eitaa logo
هیات تمدن ساز
1.5هزار دنبال‌کننده
27 عکس
36 ویدیو
10 فایل
وظیفه هیات احیا و اقامه ی امر اهل بیت ع است و‌اقامه ذکر مقدمه ایست برای احیای امر اهل بیت (ع) !!طرح هیاتهای تمدن ساز، قابل استفاده برای مساجد،کانونها،بسیج،هیاتها و فعالین فرهنگی است که دغدغشان جامعه سازیست ادمین : @Nazarat_pishnahadat تبادلات: @adminch
مشاهده در ایتا
دانلود
12.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️ اطلاعیه به اطلاع می رساند به منظور تسهیل در بهره وری از محتوای تغییراتی در روند فعالیت کانال در نظر گرفته شده است. این ویدئو را تماشا کنید 👆 @heiattamadonsaz 🏴
13.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 سوال مهم آیا مباحث هیأت تمدن ساز تنها برای تشکلی به نام کارایی دارد؟ آیا صحبت از هیأت به معنای نفی ، کانون ها و سایر تشکل هاست؟ این ویدئو را تماشا کنید 👆 @heiattamadonsaz 🏴
🔰شبکه کانالهای هیأت زوارالزهرا سلام الله علیها در ایتا دنبال کنید👇 💟 کانال هیأت زوار الزهرا (س) http://eitaa.com/joinchat/4154458112C55fda7a1a5 💟 کانال تربیت هیأتی (مبانی تربیتی هیأت زوارالزهرا(س)) 🔹http://eitaa.com/joinchat/1507459084Cdf4c05b04b 💟 کانال بایگانی صوت و تصویر 🔹http://eitaa.com/joinchat/1619263499Ce0e8e8ebc0 💟 کانال طب و تغذیه تسآ 🔹http://eitaa.com/joinchat/3923968002Cc0f1f98204 💟 کانال نشریه مجازی پلاک 135 🔹http://eitaa.com/joinchat/3382575115Ce964588bf6 💟 کانال خیریه زوارالزهرا (س) 🔹http://eitaa.com/joinchat/2952134668C14d528e663 💟 کانال موسسه فرهنگی چادرانه 🔹http://eitaa.com/joinchat/2881748992C7c99c639b2
🔴 ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه مرحله اول : قرارگاه تربیتی 〰〰〰〰〰〰 🔰مقدمه 1 : اصل جدا ناپذیری عوام خواص از یکدیگر برای تربیت و اثردهی اجتماعی ( قسمت 2 ) 🔹لذا ما در هیچ کجای بستر تربیت اسلامی نمی بینیم که پیامبر(ص) یا هر یک از ائمه هدی (ع) دست از جامعه بشویند و اقدام به تربیت عده ای خاص بکنند، درواقع آنچه از بستر تربیتی اسلامی فهم می شود پهن شدن سفره عظیمی به نام اسلام است و هر یک به فراخور استعداد و تواناییش، تغذیه متناسب برای او فراهم می شود. 🔹این دست در دست دادن قشر خواص و عوام در مقوله تربیت و خروجی برای جامعه ثمربخش خواهد بود. 🔹بدیهی است که این اصل منکر خوراک دهی خاص نخبگان و خوراک دهی خاص عوام نخواهد بود ، در واقع همانطور که در تعریف نخبه آمده است که نخبه کسی است که قابلیت اثرگذاری بر اطراف خود داشته باشد این امر به وضوح روشن خواهد شد که در امر تربیت نخبگانی و یا پرداختن به مساله جامعه باید هر دو قشر را کنار همدیگر ملاحظه نمود . 🔹مجدد یادآور می شود، آنچه مورد تاکید این مقدمه است، اشاره به این نکته است که جداسازی این دوقشر و پرداختن به تربیت هر کدام بدون در نظر گرفتن لوازم تربیتی و اثر گذاری های تربیتی این دو کنار همدیگر ، باعث نقصان در امر تربیت هر کدام خواهد شد. 🔹لذا در امر تربیت نخبگانی باید نگاه به مضاف الیه این ها یعنی مردم باشد ، به همین منظور در جای جای تربیت نخبگانی باید اتصال به شبکه مردم برقرار باشد و با نگاه به این مضاف الیه امور تربیت خاص این قشر را برنامه ریزی کرد. 〰〰〰〰〰〰 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
