eitaa logo
خاطرات هاشمی رفسنجانی😑
85 دنبال‌کننده
8هزار عکس
4.7هزار ویدیو
87 فایل
خاطرات روزانه علی اکبر هاشمی رفسنجانی . همراه با #تقویم_علماء و اخبار سیاسی تحلیلی و مطالب اخلاقی @Soukhtee
مشاهده در ایتا
دانلود
📢 رئیس جمهور اوکراین: استفاده روسیه از موشک های بالستیک ایران علیه اوکراین را تایید نمی کنم ◀️ ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در تازه ترین اظهارات در کی یف پایتخت این کشور و در جمع خبرنگاران اعلام کرد که هنوز هیچ مدرکی مبنی بر استفاده روسیه از موشک های بالستیک ایران علیه اوکراین وجود ندارد. ◀️ زلنسکی با اشاره به اینکه اطلاعاتی از منابع غربی در مورد تحویل موشک های بالستیک ایران به مسکو دریافت کرده، می گوید: اما من فعلا نمی توانم استفاده از این موشک ها را تایید کنم. تنها زمانی می توانم تایید کنم که شواهدی داشته باشیم. همانطور که در مورد کره شمالی چنین بود.
وقتی که باید رعایت قانون را به قوهٔ‌قضائیه هم متذکر شد 🔹درحالی‌که قوهٔ‌قضائیه بسیاری از رسانه‌ها را به‌دلیل نام‌بردن از اسامیِ متهمان پیش‌از صدور حکم مؤاخذه می‌کند، خود اقدام به انتشار جزئیات پروندهٔ وزیر دولت سیزدهم که هنوز در حد اتهام است، کرد. 🔹در نشست خبریِ هفتهٔ گذشتهٔ سخنگوی قوهٔ‌قضائيه در پاسخ به سؤالی دربارهٔ آخرین وضعیت پروندهٔ چای دبش و فاطمی‌امین، وزیر اسبق صمت، گفت: دراین‌خصوص فرد نام‌برده به‌همراه قائم‌مقام احضار شدند و تحقیقات مقدماتی انجام شده و آخرین مرحلهٔ دریافت دفاع از این آقایان انجام شده و هر ۲ نفر با وثیقه آزاد هستند. 🔹دفتر وزیر صمت دولت سیزدهم در واکنش به این موضوع نوشت: فاطمی‌امین هیچ‌گونه ارتباط و تعاملی با اشخاص و شرکت‌های گروه دبش نداشته و هیچ توصیه یا اقدامی برای اشخاص و شرکت‌های این گروه انجام نداده است. 🔹دنبالهٔ این واکنش به فضای مجازی هم کشیده شد؛ بسیاری معتقدند که هنوز پرونده در مرحلهٔ تحقیقات اولیه است و باید توجه داشت که هنوز جرمی به اثبات نرسیده است. 🔹در پی شدت انتقادات، حوزهٔ سخنگوی قوهٔ‌قضائیه اطلاعیه‌ای مبهم و بدون استناد به بندهای قانونی منتشر کرد که چیزی از شائبه‌ها کم نکرد؛ در بخشی از این اطلاعیه آمده: «پاسخگوییِ سخنگوی محترم در جواب پرسش خبرنگاران بدون نام‌بردن از افراد متهم و دخیل در این پرونده، در چهارچوب قانون و براساس رفع دغدغهٔ ذهنیِ عمومیِ مردم نسبت به پرونده‌های دارای حساسیت و مورد تعقیب در افکار عمومی صورت گرفته است. این نوع اطلاع‌رسانیِ قانونی مسبوق‌به‌سابقه و یک رویهٔ متداول در حوزهٔ سخنگویی است‌.» 🔹بااین‌وجود انتظار می‌رود در مسیر مبارزه با فساد و مرحلهٔ دادرسی، به تأکیدات ریاست قوهٔ‌قضائیه توجه شود و در کنار برخورد قاطعانه و بدون ملاحظه و مماشات، با ملاحظهٔ قانون و توجه به حق مسلم مردم در مسیر مبارزه با فساد گام بردارد و در این مسیر، پیش‌از دستیابی به نتیجهٔ نهایی از آوردن نام افراد خودداری شود تا آبروی افراد بی‌گناه در این مسیر خدشه‌دار نشود.
