eitaa logo
هجرت
10.6هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
381 ویدیو
5.4هزار فایل
کاربری مدیر هجرت و مدیر کانال @tarh_hejrat1
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تولیدات بخش تبلیغ مجازی
🔴 خشم بی بی سی 💬 یک علت بسیار مهم که می‌توان از چرایی واکنش غضب‌آلود امثال نسبت به اتفاقات انتخاباتی اخیر بیان کرد، این است که در حال حاضر، طیف سیاسی موسوم به از جایگاه بسیار سستی در میان برخوردار است و دلیل اصلی این موضوع در حال حاضر، به عملکرد بسیار ضعیف روحانی برمی‌گردد که مورد حمایت همه‌جانبه‌ی اصلاح‌طلبان در 92 و 96 بوده است. بر همین اساس، نقشه این بود که با سوءاستفاده از انتساب به حضرت امام (ره)، سیدحسن خمینی را مجاب به حضور در انتخابات کنند و اهداف شوم خود را در قالب این پوشش، دنبال نمایند که تیرشان به سنگ خورد و ناکام ماندند و به همین دلیل، حرف‌هایی مثل مهندسی انتخابات و رهبری را برای فرونشاندن خشم خود و نیز دادن آدرس غلط به جامعه، بیان می‌کنند. 🔹 🔹 🔹 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
هدایت شده از تولیدات بخش تبلیغ مجازی
مبادا که لحظه‌ای در این هیاهو فراموش کنم ! 🔹 🔹 🔹 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
هدایت شده از تولیدات بخش تبلیغ مجازی
⁉️ گفته می‌شود در بهشت عسل در جوی‌ها روان است. اما برای جاری شدن عسل در یک نهر یا باید درجه حرارتی آن‌جا 70 درجه باشد، یا آن نهر شیبی معال 80 درجه داشته باشد، و در چنین شرایطی انسان نمی‌تواند زندگی کند.!؟! 🔰 پاسخ: شبهه کننده تمام آیات قرآن و دیگر مبانی اسلامی را با فضای ذهنی خود و دنیای مادی با همین شرایط و همین قوانین می‌سنجد و بر اساس آن اشکال می‌کند، لذا در پاسخ می‌گوییم: 💠 قرآن کریم در وصف بهشت می‌فرماید: «صفت بهشتی که به پرهیزکاران وعده داده شده [چنین است:] در آن نهرهایی است از آبی که مزه و رنگش برنگشته و نهرهایی از شیر که طعمش دگرگون نشده و نهرهایی از شراب که برای نوشندگان مایه لذت است و نهرهایی از عسل خالص است، و در آن از هر گونه میوه‌ای برای آنان فراهم است[محمد/15]». ✍️ اما نکته‌ای که شبهه کننده از آن غافل است این می‌باشد که قرآن کریم فرموده: «روزی که زمین به غیر این زمین، و آسمان‌ها [به غیر این آسمان‌ها] تبدیل شود، و [همه] در پیش‌گاه خدای یگانه قهّار حاضر شوند[ابراهیم/48]». 💢 همچنین می‌فرماید: «هنگامی که آفتاب تابان تاریک شود، و هنگامی که ستارگان تیره و بی‌نور شوند، و در آن هنگام که کوه‌ها به حرکت درآیند، ... و هنگامی که دریاها مشتعل و برافروخته گردند[تکویر1-3 و 6]» این آیات و مشابه آن‌ها بیان می‌کنند خورشید و ستارگان و کوه‌ها و دریاها و ... همه و همه دگرگون می‌شود و تمام سیستم هستی به هم می‌خورد. بنابراین دنیا به این شکل و با این قوانین وجود ندارد که اشکال کنیم عسل 70 درجه سانتی گراد لازم دارد تا روان شود و... چون شرایط تغییر کرده است. 