🔴 بایدها و نبایدهای #خصوصیسازی
✅ بررسی موضوع #خصوصیسازی
🔸توسط آقای کاظمی، ریاست اندیشکده حکمت عهد
📆 جمعه 1397/03/04
🔴 ساعت 18:00
🔻🔻🔻
🗺 مکان:
خیابان امام خمینی، خیابان ملت (کانون بسیج)، کوچه شهید میرجعفری، مسجد امام علی (ع)
🔺🔺🔺
اندیشکده حکمت عهد
@hekmateahd
هدایت شده از افسران جوان جنگ نرم
عکس جدید خانواده سلطنتی انگلستان
به تعداد کودکان نگاه کنید و به نسخه سگ پروری بجای فرزند آوری که غربی ها به وسیله من و تو و...برای ایرانیان پچیده اند فکر کنید
@Afsaran_ir
هدایت شده از نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا
5.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▶️ #موشن_گرافیک
✅#الگوی_معیشت_چیه
💠 قناعت از آن دسته فرهنگ هایی است که بین ایرانی ها رواج داشته ولی حالا چشم و هم چشمی ها و مصرف گرایی، بدجور به جنگ این فرهنگ اصیل رفته.
____
📡 @reba_ir
هدایت شده از اندیشهجویان استاد حسن عباسی
✳️هندسهی هستی و ایمان، حیات عقلانی ما
📷 با کیفیت مطلوب ببینید:
👉 yaghin.org/dacisfiles/Document/2078-2078-V1.jpg
کانال رسمی اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
اندیشکدهی حکمت عهد
✳️هندسهی هستی و ایمان، حیات عقلانی ما 📷 با کیفیت مطلوب ببینید: 👉 yaghin.org/dacisfiles/Document/2
💠«اللَّهُمَّ حَبِّبْ إِلَیَّ فِیهِ الْإِحْسَانَ وَ کَرِّهْ إِلَیَّ فِیهِ الْفُسُوقَ وَ الْعِصْیَانَ وَ حَرِّمْ عَلَیَّ فِیهِ السَّخَطَ وَ النِّیرَانَ بِعَوْنِکَ یَا غِیَاثَ الْمُسْتَغِیثِین»
💠«خدایا در این روز، #احسان را محبوب من گردان؛ و فسق و نافرمانی تور را ناپسندِ من بگردان؛ و آتش خشم خودت را بر من حرام کن؛ به یاریت اى دادرس داد خواهان»
#احسان، کمال انسان است:
1⃣ جایی که او نخست به #نور #فطرت خود یعنی قرآن درون وجودش رجوع میکند. او در لایهی نخست وجود خود یعنی در #صدر مسلمان میشود و به هفت متعلَّقِ ایمان (کتاب، خدا، انبیا(ص) و ائمه(ع)، آخرت، غیب، ملائکه و آیات الهی) اسلام میآورد.
2⃣ سپس، در لایهی #شغاف خود با این هفت متعلَّق، اُنس میگیرد و با آنها مونس میشود. (اگر امام خامنهای به #انس_با_قرآن تأکید بسیار دارند، به این علت است که اَنس با همهی هفت متعلَّقِ ایمان، زمینهی ایمان کامل انسان را فراهم میکند. تا انس با قرآن نداشته باشیم، به مرحلهی ایمان نمیرسیم؛ پس، از مکشوف شدن حقایق ناگفتهی آن محروم میمانیم.)
3⃣ سپس ایمان به #قلب ما وارد میشود و به متعلقات ایمان، مؤمن میشویم؛ که: «اللَّهُ وَلِيُّ الَّذينَ آمَنوا يُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النّورِ» آنگاه چنانچه در اثر تقوا میان حق و باطل فرق بگذاریم که: «إِن تَتَّقُوا اللَّهَ يَجعَل لَكُم فُرقانًا» یعنی جای حق و جای باطل را دانستیم، سپس قائل میشویم که باید هر چیزی بر سر جای خود قرار گیرد.