🔹نُهم‌ربیع مناسبتی برگرفته از فرهنگ غالیان ✍مهدی مسائلی روز نهم‌ربیع‌الاوّل نزد بعضی از شیعیان به روز کشته شدن خلیفهٔ دوم شهرت یافته است. اما با رجوع به کتاب‌های تاریخی به این مطلب می‌رسیم که تمامی آن‌ها به اتفاق اواخر ماه ذی‌الحجه را به‌عنوان ایام کشته‌شدن خلیفه دوم معرفی نموده‌اند و هیچ منبع تاریخی ماه دیگری را برای این واقعه ثبت کرده باشد. افزون بر این بسیاری از بزرگان و علمای شیعه نیز هنگام بحث از قتل خلیفهٔ دوم، تاریخ آن را در ماه ذی‌الحجه دانسته‌اند و حتی بعضی با صراحت قتل او در روز نهم‌ربیع‌ نادرست دانسته‌اند. (برای مطالعه بیشتر به کتاب نهم‌ربیع جهالت‌ها خسارت‌ها مراجعه شود) اعتقاد به کشته‌شدن خلیفه دوم در روز نهم‌ربیع مستندی جز روایتی معروف به «رُفع‌القلم» ندارد. این روایت به یکی از اصحاب امام هادی(ع) به نام احمد بن اسحاق نسبت داده شده است و از طریق او و از قول امام فضیلت‌هایی را برای این روز بر می‌شمرد. در ارزیابی این روایت باید گفت منبع نقل آن، کتاب‌های متأخر شیعه مربوط به بعد از قرن هفتم و هشتم قمری هستند که اتقان و اعتبار روایی ندارند. سند این روایت نیز از جهات مختلفی ضعیف و غیرقابل‌ اعتماد است و افزون بر وجود راویان ناشناخته‌ای که منحصر به این روایت هستند، افتادگی تعدادی از راویان نیز بر ضعف آن می‌افزاید.(رک: نهم‌ربیع جهالت‌ها خسارت‌ها، ص۲۲-۳۷) اما نکته مهم این‌که طبق تحقیقات انجام شده، روایت نهم‌‌ربیع برگرفته از کتاب‌های غالیان نُصیریه است که امروزه به اسم علویون در سوریه شناخته می‌شوند. شواهدی در متنِ آن نیز این مطلب را تأیید می‌کنند. یادکِرد از نهم‌ربیع در منابع نُصَیریه مربوط به قرن سوم قمری و اوایل پیدایش این فرقه است. یکی از منابع متقدم نُصَیریه که به تفصیل به این موضوع پرداخته است، کتابی معروف به «مجموع الاعیاد» نوشته ابی‌سعید میمون بن قاسم طبرانی نُصیری( 358-426هـ / 970-1035م) است. وی در ابتدای این کتاب نهم‌ربیع را در کنار نوروز و مِهرگان (جشنی باستانی در شانزدهم مهرماه) از اعیاد فارسی برمی‌شمارد و سپس در یک فصل مُجزا دو روایت و دو دعا درباره این روز می‌آورد. یکی از این دو روایت تقریباً همان روایتِ مشهورِ رُفِع‌َالقَلَم است که به کتب شیعه راه یافته است. روایت دیگر که اعتقاداتی همچون تناسخ در آن وجود دارد، نیز با اين روايت از جهت گزارش‌گری هم‌سنخ است و از یک منشأ داستان‌پردازی برخوردار است. (طبرانی، مجموع‌الاعیاد، برلین: ۱۹۴۶، ص۱۳۱-۱۴۸) به نظر می‌رسد کمرنگ بودن گزاره‌های غالیانه‌ مربوط به خداباوری امامان یا اموری همچون تناسخ علت راه‌یابی روایت