده در اختیارتون گذاشتن!!! لینک ایکس ✍مجتبی روحی‌زاده @mojtabarouhizadeh
ژوئیسانس؛ هدف علم اقتصاد 🔹ژوئیسانس لاکان، ترکیبی از فرایند حرکت از desire (میل) به wish (آرزو) و نهایتاً longing (اشتیاق) است. این فرایند منتج به غلیان و طغیان هوی و هوس و شکستن تابوها و عبور از خط قرمزهای اخلاقی و جنسی می‌شود. فتنه ۱۴۰۱ فتنه‌ای برای تحقق ژوئیسانس در ایران و سپس رنسانس و دین‌زدایی بود. لذا فرایند ژوئیسانس چنین است: desire ➡️ wish ➡️ longing 🔹اما این امر صرفاً بعنوان یک جنگ احساسی نباید تحلیل شود بلکه از زاویه توسعه اقتصادی نیز باید نگریسته شود. علم اقتصاد ذاتأ مقوّم ژوئیسانس است و اساساً یکی از مهم‌ترین نظریات اقتصاد، مبحث utility است که بروز و ظهور همان desire می‌باشد. لذا علم اقتصاد، از زاویه یوتیلیتاریانیسم منجر به تحقق ژوئیسانس و غلیان هواهای نفسانی می‌گردد. 🔹دانش اقتصاد توسعه ملازم با ژوئیسانس است و معنای تقسیم‌بندی کشورها به سه گروه توسعه‌یافته، درحال‌‌توسعه و توسعه‌نیافته، این سه‌گانه است: ژوئیسانس‌یافته، درحال‌‌ژوئیسانس و ژوئیسانس‌نیافته. دُز ژوئیسانس در کشورهای غربی 100 درصد است. دُز ژوئیسانس در برخی کشورهای اسلامی نظیر ترکیه نیز بالاست. دُز ژوئیسانس در کشورهایی نظیر ایران نیز در سال‌های اخیر متأسفانه افزایش یافته؛ اما در کشورهایی نظیر یمن که هنوز مظاهر توسعه غربی (نظیر مال‌ها، پاساژها، پت‌شاپ‌ها، آسمان‌خراش‌ها و...) رواج فراوانی نیافته‌اند، دُز ژوئیسانس بسیار پایین است و اساساً به همین علت است که ایمان یمنی‌ها در اوج قرار دارد و جهادشان در مقابل اسرائیل زبان‌زدنی است. 🔹با یک جستجوی ساده در فضای مجازی، به مطالب و کتاب‌های متعددی تحت عنوان delusion of development یا illusion of development و نظایر آن‌ها می‌رسیم که همگی دالّ بر این هستند که خود اندیشمندان غربی به این نتیجه رسیده‌اند که نظریات توسعه مبتنی‌بر توهم است. این امر همان است که سابقاً در کانال بدان اشاره شد که در سه سطح ادراک و معرفت (توهم، تفهم، و تفقه)، معرفت حیوان مبتنی‌بر توهم است و متأسفانه علوم انسانی مدرن، با تعریف حیوان‌انگاری از انسان، سطح معرفت وی را به توهم تنزل دادند. و چنانکه بیان شد توهم ناشی از جهل است و در تقابل نزاع عقل و جهل، معرفت توهمی منتج به خسران و شکست و خَیب می‌شود. 🔹 در نقطه مقابل فرایند ژوئیسانس، که برنتافتن حد و مرزهاست، ادب حضور قرار دارد که منجر به حفظ حدود الهی می‌شود. و در نقطه مقابل utility که مطلوبیت حاصل از امیال نفسانی است، بهجت قرار دارد که مطلوبیت حاصل از امیال الهی است. این «بهجت» و «نضرۀ» و «نشاط» و «سرور» حاصل از نعم الهی، در آیین‌های مختلف دینی ازجمله پیاده‌روی اربعین مشهود است. 🔹هجرت از ژوئیسانس به ادب حضور، و هجرت از utility به بهجت و مطلوبیت معنوی، و هجرت از توهم به تفقه، یکی از کارویژه‌های اندیشکده تثبیت در قرن جدید اسلام و ایران است. با ما همراه باشید... ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 در پورنوکراسی( یا حاکمیت هوس شهروندان ) پدیده ژوئیسانس ( یا میل به لذت ) جوهر هوس انسان است و عامل محرک او، و اراده انسان؛ اراده‌ی به هوس لذت ( نه خود لذت ) است. 🔹 حالا لذت دیده شدن ( یا همان لباس شهرت ) به سوژه تبدیل می شود. باید لاکان می بود و سوژه لاکانی را در کف خیابان های تهران باز تعریف می کرد. @Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 دیروز مرد ۴۷ ساله‌ای از سبزوار در آبشار شیرآباد خان‌ببین استان گلستان، هنگام خودنمایی و شیرجه زیر آب رفت و دیگر زنده در نیامد. لطفا با دقت بخوانید تا متوجه شوید. 💬 امام صادق (ع): «مَنْ قَتَلَ نَفْسَهُ مُتَعَمداً فَهُوَ فی نارِ جَهَنَّم خالِداً فیها؛ کسی که به طور عمدی دست به خودکشی بزند، همیشه در آتش جهنم خواهد بود.» 🔹 کاری به این ویدیو نداریم، امیدواریم خداوند کریم این مرحوم را بیامرزد. اما آیا به نظر شما جایی که عقلاً احتمال مرگ وجود داره خودنمایی های اینجوری که منجر به مرگ شود، می تواند حکم خودکشی را داشته باشد!؟ مثلا موتور سوار دوترکه ای که تک چرخ خطرناک می زند، اگر زمین بخورد و ضربه مغزی شود چه!؟ یا شنا در دریا جایی که محدوده طرح و غریق نجات نیست و شنا ممنوع اعلام شده است. 🔹 نکته مهم اینکه: شاید یه جا یک حرکت تفریحی کنترل شده و‌حساب شده باشد، مثل بازیهای هیجانی در شهربازی، اما اینجا چه!!!چه نظارتی؟چه امنیتی،چه کنترلی!؟ 🔹 حالا اگر جوابش را میخواهید بدانید، بله. جایی که احتمال خطر جدی مرگ وجود دارد، کار نمایشی و تفریحی که باعث مرگ شود بقولی مرگی شبهه ناک و نوعی خودکشی‌است. @Hasanabbasi_students
🔰 دریاچه شهیون، دزفول 🏕🏜🏕🏜 @Hasanabbasi_students
9.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 پیام‌آوران زنا 💬 استاد حسن عباسی - اردیبهشت سال ۹۰ 🔖 جلسه ۲۷۱ کرسی نظریه پردازی @Hasanabbasi_students
🔰 مراقب دلسردی ملت مسلمان باشید 💬 «نباید برای رضایت چند لیبرال خود فروخته در اظهارنظرها و ابراز عقیده‌ها به گونه‌ای غلط عمل کنیم که حزب الله عزیز احساس کند جمهوری اسلامی دارد از مواضع اصولی‌اش عدول می‌کند.»(صحیفه امام خمینی ره، ج ۲۱، ص ۲۸۴) 🔹 آن کسی که این انقلاب شکوهمند را به پا کرد، ملت مسلمان ایران بود؛ و حال آن کسی که باید حافظ این انقلاب باشد و در راه اهداف والای آن از جان و مال خود هزینه کند، باز همین ملت مسلمان است. 🔹 یک خطر مهم برای جمهوری اسلامی این است که ملت احساس کند حکومت از مواضع اصولی خود که پایبندی به است، کوتاه آمده است! آنچه که باعث شکست خواهد بود، دلسردی مردم است نه دلسردی چند ؛ از این رو لازم است جمهوری اسلامی بدون توجه به غرب‌زده ها، حافظ احکام الهی در جامعه باشد، و با منکراتی مانند مقابله کند. @Hasanabbasi_students