📌 بهتر است برای روشن شدن بحث مثالی ذکر کنیم، همه می‌دانیم که گوشت در شرایط عادی و در محیط بیرون به سرعت خراب شده و گندیده می‌شود و تجزیه می‌گردد، اما اگر شرایط تغییر کند مثلا آن را منجمد کنند تا ماه‌ها سالم می‌ماند و برای انسان نیز قابل استفاده است و حتی در آزمایشگاه می‌توان با منجمد کردن برخی چیزها مانند خون و فرآورده‌های آن و ... تا سال‌ها بعد نیز از آن‌ها استفاده کرد. 📚 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/155232 ✅ آیدی دریافت سوالات 👇👇 @pasokhgo313 🔹 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
هدایت شده از تولیدات بخش تبلیغ مجازی
🔖طلبه باید با جنس فعالیت‌های فرهنگی (مانند تحقیق، تدریس، تألیف، تربیت، مدیریت فرهنگی، مناظره و.. . ) آشنا باشد همانگونه که یک معمار موفق با جنس فعالیت‌های ساختمانی آشنا است یا یک رزمنده جهادگر با جنس فعالیت‌های رزمی باید آشنا باشد. 📚راه و رسم طلبگی، ص212 پذیرش حوزه های علمیه(برادران) Paziresh.Ismc.Ir 🔰معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
KholaseNokhbeganeManavi-Panahian.pdf
1.44M
🌸 گزیده کتاب پرورش نخبگان معنوی در مساجد 🌸 اثر حجت الاسلام علیرضا پناهیان ویژه ائمه جماعات و فعالان فرهنگی، مربیان تربیتی، مسئولان کانون های مساجد و برنامه ریزان در امور فرهنگی و تربیتی 🕌دانلود محتوای انتخاباتی و تبلیغی و برخی مقالات ماهنامه مبلغان 👇👇👇👇 📩📩📩📩 در نشر این نمونه‌ها سهیم شوید.🌹🌹🌹
بسم الله الرحمن الرحیم پیامهایی از ادعیه روزهای ماه رمضان پیام سیزدهم: تسلیم در برابر امر الهی «اللَّهُمَّ طَهِّرنِِی فِِیهِ مِنَ الدَّنَسِ وَالْأقْذَارِ وَصَبِّرْنِِی فِیهِ عَلَی کَائِنَاتِ الْاَقدَارِ وَوَفِّقْنِی فِیهِ لِلتُّقَی وَصُحْبَةِ الْأبرَارِ بِعَونِکَ یَا قُرَّةَ عَینِ الْمَسَاکِینِ؛ پروردگارا!‌ مرا در این روز از پلیدی و کثافات پاک دار و بر مقدّرات خود صبور کن و مرا در این روز به پرهیزگاری و همنشینی با خوبان موفق بدار،‌ به یاریت‌ای نور دیدة بیچارگان!» والاترین ارزش برای انسان این است که آنچه را خدای او برایش خواسته و مقدر کرده، با تمام وجود بپذیرد که این مرتبه بلندترین مراتب اولیای الهی است. امیر المؤمنین‏علیه‏السلام فرمود: «الاِیمَان لَهُ أرکَانٌ أربَعَة: التَوَکُّلُ عَلَی اللهِ وَالتَفْوِیضُ اِلَیهِ وَالتَسلِِیمُ لِأمْرِ اللهِ تَعَالَی والرِّضَا بِقَضَاءِ الله؛ (1) برای ایمان چهار رکن است: توکل به خدا،‌ واگذاری کارها به او،‌ تسلیم بودن در مقابل امر خداوند و راضی بودن به قضای الهی.» امام صادق‏علیه‏السلام می‌فرماید: «اِنَّ أعْلَمَ النَّاسِ بِاللَّهِ أرْضَاهُمْ بِقَضَاءِ اللهِ؛ (2) به راستی داناترین مردم نسبت به خدا، راضی‌ترین آنهابه قضای الهی است.» روزی جمعی از شیعیان به خانة امام باقر‏علیه‏السلام آمدند. آن روز یکی از فرزندان امام به شدت بیمار و بستری بود،‌ و این مسئله سبب ناراحتی امام شده بود؛ به‌گونه‌ای که مهمانان امام، نگران حال امام شدند و با خود گفتند: اگر حادثه‌ای برای فرزند امام رخ دهد،‌ حتماً برای ایشان از شدت ناراحتی اتفاقی می‌افتد. چندی نگذشت که صدای شیون زنان از اتاق مجاور بلند شد و امام سراسیمه داخل اتاق رفت. همگی دانستند که فرزند امام از دنیا رفته است. آنها بیش‌تر نگران حال امام شدند؛ اما وقتی امام از اتاق بیرون آمد،‌ برخلاف انتظار، او را نگران نیافتند. علت را از او پرسیدند. ایشان در پاسخ فرمود: ما نیز دوست داریم که عزیزانمان در سلامتی به سر برند؛ اما وقتی که امر خداوند نازل شد،‌ رضای او را بیش‌تر دوست داریم و تسلیم امر او می‌شویم. (3) تا شعله‌ عشق تو برافروخته شد جان و دل عشاق همه سوخته شد آن را که دلش به وصلت افروخته شد از هر دو سرای چشم او دوخته شد (1). نور / 31. (2). مستدرک الوسائل، ج 11، ص 215. (3). اصول کافی، ج 4، ص 190. https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷🌸 - پیام دعای روز سیزدهم
بسم الله الرحمن الرحیم پیامهایی از ادعیه روزهای ماه رمضان پیام سیزدهم: تسلیم در برابر امر الهی «اللَّهُمَّ طَهِّرنِِی فِِیهِ مِنَ الدَّنَسِ وَالْأقْذَارِ وَصَبِّرْنِِی فِیهِ عَلَی کَائِنَاتِ الْاَقدَارِ وَوَفِّقْنِی فِیهِ لِلتُّقَی وَصُحْبَةِ الْأبرَارِ بِعَونِکَ یَا قُرَّةَ عَینِ الْمَسَاکِینِ؛ پروردگارا!‌ مرا در این روز از پلیدی و کثافات پاک دار و بر مقدّرات خود صبور کن و مرا در این روز به پرهیزگاری و همنشینی با خوبان موفق بدار،‌ به یاریت‌ای نور دیدة بیچارگان!» والاترین ارزش برای انسان این است که آنچه را خدای او برایش خواسته و مقدر کرده، با تمام وجود بپذیرد که این مرتبه بلندترین مراتب اولیای الهی است. امیر المؤمنین‏علیه‏السلام فرمود: «الاِیمَان لَهُ أرکَانٌ أربَعَة: التَوَکُّلُ عَلَی اللهِ وَالتَفْوِیضُ اِلَیهِ وَالتَسلِِیمُ لِأمْرِ اللهِ تَعَالَی والرِّضَا بِقَضَاءِ الله؛ (1) برای ایمان چهار رکن است: توکل به خدا،‌ واگذاری کارها به او،‌ تسلیم بودن در مقابل امر خداوند و راضی بودن به قضای الهی.» امام صادق‏علیه‏السلام می‌فرماید: «اِنَّ أعْلَمَ النَّاسِ بِاللَّهِ أرْضَاهُمْ بِقَضَاءِ اللهِ؛ (2) به راستی داناترین مردم نسبت به خدا، راضی‌ترین آنهابه قضای الهی است.» روزی جمعی از شیعیان به خانة امام باقر‏علیه‏السلام آمدند. آن روز یکی از فرزندان امام به شدت بیمار و بستری بود،‌ و این مسئله سبب ناراحتی امام شده بود؛ به‌گونه‌ای که مهمانان امام، نگران حال امام شدند و با خود گفتند: اگر حادثه‌ای برای فرزند امام رخ دهد،‌ حتماً برای ایشان از شدت ناراحتی اتفاقی می‌افتد. چندی نگذشت که صدای شیون زنان از اتاق مجاور بلند شد و امام سراسیمه داخل اتاق رفت. همگی دانستند که فرزند امام از دنیا رفته است. آنها بیش‌تر نگران حال امام شدند؛ اما وقتی امام از اتاق بیرون آمد،‌ برخلاف انتظار، او را نگران نیافتند. علت را از او پرسیدند. ایشان در پاسخ فرمود: ما نیز دوست داریم که عزیزانمان در سلامتی به سر برند؛ اما وقتی که امر خداوند نازل شد،‌ رضای او را بیش‌تر دوست داریم و تسلیم امر او می‌شویم. (3) تا شعله‌ عشق تو برافروخته شد جان و دل عشاق همه سوخته شد آن را که دلش به وصلت افروخته شد از هر دو سرای چشم او دوخته شد (1). نور / 31. (2). مستدرک الوسائل، ج 11، ص 215. (3). اصول کافی، ج 4، ص 190. https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷🌸 - پیام دعای روز سیزدهم
13 بخش سيزدهم.pdf
406.2K
https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷🌸 ن - بخش سیزدهم تفسيردعاى سحر
13.pdf
296.1K
https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷🌸 ن - بخش سیزدهم تفسيردعاى سحر
13.pdf
296.1K
https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷🌸 با قرآن سی روز، سی درس بر اساس تفسیر نور
جزء13.pdf
1.08M
https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷🌸 با قران
نکات کاربردی تبلیغ نویسنده : حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی 👇 1. با صراحت و محکم بگو، بلد نیستم، نمی دانم، آیاتی هست که می گوید نمی دانم: «سبحانک لا علم لنا...» 2. مخاطب را به نحو احسن بشناسیم و مطابق نیاز او صحبت کنیم. 3. کلاس داری، تبلیغ یا سخنرانی 20 دقیقه، حداکثر نیم ساعت باشد و الاّ مستمعین خسته می شوند. 4. کلیاتی را که همه قبول دارند نشانه نگیرید؛ مثلاً نگویید که سینما بد است، در این گونه موارد، جزئیات بد را بیان کنید، بگویید فیلم بد، بد است. 5. با فطرت جنگ نکنید و در برابر فطرت نایستید و با آن مخالفت نکنید. 6. در برخورد با دیگران بر محرّمات حساس نشوید و بر مکروهات هم حساسیت نشان ندهید. مثلاً نگویید: آقا! چرا نماز نخواندی؟ چرا فلان کار زشت را انجام دادی؟ بلکه اول از صفات خوب او شروع کنید. 7. چیزهایی که در ذهن مردم ارزش است، آن را ضد ارزش جلوه ندهید. 8. مطلب و محتوا به گونه ای باشد که عامه مردم بفهمند و خواص نیز بپسندند. 9. همیشه از راه مثبت بحث را پیش بگیریم، مثلاً بگوییم زندگی پس از مرگ. 10. در تبلیغ از قصه شروع کنید. مانند قرآن، مثل سوره یوسف. قصه را هم که می گویید، حرکات مناسب با قصه باشد، تُن صدا، آهنگ و لحن با آن قصه تطبیق بکند. 11. مواظب خنّاس ها در کلاس ها و سخنرانی ها باشید و مواظب باشید که به شما خط ندهند. 12. در مقابل انتقاد افراد چه کنیم؟ ببینیم چه کسی خبر آورده است؟ اگر قضیه ای که برای ما نقل کرده ثابت شد به مسئولان قضایی خبر دهیم و اگر ثابت نشد اعتنا نکنیم. 13. آفت ها و آسیب های مسیر را بشناسید و بشناسانید تا موانع کار برطرف شود. 14. اسلام را از مسلمان ها جدا کنید: «الاسلام شی ء و المسلم شی ء آخر»، حساب خرافات را از حق جدا کنیم. 15. آنچه که در تبلیغ نقل می کنید عقلی و قطعی باشد و یا نقل قطعی باشد؛ مثل قرآن یا روایات قطعی. 16. از عرفا چیزی نقل نکنید؛ چون مستند به آیات و روایات نیست و آنها هر چه بگویند شاید برای خودشان حجت باشد ولی برای دیگران نمی تواند حجت باشد. 17. روی اخلاقیات تکیه کنید که مستند به آیات و روایات است. 18. بر خواب تکیه نکنید و در سخنرانی خواب را بیان نکنید. 