رُفِع‌َالقَلم از منابع نُصیریه به کتب شیعه بوده است. همچنین ناشناخته بودن اکثر راویان آن، و وجود یک راوی اهل‌سنت و یک راوی شیعه (احمد بن اسحاق)، نیز احتمالا در حساسیت‌زدایی از آن و راه‌یابی‌اش به منابع متأخر شیعه بی‌تاثیر نبوده است. البته با دقت در متن این روایت، خصوصیات مربوط به غُلات نُصَیریه در آن مشهود است. زیرا در نقلی از آن آمده است که راویانش درباره ابوخطاب که یکی از بزرگان و اصحابِ سِرِ غُلات است، با هم اختلاف داشتند و از این جهت به احمد بن اسحاق مراجعه کردند. افزون بر این، می‌دانیم که غلات در کنار ترویج اعتقاد به خداباوری امامان، به ترویج فرهنگ گذر از شریعت و لااُبالی‌گری نیز می‌پرداختند. در فرازی از این روایت که نام‌گذاری‌اش به رفع‌القلم نیز بدین‌‌خاطر است، به نقل از پیامبر(ص) به خدای متعال چنین نسبت می‌هد: «به فرشتگان نویسندهٔ اعمال دستور دادم به مدت سه روز قلم را از همهٔ مردم(خَلق کُلُّهُم) بردارند و هیچ چیزی از گناهان آنان را ننویسند، به کرامت تو و وصیت.» بر اساس این فرازِ غالیانه قلم تکلیف از تمام خلق، چه مسلمان و چه غیر مسلمان، سه روز برداشته می‌شود و هیچ کدام از گناهان و خطایای آن‌ها ثبت نمی‌شود. متأسفانه بعضی که به مناسبت پایه‌گذاری شده توسط این روایت دل‌بسته‌اند، تلاش زیادی در توجیه این تعبیر غالیانه دارند، و بدون توجه به منبعِ اصلی آن، گاهی آن را با عنوان مهلت در توبه توجیه می‌کنند و گاهی آن را با شفاعت تطبیق می‌دهند. مواردی که نه با ظاهر این فراز هم‌خوانی دارد و نه با سایر نصوص قرآنی و روایی موافقت دارد. در مجموع باید گفت از همان ابتدای پیدایش جریان غالیانه‌ی نُصیریه، نهم‌ربیع در میان آنها به عنوان یک عید معروف بوده است و سپس به مرور به آثار شیعه وارد شد. در زمان صفویه، با بالاگرفتن منازعات مذهبی شیعه و سنی، ترویج این مناسبت قوت بیشتری در شیعه پیدا کرد و با حمایت پادشاهی صفوی، بعضی از عالمان نیز به دفاع از آن پرداختند، به گونه‌ای کم‌کم مناسبتی با عناوینی همچون عیدالزهراء،عُمرکشون و... در فرهنگ مذهبی شیعه نفوذ پیدا کرد. البته در سالیان اخیر آگاهی و هوشمندی جامعه شیعه جلوی تبلیغ بیشتر آن را گرفته است. @azadpajooh
🔆آیت الله کمیلی خراسانی حفظه الله: 🔹از کجا می‌دانیم امروز که حال ما خوب است، فردا و پس‌فردا هم همین حال را داشته باشیم؟ مؤمن باید دائم بین خوف و رجا باشد تا همیشه دست گدایی‌اش به‌سوی خدا دراز باشد و همیشه حال تضرع، گریه و توسل داشته باشد. 🆔 @komeily
. واکنش قاسم روانبخش نماینده مجلس درباره احتمال افزایش قیمت بنزین برخلاف وعده انتخاباتی پزشکیان.
نامه شهید سلیمانی به شهید پورجعفری، همراه و رفیق و دستیار ۳۰ ساله ی او بعد از بازنشستگی پورجعفری( و دوری یک ماهه آنان از هم ) بسم الله الرحمن الرحیم 🌹عزیز برادرم حسین، پس از سی سال خصوصا در این بیست سال که نفس تو پیوسته تنفسم بود، اولین سفر را بدون تو درحال انجام هستم. در طول سفر بارها بر حسب عادت صدایت کردم. همه تعجب کردند، در هواپیما، ماشین و . . .. بارها نگاه کردم، جایت خالی بود، معلوم شد خیلی دوستت داشته‌ام. 🌹حسین عزیز تو نسبتی با من داشتی که حتما فرزندانت با شما و شما با فرزندانت نداشته ای و فرزندانم هم با من نداشته اند. همیشه نه تنها از جسمم مراقبت می کردی، بلکه مراقب روحم هم بودی. اصرار به استراحت، اصرار به خوردن، خوابیدن و . . بیش از احساس یک فرزند به پدرش بود. بیست سال اخیر پیوسته مراقبت کردی که تمام وقت من صرف اسلام و جهاد شود و اجازه ندادی وقت من بیهوده هدر رود. 🌹حسین عزیز! خوشحالم از من جدا شدی، خیلی خوشحالم. اگر چه مدتی از لحاظ روحی گمشده ای دارم، اما از جدا شدن تو خوشحالم، چون طاقت نداشتم تو را از دست بدهم. من همه عزیزانم را از دست داده ام و عزادار ابدی آنها هستم، لحظه ای نمی توانم بدون آنها شاد باشم. هر وقت خواستم زندگی کنم و آرامش داشته باشم، یک صف طولانی از دوستان شهیدم که همراهم بودند، مثل پروانه دورم می چرخیدند و جلو چشمم هستند. 🌹حسین! بارها که با هم به خطوط مقدم می رفتیم، من سعی می کردم تو با من نیایی و تو را عقب نگهدارم. اگر چه هرگز بر زبان جاری نکردم و می نویسم برای آینده پس از خودم، که خدا می داند با هریک از آنها که از دست داده ام چه بر من گذشت و حتی بادپا، جمالی، علی دادی را از دست دادم و نگران بودم که تو را هم از دست بدهم. همیشه جلو که می رفتم نگران پشت سرم بودم که نکند گلوله ای بخورد و تو شهید شوی. به این دلیل خوشحال هستم که از من جدا شدی، حداقل من دیگر داغدار تو نمی شوم و تو زنده از من جدا شدی که خداوند را سپاسگزارم. 🌹حسین جان! شهادت می دهم که سی سال با اخلاص و پاکی و سلامت و صداقت زندگیت را فدای اسلام کردی. تو بی نظیری در وفا، صداقت،اخلاص و کتمان سر. 🌹حسین!پسرم، عزیزم، برادرم، دوستم، از خداوند می خواهم عمری با برکت داشته باشی و حسین پورجعفری را همانگونه که بود، با همان خصوصیت تا آخر حفط کنی. 🌹حسینی که برای هر مجاهدی اعم از عراقی، سوری، لبنانی، افغانی و یمنی، آشنا بود. او نشانه و نشانی من بود. چه زیبا بود در این چند روز سراغت را از من می گرفتند و کسی باور نمی کرد همراهم نباشی. 🌹حسین عزیز! فقط قیامت است که حقیقت ارزش اعمال معلوم می شود و چه زیباست آنوقتی که همه حیران و متحیرند و تو خوشحال و خندانی. 🌹اجر این خستگی ها را آنوقت دریافت خواهی کرد، آنوقت که خانواده و وابستگان به تو نیازمندند و به تو توسل می جویند، خداوند اجر جهاد تو برادر خوبم را اجر شهید قرار دهد. به تو قول می دهم که اگر رفتم و آبرو داشتم، بدون تو وارد بهشت نشوم. 🌹حسین عزیزم! سعی کن پیوسته تر و تازه بودن جهادی را در هر حالتی در خودت حفظ کنی، اجازه نده روزمرگی روزانه و دنیا یاد دوستان شهیدت را از یادت ببرد. یادحسین اسدی، یادحسین نصرالهی، یاداحمد سلیمانی، یادحسین بادپا، یاد که را بگویم و چند نفر را بجویم؟ چرا که فراموشی آنها حتما فراموشی خداوند سبحان، است. 🌹حسین جان! عمر انسان در دنیا به سرعت سپری می شود،ما همه به سرعت از هم پراکنده می شویم و بین ما و عزیزانمان فاصله می افتد. ما را غریبانه در گودال و حفره وحشت که می گذارند،در این حالت هیچ فریادرسی جز اعمال انسان نیست. چون فقط چراغ اعمال مقبول است که امکان روشنایی در آن خاموشی و ظلمت مطلق را دارد. 🌹حسین عزیز! اجازه نده در هر شرایطی هیچ محبتی بر محبت خداوند سبحان و هیچ رضایتی بر رضایت خداوند سبحان غلبه کند. 🌹برادر خوبم! اگر می خواهی دردمند نشوی، دردمند شو!دردی که خنکای وجودت را در گرمای سوزنده غیر طاقت است. 🌹دردی که گرمای وجودت در سرمای جانکاه باشد، عزیز برادرم همه دردها، درد نیستند و همه بلاها، بلا نمی باشند. چه بسیار دردهایی که دوای دردند و چه بسیار بلاهایی که در حقیقت خودت را به او بسپار و رضایتش را عین نعمت و لطف و محبت بدان. 🌹حسین! می دانی چه وضعی دارم و آگاهی بر غم و اندوه درونم. می دانی چقدر به دعایت نیازمندم. خوب می دانی چقدر هراسناکم و ترس همه وجودم را فراگرفته است و لحظه ای رهایم نمی کند. اما نه ترس از دشمن و نه ترس از نداشتن، نه ترس از از مقام و مکان. تو می دانی! چون پاره ای از وجودم بودی، ترس من از چگونه رفتن است، تو آگاهی به همه اسرارم! دعایم کن و در دعایت رهایم نکن. 🌹انشالله تو و خانواده مجاهد و صبورت همیشه موفق و موید باشید. خداحافظ برادر خوب و عزیزم، دوست و یار باوفاو مهربان و صادق سی ساله ام. ❤️خداحافظ، برادرت قاسم سلیمانی ۱۰ / ۸ / ۱۳۹۵ سفر حلب 🌹🌹🌹🥺
زندگینامه شهید پورجعفری؛ مردی در سایه خورشید https://www.irna.ir/news/84598157 🌹🌹🌹🥺
سفر خانوادگی پزشکیان به عراق..! 😶😐😵‍💫
📸تصاویری از همراهی عجیب داماد دکتر پزشکیان با او در سفر رسمی به عراق منتشر شده است. این اولین همراهی حسن مجیدی با رئیس جمهور نیست و در سفر هفته گذشته پزشکیان به مشهد نیز تصاویری از همراهی او منتشر شد! ‌‌‌ 😶😵‍💫
داماد مسعود در جلسات رسمی!!! 😵‍💫😶😠
🔹‏مراقبِ دامادها باشید که پدرز‌ن‌ها را بر باد دادند و می‌دهند! 😵‍💫
خونِ دل آیت الله مصباح : 🔸️شايد بتوان گفت خون دلى كه امام حسن (عليه ‏السلام) و امام حسين (عليه ‏السلام) (بعد از شهادت امام حسن (علیه ‎السلام)) خوردند، از غربت و مظلوميت سيد الشهدا (عليه ‏السلام) در روز عاشورا بيشتر است. متأسفانه نه ما از آن دوران اطلاع کاملى داريم و نه اين مسأله چيزى است كه احساسات و عواطف مردم را تحريك كند و با ذكر آنها بتوان آن خاطره‏ها را تجديد كرد؛ بايد با عقل فهميد كه چه ظلمى بر اين خاندان مى ‏شد و چه خون دلى مى ‏خوردند. 🔸️آن قدر تبليغات كردند كه در تمام نماز جمعه‏ ها اميرالمؤمنين (عليه‏ السلام) را لعن مى ‏كردند و اين جزء آداب عبادى مردم شده بود. هر خطيب نماز جمعه بايد على (عليه‏ السلام) را لعن مى‏ كرد. مردم در قنوت نمازشان لعن على (عليه‏ السلام) مى‏ گفتند. امام حسن (علیه ‎السلام) و امام حسين (عليه ‎السلام) اينها را مى ‏ديدند و مى‏ شنيدند، ولى نمى ‏توانستند كارى بكنند. ۱۳۷۹/۰۱/۲۶ 🌹🌹🌹🥺