eitaa logo
پایگاه‌ جامع‌ محتوایی‌ هیأت
11.3هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
945 ویدیو
1.9هزار فایل
جامع‌ نیازمندی‌های ارکان هیأت وب‌گاه: 🌐 www.heyat.co گروه دریافت و عرضه محتوا در ایتا: 🔗 eitaa.com/joinchat/3388080161Cbadca94f51 کانال ایده‌های کنش‌گری هیأت: ✅ @eadeeh راهبر محتوایی: 📲 @Khademe_heyat سفارش بسته فاطمیه از طریق: @Khadem_mashar
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰قیام جوانان؛ ایده کانونی رهبر انقلاب در گام دوم انقلاب اسلامی مختصری از سخنرانی حجت‌الاسلام با موضوع کارکرد حلقه‌های میانی 🔻جلوتر یا عقب‌تر!؟ بیانیه گام دوم «طرح راهبردی» رهبر انقلاب است؛ متاسفانه نارسایی‌های فکری امروز جبهه انقلاب این است که با این مقوله به خوبی آشنا نیست که آقا طرح راهبردی دارند یا خیر؟ و اگر دارند معنی آن در سطح رهبری چیست و چگونه عملیاتی می‌گردد؟ ما خسارت زیادی کردیم که این بحث تبدیل به موضوع مباحثه و گفتمان در بین فعالان نشده است و کلاً در این زمینه مبتدی هستیم. یکی از این خسارت‌ها همین است که نمی‌توانیم با رهبری همراه شویم؛ یا جلو می‌زنیم یا عقب می‌مانیم یا مسیر دیگری در پیش می‌گیریم! فهمِ طرح راهبردی رهبر انقلاب، نیاز به مباحثه و گفت‌وگو دارد و این‌گونه نیست که صحبت‌های رهبری را گوش کنیم و فکر کنیم کار تمام شده است! مثلاً گوشه‌ای از طرح راهبردی حضرت آقا قانون اساسی است! این در حالی است که ما اساساً نمی‌دانیم قانون اساسی چه جایگاهی نزد اندیشه رهبری دارد. آیا صرفاً یک چیزی بوده که مردم به آن رأی دادند و تمام شده است!؟ اما نگاه آقا به قانون چیست؟ به این عبارات توجه کنید: «قانون اساسی ما مترقی‌ترین قانون اساسی دنیاست؛ میثاقی ملی است که تکلیف سوگیری‌های یک ملت در آن معلوم شده است؛ قانون اساسی تمام تابوهای غرب را خواهد شکست؛ قانون اساسی ما منطقه را فتح خواهد کرد.» وقتی عبارت‌ها را نگاه می‌کنیم درمی‌یابیم عمق نگاه رهبری به قانون اساسی کجاست. در واقع قانون اساسی، کاملاً در الگوی اصلاحی ایشان دارای جایگاه است؛ یعنی برای پیش‌برد امور و حل مسائل، ایشان از قانون اساسی شروع می‌کنند و معتقدند اگر قانون اساسی به‌طور کامل و به درستی اجرا شود کشور از تنگناها درمی‌آید. البته قانون اساسی، قانون اساسی است. مرحله بعدی، برنامه‌ریزی است و برنامه‌ریزی نیاز به الگو دارد. بنابراین کشور به الگویی برای پیشرفت نیاز دارد. از این رو بعد از قانون اساسی، «الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی» جزو مهم‌ترین طرح‌های راهبردی حضرت آقاست. 🔻افسانه؛ عزیزان! در جهان امروز صحبت از الگوی پیشرفت مبتنی بر آموزه‌های بومی و دینی، از نظر من یک افسانه است! بدین معنا که جهان امروز واقعاً بر اساس فکر و نرم‌افزار مادی، مدیریت می‌شود و اصلاً کسی جرئت ندارد حرف خدا را بزند، ممکن است گروه قلیلی از خدا بگویند اما در ساحت‌های کلان «معماری اجتماعی» ممکن نیست بتوانیم به راحتی حرف از خدا بزنیم و اساسا کسی جرئت آن را ندارد و حالا که کسی این جرئت را کرده است، شبیه افسانه است. 