19. دین تان، سخنرانی و تبلیغ تان را از قرآن بگیرید و سپس از روایات قطعی. 20. اگر خط تان خوب نبود از آن استفاده نکنید، بلکه فقط روی خطابه و کلمات توجه کنید. 21. تبلیغ بر چند نوع است: الف) تبلیغ سمعی: نوار؛ اوصیکم و من بلغه کلامی. ب) تبلیغ بصری: کاریکاتور، نقاشی. ج) تبلیغ عملی: کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم، صلوا کما رأیتمونی اصلی. د) تبلیغ معنوی: خذ اربعة من الطیر مانند آهن داغ کردن حضرت امیر برای عقیل برادر خودش. 22. سراغ کارهای پر سر و صدا نروید چون: الف) مشک پر، سرو صدا ندارد، مشک نیمه خالی سر و صدا دارد. ب) پول اسکناس سروصدا ندارد، پول خُرد سروصدا دارد. 23. مبلّغ باید قالب ساز باشد نه قالب پذیر. 24. مبلّغ در مقابل سیاسی باید سیاسی باشد و همچنین در مقابل افراد دیگر مثل خودشان رفتار کند. 25. کتاب های مهم و بزرگ را خلاصه و بیان کنید. 26. توجه کنید که در تبلیغ از چه طریقی وارد شوید: «هو الذی یصلی علیکم و ملائکته...» یعنی از طریق شادی وارد شوید. 27. هنگام تبلیغ انگشتر و... نداشته باشید و همچنین قیافه تان درست باشد تا اصل تمرکز یعنی حواص مخاطب پرت نشود. 28. برای تازه نگه داشتن روحیه و رفع خستگی همه آنچه بلد هستند و در کلاس گفتید را، با هم تکرار کنید. 29. به عنوان حکم ثانوی بعضی اوقات بعضی چیزها بر مبلغ حرام می شود. مثلاً خوردن و آشامیدن در خیابان، سیگار کشیدن و... . 30. گاهی مسائل را باید با هیجان گفت، پس تبلیغ باید با هیجانات باشد تا طرف مقابل حساس شود. 31. گاهی سکوت هم لازم است و همین سکوت یک کودتا می کند و در طرف انقلاب به وجود می آورد. 32. در تبلیغ و سخنرانی ها و... از ضرب المثل ها استفاده کنید که مسئله را برای مخاطب خیلی ملموس می کند. مثل «من کان له الغنم فله الغرم». 33. اول ملاک درست را در اختیار طرف قرار دهیم. مثلاً کدام شجاع، سخی، عابد و اهل حق است و بعد صاحب آن را بشناسیم اعرف الحق تعرف اهله. 34. در مقابل موارد حساس و نامتناسب با تبلیغ، مسیر را طفره برو و مسئله را عوض کن و موضوع را تغییر بده، مثلاً به جای استحاضه. استعاذه بگو و خودت را نجات بده. مثلاً کسی برای خنده و بر هم زدن جلسه بپرسد استحاضه چیست؟ در جواب او با تبدیل کردن کلمه به استعاذه و پاسخ آن از اصل سؤال طفره برو. 35. موضوعات کاربردی را «تابلو» کنیم و در جای مفید بزنیم تا در دید همه باشد. 36. قضیه یا خاطره را گونه ای بیان کنید تا قابل اثبات باشد و در مقابل آن تناقض پیش نیاید، مثلاً بعضی ها را شکنجه کردند نه اینکه فلان کس را شکنجه کردند و این کردند و آن کردند. 37. چیزهایی که غیر طبیعی باشد روح نمی پذیرد و قابل اثبات نیست،
