هدایت شده از خانواده مبلغان
_شماره1_ماهنامه_خانواده_مبلغان.pdf
17.05M
_شماره1_ماهنامه_خانواده_مبلغان
هدایت شده از خانواده مبلغان
فرم_نظرسنجي_ماهنامه_خانواده_مبلغان_1401_(2) (2).doc
65K
فرم_نظرسنجي_ماهنامه_خانواده_مبلغان_1401_
هدایت شده از اسدالله غفاری
آشنایی با
طرح ارتقاء مسجد
در تراز اسلام ناب و انقلاب اسلامی
قسمت هفتم
شورای مسجد تراز
شورای مسجد تراز دارای اعضا و وظایف زیر می¬باشد:
اعضای شورا
1- امام جماعت مسجد( رئیس شورا)؛
2- اعضاء هیئت امناء مسجد (در صورتی که مسجد هیئت امنا داشته باشد)؛
3- رؤسای کمیته¬های هشت گانه مسجد؛
4- مسئولان مجموعه¬های مرتبط با مسجد (مسئول بسیج مسجد، مسئول کانون فرهنگی مسجد و ...)در صورتی که چنین افرادی وجود داشته باشند و مسئول کمیته¬ها نباشند.
وظایف شورا
1- سیاست¬گذاری و برنامه¬ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت فرهنگی و تبلیغی مسجد؛
2- تعیین شرح وظایف کمیتهها به منظور فعّالیت هماهنگ، متناسب و هدفمند اعضا در مسجد؛
3- بررسی و تصویب راهکارهای مناسب جهت رفع آسیبها و مشکلات فرهنگی و اجرایی محله و مسجد؛
4- برگزاری جلسات هم افزایی و انتقال تجارت موفق با کمیتهها جهت اخذ تصمیمات مناسب¬تر؛
5- تصویب برنامههای بلندمدت و کوتاه مدت کمیتهها؛
6- نظارت بر حسن اجرای سیاست¬ها، برنامه¬ها و فعّالیت کمیتههای زیر مجموعه؛
7- ایجاد بانک اطلاعات مسجد.
هدایت شده از اسدالله غفاری
آشنایی با
طرح ارتقاء مسجد
در تراز اسلام ناب و انقلاب اسلامی
قسمت هشتم
کمیته¬¬ها
مساجد از نظر میزان مأمومین و تعداد افراد شرکت کننده در آنها و نیز جایگاه منطقهای و جغرافیایی آنها در شهر یا روستا متفاوت هستند. همچنین از نظر تیپ بندی، به مساجد محله¬ای، منطقه¬ای و جامع تقسیم می¬شوند. برخی از مساجد نیز به صورت تولیتی اداره می¬شود. از این جهت تعداد کمیته¬های مورد نیاز و قابل اجرا در همه مساجد یکسان نیست. بر اساس کارکرد حداکثری مساجد، می¬توان ۸ کمیته با عناوین ذیل برای مسجد در نظر گرفت. بنابراین ممکن است بر اساس میزان شرکت کنندگان و جایگاه منطقهای و تیپ مسجد، کمیته¬ها را تجمیع کرد و یا کاهش داد. مسئولان کمیته¬ها پس از تأیید شورا توسط امام جماعت مسجد منصوب میگردند و نسبت به ایجاد کمیته و اجرای وظایف آن زیر نظر امام جماعت اقدام می¬کنند.
1- کمیته فرهنگی، آموزشی، بصیرتی و امور عبادی؛
2- کمیته شناسایی و جذب؛
3- کمیته اجتماعی؛
4- کمیته رسانه و فضای مجازی؛
5- کمیته ورزش و سلامت؛
6- کمیته اقتصادی، مالی و عمرانی؛
7- کمیته نوجوانان و جوانان؛
8- کمیته امور بانوان.
هدایت شده از اسدالله غفاری
آشنایی با
طرح ارتقاء مسجد
در تراز اسلام ناب و انقلاب اسلامی
قسمت نهم
ویژگیهای عمومی اعضای کمیته¬ها
اعضای کمیتهها دارای شرایط ذیل بوده و برای هر کمیته نیز ویژگیهای خاص تعریف میشود:
1- مؤمن و انقلابی؛
2- بصیر و ولایتمدار؛
3- اهل مسجد و نماز جماعت؛
4- حتی الامکان ساکن در اطراف مسجد؛
5- توانمند و آگاه در انجام وظایف واگذار شده؛
6- دارای تعهد، دغدغه، پشتکار و روحیه جهادی؛
7- حلیم و بردبار؛
8- خلاق، فعّال، برنامهریز و توانمند در مدیریت فرهنگی؛
9- اهل رعایت احترام، ادب، عزّت و کرامت بخشی به مخاطبین؛
10- خوشسابقه، خوشنام و دارای مقبولیت عمومی؛
11- دارای روحیه تعامل و ارتباط با مردم، مسئولین و خیّرین؛
12- آراستگی ظاهر؛
13- آشنایی اجمالی با فضای مجازی و استفاده از آن.