4⃣ زمانی که با باور به متعلقات ایمان، به یقین دستیافتیم، #موقن شدهایم. پس در عمل میباید هر چیزی را بر سر جای خود بگذاریم و اگر چنین کردیم:
5⃣ آنگاه در #فؤاد یعنی لایه مرکزی وجودمان، به #یقظه رسیدیم؛ چشم دلمان باز میشود و بیدار میشویم؛ در این حال، هر چیزی را بر سر جای خود میبینیم. دیدن هر چیز و هر کس بر سر جای خود، زیباست، حُسن دارد. در اینجا انسان به مرحلهی #احسان رسیده است.
💠 زیبایی شناسی، استتیک یا #علم_الاستحسان در هنر دینی، جاییست که هنرمندِ مؤمن با عبور از لایههای وجود خود از #صدر تا #شغاف و از #قلب تا #فؤاد به یقظه برسد و بیدار شود و مخاطب اثر هنری خود را هم از این لایهها عبور داده و #بیدار کند. از این منظر، عجیب نیست که کار هنرمند قرآنی، خدایی کردن است.
🔺اما حُسن و احسان در مقابل قُبح و فحشا است. قباحتی که ریشه در ظلمات و باطل دارد؛ هنرمند غیر دینی، در اغلب موارد قبیحهنگار است و به قباحت، رنگ زیبایی میپاشد و تولید #فحشا میکند. اینجا بود که امام راحل(ره) در نهایت هوشمندی و باور عمیق دینی خود فرمود: «ما با هنر مخالف نیستیم، با فحشا مخالفیم.»
🔻فحشا، تنها در فحشای جنسی خلاصه نمیشود، بلکه تمام زشتیهایی که به نام زیبایی به خوردمان میدهند، فحشاست. در #جامعه_شناسی_امام_سجاد(ع) نقش طبقهی #خوکها یا اکثریت مخنث یک جامعه چنین بود که به هر #فحشایی که دعوت میشوند، اجابت میکنند.
✅ بیاییم #مخنث نباشیم؛ هر چیزی که بر سر جای خود نیست را زیبا نبینیم و به قباحت آن پی ببریم تا به هر فحشایی که دعوت میشویم، اجابت نکنیم.
✅ و #محسن باشیم و جامعه و تمدنی از #احسان و زیبایی بسازیم که در آن هر چیز و هر کسی بر سر جای خود جای گرفته باشد. «مَنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلَّهِ وَ هُوَ #محسن فَلَهُ أَجْرُهُ عِنْدَ رَبِّهِ»
▫️شرحی بر دعای روز یازدهم #ماه_رمضان - برگرفته از جلسه ۳۵۷ #کرسی_نظریه_پردازی #کلبه_کرامت با موضوع «هستی و ایمان» (در تیرماه ۹۱):
💻 kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/558
#اختصاصی
کانال رسمی اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
اندیشکدهی حکمت عهد
🗞 روزنامه شرق و گزارشی درباره وضعیت هپکو 👇👇👇
🔴 روزنامه شرق امروز گزارشی درباره وضعیت هپکو منتشر کرد
در بخش هایی از این گزارش آمده است:... زمانی که علیمحمد رفیعی، به مدیرعاملی هپکو انتخاب شد،اعزام کارگران و مهندسان هپکو برای آموزش در اروپا از سر گرفته شد. دورههای متعدد اعزام به خارج در این دوران کارخانه هپکو را به یکی از غنیترین کارخانههای کشور از نظر نیروی انسانی تبدیل کرد و سال 1371 بزرگترین سوله صنعتی خاورمیانه به مساحت 60 هزار متر در هپکو ساخته شد. سولهای که حتی یک ستون یا مانع مزاحم هم نداشت و از لحاظ مهندسی بسیار مدرن ساخته شده بود. سالنهای ماشینکاری و جوشکاری هپکو نیز در همین سالها ساخته شد و همین پیشرفتها بود که باعث شد رفیعی 17 سال مدیرعامل هپکو بماند. هپکو در این زمان آنقدر کارخانه مهمی بود که در طول اجرای پروژه سرن در اروپا که بزرگترین آزمایش علمی تاریخ جهان است، قسمتهایی از میز نگهدارنده آشکارساز و محفظه استوانهای پوشاننده آن در کارخانه هپکو ساخته و به سوئیس منتقل شد؛ اما هپکو در سال 1385 به شکل عجیبی به بخش خصوصی واگذار شد تا به قول یکی از کارگران شرکت هپکو، پروژه ناتمامی که صدام با سه بمباران نتوانست انجام دهد، به دست دولت احمدینژاد اتفاق بیفتد...
... اولین ضربه وقتی به هپکو وارد شد که رفیعی از هپکو رفت. در واقع روی پلههای ساختمان مدیریت هپکو بین عطاریان و رفیعی جروبحث بدی شکل گرفت و رفیعی بعد از این بحث رفت و استعفایش را نوشت. رفیعی 17سال مدیرعامل هپکو بود؛ اگر رضایی هپکو را به وجود آورد، این رفیعی بود که آن را گسترش داد و پیش کارگران، کارکنان و شرکتهای خارجی که با آنها کار میکردیم، آبرویی داشت. رفتن رفیعی همزمان شد با افتادن شرکت به دست کسانی که واقعا نه هپکو را میشناختند نه اصلا صلاحیت علمی و اخلاقی اداره یک کارگاه کوچک را داشتند. یادم هست وقتی رفیعی رفت، آقای کرامتی که یکی از مدیران خوشنام شرکتهای اقماری هپکو بود، مدیرعامل شد. آقای کرامتی در یک مصاحبه گفته بود مثلث صداقت، توانمندی و تخصص، مثلث موفقیت ما در هپکو است. در همان زمان بحثهای مختلفی بین تازهواردها شکل گرفته بود و برای آن نقشههای مختلفی میکشیدند. یادم هست یکی از آنها، وقتی مصاحبه کرامتی را خواند، گفت این مثلث کرامتی به درد نمیخورد. بعد به من نگاه کرد و گفت: بدبخت! مثلث موفقیت واقعی این سه ضلع را دارد: خانه: اجارهای، شغل: دلالی، زن: صیغهای! تصور کنید شرکت هپکو را چنین افرادی به دست گرفته بودند. عملا هیچکدامشان از کارها سر در نمیآوردند». این مدیر سابق هپکو ادامه میدهد: «مثلا آقای زنگنه، با اینکه از نظر اخلاقی واقعا انسان سالمی بود، اما تخصصش در نفت بود و هر چیزی را با نفت مقایسه میکرد. میگفت فلان دستگاهی که تولید میکنیم خیلی ارزان است؛ پول این تعداد بشکه نفت است. باید گران کنیم. همین افزایش قیمتها بخشی از مشتریان ما را تاراند. در نهایت هم زنگنه نتوانست آنها را تحمل کند و بعد از یکسالونیم از هپکو رفت. ضمن اینکه در همان سالها یک خیانت بزرگ در حق هپکو و کشور انجام شد و تعداد زیادی دستگاه دستهدوم چینی از طریق خرمشهر و بندرعباس وارد کشور شد. آخرش هم مشخص نشد چه کسی توانست چنین مجوز وارداتی را بگیرد.
🔻 https://t.me/joinchat/AAAAADua5K-xAu81ntNtMg
هدایت شده از تفسیر تسنیم
#آیه تمدن ساز
🅾 ای اهل کتاب ... قائل به #تثلیث نباشید!
این آیه، بنیان تثلیثی رشته های متنوع علوم انسانی مدرن را رد کرده و دستور میدهد که مبنایتان #توحید و یگانگی باشد.
⁉️ براستی تثلیث از کجا وارد مسیحیت شد؟
در پست بعد بخوانید...
🔰 قرآن پاسخ میدهد:
📚 @tafsire_tasnim1
هدایت شده از تفسیر تسنیم
بررسی تطور تثلیث در ادیان و ورود آن در مسیحیت.pdf
420K
✅ سری مقالات #عمیق_بخوانیم
🔗در پاسخ به پست گذشته که چگونه تثلیثِ نهی شده، وارد مسیحیت شد.