پس آن را نگویید چون انسانی که مادیات غیر طبیعی را قبول نمی کند در معنویات به طریق اولی غیر طبیعی را نمی پذیرد. 38. آنچه می گوییم یا واجب است یا مستحب، یا نیاز جامعه است و یا نیاز فرد. یعنی غیر از این، موارد دیگر را برای مردم نگویید که مورد نیازشان نیست. 39. ما نباید در بیان، این قدر انشعاب و شاخه شاخه درست کنیم که مخاطب گیج شود. 40. در بیان معارف از «اصطلاحات» نامأنوس و نا آشنا استفاده نکنید. 41. در خداشناسی، به جای خدای موجود، بیش از آن خدای محبوب را ثابت و بیان کنیم. 42. اگر در گفتار بالجمله نمی شود فی الجمله عمل کنید. مواظب باشیم مطابق دهان خودمان و شخصیت مان حرف بزنیم، مثلاً پیرمرد می تواند به دختر جوان عزیزم بگوید ولی جوان نمی تواند. برادرانی که می خواهند تبلیغ کنند یکسره از خواهرها شروع نکنند. 43. آبرو، درست کردنش یک عمر می خواهد و از بین رفتنش یک دقیقه هم نمی خواهد لذا مواظب باشیم که آبروی ما به هدر نرود. 44. اگر قیافه مبلّغ جذاب و قشنگ باشد باید به جلسه خواهرها نرود. 45. اگر نگاه به خانمی کردی، عکس او مثل دود در ذهن می ماند و اگر عکس در ذهن ماند بعد مقایسه می کنی با خانم خود و... و مشکلات بعد به وجود خواهد آورد. لذا از اول در ذهن، عکس کسی را جای مده. 46. هر دروغ گفتنی حرام است، اما هر راست گفتنی واجب نیست، همه چیزها را برای مردم نگویید. 47. در آخر دعا کردن فراموش نشود، آن هم با همان موضوع سخنرانی. 48. اگر به شما موقعیت بدهند مواظب وسوسه ها باشید. 49. در جای پر سر و صدا دنبال کار نگردیم، مهم اخلاص است. بعد منتظر امداد الهی باشیم، یعنی دنبال شهرت و پول و... نباشیم. 50. تحمل و صبر داشته باشید، با تبسم و آرامش و نرمی برخورد کنید. به خصوص در مورد کوچکترها، مثلاً مورچه و حضرت سلیمان. 51. اسلام با سادگی پیش می رود نه با تجملات. 52. باید مطلق باشیم، رنگ تاجر، زن، پول، و بازاری به خود نگیریم و وابسته به کسی نباشیم. 53. نهی «الفقیه کل الفقیه» نقل نکنیم «لیس کل ما یعلم یقال: الناس اعداء ما جهلوا». 54. در قرآن اگر دو کلمه در کنار هم باشند، اولی حتما مهم تر است، به آن توجه داشته باشید. 55. از گفتن مسائل با احادیثی مانند «الغیبة اشد من الزنا» بپرهیزید چون مثلاً جوان تصور می کند: الف) گناه زنا از غیبت کمتر است ب) کیفیت زنا بیشتر لذت دارد، پس می رود به سمت گناه زنا. 56. اگر سخنران خوبی باشیم مردم عاشق ما می شوند و ما هم که رفتنی هستیم. اگر سخن قرآنی باشد جذب قرآن می شوند و قرآن هم که ماندنی است. 57. مبلّغ باید کار خودش را با عشق و علاقه انجام دهد. مجله شمیم یاس بهمن 1385، شماره 47 🌱🌷🌱🌷🌱🌷🌱
بسم الله الرحمن الرحیم پیامهایی از ادعیه روزهای ماه رمضان پیام دعای روز چهاردهم: بخشش گناهان از سوی خدا «اللَّهُمَّ لاَ تُؤَاخِذنِی فِیهِ بِالعَثَرَاتِ وَاَقِلنِِی فِِیهِ مِنَ الخَطَایَا وَالهَفَوَاتِ وَلاَ تَجعَلنِِی فِِیهِ غَرضَاً لِلبَلاَیَا وَالآفَاتِ بِعِزَّتِکَ یَا عِزَّ المُسلِمِینَ؛ خداوندا! در این روز مرا به لغزشهایم باز خواست مکن و در این روز از اشتباهات و سرمستی‏هایم درگذر و هدف بلاها و آسیبها قرار مده،‌ به ارجمندیت‌ای عزت