هدایت شده از اللهم صل علی محمد و آل محمد
🌷🌷🌷🌷
#انتشار نسخه آزمایشی شمارۀ اول #ماهنامه_خانواده_مبلغان
به گزارش روابط عمومی «مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ»، نسخه آزمایشی شمارۀ اول #ماهنامۀ_خانوادۀ_مبلّغان،(ویژۀ همسران و فرزندان طلاب و مبلغین) جهت نظرسنجی از خانوادۀ طلاب و مبلغان منتشر گردید.
🔻عناوین مطالب این شماره عبارتند از:
🌻پیام فرمانده
🌻آماده ایم تا...
🌻با من حرف بزن!
🌻حجاب زنان یا کنترلِ نگاه مردان
🌻حریم خصوصی است؛ لطفاً در را ببند!
🌻با اشتباهات نوجوان چه کنیم؟
🌻عوامل زمینهساز وفاداری در خانواده (قسمت اول)
🌻آسیبهای فضای مجازیات را بشناس
🌻احکام رنده
🌻ستّۀ ضروریّه!
🌻مادران مکتب روشنفکری
🌻چی بخونیم؟
🌻بازی پرشور خلاقیت
🌻طرح همیاری خانواده
🌻«قبل از طلبگی مبلغ شدم!» قسمت اول
لطفاً #فایل_ماهنامه و #فایل_نظرسنجی را جهت مطالعه و بیان نظرات و پیشنهادات، در اختیار همسران و فرزندان خود قرار دهید.
طبيعی است پاسخهای دقيق خانوادۀ محترم طلاب و مبلغان به پرسشها، ما را در ارائۀ نشريهای کاملتر و کاربردیتر ياري خواهد داد.
🙏لطفاً پس از تکميل پرسشنامه، آن را از طریق پیامرسان ایتا ( آیدی:@esfahani_ess) به مدیر اجرایی ماهنامۀ خانوادۀ مبلغان ارسال بفرمایید.
💰به 5نفر از ارزیابان برتر کارت هدیۀ2000000 ریالی اهدا خواهد شد.
سامانه ارسال یاداشت ها و مقالات جهت انتشار در ماهنامه👇
🌐http://mobaleghankhanvade.ismc.ir
🏡به خانوادۀ مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/khanevademoballeghan
هدایت شده از خانواده مبلغان
_شماره1_ماهنامه_خانواده_مبلغان.pdf
17.05M
_شماره1_ماهنامه_خانواده_مبلغان
هدایت شده از خانواده مبلغان
فرم_نظرسنجي_ماهنامه_خانواده_مبلغان_1401_(2) (2).doc
65K
فرم_نظرسنجي_ماهنامه_خانواده_مبلغان_1401_
نشريه_اخبار_و_تحليل_هاي_روزانه_14_آبان_1401.pdf
137.5K
نشريه اخبار و تحليل هاي روزانه شنبه 1401/08/14
هدایت شده از بر پا
کتک زدن طلبه ها توسط اراذل و جهال جالبه.
به دو دلیل:
اول اینکه یک عده بودند دائم میگفتن طلاب و حوزویان یک مشت آدمهای منزوی و بیفایده اند که هیچ اثر اجتماعی ندارن. به هیچ درد هیچ جایی نمیخورن.