8.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 همه خوبن، دوقطبی نکنید! خطّی که معاویه ترویج می‌کرد... 🔹 قابل توجه یک عده افرادی که تا حرف می زنیم میگن دو قطبی نکنید. 💬 استاد رحیم پور ازغدی @Hasanabbasi_students
52.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅️ مستند | باز تولید پروژه گورباچفیزاسیون از خاتمی تا پزشکیان ▶️مشاهده و دریافت با کیفیت FULL HD ازکانال آپارات جدال احسن aparat.com/v/eyt8rp3 🔻 بخش افراطی اصلاح طلبان لیبرال، گورباچفیزاسیون مسعود پزشکیان را تیتر اول روزنامه خود کردند 🔻 و غضنفری، رییس سابق مدرسه حکمرانی دانشگاه عالی ستاد کل نیروهای مسلح، در نامه‌ای به ، از ضرورت بازگشایی لانه جاسوسی موسوم به سفارت آمریکا نوشت. 🔻 عوامل وابسته ، مجدداً پرونده‌های سابق را گشوده‌اند، پس بازخوانی همان « گذشته » برای نسل جوان بسیار ضروری است و این هم بازخوانی پرونده سازمان سیا ، در پروژه گورباچفیزاسیون در ایران 📡 @jdale_ahsan
🔰 آیت‌الله خامنه‌ای، مقصر است؟ ✍ مهدی جمشیدی ۱. روی سخن این یادداشت با آقای زیدآبادی نیست. ایشان به دلیل صداقت و بساطتی که دارد، بی‌احتیاطی کرده و نظر قلبی و ناگفته‌اش را بازگفته و تصریح کرده که فتنۀ سال هشتادوهشت را آیت‌الله خامنه‌ای به فتنه تبدیل کرد؛ وگرنه تودۀ مردم به دنبال یک اعتراضِ سیاسیِ ساده به نتیجۀ انتخابات بودند، و آیت‌الله خامنه‌ای را نیز نیروهای امنیتیِ فرصت‌طلب فریفتند و از کاه، کوه ساختند و یک مسألۀ عادی را به یک شکاف اجتماعی تبدیل کردند. این نظر، تفسیر جریان «اصلاحات» و «اعتدال» از فتنۀ سال هشتادوهشت است و خاص آقای زیدآبادی نیست، و اگر جز این بود، اندک موضعی در نقد و نفی فتنه می‌داشتند و از آنچه که کردند، عذر می‌خواستند. نه هاشمی‌رفسنجانی و نه خاتمی، هیچ‌یک عذر نخواستند؛ چه رسد به موسوی و کروبی. همگی معتقدند که در سال هشتادوهشت، درست عمل کردند و این آیت‌الله خامنه‌ای بود که با معترضان – و به تعبیر ما، فتنه‌گران و اغفال‌شدگان – مدارا نکرد. حتی کسی‌که هم‌اکنون بر جایگاه ریاست‌جمهوری نشسته نیز تاکنون، هیچ سخنی در برابر فتنه نگفته و از مواضع دیگرش، روشن است که با فتنه، هم‌داستان است؛ چنان‌که با خاتمی، نشست‌وبرخاست دارد و او را می‌ستاید. سخنی که آقای زیدآبادی در اثر ساده‌دلی بر زبان جاری ساخته، حرف مکتومِ قطعیِ همۀ اینان است و چه‌بسا اگر در موقعیّتی، دوباره بتوانند بخشی از جامعه را برانگیخته کنند و نظام را در تنگنا قرار بدهند، تعارفی با آیت‌الله خامنه‌ای نخواهند داشت و دوباره بر ایشان خواهند شورید. رسم و قاعدۀ سیاستِ ماکیاولیستی همین است که با «صداقت» و «اخلاق»، بیگانه است و سودایی جز «قدرت» ندارد. ۲. حدود پانزه سال از فتنۀ سال هشتادوهشت گذشته است و اینک می‌شنویم که آیت‌الله خامنه‌ای، مقصر و متهم آن ماجرا بوده است. هنوز نسلی که فتنه را به چشم خویش دیده، در صحنه است و روایت مستقیم دارد. نگارندۀ این سطور در وقایع فتنه، حضور خیابانی داشت و از نزدیک، آنچه را که رخ داد، مشاهده کرد و شناختنش از آن، بی‌واسطه و عینی است. بااین‌حال، واقعیّت‌ها این‌چنین «جابجا» و «وارونه» می‌شود و شاکی، متهم معرفی می‌گردد. فتنه‌ای که به تعبیر آیت‌الله خامنه‌ای، «دیرینه» و «پیچیده» و «مهلک» بود، در روایت لیبرال‌های شبه‌مذهبی، آن‌چنان وارونه می‌شود که به اعتراضِ سیاسیِ عادی، فروکاهیده می‌شود، درحالی‌که می‌دانیم انتخابات، فقط یک بهانۀ سیاسی برای «استحالۀ انقلاب» و «معارضه با شخص رهبر انقلاب» بود. آن معمّمی که دیروز، مارکسیست بود و بعدها لیبرال شد و در هستۀ سخت جریان اصلاحات قرار گرفت، تصریح کرد که باید آقای خامنه‌ای را از کرسی قدرت به زیر بکِشیم. مسألۀ اینان، «سبک حکمرانیِ آیت‌الله خامنه‌ای» بود و هست و خواهد بود؛ اینان نمی‌توانند تعهد و تقیّد آیت‌الله خامنه‌ای را نسبت به «ایدئولوژی انقلابی» تحمّل کنند و معتقد به چرخش از «انقلاب» به «نظام» هستند. تنها کسی‌که سرسختانه و تمام‌عیار در برابر دو جریان اصلاحات و اعتدال ایستاد و در برابر عادی‌سازی و استحاله‌گری‌شان مقاومت کرد، آیت‌الله خامنه‌ای بود. ازاین‌رو، تلاش داشتند که در فتنۀ سال هشتادوهشت، در لفافۀ اعتراض به نتیجۀ انتخابات، قدرت ایشان را تضعیف و زمینه را برای زوال ولایت‌فقیه یا شورایی‌سازی آن فراهم نمایند. مسأله، به‌هیچ‌رو فروتر و کمتر از این نبود. تدبیر آیت‌الله خامنه‌ای، موافق طبع و تمایل اینان نیست و از این جهت، در رنج و عذاب هستند و می‌خواهند سنگر ولایت‌فقیه را فتح کنند. به‌روشنی نیز می‌دانند تا هنگامی‌که آیت‌الله خامنه‌ای در قدرت است، دچار امتناع و فروبستگی خواهند بود و هیچ‌ چاره‌ای جز دراز کردنِ دست تصرّف و تعدّی به سوی نظم ولایی ندارند. ۳. همۀ شواهد حاکی از آن است که فتنه، از پیش ‌طراحی‌شده بود؛ ماه‌ها قبل، کمیتۀ صیانت از آراء راه‌اندازی شد و در سلامت انتخاباتی که هنوز برگزار نشده بود، تردیدافکنی گردید و در نهایت نیز نتوانستند در برابر قانون و محکمه، هیچ‌یک از ادعاهای خویش را اثبات کنند. انتخابات سال هشتادوهشت، درست بود و هیچ تقلبی در میان نبود؛ اصحاب فتنه نیز می‌دانستند، اما عامدانه و آگاهانه، به جانِ ذهنیّت تودۀ مردم افتادند و بدبینی آفریدند و تحریک و تهییج کردند تا به‌واسطۀ ابطال نتیجۀ انتخابات، آیت‌الله خامنه‌ای را وادار به عقب‌نشینی و انفعال کنند. اگر آیت‌الله خامنه‎ای، تسلیم طغیان اینان می‌شد، به یک رهبرِ تضعیف‌شده تبدیل می‌گردید که به‌راحتی در محاصرۀ بیشتر و تنگ‌تر نیروهای سیاسیِ سکولار قرار می‌گرفت و چندی بعد نیز باید قدرت را به آنها واگذار می‌کرد تا لیبرالیسم، جایگزین ایدئولوژی انقلابی بشود. حماقت و سفاهت موسوی به کنار، اما به‌راستی، چرا بقیۀ اصحاب فتنه با وجود اطلاع از ناممکن‌بودن تقلب در انتخابات، شوریدند و در جامعه، فتنه‌گری کردند؟! @Hasanabbasi_students