eitaa logo
حیات طیبه
185 دنبال‌کننده
14.7هزار عکس
11.8هزار ویدیو
145 فایل
❤اللهم عجل لولیک الفرج ❤اللهم احفظ قائدنا الامام خامنه ای
مشاهده در ایتا
دانلود
قابل توجه افراد ضدنظامِ بی‌سواد 🇮🇷@hayatetayebe1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایت دوربین خبرنگار تسنیم از چند خیابان اصلی در تهران ▪️فراخوان ضدانقلاب برای اعتصاب همینقدر پوچ از آب درآمد 🔹مردم ماهیت تروریست‌رسانه‌ها را خوب می‌شناسند. 🇮🇷@hayatetayebe1
🔻آنچه از «کشف حجاب» دیدم دوشنبه، ۲۲ آبان ۱۴۰۱. شهر تهران. پرسه‌زنیِ جامعه‌شناختی در ایستگاه‌های متروی گلبرگ و دروازه شمیران و تئاتر شهر و میرزای شیرازی در صبح و ظهر. تلاش داشتم که به یک «بُرش عینی» و «برداشت مستقیم» از واقعیّت اجتماعی دست بیابم و وضع حجاب دختران و زنان را فارغ از «عایق‌های رسانه‌ای» و «حائل‌های روایی» مشاهده کنم. مشاهده‌ای که در قلب آن، «پرسش» وجود داشت و نه «پیش‌داوری». در طول یک ماه گذشته نیز به چنین مشاهداتی رو آورده بودم و در نقاطی از شهر، با دقت و تأمّل، از این زاویه به واقعیّت اجتماعی نگریسته بودم. مشاهداتم در امروز، مطابق با همۀ مشاهده‌های قبلی بود و آنها را تأیید می‌کرد. و اماّ نتایج: ۱- تنها «پنج درصد» از دختران و زنان، «کشف حجاب» کرده بودند؛ یعنی «شال» یا «روسری» یا «مقنعه» بر سر نداشتند و «سر برهنه» در ایستگاه‌های مترو رفت‌وآمد داشتند. در اینجا، برآوردی دربارۀ تعداد زنان چادری یا شُل‌حجاب ارائه نمی‌کنم و پرسش خویش را به همین مسألۀ خاص، محدود می‌کنم. با مشاهدۀ این تعداد اندک، متعجب شدم که این همه غوغا و هیاهو برای «حجاب اختیاری» – که هدفی جز «کشف حجاب» نداشت – تنها معطوف به همین «پنج درصد» بوده است؟! به‌عبارت‌دیگر، باید «قانون حجاب الزامی»، برچیده شود تا فقط این پنج درصد بتوانند کشف حجاب کنند؟! این پنج درصد، چه نسبتی با آن «روایت‌های انبوه» دارند؟! ۲- بی‌حجابی در این پنج درصد، محدود به «برداشتن حجاب از سر» بود؛ به‌طوری‌که پوشش سایر قسمت‌های بدن‌شان، عادی‌ و عرفی بود. این‌گونه نبود که چون حجاب از سر برداشته باشند، دربارۀ بخش‌های دیگر بدن خود نیز همین منطق را دنبال کرده باشند و در آن قسمت‌ها نیز دست به «ساختارشکنیِ پوششی» زده باشند. دراین‌میان، تنها دَه خانم مشاهده کردم که برخلاف این بودند و پوشش قسمت‌های دیگر بدن‌شان نیز زننده بود، از جمله این‌که شلوارشان تا نزدیک‌های زانوی‌شان بالا آمده بود، یا تی‌شرت تنگ پوشیده بودند و حجم بدن‌شان آشکار بود، یا یقیۀ تی‌شرت‌شان باز بود و ... . ۳- به‌جز دو مورد، همۀ کسانی‌که کشف حجاب کرده بودند، «شال بر دور گردن» داشتند، درحالی‌که چنانچه قطعیّتی دربارۀ کشف حجاب وجود دارد، دیگر «انداختن شال به دور گردن»، معنا ندارد. دراین‌باره، کنجکاو شدم و دریافتم که بخشی از اینان احتمال می‌دهند که واکنش و برخوردی صورت بگیرد و همچنان مطمئن نشده‌اند که حجاب اختیاری، برقرار شده است؛ بخش دیگری نیز وقتی به «محل زندگی» یا «محل کار» خود نزدیک می‌شوند، ترجیح می‌دهند که از وضع کشف حجاب، خارج شوند؛ و جالب این‌که بخش دیگر، گاهی موهای خود را می‌پوشانند و گاهی هم نمی‌پوشانند و هنوز به «جمع‌بندی» نرسیده‌اند و میان این دو، یکی را «انتخاب» نکرده‌اند. ۴- دیگر این‌که پنج درصدی که به آنها اشاره کردم، هرگز محدود به «دهۀ هشتادی‌ها» نبودند، بلکه آشکارا، «ترکیبی از همۀ نسل‌ها» بودند و هیچ احساس نکردم که در آنها، غلظت دهۀ هشتادی‌ها بیش از دیگران است. برخلاف نظریۀ «گسست نسلی»، مشاهده کردم که تعداد دهۀ هفتادی‌هایی که کشف حجاب کردند، بیش از دهۀ هشتادی‌ها است، و حتّی تعدادی از آنها نیز زنان پیر هستند. ۵- «توزیع جغرافیاییِ» کشف حجاب نیز در همۀ ایستگاه‌ها، یکسان بود و تفاوت خاصی میان این نقاط وجود نداشت؛ هر چند مشاهدات قبلی‌ام نشان می‌دهد که باید میان «جنوب شهر» و «شمال شهر»، تمایز نهاد و در محله‌ها و مناطق شمالی، باید این رقم را به حدود ده درصد افزایش داد. در واقع، میان فرودستیِ اقتصادی از یک سو و کشف حجاب از سوی دیگر، همبستگی مثبت وجود ندارد، بلکه برعکس است. ازاین‌رو، جریان اغتشاش در ماه گذشته در تهران، بی‌اعتنا به «مطالبه‌های اقتصادی» بود و «دغدغۀ معیشت» نداشت، بلکه «آزادی پوشش» را دنبال می‌کرد. ۶- «مواجهۀ دیداری و چشمیِ مردم» با کسانی که کشف حجاب کرده بودند، هنوز به صورتی است که گویا کشف حجاب در «وضع ضدّهنجاری» قرار دارد؛ یعنی عموم مردم با «دیدۀ تعجب» به اینان می‌نگرند؛ چنان‌که حرکت این افراد در میان مردم، با «نگاه‌های طولانی و خیرۀ» دیگران توأم است. البتّه ازآنجاکه این نگاه‌ها، خاص مردان نیست و زنان نیز نسبت به این زنان، چنین دیدی دارند، چندان نباید نگاه‌های مردان را بر تمنّاهای جنسی و لذّت‌طلبیِ مردانه حمل کرد. هرچه که هست، همچنان کشف حجاب به‌عنوان یک «کنش نابهنجار و غیرعادی» تلقّی می‌شود و ما با موقعیّت تثبیت‌شدگی و جاافتادگی این کنش، فاصله داریم. 🖋 مهدی جمشیدی 🇮🇷@hayatetayebe1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اشتباهی که در نوجوان خلا عاطفی ایجاد می کند! 🔻 یکی از مهمترین شاخصه هایی که مودّت در خانواده را در نگاه فرزندان زیاد می‌کند این است که درون خانواده و به خصوص خانواده‌های ، از ابراز محبت و عشق همسران نسبت به هم حیا نشود. 🔴 بچه‌های ما واژه عزیزم و عشقم را نباید اولین بار در خیابان و از غریبه بشنوند. ♨️ لازم است توجه کنیم که رابطه صمیمی پدر با دختر و مادر با پسر موجب می‌شود که اگر در جامعه کسی خواست دل فرزندان ما را برباید، توجهی به او نکند. چون همیشه از طرف یک جنس مخالف در خانه سیراب شده است. "خانم نیکوروین" 🇮🇷@hayatetayebe1
📸 حضور خانواده‌های شهدا در منزل شهید عجمیان 🔹جمعی از خانواده شهدا از جمله شیرودی، تجلایی، مهدی باکری، مهدی زین‌الدین، رستمی، ابراهیم هادی و شهدای مدافع حرم روح‌الله قربانی، میثم میردوستی در منزل شهید روح‌الله عجمیان حاضر شدند و با خانواده شهید دیدار کردند. 🔹در این دیدار خانواده شهیدان امنیت علی‌وردی و امیراحمدی نیز حاضر شدند. مادر آرمان در این دیدار به مادر شهید عجمیان گفت: پسرهای ما عاقبت بخیر شدند و در راهی قدم گذاشتند که خودشان انتخاب کرده بودند. 🇮🇷@hayatetayebe1
کی‌روش به خبرنگار انگلیسی: چقدر برای این سوال پول گرفتی؟ 🔹در نشست خبری سرمربی تیم ملی، خبرنگار اسکای‌ اسپورت در سوالی به کی‌روش گفت: سرمربی‌گری تیم کشوری که حقوق زنان در آن رعایت نمی‌شود چه منفعتی برای شما دارد؟ کی‌روش در واکنش به این صحبت‌ها گفت: شما چه مبلغی برای این سوال دریافت می‌کنید؟ 🔹پس از اتمام نشست خبری، کی‌روش خطاب به آن خبرنگار گفت: به حرف‌های من فکر کن! راستی از کشور خودتان چه خبر؟ 🇮🇷@hayatetayebe1
صدور حکم اولیه یکی از متهمان اغتشاشات اخیر 🔹روز یکشنبه گذشته نیز اولین احکام بدوی صادره از سوی دادگاه انقلاب تهران منتشر گردید که بر اساس آن یکی از متهمین به اعدام محکوم و پنج متهم دیگر به پنج تا ۱۰ سال حبس محکوم شدند. 🔹در ادامه همین روند و پس از رسیدگی قضایی به اتهامات یکی دیگر از متهمان اغتشاشات، حکم بدوی و اولیه این پرونده نیز صادر گردید. 🔹طبق حکم صادره، متهمی که با استفاده از سلاح سرد در خیابان برای مردم رعب و وحشت ایجاد کرده بود و موتورسیکلت شهروندی را به آتش کشیده و با چاقو نیز فردی را مورد حمله و جراحت قرار داده بود، به اعدام محکوم شد. 🔹متهم مورد اشاره بابت اتهام «محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد به نحوی که موجب رعب و وحشت گردیده» به اعدام محکوم شده است. 🇮🇷@hayatetayebe1
11.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 کلیپ : وظیفه ما نسبت به اقوامی که عقاید مذهبی ندارند، چیست؟ 👤 حجت‌الاسلام شریفیان 🇮🇷@hayatetayebe1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🛑 آزادی معنوی استاد شهید مرتضی مطهری خودسازی وتزکیه نفس 🛑دانلود 👇👇 ketabeitaa.ir/Books/Motafareghe/Azadi-maenavi.PDF 📕📕 🇮🇷@hayatetayebe1