eitaa logo
هدایت گران حسینی
95 دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
5.8هزار ویدیو
273 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷🇵🇸 🔰بازتاب یک حماسه 🍃🌹🍃 🔹حضور پرشور مردم انقلابی ایران اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۳ در رسانه‌های بین‌المللی بازتاب گسترده‌ای داشت. خبرگزاری روسی «ریانووستی» گزارش کرد، شهرهای ایران، از جمله تهران شاهد راهپیمایی‌های گسترده مردم در چهل ‎و ششمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بودند. شرکت‌کنندگان از مناطق گوناگون پرچم‌های ایران و تصاویر شهید قاسم سلیمانی را به عنوان نماد برجسته مقاومت و آیت‌الله «روح‌الله خمینی» بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران را در دست داشتند و برای برگزاری این راهپیمایی جمع شدند. 🔹خبرگزاری «آسوشیتدپرس» آمریکا نوشت: «صدها هزار ایرانی در سراسر این کشور سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سال ۱۹۷۹ این کشور را جشن گرفتند. این اولین راهپیمایی از زمان بازگشت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به کاخ سفید و شروع مجدد کارزار «فشار حداکثری» اوست که تهران را هدف قرار داده بود. مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در دمای زیر صفر تهران شرکت کردند؛ در حالی که پرچم‌ها و بنرهایی در محکومیت آمریکا و اسرائیل در دست داشتند.» 🔹شبکه «المسیره» یمن نوشت: «جمعیت تظاهرکنندگان در میدان آزادی تهران و بیش از ۱۴۰۰ ناحیه و شهرستان و بیش از ۳۵ هزار روستا در سرتاسر نقاط این کشور جمع شدند و با حمل تابوت‌های نمادین مقامات رژیم صهیونی جنایت‌های اسرائیل در غزه را محکوم کردند.» خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه نوشت: «مردم ایران در راهپیمایی‌های مردمی گسترده‌ای سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را در سرتاسر کشور جشن گرفتند و ضمن تجدید عهد و پیمان با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، پایبندی خود را به آرمان‎های بنیانگذار آن حضرت امام خمینی (ره) و ادامه راه تحت رهبری جانشین ایشان،امام خامنه‌ای اعلام کردند.» 🔹پایگاه «العربی الجدید» گزارش داد: «به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی علیه نظام پادشاهی در ایران، راهپیمایی گسترده‌ای در شهرها و روستاهای کشور برگزار شد. شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی با سر دادن شعارهایی علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی و آمریکا، خواستار مقابله قاطعانه با تهدیدها و فشارهای واشنگتن و تل‌آویو شدند. 🔹تظاهرکنندگان ایرانی با اعلام حمایت از موضع کشورشان در رد با آمریکا، پرچم‌های این کشور و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.» پایگاه «النشره» لبنان نوشت: «خلیل الحیه، عضو ارشد جنبش حماس نیز در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تهران سخنرانی و تأکید کرد، ملت فلسطین سرزمینش را ترک نخواهد کرد و طرح‌های ترامپ را با شکست مواجه خواهیم کرد.» خبرگزاری «رویترز» درمورد سخنرانی رئیس‌ جمهوری ایران نوشت: «یک هفته پس از اعمال مجدد «فشار حداکثری» رئیس‌ جمهور ترامپ علیه جمهوری اسلامی، مسعود پزشکیان صداقت آمریکا برای مذاکره با تهران همزمان با اعمال تحریم‌ها را زیر سؤال برد.» وی گفت: «اگر در مذاکرات صادق بود، چرا ما را تحریم کرد؟ این است که منطقه خاورمیانه را بی‌ثبات کرده نه ایران. ما به دنبال جنگ نیستیم؛ ولی تسلیم فشار بیگانگان نمی‎شویم.» ✍🏼 مصطفی علیجان‌زاده | | 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔 rubika.ir/meyar_pb
🇮🇷🇵🇸 🔰نامه ایران به شورای امنیت در پی تهدیدات ترامپ 🍃🌹🍃 «ایروانی» سفیر و نماینده دائم ایران در نامه‌ای به شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل در خصوص اظهارات دونالد ترامپ تصریح کرد: 🔹جمهوری اسلامی ایران قاطعانه این تهدید بی‌پروا را رد و محکوم می‌کند. 🔸شورای امنیت سازمان ملل متحد نباید در برابر چنین لفاظی آشکاری در خصوص تهدید به استفاده از زور، سکوت اختیار کند. 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔 rubika.ir/meyar_pb
حضرت نوح عليه السلام با توجه به عمر طولاني (حضرت نوح ) عليه السلام و بودن در ميان مردم ، و علاقه زيادي كه قوم او به بت پرستي داشتند مي توان گفت ، كه او چه اندازه اذيت و آزار ديد و در مقابل آنها استقامت ورزيد . گاهي مردم آن قدر او را كتك مي زدند كه سه روز تمام به حال بيهوشي و اغماء مي افتاد و از گوش وي خون مي آمد . او را برمي داشتند و در خانه اي مي انداختند وقتي به هوش مي آمد ، مي گفت : خدايا قوم مرا هدايت كن كه نمي دانند . قريب نهصد و پنجاه سال مردم را به خدا دعوت كرد ولي آن مردم جز بر طغيان و سركشي خود نيفزودند تا جائي كه مردم دست كودكان خود را مي گرفتند و آنها را بالاي سر نوح مي آوردند و مي گفتند : فرزندان اگر پس از ما زنده مانديد مبادا از اين ديوانه پيروي كنيد ! ! و مي گفتند : اي نوح عليه السلام اگر دست از گفتارت برنداري سنگسار خواهي شد . . . و اينان كه از تو پيروي مي كنند جز فرومايگاني نيستند كه بدون تاءمل سخنانت را گوش داده و دعوتت را پذيرفته اند؛ و وقتي نوح سخن مي گفت : انگشتها در گوش مي گذاشتند و لباس بر سر مي كشيدند تا صداي او را نشنوند و صورت او را نبينند . كار نوح عليه السلام را به جائي رساندند كه به خدا استغاثه كرد و گفت : خدايا من مغلوبم ياريم ده ميان من و ايشان گشايشي فرما . (43) 4
وفات فرزند (ام سليم همسر ابوطلحه انصاري ) از زنان جليله هاشميه بود . هنگامي كه ابوطلحه از او خواستگاري كرد گفت : تو مرد شايسته اي ، اما چكنم كه كافري و من زني مسلمانم ، اگر اسلام بياوري ، مهريه همان اسلام آوردنت باشد . (ابوطلحه ) بعد از قبول اسلام از اصحاب بزرگ پيامبر صلي الله عليه و آله بشمار مي رفت . در جنگ احد پيش روي پيامبر صلي الله عليه و آله تيراندازي مي كرد؛ پيامبر صلي الله عليه و آله بر روي پنجه پا بلند مي شد تا هدف تير او را مشاهده كند . در اين جنگ سينه خود را جلو سينه ي پيامبر صلي الله عليه و آله نگاه داشته ، عرض مي كرد : سينه من سپر جان مقدس شما باشد پيش از آنكه تير به شمار رسد ، مايلم سينه مرا بشكافد . ابوطلحه پسري داشت كه بسيار مورد علاقه او بود ، اتفاقا مريض شد . مادر پسر ، ام سليم از زنان با جلالت اسلام بود . همين كه احساس كرد نزديك است فرزند فوت شود ، ابوطلحه را خدمت پيامبر صلي الله عليه و آله فرستاد . پس از رفتنش بچه از دنيا رفت . ام سليم او را در جامه اي پيچيده ، كنار اطاق گذاشت . فورا غذاي مطبوعي تهيه نمود و خويش را براي پذيرائي شوهر آراست . وقتي ابوطلحه آمد ، حال فرزند خود را پرسيد ، در جواب گفت : خوابيده است . پرسيد : غذائي آماده است ؟ گفت : آري ، غذا را آورد باهم صرف كردند و پس از غذا از نظر غريزه جنسي نيز خود را بي نياز كرده ، در آن بين كه شوهر بهترين دقائق لذت جنسي را داشت ، ام سليم به ابوطلحه گفت : چندي پيش امانتي از شخصي نزد من بود ، آن را امروز به صاحبش رد كردم ، از اين موضوع كه نگران نيستي ؟ گفت : چرا نگران باشم وظيفه تو همين بود . ام سليم گفت : پس در اين صورت به تو مي گويم فرزندت امانتي بود از خدا در دست تو ، امروز امانت را خدا گرفت . (ابوطلحه ) بدون هيچ تغيير حالي گفت من به شكيبائي از تو كه مادر او بودي سزاوارترم . از جا حركت كرده غسل نمود و دو ركعت نماز خواند ، پس از آن خدمت پيامبر صلي الله عليه و آله رسيد ، فوت فرزند و عمل ام سليم را به عرض آن جناب رسانيد . پيامبر صلي الله عليه و آله فرمود : خداوند در آميزش امروز شما بركت دهد ، آنگاه فرمود : شكر مي كنم خداي را كه در ميان امت من نيز زني همانند زن صابره بني اسرائيل قرار داد . (45) 5
دل ما و صفای بارانت، از دعای تو سبز و سیرابیم «و من الماء کل شئ حی» همه مدیون حضرت آبیم از زلال تو روشنیم ای آب، دل به دریا که می‌زنیم ای آب موج در موج شرح دلتنگی ست، لب هر جوی اگر که بی‌تابیم دجله هر شب هزار و یک قصه از نیستان سامرا دارد مثل ما که هزار و یک سال است زائر غصه‌های سردابیم بی‌ تو یک روزِ خوش نبود و نرفت آبِ خوش از گلویمان پایین یا سرابیم بی تو در پوچی یا که در خواب خویش مردابیم کی بتابی تو یک شبِ بی ابر، بر شبستان حوض کوچک‌مان؟ و ببینیم باز هم با تو، غرقِ تسبیح موج و مهتابیم گفته پیری که از بلندی کوه، جویبار دل تو جاری شد ما که یک عمر رفت و در خوابیم «مگر این چند روز دریابیم» آمدی بغض کوچه‌ها وا شد، اشکها قطره قطره دریا شد با شما هر جزیره خضراء شد، در بهارت چه سبز و شادابیم
مسئول چراغ‌های آستانه مقدس حضرت رضا علیه‌السلام (در آن دوران) نقل کرده است: «آقای دولتشاهی رئیس تشریفات آستانه، مدتی مرا از کار برکنار کرده بود، روزی در صحن مطّهر خدمت مرحوم حاج شیخ حسنعلی(ره) رسیدم و از حال خود به او شمّه‌ای عرض کردم. نباتی مرحمت فرمود که در چای به دولتشاهی بخورانم. گفتم: اینکار برای من میسر نیست. فرمودند: تو برو خواهی توانست، بی درنگ به دفتر تشریفات رفتم. پیشخدمت مخصوص دولتشاهی بدون مقدمه به من گفت: اگر می‌خواهی چیزی به « آقا» بخورانی، اکنون وقت آن است. من نبات را به وی دادم، در چای ریخت و نزد «آقا» بردم. از دفتر به صحن آمدم. چند لحظه نگذشته بود که دولتشاهی مرا نزد خود احضار کرد و کار سابقم را دوباره به من واگذاشت.»
مژده اي دل که شب نيمه شعبان آمد بر تن مرده و بي جان جهان جان آمد بانگ تکبير نگر در همه عالم برپاست همه گويند مگر جلوه يزدان آمد از زمين نور به بالا رود امشب زيرا نور خورشيد امامت همه تابان آمد قائم آل محمد(عج) گل گلزار رسول حجة بن الحسن(عج) آن مظهر ايمان آمد
بسم الله الرحمن الرحیم شب نیمه شعبان و محروم نباشیم راوی ابویحیی گوید ازمحضر مبارک امام جعفرصادق علیه السلام پرسیدم : بهترین دعاها در این شب کدام است؟ امام علیه السلام فرمود: هرگاه نماز عشا را خواندی بعدازآن،دو رکعت نماز به این طریق بخوان: در رکعت اول سوره «حمد» و سوره «کافرون» و در رکعت دوم سوره «حمد» و سوره «توحید» و چون از نماز فارغ شدی بگو به ترتیب سُبْحانَ اللّٰهِ«سی‌وسه» مرتبه الْحَمْدُ لِلّٰهِ»، «سی‌وسه» مرتبه «اللّٰهُ أَکْبَرُ»، «سی‌وچهار» مرتبه؛ سپس بگو:👇 يَا مَنْ إِلَيْهِ مَلْجَأُ الْعِبادِ فِى الْمُهِمَّاتِ، وَ إِلَيْهِ يَفْزَعُ الْخَلْقُ فِى الْمُلِمّاتِ، يَا عالِمَ الْجَهْرِ وَالْخَفِيّاتِ ای آن‌که پایگاه بندگان در سختی‌ها به‌سوی اوست و بندگان در رخدادهای ناگوار به‌سوی او پناه می‌برند، ای دانای آشکار و نهان ❌توجه به کمی طولانی بودن دعای بعدنمازدر متن نوشته ارائه نشده برای بهره مندی از ادامه متن نوشته دعا به مفاتیح الجنان بخش اعمال نیمه شعبان و یا سایت های معتبر مذهبی رجوع نماییدتقریبا دوصفحه می باشد ..