🔴 ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه مرحله اول : قرارگاه تربیتی 〰〰〰〰〰〰 🔰مقدمه 1 : اصل جدا ناپذیری عوام خواص از یکدیگر برای تربیت و اثردهی اجتماعی ( قسمت 3 ) 🔹ملاحظات اشاره شده در باب خواص و نخبگان در برنامه ریزی های کلی برای جامعه نیز باید مورد لحاظ قرار گیرد ، به طوری که برنامه ریزی های فرهنگی و تربیتی طوری باشد که در عین اینکه برای همه است بتواند مورد استفاده نخبگان هم باشد و یا اقدام به برنامه ریزی هایی برای عموم مردم شود که در آن اشتراک این دو قشر در کنار یکدیگر لحاظ شود .لذا برنامه ریزی فرهنگی برای جامعه بدون در نظر گرفتن وضعیت خواص و برنامه برای آنها نیز همین نواقص را به دنبال دارد . 🔹نکته ی دیگر که باید در این مقدمه به آن اشاره کرد ،توجه به این است که در هر مجموعه ای امری به عنوان محور اصلی و دیگری به عنوان محور فرعی است ، آنچه در هیأت ‌تمدن ساز مورد تاکید است، پرداختن به تربیت خاص نخبگان با نگاه به فرهنگ عمومی که این نخبگان در آن تنفس می کنند .لذا نوک پیکان برنامه های هیأت تربیت خواص است اما در امر پرورش همین خواص توجه جدی به لایه عموم می شود و حتی برنامه های مستقلی برای عموم انجام میگیرد که در نهایت سطح ورودی و سطح تربیتی خواص مورد نظر ما را بالا می برد . 🔹از طرفی شایان ذکر است با مقدماتی که در جلوتر به آن اشاره میکنیم این نخبه باید در انتهای فرآیند تربیتی به حدی رسیده باشد که مشخصا به دسته ای از مأموریت ها برسد که اثر این مأموریت ها رشد اجتماعی خواهد بود ، این مأموریت ها چه به لحاظ علمی باشد چه به لحاظ فرهنگی و ....همه و همه در راستای رشد و اعتلای عموم جامعه خواهد بود . 〰〰〰〰〰〰 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
🔴 ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه مرحله اول : قرارگاه تربیتی 〰〰〰〰〰〰 🔰مقدمه 1 : اصل جدا ناپذیری عوام خواص از یکدیگر برای تربیت و اثردهی اجتماعی ( قسمت 4 ) لذا اقدامات هیأت برای قشر عوام در دو حیطه انجام می گیرد : 1⃣ اقدامات ناظر بر قشر عموم با رویکرد تربیت نخبه : 🅰 اقدامات بالا برنده سطح عمومی جامعه : این اقدامات اقدامات ناظر بر عام است ولی نتیجه اش افزایش سطح جامعه و لذا افزایش سطح ورودی های نخبه ما خواهد بود مانند اعزام مبلغ به مدارس و استقرار روحانی در مدارسی که تحت پوشش نخبگانی ما هستند لذا ورودی هایی که ما به دنبال آن هستیم از بدو ورود با سطحی بالاتر خواهند بود . ⚠️همین جا باید تذکر داده شود که یکی از اهداف طرح اعزام مبلغ نکته اشاره شده می‌باشد. 🅱 اقدامات تربیتی برای ابعاد نخبه با رویکرد توجه به عموم جامعه : این اقدامات با محوریت تربیت ابعاد مختلف نخبگانی است اما رویکرد آن توجه به عموم جامعه هست .یعنی هم به لحاظ اینکه این افراد نخبه فردی از این جامعه اند ودر اشتراک با آنها خوراک های خاص می خواهند را شامل می شود و هم برنامه هایی که برای مردم است اما به دلیل رشد ابعاد تربیتی نخبگان تهیه می شود . 🔹برای نمونه می توان به برنامه های فرهنگی مانند برقراری هیأت های هفتگی اشاره کرد ، نه فقط هیأتی که اعضای نخبگانی هیأت در آن باشند بلکه هیأتی خواهد بود که امتداد اثردهی های فرهنگی و تربیتی آن تمام محلی که این نخبگان در آن هستند را در برمی گیرد و کاملا ناظر بر آنها و برای استفاده بردن آنها تعبیه شده است . 🔹 و یا برنامه های مانند اردوهای جهادی یا سر کشی به مناطق محروم یا پروژه مقر کتاب که رویکرد اصلی آن پشتیبانی فرهنگی و مطالعاتی است برای تمام اعضای محل که با طرح هایی مانند مادر محله ، همسایه فهیم و ...اجرا می شود و مجری این ها خود افراد نخبگانی است . 🔹در آخر توجه به این نکته حائز اهمیت است که ما صرفا به دنبال برپایی چند برنامه فرهنگی یا چند برنامه تربیتی پسندیده نیستیم که این اشکال بشود که در سایر مجموعه ها هم این امور نامبرده در قالب مثال های بالا انجام می شود. بلکه باید گفت حق بر این است که یک نخ تسبیح جدی همه این برنامه های تربیتی و فرهنگی عمومی و نخبگانی را در بر می گرد و آن تیتر یاد شده در مقدمه است. و به جد یک مبنای جدی خواهد بود که این هیأت باید به چه سر فصلهایی اقدام کند و دست از چه اموری باید بردارد لذا تفاصیل این امر در کتابچه مبانی توضیح داده خواهد شد. 〰〰〰〰〰〰 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
12.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎦 با روند ارائه مباحث آشنا بشوید☝️ بررسی اجمالی تاریخچه هیأت ظرفیت شناسی و مولفه های هیأت مطلوب طرح کلی هیأت های تمدن ساز اتحاد و یگانگی هیأت و 💠هیأت تمدن ساز @heiattamadonsaz 🏴
12.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎦 ⭕️اگر هیأتی بخواهد واقعا تمدن ساز بشود باید حائز چه مولفه هایی باشد؟ (مقدمه) 💠هیأت تمدن ساز @heiattamadonsaz 🏴
هیات تمدن ساز
🔴 #طرحنامه_عملیاتی ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه مرحله اول : قرارگاه تربیتی 〰〰〰〰〰〰 🔰مقدمه 1 : اصل جدا
🔴 ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه مرحله اول : قرارگاه تربیتی (قسمت 5) 〰〰〰〰〰〰 🔰مقدمه 2 : هدف غایی از تربیت عوام و خواص رسیدن به حقیقت عبودیت و بندگی است 🔹خداوند متعال در سوره مبارکه ذاریات آیه 56 می فرماید : وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ 🔹از این آیه و آیات مشابه و روایات مربوطه به وضوح فهم می شود ک هدف نهایی از خلقت ، رسیدن به بندگی خدا است . 🔹آنچه تمدن توحیدی حضرت ولی امر (عج ) برای بشر به ارمغان می آورد حاکمیت و سراسری شدن عبودیت در عرصه جامعه جهانی خواهد بود . لذا اصلی‌ترین هدف و هدف نهایی که در امر تربیت نخبگانی و پرداختن به فرهنگ عمومی از همه برنامه های تربیتی و فرهنگی باید دنبال کرد ، ایجاد روح بندگی و دمیدن روحیه عبودیت در افراد و جامعه خواهد بود . 🔹توجه به این نکته که در پس همه برنامه های باید توجه به روح لحاظ شود نکته ای است که مورد تاکید این مقدمه و سایر مقدمات می شود و گرنه نبود این نگاه و نظر باعث می شود ما مجموعه ای از فعالیت های خوب داشته باشیم اما مانند مهره های تسبیحی باشند که نخ واحدی ندارند و لذا یک روح واحد در جان متربی ایجاد نمی شود .لذا در تمامی برنامه های فرهنگی و تربیتی توجه به این مساله از حیاتی‌ترین نکات می باشد . 🔹لذا باید در هر برنامه ی و تربیتی که برای مخاطبان اجرا می کنیم ، این نکته را مورد توجه قرار دهیم که چه میزان به عبودیت این افراد اضافه شده است .این مقدمه در کنار مقدمات بعدی نقش خود را واضح تر نشان خواهد داد. 〰〰〰〰〰〰 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
