eitaa logo
مدح مولا امیر المومنین (ع)
407 دنبال‌کننده
15.1هزار عکس
3.1هزار ویدیو
47 فایل
💚 دل اگر خدا شناسی همه در رُخ علی بین 💚 💚 به علی شناختم من به خدا قسم خدا را 💚 کپی مطالب باذکر یک صلوات و یک یاعلی (ع) اما همه ی مطالب را کپی نکنین ترجیحافروارد استفاده شخصی ایراد نداره🍃 ارتباط با ادمین: @Mmn110
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹🥀فلسفه ی التماس دعا🥀🌹 قال الکاظم علیه السلام: أوشَک دَعوَةً وَ أسرَعُ إجابَةُ دُعاءُ المَرءِ لاِخیهِ بِظَهرِ الغَیبِ دعایی که بیشتر امید اجابت آن می‌رود و زودتر به اجابت می‌رسد، دعا برای برادر دینی است در پشت سر او. اصول کافی، ج. ۱، ص. ۵۲ ✿[ @hazrateshah ]✿         ══•◇•🌸•◇•══
11.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.: مصیبت سوزناک باب الحوائج امام موسی بن جعفر علیه السلام‌... بنیت تعجیل در ظهور حجه الاسلام ✿[ @hazrateshah ]✿         ══•◇•🌸•◇•══
خدایا به حق امام کاظم (ع) توفیق بده که ماهم بتونیم مثل امام کاظم کظمِ غیظ داشته باشیم..(:💔 {ع} 🏴 ✿[ @hazrateshah ]✿         ══•◇•🌸•◇•══
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹 از آموز اخلاص عمل ترجمه و شرح ۲۸۰ نهج البلاغه : آماده شدن برای آخرت 🌺🌹🌺🌹🌺🌹 وَ قَالَ (علیه السلام): مَنْ تَذَكَّرَ بُعْدَ السَّفَرِ، إسْتَعَدَّ. 🔸🔹🔸🔹🔸🔹   ياد قيامت و آمادگى (اعتقادى، اخلاقى): و درود خدا بر او، فرمود: كسى كه به ياد سفر طولانى آخرت باشد خود را آماده مى سازد.   ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لولیک الفرج🤲🏻 ✿[ @hazrateshah ]✿         ══•◇•🌸•◇•══‌
آمادگى براى سفر آخرت: امام عليه السلام در اين كلام حكيمانه و فشرده و كوتاه، مردم را براى آماده شدن سفر آخرت اندرز مى دهد و مى فرمايد: «كسى كه دورى سفر آخرت را به ياد داشته باشد خود را مهيا مى سازد»؛ (مَنْ تَذَكَّرَ بُعْدَ السَّفَرِ اسْتَعَدَّ). در اين حديث شريف و احاديث فراوان ديگر، مردمِ دنيا به مسافرانى تشبيه شده اند كه به سوى منزلگاه دوردست اما بسيار مرفه و پربركت در حركتند و بايد براى رسيدن به سرمنزل مقصود مركبى راهوار و زاد و توشه اى فراوان آماده سازند وگرنه در وسط راه مى مانند و به مقصد نخواهند رسيد. همين معنا به صورت ديگرى در حكمت 77 آمده بود آنجا كه فرمود: «آهِ مِنْ قِلَّةِ الزَّادِ وَطُولِ الطَّرِيقِ وَبُعْدِ السَّفَرِ؛ آه از كمى زاد و توشه و طولانى بودن راه و دورى سفر». ابن ابى الحديد در شرح نهج البلاغه خود و متقى هندى در كنزالعمّال حديث جالبى ذكر مى كنند كه بى ارتباط به مقصود ما نيست و مضمون آن چنين است: پيامبر اكرم صلي الله عليه وآله رو به يارانش كرد و فرمود: مَثَل من و شما و دنيا همچون جمعيتى است كه از يك بيابان خشك و خالى عبور مى كردند و به جايى رسيدند كه نمى دانستند آنچه را پيمودند بيشتر است يا آنچه تا مقصد باقى مانده است؟ در حالى كه زاد و توشه آنها تمام شد و مركب آنها از راه ماند و در ميان اين بيابان خشك و خالى، سرگردان ماندند؛ نه زادى داشتند و نه مركبى، ازاينرو به هلاكت يقين پيدا كردند. در اين هنگام مردى نمايان شد كه لباس خوبى بر تن داشت وقطرات آب از سر و رويش مى چكيد. گفتند: به يقين اين شخص از سرزمين آباد و پرآبى مى آيد و احوال او نشان مى دهد كه راه به آنجا نزديك است. هنگامى كه آن مرد به آنها رسيد و حال ايشان را مشاهده كرد به آنها گفت: اگر شما را به محلى پرآب و باغ هاى سرسبز راهنمايى كنم چه مى كنيد؟ گفتند: هرگز با تو مخالفت نخواهيم كرد. گفت: با خدا عهد و پيمان ببنديد كه چنين خواهد بود. آنها عهد و پيمان بستند و آن مرد آنها را به محلى پرآب و باغهايى سرسبز هدايت كرد. هنگامى كه به آنجا رسيدند مقدار كمى در آنجا ماندند سپس آن مرد به آنها گفت: برخيزيد و آماده شويد به سوى باغ هايى كه از اين باغ ها پربارتر وآبى كه از اين آب گواراتر است برويم. بسيارى از آنها گفتند: ما باور نمى كنيم به چنان سرزمينى برسيم؛ ولى گروه اندكى از آنها گفتند: مگر شما با اين مرد عهد و پيمان نبستيد كه مخالفت نكنيد؟ آنچه در آغاز گفته بود به حقيقت پيوست و بقيه گفتار او مانند آن است كه در آغاز گفته. اين گروه اندك، همراه آن مرد حركت كردند و او آنها را به باغ هايى سرسبزتر و آبهايى گواراتر رساند؛ ولى آن گروه اول كه مخالفت كرده بودند در همان شب دشمنانى به آنها حمله كرده و صبحگاهان عده اى كشته و عده اى اسير شده بودند. قرآن مجيد نيز مى گويد: «(وَتَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَيْرَ الزَّادِ التَّقْوَى)؛ زاد و توشه (براى سفر آخرت) برگيريد كه برترين زاد و توشه همان تقوا و پرهيزكارى است». جالب اينكه در حديثى مى خوانيم كه زُهرى، يكى از سرشناسان اهل سنت از تابعين، امام على بن حسين عليه السلام را در شبى سرد و بارانى ديدار كرد در حالى كه بر پشت آن حضرت مقدارى آرد بود و حضرت به سويى حركت مى كرد. زهرى عرض كرد: اى پسر رسول خدا! اين چيست؟ حضرت فرمود: قصد سفرى دارم و مشغول تهيه زاد و توشه آن و گذاشتن در محل مطمئنى هستم. زهرى گفت: غلام من اينجاست به شما كمك مى كند. حضرت قبول نكرد. زهرى عرض كرد: خودم آن را برمى دارم و براى شما مى آورم. امام سجادعليه السلام فرمود: من ميل ندارم چيزى كه موجب نجات من و سبب حسن ورودم به مقصد است خودم حمل نكنم، تو را به خدا سوگند مى دهم كه سراغ كار خود بروى و من را رها سازى. زهرى از آن حضرت جدا شد و رفت. بعد از چند روز امام عليه السلام را ديد عرض كرد: اى پسر رسول خدا! اثرى از آن سفرى كه فرمودى نمى بينم. امام عليه السلام فرمود: آرى اى زهرى. آن گمانى كه كردى (كه منظورم سفر دنياست) درست نبوده است منظورم سفر آخرت و آماده شدن براى آن است. آرى. آماده شدن براى مرگ وسفر آخرت به وسيله پرهيز از حرام و بذل و بخشش در راه خير حاصل مى شود. __________________________ 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 [💯 @hazrateshah] 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
امام کاظم «سلام‌الله‌علیه» فرمودند: خداوند عزّوجل بر شیعیان خشم گرفت [و خواست بر آن‌ها عذاب نازل کند] پس خدا مرا بر انتخاب اینکه بلا را به جان بخرم یا عذاب بر ایشان نازل شود، اختیار داد. به خدا قسم، من بلای شیعیانم را به جان خریدم... 📚 الکافی، جلد۱، صفحۀ ۲۶۰ . 💯 @hazrateshah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤امام کاظم علیه السّلام فرمودند: "إِنَّ لِلّهِ عَلَی النّاسِ حُجَّتَینِ، حُجَّةً ظاهِرَةً وَ حُجَّةً باطِنَةً، فَأمّا الظّاهِرَةُ فَالرُّسُلُ وَ الاَْنْبِیاءُ وَ الاَْئِمَّةُ وَ أَمَّا الْباطِنَةُ فَالْعُقُولُ.": خداوند را بر مردم دو حجّت است: حجّتی آشکار و حجّتی پنهانی و درونی. «حجّت آشکار»، رسولان و پیامبران و امامانند، و «حجّت باطنی» عقل‌‌هاست. 📚بحارالانوارج ۷۸،ص ۳۰۰،باب۲۵،ح ۱  ✿[ @hazrateshah ]✿         ══•◇•🌸•◇•══
⚠️مراقب قلب خود باشید... ما بیشتر به فکر 👈سلامتی جسم قلبمان هستیم. اگرچه این مسئله نیاز ضروری است اما کافی نیست زیرا👈 قلب انسان عضو رئیسی بدن و محل تحولات عجیب است. ❇️امیرالمومنین می فرماید: منزلت قلب نسبت به جسد، منزلت امام واجب الاطاعه نسبت به مردم است! 🔰قلب محل اضداد است:↘️ ⚠️اگر امیدواری بیابد، طمع او را خوار می کند ⚠️اگر طمع بیاید، حرص آن را هلاک می کند ⚠️اگر یاس آن را ببرد، تاسف آن را خواهد کشت ⚠️اگر غضب بر آن عارض شود، غیظ به آن شدت خواهد داد ⚠️اگر به رضا دست پیدا کند، حفظ آن را فراموش خواهد کرد ⚠️اگر خوف به آن برسد، دوری گزیدن آن را مشغول خواهد کرد ⚠️اگر امنیت فراوان یابد، غفلت آن را خواهد دزدید ⚠️اگر نعمت فراوان یابد، خودبزرگ بینی او را فرا می گیرد ⚠️اگر مصیبت ببیند، بی تابی آبروی او را می برد ⚠️اگر مال فراوان بدست بیاورد، بی نیازی او را سرکش می کند ⚠️اگر نداری او را گاز بگیرد، خود را به امتحانهای بنیان کن مشغول می کند ⚠️اگر گرسنگی با او پیکار کند، ضعف بر او چیره می شود اگر سیری فراوان یابد، تنبلی و شکم بارگی او را می جزاند ✅️پس هر کوتاهی برای او مضر است و هر زیاده روی او را فاسد می کند. 📚علل الشرائع ✅موسسه تحقیقات طب وعلوم اسلامی الشفاء ✿[ @hazrateshah ]✿         ══•◇•🌸•◇•══
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا