eitaa logo
هجرت
10.6هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
393 ویدیو
5.4هزار فایل
کاربری مدیر هجرت و مدیر کانال @tarh_hejrat1
مشاهده در ایتا
دانلود
پيام تسليت حوزه هاي علميه به مناسبت شهادت حجت الاسلام والمسلمين سجاد شهركي
نشريه_اخبار_و_تحليل_هاي_روزانه_14_آبان_1401.pdf
137.5K
نشريه اخبار و تحليل هاي روزانه شنبه 1401/08/14
هدایت شده از بر پا
کتک زدن طلبه ها توسط اراذل و جهال جالبه. به دو دلیل: اول اینکه یک عده بودند دائم میگفتن طلاب و حوزویان یک مشت آدمهای منزوی و بیفایده اند که هیچ اثر اجتماعی ندارن. به هیچ درد هیچ جایی نمیخورن. من سوالم اینه که اگر این جماعت اینقدر توی کشور بی تاثیرند، چرا میزنندشون؟ نیروی نظامی و انتظامی و بسیجی و غیره خوب دلیلش روشنه، اینها میآیند به خاطر امنیت در شهرها و کل کشور با این جماعت رو در رو میشوند. اما طلاب را چرا میزنند؟ اگر قبول کنیم کل ماجرا از طرف طاغوت جهانی رهبری میشه، سوال اینه که این هویت و این لباس و این جماعت دقیقا مگه چه اتفاقی رو دارند در دنیا رقم میزنند که هدف دشمن شده اند؟ بعضی ها میگن نزنید اینها اگر مسوولیتی داشتن دستتون بهشون نمیرسید. اینها خودشون بیش از همه زیر فشار اقتصادی اند، اینها چه گناهی دارند؟ اینها که اهل خدمت به سیل زده و زلزله زده اند و اهل خدمت در بیمارستانها و... واقعیت اینه که اصلا متوجه نیستند طلبه ها دقیقا به همین دلیل رو مخ دشمنند. چون اهل خاکند، اهل خدمتند، اهل دردند و مظلومیت و البته اهل ظهور عقاید دینی و الهی مردمند. به همین دلیل جلودارند چون جلودارند باید نباشند باید بمیرند باید بسوزند. مرور کنید ببینید این چند ساله چند طلبه فقط به جرم طلبه و ملبس بودن کشته شده اند. این مایه افتخار این صنف است که دشمن میزندشان و نشان دهنده حیات و زنده بودن حوزویان است. آنهایی که در دل حوزه هستند و تلاش جماعت زیادی از آخوندهای احمق یا وابسته را برای انزوا یا مرگ حوزه میبینند این نکته برایشان بسیار امید بخش است. این یعنی شکست همه این جریانها. شکستی سهمگین. اما نکته دوم که بانمک تر هم هست این است که اراذل و اوباش و جهال و امثالهم نمیپرسند تو چه جور آخوندی هستی؟ رفیق محقق داماد و علوی بروجردی و مرتضی جوادی و‌ مهدی نصیری و صادق شیرازی و کوفت و زهر مار هستی یا اهل حکومت و انقلاب و نظام اسلامی و خط خمینی کبیر هستی. برایشان فرقی ندارد همین که آخوندی باید کتک بخوری. معنایش این است که چهره غالب حوزویان انقلابی بودن و اهل نظام و‌ حکومت اسلامی بودن است و این هم ارزش و افتخار دیگری است برای حوزه و نمایشگر شکست این جریانات منحرف و جاهل حوزوی است. اینها را میخواستیم برای خیلی ها که ذهنیتشان را به دست فضای مجازی طاغوتی داده اند، توضیح دهیم، به راحتی قبول نمیکردند اما به نظرم طرحهای دشمن بدجوری در حوزه شکست خورده است. این افتخار حوزه است که خون آرمان دهه هشتادی که واضح کننده حق و باطل شد، خون یک طلبه بود که به زمین ریخت. این افتخار حوزه است که مظهر اقتدار و مظلومیت ایران شد. مثل همیشه پیشرو و جلودار. @ali_mahdiyan
هدایت شده از اسدالله غفاری
آشنایی با طرح ارتقاء مسجد در تراز اسلام ناب و انقلاب اسلامی قسمت اول تعریف : مسجد تراز انقلاب اسلامی مکانی برای عبادت، تجمعات سیاسی، فرهنگی و بهترین جایگاه علم‌آموزی و فراگیری قرآن، اعتقادات، معارف، اخلاق، احکام و گره‌گشایی از مشکلات مردم و ارتباطات اجتماعی و حتی بین المللی است؛ که با گستره نقش‌ها، فعّالیت‌ها و برنامه‌ها، بالاترین میزان اثر بخشی و پایگاه اصلی و بی بدیل پرورش و تربیت دینی است که جامعه پرداز و تمدن ساز می باشد.
هدایت شده از اسدالله غفاری
آشنایی با طرح ارتقاء مسجد در تراز اسلام ناب و انقلاب اسلامی قسمت دوم هدف کلی: ارتقاء نقش مسجد و کارکردهای آن برای ساختن محیط و جامعه اسلامی. اهداف جزئی: 1- ارتقاء و توسعه جایگاه مساجد به عنوان پایگاه‏ مرکزی حکومت اسلامی؛ 2- جذب اقشار مختلف اجتماعی بویژه نوجوانان و جوانان به مسجد و رشد معنوی، دینی و انقلابی آنان؛ 3- توسعه بهره¬گیری از ظرفیت تأثیرگذاران در مدیریت مسجد؛ 4- تبدیل مسجد به مرکز تصمیم گیری‏های فرهنگی اجتماعی محل؛ 5- هم¬آهنگی و هم افزایی مجموعه های مختلف تاثیر گذار در مسجد؛ 6- توسعه و ارتقاء نقش مسجد در فعالیت¬ها عبادی، فرهنگی، آموزشی، بصیرتی، اجتماعی، اقنصادی، عمرانی درسطح ملی و بین المللی؛ 7- فعال¬سازی نيروهاي تأثیرگذار فرهنگي و مذهبي جهت فعال سازی مساجد فاقد روحانی؛ 8- کادرسازی برای انقلاب اسلامی؛ 9- ایجاد ارتباط بین مساجد و مدارس آموزش و پرورش جهت ارتقاء سطح فرهنگی و دینی دانش آموزان و بسترسازی جهت رشد معنوی آنان؛ 10- شناسایی و استعداد سنجی در میان جوانان مسجد جهت جذب حوزه¬های علمیه؛ 11- فعال سازی نیروهای فرهنگی جهت مقابله با افراد و جریانات منحرف و فرق ضاله و گمراه؛ 12- خودکفا کردن اقتصاد مسجد و متکی کردن آن به مردم؛ 13- پاسخگویی به سؤالات شرعی و نیازهای دینی خانواده¬ها با هدف ایجاد سبک زندگی اسلامی؛ 14- فراهم آوردن زمینه رشد علمی اخلاقی و معنوی بانوان و خانواده¬ها.
هدایت شده از اسدالله غفاری
آشنایی با طرح ارتقاء مسجد در تراز اسلام ناب و انقلاب اسلامی قسمت سوم سیاست ها 1- محوریت آیات نورانی قرآن کریم، روایات و سیره اهل بیت «علیهم السلام» در طراحی و اجرای برنامه‏های مربوط به مسجد؛ 2- توجه به رهنمودهای امامین انقلاب و مراجع عظام تقلید؛ 3- توجه به جذب حداکثری و دفع حداقلی؛ 4- حفظ هویت، استقلال و حریت مسجد در عرصه‏های اجتماعی و سیاسی؛ 5- تمرکز در مدیریت مسجد با محوریت امام جماعت؛ 6- توجه به فرهنگ بومی و منطقه‏ای نسبت به کارکردهای مختلف مسجد؛ 7- استفاده حداکثری از امکانات و ظرفیت‏های منطقه‏ای در جهت اهداف مسجد؛ 8- پرهیز از جناح گرایی، سیاست زدگی و اختلافات قومی و قبیله-ای؛ 9- توجه به ظرفیت‏های بالقوه و به فعلیت رساندن آن؛ 10- تقویت فعّالیت‏های جهادی و پرهیز از تحمیل هزینه‏های غیر ضروری بر مسجد؛ 11- استفاده از افراد متأهل و متعهد در ارتباط با مسایل اجتماعی و خانواده¬ها؛ 12- توجه به همه طبقات و گروه ها بویژه جوانان و نوجوانان؛ 13- بهره گیری از ظرفیت¬های محیطی رسمی و غیر رسمی با هماهنگی مردم و نهادهای مرتبط؛ 14- تأکید بر کارهای گروهی وجهادی؛ 15- توجه به هنر قدسی متناسب با مسجد؛ 16- تأکید بر وحدت اسلامی؛ 17- تأکید بر نظم و انضباط و اجرای منظم برنامه¬ها.
هدایت شده از اسدالله غفاری
آشنایی با طرح ارتقاء مسجد در تراز اسلام ناب و انقلاب اسلامی قسمت 4 مساجد از نظر عملکرد به سه دسته تقسیم می¬شوند: 1. مساجد فعال: مساجدی که ضمن اقامه نماز جماعت سه وعده به صورت منظم و دائم، ویژگی¬های مسجد مطلوب جهت اجرای کارکرد¬های مسجد براساس کارویژه های روحانیت را داشته و فعالیت نمایند. 2. مساجد نیمه فعال: مساجدی که در آن اقامه نماز جماعت یک و حداکثر دو وعده انجام می¬شود و کارکردهای مسجد در آن بصورت حداقلی اجرا می¬شود. 3. مساجد غیر فعال: مساجدی که در آن نماز جماعت اقامه نمی شود و هیچ برنامه تبلیغی ندارند.