مسلمانان!» خدا بنابر صفت رحمانیتش از گناهان و معاصی بندگان خود می‌گذرد و تا بدان‌جا مهربان است که می‌فرماید:‌ «قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِِینَ اَسْرَفُوا عَلَی اَنْفُسِهِمْ لاَ تَقْنطُوا مِنْ رَحمَةِ اللهِ اِنَّ اللهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِِیعاً اِنَّهُ هُوَ الغَفُورُ الرَّحِیمُ»؛ (1) «بگو‌ای بندگان من که بر خود زیاده‌روی روا داشته‌اید! از رحمت خدا ناامید نشوید. خدا همة گناهان‌تان را می‌آمرزد و او بخشندة مهربان است.» البته نباید از نظر دور داشت که این مقام و امتیاز، از آن کسانی است که توبه نصوح کنند و از کرده خود قلباً و حقیقتاً پشیمان باشند. آن وقت خداوند متعال از گناهان ایشان می‏گذرد. عارف بزرگ شیخ محمد بهاری‏رحمه‏الله می‏فرماید: «آیا نشنیده‏ای قضیۀ پیامبری از بنی اسرائیل که سؤال نمود از حضرت باری جل شأنه قبول توبه بنده‏ای از بندگان را بعد از اینکه سالها آن بنده در عبادت خدا جدّ و جهد نموده بود که از سوی خدا جواب آمد: قسم به عزت خودم که اگر آسمانها و زمین در حق او شفاعت کند توبۀ او را نخواهم پذیرفت؛ زیرا حلاوت گناه هنوز در دل اوست.» (2) فرد باید توبه کند و شیرینی گناه را از دلش بیرون نماید، آن‏گاه طلب بخشش و آمرزش کند. نوشته‏اند در بصره زنی بدنام و بدکار به نام «شعوانه» بود. روزی با کنیزان خود از کوچه‏ای گذشت که دید صدای گریه و شیون بلند است. یکی از کنیزان خود را داخل فرستاد که ببیند چه خبر است. او داخل رفت؛ اما بیرون نیامد. دیگری را فرستاد. او هم برنگشت. آخر خودش وارد خانه شد و دید واعظی برای مردم دربارۀ بخشش خدا سخن می‏گوید و مردم می‏گریند. شعوانه گفت: «من از گناه کاران هستم، اگر توبه کنم خدا مرا هم خواهد بخشید؟» واعظ گفت: «اگر به‏راستی توبه کنی خدا تو را می‏بخشد؛ حتی اگر شعوانه باشی. شعوانه شگفت‏زده شد. از کردۀ خود پشیمان گشت و از عمر تباه شدۀ خود حسرت خورد و توبه کرد. آن قدر به خود سختی عبادت داد تا پیر و فرتوت شد. (3) (1). زمر/54. (2). تذکرۀ المتقین، شیخ محمد بهاری، قم، انتشارات نهاوندی، چاپ دوم، 1378 هـ. ش، ص45. (3). ضیافت نور، ابوالفضل هادی‏منش، قم، مرکز پژوهشهای اسلامی صدا وسیما، چاپ اول، 1380 هـ. ش، ص 83 به نقل از ریاحین الشریعۀ، ج2، ص364. https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷🌸 - پیام دعای روز چهاردهم
دعای روز 14.pdf
388K
https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷🌸 شرح دعای روز چهاردهم
بسم الله الرحمن الرحیم پیامهایی از ادعیه روزهای ماه رمضان پیام دعای روز چهاردهم: بخشش گناهان از سوی خدا «اللَّهُمَّ لاَ تُؤَاخِذنِی فِیهِ بِالعَثَرَاتِ وَاَقِلنِِی فِِیهِ مِنَ الخَطَایَا وَالهَفَوَاتِ وَلاَ تَجعَلنِِی فِِیهِ غَرضَاً لِلبَلاَیَا وَالآفَاتِ بِعِزَّتِکَ یَا عِزَّ المُسلِمِینَ؛ خداوندا! در این روز مرا به لغزشهایم باز خواست مکن و در این روز از اشتباهات و سرمستی‏هایم