من سوالم اینه که اگر این جماعت اینقدر توی کشور بی تاثیرند، چرا میزنندشون؟
نیروی نظامی و انتظامی و بسیجی و غیره خوب دلیلش روشنه، اینها میآیند به خاطر امنیت در شهرها و کل کشور با این جماعت رو در رو میشوند. اما طلاب را چرا میزنند؟
اگر قبول کنیم کل ماجرا از طرف طاغوت جهانی رهبری میشه، سوال اینه که این هویت و این لباس و این جماعت دقیقا مگه چه اتفاقی رو دارند در دنیا رقم میزنند که هدف دشمن شده اند؟
بعضی ها میگن نزنید اینها اگر مسوولیتی داشتن دستتون بهشون نمیرسید. اینها خودشون بیش از همه زیر فشار اقتصادی اند، اینها چه گناهی دارند؟ اینها که اهل خدمت به سیل زده و زلزله زده اند و اهل خدمت در بیمارستانها و... واقعیت اینه که اصلا متوجه نیستند طلبه ها دقیقا به همین دلیل رو مخ دشمنند. چون اهل خاکند، اهل خدمتند، اهل دردند و مظلومیت و البته اهل ظهور عقاید دینی و الهی مردمند. به همین دلیل جلودارند چون جلودارند باید نباشند باید بمیرند باید بسوزند. مرور کنید ببینید این چند ساله چند طلبه فقط به جرم طلبه و ملبس بودن کشته شده اند. این مایه افتخار این صنف است که دشمن میزندشان و نشان دهنده حیات و زنده بودن حوزویان است. آنهایی که در دل حوزه هستند و تلاش جماعت زیادی از آخوندهای احمق یا وابسته را برای انزوا یا مرگ حوزه میبینند این نکته برایشان بسیار امید بخش است. این یعنی شکست همه این جریانها. شکستی سهمگین.
اما نکته دوم که بانمک تر هم هست این است که اراذل و اوباش و جهال و امثالهم نمیپرسند تو چه جور آخوندی هستی؟ رفیق محقق داماد و علوی بروجردی و مرتضی جوادی و مهدی نصیری و صادق شیرازی و کوفت و زهر مار هستی یا اهل حکومت و انقلاب و نظام اسلامی و خط خمینی کبیر هستی. برایشان فرقی ندارد همین که آخوندی باید کتک بخوری. معنایش این است که چهره غالب حوزویان انقلابی بودن و اهل نظام و حکومت اسلامی بودن است و این هم ارزش و افتخار دیگری است برای حوزه و نمایشگر شکست این جریانات منحرف و جاهل حوزوی است.
اینها را میخواستیم برای خیلی ها که ذهنیتشان را به دست فضای مجازی طاغوتی داده اند، توضیح دهیم، به راحتی قبول نمیکردند اما به نظرم طرحهای دشمن بدجوری در حوزه شکست خورده است.
این افتخار حوزه است که خون آرمان دهه هشتادی که واضح کننده حق و باطل شد، خون یک طلبه بود که به زمین ریخت. این افتخار حوزه است که مظهر اقتدار و مظلومیت ایران شد. مثل همیشه پیشرو و جلودار.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از اسدالله غفاری
آشنایی با
طرح ارتقاء مسجد
در تراز اسلام ناب و انقلاب اسلامی
قسمت اول
تعریف :
مسجد تراز انقلاب اسلامی مکانی برای عبادت، تجمعات سیاسی، فرهنگی و بهترین جایگاه علمآموزی و فراگیری قرآن، اعتقادات، معارف، اخلاق، احکام و گرهگشایی از مشکلات مردم و ارتباطات اجتماعی و حتی بین المللی است؛ که با گستره نقشها، فعّالیتها و برنامهها، بالاترین میزان اثر بخشی و پایگاه اصلی و بی بدیل پرورش و تربیت دینی است که جامعه پرداز و تمدن ساز می باشد.
هدایت شده از اسدالله غفاری
آشنایی با
طرح ارتقاء مسجد
در تراز اسلام ناب و انقلاب اسلامی
قسمت دوم
هدف کلی:
ارتقاء نقش مسجد و کارکردهای آن برای ساختن محیط و جامعه اسلامی.
اهداف جزئی:
1- ارتقاء و توسعه جایگاه مساجد به عنوان پایگاه مرکزی حکومت اسلامی؛
2- جذب اقشار مختلف اجتماعی بویژه نوجوانان و جوانان به مسجد و رشد معنوی، دینی و انقلابی آنان؛
3- توسعه بهره¬گیری از ظرفیت تأثیرگذاران در مدیریت مسجد؛
4- تبدیل مسجد به مرکز تصمیم گیریهای فرهنگی اجتماعی محل؛
5- هم¬آهنگی و هم افزایی مجموعه های مختلف تاثیر گذار در مسجد؛
6- توسعه و ارتقاء نقش مسجد در فعالیت¬ها عبادی، فرهنگی، آموزشی، بصیرتی، اجتماعی، اقنصادی، عمرانی درسطح ملی و بین المللی؛
7- فعال¬سازی نيروهاي تأثیرگذار فرهنگي و مذهبي جهت فعال سازی مساجد فاقد روحانی؛
8- کادرسازی برای انقلاب اسلامی؛
9- ایجاد ارتباط بین مساجد و مدارس آموزش و پرورش جهت ارتقاء سطح فرهنگی و دینی دانش آموزان و بسترسازی جهت رشد معنوی آنان؛
10- شناسایی و استعداد سنجی در میان جوانان مسجد جهت جذب حوزه¬های علمیه؛
11- فعال سازی نیروهای فرهنگی جهت مقابله با افراد و جریانات منحرف و فرق ضاله و گمراه؛
12- خودکفا کردن اقتصاد مسجد و متکی کردن آن به مردم؛
13- پاسخگویی به سؤالات شرعی و نیازهای دینی خانواده¬ها با هدف ایجاد سبک زندگی اسلامی؛
14- فراهم آوردن زمینه رشد علمی اخلاقی و معنوی بانوان و خانواده¬ها.