🔻رابطه دین و دنیا؛ به این جملات دقت کنید: «جوهر اصلی در مکتب امام بزرگوار ما، رابطه‏ دین و دنیاست؛ یعنی همان چیزی که از آن به مسأله‏ دین و سیاست و دین و زندگی هم تعبیر می‌‏کنند. امام در بیان ارتباط دین و دنیا، نظر اسلام و سخن اسلام را به عنوان مبنا و روح و اساس کار خود قرار داده‏ بود. اسلام، دنیا را وسیله‌‏ای در دست انسان برای رسیدن به کمال می‏‌داند. از نظر اسلام، دنیا مزرعه‏ آخرت است. دنیا چیست؟ در این نگاه و با این تعبیر، دنیا عبارت است از انسان و جهان. زندگی انسان‌‏ها، تلاش انسان‏‌ها، خرد و دانایی انسان‌‏ها، حقوق انسان‏‌ها، وظایف و تکالیف انسان‌‏ها، صحنه‏ سیاست انسان‏‌ها، اقتصاد جوامع انسانی، صحنه‏ تربیت، صحنه‏ عدالت؛ این‌‏ها همه میدان‌‏های زندگی است. به این معنا، دنیا میدان اساسیِ وظیفه و مسئولیت و رسالت دین است. دین آمده است تا در این صحنه‏ عظیم و در این عرصه‏ متنوع، به مجموعه‏ تلاش انسان شکل و جهت بدهد و آن را هدایت کند. دین و دنیا در این تعبیر و به این معنای از دنیا، از یک‌دیگر تفکیک‏‌ناپذیرند. دین نمی‌‏تواند غیر از دنیا عرصه‏ دیگری برای ادای رسالت خود پیدا کند. دنیا هم بدون مهندسیِ دین و بدون دست خلاق و سازنده‏ دین، دنیایی خواهد بود تهی از معنویت، تهی از حقیقت، تهی از محبت و تهی از روح. دنیا(یعنی محیط زندگی انسان) بدون دین، تبدیل می‏‌شود به قانون جنگل و محیط جنگلی و زندگی جنگلی…. راهی که ملت ایران در پیش دارد، راه آباد کردن دنیاست. علم را، دانایی را، اقتصاد را، سیاست را، زندگی فردی را، روابط اجتماعی را، برنامه‌‏های کلان جامعه را (که اجزای گوناگون دنیاست) باید آباد کرد، پیش برد، رونق داد و آن‏‌ها را به شکوفایی رساند؛ و همه‏ این‏‌ها در سایه‏ دین تحقق پیدا خواهد کرد. امام این را به ما آموخت؛ و همین عاملِ دشمنیِ آشتی‌‏ناپذیر و خصومت کورِ ابرقدرت‌‏ها با نظام جمهوری اسلامی بود و امروز هم هست. امروز هم یکی از آماج‏‌های تهاجم دشمنان ما در سطح تبلیغات جهانی، همین یگانگی دین و دنیاست؛ می‏‌گویند چرا دین را پیشوا و مهندس دنیا می‌‏دانید…» این جملات بخشی از بیانات رهبرمعظم انقلاب در مراسم شانزدهمین سالگرد رحلت امام خمینی(ر‌ه) است. 🔻تبدیل الگو به گفتمان؛ از این منظر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ذیل الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت قرار می‌گیرد چه اینکه جوهر اصلی انقلاب اسلامی، مهندسی دنیا توسط دین است که موجب دشمنی بی‌پایان نظام سلطه با ما شده است. دشمنی رهبری با الگوی توسعه غربی و اسناد بین‌المللی نیز از همین نقطه سرچشمه می‌گیرد؛ چراکه این الگوها سرچشمه گرفته از طاغوت، ناسازگار با توحید و مخالف با جوهر انقلاب اسلامی هستند. بنابراین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، ابرپروژه‌ای است که رهبر معظم انقلاب آن را دنبال می‌کنند و لازمه تحقق آن، تبدیل شدن الگو به گفتمان و زمزمه همگانی است. 🔻حرکت عمومی؛ حال باید بپرسیم رهبری از ما چه می‌خواهند؟ ایشان در بیانیه گام دوم می‌فرمایند ما چشم‌انداز باشکوهی برای انقلاب اسلامی داریم و برای رسیدن به این چشم‌انداز به یک «حرکت عمومی» نیاز داریم. این چشم‌انداز چیست؟ می‌فرمایند این چشم‌انداز، تمدن نوین اسلامی و تمهید ظهور است. حرکت هم باید یک حرکت عمومی معقول و منضبط و صحیح و عقلایی باشد. ایشان در توضیح حرکت منضبط می‌فرمایند حرکت غوغاسالارانه و بلبشو مدنظر نیست. از طرفی این حرکت، حرکتی نیست که چند نهاد حاکمیتی بخواهند آن را اجرا کنند. بعد می‌فرمایند: این حرکت در حال حاضر در کشور وجود دارد. منتها باید سه تا کمال پیدا کند. باید انضباط پیدا کند، سرعت پیدا کند و پیشرفتش به سمت آن چشم‌انداز، محسوس باشد؛ یعنی باید به چشم بیاید. چه نکته کلیدی در حرکت مدنظر رهبری است که آن را مطلوب می‌کند؟ جان‌مایه این حرکت، شکل‌گیری اراده مردمی در کانون مدیریت کشور است.(به بیانات رهبرانقلاب در تاریخ ۱/۳/۹۸ مراجعه شود. ) 🔻پروژه‌پذیرها! در واقع مرکز ثقل طرح راهبردی رهبر انقلاب که در بیانیه گام دوم متبلور می‌شود، قیام جوانان برای ساختن ایران است؛ منظور از مرکز ثقل این است که رهبری اعتقاد دارد اگر روی این نقطه تمرکز ایجاد شود و به خوبی این حادثه به وقوع بپیوندد، خیلی از مسائل کلان نظام حل خواهد شد. جوانان مؤمن و انقلابی باید در جهت چشم‌انداز اصلی انقلاب، قیام کنند و بتوانند مردم را در این قیام همراه کنند؛ چرا محوریت با جوان‌هاست؟ چون آینده دست آن‌هاست. ضمن اینکه مردم ایران بسیار پروژه پذیرند! یکی از مثال‌هایش همین کنترل موالید بود. با آن‌چنان سرعتی موالید ما کنترل شد که همه دنیا انگشت به دهان ماندند. یک مثال دیگرش دفاع مقدس که مردم به بهترین شکل ممکن آن را اداره کردند. اما متأسفانه امروز کسی نیست مردم را در یک پروژه کلان درگیر کند. خواست رهبری در گام دوم همین نکته است. 🔻ثمره قیام؛ همان‌طورکه گفته شد باتوجه به این‌که ابرپروژه رهبری، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است و می‌خواهند با پیگیری این الگو، به سمت وضع مطلوب حرکت شود، بایستی توجه کنیم که اگر یک حرکت عمومی بر اساس مختصات این الگو در کشور شکل نگیرد، چیزی محقق نخواهد شد. توجه دقیق به غایات و ثمرات این حرکت، خط مشی را روشن و شفاف می‌کند. به‌طور کلی می‌توان به موارد ذیل به عنوان نتایج و ثمرات طرح قیام جوانان اشاره کرد: ۱) هدایت و سوق دادن نسل جوان به عرصه مدیریت کشور؛ این کار علاوه بر استمرار حرکت عمومی کشور، سبب روی کار آمدن دولت جوان شده و ضمناً موجب خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن خواهد شد. رهبر انقلاب می‌فرمایند: «ما در گام دوّم انقلاب بایستی حرکت کشور را بر دوش جوان‌ها قرار بدهیم هم‌چنان که در گام اوّل در دوره‌ انقلاب هم هدایت را امام می‌کرد امّا حرکت را و موتور پیشرفت را جوانان روشن می‌کردند، حرکت را آن‌ها به وجود می‌آوردند.» ۱/۱/۱۳۹۸ ۲) قیام جوانان برای ساختن کشور، در واقع منتج به شکل‌گیری زیرساخت‌های لازم برای مدیریت راهبردی کشور خواهد شد. ۳) قیام جوانان سبب می‌شود گفتمان پیشرفت انقلاب اسلامی با مشخصه‌های توحیدی و انقلابی خلق گردد؛ لذا بایستی تمامی اسناد کلان کشور، متناسب با الگوی پیشرفت، بازخوانی و بازطراحی شود. ۴) زمینه‌سازی برای رویش واقعی تعلیم و تربیتِ اسلامیِ شیعی و انقلابی در این طرح وجود دارد. ۵) انبوه ایده‌های پیشران علوم تمدن‌گرایِ دینی تولید خواهد شد. ۶) تحقق مردم‌سالاری دینی؛ مردمی که به پا خیزند، صاحب ولایت می‌شوند و امامت همگانی یا ولایت همگانی رقم خواهد خورد که در واقع مردم‌سالاری دینی نیز محصول و ثمره همین نگاه و تلقی است. امام(ره) جوهره اساسی انقلاب را «قیام» می‌دانند و از عناصر قیام برای الله، به عناصری نظیر ولایت فقیه، حاکمیت، مردم‌گرایی، امر به معروف و… اشاره می‌کنند و همه این موارد را تبلور همان جوهر می‌دانند. 🔻حاکمیت نوین؛ حضرت امام(ره) در مورد حاکمیت قائل به نظراتی بود که باید نام آن را نظریه «حاکمیت نوین» گذاشت. در این نظریه این کل مردم هستند که باید احساس مسئولیت کنند. امام در پیام ۱۲فروردین ۵۸ و تبریک شکل‌گیری جمهوری اسلامی با رأی مردم از تعبیر «امامت امت» صحبت کرد. در این تعریف، ولی‌فقیه باید کاری کند که مردم به امامت برسند. نظرات امام(ره) در مورد مردم‌سالاری دینی عمیق و صادقانه بود، چرا که از مبانی کلامی ایشان برمی‌خاست. حضرت امام(ره) معتقد بود که نباید نگاه مردم صرفاً در داشتن خواسته محدود شود بلکه باید مردم برای رسیدن به آن‌ها اراده کنند، ضمن اینکه حاکمیت حق ندارد نظرش را به مردم تحمیل کند، چرا که این خواسته مردم است که مهم است. در واقع در این نظریه، حاکمیت محدود به دولت نیست و به همین جهت است که بایستی مردم در یک نهضت همگانی – که موتور محرکه آن جوانان هستند- برای ساخت کشور به پاخیزند. | | 🚩پایگاه جامع محتوایی هیأت؛ ▫️@heyat_co ▫️www.heyat.co
🔰اعداد استطاعت‌های به چشم نیامده ! گفت‌و‌گو با آقای پیرامون چیستی حلقه‌های میانی بخش اول �لطفاً دیدگاه‌تان را در خصوص طرح مفهومی به نام «حلقه‌های میانی» توسط رهبر انقلاب بفرمایید: هر حرکت اجرایی و اقدام میدانی، بایستی ناظر به مبانی معرفتی مشخصی باشد؛ همان‌طور که آقا در بیانیه گام دوم تاکید کردند، برای نیروهای انقلابی «چرایی» حرکت‌ها خیلی مهم است. در واقع یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نیروی انقلابی – که حرکت او را از حرکت‌های دیگر در دنیا متمایز می‌کند- این است که چرایی یا مبانی معرفتی و علل غایی برایش مهم است. در این راستا اولین و مهم‌ترین نکته که باید به آن توجه کنیم این است که هیچ‌کس از دایره خطاب برنامه دین خارج نیست؛ اگر قرآن می‌گوید: «لَعَلَّكَ بَاخِعٌ نَفْسَكَ» و یا می‌فرماید «حَريصٌ عَلَيكُم» به این خاطر است که پیغمبر حاضر بودند جان بدهند اما یک نفر هم از دایره خطاب ایشان بیرون نماند و حرص می‌زدند برای این‌که همه بشریت پای کار آرمان‌های الهی توحیدی باشند. امیرالمؤمنین در خطبه ۲۱۶ نهج‌البلاغه بیانی دارند به این مضمون که تحقق عبادت شایسته خدا در روی زمین، صرفاً به وسیله اولیای خدا و سلسله انبیا و ائمه ممکن نیست؛ بلکه اگر می‌خواهیم خدا در طرازی که حق اوست در جهان پرستش شود، باید همه آحاد مردم به این کاروان وارد شوند. حضرت می‌فرمایند: «وَ لَيْسَ امْرُؤٌ -وَ إِنْ عَظُمَتْ فِي الْحَقِّ مَنْزِلَتُهُ وَ تَقَدَّمَتْ فِي الدِّينِ فَضِيلَتُهُ- بِفَوْقِ أَنْ يُعَانَ عَلَى مَا حَمَّلَهُ اللَّهُ مِنْ حَقِّهِ؛ وَ لَا امْرُؤٌ -وَ إِنْ صَغَّرَتْهُ النُّفُوسُ وَ اقْتَحَمَتْهُ الْعُيُونُ- بِدُونِ أَنْ يُعِينَ عَلَى ذَلِكَ أَوْ يُعَانَ عَلَيْهِ» یعنی هيچ كس – هر چند جایگاه او بزرگ و ارزش او در دين بالا باشد- بى‌نياز نيست كه او را در انجام حق يارى رسانند و هيچ كس گرچه مردم او را خوار شمارند و در دیده‌ها بى‌‏ارزش باشد، كوچک‌‏تر از آن نيست كه كسى را در انجام حق يارى كند، يا ديگرى به يارى او برخيزد. بنابراین وقتی صحبت از «حلقه‌های میانی» می‌کنیم قاعدتاً هدف ما، ایجاد بستری در جامعه است که مفاهیم و معارف و آرمان‌های دینی و عمل صالح را به صورت «حداکثری» در جامعه گسترش دهد. بعضی فکر می‌کنند حلقه میانی صرفاً برای کمک به ولی‌فقیه، نظام یا دستگاه‌هاست- البته این هم هست- ولی به نظر می‌آید رسالت اصلی حلقه‌های میانی «دعوت» است؛ در واقع حلقه‌های‌ میانی، حلقه‌های دعوت هستند؛ حلقه‌های فراخوان موثر قاعده جامعه و جمهور مردم به مسیر مبارزه و مقاومت و سازندگی هستند. �شما مفهوم حلقه‌های میانی را چگونه تعریف می‌کنید؟ من فکر می‌کنم حلقه‌های میانی یک مفهوم نسبی است. این‌طور نیست که حلقه‌هایی در سطح بالا باشند و حلقه‌هایی در سطح میانی. اگر مفهوم حلقه‌های میانی را بخواهیم درست بفهمیم بایستی به تعبیری که آقا اخیراً تحت عنوان «زنجیره تواصی» به کاربردند دقت کنیم؛ تواصی یک تعامل دوطرفه است به این معنی که هیچ انسان مسلمانی حق ندارد صرفاً گوش باشد یا صرفاً زبان. بلکه اگر می‌خواهد در مسیر تکامل باشد بایستی از یک طرف گوش و از یک طرف زبان باشد. وقتی در گروه‌های بالاتر از سطح معرفتی خود هست، بایستی بشنود و سطح معرفتی خود را ارتقا دهد و وقتی در گروه‌های پایین‌تر از سطح خود است، بایستی آن‌چه را می‌داند، به آن‌ها هم تعلیم دهد. پس هر فردی دو نقش در حلقه میانی خود دارد، زمانی تعلیم‌دهنده است و زمانی یادگیرنده. خداوند در قرآن می‌فرماید: «يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا» یعنی این تفاوت‌های ظاهری که در شما ایجاد کردیم هدفی دارد، حکمتی دارد و آن این است که هر کدام از شما به تبعِ نژاد، ژنتیک، موقعیت جغرافیایی، تجربه تاریخی و… مزیتی نسبت به دیگری پیدا می‌کنید و بایستی در مسیر معرفت‌افزایی با هم دیگر «هم‌افزایی کنید» – لتعارفوا – با هم‌افزایی می‌توانید به معرفت‌های بالا و بالاتر دست پیدا کنید و متعالی شوید. اگر این مبنا را بپذیریم، آنگاه هدف اصلی حلقه میانی باید گسترش و ارتقای هم‌افزایی اجتماعی باشد؛ به این صورت که ظرفیت‌ها و نیازها را شناسایی و این دو را به یک‌دیگر متصل می‌کند. این‌طور هم نیست که یک عده فقط ظرفیت داشته باشند، یک عده فقط نیاز داشته باشند. باز قرآن در این رابطه می‌فرماید: « فضل الله بعضکم علی بعض» این را مفسرین گفته‌اند منظور این نیست که یک عده، برای همیشه و در همه ساحات بر دیگران برتری یافتند؛ بلکه به این معناست که ما شما را محتاج یکدیگر قرار دادیم. حضرت آقا در تعبیر زیبایی در«طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» این را «ولایت افقی» نامیده‌اند؛ «المُؤمِنونَ وَالمُؤمِناتُ بَعضُهُم أَولِياءُ بَعضٍ يَأمُرونَ بِالمَعروفِ وَيَنهَونَ عَنِ المُنكَرِ». بنابراین کار اصلی حلقه‌های میانی این است که ارتباطات اجتماعی و هم‌افزایی اجتماعی در جامعه را به اوج برسانند. متاسفانه در خصوص مبانی این مباحث خیلی کم کار شده است؛ قرآن کریم می‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُمْ بُنْيَانٌ مَرْصُوصٌ» (خداوند دوست دارد کسانی را که چونان زنجیره به هم پیوسته و بنایی آهنین در راه او جهاد می‌کنند). امیرالمؤمنین در خطبه ۳۴ نهج‌البلاغه می‌فرماید: «غُلِبَ والله المتخاذلون»؛ یعنی شماها هر چقدر هم قوی باشید، اما فردی و تنهایی و جدا از هم عمل کنید، به قسم جلاله منِ امیرالمؤمنین شکست خواهید خورد! حتی اگر رهبرتان علی ابن ابی‌طالب باشد! تا وقتی هم‌افزایی نکنید پیروزی حاصل نخواهد شد. بنابراین رسالت اصلی حلقه‌های میانی، فعال‌سازی ظرفیت‌های اجتماعی است. یک حلقه میانی بایستی رصد کند و هر جا که ظرفیت هم‌افزایی فعال نشده‌ای وجود دارد، به سراغش برود و برایش طراحی کند تا به شکوفایی برسد. این ظرفیت می‌تواند مادی، معنوی یا معرفتی باشد. به عنوان مثال اردوهای جهادی یکی از نمونه‌های فعال شده هم‌افزایی اجتماعی است. بچه‌ها در اردوها چه می‌کنند، یک روستای محروم را پیدا می‌کنند، از طرفی می‌بینند در دانشگاه، دانشجویان وقت خالی زیادی دارند – به ویژه در تابستان و ایام نوروز – آن نیاز را به این ظرفیت متصل می‌کنند. بعد می‌روند سراغ پول‌های ریز و درشت دست مردم و خیرین، آن‌ها را هم پای کار می‌آورند… این می‌شود حلقه میانی. 🚩 ادامه دارد ... | | 🚩پایگاه جامع محتوایی هیأت؛ ▫️@heyat_co ▫️www.heyat.co
هدایت شده از جامعه ایمانی مشعر
🏴 مادرم مظلومه بود و یاور مظلوم‌ها 📎 نشان‌نوشته شعار فاطمیه ۱۴۰۲ 🔖 اثر هنرمند هیأتی احسان جعفرپیشه ✅ شعار مشترک هیأت‌های کشور در فاطمیه ۱۴۰۲ ⏬ جهت دریافت فایل لایه‌باز این محصول به آدرس زیر مراجعه نمایید. 🔗 heyat.co/p/4601 💠 جامعه‌ایمانی‌مشعر ✅ @www1542org
هدایت شده از جامعه ایمانی مشعر
شعار فاطمیه- 1402.pdf
1.28M
📎 نشان‌نوشته شعار فاطمیه ۱۴۰۲ 🔖 اثر هنرمند هیأتی احسان جعفرپیشه ✅ شعار مشترک هیأت‌های کشور در فاطمیه ۱۴۰۲ 💠 جامعه‌ایمانی‌مشعر ✅ @www1542org
🏴 مادرم مظلومه بود و یاور مظلوم‌ها 📎 نشان‌نوشته شعار فاطمیه ۱۴۰۲ 🔖 اثری از گروه هنری هیأت عاشورائیان قم ✅ شعار مشترک هیأت‌های کشور در فاطمیه ۱۴۰۲ ⏬ دریافت از طریق وب‌گاه: 🔗heyat.co/p/4602 | | | 🚩پایگاه جامع محتوایی هیأت؛ ▫️@heyat_co ▫️www.heyat.co
🏴 مادرم مظلومه بود و یاور مظلوم‌ها 📎 نشان‌نوشته شعار فاطمیه ۱۴۰۲ 🔖 اثری از هنرمند هیأتی محمدمهدی طاهری‌تبار ✅ شعار مشترک هیأت‌های کشور در فاطمیه ۱۴۰۲ ⏬ دریافت از طریق وب‌گاه: 🔗heyat.co/p/4603 | | | 🚩پایگاه جامع محتوایی هیأت؛ ▫️@heyat_co ▫️www.heyat.co
❇️منشور جدید 🔰شعائر ۱۸ ▫️شعارهای پیشنهادی فاطمیه ۱۴۴۵ 🔻رسم انتخاب و اعلان شعار در تاریخ اسلام رشته بلندی دارد که سررشته‌های آن را باید در جنگ‌ها و غزوات رسول خدا جست. چنانکه از امیرالمؤمنین علیه‌السلام نقل شده که شعار مسلمانان در جنگ بدر « یا منصور أمت » بوده است. در کنار این شعارهای عمومی، رجزخوانی‌های اصحاب که با اشعار حماسی خود را معرفی می‌کردند، می‌تواند نمونه‌هایی از شعارهای صدر اسلام را برای ما تداعی کند. جامعه‌ایمانی‌مشعر، همچون سنوات گذشته به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، فراخوان پیشنهاد شعار را برگزار نموده تا با مشارکت و هم‌اندیشی جامعه بزرگ فعالان هیأت و نخبگان فرهنگی، عبارتی از کلمات اهل‌بیت علیهم‌السلام یا تک‌مصراعی که اشاره به سیره زندگانی ایشان دارد را به عنوان شعارمشترک فاطمیه۱۴۰۲ انتخاب نماید. این شماره از شعائر، تعدادی از شعارهای پیشنهادی مخاطبین برای ایام فاطمیه۱۴۴۵ را منعکس کرده است. 👇🏻دریافت از طریق وب‌گاه: ▫️heyat.co/p/4600 | | 🚩پایگاه جامع محتوایی هیأت؛ ▫️@heyat_co ▫️www.heyat.co
Shaaer 18 C(1).pdf
17.33M
🔰شعائر ۱۸ ▫️شعارهای پیشنهادی فاطمیه ۱۴۴۵ | | 🚩پایگاه جامع محتوایی هیأت؛ ▫️@heyat_co ▫️www.heyat.co
💠 | خورشید من بمان ▫️ایده و تصویرسازی: لیلا تیمورنژاد ▫️ترکیب نوشتار: علی خلج ▫️شاعر: محسن عرب‌خالقی ⬇️دریافت نسخه‌ باکیفیت | ۲۷مگابایت | | 🚩پایگاه جامع محتوایی هیأت؛ ▫️@heyat_co ▫️www.heyat.co
❇️ بسته دیجیتال ۵۷ ▫️فاطمیه 🔻محورهای این بسته عبارت‌ند از: | حرکت عمومی با محوریت جوان متعهد (کنش‌گری) | تربیت حماسی نسل نوجوان در مکتب فاطمی | آرمان فلسطین و جبهه مقاومت | معجزه مادری (الگوی سوم زن و تبیین نقش زن در تربیت و تعالی خانواده، روایت فتح مادران غزه) 🔻 این بسته شامل مجموعه‌های: • نذر ماندگارگرافیکی (فضاسازی هیأت و شهری و... ) • فیش منبرفیش مرثیهمجله ویدیویی هیأت ( مستند و فیلم جهت اکران ) • اشعارکتابمنشوراتنوای هیأتایدهشعر و سبک نوحهدوره‌های آموزشیطرح استیکر و... می‌باشد. 👇🏻دریافت رایگان بسته محتوایی از طریق وب‌گاه جامع محتوایی هیأت: ▫️heyat.co/pst/333 ❗️ این بسته در حال بروزرسانی است ... | | پایگاه جامع محتوایی هیأت؛ تلگرام | ایتا | بله | اینستاگرام | وب‌گاه
🎨 فریاد دانشگاه بر سر آمریکا ✏️ «۱۶ آذر در سال ۳۲ بعد از کودتای ۲۸ مرداد اتفاق افتاد که ناگهان به وسیله‌ دانشجویان در دانشگاه تهران یک انفجار در فضا به وجود می‌آید. به عنوان اعتراض به آمریکا و به نیکسون که عامل کودتای ۲۸ مرداد بودند. ۱۶ آذر مال دانشجوی ضد نیکسون، ضد آمریکا و ضد سلطه است.»۸۷/۹/۲۴ این، روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است در  پاس‌داشت ۱۶ آذر، یادبود  هرساله‌ جنبش دانشجویی. 🔍 ۱۶ آذر، یادآوریِ آن است که «دانشگاه»، اگر لازم باشد «شهید» می‌دهد تا بزم «رابطه» نیکسون‌ها و محمدرضاها را در هر کجای تاریخ به رسوایی بکشد. «فریاد دانشگاه، بر سر آمریکا» روایت کوتاه مصوری است که از سوی بخش تاریخ (درس و عبرت) رسانه KHAMENEI.IR تقدیم می‌شود. | | 📥 نسخه قابل چاپ 🚩پایگاه جامع محتوایی هیأت؛ ▫️@heyat_co ▫️www.heyat.co