وبعداز اتمام قرائت دعا👇 آنگاه به سجده می‌روی و می‌گویی: «یا ربّ: پرودگارا» «بیست مرتبه»، «یا اللّه: خدایا» «هفت مرتبه»، «لَاحَوْلَ وَلَا قُوَّةَ إِلّا بِاللّٰهِ: هیچ نیرو و توانى نیست جز به خداى [بلندمرتبه بزرگ]» «هفت مرتبه»، «مَا شاءَ اللّٰهُ: خواست، خواست خدا است» «ده مرتبه»، «لَاقُوَّةَ إِلّا بِاللّٰهِ: نیرویى جز به خدا نیست» «ده مرتبه»؛ سپس صلوات می‌فرستی بر پیامبر و آل مطهر ایشان(علیهم‌السلام) و از خدا حاجت خود را می‌خواهی، امام جعفرصادق علیه السلام فرمود سوگند به خدا که اگر در پی این عمل، به عدد قطرات باران حاجت بخواهی هرآینه خدا(عزّوجلّ) به سخاوت فراگیر و احسان بزرگش، آن حاجات را به تو می‌رساند.ان شا الله تعالی منابع: مصباح المتهجدص ۸۳۱ بحارالانوارج ۹۵ص ۴۰۹ مفاتیح الجنان شيخ عباس قمی است قربه الی الله نماز یادشده را به نیابت از سلامتی و تعجیل درظهور امام زمان‌صلوات الله علیه و حضرات معصومین‌محمد وآل محمد صلوات الله علیهم اجمعین و جمیع شیعیان و دوستداران اهل بیت علیهم السلام و ...وجمیع نیت های خیر...انجام داد ختم‌کنید عجل لولیک الفرج =باقیات الصالحات
از عوامل ذلت و خواری: وَ قَالَ (علیه السلام): أَزْرَی بِنَفْسِهِ مَنِ اسْتَشْعَرَ الطَّمَعَ، وَ رَضِی بِالذُّلِّ مَنْ کشَفَ عَنْ ضُرِّهِ، وَ هَانَتْ عَلَیهِ نَفْسُهُ مَنْ أَمَّرَ عَلَیهَا لِسَانَه. أزْری بِنَفْسِهِ: خویش را کوچک کرد. اسْتَشعَرَ: لباس زیرین قرار داد، یعنی با طمع خو گرفت. أمَّرَ لِسَانَهُ: زبانش را فرمانروا کرد. شناخت ضدّ ارزش‌ها: (اخلاقی) و درود خدا بر او، فرمود: آن که جان را با طمع ورزی بپوشاند خود را پست کرده، و آن که راز سختی‌های خود را آشکار سازد خود را خوار کرده، و آن که زبان را بر خود حاکم کند خود را بی ارزش کرده است. از سخنان مربوط به ادب و ترغیب بر مکارم اخلاق به شرح زیر: اوّل- خود را خوار کرد، آن که طمع را پیشه ساخت. این سخن جهت برحذر ساختن از طمع است که مخالف فضیلت قناعت می‌باشد، با یادآوری پیامدهای طمع، از قبیل خوار ساختن و پست کردن خود. توضیح آن که چشم طمع داشتن به مال دیگران، باعث نیازمندی بدیشان و کرنش در برابر آنهاست، و این خود انگیزه پستی در نظر آنان، و افتادن از چشم آنهاست، صفت استشعار را استعاره برای پیوستگی و مباشرت طمع، نسبت به قلب آدمی همانند لباس زیر که مباشر و پیوسته به جسم است. دوم- تن به ذلّت داد، آن که گرفتاری خود را ابراز کرد. و این سخن نیز، به منظور برحذر داشتن انسان از شکایت بردن از تهی دستی و گرفتاری‌اش به نزد مردم است، به وسیله یادآوری تن در دادن به ذلّت و خواری که در پی دارد. سوم- در نزد خود بی ارزش است، آن که زبانش را فرمانروای خود ساخته است. این سخن دور کننده انسان از پرحرفی بدون فکر و مراجعه به عقل است، چون این عمل دلیل بر پستی و بی ارزشی انسان در نزد خویشتن است، امّا در دنیا پر حرفی گاهی باعث نابودی می‌شود، و به همین اشاره دارد سخن شاعر که می‌گوید: احفظ لسانک ای‌ها الانسان لا یلدغنّک انّه ثعبان کم فی المقابر من قتیل لسانه کانت تهاب لقاءه الاقران و امّا در آخرت، به دلیل حدیث نبوی: «آیا چیزی جز محصول زبان مردم، باعث به رو در افتادن آنان در آتش دوزخ است». و هیچ ذلّتی برای انسان بالاتر از هلاکت وی نیست. واژه تأمیر (فرمانروا ساختن)، را استعاره آورده است برای مسلّط کردن زبان آدمی، بر آنچه باعث آزار روح است، بدون توجه به آنها، چنان که گویی مجبور به گفتن آنها شده است.