هدایت شده از اسدالله غفاری
آشنایی با
طرح ارتقاء مسجد
در تراز اسلام ناب و انقلاب اسلامی
قسمت سوم
سیاست ها
1- محوریت آیات نورانی قرآن کریم، روایات و سیره اهل بیت «علیهم السلام» در طراحی و اجرای برنامههای مربوط به مسجد؛
2- توجه به رهنمودهای امامین انقلاب و مراجع عظام تقلید؛
3- توجه به جذب حداکثری و دفع حداقلی؛
4- حفظ هویت، استقلال و حریت مسجد در عرصههای اجتماعی و سیاسی؛
5- تمرکز در مدیریت مسجد با محوریت امام جماعت؛
6- توجه به فرهنگ بومی و منطقهای نسبت به کارکردهای مختلف مسجد؛
7- استفاده حداکثری از امکانات و ظرفیتهای منطقهای در جهت اهداف مسجد؛
8- پرهیز از جناح گرایی، سیاست زدگی و اختلافات قومی و قبیله-ای؛
9- توجه به ظرفیتهای بالقوه و به فعلیت رساندن آن؛
10- تقویت فعّالیتهای جهادی و پرهیز از تحمیل هزینههای غیر ضروری بر مسجد؛
11- استفاده از افراد متأهل و متعهد در ارتباط با مسایل اجتماعی و خانواده¬ها؛
12- توجه به همه طبقات و گروه ها بویژه جوانان و نوجوانان؛
13- بهره گیری از ظرفیت¬های محیطی رسمی و غیر رسمی با هماهنگی مردم و نهادهای مرتبط؛
14- تأکید بر کارهای گروهی وجهادی؛
15- توجه به هنر قدسی متناسب با مسجد؛
16- تأکید بر وحدت اسلامی؛
17- تأکید بر نظم و انضباط و اجرای منظم برنامه¬ها.
هدایت شده از اسدالله غفاری
آشنایی با
طرح ارتقاء مسجد
در تراز اسلام ناب و انقلاب اسلامی
قسمت 4
مساجد از نظر عملکرد به سه دسته تقسیم می¬شوند:
1. مساجد فعال: مساجدی که ضمن اقامه نماز جماعت سه وعده به صورت منظم و دائم، ویژگی¬های مسجد مطلوب جهت اجرای کارکرد¬های مسجد براساس کارویژه های روحانیت را داشته و فعالیت نمایند.
2. مساجد نیمه فعال: مساجدی که در آن اقامه نماز جماعت یک و حداکثر دو وعده انجام می¬شود و کارکردهای مسجد در آن بصورت حداقلی اجرا می¬شود.
3. مساجد غیر فعال: مساجدی که در آن نماز جماعت اقامه نمی شود و هیچ برنامه تبلیغی ندارند.
هدایت شده از اسدالله غفاری
آشنایی با
طرح ارتقاء مسجد
در تراز اسلام ناب و انقلاب اسلامی
قسمت 6
ویژگی های مسجد مطلوب:
مهمترین ویژگی¬های مسجد عبارت است از:
1) برخورداری از امکانات مناسب برای تبلیغ؛
2) امکان برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت برای انجام فعالیت های تبلیغی؛
3) امکان دسته بندی مخاطبین و ارائه خدمات مختلف تبلیغی به مخاطبین (جنسیت و گروه¬های سنی)؛
4) حضور مخاطبین در مساجد با انگیزه های دینی و بدون نیاز به فراخوان؛
5) امکان متناسب سازی ساعات فعالیتهای تبلیغی و آموزشی با انواع مخاطبان در طول شبانه روز.