🔸 با کدام توجیه پزشکی محدودیت قائل شدید که حرم شب بسته باشد ؟
👤 آیتالله علمالهدی در سیزدهمین «خطبه مجازی» جمعه، ۹ خرداد ماه مشهد مقدس:
🔹 ممنوعیتی که در عتبات مقدسه و حرمهای مطهر به وجود آوردند، با در نظر گرفتن نیاز عاطفی، دینی، فطری و عشق ولایی مردم بههیچوجه مناسبت ندارد، ضرورت هم ندارد؛ امروز در یک زیارت، عبادت و مسجد، ارتباطات بهاندازه ارتباطات مردمی در یک بازار، اتوبوس و مترو نیست، آن جا مردم با هم مرتبط هستند، حرف میزنند و معامله میکنند اما در یک حرم که وارد میشوند، همه در حال زیارت هستند، حداکثر ارتباطاتشان این است که کنار هم ایستادهاند!
🔹 با توجه به اینکه تولیت محترم آستان قدس و خدام با اخلاص این تشکیلات، پذیرای زوار در همه شرایط هستند و همه امکانات بهداشتی لازم را نیز آماده کردند و آمادهاند مراقبت بهداشتی لازم را اعمال کنند، این محدودیتی که حرم شب بسته باشد، روز باز باشد، به چه مناسبت؟ با کدام توجیه پزشکی و علمی این محدودیت را قائل شدید؟ کجا عشق و علاقه مردم را در نظر گرفتید؟
🔹 رهبری فرمودند کارشناسانی نظر بدهند که عشق مردم و عاطفه دینی مردم را لحاظ بکنند، چه کسی لحاظ کرد؟ شما اصرار دارید که مردم مشهد زیارت نروند و از اطرافواکناف به این شهر نیایند به خاطر اینکه باعث توسعه بیماری کرونا میشود، آیا توسعه بیماری کرونا با کنترل رفتوآمدهای مسافران و مردم به شهر قابلکنترل نیست؟ طرحی برای کنترلش نیست؟ طرحش همین است که در حرم بسته باشد؟
🔹 برنامههای اقتصادی کشور برای شما در اولویت فوقالعاده قرار دارد، شما برای اینکه اقتصاد را از کار نیندازید، با کمال خطرهایی که احساس میکردید، مراجع و مجامع اقتصادی، بازارها و پاساژها را دایر کردید، کسبه و هتلها در مشهد میلیاردها تومان خسارت دیدهاند، بقیه شهر نیز خسارت دیده، برای اینکه کسی به مشهد نیاید، این رفتوآمد را قطع کردند، در حرم را ببندیم و جلوی زیارت را بگیریم، با کدام توجیه اقتصادی و پزشکی؟ متأسفانه از اینجهت هم مصالح اقتصادی استانی که بزرگترین استان کشور هست را در نظر نگرفتند، عواطف و عشق ولایی مردم را نسبت به امام هشتم (ع) را نادیده بگیرند، صرفاً به خاطر اینکه شیوع ویروس کرونا را محدود کنیم، آیا راه دیگری برای کنترل این مسئله نداریم؟ آیا نمیشود غربالگری در ورودیهای این شهر، در ترمینالهای قطار و فرودگاهها ایجاد کنیم که راهها و طرحهای بزرگی است؟
منبع : Alamolhoda.com
@akhbaarekhorasan
امام خمینی (ره)، روحانیت و حوزه.pdf
120.6K
به مناسبت رحلت امام خمینی ره
کانال هجرت:
https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷
https://sapp.ir/hejrat_ir (سروش) 🇮🇷
امام درمصباح اندیشه شاگردان .pdf
207.7K
به مناسبت رحلت امام خمینی ره
کانال هجرت:
https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷
https://sapp.ir/hejrat_ir (سروش) 🇮🇷
بازتاب رحلت امام خمینی .pdf
153.8K
به مناسبت رحلت امام خمینی ره
کانال هجرت:
https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷
https://sapp.ir/hejrat_ir (سروش) 🇮🇷
تسلط آیتالله خامنهای هنگام قرائت وصیتنامه امام.pdf
116.1K
به مناسبت رحلت امام خمینی ره
کانال هجرت:
https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷
https://sapp.ir/hejrat_ir (سروش) 🇮🇷
توصیه امام خمینی به رهبری آیتالله خامنهای .pdf
116.8K
به مناسبت رحلت امام خمینی ره
کانال هجرت:
https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷
https://sapp.ir/hejrat_ir (سروش) 🇮🇷
سخنرانی آیتالله مجتبی تهرانی پس از رحلت امام خمینی.pdf
310.5K
به مناسبت رحلت امام خمینی ره
کانال هجرت:
https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷
https://sapp.ir/hejrat_ir (سروش) 🇮🇷
بیانات امام در پانزده خرداد.mp3
5.84M
به مناسبت رحلت امام خمینی ره
کانال هجرت:
https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷
https://sapp.ir/hejrat_ir (سروش) 🇮🇷
ریشه ها و میوه های قیام 15 خرداد 1342.pdf
232.2K
به مناسبت رحلت امام خمینی ره
کانال هجرت:
https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷
https://sapp.ir/hejrat_ir (سروش) 🇮🇷
🔰 امام باعث شد نگاه مردم به دین به کلی متحول شود
🔺️ رهبر انقلاب، امروز: یک تحوّل دیگری که امام به وجود آورد، تحوّل در نگاه به دین بود. مردم دین را فقط وسیلهای برای مسائل شخصی، مسائل عبادی یا حدّاکثر احوال شخصی میدانستند؛ فقط همین مسئله یا نماز و روزه و وظایف مالی و ازدواج و طلاق؛ در همین حدود؛ وظیفهی دین و مسئولیّت دین و رسالت دین را محدود به این چیزها میدانستند. امام برای دین رسالتِ نظامسازی و تمدّنسازی و جامعهسازی و انسانسازی و مانند اینها را تعریف کرد، نگاه مردم به دین بکلّی متحوّل شد. ۹۹/۳/۱۴
#امام_تحول
🔰 روایت رهبر انقلاب از جوانگرایی امام در اداره کشور
🔺️ رهبر انقلاب، امروز: یک حوزهی دیگر از تحوّلی که ایشان به وجود آوردند، تحوّل در نگاه به نسل جوان بود. ایشان به فکر و عمل جوانان اعتماد کردند؛ این به معنای واقعی کلمه یک تحوّل بود. یعنی مثلاً فرض کنید سپاه پاسداران که تشکیل شد، ایشان جوانهای بیستوچندساله و سی ساله را در رأس سپاه پاسداران پذیرفتند؛ در بحثهای قضائی و جاهای دیگر، ایشان اعتماد عجیبی میکردند به جوانهایی که مورد قبولشان بودند آن جوانها. ایشان اعتماد میکردند به فکر جوان و به عمل جوان، البتّه در عین اینکه ظرفیّتهای غیر جوان را نفی نمیکردند. حالا ما امروز بحث جوانگرایی را مطرح میکنیم، بعضیها تصوّر میکنند که جوانگرایی یعنی پیران را انسان بکلّی از حوزه خارج کند؛ نه، نظر امام مطلقاً این نبود. ایشان به جوانها اعتماد میکردند به عنوان یک ذخیره برای نظام، به عنوان ثروت برای نظام، به نیروهای غیر جوان هم به همان اندازه اعتماد میکردند. ۹۹/۳/۱۴
#امام_تحول