📖 مقاله بررسی تطور تثلیث در ادیان و ورود آن در مسیحیت
📥 @tafsire_tasnim1
🌼 جلسات #اتاق_کودک 🌼
🗓 سه شنبه 1397/03/08
🕑 ساعت 14
✅ بازخوانی جلسه
1. رویکردآیت مدار (1)
(مرده خوری)
🌾🌾🌾🌾🌾
اندیشکده حکمت عهد
@hekmateahd
هدایت شده از اندیشهجویان استاد حسن عباسی
💠 «اللَّهُمَّ طَهِّرْنِی فِیهِ مِنَ الدَّنَسِ وَ الْأَقْذَارِ وَ صَبِّرْنِی فِیهِ عَلَى کَائِنَاتِ الْأَقْدَارِ وَ وَفِّقْنِی فِیهِ لِلتُّقَى وَ صُحْبَةِ الْأَبْرَارِ بِعَوْنِکَ یَا قُرَّةَ عَیْنِ الْمَسَاکِینِ»
💠 «اى خدا در این روز مرا از پلیدى و کثافات پاک و بر حوادث خیر و شر قضا و قدرت صبر و تحمل عطا کن؛ و بر #تقوا و مصاحبت نیکوکاران موفق دار به یارى خود اى مایه شادى و اطمینان خاطر مسکینان.»
✳️ مؤلفهی ثابت #جامعه_سازی در تاریخ تفکر الهی دعوت به #تقوا است. هیچ نبی(ص) و امام معصومی(ع) نیامد مگر آن که نخست مردم را به تقوای الهی دعوت نماید و دوم آنکه از او به عنوان حجت خدا بر روی زمین اطلاعت کنند: « فَاتَّقُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُونِ» تمایز جامعهسازی انبیا(ص)، ائمه(ع) و صالحین از جامعه سازی فلاسفه و استراتژیستها در اینجاست که هیچ فیلسوف و جامعهساز مدرنی دعوت به تقوای الهی نکرده است؛ اما در مقابل، هیچ نبی(ص) و امام معصوم(ع) و زعیمی نیست که دعوت به چیزی غیر از تقوای الهی کرده باشند. همهی راهها در قرآن به تقوا ختم میشود.
✳️ ما عهدی با خدای خود بستیم، راه عدم عدول از این عهد، تقوای الهیست. زمانی که یک خانم و آقا با هم عقد ازدواج میبندند، هردو قرارداد بستند که از یک چهارچوبی تخطی نکنند؛ پس از شرم آنکه اعتبارشان نزد همسر خود از دست نرود، دست به اعمالی نمیزنند. تقوای الهی، احساس #حضور در #محضر_خدا و خویشتنپایی است به این معنا که واهمه داشته باشیم تا مبادا اعتماد و اعتبار ما نزد خدا زایل شود پس از این رو تزکیه میکنیم که شاه بیت قرآن نیز همین نکته است: « قَد أَفلَحَ مَن زَکّاها»
💚 #تقوا و #تزکیه اساسِ اخلاق است. هرگز نمیتوان با آلودگی اخلاقی تمدنسازی نمود و اگر چنین کردیم، نیازی به جنگ ندارد، خود به خود تمام میشود. امروز بساط غرب آرامآرام در حال برچیده شدن است و در این سیر، سلاح اتمی، اینترنت، اعلامیه جهانی هیومن رایتز و... نجاتشان نخواهد داد. غرب، تمام میشود زیرا هیچ تعهدی به خدا ندارد. آنچه که ما را مستمر میکند، عهدیست که با خدای خود میبندیم. علی(ع) کسی که میراث همهی انبیا(ص) در او جمع بود و قرار براین شد تا آن میراث را مدیریت و هدایت کند، میفرماید: «اوصیکم بتقوی الله و نظم امرکم» که این، نظمی فطری و درونجوش است. نظمی که انسان به اختیار و با علاقه آن را میپذیرد.
▫️ شرحی بر دعای روز سیزدهم #ماه_رمضان - برگرفته از جلسه ۳۱۲ #کرسی_نظریه_پردازی #کلبه_کرامت با موضوع «طرح عمومی استراتژیک انبیا(ص)» (درآذر ۹۰):
💻 kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/31
#اختصاصی
کانال رسمی اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students