🔴 ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه مرحله اول : قرارگاه تربیتی (قسمت 6) 〰〰〰〰〰〰 🔰مقدمه 3: نصرت امام و پرداختن به اهداف امام شاه راه رسیدن به بندگی خدا 🔹مفهوم بندگی خدا مفهومی در نگاه اولیه ممکن است این طور فهم شود که مفهومی است که حدود و ثغور آن به درستی مشخص نیست و افراد می توانند دریافت های متعددی از این مفهوم داشته باشند. لذا ما در جریان تاریخ شاهد این هستیم که به اسم دین و بندگی خدا ، در برابر حقیقت دین مقابله کردن و حتی خود را متلبس به افعال و کرده اند در حالی که اندک استشمامی از رایحه ایمان در جان آنها ننشسته است. 🔹لذا ترجمه دقیق و صحیح سر صحنه مفهوم بندگی خدا، بطوری که در همه عرصه های زندگی شخص تعریف درستی از مفهوم داشته باشد از امور ضروری و مهم برای تربیت نخبگانی و پرداختن به با توجه به مقدمات بالا خواهد بود . 🔹آنچه از تراث ادعیه و روایات و نیز از مشاهدات بزرگان و علماء از حققیت عالم به دست ما رسیده است این نکته را برای ما یادآور می شود که: « مظهر اسم جامع الله ، حقیقت رسول ختمی مرتبت و ائمه هدی (ع) می باشد و انسان کامل جامع‌ترین و کامل‌ترین موجود پس از خداست . این که انسان کامل جانشین خدا تکویناً و تشریعاً بر تمامی موجودات اند . » 🔹این که انسان کامل واسطه در فیض است بین حق و خلق و اگر انسان کامل نباشد هیچ کس مناسبتی با حق ندارد برای دریافت فیض الهی. 🔹آیاتی که در مورد وجه الله صحبت می‌کند و روایاتی که ذیل این آیات می فرماید نحن وجه الله ... و در جامعه کبیره این طور میخوانیم که الحق فیکم و منکم و الیکم و ... 🔹همچنین روایات متعدد دیگر که در این زمینه، این نکته را آشکار می سازد که برای رسیدن به بندگی خدا، شخص باید خود را هماهنگ با هرآنچه که و ولی خدا می خواهد، بکند؛ چرا که هر مرتبه و ساحتی که امام در آنجا باشد، آنچا است و هر مرتبه ای که مورد رضایت امام نباشد آنجا است چرا که امکان ندارد امام فرمان به امری بدهد و رضایت به فعالیتی داشته باشد که در آنجا رضایت الهی وجود نداشته باشد. ادامه🔻 〰〰〰〰〰〰 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
🔴 ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه مرحله اول : قرارگاه تربیتی (قسمت 7) 〰〰〰〰〰〰 🔰مقدمه 3: نصرت امام و پرداختن به اهداف امام شاه راه رسیدن به 🔹این امر تمامی ساحت های زندگی بشری را تحت تاثیر خود قرار می دهد و لذا و محدود کردن مفهوم بندگی به امور مهمه ای چون نماز و روزه و حج و زکات و ... و خالی کردن دین در سایر ساحتهای زندگی امری بسیار غلط است. 🔹کما اینکه ما در تاریخ و حتی امروزه مشاهده می کنیم که خود را مجری احکام الله می دانستند و می‌دانند و خود را بنده حقیقی می دانند و به نام دین و ابزار دین به مقابله با امام حق پرداختند و می‌پردازند درحالی که قدم از قدم در راه بندگی خدا برنداشتند. 🔹بدیهی است که در این مقدمه اصلا منظور این نیست که نباید به این امور پرداخت بلکه برعکس در مقدمات آینده اشاره خواهد شد که عمل به پرداختن به انسانیت است و رکن این واجبات است و ما برای اقامه نماز اهمیت ویژه قائلیم اما محل اصلی سخن در اینجاست که نباید و را در این امور شخصی و ظاهری خلاصه کرد، بطوری که شخص بریده از حقیقت نهفته در اینها باشد؛ بلکه تحقق حقیقت عبودیت در جامعه و نظام فردی با حقیقت نصرت امام یک امر واحد است و اعمال شریعت همه در راستای رشد و کمال نهایی فرد است ، لذا معنا ندارد که با انجام این امور مهم شخص بریده از امام و ولی باشد. 🔹لذا انسان برای رسیدن به بندگی ناب باید تمام ساحات زندگی خود را مطابق با امام کند . چه ساحت های و چه ساحت های . ادامه خواهد داشت 🔜 〰〰〰〰〰〰 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52