درگذر و هدف بلاها و آسیبها قرار مده،‌ به ارجمندیت‌ای عزت مسلمانان!» خدا بنابر صفت رحمانیتش از گناهان و معاصی بندگان خود می‌گذرد و تا بدان‌جا مهربان است که می‌فرماید:‌ «قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِِینَ اَسْرَفُوا عَلَی اَنْفُسِهِمْ لاَ تَقْنطُوا مِنْ رَحمَةِ اللهِ اِنَّ اللهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِِیعاً اِنَّهُ هُوَ الغَفُورُ الرَّحِیمُ»؛ (1) «بگو‌ای بندگان من که بر خود زیاده‌روی روا داشته‌اید! از رحمت خدا ناامید نشوید. خدا همة گناهان‌تان را می‌آمرزد و او بخشندة مهربان است.» البته نباید از نظر دور داشت که این مقام و امتیاز، از آن کسانی است که توبه نصوح کنند و از کرده خود قلباً و حقیقتاً پشیمان باشند. آن وقت خداوند متعال از گناهان ایشان می‏گذرد. عارف بزرگ شیخ محمد بهاری‏رحمه‏الله می‏فرماید: «آیا نشنیده‏ای قضیۀ پیامبری از بنی اسرائیل که سؤال نمود از حضرت باری جل شأنه قبول توبه بنده‏ای از بندگان را بعد از اینکه سالها آن بنده در عبادت خدا جدّ و جهد نموده بود که از سوی خدا جواب آمد: قسم به عزت خودم که اگر آسمانها و زمین در حق او شفاعت کند توبۀ او را نخواهم پذیرفت؛ زیرا حلاوت گناه هنوز در دل اوست.» (2) فرد باید توبه کند و شیرینی گناه را از دلش بیرون نماید، آن‏گاه طلب بخشش و آمرزش کند. نوشته‏اند در بصره زنی بدنام و بدکار به نام «شعوانه» بود. روزی با کنیزان خود از کوچه‏ای گذشت که دید صدای گریه و شیون بلند است. یکی از کنیزان خود را داخل فرستاد که ببیند چه خبر است. او داخل رفت؛ اما بیرون نیامد. دیگری را فرستاد. او هم برنگشت. آخر خودش وارد خانه شد و دید واعظی برای مردم دربارۀ بخشش خدا سخن می‏گوید و مردم می‏گریند. شعوانه گفت: «من از گناه کاران هستم، اگر توبه کنم خدا مرا هم خواهد بخشید؟» واعظ گفت: «اگر به‏راستی توبه کنی خدا تو را می‏بخشد؛ حتی اگر شعوانه باشی. شعوانه شگفت‏زده شد. از کردۀ خود پشیمان گشت و از عمر تباه شدۀ خود حسرت خورد و توبه کرد. آن قدر به خود سختی عبادت داد تا پیر و فرتوت شد. (3) (1). زمر/54. (2). تذکرۀ المتقین، شیخ محمد بهاری، قم، انتشارات نهاوندی، چاپ دوم، 1378 هـ. ش، ص45. (3). ضیافت نور، ابوالفضل هادی‏منش، قم، مرکز پژوهشهای اسلامی صدا وسیما، چاپ اول، 1380 هـ. ش، ص 83 به نقل از ریاحین الشریعۀ، ج2، ص364. https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷🌸 - پیام دعای روز چهاردهم
بخش چهاردهم تفسير قول_.pdf
404.5K
https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷🌸 ن - بخش چهاردهم تفسيردعاى سحر
14.pdf
298.9K
https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷🌸 با قرآن سی روز، سی درس بر اساس تفسیر نور
جزء14.pdf
910.1K
https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷🌸 با قران
عکس نوشته.rar
1.81M
https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷🌸 امام مجتبی علیه السلام